Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 Setup ?


GTS001

Aanbevolen berichten

Nu niet voor het één of ander, maar Maarten heeft je vanaf het begin al duidelijke antwoorden en opties gegeven, waar ik dan gewoon op terug kom met te zeggen dat je eens je licht moet gaan opsteken in Duitse shops.

zo komen we (ik) niet verder helaas...

Een bekende set-up volstaat...

Duizenden Px-en en niemand die een deftige set-up kan posten ????

En hier zitten zeker mensen met ervaring, die zouden toch blij moeten zijn dat ze hun ervaring kunnen delen of verder geven ???

Of is dit zo een wereldje van "zoek het zelf maar uit" ???

Link naar reactie
Duizenden Px-en en niemand die een deftige set-up kan posten ????

En hier zitten zeker mensen met ervaring, die zouden toch blij moeten zijn dat ze hun ervaring kunnen delen of verder geven ???

Of is dit zo een wereldje van "zoek het zelf maar uit"??

Nee - maar je moet wel eerst zelf even zoeken en zelf nadenken.

 

Rechts bovenin zit een heel mooi zoekveld, waar je met iets simpels als 'tuning' al een heel eind komt:

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/24375-to-tune-or-not-to-tune/

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/24261-max-tune-up-cilinder-voor-een-px-125/

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/25335-177cc-in-px-van-2012-wie-helpt/

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/22580-pinasco-177/

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/21239-px-blok-setup/

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/18311-177cc-kit-of-niet/

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/25817-vespa-px125-malossi-166-advies-gevraagd/

 

Je bent niet de eerste die de vraag stelt, en op een gegeven moment ben je (zeker met 4800 posts :P ), wel de zoveelste keer dat een van de anciens hier t neertypt.

 

Hier nog een grote database van gekende setups:

http://lfs.alexander-hepp.de/(rechtsboven je gewenste CC inhoud kiezen)

 

Je hebt geen antwoord gegeven op de keuzes die ik je voor stelde... als een topic 1 richtingsverkeer is, word ik niet echt blij met je van info te voorzien - beetje eigen initiatief getuigt van respect voor het forum en respect voor de mensen die de tijd nemen om je überhaupt van reactie te voorzien... op 1 van de personen die je goed aan het helpen is gaan lopen bitchen helemaal niet; je laat je enorm in de broek kijken door dat te doen hoor.

 

En nou even tot 10 tellen, een biertje drinken, en nog maar een keer teruglezen wat je wel allemaal geleerd hebt in dit topic tot nu toe.

Link naar reactie

Bij de meeste topics wordt er gesproken over beter een 200 cc te installeren?

Nu heb ik even gekeken en dit gevonden,kost wat maar dan heb je ook wat denk ik ?

Originele (nieuwe) motor verkopen, en deze laten plaatsen lijkt me dan een goed plan?

 

https://www.scooter-and-service.de/custom-parts/motorteile/1265/motor-px-200-newline-komplett

 

 

MOTOR PX 200 NEWLINE KOMPLETT
Bestell-Nr.: SS2013001.13
4.620,00 € *
 

Lieferzeit ca. 15 Werktage

* Preise inkl. gesetzlicher MwSt. zzgl. Versandkosten

 

Vergaser / Ansaugstutzen

  Membrankit Scooter and Service inkl. Keihin PWK35  Membrankit Scooter and Service inkl. Keihin PWK28  Drehschieberkit Scoot RS / Keihin PWK28 

Auspuffanlage

  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand  Scooter and Service PX 200 Newline  Scooter and Service PX 200 Newline S  Scooter and Service PX 200 Newline VA  Scooter and Service PX 200 Newline VA S  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand S  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand VA  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand VA S 
BREITREIFENUMBAU

 

Breitreifenumbau 4 Zoll komplett (Aufpreis: 419,90 )
Breitreifenumbau Scooter + Service 4-Zoll...

