Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Hey dankje voor het beeldmateriaal. Geeft me weer een goed beeld van de zaken. Zowieso als in een origineel stuurslot van Vespa vind met sleutels zal ik hem vervangen. Zoiets vind ik wel belangrijk. Nu dacht ik de Vespa nog te simoniseren. Zijn er aanraders qua producten. Do and don’ts? Momenteel staat hij opgeblonken na een flinke wasbeurt. Jammer genoeg heeft hij bij het transport een duwtje gekregen aan de motorblok waardoor de rooster lichtjes ingedrukt is... gelukkig zonder lakschade.
  3. Mijn punt was eigenlijk dat een pk xl2 maar 1 versnellingskabel heeft ipv twee. Is dus heel ander verhaal om dit af te stellen. Gr
  4. Voor de waarde maakt het slot niet zoveel uit omdat hij ook al is overgespoten. Je verf op de tank is waarschijnlijk door benzine beschadigd. Die zou je eventueel kunnen laten overspuiten. hier een foto van mijn v50 in originele lak, rechterkant was toen nog niet schoongemaakt. Ik heb alleen onderin twee gaatjes zitten. Denk dat de brommers vaak geen plaat hadden in de jaren 60.
  5. Houdt er rekening mee dat nieuwe kabels in de eerste tientallen km's nog wat zullen 'rekken' dus dat de afstelling na verloop van tijd nog wat moet bijgeregeld worden.
  6. Die 4 blokjes zijn niet meer mooi scherp. Bij een terdege revisie vervang je sowieso het schakelkruis.
  7. Nou, thanks voor de tips alvast heren, hier kan ik gelukkig iets mee. Zo'n forum werkt altijd beter dan facebook, haha! Ik zal vanavond even alles nakijken.
  8. De tanden die aan de kickstarter as zitten zullen niet snel slijten mogelijk het tandwiel dat de kickstarter aandrijft!? Dat bedoel ik. De bovenste tanden moeten mooi scherp afgelijnd zijn: een scherpe schuine én vlakke lijn. Versleten tanden heb een meer "gegolfde" vorm.
  9. Ok, dat moet dus anders uit zien? Nogmaals, dit is mijn eerste Vespa en ben alleen bekend met autotechniek. Dus ik weet niet hoe het er standaard uit moet zien. De nokken moeten scherper zijn?
  10. De tanden die aan de kickstarter as zitten zullen niet snel slijten mogelijk het tandwiel dat de kickstarter aandrijft!?
  11. Het klopt, dit durf ik geen revisie te noemen, maar het is vooral heel raar. Alle lagers (op het lager van de aandrijfas na) zijn gewoon brandnieuw, het blok is écht shoon van binnen, de "sludge" in de krukaskamer die je ziet is wat remmenreiniger waar ik net wat vuil mee weg gespoten had bovenop het blok. Maar zoals je ook zegt zit er dus geen enkele pakking tussen, er is enkel alleen een vloeibare pakking gebruikt. Echt onbegrijpelijk. Ook de bouten waren terug geplaatst zonder rondelletjes, getuigt allemaal niet van een nette afwerking. Ik vraag me alleen wel af hoe je ziet dat het schakelkruis is versleten vanaf die foto. Ik heb er geen verstand van, dus dan hoor ik graag waar ik op moet letten. Hetzelfde geldt voor die "primaire korf". Dat is neem ik aan waar ik de koppeling uit heb gehaald? Ik zal anders vanavond een foto maken van het kickstertandwiel, maar het ziet er echt nog goed uit op het eerste oog.
  12. Een GS 160 Mk1 is inderdaad wel bijzonder en sowieso erg gewild, maar je zult foto's en frame en motornummer moeten laten zien wil je antwoord kunnen krijgen op de vraag of de scoor origineel is.
  13. Dankje voor de respons. Maar een origineel slot uit 1966 met bijpassende sleutel. Kan men zoiets ook nog terugvinden of is dit eerder zelden. Qua authenticiteit kan het tellen om een origineel slot erop te steken met originele sleutel. Nu heb ik nog een vraag. Bij de restauratie hebben ze duidelijk de gaatjes voor het nummerplaat dichtgedaan. In het vermoeden dat die er waren. Op welke manier kan ik dan een nummerplaat bevestigen ? Op de tank ( niet de body ) staan blaasjes wat toch wel tekenen zijn van vocht / roest ... Duidelijk vrij amateuristisch gedaan. Kan dit op termijn gevolg hebben voor het koetswerk van de body ? Foto's volgen vanavond... Gegroet
  14. Small frame is wat lastiger om bij te komen. De versnellingsschakelaar zit andersom dus het stellen gebeurt van onderaf. Principe is hetzelfde, versnelling op het blok in neutraal zetten, stelschroeven helemaal dichtdraaien, handvat in de neutrale positie houden en dan de kabels zo strak mogelijk vastzetten bij het blok. Vervolgens de stelschroeven gebruiken om eventuele speling weg te nemen.
  15. Maar dat maakt voor het afstellen niet uit lijkt me.
  16. Het huidige slot lijkt me ook niet origineel. Volgens mij zit er normaal een afdekplaatje met een merknop, deze lijkt al eens te zijn vervangen. Sloten zijn wel tweedehands te vinden als je goed zoekt maar nieuw ook genoeg te krijgen.
  17. Hallo , Ik ben Didi , wil een Vespa kopen maar zou graag weten of deze authentiek is en de waarde ervan . Men zegt mij dat deze zeldzaam is en daarmee , zou ik het graag weten . Kan iemand mij helpen ?
  18. vorige jaren op een uurke terug buiten... Nu ga ik blijven hangen bij de Vesparados
  19. Zelfde principe, alleen omgekeerde kabels.
  20. Met de beste bedoelingen (!!) maar dat is geen gereviseerd blok. Hooguit es geopend, wat gespoeld en dan weer gesloten. De bovenste kickstartrubber is weg, schakelkruis is ferm versleten, oude moeren, met de primaire korf is precies al goed gevochten, geen enkele pakking, sludge in de carter en krukaskamer, op 2 plaatsen gescheurde carter, stokoude bobijn en statorbedrading,... Ik eet mijn hoed op als het doortrappen gewoon niet ligt aan een versleten kickstarttandwiel.
  21. , is daar ook een filmpje van ?
  22. Mooi duidelijk filmpje , ik neem aan dat dit voor een smallframe hetzelfde is ongeveer ? ( pk50xl2)
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...