Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Px125 Malossi 166 Advies Gevraagd


Majortom

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn PX125 een beetje vinniger maken. Het is zeker niet de bedoeling om een een 'racer' van te maken. Ik kom dan bij een Malossi 166CC cilinder uit.

 

Hier is mijn vraag:

Moet ik dan ook de andere componenten aanpassen? Krukas, Carburator, Koppeling, sproeier ...

Ik het raadzaam om enkel de cilinder aan te passen? Ik wil hier ook geen smak geld tegenaan gooien.

Ga ik schade oplopen?

 

Graag advies/ervaringen.

 

Eventueel andere tips om mijn vespa wat vinniger te maken. Wil ook graag een iets hogere topsnelheid. Nu ongeveer 80-85 km/u

 

Alvast heel veel dank!

 

T

Link naar reactie

simpele tuning: dr177 24mm carbu en sitoplus. niet mijn goesting px125's tunen, maar wel een combinatie die zich al bewezen heeft

Link naar reactie

Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben dat ik de ombouw heb gedaan. Van een futloze 125 naar een 177 die vlotjes rijd. Ik kan het iedereen aanrijden. Als je met manieren rijd. Rustig inrijden bij koudstart rustig warmrijden en niet de hele tijd "kot open" zie ik niet wat het probleem is...

Link naar reactie
Eventueel andere tips om mijn vespa wat vinniger te maken. Wil ook graag een iets hogere topsnelheid. Nu ongeveer 80-85 km/u

 

Een tweedehands 200cc of T5 blokje aanschaffen en eronder steken... :rolleyes:

Link naar reactie

Als het rond de 1000€ mag kosten zou ik idd ook liever opteren voor een p200. Als je tijd hebt geen probleem...als jet snel wil vind je meestal niet wat je zoekt en dan is een grotere cilinder met de nodige aanpassingen de enige oplossing.

Link naar reactie

Er rest me toch nog een vraagje:

 

Ik heb onthouden DR177 met Carbu 24/24 en Sita+.

 

Ik heb in mijn tienerjaren heel wat cilindertjes en carbu's vervangen van 50cc'tjes. Zijn er toch nog raadgevingen, opmerkingen, waarschuwingen voor in aan de ombouw begin?

 

Wat zijn de aanhaalmomenten voor cilinder en Carbu?

 

Thanks again!

Link naar reactie

Wat ik mij afvroeg? In de 11 jaar dat ik met vespa bezig ben weet ik dat er veel een DR177 kitje steken op een PX. Enkelen onder ons monteren een pinasco 177 kitje maar niemand een Malossi 166. Ik weet dat Alex (scooterboy) een malossi kit op de vnb van zijn vrouw had zitten maar dat is al 8j geleden of zo. Is de malossi niet goed of moeilijk af te stellen? Laat eens iets weten want ik denk er over om eens een malossi kit te gebruiken.

Link naar reactie

@Sara : volgens SCK zou dat dus een fabeltje zijn en zou de Malossi wel degelijk veel koppel hebben. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

 

Nog even een advies : om goed te zijn moet je bij die DR of Malossi minstens een 24/24 carbu steken. Beste is om dan ook de carter uit te frezen, opdat die carbu mooi past. Maar dan moet je blok open en dat is toch behoorlijk veel werk. Een goed moment voor een revisie.

 

hetgeen Erix schrijft is eigenlijk de makkelijkste en betrouwbaarste manier om een PX125 meer power te geven : een 200-blok is alleen moeilijk te vinden en tegenwoordig peperduur.

Link naar reactie

Zowel de DR, de Polini als de Malossi hebben meer koppel dan standaard.

Het grote verschiil is bij welk toerental de verschillende kits dat koppel geven.

Een DR zal dat koppel enkel in lage toeren geven. Een Malossi en een Polini hoofdzakelijk bij hoge toeren, wat een significant verschil in rijgedrag geeft.

De Polini en de Malossi hebben standaard uit de doos ook meer onbenut potentieel in combinatie met een expansieuitaat.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...