Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Afgelopen uur
  2. pdvd

    P200E 1979

    In ieder geval een rotte kering. Ik zou er niet mee gaan rijden want als daar de olie door lekt dan belang deze ook bij je remblokken in de trommel en olie en remmen dat is geen goede combi.
  3. Today
  4. nero

    Een Vespa Gs160 Motor Ratel/getik

    Yep, voorontsteking wat verlaten (is een variabele ontsteking). En yep ook voor het MMW-vliegwiel, maakt iets minder toeren. Ik heb het lichte vliegwiel nog niet uitgeprobeerd kan dus niet vergelijken. Groetjes, nero.
  5. inspiron1

    Nieuwe ,bijna vespa rijder

    Ik heb een oude ss van 1964 en had een nieuwe gts... de gts opnieuw van de hand gedaan... ik ben redelijk groot en ik zat er niet makkelijk op. Op mijn oud ssje daarentegen , veel leuker . Let wel, geen dagelijks gebruik... puur voor de fun. Gts is veiliger kwa remmen enz... Succes met je keuze maar ik raad een proefrit aan, of huur een gts voor een dag.
  6. P200e 1979

    P200E 1979

    Goedemorgen, Bij deze mijn Vespa voorstellen. In maart dit jaar heb ik mijn pk50 XL 1983 verkocht en heb ik een P200e uit 1979 gekocht en ik ben deze maand geslaagd voor mijn motorrijbewijs en kan dus de weg op!! Alleen nu kwam er achter dat er iets niet goed is met mij P200e, er komt ergens "zwarte smurrie" uit het blok aan de kant van het wiel. Weet een van jullie wat dit kan zijn en wat er moet gebeuren om het op te lossen? Alvast bedankt
  7. Wilby

    Spaco vs dell'orto

    Kan alleen spreken uit mijn ervaring, had na problemen met de motor een nieuwe Spaco gekocht en het was nog slechter, uiteindelijk staat de oude Dellorto er terug op na een grondige reiniging, probleem opgelost. Heb exact het zelfde voorgehad met de Vespa van een vriend. Dus indien mogelijk het originele behouden, Spaco komt uit India en dat is al te zien aan de afwerking van de onderdelen.
  8. Pilaf

    Een Vespa Gs160 Motor Ratel/getik

    Adrian, dat is inderdaad een goeie en in die hoek heb ik nog niet gezocht. Nu mag ik er van uitgaan dat ze bij Vespatronic na 10 jaar ontwikkeling toch wel het goede gewicht hebben gevonden. Heb net op MV wel meerdere topics gevonden maar die zijn echt bezig met het tunen en verlichten van het vliegwiel, als je jouw artikel t.z.t. vindt ben ik wel geinteresseerd. Ik heb overigens een standaard setup dus ga er vanuit dat de Vespatronic ook daar voor is ontwikkeld. Zal vanmiddag eens de verschillen in gewicht meten. Qua verbeterde koeling heb ik wel een ander vliegwiel gevonden van MMW, iemand daar ervaring mee?
  9. Yesterday
  10. Adrian

    Een Vespa Gs160 Motor Ratel/getik

    Ik heb pas ergens iets gelezen over de " te lichte vliegwielen " die de modernen ontstekingen hebben. ( weet niet meer waar....) Je zou daardoor de geproduceerde kinetische energie verliezen van het zware orginele vliegwiel , met alle gevolgen ... verder weet ik hier niets over maar voer voor een nieuwe discussie
  11. Pilaf

