Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Yesterday
  2. 3rd ride out Lambretta club Waasland

    Lambretta, vespa, Bella, Henkel .
  3. Vespa GS160

    De Hofman O-lackerd! Any day!!
  4. Vespa GS160

    Eerlijk gezegd schrik ik altijd van dit soort prijzen en kan moeilijk objectief blijven in de huidige Vespa koop/verkoop markt. Denk persoonlijk als je dit budget hebt er mooiere exemplaren te koop zijn, zonder al dat "niet originele" chrome opmuk, vloermat en rare banaan uitlaat, maar nogmaals...dat is heel persoonlijk. Kan je dus in deze prijscatergorie helaas geen aankoop advies geven. Succes met speuren.
  5. Vespa GS160

    Thx Pilaf. Was enige tijd geleden bij Maskes en kocht bijna deze in o'lak. Die andere twee staan in dozen. Die van Hofman zag ik ook al. Beetje te ver heen voor mij. Die Italiaanse lijken wel ok! Wat denk je van deze? https://www.2ememain.be/moto/moto/vespa/vespa-160-gs-400001836.html
  6. Uitlaatgeluid GTS300 bj 2013

    Welkom Leo, er van uitgaande dat je een standaard uitlaat hebt, heb je al gekeken of je uitlaatklem (onderdeelnummer 8), uitlaatbocht (onderdelnummer 7) en/of lambda sensor (onderdeelnummer 13) nog goed vastzit? Als dat niet het geval is draai deze aan en kijk of het is opgelost. Heb je nog steeds een probleem controleer dan of je pakking (onderdeelnummer 6) niet beschadigd is. Het zou kunnen zijn dat er tussen de cilinder en uitlaat een lek zit, cilinder koelt minder snel af dan de pijp dus krimpt ook minder snel, dat zou het "tank probleem" kunnen verklaren. Als je de volgende dag start zijn zowel cilinder als uitlaat koud, de pijp zet bij het starten sneller uit dan de cilinder en sluit dus goed af.
  7. Uitlaatgeluid GTS300 bj 2013

    Ik ondervind het volgende: ik rij een eind en leg dan de motor stil om bijvoorbeeld te tanken. Wanneer ik dan opnieuw start maak de motor meer lawaai. Alsof er een lekkage is opgetreden ergens aan de uitlaat. Start ik de motor de volgende dag dan is dat bijkomende lawaai weg tot...zie hiervoor. Heeft er iemand een verklaring voor dit fenomeen? Is dit eigen aan dit type? Heeft er iemand een oplossing voor? Bedankt voor jullie reacties. (PS ik ben geen veelrijder: tot nu 11000 km. Het beschreven probleem was er al van in het begin denk ik).
  8. Vespa GS160

    Maskes heeft er nog 2 staan: http://www.maskesvespaklassiekers.nl/nl/showroom/ Speurders: https://www.speurders.nl/overzicht/vespa-gs-160-bj-1963-173353891.html En in Italie: http://annunci.dueruote.it/vespa-gs-160 Succes met zoeken.
  9. Vespa GS160

    Hoi. Ik ben op zoek naar een Vespa GS160, mk1. Graag jullie reacties via mail. Thx!
  10. Afgelopen week
  11. Gts 250 gevallen

    Ik heb hem volledig ontvet en een nieuw luchtfilter geplaatst. Oliepeil terug ok. Ondertussen is hij terug gespoten. Echter merk ik nu dat ik een lek heb aan mijn waterpomp . Ook ander strip geplaatst.
  12. Jetting 210 polini

    Gisteren heb ik me zo een cilinder op de vespa gezet , daarnet de eerste 50 km gereden , geeft lekker veel koppel zo een polini moet ik zeggen , wind op kop , die duwde me toch niet meer achteruit gewoon plug and play , hoofdsproeier verhoogt naar 128 , ontsteking wat achteruit gezet , en mn oude sito uitlaat , voorlopig is dat goed genoeg
  13. Vespa Ciao

    Een van mn eerste brommertjes , wel al 30 jaar geleden
  14. Vespa pk50s 85cc

    Bij het demonteren kwam ik een scheur tegen in het carter. Dit kwam door een eerder slechte reparatie. Sinds afgelopen week heb ik een ander set carters uit kunnen halen. Gisteren de spoelpoorten en de inlaat aangepast. wanneer er tijd is weer alles rustig monteren. gr Tjeu
  15. Tk: Witte GTS300 Regio Antwerpen

