Ga naar inhoud
Vespaforum.be

177cc kit of niet ?


Wim1977

Aanbevolen berichten

Ik speel met het idee om in mijn PX150E een 177cc kit te steken.

Moet hiervoor de carbu ook vergroot worden naar bv. 24/24 ?

Wat raden jullie mij aan (of af) om te doen, misschien ook andere uitlaat ?

Zou graag nog wat meer pit in mijn Vespa krijgen ;-)

Is zo'n kit plaatsen makkelijk zelf te doen (speciaal gereedschap)?

Thanks !

Wim

Link naar reactie

Als je het zou doen steek dan ook een andere krukas en pas echt alles aan.

Ik zelf zou het niet doen want je verliest toch wel in betrouwbaarheid en dat voor dat beetje meer.

Ga dan anders voor een 200 blok,weet wel dat die moeilijk te vinden zijn en duurder maar...

Link naar reactie
dat blok is verkocht Sindo

Pinasco 177, 24/24 carb en SIP Road uitlaat => betrouwbare combinatie

En carter aanpassen (uitfrezen) voor die grotere carbu anders heeft dat ook weinig zin...

Link naar reactie
Hoe te frezen is, afdruk nemen van cilinder aan de onderkant hoe open je poorten daar staan dan aftekenen op je carter en dat eruit dremelen. Ik weet wel niet of je moet oplassen zoals bij smallframe :)

Voila, heb weer iets bijgeleerd vandaag :-) Ben echt een leek in dit soort dingen.

Kan dus zijn dat ik soms nog domme vragen zal stellen :-D

Denk dat ik de originele carbu er ga laten opstaan. Gewoon 177 kit, Sito Road en wat "spelen" met de sproeiers. En, wat ik nog gelezen heb : 2 gaatjes boren in de luchtfilter boven de sproeiers.

Link naar reactie

Als je begint te dremelen kan je daarna natuurlijk niet meer terug naar het origineel (moest dat nodig zijn...)

Gewoon een 177 met een goed uitlaatje, goed afgesteld en je komt al een heel eind als het voor dagelijks gebruik is.

Wil je de betrouwbaarheid behouden, mag je ze ook te snel maken denk ik, maar ik moet zeggen dat de mijne met deze

setup wel zalig en voldoende vlot rijdt.

Het blijft een Vespa en voor hogere 'betrouwbare' snelheden zijn er andere dingen te koop.

Alleszins nog veel denkgenot wat nu eigenlijk het beste is en het sleutelgenot zal dan wel volgen!

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

@arti: Als je een pinasco zou steken, komen de poorten niet netjes overeen. Dan helpt dremelen (icm 24 si) om meer uit je setup te halen. Er moet dan per poort bijna 1cm3 metaal weggehaald worden en de kans bestaat dat je dan door de carters gaat. Hangt ook een beetje af van hoe enthousiast je metaal wegneemt :P En je kunt op zich prima terug na dremelen (poorten dichtlassen, vlakken en nieuw uitdremelen), het is alleen meer werk dan de meesten aan willen gaan.

Fotoverslag van een pinasco met oplassen: http://gallery.vespresso.nl/Thoas/p150x/177

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...