    Een Vespa Gs160 Motor Ratel/getik

    Vandaag weer een stukje gereden en met de Vespatronic loopt het prima en de bougie is mooi van kleur. Nu valt mij een aantal dingen op die ik, voordat ik verder ga met mijn rammelblok, toch even aan julie wil voorleggen. Als eerste heb ik het idee dat het blok warmer wordt na de installatie van de Vespatronic, heb geen exacte getallen maar na een stukje rijden valt het gewoon op. Kan natuurlijk tussen de oren zitten maar zou het kunnen zijn dat het plasic vliegwiel minder lucht aanzuigt? Door de Vespatronic ben ik ook harder gaan rijden en zelfs een paar keer vol gas, zit nu op 1300km na de revisie dus dat moet prima kunnen. Wat me opvalt is dat als ik in de 3e en 4e versnelling van het gas af ga ook hier het blok rammelt (detonatie geluid) en het zelfde (maar minder) geluid maakt als mijn “probleem blok”. Ik denk dat de tuners onder ons hier wel antwoord op hebben. Zal ik de initiële timing van de Vespatronic nog wat verlaten van 26 graden naar zeg een 23 graden? Ik rij nu met een BE3 en een 116 jet, zou het kunnen dat bij het lossen van het gas het mengsel te arm wordt en dan gaat detoneren op de nog hete zuiger. Adviseren jullie mij in dit geval een grotere jet (120) ook al is de bougie prima van kleur? Ook kwam ik een stuk over de pinasco kit (http://modernvespa.com/forum/topic133750) tegen en het uitlijnen van de kop t.o.v. de cilinder. Dit zou volgens de gebruiker ook een oneven verbranding en detonatie veroorzaken. Kan me daar wat bij voorstellen dus vandaag even naar gekeken en het blijkt dat mijn kop er na het monteren ook niet recht op zit. Het is zelfs na meerdere maken pas gelukt om dit in orde te krijgen en nu is er nog geen krukas en zuiger gemonteerd. Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie pasbussen (dowels) om de studs om de kop met de cilinder te centeren?
  12. Frederik9111

    Pinkers claxon p200e

    Idd... Accu plat of kapot.
  13. Flexi

    Achterrem cosa 200

    Te laat Heb deze morgen enkelle keren gepompt maar niets zien lekken ofzo. Ik kijk het later na
  14. Spaniard

    Pinkers claxon p200e

    Hang uw batterij eens aan een lader
  15. Vespaciao

    Blij met mijn huidige aankoop :-)

    ....das ne fermen "bladblazer" die ge onder uwen "brommer" gaat monteren
  16. Harald

    Pinkers claxon p200e

    Bij mij waren het de kabeltjes van de voorste knipperlichten binnenin het opbergcompartiment. Gewoon dat open doen en van mij lopen die daar open en bloot (waardoor ze losgerukt waren) maar heb al gezien bij sommige dat dit afgedekt is (lijkt me ook beter uiteraard). Daar controleren of ze goed zijn bevestigd lijkt me eerste stap. Ook de zijdelingse kappen zou ik zeker controleren. De pin vooraan, onderaan die kappen moet goeie connectie maken binnenin want is niet alleen om de kap op te lijnen maar ook voor massa.
  17. pdvd

    PK50 xl

    Erg netjes!
  18. Mutti

    PK50 xl

    Ziet er goed uit Menno!
  19. Menno

    PK50 xl

    hallo ierdereen, alweer iets van 2 jaar geleden dat ik met dit project begonnen ben. maar gelukkig kan ik jullie laten zien dat er wel wat gebeurd is in die 2 jaar. ik ben meer bezig geweest met de VESPA en andere dingen dan iets op dit forum te zetten, en het leek me nu wel een goed moment. Als eerste beide motorblokjes helemaal uit elkaar gehaald, koppeling, cilinder+zuiger, pakkingen, o-ringen, keerringen, en lagers vervangen. en netjes de koelkap gespoten en bij 1 motor vervangen door een nieuwe (zwarte). Voor de testopstelling even creatief geweest met wat hout en gelukkig liepen beide blokjes goed (na enig afstel werk en schoonmaken van de carb.) de voorvork is ook helemaal opgeknapt. nieuwe schokbreker want dat was wel nodig. de KM-teller werkte niet en dit kwam doordat het tandwiel bij het wiel rond was en geen tanden meer had, deze ook gelijk vervangen. het zadel was ook aan vervanging toe. gelukkig was het schuim nog in redelijke staat dus alleen een nieuwe hoes was voldoende. hier ben ik best wel trots op dat dit zo goed gelukt is. zadelhoes zit er kneiter strak omheen En natuurlijk moest er ook wat plaatwerk gedaan worden en toen kwam het leukste/spannendste. kijken of alles weer gaat passen, en na wat buigen en pas maken paste alles netjes t de garage omgebouwd tot spuitcabine Omdat ik ook een pk50s in onderdelen heb liggen, heb ik de zwarte voet stripjes (of hoe ze ook heten) pas gemaakt. omdat er een nieuwe bodemplaat onder zit was dit makkelijk te doen. Persoonlijk vind ik dit mooier dan die grote plastic flappen die standaard op een pk50xl zitten. zoals jullie zien is de VESPA bijna klaar. ik zal proberen wat meer foto's hier te plaatsen van de complete vespa. heb nu wat problemen met het uploaden (maar komt goed) Groetjes, Menno
  20. JJP

