Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Een terugslag vrij rubberhamer is ook zeker handig om te hebben. Maar voor de krukas, is een hard plastic hamer beter, let wel op dat hij met de laatste slag niet op de grond valt. Weet uit ervaring dat het kan gebeuren.
  3. Today
  4. Langs de ene zijde tikken en tegelijkertijd trekken aan de andere zijde helpt ook. Groetjes, nero.
  5. Hoeveel speling mag er op het lagertje zitten wat in de drijfstang zit aan de kant van de cylinder. (Foto) kan ik een drijfstang vervangen of moet ik dan een hele nieuwe krukas aanschaffen? dank nu al voor het meedenken👍
  6. Up & running! En eigenlijk.. rijdt dat zeer goed. Voor mijn beleving, een heel stuk "zachter" dan die PX met 225 Pinasco. Hij is niet af, maar weer een stap in de juiste richting!
  7. Nooit met een metalen hamer op de krukas slaan, ook niet om uit het lager te slaan, enkel met een kunststof Hamer (Best Harde plastiek, Rubber lukt soms ook maar gaat niet zo goed)
  8. Yesterday
  9. Als je de cilinder monteert gaat je drijfstang normaal mooi in het midden zitten van de piston. Dan ga je het natuurlijk niet zo fel hebben als je foto.
  10. Dank voor antwoord. Ik twijfel want de oude zuiger had geen ruimte links en rechts en kon je ook niet het lagertje zien
  11. Vanaf morgen Black Friday bij 10pollici.com. Tot 15% korting alles daar even bestellen en je bent een stuk voordeliger uit. Zelf makkelijk allemaal te doen met een beetje geduld en hulp van het forum. Wil je best een avondje helpen als je alles meeneemt naar Zeist.
  12. Wie weet raad, ik ben een nieuwe cylinder aan het plaatsen maar als ik hem heb gemonteerd zie ik aan de binnenkant dat er links en rechts waar het asje door de krukas gaat veel ruimte is links en rechts. Is dit goed? Want het lagertje kan dus ook veel verschuiven weet even niet wat ik moet doen wie weet raad Vespa groet 👍
  13. Ik denk dat de oliekeerringen daar ook in zitten, zie ze niet apart staan.
  14. Ja dat is we erg veel, maar hij vervangt ook de schakelklok en zuiger. maar 75,- voor pakkingen is wel erg veel. De duurdere setjes zijn 25,-.
  15. Kan alles niet even lekker lezen. De balg mist nog in dit lijstje.
  16. €600 onderdelen voor een in ogenschijnlijk goede staat verkerend blok een vrij hoge inschatting. Krukas, ontsteking of cilinder bleken niet recupereerbaar? Heb je'n lijstje van de te vervangen onderdelen gekregen?
  17. Een krukas kan je mits wat overtuigingskracht vrij veilig "uit" een lager meppen. Wél opletten dat je de draad niet beschadigt (moer achterlaten op het draadeind of via een puntslag in het daarvoor voorziene putje). In omgekeerde richting beter niet.
  18. Hmmm flinke domper.. Omdat ik motorisch niet zo sterk ben (qua kennis en gereedschap), had ik het motorblok naar een hobbyist weggebracht die het blok open zou maken en inschatten wat er vervangen moet worden.Daar heb ik bericht van en dat komt op € 900 uit.. (€600 aan onderdelen en €300 voor hem). Ik had niet verwacht dat het goedkoop zou zijn, maar zoveel had ik ook niet verwacht.. Ik heb het geld niet op het moment, dus dat gaat hem niet worden. Ik had gehoopt er komende zomer op te rijden, maar dat gaat hem met dit blok niet worden. Misschien het blokje terug halen hierheen, en
  19. Ahaaa ik had al wat verhit ma geen 5/10 min eerder 1/3 min dan dat maar eens proberen thanks !!👍🏻
  20. Verhit het carter met hete lucht verfafbrander tpv de kogellager (5 tot 10 min), aluminium zet meer uit dan staal, dan zou het makkelijker moeten gaan.
  21. 20€ en beetje poetsen te herentals
  22. Allereerst allen bedankt voor alle reacties!!! ik ben in middels weer wat verder dankzij de hulp van jullie en zeker ook niels heb ik nu documentatie over de gl 150 en ook over de 125 uit 1957 als ik die met elkaar vergelijk dan zijn er zeker verschillen qwa maatvoering ook het chassis nr heb ik gevonden in het rigister en dan kom ik echt uit op een gl 150uit 1961 dus dat gaat wel goedkomen ( nu nog de rdw overtuigen ) ik ben inmiddels begonnen aan de restauratie van het blok. alles gaat er goed uit en komt goed los behalve de krukas die ik maar niet eruitkrijg !
  23. Lijkt wel wat op blu turchese, hè?
  24. Om een accu te laden zijn die draadjes naar de dunnen kant. Ik heb een aansluiting gemaakt rechtstreeks aan de batterij, en kabel doorgetrokken naar motorcompartiment en zo naar de helmbak. Daar een sigarenaansteker geplaatst, en zo kan de batterij bijladen indien nodig, door de helmbak open te zetten.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...