Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Nice wat jaar is ze?? Ben benieuwd op de fotos!!
  3. Ik heb voor mijn probleem een firma gevonden vanuit NL. Ze hebben 2 loodsen in Italië en rijden 5x per week van Italië naar NL. Je moet wel zelf de Vespa aanleveren aan hun loods in IT dus dat heb ik de verkoper gevraagd om te doen. Gelukkig heeft hij een busje en wilt hij dat doen voor mij. Het is 130km single rit voor hem. Natuurlijk levert dat een aantal onverwachte Vespa badges, gadgets en stickers uit BE op voor hem. Ook zal er een kerstkaart richting IT gaan dit jaar. Iets ervoor betalen hoef ik niet geeft hij aan. Ik heb een Italiaanse vriend die met hem belt voor mij want helaas ben ik de taal nog niet machtig. Ik noem geen namen qua firma's of enige details. Moest je op zoek zijn naar die info dan stuur je maar eens een PM bericht. Dit bericht is dus louter informatie voor het forum. Prijzen: Vanuit de buurt van Modena naar Limburgs NL -- 225€ Vanuit de buurt Milaan naar Limburgs NL -- 160€ Prijzen incl BTW en volgens de CMR-condities vervoerd. (Begrijp nog altijd niet wat CMR wil zeggen?) Ze maken foto's van het product dat aankomt in IT en wat ze afleveren in NL. Je moet haar dus zelf gaan afhalen in hun depot. Communicatie is echt wel goed via mail. Dit was dan ook de reden waarom ik met hun ben gaan samenwerken. Ik heb in totaal met 4 firma's contact gehad en vooral de communicatie met de andere firma's was naar mijn mening slecht. Ik zit al met een taalbarrière met de verkoper en dan is het natuurlijk absoluut niet handig als communicatie op zich laat wachten. Dit was dus ook voor mij het belangrijkste. De prijs ook natuurlijk maar service mag iets kosten vind ik. Normaal gezien gaat de Vespa volgende week afgeleverd worden in de loods door de verkoper. Ik kan hem de week nadien pas gaan afhalen omdat ik dan pas vakantie heb. Ik woon gelukkig in Belgisch Limburg dus het is maar een rit van 60km voor mij. Ik zal mijn eindbevinding hier nog schrijven nadien. De Faro Basso is finally getting home!
  4. Domi

    Gl misa '62 tekoop

    Nu heb ik een beetje een dubbel gevoel , zou ik het laten passeren of zou ik hier op ingaan… ga er nog een nachtje over slapen … morgen misschien ;-)
  5. Heb hetzelfde probleem maar dan vanuit bordeaux !
  6. vespolia

    Gl misa '62 tekoop

    Ik heb de Vespa al meermaals gezien,is wel degelijk een echte GL Misa !
  7. kristofd

    Gl misa '62 tekoop

    Altijd leuk zo’n forum. Mensen die er niets van kennen die hun mening geven.
  8. Erikje

    Gl misa '62 tekoop

    Ik zal vast iemand beledigen maar lijkt me een loempia.
  9. Last week
  10. Laat mijn schoonmoeder erbuiten ajb. Ik zoek rust in mijn garage...
  11. ik zoek het metalen onderstel van het zadel van een GS160, zoals de foto hieronder. Staat is niet zo belangrijk, wel bij voorkeur compleet. De hoes of overtrek is niet nodig. Bedankt alvast om in't schap te kijken :-)
  12. N!Ce