    Te koop: vespa v50 n bouwjaar 1968

    Er klopt zoveel niet aan deze Vespa die je voor die prijs zeker mag verwachten..
  21. Wilby

    Koppeling p200e

    Bedankt voor de info mannen.
  22. pdvd

    Sfera 50 projectje

    Begin jaren 90 werd de Piaggio/Vespa Sfera geïntroduceerd. Toen ter tijd was dit het beste wat er te krijgen was op het gebied van moderne bromfietsen. Piaggio won er de Compasso d'Oro prijs mee (een ontwerpprijs voor het moderne design). Een paar weken geleden heb ik een Sfera 50 gehad (een krijgertje dus) en wil deze een beetje op gaan knappen. Ik kom er echter al snel achter dat dit totaal iets anders is om aan te sleutelen dan aan een PK of een P. Aangezien er een benzine lekkage was wilde ik kijken waar deze vandaan kwam. Echter ik zie uit de benzinetank 2 verschillende slangen komen welke naar de carburateur gaan. Waarom 2? is mijn vraag dan? Ook gaat de gaskabel naar een kastje toe en splitst zich daar in 2'en op. Hier heb ik nog even geen foto van... maar rara waar dient dit voor? Hieronder de huidige staat met de meeste kappen gemonteerd.
  23. Afgelopen week
  24. Chris Van der Auwera

    Vervangen ontkoppelingskabel van gs

    beste nero, jij bent heel diplomatisch ingesteld :-)
  25. Bella1

    Spaco vs dell'orto

    Hoi, even een vraag uit nieuwsgierigheid: Ik zie dat er dell'orto carbs zijn, er zijn er eveneens van spaco (die ze onder licentie van dell'orto fabriceerde). er zijn uiterlijke verschillen. zijn ze gelijkaardig qua performantie en betrouwbaarheid?
  26. Frederik9111

    Koppeling p200e

    Een Cosa-koppeling "pakt" niet beter of slechter dan een ouder 7-veers model. Anderzijds zijn Cosa-koppelingen wel een stuk comfortabeler aan de linkerpols bij langere ritten of sneller schakelen (zachtere veertjes i.c.m. een extra frictieplaat). Voor een Cosa-koppeling dien je in oudere pré-Lusso carters (waar jouw Spaanse carter grotendeels op gebaseerd is) een klein stukje van een nok in de carter (net onder de intake) en de ribjes in het koppelingsdeksel weg te dremelen (of een Millenium-deksel gebruiken). BGM, SIP, Polini, Malossi, Drt,... e.d. varianten zijn alleen zinvol bij zwaardere (dan normaal) belasting of tuning. Newfrem is brol (zowel korf als platen). In het 2dehands-circuit vind je regelmatig Piaggio-exemplaren (bijvoorbeeld hier; wel even combineren met een passend 23-tands koppelingstandwiel).
  27. nero

    Koppeling p200e

    Neem maar de gewone 3-plaat's- koppeling van Piaggio, de rest zijn meestal sport-platen en 4-plaat's. Groetjes, nero.
  28. Wilby

    Koppeling p200e

    Hé, ik ben begonnen aan een Spaans 200 9DN blok te reviseren komt overeen met een P200E blok. Is het interessant om de standaard koppeling te vervangen door een Cosa koppeling, het blok blijft standaard , geen tuning. Heb het forum hier doorzocht tot 2012 en lees nogal wat problemen met de aanpassing van de Cosa koppeling. Maskes heeft een Cosa koppeling voor P200, iemand ervaring mee. Indien ik bij de originele koppeling blijf, welke platen gebruik ik het best, effkes op de site van Sip aan het zoeken geweest , zie door de bomen het bos niet meer, Piaggio, Newfren, Ferrodo, Malossi, Polini enz... Grtjs, Wilby
  1. Laad meer activiteit
×