Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Denk dat het deze is: https://www.ebay.fr/itm/Cylindre-Groupe-Thermique-75cc-D-47-RMS-100080281-Piaggio-Vespa-Special-50-90-/193692944665 Daar staat ook: GROUPE THERMIQUE MODIFIÉ POUR VESPA - APE Ik denk dat ze misschien bedoelen OOK voor APE? APPLICATIONS POSSIBLES: PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 SPÉCIAL 50 PIAGGIO VINTAGE VESPA 50 SPÉCIAL ELESTART PIAGGIO VINTAGE VESPA 90 PIAGGIO VINTAGE VESPA 90 RACER
  3. als ik op de doos lees ; dan zie ik APE 50 en niet PK 50 misschien zit daar wel verschil in en is het gewoon een verkeerde cilinder voor een krukas met een andere slag?
  4. Yesterday
  5. De zwarte heb ik ondertussen gebruikt. De Sito heb ik nog als je wil. Stuur me dan even een PBtje.
  6. het is gelukt, dank voor de hulp
  7. Hoi Frederik ik wil de zwarte uitlaat wel overnemen van jou. Ik kan er omkomen als je wil. Mvg Els
  8. 47mm piston = 75cc. RMS cilinder kitjes van €50 zijn m.i. a big no no. Take your loss en steek ineens een kwaliteitscilinder. Mits wat creatief googlen vind je bv. de Polini 75cc voor +/- €110~130 in Italiaanse webstores.
  9. Maar dat is gek. Dan is vanuit de fabriek de verkeerde cilinderkop in de doos gestopt dat lijkt mij heel vreemd. ik denk dat ik de cilinderkop die ik nog had liggen ga gebruiken. Deze kwam van een 70cc cilinder af maar hoort niet er niet origineel bij.
  10. Dat ziet eruit als een 50cc cilinderkop op een 70cc cilinder? De verbrandingskamer in de cilinderkop is niet symmetrisch omdat de bougie niet centraal in de cilinderkop zit dus 't kan wel dat de piston niet rondom tegen de kop zit. De diameter van de verbrandingskamer in de cilinderkop moet steeds enkle mm groter zijn dan de boring van de cilinder.
  11. De grijze rand op de zuiger is het deel wat als eerste de kop raakt. Met een tinnen draad op 4 plekken dan word hij bij de peil en rechts (op 3 uur) geplet. Totaal niet evenredig. Is dat normaal of moet ik mij zorgen maken.
  12. Bedankt voor je bericht Andy, ik zoek nog wat verder
  13. zal dus iets met die veer te maken hebben. Als je zoekt op revisie kits rempomp kom je allerlei sets tegen, doch niet van vespa... ik zou er toch eens verder naar zoeken.
  14. hendel moet normaal vanzelf terug naar eindpositie. Heb dit nooit verder open gehaald, maar vermoed dat hier een soort van veer in zit, dat losse plaatje zal er wellicht iets mee te maken hebben... buiten de hele rempomp zie ik daar niet onmiddellijk losse onderdelen van te koop staan.
  15. op de rechter-remhendel (voorrem)zit speling waardoor de schakelaar van het stoplicht niet wordt ingedrukt als de hendel vrij is. Het stoplicht blijft dus branden als je de remhendel loslaat. Als je de hendel naar achter drukt, gaat het stoplicht uit. Ik heb de rempomp met reservoir gedemonteerd omdat ik vermoedde dat de zuiger niet ver genoeg uit kwam. De zuiger, de veer en de twee dichtingen zien er prima uit. De zuiger die tegen de remhendel aandrukt, kan niet verder uit komen dus hier zit het probleem niet. Iemand een idee? Bij het reinigen van het remvloeistofreservoir zat er ook plo
  16. Last week
  17. Een weddenschap over de prijs en de hoogste biedende is de "winnaar"? Die verkoper heeft duidelijk een paar marketingboeken gelezen! Begin es met de sproeiers even te spoelen (in verse pure benzine of met) remreiger en uit te blazen compressor.
  18. Yep! Op cafe. Weddenschap over de prijs en ik lag hoger dan de andere zijn bod en minder dan 100€ verschil dan dat van de eigenaar. En hij moest ze verkopen aan mij. Dat was de deal.
  19. Zo'n grafieten pakking kost € 15
  20. " 5a6jaar geleden met een weddenschap 2 Vespa’s aangekocht." ...? 😆
  21. Ronin

    Welk type blok ?

    Idd... topic ben ik per toeval gisteren nog tegengekomen.
  22. Hallo iedereen, ik heb 5a6jaar geleden met een weddenschap 2 Vespa’s aangekocht. Een P80X ‘82 en Primavera smallframe 50 ‘69 (denk ik!!) De P80X heb ik vanonder het stof gehaald en het brandstof gedeelte volledig gereinigd... nieuwe benzine, andere olie,... kickstart en draait als een goedlopend uurwerk. Maar bij het vertrekken, accelereren neemt hij niet aan. Ben ik voorbij het optrekpunt. Dan loopt hij goed verder. Valt ook niet stil bij gas afhouden. Wat kan dit zijn? Verkeerde sproeiers in? Zit hier een soort acceleratiepomp/sproeier op? Carburator die erop zit is
  23. Wat ik ook al op facebook zei, aan de achterkant vh blok staat wrshlk een nummer, net boven bevestigingspunt vd schokbreker, maar bij Motovespa werd het op meerdere plekken erin gestanst, dus kwestie van zoeken op je blok, en op internet. Op het duitse GSF is een uitgebreid topic over Motovespa te vinden!
  24. https://www.manualslib.de/manual/565355/Vespa-Gts-Supertech-300-Hpe.html
  25. Wel er is daar dus wel een vierkante verhoging te zien op het ijzer waar normaal een nr zou moeten staan enkel is dit bij mij volledig blank (zelfs niet vergaan), effen metaal - never touched
  26. De link er van kan ik niet meer vinden maar ik heb het als PDF opgeslagen dus dat kan ik je mailen als je een emailadres op geeft mijn email j.tosses@upcmail.nl met vermelding Duit Vespa werkplaatshandboek.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...