Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Connecties van de batterij nagekeken? Mijn GTS hield ook op bepaalde momenten tegen doordat een pool niet helemaal vast zat.
  3. Today
  4. Moet je bij een Xl de embreage niet aantrekken vooraleer je ka starten? Ben helemaal niet zeker maar proberen kan geen kwaad. Groetjes, nero.
  5. Alle kabels goed aangesloten? Contactslot staat goed?
  6. Dag allen! Nieuw op het forum, en nieuw in de vespa wereld. Heb me onlangs een pk50 xl met wat werk aangeschaft die ik terug leven wil inblazen. De meeste zaken kan ik zelf wel aan, maar ik krijg momenteel geen vonk en daar laat mijn magere kennis me wel in de steek. Is er een logica die ik beste volg om te checken waar het probleem zit, en hoe meet ik die zaken best uit? Ik heb in elk geval wel al een nieuwe bougie ingedraaid.no Alle tips welkom - op beginnersniveau wel te verstaan Erg bedankt, Stan.
  7. Mooie LX 50 te koop, is van mijn schoonmoeder. Altijd netjes op gereden en alle beurtjes gehad. https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1416823387-vespa-piaggio-lx-50-roma-4t.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Staat in Zwolle Nederland, bij serieuze interesse graag een PM. groet Koen
  8. Ik vind hem de max , helemaal mijn ding ! Als deze iets vroeger te koop stond (lees voor de revisie van de mijne) had ik ni getwijfeld ! Succes met de verkoop...
  9. Nero, bij de mijne he ;-). Het origineel blokje ligt veilig weg op het schap.
  10. Yesterday
  11. Ik denk da ze de halvemaanspieën tegenwoordig van chocolat maken... Hoeveel keer kan ne mens in panne vallen op een paar uur? Eerst de spie van het vliegwiel gewoon in 2en gebroken en een uur nadien de spie van de koppeling (denk ik). Gelukkig ergens mogen binnen plaatsen bij mensen. We weten weer wa doen. Groetjes, nero.
  12. koeno83

    Project 1963 vbb2t

    Achterwiel er eerst op zetten. Zelf zet ik het blok op de grond en zet dan het frame er overheen. Dat gaat altijd zeer makkelijk dan idd even een schroevendraaier gebruiken zoals Nero aangeeft.
  13. Mijn voorkeur gaat uit naar de Sprint Veloce of zouden jullie dan eerder de opvolger PX150 aanraden i.v.m. onderhoud, wisselstukken enz. Of speelt dit geen rol meer ? Grts.
  14. Bij zo'n weer warmt da moteurken serieus op. Denk dat ik het ontstekingstijdstip een paar graden ga verlaten. Groetjes, nero.
  15. Hallo, Wie heeft er bij zijn Gts (125, 250 of 300 reeds zelf de kleppen geregeld of nagezien? Bijkomende vragen: op welke kilometer stand heb je dit gedaan? Moest je echt bijregelen, of stond de speling gewoon nog goed? En dit gedaan met je uitgebouwde motor of met de motor er nog gewoon onder? Gts 250, kilometer stand 26000. Grtzzz
  16. Dacht het niet... Groetjes, nero.
  17. Ik heb zowel een Ts als een Sprint Veloce . De Ts is een exacte copie van de Rally maar dan standaard met een 125 blokje. Beide van Italie mee laten brengen door een betrouwbaar iemand, 3 en 4 jaar geleden. In de Sprint Veloce zit nog het originele blokje. In de Ts zit nu een standaard P200 blok, het origineel blokje ligt op het schap. Binnenkort komt er op de Ts een Crimaz schijfrem vooraan en nadien een 215 Pinasco kit met aangepaste krukas en carbu, zoals bij mijn Px.
  18. Bedankt voor de reacties ! Ik zal deze modellen eens grondig bekijken. Groetjes, Frederick
  19. Of de vespa GT of GTr. De GT heeft wel een trapezium phare. Groetjes, nero.
  20. Sprint (2 spoelpoorten ) sprint veloce ( 3 spoelpporten ) deze zijn ook jaren 70 Vespa's en hebben voor mij zowat dezelfde tijdsgeest en zijn als je wat zoekt iets betaalbaarder grtz sidvespa
  21. Maar ze worden zeldzaam die Ts'n.
  22. Last week
  23. Bowyer

    Mijn projectje

    OP de club bij ons rijd er ook zo een, als je niet heel goed weet waarop te letten dan valt het echt niet op. Zeker als je z'n ding rebadged dan valt hij zeker niet op tussen de "echte" En ik zie het probleem niet zo. En over enige tijd mogen de lml's met 4 takt motoren tijden een toerke nog wel de stad in en de rest kan met de bus naar de lunchlocatie. Zeg maar dat het dom is zo'n lml
  24. Een vraagje : welke van de oudere Vespa modellen komt het best in de buurt van een Rally 180, 200 ? Daar deze Rally’s best prijzig geworden zijn zoek ik een mooi alternatief en liefst een oldie. Wat is jullie advies ?
  25. nero

    Project 1963 vbb2t

    Nope, maar best wat verlengstukjes mee bestellen. Normaal denk ik dat je de lengte van de originele veer mag aanhouden. Groetjes, nero.
  26. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Wat is er gebeurd op chassisnr 172370? Bij de schokdempers op SIP staat er ofwel tot 172369 of vanaf 172370: VBB2T -> 172369 VBB2T 172370 ->
  27. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Een idee van de goeie lengte voor een VBB met PX motor?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...