Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Yesterday
  2. vidji

    Schokdempers vervangen of reviseren

    Dat heb ik hier nog zien passeren, wel voorrem, niet voorrem... ik heb er zelf nog nooit een probleem mee ondervonden. Nu, je moet soms op je gek gaan voor je een probleem erkent... Aan de andere kant vraag ik mij af waarom er dan ooit besloten is om op een PX een schijfrem te plaatsen en waarom sommigen de moeite doen om een oldie om te bouwen met een schijfrem. Ik vind vaak de remafstand nogal.lang als ik enkel de achterrem gebruik, dus ik rem voortaan soms bij. Verdeling 70/30?
  3. Wilby

    Schokdempers vervangen of reviseren

    Vooraan remmen met een oldie, is gelijk aan zelfmoord! Er zijn trouwens versterkte veren te verkrijgen maar dan nog, voorrem nooit gebruiken is de kunst.
  4. vidji

    Schokdempers vervangen of reviseren

    Ik vraag mij af of het geen tijd wordt om de schokdempers op mijn GL van '63 eens aan te pakken. Vooraan gaat hij nogal hard door wanneer ik rem, zo erg dat mijn km-teller kabel gebroken is, dus een nieuwe (stijvere) veer is misschien van toepassing? Ofwel loopt de kabel verkeerd? Ik weet dat oliedempers na verloop van tijd hun viscositeit verliezen door ouderdom en vocht en vroeg mij af of ik dan niet beter de olie vervang? Dan is enkel de vraag welke olie omdat dit tricky kan zijn voor de rubbers en welke delen zou ik nog moeten vervangen? Ik had al eens in het forum gezocht maar niet direct de nodige info gevonden. Ik was eens gaan kijken op SIP maar zijn raden ineens nieuwe shock's. Ik vind enkel die nieuwe er te spacy aluminium uitzien, of te veel plastiek, wat niet echt past bij een olie. Aangezien er hier al veel Vespa's zijn gerestaureerd en gereviseerd richt ik mij tot jullie met de vraag naar raad... Thx. Yvan
  5. Ik heb een Malossi variabele ontsteking die 90W levert. Nu heb ik hier nog een nieuwe regulator liggen waarop 80W staat. Kan het kwaad om deze twee componenten te combineren ?
  6. Wutsie75

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Ik vind hem eerlijk gezegd ook wat afgeleefd om slechts 1100km te hebben. Die linker kant heeft precies wat gehad. Maar goed, de motorkes zijn gewild en een kleine 4000 voor het geheel zal ie wel krijgen denk ik.
  7. sindo

    Welke gps...

    basecamp shit is idd brol, heb zelf een Garmin en ben daar absoluut niet content van. Vroeger reed ik met een goedkope auto Tomtom was perfect, enige reden dat ik de switch maakte was net om routes uit te zetten. Garmin kreeg de voorkeur omdat tomtom software niet op Mac draait, mijn ergste aankoop ooit
  8. Tommie

    ACMA V55 in perfecte originele lak

    Heb nog iets van de prijs afgedaan... VERKOCHT!
  9. josse

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    in bijlage nieuwe foto's.
  10. Gunter78

    beugel voor voorspatbord

    En de achterbeugel? Past deze op een gts? En voor hoeveel indien passend? Gr
  11. josse

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Oef, ik was even van mijn melk. Net de verkoper nog gesproken. Hij is eerste eigenaar, factuur aanwezig. Vraagprijs is € 3.900,-.
  12. La vita é Bella

    beugel voor voorspatbord

    ik heb em gekocht voor 90 euro, splinternieuw in de plastic. Ben er uiterst tevreden over? Zoals verwacht pastte de voorbeugel niet op de GTS vandaar nu te koop!
  13. Frederik9111

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Jaja idd! Ik had het idd over het exemplaar in de quote hoor! Zéker niet over het exemplaar van jouw kameraad.
  14. pdvd

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Volgens mij heeft Frederik het over die mooi opgeknapte versie op 2iemenmain.be
  15. josse

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Hey Frederik , dat is een behoorlijk zware stelling ! Zou je je kunnen vergissen, want de verkoper weet van niets en is ter goeder trouw. Ik ga me verder informeren. Wat betreft de rest, klopt en de prijs is inderdaad wat de zot ervoor geeft. Maar dat is exact dezelfde klucht waarom er voor een FB in groen vlot € 2000,- meer gegeven wordt dan voor een beige. Soit, is inderdaad kwestie van goesting en wat de zot ervoor geeft.
  16. pdvd