    Ingeschreven november 2011, ongeval vrij! 16000KM In uitstekende staat met enkele accessoires! Heeft net een groot onderhoud gekregen! Weg wegens aankoop zwaardere moto. Opties alles van vespa zelf: -smoke gefumeerd windscherm -gechromeerd achterdrager opklapbaar chroom -koffer -gechromeerd voordrager chroom -valbeugel chroom Doe een bod! (Niet onder de 3000 Euro)
  16. Michelin City Grip Banden

    12 inch bandjes... alleen voor iets moderns dus en die kun je er niet zelf 123 opleggen.
  17. Nieuwe restauratieprojectjes!

    Succes, ben benieuwd wat er van gaat worden.
  18. afstellen carburatie met polini banaan

    En natuurlijk de kleur van je bougie bekijken om vast te leggen of je te rijk of te arm rijdt.
  19. Nieuwe restauratieprojectjes!

    Ahh jij hebt ze overgenomen. Succes!
  20. Michelin City Grip Banden

    Maat voor: 120/70-12" Maat achter: 130/70-12"
  21. Michelin City Grip Banden

    De exacte maat en een prijs vermelden wil wel es de verkoopskansen verhogen...
  22. Vespa afhalen Frankrijk

    Heb ooit mijn PK 50 op z'n kant achter in een Kadett station gelegd, ging perfect (alleen jammer dat de tank half leeg liep over de bekleding heen). Als je minder ruimte hebt de scooter ter plaatse demonteren. Voorvork eruit halen, blokje loskoppelen (wat toch moet gebeuren) en dan past alles nog een stuk makkelijker.
  23. Mijn eerste intrede

    Welkom Giel en bedankt voor de "mooie intro"...
  24. Mijn eerste intrede

    Hey, Zoals het een goed nieuw forumlid betaamt, stel ik mezelf even voor. Ik ben Giel, bijna 28 lentes jong en afkomstig uit het Gentse. De liefde voor Vespa's had ik al van kinds af aan te pakken. Verjaardagen werden dan ook steevast gevierd met de postkaartjes van de beroemde tweewielers. Op mijn zestiende was het dan eindelijk zo ver. Na een maand lang bussen te hebben gewassen, kon ik met mijn zuurverdiende centjes mijn eerste Vespa kopen. Het werd een petroleumgroene PK50 uit 1993. Echter miste ik de elegantie van een oude Vespa een beetje. Daarom had ik mezelf voorgenomen, dat als ik de kans kreeg om een Vespa 50N/L/R te kopen, ik deze zeker zou grijpen. Een jaar later was het dan zo ver. Een perfect gerestaureerde Vespa 50L. Alles mooi afgewerkt en motor helemaal gereviseerd. Slechts 1 probleem: ik, als student, kon het me niet veroorloven om 2 wespen te onderhouden. Daarom had ik besloten om de PK50 te verkopen en met dat bedrag de 50L binnen te halen. Helaas kreeg de verkoper enkele uren voor de proefrit koudwatervrees en annuleerde de koop (Zeg nu zelf, wie kan die man, behalve ik dan, ook maar iets kwalijk nemen?). Daar zat ik dan zonder Vespa... Daar zit ik dan zonder Vespa, reeds 10 jaar lang. In al die tijd is de liefde voor deze prachtige tweewieler echter niet afgenomen, in tegendeel zelfs. Nu mijn leven wat vorm begint te krijgen (je weet wel; vriendin, werk, huisje, tuintje, auto, hond ...) heb ik me dan ook weer voorgenomen om op zoek te gaan naar mijn eeuwige liefde op 2 wielen. De idee van 10 jaar geleden staat nog steeds recht. Ik ben op zoek naar een Vespa uit de jaren 60, omdat ik dat de meest elegante Vespa's vind. Tijdens mijn recente zoektocht ben ik al heel wat mooie exemplaren tegengekomen, maar de meeste daarvan vonden jammer genoeg hun oorsprong in het verre Azië. Tot ik deze week terecht kwam op volgende website: italianvintagemotors.com. De VNB uit 1961 die op deze site te koop wordt aangeboden, deed mijn mond openvallen. Vanaf de eerste seconde dat ik haar zag, wist ik wat mijn volgende Vespa zou worden. Het probleem echter (en dat werd hier op dit forum ook al meerdere keren aangehaald) is dat het onmogelijk is om zo'n machine te kopen enkel en alleen afgaande op foto's en een beetje uitleg. Dus gaat mijn zoektocht verder, maar deze keer veel specifieker. Een VNB 2/3T, volledig gerestaureerd en gereviseerd in de originele kleur. (Grigio Celeste Chiaro MaxMeyer 1,298,8840) Liever geen o-lak of RATlook, aangezien ik op mijn werk al meer dan genoeg met roest word geconfronteerd. Na jaren dit forum gevolgd te hebben, leek het me dan ook het ideale moment om me lid te maken. De know-how die hier circuleert kan er alleen maar toe dienen dat mijn toekomstige wesp de beste zorgen zal krijgen die ze verdient. Zo dit was het dan! Sultan
  25. Mijn eerste intrede

