Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Afgelopen uur
  2. Stevo VS

    Toon Je Dagtripfoto....

    Vesparados Snertrit 2 februari @ 2 graden Celsius
  3. Yesterday
  4. Domi

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Met auto’s is het ook niet zo simpel hoor… als je een recente auto hebt met een andere , meestal zwaardere motor moet uw gva worden aangepast ( 2de fase ) dit kan alleen als de constructeur toelating geeft om de swap te doen,dus attesten en paperassen aanvragen en invullen voor een oldie net hetzelfde , als de constructeur nog bestaat tenminste… MAAR ,België zou België niet zijn als : op de keuring werken ze “ au tête du client “ w.w.z als je chance hebt is uw auto gekeurd en valt er niemand over . dus voor scooter : wie gaat het controleren dat er een andere motor onder je vespa steekt , zelfs met een ongeval... ter voorbeeld : we hebben in de garage waar ik werk een auto afgeleverd met de verkeerde papieren( een identieke wagen waarvan het chassisnr 1cijferke scheelde) die wagen heeft 2x een expertise gehad en nog niets opgemerkt door de experts. Enkel de opkoper van de totaal verlies in Nederland is erop uitgekomen na opmaak en keuring op de rdw je ziet maar …
  5. Wutsie75

    Toon Je Dagtripfoto....

    Toerke motos meet vespas vandaag :-) 230km'tjes... 't was plezant.
  6. Wutsie75

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Uiteraard mag het niet, ook niet bij oldies. Als het om een gts gaat, doe gewoon uw rijbewijs en koop een 300 :-) ...
  7. bulldogger

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Dus je mag geen ander motorblok onder een motorfiets hangen? Bij een auto kan dat toch, mits herkeuring natuurlijk... Hoe hangen ze dan al die Lambrettas vol met Husqvarna blokken?
  8. Wilby

    Speedometer lml star 4t

    Bedoel je deze ?
  9. jeansprint

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Klopt Domi...
  10. stefan vna

    Testoratie 50n

    kan iemand me zeggen hoeveel epoxy primer ik nodig heb om het chassis in 2 lagen te spuiten?
  11. Domi

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Allez Jean, zo streng :-)) als we alles laten wat eigenlijk ni mag , ‘t zou maar saai zijn zulle ;-)
  12. jeansprint

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    ik denk dat ge in België toch ongeveer alles moogt doen aan uwen brommer Dat mag niet, zo simpel is het!
  13. Jeroens

    Vespa px125e 1988

    Allen bedankt voor de antwoorden. Voor nu lijkt hij nog goed en laat ik hem wel zitten.
  14. Bert Nijs

    Nieuw

    Voor mij is het goed. Rond 15h00 ? aan de kerk te begijnendijk ? Ze geven prachtig weer.
  15. jeansprint

    Vespa px125e 1988

  16. Fireball

    Speedometer lml star 4t

    Heeft er hier nog iemand een kilometriekje liggen voor een LML. Misschien iemand die z'n LML ge-rebadged heeft naar Vespa logo's en speedo? Graag regio Antwerpen of mogelijkheid om te bersturen. Groeten, Erik
  17. Afgelopen week
  18. MadMann

    Projecten/opmaak vespa's gevraagd

    Hallo, ik neem aan dat ik op de juiste plek ben geland. Ik zoek Vespa’s in redelijke, slechte tot heel slechte staat, wat van belang is zijn de papieren maar uitzonderingen kunnen gemaakt worden . Zonder teveel woorden , bied maar aan en ik geef u een bod, groetjes Mad.
  19. Frederik9111

    Vespa px125e 1988

    Dat pivoteerpunt is enkel met een hydraulische pers te demonteren. Idem voor het hermonteren van nieuwe lagers en asje.
  20. Jeroens

    Vespa px125e 1988

    Hallo allemaal! Ik ben bezig om mijn voorvork te demonteren om hem opnieuw te laten stralen en spuiten. Alleen kan ik nergens vinden hoe je de swingarm kunt demonteren. Bijgevoegd de foto. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze los kan krijgen?
  21. Domi

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Tja dat is waar,maar wat hebt ge dan ? als een 125 net hetzelfde is als een ‘echte’ 300 , dan zie ik er het nut niet van in ( behalve dan het rijbewijs-verhaal ) maar steek zoiets in een oldie scooter , dat is een heel ander verhaal al raad ik dan een lambretta of iwl aan , die hebben meer ruimte achteraan :-))
  22. Piranha

    Vespatronic sprintveloce schema?