Dieser Artikel beinhaltet unser 4-Zoll Breitreifenkit...

 
MOTORABSTIMMUNG

 

Abstimmung auf dem Prüfstand (Aufpreis: 239,89 )
Motorabstimmung PX 200 solo

Vergaser- und Zündungseinstellung eines kompletten PX 200...

 
 
Link naar reactie

De investering valt uiteindelijk nog mee, bij verkoop van huidige 125 motor nog beter ;-)

dan heb je gelijk een nieuwe motor met ongeveer 32 pk...

470 km rijden naar Hamburg  is ook goed te doen...

Link naar reactie

...@GTS001 :  en zo kom je ook gemakkelijk aan een heleboel "likes" ...als je al posts van jezelf gaat "liken" ( zie 6 posts terug ) :P 

Dat heb ik niet gevraagd...

Zeiken doe je opt 2C !

Link naar reactie

Bij de meeste topics wordt er gesproken over beter een 200 cc te installeren?

Nu heb ik even gekeken en dit gevonden,kost wat maar dan heb je ook wat denk ik ?

Originele (nieuwe) motor verkopen, en deze laten plaatsen lijkt me dan een goed plan?

 

https://www.scooter-and-service.de/custom-parts/motorteile/1265/motor-px-200-newline-komplett

 

 

MOTOR PX 200 NEWLINE KOMPLETT

Bestell-Nr.: SS2013001.13

4.620,00 € *

 

Lieferzeit ca. 15 Werktage

* Preise inkl. gesetzlicher MwSt. zzgl. Versandkosten

 

Vergaser / Ansaugstutzen

  Membrankit Scooter and Service inkl. Keihin PWK35  Membrankit Scooter and Service inkl. Keihin PWK28  Drehschieberkit Scoot RS / Keihin PWK28 

Auspuffanlage

  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand  Scooter and Service PX 200 Newline  Scooter and Service PX 200 Newline S  Scooter and Service PX 200 Newline VA  Scooter and Service PX 200 Newline VA S  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand S  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand VA  Scooter and Service PX 200 Newline Righthand VA S 

BREITREIFENUMBAU

 

Breitreifenumbau 4 Zoll komplett (Aufpreis: 419,90 )

Breitreifenumbau Scooter + Service 4-Zoll...

Dieser Artikel beinhaltet unser 4-Zoll Breitreifenkit...

 

MOTORABSTIMMUNG

 

Abstimmung auf dem Prüfstand (Aufpreis: 239,89 )

Motorabstimmung PX 200 solo

Vergaser- und Zündungseinstellung eines kompletten PX 200...

Ziet er straf uit en volgens mij een stukje "zorgelozer" rijden. Wel een deftig prijskaartje! Even alles laten bezinken...

Ik zag in een ander topic dat Je een px200 staan had die je ook wou tunen of vergis ik me? Is daar al iets over beslist?

Link naar reactie

Ziet er straf uit en volgens mij een stukje "zorgelozer" rijden. Wel een deftig prijskaartje! Even alles laten bezinken...

Ik zag in een ander topic dat Je een px200 staan had die je ook wou tunen of vergis ik me? Is daar al iets over beslist?

Een hoop problemen met die 200... . voorschot betaald en uiteindelijk startte hij niet... volgens de verkoper was hij in perfecte staat... Niet dus...

Voorschot is hij niet van zin om terug te storten, maar zal zich mogen verheugen op een bezoekje...

En vandaar besloten om die plannen te laten varen en mijn nieuwe PX 125 in de strijd te gooien voor dit projectje...

Ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat er met de 125 ook mogelijkheden zijn...

Mijn bezorgdheid was dat mijn garantie vervalt van het moment dat je eraan begint te sleutelen... . maar dat is eigenlijk mijn laatste zorg :-)

En ook belangrijk is de beperkte plaats die ik beschikbaar heb om te stallen en eraan te werken, 2 is voldoende voor onze garage.

was ook weer een inschrijving en verzekering, platen over hangen is niet meer van deze tijd...

