Jump to content
Vespaforum.be

Gio

Members
  • Posts

    553
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNA1T 1958
    VNB4T 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

3,160 profile views

Gio's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

160

Reputation

  1. Ik zou eerst de benzinetank en carburator reinigen en een nieuwe bougie indraaien. Verse sae30 olie inkappen kan je koppelingsplaten waarschijnlijk beter werken dan nu .
  2. Gio

    Pk 50 xl automaat

    Zodra ik iets hoor, laat je het weten. Zal in de 80 vermoed ik . Weet niet of je hier iets mee zijt. Mvg
  3. Beste, Heb een vraag , deze scooter heeft geen papieren momenteel. Komt uit nl . Is het mogelijk om deze te herinschrijven in België? Wat heb ik nodig om weer op de baan te krijgen. Alvast bedankt
  4. Maar je had geen vermogen daarvoor, dit kan door drukverlies lijken . Ik zou toch even kijken. Een warmloper komt door een te arm mengsel . Meer lucht dat brandstof of te weinig 2t olie in je tank . En ook mogelijk een klein sproeier erin .
  5. Lijkt op een vastloper als je achterwiel blokkeert. Als je cilinder eraf haalt en er zijn gleuven in het cilinder en stukken uit je piston , dan weet je het .
  6. Oke, goed gedaan. Nu wachten op betere weer .
  7. Ontsteking is los erop , is alleen om je te tonen. Heb deze nog los liggen daarmee ook ontbrekende schroeven om op zijn plaats te houden.
  8. Zal tegen de avond een foto sturen, ben niet thuis op dit moment.
  9. Heb zelf nog nooit gedaan met de flitslamp , als je origineel is laat je deze op zijn fabriek teken staan. Ik had geen symptomen, starten plots niet meer de dag nadien. Had de bougie en cdi vervangen ook de pick-up . Had het zelfde resultaat. Uiteindelijk een reserve 2de hands ontsteking geplaatst en was opgelost.
  10. Op het foto van de nieuwe pick-up, langs de groene draad is een klein metaal ding waar het rode kabel op wordt gesoldeerd, maar op foto is het niet te zien . Maar lijkt mij de juiste te zijn . Heb recent ook gedaan, en ik had meer pech , was niet de pick-up die stuk was maar die daar langs waar het tape op ligt .
  11. Oke, bedankt. Ja klopt is idd totaal een andere blok . Ook weer iets anders om aan te sleutelen . Op zich rijd ze prima, er zijn enkele mankementen maar wel tevreden voor wat het is . Is voor vrouw en kinderen bedoeld om dat ze niet willen ( kunnen) schakelen 😁
  12. Bedankt pilaf , het is perfect gedaan van je. Zelf had het niet gevonden. Dan zal ik wachten voor na de zomer te doen, dan doe ik ook meteen de hele revisie erbij . Grt
  13. Een voorwerp , bv sanitaire buis die net zo breed is als je ring gebruiken. Waar het ring nog verder moet schuiven wat olie insmeren en ook boven waar je krukas uitsteekt. En rustig tikken tot die op zijn plaats zit . Zo heb ik het gedaan zonder brokken te maken. De ring in de gaten houden dat die gelijk rondom naar beneden gaat .
  14. Hallo, ik heb een vraagje. Ik ben momenteel aan de ontsteking bezig om een pick-up te vervangen. Daardoor heb ik opgemerkt bij de onderste poelie wat nat is van carterolie , een deel is eraf maar een deel niet. Nu vraag ik hier of jullie me kunnen helpen hoe je eraf gaat. Heb wat foto's gemaakt, over wat het gaat. Hopelijk kan iemand hierbij verder helpen. Alvast bedankt.
×
×
  • Create New...