Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Heb je de inlaatopening in het carter ook aangepast aan de membraanklep? Mogelijk was je oorzaak een te kleine of half verstopte sproeier. Groetjes, nero.
  3. Automatica en plurimatic zijn dezelfde type Vespa’s alleen een andere benaming. Jouw Vespa heeft geen versnelling, dit is om de aandrijving (vario-koppeling) los te koppelen van het achterwiel.
  4. Hoi allen, Ik heb een PK50XL en sinds ik hem heb krijg ik hem niet mooi aan het lopen stationair. Het toerental loopt soms plot op bij stationair en ook valt het toerental niet mooi af bij gas los laten. Ik heb gezocht naar valse lucht en inmiddels het blok open gehad en alle pakkingen, keerringen en lagers vervangen. Dit gaf geen verbetering. Toen ook de zuiger en cilinder vervangen. Dit leek een verbetering maar niet veel later stak het oplopende toerental de kop weer op. Ik heb toen een Polini membraam klep gemonteerd tussen Carb en blok en dit lijkt het ook niet op te lossen. Tijdens de revisie viel me een groefje op het spoelvlak waar de krukaswang boven draait op (zie foto) maar via een fb post begreep ik dat dit niet dramatisch was. en de membraam klep zou dit uitsluiten als mogelijke oorzaak naar mijn idee. Ik ben inmiddels een beetje radeloos om dit te kunnen fixen. Stel ik de boel gewoon verkeerd af of heb ik iets ander over het hoofd gezien. Tips? Gijsbert
  5. Hallo ik ben Gijsbert en reeds 2 jaar in bezit van een rode PK50XL. Doe is rijden en dus moet de Vespa technisch goed zijn. De rest mag "patina" hebben.
  6. hallo: ben in het ongewisse geraakt door wat voor scooter ik nu heb. op scooter staat vespa pk50 xl automatica, maar op kenteken staat plurimatic. vespa heeft wel 1 versnelling.
  7. foggo

    foggo

    hallo: net vespa pk50 xl automatica aangeschaft. probeer door middel van dit forum wat wijzer te worden.
  8. als er een topic over bestaat mag je me doorverwijzen... ik ben zoek naar wat de oorspronkelijke lichtschakelaar moet zijn op mijn pk50xl (V5X3T) wat er tussen de losse onderdelen zat (scooter was volledig gedemonteerd) is een schakelaar zie foto maar onder de neus is er 1plug nog vrij (zie foto), deze draden gaan naar de claxon (geel en blauw) dus ga ik er van uit dat ik een schakelaar nodig heb waar al een drukknoop in zit EN een 2de knop voor groot/dim licht graag info alvast bedankt
  9. Hallo iedereen Opruiming sito plus te koop. Kan verzonden worden Ook een hefbrug 220x70. 280 euro Afhaal. Voor fotos of info mail me gerust. Vincent.vdc.1973@gmail.com Vaste prijs 60 euro.
  10. Wilby

    PX150 & P150X

    https://www.vespafarben.de/
  11. heb je die nog ? Dan kom ik graag langs. mvg Filip
  12. Hey Josse, zijn het misschien de wieldeksels,die Wouter Vespa heeft aangeboden in her topic GS accessoires? Deze had ik reeds,maar heb ze gekocht voor een collega van mij. Het waren trouwens niet diegene die ik zocht. Bedankt om mee een oogje in het zeil te houden. Moest Je ze ergens tegenkomen,laat me maar iets weten. Mvg, Eddy.
  13. Motobi

