Jump to content
Vespaforum.be

Gio

Members
  • Content Count

    482
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

139 Excellent

3 Followers

About Gio

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNA1T 1958
    VNB4T 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limburg
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,781 profile views
  1. Meestal doe ik het in een klein emmertje met benzine in. Moet er niet veel in doen , o,5l is meer als genoeg .En met een normaal verfborstel schoon vegen binnen en buitenkant . Ja moet het volledig uiteen halen. Eerst de kleine lossen delen schoonmaken en droog blazen met een compressor en op een zuiver doek leggen. Dan de carb idem maar alle openingen goed door blazen. Wanneer je de Carb in elkaar gaat vijzen, zorg vooral dat je schroevendraaier schoon is . En vergeet ook niet de oude dichtingen te vervangen.
  2. Carb moet ook schoon gemaakt worden, alleen sproeiers zal niet helpen.
  3. Dit heb ik in verschillende forums gelezen, een manier zeker om het testen naar kapot koppelingkeerring. Gij heb een punt Frederik, heb er zelf niet bij stilgestaan. Je kan ook de vespa het achterste gedeelte een halve meter omhoog laten staan, zeg maar voor een uur. En dan weer terug op zijn wiel zetten. En dan starten. Als je dan ziet roken naar blauwe rook, dan kan je vanuit gaan dat je kapot is. Dít zelf ondervonden en niet optijd onderhanden genomen, niet willen geloven dat kon zijn . Kort daarna oliekeerring naar de vaantjes. En schade gehad.
  4. Draai je schroef los waar je het olie inkapt. Start je hem dan zonder schroef, kijk of je in toeren gaat. Zowel, dan is je oliekeerring kapot.
  5. Gio

    Project 1963 vbb2t

    Ik zou het nu doen . Anders moet je bijna de hele nest weer los draaien en misschien weer het zelfde resultaat !
  6. Gio

    Project 1963 vbb2t

    Heb het zelfde voor gehad. Klop er een paar keer op richting blok, dat je hem wat plooit. Dan zit die beter op de lip.
  7. Gio

    Project 1963 vbb2t

    Idd Frederik, maar s'nachts werken aan je vespa zonder gestoord te worden ... is heerlijk. Alleen als er nog veel werk was he . Zoals er kleine problemen zijn , dan toch door de dag doen als er niet veel tijd in beslag neemt.
  8. Gio

    Achtervering px 2006

    In zo'n geval, uw zwarte rubber die in je kader zit verwijderen. Kan je met een pitslamp er goed zien om te mikken en klaar.
  9. Gio

    Motor opties 1963 vbb

    Dat is wat je het liefst ziet , en uiteraard veiligheid eerst. Ik heb een op 10 inch omgebouwd, met een 200 eronder. En de andere op 8 inch gelaten met een 177 kit. Is ook niet ideaal voor rem prestaties, maar vooral voor het uiterlijk gegaan. Waardoor een andere potje gestoken dat je sterk op een vnb look bleef. En zonder dat je uitlaat de weg raakt bij remmen of met 2 man erop zit. Dit stoorde me enorm.
  10. Gio

    Motor opties 1963 vbb

    Kan wel gaan, maar zonder auto mix in uw geval. Of de automatische oliemengsel afkoppelen. Maar hier weet ik het ook niet . Maar was ook niet een groot probleem om het te doen. En weet niet of je 8 inch heb , anders hier ook wat ingrepen doen + blokje openen door een andere vertanding te steken, maar hier ben ik ook geen meester in . Wel ook eens gedaan via hulp van de forumleden. Andere remblokken voor van achter, dit alleen voor 8 inch he .
  11. Gio

    Start problemen

    Ja , moet iets open staan op relanti.
  12. Bedoel in je blok zelf ?
  13. Het was plezant, schone rit, sfeer ook , lekker weertje erbij . Meer moet dat niet zijn . Bedankt mannen sc primavera , goed gedaan. Tot volgende jaar zou ik zeggen. Grt
  14. Als de mijn start die dag , ook van de partij.
  15. vlotternaald vervangen !
×
×
  • Create New...