    Super! Dank je wel
  23. larscobbaut

    Shops?

    omdat ik nog altijd graag wat info heb voor ik iets koop. als he nu gaat over banden en bepaalde onderdelen die standaard zijn dan maakt het inderdaad weinig uit maar bij andere zaken is het soms aangenaam om wat meer info te krijgen door een shop eigenaar die ervaring ermee heeft en zijn of haar mening deelt.
  24. motorhan

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    Fijn dat ie nu een stuk beter/fijner rijdt. Maar wel jammer dat de rem tegen valt. Zit er misschien toch nog ergens een luchtbel in of de remleiding zet tijdens het inknijpen uit. Maar misschien heb je die ook al vervangen door een staal beklede leiding. Want het is natuurlijk wel jammer als je ergens in investeert en het geeft niet het gewenste/gehoopte resultaat. En opmerkelijk ook dat jij meteen zegt de grotere velgen rijden veel beter, en een ander zegt weer wat anders. Uiteindelijk gaat het er om wat jij er van vind. Mooi wat je allemaal hebt gedaan en hier gedeeld.
  25. nero

    Gl150 - naaldlager gebroken

    Vermoedelijk is de lager gebroken bij het samenvoegen van de carterhelften. Als de as niet mooi gecentreerd in het lager en men geeft een paar flinke tikken om het carter te sluiten, kan de lager breken. Groetjes, nero.
  26. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    Allé, alles steekt terug ineen en is wat gepoetst... Rijden is dus stukken beter met de grotere wielen, wat een verschil. Wobble is volledig weg!! Brembo klauw valt wat tegen, misschien had ik er te veel van verwacht, maar toch. Ik heb het gevoel dat de rem wat sponzig is, heb al tig keren ontlucht, maar ik blijf zo'n 'luchtgevoel' hebben. Is nochtans gebeurt met ne mityvac, bij de moto's was dat toch nooit een probleem. Op m'n street en R6'en kreeg ik de remmen steeds keihard. Vering is ook een stevig verschil met vroeger, vooraan klapt niet meer dicht bij sterk remmen of bij drempelvlammen...stabiliteit is stappen vooruit gegaan. Zal natuurlijk een som van de vering én wielen zijn... De donkere pinkers vind ik een grote verbetering, led-daglicht ben ik niet zoo gecharmeerd van, maar de looks zijn véél beter. En das toch ook belangrijk. Achterlicht toch maar behouden, misschien toch eens uitzien naar een donker type. Alarm staat er ook op, of ik het veel ga gebruiken weet ik nog niet. Akra met 28mm klinkt goed, echter ploffen doet ie nog wel, misschien eens met de force master experimenteren? Vandaag nog wat reservemateriaal gekocht.
  27. bulldogger

    Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc

    Aan z'n profiel te zien zal het waarschijnlijk om een gts gaan, denk ik. En ja, ik denk dat ge in België toch ongeveer alles moogt doen aan uwen brommer, ook een ander blok eronder hangen. Alleen moet het verzekeringtechnisch natuurlijk ook in orde zijn. Heb vandaag zelf nog een 300 blokje gekocht en de verkoper had zelf in het verleden ook al een paar keer de ombouw van GTS 125 naar 300 gedaan, gaat blijkbaar 1 op 1, kabelboom is precies dezelfde. Alleen bouwjaar moet een beetje overeenkomen, voor FL en na FL... Soms moet je de alternator omwisselen, er zijn er met bruine stekkers of witte, deze zijn blijkbaar niet door elkaar te gebruiken.
  1. Laad meer activiteit
×