    PX150 & P150X

    Oké, das duidelijk is er ook een overzicht met kleuren welke toen zijn gebruikt op deze types, kun je dit ook terug vinden op basis van het frame nr. ?
  14. Mogelijk heeft het er niets mee te maken, maar als de vespa niet draait moet je het contact altijd op 0 zetten anders kan je batterij leeglopen en, wat erger is, gaat je hoogspanningsbobijn er binnen de kortste keren aan (als je vis-platinees op dat moment op "gesloten" staan). Groetjes, nero.
  15. Once a newbie, always a newbie! 😂 Groetjes, nero.
  16. Dat is OK, de benzine komt goed.
  17. Bedankt voor je reactie. Ik zit zeker wel op Google en zelfs op Instagram om enkele vrienden te volgen, maar zal daar zelf nooit een foto plaatsen. Dus een zoekmachine gebruik ik natuurlijk dagelijks wel en ook ben ik, omdat ik helaas geheel aan huis ben gebonden, genoodzaakt om alle dingen die ik nodig heb via internet te kopen, maar die betaal ik alleen als het met Ideal kan .... zelfs mijn scooter heb ik geheel op goed vertrouwen via internet gekocht na het zien van vele foto's en een filmpje en betaald met Ideal !!!! [ maar even tussendoor...als iedereen vanaf nu zoveel mogelijk alles gewoon cash zou gaan betalen, waren er ongelooflijk veel minder mensen in de grote schulden 🙄 alleen geld uitgeven wat je in je zak hebt 😎 ] Dus ik ben zeker zeer "modern" en ook zeker op de hoogte van hoe het gaat allemaal. Mijn vraag was eigenlijk alleen maar of er toen in die tijd bepaalde types spatlappen waren die veel werden gebruikt...meer niet. ---
  18. hehehe, ik zal er vandaag is naar zien, heeft te maken met een update
  19. Beugels, spatlappen, rubber matten waren allemaal extra’s. Ik begrijp dat je privacy een groot goed is en dat je facebook, insta, twitter e.a. mijdt maar google of andere goede zoekmachine is “helaas” een must geworden in de zoektocht naar vespa onderdelen. Voor bijzondere en originele onderdelen is dit forum uiteraard wel weer geschikt. Met cash en de lokale bibliotheek kom je voor vespa onderdelen/informatie tegenwoordig niet ver en ook in deze kan je wederom bij de bekende vespa winkels zoals sip, sck, lavespadue, 10pollici enz. mooie retro spatlappen vinden mits je een paypal of creditcard hebt. De tijd dat je een enveloppe met 7 miljard lire naar Milaan stuurde is al een paar jaar voorbij. Ook voor je andere vraag krijg ik diverse hits op google bij “haynes vespa px”, zelfs bij amazon verkopen ze dit boek voor nog geen 25eu incl. verzenden. Het is een nuttig boek dus zeker de moeite waard om aan te schaffen. Als je verder nog artikelen wilt hebben over je Vespa kan je eventueel de “vor” ook nog benaderen (https://vespaoldtimerregister.nl).
  20. Ik ga binnenkort mijn kentekenplaat vernieuwen door een onbeschadigde en gelijk ook in een rand van chroom zetten, maar nu zit er een zwart rubberen spatlap op en dat vind ik eigenlijk best wel een beetje "saai" 😄 Waren er in de jaren 70 - 80 standaard spatlappen die op een Vespa gemonteerd waren of weet iemand een zaak die verschillende heeft om uit te kiezen? ---
  21. Sinds een paar weken heb ik opgemerkt dat je nu met je email moet inloggen ipv je gebruikersnaam. Wat me nog het meeste opviel is dat er nu vreemde dingen gebeuren met ranks. Niet dat ik er echt belang aan hecht, maar zag ineens bij mijn profiel "newbie" staan terwijl ik al van 2006 lid ben met ondertussen meer dan +7000 posts. Dan krijg ik hier geregeld meldingen dat ik 1 of andere badge verdient heb als newbie. Strange things... 🤣 7 Badges Earned Rare First Post Making your first post Earned 5 minuten geleden Rare Collaborator Making your 10th post Earned 5 minuten geleden Rare Posting Machine Making your 500th post Earned 5 minuten geleden Rare Week One Done A week since joining Earned 27 juni Rare One Month Later A month since joining Earned 27 juni Rare One Year In A year since joining Earned 27 juni Rare Very Popular Got 100 reactions Earned 25 juni
  22. EriX

    PX150 & P150X

    Ze rijden alle 3 hetzelfde. 😉 Het verschil tussen de 125cc en 150cc is verwaarloosbaar. De 150cc is in Italië uitgebracht omdat je daar mee op de autostrade mag rijden wat met een 125cc dus niet mag. De 200cc heeft het meeste vermogen en dat merk je voornl. als je bergop rijdt (bij ons dus een helling of brug want bergen zijn hier niet echt 😉) of als je met iemand achterop rijdt. Daar zal een 125 of 150 terugvallen door zijn vermogen terwijl de 200 vlotjes blijft gaan. Dan is er nog de uitzondering zoals de T5 want dat is naar mijn bescheiden mening een klasse apart (5 poorten ipv 4, 12pk, alluminium cilinder). In de 200cc modellen zijn er ook verschillen want je hebt versies met 10 en 12 pk. Dan zijn er nog verschillende modellen: P series, PE, PX, Arcobaleno (Lusso), millennium,...
  23. Last week
  24. Was er nu vorige week geen set gepasseerd hier ?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...