Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Mocht dit helpen... Ik heb op mijn special met pk motor een led stoplicht gebouwd. ( Check post van ED75 hierover) Wel een regulator geplaatst die absoluut niet boven de 12 v gaat. Want anders heb je er maar 1 sec plezier van . Het is nu wel zo dat je dat niet continu gebruikt. Tis maar een piste om te onderzoeken. Regulator was van een kymco Gr
  3. ...is zelfs voor een non-VBB-project aan de hoge kant. Achteraan alleszins behoorlijk vet gespoten of plamuur (platennaad over het nummerplaatvlak nog moeilijk te onderscheiden), bagagerekje erg slordig gedaan, ontbrekend stuurslot (dus vork mag er terug uit), geen motorinfo (voor zover een VBB2M het reviseren waard is), banden en velgen verticaal te klasseren, originele speedo ontbreekt... Ik zie nog minstens €400-500 ontbrekende onderdelen er van uitgaande dat de motor reeds onder handen genomen is. >€3250 voor een scooter die er op z'n minst uit zal zien als een Curry is m.i. niet de wijze investering. Voor dat bedrag, of een beetje meer, heb je mits wat geduld keuze zat. Walk away.
  4. Voor dit exemplaar 2.700€ gezien hij nog verder opgebouwd moet worden. Alles zit gewoon samen gevezen, maar niks is aangesloten. Teller, koppeling, gaskabel, remmen, ... dus is nog een bouwpakket. Afgemonteerd en rijdend denk ik dat deze heel wat meer zou kosten.
  5. Yesterday
  6. Nog even aan het zoeken geweest naar een concrete ombouw beschrijving maar eigenlijk niets kunnen vinden wat het echt duidelijk maakt.
  7. Idd pilaf een supertech, deze is al verkocht maar in zoek verder en ik denk best enen met meters, want zoals je al zei wat binnen een paar jaar als die niet meer up to date kunnen gebracht worden. Alvast bedankt voor uwe feedback!!! Top
  8. Je hebt het hier over een Supertech correct? Daar zijn idd soms issues mee maar die zijn vaak niet display gerelateerd meer meer aan firmware bugs of kabel problemen. Er zijn ook vele positieve verhalen en GTS bezitters dus het is moeilijk daar een oordeel over te geven. Even een display vervangen, heb daar idd ook vraagtekens bij want dit is een onderdeel ban 400eu exclusief synchroniseren met de ECU. En als je het over rijgedrag hebt, heb op aardig wat GTS-en gereden en ze zijn allemaal net iets anders dus vind het knap als iemand daar een goed advies over kan geven. Ze zijn gevoelig voor veranderingen en bij de minste aanpassing heb je een andere Vespa onder je kont. Rolletjes, vario, schokbrekers, uitlaat, banden, windscherm…noem maar op. Dat maakt het ook leuk om de basis GTS aan te passen aan Uw rijstijl.
  9. Kunnen ze tegen geen hitte 🙈
  10. Mooi, alleen niet in de zon laten staan. Groetjes, nero.
  11. Leuk filmpje. De howto naar accu kan ik zo niet vinden in het artikel maar daar is meen ik hier ook al eens wat over geschreven. Als ik het goed begrijp dan ben je er met de aanschaf van de lamp nog niet , daar komt minstens nog eenzelfde bedrag bij aan andere onderdelen lijkt het?
  12. Beste Pilaf, het gaat hem voor mij niet zo zeer dat het een digitale of ene met meters is. Het is sowieso een occasie dat ik me zou aanschaffen, reden om mij ene aan te schaffen is dat we regelmatig de Vespa’s meenemen op reis maar ik heb oldie’s en soms durven ze het eens laten af weten en als dan in Frankrijk ben en je hebt de nodige tools niet mee ben dan wel gesjareld, als ik dit hier voor heb ben ik meestal rap gedepanneerd maar ginder niet vandaar dus dat ik me ene wil aanschaffen. Weet ook dat er aan die ook van alles kan gebeuren. Maar ik ben gisteren naar ene gaan kijken, wat kleur betreft was het volledig mijn ding maar het was ene met een digitale teller en had in andere topic gelezen dat die soms eens durven (bevriezen) meter die blijven stilstaan of zelfs niks meer doen. De verkoper zei me wel dat hij hem onlangs verandert heeft, maar had hem zelf in occasie gekocht in december 2022 en had hem nu terug ne 300 gekocht met meter en een 125cc omdat hij de zelfde kleur wou hebben als zijn vrouw en vandaar had ik een beetje argwaan om deze te kopen. Mijn gevoel kan misschien wel mis zijn, maar wou hier eens jullie raadt wat zoiets betreft aangezien ik nu enkel met oldies rij. Deze was van 2019 en +/-3500km bij deze een foto van die dat ik gaan kijken ben en had graag evt een ervaring geweten van mensen die met zo ene rijden.
