Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. En zijn prijzen zijn ok. Groetjes, nero.
  3. Je moet geen Frans kunnen, Lorenzo is perfect tweetalig 😉
  4. Mocht je een woordje frans spreken: https://www.2dehands.be/v/motoren/onderdelen-oldtimers/m2032501263-px-200-motoren-compleet-en-draaiend
  5. Mag ook een px150 blok / carters zijn die ik kan aanpassen.
  6. Last week
  7. https://www.caferacerwebshop.com/nl/yellow-headlight-foil-koplamp-folie.html?id=12695439&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwtNi0BhA1EiwAWZaANCiO-60ELwNlomVnj5Qicj66LRrVH1TckkYe-5Ju-NU_oETJRJSQchoC178QAvD_BwE Een gele folie...
  8. Enkel een Hoffman Koningin Vespa had deze op spatbord in geel, maar opgelet, past Standard niet ideaal in de ring van een andere Faro Basso 95 koplamp. (heb ik zelf gemerkt). En anders kan je best gele folie plakken aan de binnenkant van je glaasje: veel goedkoper ;o) https://vespa-gs-teile-shop.de/gebrauchte-Artikel/G-Scheinwerfer/Vespa-Scheinwerferglas-Nebelglas-Hoffmann-Koenigin::1559.html Oops, ik zie nu dat je een 105 lamp hebt voor een VN1, die zijn zeker nooit in geel gemaakt denk ik. N
  9. Hallo, iemand iets liggen, of weet iemand waar ik ze nieuw kan kopen. Alvast bedankt
  10. Wat kan de oorzaak zijn van een onstabiele gasklep positie, ik krijg in vrijloop namelijk niet de mooie 3,8 waarde van de TPS, maar een schommelend getal, van 4 tot 11?
  11. Ik krijg op een GTS300 Super Sport met abs een foutcode P0502, het abs lampje blijft soms branden, en heel af en toe brandt ook het asr lampje. Als ik de wheelspeedsensoren apart neem, dan zie ik de rear sensor bij stilstand constant op 0 staan, terwijl de front sensor bij stilstand wisselt tussen 1 & 2. Daarbij komt dat de snelheidsnaald af en toe uitvalt, ik neem aan dat die aangestuurd wordt door de achtersensor? Welk van de twee signalen zou het juiste zijn, de 0 van de front, of de 1-2-1 van de rear?
  12. Afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens iets kunnen doen aan mijn project. Het benzinekraantje schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen! Tevens bericht gekregen dat het spuitwerk binnen 2 weken klaar is, dus kan ik alles mooi voor mijn vakantie ophalen en kunnen we starten met de opbouw!
  13. Dank voor de informatie. Dan ga ik voor de sip uitlaat en kiep ik de bgm binnenkort maar eens in het oude ijzer. Heb je een richting in welke afdichting ik moet zoeken? Of 0.75 en 0.75 als begin?
  14. Levert idd onderin koppel, maar de crossflow wordt maximaal geïmpacteerd. Wat je onderin wint, verlies je bovenaan (en finaal in topvermogen en haalbaar top-rpm). BGM BB Touring en Sip Road 2 gedragen zich prima met Pinasco 215/225. De BGM BB Sport daarentegen heb ik nog in geen enkele setup deftige prestaties zien leveren (gechecked op testbank). De diameter van de tailpipe van die laatste is véél te klein voor de setups waarvoor hij bedoeld is.
  15. Ga ik morgen doen, fotootjes maken. Ik heb een bgm bigbox race liggen en een sip road 2 Het idee was om de spacer aan de onderzijde te doen, volgens zegge levert dat het meeste koppel op en minder nerveus dan de spacer tussen cilinder en kop.Of dat ook echt zo is weet ik niet ik moet voorlopig afgaan op wat er gezegd is. Pas als ik het geprobeerd heb kan ik zeggen dat ik het weet.
  16. Van de cilinder zou leuk zijn. Buiten- en binnenkant. Krukassen kunnen echt wel breken bij extreme belasting (bvb. bruut opschakelen, of per vergissing naar een te lage versnelling schakelen). Dat geldt overigens ook voor de eerste generatie loodzware Cosa-racekoppelingen. Geluk/pech kan altijd meespelen, maar ook vermogen is een factor. Het vermogen van een standaard/aangepaste Piaggio cilinder is niet te vergelijken met Pinasco/Polini/Malossi/… krachtbronnen. De spacerverdeling is afhankelijk van de cilindertiming die je wil bereiken én de uitlaat die je gaat gebruiken. Tuners steken veel tijd en energie is meten, testen, uitproberen en zijn meestal niet echt gul in het delen van de ideale combinaties. Bij boxuitlaten zou ik starten met een kopspacer (verstoort het minst de overflow en uitlaattiming). Van daaruit kan je experimenteren met basis- en kopspacers en zoeken naar de setup die je de voor jou meest wenselijke combinatie van koppel en top-rpm opleveren.
  17. Idee is om te beginnen met 1,5 onder en dan zien wat er gebeurt. Behalve proberen heb ik nog nooit inzicht gekregen hoe dat werkt met poort timing. Althans in theorie wel maar in de praktijk lijkt het niet te lukken en krijg ik ook niet uitgetekend hoe het zit. De mazzuchelli heeft in het oude blok altijd met één standaard Ducati vliegwiel gedraaid. Ik begrijp dat ik daar wat geluk mee gehad heb? De mazzuchelli zowel als de sip krukas zijn 60mm. Waar zou je een foto van willen zien?
  18. Fotootjeuhs! 🙂 Voor Pinasco 213/215 heb je sowieso een 57mm-slag krukas nodig hoor, tenzij je 1,5mm spacers verdeelt boven en onder de cilinder (gedoe om de ideale timing te vinden). In tegenstelling tot de standaard Piaggio is de squish veel nauwer. Mazzucchelli Racing krukassen zijn prijs/kwaliteit dik ok. Wel even opletten met het vliegwielgewicht; max 1,6kg.
  19. Moet ik misschien even toevoegen dat de cilinder een New Old Stock gevalletje is en een jaar of veel op het schap heeft gelegen. Dus de kans is heel groot dat het een ouder type is. Maar iig een alu 213
  20. jeansprint

