Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gio

Leden
  • Aantal items

    405
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    7

Gio last won the day on November 22 2017

Gio had the most liked content!

Community reputatie

104 Excellent

3 Volgers

Over Gio

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNA1T 1958
    VNB4T 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    België

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1057 profielweergaven
  1. inlaatpoort carter beschadigd

    Ga ook voor corteco blu zonder metaal. Volledige rubber. Na schijnt zijn ze ook gemaakt voor de groene benzine, los daarvan ook begrepen dat ze nog de beste zijn . Maar ook opletten met het jaartal van je blok , want de blokjes voor 86 komen in aanmerking van rubbers. Daarna die met het metaal. Nu dit wist ik ook niet, maar geloof het wel. Want de mijne is van 78 en 2x pech gehad met die metalen seals. Nu afwachten dat de rubberen het waar kan maken . Maar zover ben ik er nog niet.
  2. Matige tot geen bougievonk bij Vespa Cosa 200

    Ja, dat daar ergens iets mis is , kabel beschadigd . Kortsluiting? Of een nieuw startorplaat en mogelijk probleem opgelost.
  3. inlaatpoort carter beschadigd

    Er mogen gerust nog reactie en tips komen. Ben er nog niet aan begonnen.
  4. Matige tot geen bougievonk bij Vespa Cosa 200

    Ik zou ook eens kijken naar ontsteking.
  5. inlaatpoort carter beschadigd

    Olieseals komen van een erkende vespaboer, vreemd had zelfs mijn carters meegenomen. @Speedracer dus carters vallen nog mee . Zal het gaan doen en hopelijk houdt die pasta het. Kan tegen benzine en dacht ergens tegen 300 of meer graden. Lekkage was ik ook van plan. Ga eerst zien zonder krukas. @Sara 1963 deze kon ik nog niet, de puzzel krijgt het ontbrekend stukje. Snap ook nu dat ik veel moeite had om deze keering netjes te krijgen op zijn plaats. Ga ook het merk rolf bestellen. Als ze nog ergens te vinden zijn en volledig rubber in dit geval. Nu kan ik weer verder . Merci nog jullie allemaal voor me verder te helpen. Maar laat nog van me horen van het resultaat. Grt Gio
  6. inlaatpoort carter beschadigd

    Hier een paar foto's zeg meer dan genoeg. Hoe komt het dat de krukas tegen de carter aanloopt ? Waardoor de oliekeerring eraan moest geloven. Toch langs de koppeling een extra spacer geplaatst. Wanneer de koppeling werd aangetrokken schoof de krukas tegen de wand toen met revisie . Maar blijkbaar niet dik genoeg geweest ! Iemand nog tips voor me ! Grt Gio
  7. inlaatpoort carter beschadigd

    Heb vandaag met membraan getest, starten geen moeizaam, maar op ralentie draaide veel beter en kon preciezer afstellen . Nu bij vertrekken geen power, hou mijn gas langer open valt je stil. Iemand iets bekend?
  8. inlaatpoort carter beschadigd

    Zal er werk van maken, hopelijk nog deze week binnen brengen. En hopelijk heeft hij nog niet te druk. Maar kan verder met de andere vespa deze mooie dagen . Laat het nog weten hoe de carters nu uitzien en daarna. Alvast bedankt voor het meedenken. Grt.
  9. inlaatpoort carter beschadigd

    @Fireball Bedankt voor deze info , heb een mail gestuurd . misschien een beetje ver maar hopelijk ook verholpen als alles naar wens is . Is het bij u nog alles in orde van je carters en wat wordt er precies gedaan en hoelang wacht je erop ? Wat was ongeveer het prijs daarvoor , om een idee te hebben natuurlijk . Alvast bedankt voor deze raad . grt gio
  10. inlaatpoort carter beschadigd

    Als het aan mij ligt,wil ik liever verder met compressieplaat verder rond rijden . Te laten herstellen ben er ook voor bereid, maar waar en wat is het prijs voor zo'n reparatie. En te slotte idd reed valve, maar zelf ook geen ervaring. Ben aan het Google geweest, zijn verschillende manieren. Wil in principe niet de carter veranderen qua vrezen.
  11. inlaatpoort carter beschadigd

    Kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik nodig heb bij sip en waar opletten met vrezen. Heb het nog nooit gedaan! Naar het schijnt ook lassen aan te pas !! Hopelijk nog tips en tricks omtrent reed valve of iets anders, zoals ik hiervoor zei opvullen met kneedbaar pasta alu. Graag jullie reactie. Grt
  12. inlaatpoort carter beschadigd

    Ik dacht dat het bij stond , een vse1m 200 van 78' .
  13. inlaatpoort carter beschadigd

    Klopt,maar weet niet welke bij sip . De opening van de gaten moeten de zelfde zijn als die van de carter . Komt er niet uit! Heb er geen verstand van .
  14. inlaatpoort carter beschadigd

    Beste , Met een simpele carburator reiniging , is iets in mijn carter gevallen met de gevolg dat mijn piston naar de vaantjes is . Cilinder is ok geen krassen opgelopen . Zie in de carter achterin ook krassen en in de inlaatpoort krassen . Nieuwe piston geplaatst , maar weigert om ralentie te draaien en verliest power als je wilt vertrekken . Ook zonder luchtfilter blaast je de mengsel naar buiten . Geen flauw idee wat er in is gevallen , stukjes alu kwam ik tegen . Het blokje moet gesplitst worden om beter te zien wat er beschadigd is. Stel dat het nog meevalt , mijn volgende punt is : zonder aan je inlaatpoort te bewerken , welk spruitstuk is het voor een standaard blok voorzien . Moet plug & play zijn , bestaat er iets voor ? Heb ook gelezen met devcon of jb weld ook te doen is , iemand hier al ooit gedaan . Hopelijk een simpele aanpassing en niet te ingewikkeld Laat me maar iets weten aub . Grt gio
  15. Nieuw

    Kom er niet meer uit, soit. Ik ging er vanuit dat de leraar niet ermee tevreden was. Daarmee mijn vorige post. Maar zelfs had het ook gehouden. En niet erbij vermeld. Bij deze mijn excuses. Nonkel fre niet doen. Als het over een vse1m gaat.
×