Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Een uitdoofbeleid geeft inderdaad wel tegenstrijdigheden... maar het is een overgangsoplossing waarbij misschien iedereen content kan zijn?? ;-)
  3. Yesterday
  4. Top !! Komen nog 5 tal van tegen Rotterdam en verder. Hasselt ook ;-) Ik zal jullie warm ontvangen:-))
  5. Ik ben van de partij (als ik de weg ni kwijt geraak of in panne val ). Tot morgen! Groetjes, nero.
  6. Als we met onze euro2 voertuigen in azie rondrijden dan zuiveren we de lucht. De luchtkwaliteit dat deze motoren ginder aanzuigen is slechter dan ze uitstoten. Al de oude voertuigen van stal en op naar azie. grtn
  7. Ja pa! Ge spreekt uw eigen wel tegen hé pa.
  8. Vandaag even aan de slag geweest met de vork. Ni simpel...
  9. jarino

    Bacchetta

    Weet er of heeft iemand een bacchetta te koop staan in België of Nederland
  10. Thanks sidvespa, ga ik proberen
  11. Aan de binnenkant van de lagerring een las leggen met een halfautomaat , door de krimp van deze las zal de ring mee krimpen en komt hij er vanzelf uit grtz sidvespa
  12. Nog een uitdaging, de buitenste ring van de lager zit nog in het blok. Aangezien dit ook een oude RIV lager is en de binnenlager van de nieuwe er niet past moet hij er uit. Tussen de lager en de Carter zit nog een spacer die ook niet meer te krijgen is en dus heel moet blijven. iemand tips hoe ik deze zonder blinde lager trekker kan verwijderen? of heeft iemand in de omgeving Utrecht een lager trekker die hierin past? Warm maken heeft nog geen effect gehad, locale scooterwinkel kon ook niet helpen. In de vriezer leggen lijkt me nog een optie. Tips zijn welkom!
  13. jeroen88

    Main jet

    Bedankt Erik, dat zou leuk zijn dan heb ik een idee waar te beginnen. gr jeroen
  14. Ik zat eens met een Amerikaans militair aan den toog... We hadden het over het verkeer en de manier van rijden hier in den Belgique. Hij had sterk de indruk dat er in België zeer veel mensen rondrijden die blijkbaar steeds te laat zijn. Het leek hem wel alsof hij constant in een autorace aan het rijden was. Geef toe... de mens had denk ik voor een groot stuk gelijk. Onze manier van rijden heeft een enorme impact op het verbruik (de uitstoot), op de slijtage van onderdelen (banden, remmen, voertuig zelf), enz... dus ook op het milieu! Zelf deed ik al meermaals de test. Bvb tegen max. 100km/h op de autostrade rijden. Verbruik zakt enorm, en je komt echt niet veel later aan op je bestemming. Je komt zelfs véél relaxter aan! Dus voor mijn part mag de max. snelheid op de autostrade gerust naar 100km/h. Dan wordt gelijk het gevaarlijk verschil in snelheid met zwaar vervoer ook kleiner, minder ongevallen. Dus... minder snel en minder agressief rijden! Vertrek gewoon een klein beetje vroeger en eet onderweg je stuur niet meer op van frustratie of colère. Je zal merken dat je eerder gaat lachen en zwaaien naar anderen dan dat je je middelvinger zou willen opsteken . Begin dit jaar reed er een grote zware auto op onze kleine auto. Geen gekwetsten, wij in ons recht maar auto totaal verloren. We moesten het dus ineens binnen ons gezin (met momenteel 4 chauffeurs) met 1 auto doen i.p.v. met 2 auto’s, want met de centen van de verzekering kan je zomaar geen nieuwe kopen. Wonder boven wonder begin je gewoon meer af te spreken, je neemt veel vaker de fiets, je koopt een fietskarretje... en... in het begin komt daar al eens wat gezaag bij maar alles gaat gewoon zijn gangetje, zonder problemen. Goedkope vliegtuigreizen... iedereen vliegt tegenwoordig maar in het rond, doet citytrips á volonté, zakenreizen, ... al eens gezien op bvb Flightradar24 app wat er elke dag in de lucht hangt? En die vliegen ook niet op water hè... Maar zolang iedereen volop het vliegtuig blijft nemen... tja... Ik wil gewoon maar zeggen... het is ook gewoon een mentaliteitskwestie. We hebben onze wereld te klein gemaakt. Vroeger was naar Spanje vliegen als kind iets speciaals... tegenwoordig gaan er zelfs al shoppen in New York zonder blozen... Maar ik ben hier nog steeds op het Vespaforum... Toevallig trouwens... maar ik vond de hele discussie hier wel interessant. Moest iedereen nu eens wat bewuster omgaan met het hele mobiliteitsgedoe, met klimaattoestanden... Moest iedereen nu eens wat minder luxueus gaan leven... Okee, daar gaan ook jobs voor sneuvelen... maar hebben we al die jobs nodig? Als we minder luxueus gaan leven, hebben we minder centen nodig, moeten we ook niet meer met 2 gaan werken, zijn er dus minder verplaatsingen en voertuigen nodig, is er dus minder uitstoot. En dit gaan de multinationals en hun aandeelhouders niet graag lezen want het enige dat zij willen is steeds meer en meer produceren om meer en meer winst te kunnen maken. En ze doen dit allemaal op een slimme manier, zogezegd zijn ze allemaal ecologisch bezig en bla bla bla, maar ze zijn nooit tevreden en willen alleen maar groeien en steeds meer produceren en verkopen. Onze politiekers... een land van ocharme ‘ne scheet’ groot... met ministers en postjes alsof we een wereldmacht zijn. Dat kost ons handenvol geld. Geld dat we bvb beter zouden kunnen gebruiken voor milieubewuste initiatieven en infrastructuur. Laat ons toch gewoon samenwerken en solidair zijn in dit patattenlandje. Walen, Vlamingen, Oostkantonners... wees slim, verenig u en kom overeen! En dan zouden we vanzelf een mooi en positief klimaatvriendelijk beleid kunnen uitzetten! Met een uitdoofbeleid voor Vespa’s en andere brommende voertuigen met vervuilende motoren zonder dat iemand zijn hobby bruusk moet opgeven. Wat is er mooier dan als liefhebber je oldtimer koesteren en rijdende houden? En diegenen die hun voertuig gewoon hebben om zich te verplaatsen, zonder liefhebbber te zijn, stappen automatisch over op de meer milieuvriendelijke voertuigen. Niet iedereen sleutelt graag aan zijn wagen, moto, bromfiets, whatever... Lijkt me veel beter dan ineens alles verbieden. De nieuwe voertuigen die op de markt komen natuurlijk verplicht voorzien van ‘propere’ motoren, al dan niet elektrisch, en deze ook stimuleren. Nieuwe hybrides met zware benzinemotoren die alleen maar voor de schijn eventjes elektrisch kunnen rijden kunnen we maar beter van de baan houden, ze zijn gewoon bedrog en grote vervuilers. Gewoon met z’n allen veel simpeler gaan leven en terug zelf de handen meer uit de mouwen steken is de boodschap. Het is erg om zien hoeveel praktische vaardigheden en kennis de laatste jaren meer en meer verloren gaan. En iedereen denkt dat dit normaal is en dat het zo moet... tenminste... ze willen ons laten geloven dat het zo moet... want er moet zoveel mogelijk worden verkocht. Live simple! Enjoy the little things! Take care of eachother! En natuurlijk... blijf lekker toeren met je Vespa!!! gegroet, W.
  15. Last week
  16. De grootste op de foto hierboven is 27mm. ik heb dus geen idee wat die andere keerring is...
  17. pdvd