    Honen en boren

    150 Cylinder Vespa laten boren en honen - zelfde prijzen als Maskes
  13. Je hoeft ook niet te wachten op je tang, de achteras kun je eruit tikken en dan kun je de primairas er ook uithalen.
  14. Ziet er allemaal goed uit! Goed schoonmaken en alle lagers, rubbers, keerringen en krukas vervangen. Vergeet ook niet de veren in de primair as niet en zet hier stevige veren in aangezien je er een grote cylinder op wil zetten. De lager voor de achteras moet je wel vervangen, even warm maken en met een platte schroevendraaier sla je hem er dan makkelijk uit. Een nieuwe doe ik altijd in de vriezer, dan de Carter weer warm maken je kan dan een grote dopsleutel in dezelfde maat erop zetten en met een rubber hamer tikken. succes, groet Koen
  15. Vandaag aan de motor gewerkt. Ik heb 0,0 ervaring, en mijn speciale tools zijn nog in bestelling, maar kon niet wachten.. Oorspronkelijke staat. Blok zat in het frame zonder vliegwiel: Zuiger is goed voor de vuilnisbak, net zoals de cilinder: Ben dik een uur bezig geweest om het blok te splitsen. Ding wilde niet uit mekaar. Krukas en zuiger zaten ook muurvast. Is uiteindelijk wel gelukt, en blok draaide ook weer rond: Koppeling wel wat miserie mee gehad. Ik had het idee dat mijn tool niet ver genoeg over de kasteelmoer ging. Opeens ging het, en was het een fluitje van een cent. Halve maantje was wel nergens te bekennen. Toen ik later het blok omdraaide, lag het opeens op de werkbank Klok is gebarsten: Schakelstaafje van schakelkruis halen was niet simpel. Bleek linkse draad te zijn... Veel roest op de krukas. Kickstartas door het het deksel halen was ook niet simpel. Heb moeten verwarmen. Er heeft daar iets in het blok geraakt, geen idee wat het is... veel roest.. Hier heb ik een vraag over. .. Dit ziet er tricky uit om eruit te halen... Absoluut noodzakelijk om te vervangen? Klaar om te gaan poetsen... Dit is de enige etappe waar ik iets kapot gemaakt heb.. De bovenste schroef van de backing plate die is gewoon in stukjes gevallen toen ik er wat kracht op zette. Die zal ik dus moeten zien uit te boren.. ` Intakevlak ziet eruit alsof het nog gered kan worden. Hier ben ik voorlopig vastgelopen. Ik had een circliptang nodig voor de kerstboom. Die van de versnellingen heb ik eraf gekregen zonder, maar nu heb ik er echt 1 nodig. Morgen of ten laatste maandag zou die geleverd moeten worden... Laat jullie opmerkingen komen he! Ik heb geen flauw idee of dit er allemaal goed uit ziet, of eerder slecht!
  16. Ik heb al jaren een Zumo 660 op de linker spiegel bevestigd met een zelfgemaakte aluminium klem werkt perfect en zonder trillen. en je hebt gelijk life time updates is aan te bevelen
  17. Petje af hoor voor je lef en reisverslag. ik doe het je niet na. en zo te lezen geen enkel mankement aan je Vespa gehad. succes ben benieuwd naar je volgend verslag.
  18. Hallo beste ik ben nieuw hier nu heb ik een gts 2008 carbu met akra uitlaat nu wil ik graag wat meer trekkracht en misschien paar km sneller de snelheid moet niet egt maar mag wel nu wat zou ik dan vervangen de koppeling ? De vario ? Of alleen trekveertjes drukveer en gewichtjes en nog dan welk merk polini of malossi mensen die me wat info kunnen geven ?
  19. ...en ook niet "onbelangrijk"( buiten die Lambretta ) : de twee mooie "emaillen martini-rossi reclameborden" die tegen het café gevezen zijn
  20. Thys

    Honen en boren

    Ik heb mijn cilinder laten boren en honen bij ATM cilinders in Oirschot. Kostte me €40, dus niet duur. www.atmcylindertechnics.nl/
  21. Adrian

    Honen en boren

    Is heel dichtbij , echt heeel dichtbij maar redelijk prijzig ervaring mee ?
  22. Hendry

    Triboron

    Zoals eerder beloofd een foto van de bougie. dus 102 octaanbenzine zonder ethanol en 1/2 / 1/2. Volsynthetische mengolie. /. Triboron.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...