    Hey, Zoals het een goed nieuw forumlid betaamt, stel ik mezelf even voor. Ik ben Giel, bijna 28 lentes jong en afkomstig uit het Gentse. De liefde voor Vespa's had ik al van kinds af aan te pakken. Verjaardagen werden dan ook steevast gevierd met de postkaartjes van de beroemde tweewielers. Op mijn zestiende was het dan eindelijk zo ver. Na een maand lang bussen te hebben gewassen, kon ik met mijn zuurverdiende centjes mijn eerste Vespa kopen. Het werd een petroleumgroene PK50 uit 1993. Echter miste ik de elegantie van een oude Vespa een beetje. Daarom had ik mezelf voorgenomen, dat als ik de kans kreeg om een Vespa 50N/L/R te kopen, ik deze zeker zou grijpen. Een jaar later was het dan zo ver. Een perfect gerestaureerde Vespa 50L. Alles mooi afgewerkt en motor helemaal gereviseerd. Slechts 1 probleem: ik, als student, kon het me niet veroorloven om 2 wespen te onderhouden. Daarom had ik besloten om de PK50 te verkopen en met dat bedrag de 50L binnen te halen. Helaas kreeg de verkoper enkele uren voor de proefrit koudwatervrees en annuleerde de koop (Zeg nu zelf, wie kan die man, behalve ik dan, ook maar iets kwalijk nemen?). Daar zat ik dan zonder Vespa... Daar zit ik dan zonder Vespa, reeds 10 jaar lang. In al die tijd is de liefde voor deze prachtige tweewieler echter niet afgenomen, in tegendeel zelfs. Nu mijn leven wat vorm begint te krijgen (je weet wel; vriendin, werk, huisje, tuintje, auto, hond ...) heb ik me dan ook weer voorgenomen om op zoek te gaan naar mijn eeuwige liefde op 2 wielen. De idee van 10 jaar geleden staat nog steeds recht. Ik ben op zoek naar een Vespa uit de jaren 60, omdat ik dat de meest elegante Vespa's vind. Tijdens mijn recente zoektocht ben ik al heel wat mooie exemplaren tegengekomen, maar de meeste daarvan vonden jammer genoeg hun oorsprong in het verre Azië. Tot ik deze week terecht kwam op volgende website: italianvintagemotors.com. De VNB uit 1961 die op deze site te koop wordt aangeboden, deed mijn mond openvallen. Vanaf de eerste seconde dat ik haar zag, wist ik wat mijn volgende Vespa zou worden. Het probleem echter (en dat werd hier op dit forum ook al meerdere keren aangehaald) is dat het onmogelijk is om zo'n machine te kopen enkel en alleen afgaande op foto's en een beetje uitleg. Dus gaat mijn zoektocht verder, maar deze keer veel specifieker. Een VNB 2/3T, volledig gerestaureerd en gereviseerd in de originele kleur. (Grigio Celeste Chiaro MaxMeyer 1,298,8840) Liever geen o-lak of RATlook, aangezien ik op mijn werk al meer dan genoeg met roest word geconfronteerd. Na jaren dit forum gevolgd te hebben, leek het me dan ook het ideale moment om me lid te maken. De know-how die hier circuleert kan er alleen maar toe dienen dat mijn toekomstige wesp de beste zorgen zal krijgen die ze verdient. Zo dit was het dan! Sultan
  26. Vespa afhalen Frankrijk

    in een gewone auto ook?
  1. Laad meer activiteit
×