Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. En vooral " Geen ceinture en volmaakte bewegingsvrijheid " 😂
  3. 't Is leuker als je ze zelf ergens scant of uit een oude gazet haalt. Uiteindelijk wordt alles gerecycleerd op facebook en instagram... Eentje ervan heb ik oorspronkelijk hier gepost:
  4. Inderdaad, ik heb ook net mijn documenten van de DIV teruggekregen die ik had ingediend voor de inschrijving van een Vespa Ciao uit Nederland. In Nederland heeft (of had) men blijkbaar geen gelijkvormigheidsattest, vandaar de vraag van de DIV om een validatieattest toe te voegen, de aanvraag hiervoor is nu lopende. In principe moet alles hiermee in orde komen, wordt vervolgd... grts, J
  5. Wat ze toch allemaal in "de gazetten" zetten 🧐
  6. Last week
  7. Ik heb een week geleden nog een validatieprocedure opgestart voor een spaanse Tx , het is allemaal wat veranderd , de scooter invoeren en alle gegevens invullen moet je tegenwoordig zelf allemaal doen , eerst invoeren op de site myminfin , en dan kan je een E705 downloaden , en dan via de site homologatievoertuigen.vlaanderen.be , hier moet je de gegevens van de scooter invullen , hopelijk heb je iets op papier waar je vermogen opstaat ( kw ) , in mijn geval heb ik een inschrijvingsbewijs , en een soort van technische fiche of gelijkvormigheids attest , ze vragen foto's langs alle kanten en een foto van de ingeslagen nr , toen alles ingediend , de volgende dag kreeg ik mail met bijkomende vragen , ze vroegen naar een vermogensattest , terwijl op die technische fiche duidelijk het kw staat vermeld he , maar het kw stond niet op het inschrijvingsbewijs , ik heb ze vriendelijk geantwoord dat dit toen nooit op het inschrijvingsbewijs vermeld werd , en dat een vermogensattest moeilijk gaat worden omdat die firma niet meer bestaat , en dat die technische fiche eigenlijk een vermogensattest op zich is omdat het kw daar op vermeld staat , toen bleef het een dag stil en de volgende dag kon ik m'n validatieattest downloaden en afprinten
  8. Met een pakking ga je de compressie zeker niet verhogen, indien er tussen kop en cilinder verlies is, de kop vlakken op een glasplaat met rodeerpasta.
  9. Ik zou persoonlijk wel een pakking proberen stel de compressie is nog steeds te laag.
  10. laserbong

    ape 125

    Deze ape is van '72 en heeft 18895 km.
  11. laserbong

    ape 125

    Het zijn nog solden, 2850eur... 😉
  12. yup, knap dat ze hem hem zo recht en op de juiste lengte hebben weten te krijgen maar ga toch maar een nieuwe zoeken 😄
  13. Oei volgens mij hoort een voorvork er zo niet uit te zien….
  14. Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Floris, ben net nieuw hier, en op zoek naar een Vespa V50 project om op te knappen / naar mijn eigen smaak te maken. Ik dacht dat ik hier wel op het juiste adres zou zijn, zelf woon ik in Nederland maar e.v.t. Iets ophalen in België is geen probleem. Als iemand iets heeft staan in welke staat dan ook, dan hoor ik het graag. groetjes Floris
  15. ziet er mooi uit! grondig werk. Zeer mooi kleurtje ook 👍
  16. Ik had vroeger op mijn pk50xl een DR75 met 19mm carbu en Leo Vinci uitlaat. Dat ging toch wel een pak beter vooruit dan met een standaard carbu en sito+ uitlaat. 😉
  17. Nope, geen joint-de-culasse noodzakelijk. De boel wat proper maken, ontvetten en ontkolen kan nooit kwaad.
  18. Hai, Ik heb vanmiddag een schuiver gemaakt met mijn vespa sprint notte 2020, Hierbij zijn mijn spiegels bescahdigd, dit is makkelijk om te lossen om te spuiten. Maar met deze val is niet alleen mijn spiegel beschadigd geraakt, ook mijn valbeugels, zitten nu krassen op. Mijn valbeugls zijn glanszwart. Maar ik vroeg mij nu af hoe moet ik dit weer mooi krijgen. Ik heb zelf een glans zwarte spuitbus van motip, kan ik mijn beugel er afhalen voorzichting schuuren waar de krassen zitten, en dan spuiten met mijn spuitbus. Of is dit niet handig? Koen
  19. Hai, Ik heb vanmiddag een schuiver gemaakt met mijn vespa sprint notte 2020, Hierbij zijn mijn spiegels bescahdigd, dit is makkelijk om te lossen om te spuiten. Maar met deze val is niet alleen mijn spiegel beschadigd geraakt, ook mijn valbeugels, zitten nu krassen op. Mijn valbeugls zijn glanszwart. Maar ik vroeg mij nu af hoe moet ik dit weer mooi krijgen. Ik heb zelf een glans zwarte spuitbus van motip, kan ik mijn beugel er afhalen voorzichting schuuren waar de krassen zitten, en dan spuiten met mijn spuitbus. Of is dit niet handig? Koen
  20. Er zijn er wel wat te vinden ook voor minder maar de vraag is of ze beter zijn dan die je al hebt. Ik zou hem er gewoon opzetten en denk dat hij het prima zal doen. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-vespa-gs3-bremstrommel/k0 https://vespa-gs-teile-shop.de/advanced_search_result.php?keywords=Bremstrommel&page=5
  21. Hallo, ik heb de cilinderkop samen met cilinder gedemonteerd om de zuigerringen te vervangen, die ondertussen besteld zijn, hier mijn vraag, er was geen pakking tussen cilinderkop en cilinder, blijkbaar normaal, moet er bij het monteren toch een pakking tussen of gewoon terug monteren… misschien de oppervlaktes zachtjes opschuren? Grtz.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...