    Inschrijven px in nederland

    Waarom zou iets definitief van de weg genomen zijn? Geschorst? Of TL? Ik denk zelf dat wanneer je de aankooppapieren hebt er geen probleem is, de scooter zal toch door de RDW gekeurd moeten worden. Wat me er aan herinnert om nog een berg onderdelen te bestellen voor mijn projectje waar ik in Spanje mee bezig ben (op het gemakje want zo vaak ben ik er niet), de Primavera PK 75 (125 blok) van mijn vriendinnetje die daar staat .
  17. pdvd

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Plak er een badge op met special, of speciale en men vraagt de hoofdprijs terwijl het een standaard PX is voorzien van een badge en wat stickers.
  18. Frederik9111

    Laatste PX200 ooit geleverd in België

    Deze Vespa is te vermijden. Was destijds van een medeclublid en was initieel per totale verklaard (zware rechtse zijdelingse aanrijding). Via een gezamenlijke kennis is het wrak bij de huidige verkoper terecht gekomen (zitten héééééééééél veel uurtjes in). Verder blijf ik me verbazen waarom mensen bereid zijn meer te betalen voor een paar stickertjes en plakkaatjes (hoeveeel "ultima" PXreekjes zijn er tussen 1999 en 2017 niet geweest... ). Deze reeks is overigens ook helemaal niet limited. Voor UK een paar honderd, Frankrijk, Italië... idem. Het enige verschil is een nummertje en een landenstickertje op de billen. In 2003 zijn er overigens méér limited PX200's verkocht dan de gewone (veelal) grijze 2003 reeks. De hele 2003 productie is overigens een assemblage van véél oudere reststocks. De feitelijke productie van frames en motorblokken lag toen al 3 jaar stil. Technisch gezien niet meteen de beste kwaliteitsprocessen, maar soit... In essentie heeft jouw kameraad een jonge PX200 (met naar mijn persoonlijke smaak een niet al te fraai uiterlijk) met weinig km's. Da's wel wat waard, maar €7500 is totaal van de pot gerukt. Just my 2 cents, en wat de zot er voor geeft...
  19. Een vriend van me die helemaal niet met vespa's bezig is, maar er nog eentje had staan, vraagt om eens rond te horen of er interesse is om zijn PX200 te kopen. Was eigenlijk al vergeten welke het was, maar toen ik de foto's zag lijkt het me toch wel een unieke scooter... voor een PX200 dan toch. Het is namelijk nr 75/75 van de allerlaatste serie PX200 geleverd op de Belgische markt. Ik kan me dus voorstellen dat dit misschien voor sommigen wel een interessante Vespa zal zijn. Scooter heeft slechts 1100km, nauwelijks gebruikt. Is pas binnen geweest voor onderhoud en is dus opstappen en rijden. Ik zag wel kleine schade aan linkerzijde. Foto's zijn even voorlopig, ik heb gevraagd om nieuwe te sturen. Bij interesse, stuur mij maar PM. Geen fun-biedingen aub, de man heeft een drukke zaak en geen tijd. Vespa staat in Leuven. Ter info : Hij zag deze aanbieding online staan. Volgens mij is die prijs belachelijk hoog, maar dat maakt wel dat deze PX200 niet weg kan voor een prikje, als je begrijpt wat ik bedoel.
  20. josse

    ACMA V55 in perfecte originele lak

    mooi hoor, prijs lijkt me correct voor deze tijdsgeest :-)
  21. Gas geven

    Alp days

  22. Gas geven

    Alp days

    Was een topper !
  23. edje

    Alp days

    Knappe GL-X en foto's
  24. Afgelopen week
  25. Gunter78

    Uitlaat gts 125

    Of zijn er betere uitlaten voor een goed resultaat (vermogenwinst).?
  26. Gunter78

    Uitlaat gts 125

    Wie had hier een volledige acropovic uitlaat voor 190 euro te koop voor een gts 125? Graag pb aub, vind het bericht niet meer...
  27. FredericE

    PK50XL restauratie

    @nero die had ik helaas niet bij mij (niet slim van mij). Ik heb de bougie nog wat proberen op te schuren, waarna de vonk iets groter was, even gedraaid heeft, maar weer afgevallen is (vermoed slechte afstelling als boosdoener) @Philip1 ik heb gerekend met 2%, normaal zit er voldoende in toch dan? De segmenten (dit zijn de ringen rond de piston he toch?) bieden voldoende weerstand. Ik merk wel dat na bijvoorbeeld een keer of 10 kicken de compressie precies afneemt. Wat bedoel je precies met cilinder boren en overmaatse piston? @Adrian Bij het plaatsen van de piston in de cilinder heb ik met een beetje vet alles ingesmeerd. Ik had dat ergens gelezen dat dat zo zou moeten. Maar op de koop toe begaf mijn gaskabel het ook nog daarjuist. Ik laat hem nu achter en probeer morgen verder
  1. Laad meer activiteit
×