Nu dus de originele motor van de hand doen en de 200 eronder, en denk ook wel dat het enigzins zorgelozer rijden gaat zijn.

Als je alles gaat tellen valt het prijskaartje dan nog mee,ok het is een hoop geld maar begin maar te tunen met prul en verschillende set-ups waar je uiteindelijk aan hetzelfde bedrag gaat komen, maar zal het niet zo mrken omdat het dan verspreid wordt en hier het bedrag in 1 keer verdwijnt...

Hobby's kosten geld, en elke hobby maak je zo duur of goedkoop als jezelf wil hé :-)

Link naar reactie

Er zijn in het verleden toch al geslaagde set-ups gedaan vermoed ik ?

En dan is het maar kwestie om het even te delen ???

Ik zou enkel willen weten wat het beste loopt en blijft lopen, en daarbij is de prijs géén struikelblok !!

 ?

Laten we eens beginnen met wat je eigenlijk 'verlangt' van je scooter. Goed, je wil 'tunen', maar wat wil je bereiken? Hoe snel wil je dat de scooter gaat? Moet je veel met twee op de scooter? Hoofdzakelijk stadsverkeer of veel autosnelweg/expresweg? Graag een racekot om aan de verkeerslichten de Harleys eraf te sprinten of liever een tractor met veel koppel die in 4de bergop kan?

Set-ups genoeg, maar er is geen 'beste' set up die blijft werken, anders zou iedereen met 't zelfde rijden... Set ups evolueren ook door de jaren met de komst van nieuwe kits/componenten. Vroeger was de ijzeren Polini 210 een gegarandeerde vastloper als doe niet zeer goed afgesteld was, de nieuwe aluminium Polini 210 daarentegen is een topkit met veel koppel en de koelingsvoodelen van het aluminium...

Link naar reactie

ik heb, ondertussen meer dan 10 jaar geleden, een blokje laten tunen bij worb5. Die man zit in Koblenz, is al meer dan 25 jaar met tuning bezig en weet heel goed waarmee hij bezig is.

mijn setup:

200cc motor (opgelast, bijgefreesd,...)

aangepaste malossi 210

aangepaste kop met "central spark plug"

piston bewerkt

mmw reeblock met tassinari reeds

60mm racekrukas uitgebalanceerd

versterkte cosakoppeling (weet niet onmiddellijk meer hoeveel tands)

gebalanceerd PK vliegwiel

30mm mikuni carbu

vaccuum benzinepomp (carbu staat hoger dan onderkant van de benzinetank dus zonder pomp krijg je deze nooit leeg)

sip performance uitlaat

afgesteld op de testbank

Link naar reactie

is al wel meer dan 10 jaar geleden en du waarschijnlijk niet meer representatief maar ws toen iets meer dan 2000€, ik heb wel een px200 blok afgegeven daar om van te vertrekken. Onderdelen kwamen verder allemaal van daar

Link naar reactie

Was gewoon nieuwsgierig .En rij je er nog mee. Moet toch een monster zijn :-)

ik rij er nog steeds mee maar het beperkt zich wel tot enkele keren per jaar. Gaat inderdaad hard en trekt vooral hard op. De overige setup van de scooter (harde veringen, sportzadel, dropstuur) maakt de scooter minder geschikt voor lange afstanden. Ik heb er top op heden ook nog geen problemen mee gehad

Link naar reactie

Laten we eens beginnen met wat je eigenlijk 'verlangt' van je scooter. Goed, je wil 'tunen', maar wat wil je bereiken? Hoe snel wil je dat de scooter gaat? Moet je veel met twee op de scooter? Hoofdzakelijk stadsverkeer of veel autosnelweg/expresweg? Graag een racekot om aan de verkeerslichten de Harleys eraf te sprinten of liever een tractor met veel koppel die in 4de bergop kan?

