Jump to content
Vespaforum.be

EriX

Members
  • Posts

    7,405
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Lambretta Club Belgium
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa T5
    Vespa GS 200 (sold)
    Vespa PX 125 disc (sold)
    Lambretta Li 125 serie 1, 2 & 3
    Honda MTX 125 RWE

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Groene rand rond A
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

3,743 profile views

EriX's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

407

Reputation

  1. Als je naar omlaag scrolt is er een tabel waar ook Frankrijk tussen staat. https://www.dc10skyriders.nl/buitenland.html
  2. Ik had vroeger op mijn pk50xl een DR75 met 19mm carbu en Leo Vinci uitlaat. Dat ging toch wel een pak beter vooruit dan met een standaard carbu en sito+ uitlaat. 😉
  3. Gewoon een gedacht hé... Een potentiële dief leest ondertussen mee en leert op deze manier de kneepjes van het vak en de beste methodes om snel een vespa te stelen... 😉
  4. Ik zie het niet tussen de onderstaande lijst staan en ben nu wel heel nieuwsgierig. Foto? https://scooterlounge.com/lambretta/reference-library/index.shtml
  5. Een T5 en een Cosa waren qua uiterlijk indertijd ook al te modern voor velen. Dat zijn naar mijn bescheiden mening motorisch wel de beste verder ontwikkelde handgeschakelde scooters die Piaggio ooit heeft uitgebracht.
  6. @daveJe kan heel het subforum moderne scooters eraf zwieren. Er is voor tupperware rijders een ander forum, iets met modernvespa ofzo... Voila, bij deze al een hoop minder gezever. 😇
  7. Er is een verschil tussen een nummerplaat laten wissen en laten schrappen. Bij een wissing van een nummerplaat moet het voertuig opnieuw ingeschreven worden op naam en kentekenplaat van een nieuwe eigenaar wat in uw geval niet gebeurd is vermits het voertuig al lange tijd in een vergeethoekje stond. Misschien zit daar net het probleem omdat er zo'n lange tijd is overgegaan en het voertuig dus na wissing van de nummerplaat nooit is ingeschreven. Via bpost ontvangt u van de DIV een bericht van uitwissing uit het inschrijvingsrepertorium wanneer u afstand doet van uw voertuig en dit in België ingeschreven wordt op naam van de nieuwe eigenaar.De datum van uitwissing die op het bericht vermeld wordt komt overeen met de inschrijving van het overgedragen voertuig onder de kentekenplaat van de nieuwe eigenaar. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/schrapping_annulatie/uitwissing_van_voertuig Bij een schrapping van een nummerplaat is de procedure anders want dan moet het voertuig niet perse binnen een bepaalde periode opnieuw ingeschreven worden. Zou volgens mij dus best kunnen dat dit het addertje onder het gras is. Ik zie ook niet direct het verband tussen een chassisnummer van een voertuig en een kentekenplaat laten wissen of schappen, maar we leven nu eenmaal in België waar het soms wel eens heel surrealistisch kan zijn qua regeltjes. Lijkt me toch een piste om eens verder te bekijken of daar het probleem zit bij de DIV. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/schrapping_annulatie/schrapping_nummerplaat Zie hier ook onder bijkomende inlichtingen...
  8. Ik denk het wel want als je de nummerplaat nog hebt dan is het vervoer in principe nooit uitgeschreven en staat dat normaal gezien nog in hun databank en dat is toch gekoppeld aan het chassisnummer.
  9. Hier ga je ook veel informatie binden voor smallframes. http://www.smallframes.com/tech.htm
  10. Ik ben op zoek naar een grotere benzinetank voor een Lambretta LI series 2. Graag een benzinetank van 12 liter of meer (16, 17, ...). Benzinetank van series 1, 3 en GP /DL zijn uiteraard ook welkom want die passen op een series 2 model. Wie heeft dat nog tweedehands liggen?
  11. Ik vraag me vooral af hoe streng de mannen van de technische keuring bij scooters/moto's boven de 125cc zulke zaken gaan beoordelen/keuren (in 2022 of later).
  12. ... hoe een topic in 'aangeboden' over een cilinder en een uitlaat ineens kan omslaan in een technische uitleg over (schijf)remmen... 😆😉
  13. Niet tevreden van de extra 10cc? 😉
  14. Een 4takt motorblok is groter in volume dan een 2takt motorblok. Er zal inderdaad veel slijp- en laswerk aan vooraf gaan. Is het 4T blokje handgeschakeld of een automaat want dat is ook een wereld van verschil?
×
×
  • Create New...