    Tellerworm

    De verschillende wieltjes hebben ook allen een andere kleur. Steeds vervangen door een wieltje van dezelfde kleur en goed invetten natuurlijk. Jan.
  21. Arnovt

    Tellerworm

    Ik had om hem bij mijn PX te vervangen een vierkant metalen staafje gemaakt zodat ik hem er kon indraaien en tegelijk met het voorwiel kon draaien. Alvorens de kabel er terug in te steken kon ik hiermee ook voelen of hij goed zat. Je moet natuurlijk ook wel de juiste monteren wat het aantal tanden betreft. mvg Arno
  22. Ik heb naar achter toe 4mm gedaan. En de oortjes er uit. Verder is de Sip krukas met standaard timing. De Mazzuchelli is een “race krukas” dus met een aangepaste timing. De cilinder die ik heb is een pinasco 213. Ik denk met een chromen cilinderwand.
  23. Johanc

    Een unieke pk50!

    Ik ben ook niet in de markt voor deze, hou meer van de vnb, sprint enz. Maar wilde jullie laten zien dat er rare vespaverkopers zijn.
  24. Hey Mivar! Ik heb deze nog liggen, voor een prijsje voor jou. Ik werk zelf in Etterbeek en kan het gerust meenemen als je het daar wil ophalen.
  25. Cloedtje

    Tellerworm

    Beste, Ik heb tot 3 keer toe mijn tellerworm vervangen, deze gaat steeds na enkele km’s weer kapot. De tellerworm is dan volledig afgesleten.. Enig idee hoe dit verholpen kan worden en/of dit een gekend probleem is?
  26. Dat ligt niet aan de krukassen, maar aan de cilinder (open poorten in combinatie met een originele piston, verstoorde timing door de langere slag, squish…). Pinasco Super Sport 215/225 heeft een mooi continu koppel en vermogensplateau dat perfect doseerbaar is in alle rpm’s. Sip heeft verschillende long stroke krukassen voor Px200, dus even moeilijk in te schatten welke je hebt, maar als je dan toch een goede 60mm hebt, kan je ineens voor Pinasco 225cc gaan. Ik heb er eentje die 23pk en 25Nm draait met Si26, BGM BB, BGM Pro Touring krukas, statische ontsteking en 1,6kg vliegwiel. Prima touring setup; rustig en krachtig. Nóg leuker zijn de RR-versies met additionele open poorten (merk ook de daarop voorziene piston). Deze hebben iets meer de klassieke 2takt “2de adem” en trekt ook een pak langer door richting 8000-9000rpm. Wat bedoel je exact met “4mm naar voor”? Enkel richting cilinder (verlaat)? Andere kant richting tail mag ook hoor (vervroegen), zelfs icm een vervroegde krukas.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...