    Vespa vnb 1961

    Met genoeg volgers kun je er goed van leven.
  18. Vandaag ook begonnen met de nieuwe kabels te monteren, wat een kutjobke! Tip van een kennis van mij was de nieuwe kabels er uit trekken en door de oude en nieuwe geine een plastic draad van kantenmaaier trekken. Voor en achter een knoopje in trekken. Zo de oude er uit trekken en de nieuwe laten volgen. Dit ging vlot voor koppeling en schakelkabels, gaskabel was hellemaal verdroogt, plastic omhulsel brak overal af en bleef daardoor ook overal achter haken De gaskabel heeft nrml 2 vaste bolletjes maar ik heb het kleine bolletje (carbu) er moeten afknippen anders kreeg ik hem er onmogenlijk in... Hopelijk kan ik er nog een geschroefd bolletje op krijgen.
  19. 9 graden en droog, kan slechter half December. Vesparados, Lambretta club Waasland aanwezig. En iedere Classics rijder ook Welkom ;-)
  20. Er zijn 3 maten van tambours 27, 30 en 32,... De eerste 2 zijn voor bijhorende oliekeerringen met binnenmaat 27 of 30. De laatste is voor viltringafdichting van de latere PX met oliekeerring in het carter
  21. Vooral omdat de binnendiameter aan de kleine kant was.
  22. Omdat die er toch fameus anders uitziet dan diegene die erin zat, en omdat nonkel fré nog nooit zo’n keerring gezien had.
  23. Waarom denk je dat de keerring aan de wielas niet de juiste is?
  24. Motor begint er stillekesaan uit te zien als een motor Ik heb carb deksel en vliegwielcover gespoten met hammerite. Ziet er goed uit maar precies wel gevoelig voor vlekken.. even aankijken wat dat geeft..
  25. Vanmiddag nog wat verder geprutst hier... Eerst de Buzzwangle die ik gekocht heb eens getest, werkt zeer handig. Pistonstopper die erbij zat: hierin zit een uitsparing geslepen zodat de compressie weg kan als je aan het vliegwiel draait. Superhandig. daarba alle « randapparatuur » op de motor gevezen. enorm aan het sukkelen geweest met de achterrem, aangezien de oude veer rond de as er verkeerd op zat. Als je dan netjes foto’s maakt bij demontage, dan duurt het even voor je aan die foto’s gaat twijfelen Hier ging het dan even fout: bij mijn pakket keerringen zat onderstaande keerring. Aangezien het de enige was die nog overbleef en hij pastte, deze erin gestoken maar is dus niet de goeie... er weer uit: dan mijn voorvork en hub gespoten. Gezien het aan het regenen was, snel in de garage in een kartonnen doos gespoten. eigenlijk nog wel content van het resultaat:
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...