All Activity
- Yesterday
-
Als je carbu kromgetrokken is mag je'r zeker van zijn dat de carbubak nog krommer staat. Niks mis met LML.
-
Is op zich het beste, echter vind nog maar eens een carbu bak zonder mengsmering. Of ze kosten 150 euro bij Sip 😅 Of heul belabberde LML carbu bakken.
-
Albert Rijk changed their profile photo
-
-
Gezocht: koppelingsdeksel voor largeframe blok. Ben een blokje nieuw aan het opbouwen en de passing van de drukstift is wat ruim geworden; ik plaats liever een andere deksel. PX deksel past denk ik ook.
-
Ok, toch maar stapje verder geexperimenteerd. Vele opties geprobeerd, maar vindt niet de juiste plek voor de ronddelletjes. Dus heb ze er nu even uitgelaten en het geheel draait vlot en de naald wijkt goed uit. Ik herinner me dat de rondelletjes eruit vielen op moment dat ik het witte asje eruit haalde. 1 vd 4 rondelletjes is iets dikker dan de andere 3. Weet iemand waar die horen te zitten? Ik heb geprobeerd links en rechts vd witte onderdeeltjes op beide einden vd as in verschillende combinaties, maar steeds zitten ze in de weg van de nummer-tandwielen erboven. Voor de rest alles terug goed op zijn plaats gekregen. Merci alvast.
-
Kromme carbu = stokoude carbu >> weg ermee en een verse!
-
Veel van die SI carburatoren staan onderaan krom, leg er maar eens een regel tegen dan zie je het zo. Komt door te vast te zetten. Ik vlak ze op een glasplaat met rodeerpasta, ook de carburateur bak. Nieuwe dichtingen en op gevoel vast zetten.
- Last week
-
Wie kan hier iets over zeggen; Ik ben al een aantal dagen aan het klussen aan mijn Sprint en kreeg het blok maar niet goed lopend, vandaag 1 vd hoofd oorzaken gevonden, de carb te vast gezet. Maar het vreemde is dat ik het volgens de gegevens van zowat alle Nm tabellen heb vastgezet, dus tussen de 16-20 Nm. (18Nm) Vandaag toch maar eens zonder moment sleutel gedaan en vond de moeren al heel behoorlijk vast zitten, daar in de buurt gaan zitten met 12Nm en valse lucht probleem is weg! In vrijwel alle andere gevallen lijken me de genoemde Nm waarden correct, maar voor de carb dus niet perse! 😅 Toch benieuwd; Houden jullie je strikt aan die tabellen? En ook tegen het carb probleem aangelopen?
-
Rally 180 piston komt boven cilinderpoorten uit in bdc
Rogertje23 replied to Rogertje23's topic in Oldies
Oke, bedankt voor de info allemaal. Ik wist niet dat er zo een marge op kon zitten standaard af fabriek. Het liefst zou ik deze volledig geopend zien, maar ik wil het ook origineel houden, en als het verder geen kwaad kan, dan ga ik het zo laten en terug in elkaar steken -
Bedankt Andy 72 voor de uitleg. Grt Herve
-
-
Hey Andy72. Is niet zo als je je contact op zet dat het lampje gaat branden. Al gecontroleerd op verschillende Vespa s. Op mijn GTV 300 van 2011 staat er zelfs geen temperatuurmeter op.
-
De Michelin City Grip 2 heeft ook een M+S (mud+snow) kwalificatie. Denk dat je in laatste geval niet op je scooter moet zitten maar gewoon met een borrel op de bank, maar dat is een andere discussie. Ze rijden in ieder geval prima in natte en koude condities. Als je een echte winterband wilt dan is de Heidenau k58 Snowtex een goede scooter band. En vwb je windscherm en evt vizier: https://rainx.nl/glasbehandelingen/2-in-1/
-
Rally 180 piston komt boven cilinderpoorten uit in bdc
Frederik9111 replied to Rogertje23's topic in Oldies
Onvolledig geopende poorten zijn idd niet zo uitzonderlijk in standaardsetups. -
Hallo allen. nu herfst gaat beginnen... (of nazomer die nog bezig is😀) zit ik met enkele vragen. 1) zijn er een soort van winterbanden? wie heeft ze al gebruikt? resultaat. ook al weet ik dat als het ijzelt het glad blijft.🏂 2) wat doen jullie er aan dat scherm niet aandamt binnen kant. 3) regen van jullie scherm rolt (buitenkant) 4) alle tips tricks welkom. Mvg Gert
-
Rally 180 piston komt boven cilinderpoorten uit in bdc
josse replied to Rogertje23's topic in Oldies
Als het blok toch nog open ligt, zou ik even de oud krukas weer monteren en kijken hoe het origineel zat. Ik weet niet of er hier mensen zitten die nog een Rally180-blokje aan de kant hebben liggen om eens te kijken ? Maar dat is nu niet het meest courante type 🙂 Als je hier geen antwoord vindt, kun je misschien in je beste Duits hier terecht : https://www.germanscooterforum.de/topic/394482-das-grosse-rally-175180200-topic/ -
Rally 180 piston komt boven cilinderpoorten uit in bdc
Rogertje23 replied to Rogertje23's topic in Oldies
Dat weet ik niet, maar de oude krukas heb ik nog en die heeft ook 57mm slag. Het blok was oud, vandaar dat ik het blok gereviseerd heb en vervangen wat nodig was, ook de krukas. Ik vind het alleen raar dat de piston enkele mm's boven de poorten uitkomt, dan kan hij toch nooit de optimale doorstroom hebben lijkt mij. Ik weet ook niet of dit zo origineel is, of niet -
Verkocht. Mag slot op...
-
Mag slotje op. Alles afgehaald voor 5 €! 😁
-
Rally 180 piston komt boven cilinderpoorten uit in bdc
Speedracer replied to Rogertje23's topic in Oldies
Ben je zeker dat er een probleem is? Was het anders met de originele krukas? 57m slag is correct voor de motor. -
Rally 180 piston komt boven cilinderpoorten uit in bdc
Rogertje23 replied to Rogertje23's topic in Oldies
up -
ik kwam hem laatst weer tegen tijdens de verhuizing!