Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Updateje, heb het carter samengebouwd, krukas loopt goed... tot dat ik de bouten aandraai om het carter te verbinden. De krukas lijkt dan te klemmen en er komt geen beweging meer in. Heb zonder resultaat al geprobeerd de krukas een tik te geven maar helaas. Iemand tips? Krukas schuurt nergens aan en als de bouten los zitten loopt hij dus mooi. Ben benieuwd of iemand mij het verlossende antwoord kan gevens
  3. Hallo, Hier is Andy... na reeds veel gelezen te hebben op het forum en toch wel een en ander opgestoken te hebben. Eindelijk een account aangemaakt, zodat een reactie ook eens mogelijk is en het niet blijft bij het stiekem lezen van al deze berichten. Zelf ben ik een liefhebber van de techniek en ben momenteel bezig met het (hopelijk) in orde brengen van een PX200 motor welke blijkbaar reeds een turbulent leven heeft gehad 😉
  4. cone19 primair: M12x1,5 vliegwielzijde: M10x1,5 cone 20 primair: M12x1,5 vliegwielzijde: M12,5x1,5 sommige krukjes hebben ook M12x1,25 maar die zit er meestal bij dan.
  5. Liefst expansie uitlaat voor standaard blok.
  6. Hangt een beetje van de km-ers af en wat er bij het onderhoud is gedaan maar heb je al naar de vario gekeken. Als je rollen (of 1 van de) een plat vlakje hebben voelt dit als een dipje. Dat geldt ook voor het loopvlak van de poelie, als daar een slijtgroef in zit dan blijft de v-snaar even hangen en ook dit voelt als een dipje (of inhouden).
  7. Checken of je de juiste krukascone & keerring-combinatie zitten hebt: bestaan in 19 en 20mm varianten.
  8. Heren. Mijn vespa 300iè gtv houd in rond de 110 km/u. Wil inhouden. Als je gewoon extra gas geeft rijd versneld hij. Iemand dit al gehad. Heb juist groot onderhoud geven maar had dit voor het onderhoud al. Is uitgelezen in de garage maar niets te vinden. Grtz gulio
  9. Dit stappenplan stond op een Duits Vespa forum: (https://www.vespaonline.de/forum/11039-auspuff-und-kruemmer-wechsel/) Ik ga als volgt te werk, wat erg goed werkt: 1. Krik de machine op de hoofdstandaard op en plaats er twee stenen of iets dergelijks onder. Ondersteun de achterkant. De machine staat nu iets hoger. 2. Verwijder de accu (indien aanwezig), de reservewielhouder en de achtervelg. 3. Maak de schokdemper op het motorblok los en laat de motor zakken totdat de uitlaatdemper de bodem van de carrosserie raakt. Druk hiervoor de schokdemper met een kleine kracht naar achteren. 4. Demo
  10. Heb zojuist ook deze krukas geplaatst in het carter aan de vliegwielzijde lijkt de keerring te strak te zitten waardoor de krukas niet mooi draait. Iemand ervaring hoe dit op te lossen?
  11. aan welke kant? Vlirgwiel of koppeling, da zijn nie dezelfde é
  12. Hi Ed, ik moet de veer en de bout nog losmaken. Ik vind het best spannend. zelf heb ik geen handboek en ik meot dus alles uitzoeken. Alle hulp is dus welkom.
  13. Yesterday
  14. Hallo, Kan iemand mijn misschien vertellen wat voor moer er op een mazzuccheli krukas past? Gr. Patrick
  15. Krijg je op een brug het achterwiel lager, of het achterframe hoger?
  16. Hi Ed, super bedankt! er zit flink wat roest dus het wordt inderdaad een hoop gedoe maar ik vind het leuk om alles zelf te kunnen doen! Welk speciaal gereedschap heb ik nodig? Hi Ed, moet het speciaal op zijn kant? ik heb hem nu op een brug staan.
  17. Vraagje, ik ben ook op het punt om de nieuwe krukas te monteren maar het lijkt er op dat de keerring te ondiep zit. Moet deze gelijk liggen met het oppervlak of net er onder?
  18. Hier een paar stukjes van mijn collectie grtz sidvespa
  19. Tot het overloopt, Normaal rond de 250mm.
  20. Hallo, Daar ik nu al voor de 2 keer een olie lekje heb aan mijn bourrage langs de kant van het wiel vraag ik me af of ik er niet teveel olie opdoe en zo het leg krijg. Alhoewel de bourrage dit in principe moet afdichten vroeg ik me toch af hoeveel ml erop moet. De ene zegt, tot het overloopt, de andere 120ml... hoeveel is het nu eigenlijk? 😏 Bedankt Bjorn
  21. Je hebt een beugel nodig voor onder de linker bil https://www.sip-scootershop.com/nl/products/reservewielhouder+cuppini+_21631700
  22. Als je onderste bevestiging van de achterveer loshaalt, de vespa op zijn zij legt, dan kan je het blok wat meer naar beneden halen. eventueel zelfs nog de lange bevestigingsschroef aan het frame lossen voor wat meer speling Zelfs zo is het nog stuntelen, maar met het juiste gereedschap en veel geduld gelukt is het me gelukt. Als de uitlaat vervangt door een Sito+, neem ook een nieuw verwijd uitlaatbochtje, dan ga je 5km/u sneller 😁
  23. Last week
  24. We hebben ons toch geamuseerd ;-))
  25. Hallo , ben sedert enkele maanden ook eigenaar van een PK50XL maar ben er nu achter gekomen dat er normaal een reservewiel aan zit . Waar kan ik dat best bestellen of iemand andere info hierover . Waarschijnlijk zal daar ook nog iets van bevestiging moeten bij zijn .
  26. VM bedoelde ik, dus denk bovenaan. Is voor een Pinasco 160 bij kameraad
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...