Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Ik weet het.
  3. Aah πŸ™‚ Een paar tankjes 3% kan nooit kwaad.
  4. Nee. Ik bedoel mengverhouding van benzine/2takt olie. Sorry qua sproeier in de carbu laat ik idd de 105 zitten. Hij staat nu nog iets te rijk maar dat is niet erg voor het inrijden van de cilinder
  5. Mijn vergelijkbare ET3 133 met PHBL heeft een 90 main. PHW trekt een pak meer lucht binnen dus misschien best beginnen met de 105 die er normaliter standaard in zit.
  6. Ik had het met een kraspen gedaan ipv stift maar dat is ook niet accuraat genoeg mischien? Ik zal eens kijken waar ik zulke buzzwangle kan kopen. Bedankt voor de tip. Ivm de 2takt smering welke mengverhouding gebruiken jullie ? Setups bij mij is: 130 cc polini cilinder en alu kop. 24mm polini pwk carbu Membraaminlaat polini 125cc krukas. Alles uiteraard gefreesd dat de flow goed zit met de spoelpoorten enzv.
  7. Een vjatka is het niet. Heb ik al bekeken. Zover ik kan zien hebben de eerste vespa modellen gietstalen kick in chrome. Maar daar zijn ze meer naar buiten gebogen. Het kan misschien een aftermarket zijn. En heeft Chrome geweest.
  8. No offense, maar dat zou ik toch allemaal iets accurater doen hoor. Stiftlijntjes van 3mm dik aan beide uiteinden, een tand meer of minder,... levert makkelijk +/- 6Β° variatie op de meting op. Ik gebruik al vele jaren een Buzzwangle (tot op een 1/10de Β°). Het kruis kan je vervangen door een vliegwieltrekkertool en een magnetische digitale waterpas vind je in de Gamma voor €20.
  9. ok bedankt. wat Frederik zegt kan ik wel begrijpen dat je het op die manier niet kan vertrouwen, als je de kap losschroeft verschuift deze een beetje wat het dan onbetrouwbaar maakt lijkt me. ik heb het nu op volgende mannier gedaan zoals in deze video: lijkt me meer betrouwbaar.
  10. ik heb de foto's eens doorgestuurd naar Bart (VCA/VCB) en die denkt eerder aan een russische Vjatka. Volgens hem zijn alle kickstarters in aluminium. Kan ook een aftermarket van die periode zijn. Maar hij legt niet direct een link met wat voor Italiaanse Vespa ook. De franse en spaanse versies heeft hij minder kennis van. die van bijgevoegde foto lijkt qua vorm wel heel hard op die in OP. Maar de meeste foto's die ik online zag, hadden een wegvouwbare kickstarter.
  11. Als markering A (toevallig?) precies overeenkomt met je TDC, dan moet je inderdaad je timing 16 graden linksom afstellen.
  12. Ik heb je eerste zin enkele malen herlezen, maar kan er in alle eerlijkheid kop nog staart aan krijgen, vrees ik. De jetting is afhankelijk van krukas, uitlaat, carburator,...
  13. @frederik9111 oke, maar als ik de TDC controleer en deze klopt effectief met de A dan mag ik er toch vanuitgaan en afstellen op basis van deze gegevens? dan 16gr naar links op het vliegwiel markeren en de ontsteking verdraaien tot dat dit overeenkomt met de A. dus de vliegwielmarkering nu 16gr naar links afschrijven en de ontsteking verdraaien tot deze markering op de A komt. dan is het toch in orde lijkt me? andere vraag aangezien je zegt dat ze zeer vastloop gevoelig zijn. welke mengverhouding gebruiken jullie voor deze setup?
  14. A staat voor "advanced", maar die vliegwielindicaties zijn in geen geval betrouwbaar. De stalen Polini 133 is behoorlijk vastloopgevoelig. Ik zou niet wachten met het nameten van de voorontsteking.
  15. goedemiddag. ik heb toch wat basis vragen nog. ik heb mijn motor gereviseerd, nu de cilinderkit die ik heb gemonteerd raden aan: aanbevolen ontstekingtijdstip 16graden. de servicemanual zegt bovenstaande. Wat Betekent de A en de D ? en het streepje links na de D? nu als hij draait staat hij perfect met de stroboscooplamp op de A tijdens draaiende motor. als ik de 16 graden toepas moet de markering op het vliegwiel toch richting de D gaan veronderstel ik? ik kan nergens terugvinden wat deze markeringen betekenen. ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om TDC even te checken dat dit overeenkomt met de A ofzo maar ik dacht dat mischien hier de mensen dit zo weten wat de markeringen betekent. enige wat ik nu gedaan heb ik de motor gestart en met de strobolamp gekeken en die komt nu perfect overeen met de A markering. bedankt al.
  16. https://www.sip-scootershop.com/nl/product/spruitstuk-sip-842683-1a007653-voor-vespa-gts-gts-super-gtv-gt-60-ie-125-300ccm_842683VA Uitlaatspruitstuk is alleszins identiek...
  17. Vraagje is er een verschil tussen de uitlaat voor een 125, 250 en een 300GTS. Ik heb hier eentje liggen van een GTS125 super sport en een vriend met een 300 zoekt er eentje. Zou die passen?
  18. Idd Ik zag het op de foto van die spie ik had al reactie verwacht. 😏 Ga ik asap vervangen . Groetjes Els
  19. Die rode afdekking zou kunnen zegellak zijn om bijkomend te isoleren tegen vocht. Of dit echt nodig is weet ik niet. De halvemaanspie op de krukas is wel aan vervanging toe denk ik. Groetjes, nero.
  20. Hallo Een nieuwe update ondertussen de vernieuwde ontsteking vervangen. En alles werkt! Maar hetgeen ik me nu afvraag is de rode afdichtingen op de soldeerpunten kent iemand dit? Is dat noodzakelijk, ik zag dat de huidige ontsteking ook al voorzien was van nieuwe draden en geen beschermingslaag had. Iemand een idee hoe dit heet? Alvast bedankt om mee te denken.
  21. Dat dacht ik ook. Daarom dat ik het niet goed kan plaatsen
  22. Dacht dat die ook een buiging naar buiten hadden. Groetjes, nero.
  23. Ik vermoed type 98 of bacchetta
  24. Gisteren een gietstalen kickstarter gekocht. Komt van een oude Belgische vespa dealer. Dus geen repro. Werden deze origineel geleverd op de wideframe? En welk type? ik ben ze zelf nooit tegengekomen. Didier Bailley denkt Spaans. Maar gezien dit een dealer van de jaren β€˜40 en β€˜50 is…
  25. Ik ben er in middels achter dat er maar een klein verschil zit in het neusje van een pk en Px mik heb dus de metalen Claxonneus gekocht die gemaakt wordt voor een PX deze in de ronding pas gemaakt en boven onder stuur een blindklinkmoer geplaatst om bovenste boutje vast te zetten. dit alles is goed te doen. Nog mooier zou zijn als je een PK scooter gepruikt inplaats een PK XL omdat deze een claxon rooster heeft aan linker zijde maar dat is dan maar zo.
  26. Earlier
  27. rare vraag misschien maar heb je afhankelijk van waar je meet wel je meter op wissel of gelijkstroom staan? En 18volt uit je spoelen wissel lijkt mij laag, ik meen in het verleden al eens over de 50volt gemeten te hebben
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...