Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gio

Leden
  • Aantal items

    419
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    7

Gio last won the day on November 22 2017

Gio had the most liked content!

Community reputatie

105 Excellent

3 Volgers

Over Gio

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNA1T 1958
    VNB4T 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    België

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1184 profielweergaven
  1. Gio

    onregelmatige spannig

    Kan misschien je accu liggen die aan vervanging toe is, heb het zelfde voor gehad wel niet met een vespa. Een chinees model, misschien daar eens zien. Mvg Gio
  2. Gio

    Plastic aan goudprijs !

    vr46
  3. Gio

    PX hapert op lage toeren.

    De rest rond de 150 alleen zowat lagers dichtingen . Maar al komt het iets duurder uit probeer alvast piaggio merk te bestellen. Kijk niet naar goed koper want dan kom je in de toekomst duurder uit. Schakelkruis ,zweventandwiel veren , 2 rubbers aanslag kickstarter +wiel Olie keerringen enz door wat te vervangenvalt. Kijk of je zuiger en cilinder nog goed zijn, Zoniet uitboren en de juiste overmaat zuiger nemen. Mvg Gio
  4. Gio

    inlaatpoort carter beschadigd

    Ben wel stap voor stap in de goede richting aan gaan, dankzij door jullie hulp uiteraard ! Bij deze bedank ik jullie allemaal voor de nuttige tips/ tricks om gelukkig weer met een smile de baan op kan . Mille grazie amici. Saluti Gio
  5. Gio

    inlaatpoort carter beschadigd

    En bij deze, is alles terug de "oude dame" geworden .Klinkt soepel en mooi . Nu nog weer een paar 100 km roderen voor de zuigerveren en lagers . Heb nu een 35km gereden, wel in twee keren . En voorlopig hier en daar nog een kleine afstelling zoals koppeling versnelling bijspannen . Ben benieuwd ! Mvg Gio
  6. Gio

    inlaatpoort carter beschadigd

    In de weekend nog iets kunnen doen, maar we komen er wel ... De keerring zijn allemaal van corteco bleu gummy, moet wel zeggen dat het beter in ging aan de kant van de koppeling. Met de metalen was het nooit zo goed gekomen. Zie foto's De rest volg nog , deze week normaal gezien moet het klaar zijn !!
  7. Gio

    inlaatpoort carter beschadigd

    Toch kon ik het niet laten tot maandag, heb ik verder gedaan. Het is met de dremel geschuurd en gepolijst , is helemaal krasvrij . Bij het eerste foto waar het kleine stukje blinkt, is door het schuren iets te lang opgeweest en iets voelbaar. Voor de rest lijkt me oke.
  8. Gio

    beschadigde carter

    Ja, krukas en carb kan je nog gebruiken . Als je met alupasta gaat werken , eerst goed ontvetten met remreiniger . Daarna losse deeltje en scherpe kantjes wegwerken .En voor het alupasta opsmeert ook weer goed reinigen . Alupasta moet tegen benzine en hoger als 120° bestendig zijn of meer . Ik heb JB-weld gebruikt na het schijnt een top product , ik verdien er niets aan wel te verstaan . Deze gaat dacht ik rond de 300°. Bij JP's tuningshop besteld . Laat maar weten hoe het is gegaan . Succes
  9. Gio

    beschadigde carter

    Zie mijn topic , misschien ook deze stappen doen . Is wat je wild natuurlijk !
  10. Gio

    inlaatpoort carter beschadigd

    Ben intussen verder gegaan met het werk , moet zeggen dat je stilaan hard aan worden is maar nog tot vanavond zal je wel uitgehard zijn , dus 24u maximum wachttijd. In mijn geval gaat het voor maandag worden , dus meer als 24u Heb wat foto's gemaakt , moet wel zeggen dat het nog niet klaar is ( lichtjes vrezen , schuren en polieren ) de intake vlak .Dit ga ik met de oudere krukas en lager de zelfde die ik erin ga steken passen tot dat er niets aansleept . Nu weet ik niet 100% meer de afstand tussen de carter en krukaswang ,'k dacht iets van 0.10 of 0.15 opening . Mag iemand het weten , shoot maar. De andere deel van de carter ga ik alleen het kleine gedeelte wegwerken waar de dichting opkomt . Binnenin heeft het niet veel zin . Ben zeer benieuwd , anders toch zelf mogen meemaken en ervaring rijker welke kant die maar ook gaat . Als het niet los komt dan lijkt me dan natuurlijk de ideale goed koper oplossing als je geen lastoestel bij de hand hebt voor alu of bij een bedrijf gaan .
  11. Gio

    beschadigde carter

    Ja , deze heb ik ook liggen via jou Frederik. Heeft toen geholpen voor het mengsel binnen te houden , maar wist nog niet van mijn kapotte oliekeerring .
  12. Gio

    beschadigde carter

    Ik zou ze niet weggooien , bij het intake vlak kan een kleine lasnaad gelast worden en daarna weg vrezen. Ofwel kneedbaar aluminium pasta opsmeren en daarna ook weg vrezen of schuren . Deze methode ben ik nu ook aan het proberen , trouwens vandaag nog opgesmeerd. Ben benieuwd achter 24u dan is je uitgehard . Zoals hier sidvespa zegt, reed valve kan ook perfect . Maar dan al niet te veel werk te hebben neem je intake membraan. Kan even niet de hele benaming, maar kan ik nog opzoeken.
  13. Gio

    probleem bij stationair

    Idem, halve nachtdienst . Maar wel heerlijk als je geen lawaai hoeft te maken, en rustig verder kan sleutelen. Gisteren kon ik niet de lagers uithalen, t'zal door de dag gebeuren.
  14. Gio

    inlaatpoort carter beschadigd

    Ga ook voor corteco blu zonder metaal. Volledige rubber. Na schijnt zijn ze ook gemaakt voor de groene benzine, los daarvan ook begrepen dat ze nog de beste zijn . Maar ook opletten met het jaartal van je blok , want de blokjes voor 86 komen in aanmerking van rubbers. Daarna die met het metaal. Nu dit wist ik ook niet, maar geloof het wel. Want de mijne is van 78 en 2x pech gehad met die metalen seals. Nu afwachten dat de rubberen het waar kan maken . Maar zover ben ik er nog niet.
×