Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Gisteren
-
ook hier ben ik het voorjaars onderhoud aan het uitvoeren aan de automatica (van de vrouw) ik had 3d geprinte rolletjes die helemaal ovaal gedrukt waren. nu PTFE rol besteld met een diameter van 15mm hier wil ik met de draaibank nette rolletjes gaan maken van 15x15 om vervolgens uit te boren tot een gewicht van ongeveer 4gr. (orgineel is rond de 6) welke trekveertjes heb jij gemonteerdt en heeft het baat?
-
Hi, Destijds voor mijn LML had ik de service station manual Stella. Was voor mij wel een handige boek toen. https://www.49ccscoot.com/manuals/Stella-2T_Service_Station_Manual.pdf Grtz
-
Wat mag n rijdende, niet doorgeroeste vintage GL150 in zn patattensap kosten volgens jullie? Is rond de 3500 euri een okeeje prijs? Bouwjaar '63/'64 met Belgische papieren
-
Hallo Nero, da's ook wat ik denk ( of er kan van opmaken) maar ben er niet zeker van, zou stom zijn dat ze hem daarom afkeuren hé.. Ben geen echte fan van keuringen, noch auto en zeker motorfietsen niet. Alvast bedankt om te reageren, misschien best eens naar de dealer bellen ervoor. Grtz, Georges
-
Zit die reflector niet in het achterlicht verwerkt? Groetjes, nero.
-
Hallo, binnenkort naar de keuring voor de verkoop van mijn Gts 300 van 2021🥵 Blijkbaar moet er ook een rode reflector geplaatst worden( stond er origineel nooit op) maar vind niet dadelijk welke de (minimum) afmetingen hiervoor moeten zijn, noch de plaatsing ervan.Heb ergens gelezen dat de reflector minimum 40 cm boven de grond dient te staan, de plaats die ik voor ogen had, vlak onder het nummerplaat lijkt me dan te laag. Iemand die al naar de keuring geweest is en me kan verder helpen zou ten zeerste gewaardeerd worden☺️ Grtz, Georges
-
Rolletjes moeten 15x15 zijn, anders kunnen ze scheef gaan liggen (ook ik spreek uit ondervinding). Lang gezocht, die eBay rolletjes zijn de wel de correcte maat. Lichtere rolletjes betekent iets sneller optrekken, maar ook iets langer eer de top snelheid bereikt is.
-
Beter keuringsstation Rotselaar vermijden. Daar wordt een identificatieplaatje gevraagd (!!!) voor alles ingeschreven vanaf 1968, dit terwijl dat niet voorzien is bij Wet dd. 15/03/1968. Kleine anekdote: tegen meerprijs drukken ze dit af (indien gewenst) voor motoren van vóór 1968... Wat een klucht...
- Afgelopen week
-
Op ebay had ik kunst rolletjes gevonden , elk was 3gr . Weet niet of je vario niet bruikbaar is . Je kan eens proberen of eventueel bewerken met 2 metaal pasta ? Maar heb hier geen ervaring voor de vario dingens .
-
Hoi Thomas 78, tja maar dat is allemaal nieuw toen de ombouw naar schijf erop is gekomen. Ik ga nog kijken of er iets is na te stellen!
-
Uw balhoofdlagers regelen, invetten of vernieuwen.
-
Vespa liefhebbers! Aan een automatica klussen is niet eenvoudig, dat is wel duidelijk. Het blok is vervangen, nieuwe zuiger, zuigerveren, brandstofkraan, benzineleiding, kabelboom problemen verholpen, trekveren + koppeling, rolletjes vervangen en ga zo maar door. Nu liep de automaat best vlot, trok de eerste paar keren goed weg, topsnelheid 50kmpu. Huidige staat: Na het vervangen van de trekveren is de koppeling eraf geweest en is mogelijk een rolletje scheef geschoten. Resultaat: Ik heb nog dezelfde rolletjes: Malossi 16 x 13 van 4.1 gram. Daar zit dus 2mm speling tussen. Zal hetzelfde met deze verpeste vario nog een x gebeuren? Zouden jullie de originele rolletjes weer gaan gebruiken? Hiervan zijn de cups bijna allemaal in matige tot slechte staat, voor het mooie heb ik nog minimaal 6 nette nodig. Iemand tips?
-
halodude84 wijzigde zijn profielfoto
-
Het is gelukt met een nieuwe koppeling en zo kort mogelijk achter de oude de slang door te slijpen. Ergens op yt vond ik en filmpje over deze leidingen en dat knippen met een zijknipper funest is omdat je dan door het vouwen de wand plaatselijk dunner maakt en dan een minder goede afdichting hebt. En zo is het gegaan met de slijptol en het werkt. Inmiddels ook al lekker wat gereden weer maar ik zit een beetje met het volgende; Als ik wat harder rem dan lijkt het alsof de vork een beetje begint te stuiteren. De remschijf is nieuw , de boutjes allemaal even vast aangetrokken met de momentsleutel. De vering en demping ben ik al mee aan het klieren geweest, dit lijkt heel beperkt wel iets te doen maar lost niets echt op. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het oplossen?
-
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Lambert Rooijmans reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
OK; alvast bedankt voor de info !! -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Spaniard reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
Scooter Center Scooter Shop Scooter Parts | Since 1992 | ALL YOU NEED (scooter-center.com) deze zijn het rapste met leveren Vespa accessoires en tuningonderdelen | SIP-Scootershop dit zijn nog maar twee duitse sites he , er is nog veeel meer op het net te vinden En nu moet je je plan leren trekken , gebruik de zoekfunctie van die sites -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Frederik9111 reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
I'm out... -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Lambert Rooijmans reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
DAT is nu ECHT een zeer gedetailleerde beschrijving ... fantstisch ! / kan je alle benodigde pakkingen voor die werkzaamheden ergens bestellen ( vertrouwde leverancier) ? weet jij misschien ook welke bougie ik best zou gebruiken voor deze 2takt 150cc PX LUSSO ( is nog uitvoering met enkel kickstarter om te starten ); alvast hartelijk dank !! -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Spaniard reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
Vespa P Series Maintenance & Repair (vespamaintenance.com) -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Frederik9111 reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
Invoeren en inschrijven geeft daarom nog geen geloofwaardigheid aan het verhaal, noch enige kwaliteitsgarantie. -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Lambert Rooijmans reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
ik heb een ganse bundel papieren erbij gekregen; origineel boekje Vespa in Indonesisch en papieren/ allerlei papieren invoer in Nederland bij Douane / inschrijving in NL op Nederlands kenteken; ben persoonlijk mee geweest bij afmelden Nederlandse kenteken voor export naar België naar mijn naam toe/origineel pasje van NL kentekenhouder erbij/ nummerplaat werd ginder ter plaatse doormidden geknipt; tja.... -
Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t
Lambert Rooijmans reageerde op Lambert Rooijmans's topic in P-Forum
dit is een zeer nuttige tip ! om veel miserie te voorkomen... dank U ! -
Is het laatste, typeplaatje
-
Volgens mij zijn ermee aan 't rammelen, ander keuringstation proberen? Groetjes, nero.