  13. Enne, pas je op met je pktje(s) 😳
  14. Je bedoeld dat als je de koppelingshendel niet inknijpt (gekoppelde situatie) de koppeling iets doorslipt? En voel je dit tijdens het rijden of kickstarten? Als dit het probleem is kan je proberen met een dikkere pakking of zelfs een spacer meer ruimte te creëren bij de drukpen zodat de pen en koppeling vrij lopen in gekoppelde toestand. Spacer: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/spacer-koppelingsdeksel_90898200?cr=6a482150-5343-4aeb-a22a-3163a3fb173d&gclid=EAIaIQobChMIjoChlars_AIV3AMGAB1QRAuaEAQYASABEgI7ffD_BwE
  15. Denk dat je hier naar je persoonlijke voorkeur moet kijken, ben je van de metertjes of van de schermpjes. Ik ben van de metertjes, ik vind het mooier bij een Vespa en deze hebben in mijn ogen een langere levensduur. Met dat laatst bedoel ik connectivity en ondersteuning. Als je ziet hoe snel de digitale techniek veranderd (bluetooth, wifi, airplay enz.) vraag ik me af in hoeverre de functies nog werken over 10 jaar, laat staan of er nog updates komen vanuit Piaggio. Het wordt dan weer een normale teller zonder functies en wat vind je dan mooier? Het ziet er voor nu misschien strak en modern uit maar over 10 jaar denk je misschien wat een oude troep terwijl de analoge meters eigenlijk tijdloos zijn. Dit is mijn persoonlijke gedachte hierover en als je een GTS voor de korte termijn koopt loop je waarschijnlijk niet tegen deze zaken aan. En voor de lange termijn, misschien zie ik beren op de weg en komen ze wel met een geüpdatet plug&play scherm op de markt. Kies je toch voor digitaal dan hoef je je de komende 2 jaren geen zorgen te maken over de garantie en updates want die vallen onder het Europees recht, zorg wel voor een goede dealer welke eventuele issues onder garantie goed en netjes voor je oplost. Succes met je keuze en we zien de foto’s van je nieuwe aanwinst wel verschijnen.
  16. Led verlichting rijdt prima in het donker/regen. De nieuwe generatie GTS hebben dit allemaal en als ik daar naast rijd kan ik net zo goed mijn verlichting uitzetten want er komt een enorme bak licht van af. Helaas gaat het zonder accu niet werken want led verlichting heeft een stabiele DC nodig om goed te functioneren. Zie ook laatste zin: https://nl.blog.scooter-center.com/einbauanleitung-montage-led-scheinwerfer-vespa-px/ Heb je geen bezwaar tegen een accu, in dit artikel staat ook hoe je een eventuele modificatie kan doen en welke onderdelen daarvoor nodig zijn.
  17. Last week
  18. Ik heb op scooter center zitten kijken naar zo'n led koplamp. Zo'n ding kost wat maar de vraag is is het ook wat? Word je er blij van in het donker en met regen? En natuurlijk kan het op mijn vespa zonder accu?
  19. Beste vespisten, ik zou mij een gts300 willen kopen, maar ben vandaag naar ene gaan kijken een 300 super sport tech. Ik ben aan twijfelen voor zo enen of enen met gewoon km teller. wat raden jullie het beste aan, want heb in een andere topic gelezen dat er wel wat problemen zijn met de digitale teller wat software betreft en die dat ik vandaag gezien had dat probleem maar zou vervangen zijn. Aangezien ik daar een leek in ben zou ik graag jullie ervaringen hier in weten en wat ik best voor kies! Mvg, thomas
  20. Godverdekke, waar zit ik toch met mijn gedachten, vertroebeld door de griep die me geveld heeft? Mea Culpa x 1000, Pilaf en Frederik hebben groot gelijk, denk dat ik waarschijnlijk met een 4-takt in mijn hoofd zat zeker? In elk geval was mijn uitleg dus niet correct, excuses, ik werd rood tot achter mijn oren toen gisteren plots mijne frank viel... Grts, J.
  21. via ali xpress van die verstelbare koppeling en remhendels kopen 🤣. en ik hoor nog wel een dat een xl2 koppelingsdeksel anders is als een xl1
  22. Nu nog een "bagagedrager vooraan" plaatsen...en je hebt geen auto meer nodig 😅
  23. Wij zijn nieuw op het forum. Dus even voorstellen: Paul en knutselmaatje Geurt uit Friesland. Wij zijn vorig jaar aan een Zundapp uit 1964 begonnen. Tot op laatste boutje uit elkaar gehaald. Zelf opnieuw aan het spuiten. En nu weer opbouwen. Die rijdt van de zomer, dus tijd om iets nieuws klaar te zetten: een Vespa! Maar wat een prijzen zeg! Nu een PX50XL gevonden met behoorlijk wat werk: bodem verrot en loopt niet. volop werk dus! En daar gaat het ons ook om: om de resi; en niet de eindbestemming. Hierbij filmpje van de scooter. En gelijk wat vragen: - waar staat “Plurimatic” voor? Het laatste gedeelte snap ik (automatische versnelling), maar het gedeelte Pluri? - is er op Internet een onderdelencatalogus en technische tekening te vinden? Voor de Zundapp kun je die zo downloaden waarbij elk onderdeel zijn eigen nummer heeft. Voor Vespa vind ik alleen betaalde boekjes. Zodra we beginnen zal ik regelmatig voortgang proberen te posten. IMG_1348.MOV
  24. Dag Jopie, kunt u nog steeds een copie handboek leveren, u zou mij hier enorm mee helpen. ik hoor graag van u. mail adres: marcdimmers1@gmail.com met vriendelijke groet, Marc
  25. Arnovt

    Bagagedrager

    Verleden week de Piaggio bagagedrager geïnstalleerd. Moet kunnen dacht ik en Idd even leeggoed van de Bioboer Kempengoud terug gebracht. Ik ben dus helemaal tevreden met mijn aankoop. 😉 mvg Arno
  26. Mag een slotje op. De Vespa is zojuist verkocht.
  27. Vaak deden ze 2-4 puntjes kleinere sproeier erin icm prop, hieronder de gegevens van de standaard setup. Uiteindelijk wordt het een beetje zoeken en spelen rond deze maat. https://www.scooterhelp.com/scooters/V5X2T.pk50s.html Werkplaatshandboek: http://www.scooterhelp.com/manuals/pk.service.manual/pk.service.manual.r.pdf
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...