Jump to content
Vespaforum.be

Gio

Members
  • Content Count

    491
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

139 Excellent

3 Followers

About Gio

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNA1T 1958
    VNB4T 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,893 profile views
  1. Ik heb een open lager ook in , tot nu 3000 km verder niets te zien . Wou ook een gesloten lager hebben, maar door een vertrouwen vespaboer kon het geen kwaad. Het is het oliekeerring die goed moet zijn. Is maar om een idee te geven.
  2. Ik denk van 2013 ,zal onderhoud gebeurd zijn!
  3. Gio

    Owatrol

    Voor in de tunnel zal het niet gaan , vrees ik . Moet je met een borstel doen. De rest zal wel gaan zonder te verdunnen, denk ik . Is al heel dun genoeg. Ik zelf heb het volledig met het borstel gedaan. Zie je niet dat het met het borstel gedaan is . Komt wel iets gele kleur uit bij het drogen , maar nog doorschijnend . Het is eigenlijk niet de ideale tijd om het te doen qua temperatuur. Heeft heel lang tijd nodig om te drogen bij warme temperaturen , laat staan in de winter. Mvg Gio
  4. Die van hem is van april, maar hoe je zeg , toch eens laten uitlezen. En idd hopelijk komt er iets om te zien wat er scheelt. Alvast bedankt voor je respons. Grt Gio
  5. Is van 2013 , foutje van me . misschien niet veel verschil
  6. Oke , bedankt voor je informatie. Zal het doorgeven. We weten wat te doen. Grts Gio
  7. Hallo , heb een vraag voor een vriend zijn gts . Wanneer hij ergens moet stoppen, valt zijn vespa uit . Het is een van 2014 model gts . Normaal draai je de rolanti iets hoger , maar naar het schijnt bij een injectie moet je er vanaf blijven. Moet door het computer geregeld worden bij een scooterzaak ? Klopt dit ? Heeft iemand dit ook al voor gehad? Mvg Gio
  8. Gio

    Vespa vnb 1961

    Met de kop van de klinknagel naar de koppeling deksel gericht. Als ik me niet vergis.
  9. Meestal doe ik het in een klein emmertje met benzine in. Moet er niet veel in doen , o,5l is meer als genoeg .En met een normaal verfborstel schoon vegen binnen en buitenkant . Ja moet het volledig uiteen halen. Eerst de kleine lossen delen schoonmaken en droog blazen met een compressor en op een zuiver doek leggen. Dan de carb idem maar alle openingen goed door blazen. Wanneer je de Carb in elkaar gaat vijzen, zorg vooral dat je schroevendraaier schoon is . En vergeet ook niet de oude dichtingen te vervangen.
  10. Carb moet ook schoon gemaakt worden, alleen sproeiers zal niet helpen.
  11. Dit heb ik in verschillende forums gelezen, een manier zeker om het testen naar kapot koppelingkeerring. Gij heb een punt Frederik, heb er zelf niet bij stilgestaan. Je kan ook de vespa het achterste gedeelte een halve meter omhoog laten staan, zeg maar voor een uur. En dan weer terug op zijn wiel zetten. En dan starten. Als je dan ziet roken naar blauwe rook, dan kan je vanuit gaan dat je kapot is. Dít zelf ondervonden en niet optijd onderhanden genomen, niet willen geloven dat kon zijn . Kort daarna oliekeerring naar de vaantjes. En schade gehad.
  12. Draai je schroef los waar je het olie inkapt. Start je hem dan zonder schroef, kijk of je in toeren gaat. Zowel, dan is je oliekeerring kapot.
  13. Gio

    Project 1963 vbb2t

    Ik zou het nu doen . Anders moet je bijna de hele nest weer los draaien en misschien weer het zelfde resultaat !
  14. Gio

    Project 1963 vbb2t

    Heb het zelfde voor gehad. Klop er een paar keer op richting blok, dat je hem wat plooit. Dan zit die beter op de lip.
×
×
  • Create New...