Set-ups genoeg, maar er is geen 'beste' set up die blijft werken, anders zou iedereen met 't zelfde rijden... Set ups evolueren ook door de jaren met de komst van nieuwe kits/componenten. Vroeger was de ijzeren Polini 210 een gegarandeerde vastloper als doe niet zeer goed afgesteld was, de nieuwe aluminium Polini 210 daarentegen is een topkit met veel koppel en de koelingsvoodelen van het aluminium...

 

Het is algemeen geweten dat een 125 niet of nauwelijks mee kan bij clubritten en andere uitstappen..

Wat verlang ik ?

Een scooter die VLOT mee kan zonder problemen, als ik dan al eens kies om met de PX te rijden ipv de GTS

Ik vind de PX een hele mooie en het schakelen/2-takt is puur rijden

Het moet zeker geen racemachine zijn,maar mag toch iets meer dan normaal hebben...

Voor mij hoeft een andere motor zeker niet,als ik met de 125 motor aanpassingen kan doen zoals cylinder,carburatie,uitlaat,inlaat welk me een fijn resultaat geven,dan ben ik al zeer tevreden..

En nee het hoeft zeker geen handen vol geld te kosten,maar ik ben van mening dat als je er wat meer aan geeft,je ook meer krijgt (lees beter)

Vlot optrekken en ongeveer 100 km/h als top denk ik dat zeker haalbaar is ?

 

Ik ben al zeer blij met uw reactie en hoop nog meer te horen nu ik mijn richting heb aangegeven :-)

 

grts

Link naar reactie

Steek er dan gewoon een Pinasco/ Malossi/ Dr 177cc kitje onder, vergroot de carbu naar een 24/24, steek er een sport of expansieuitlaat onder en gaan met die banaan. 

 

Wat duurder is, is niet altijd beter.  Stukken die duurder zijn worden meestal gemaakt in beperktere oplage (vandaar de hoge prijs) en dienen om op het racecircuit te rijden. Met een racemachientje wil je echt geen clubritten meedoen, dan ben je gebroken op het einde van de dag.

 

De beste oplossing volgens mij is om die 125cc te verkopen en gewoon een goed occasie 200cc aan te kopen. Zo ben je in orde met het papierwerk, heb je voldoende  torque en snelheid om een plastieken vespa te volgen. 

 

Voor de rest vind ik u in uw schrijven een redelijk onbeschofte boer...

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Steek er dan gewoon een Pinasco/ Malossi/ Dr 177cc kitje onder, vergroot de carbu naar een 24/24, steek er een sport of expansieuitlaat onder en gaan met die banaan. 

 

Wat duurder is, is niet altijd beter.  Stukken die duurder zijn worden meestal gemaakt in beperktere oplage (vandaar de hoge prijs) en dienen om op het racecircuit te rijden. Met een racemachientje wil je echt geen clubritten meedoen, dan ben je gebroken op het einde van de dag.

 

De beste oplossing volgens mij is om die 125cc te verkopen en gewoon een goed occasie 200cc aan te kopen. Zo ben je in orde met het papierwerk, heb je voldoende  torque en snelheid om een plastieken vespa te volgen. 

 

Voor de rest vind ik u in uw schrijven een redelijk onbeschofte boer...

 

Groetjes, nero. 

Niet anders verwacht van u, 

Voor u hebben ze de juiste beschrijving nog niet achterhaald...

Link naar reactie

Niet anders verwacht van u, 

Voor u hebben ze de juiste beschrijving nog niet achterhaald...

 

Correctie, verkoop al uw 2-T 's en blijf lekker rondbollen op uwen plastieken, voor mensen als gij is er geen plaats in het 2T-wereldje. 

 

En als ge nu nog uw foto en naam wilt posten (ge hebt toch graag da iemand niet anoniem op het forum komt), dan kan ik u bij één of andere rondrit mooi laten staan als ge in panne moest vallen. 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...