Jump to content
Vespaforum.be

EriX

Members
  • Posts

    7,385
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Lambretta Club Belgium
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa T5
    Vespa GS200
    Vespa PX200 disc
    Lambretta LI185 s3
    Honda MTX 125 RWE

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Groene rand rond A
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

3,214 profile views

EriX's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

395

Reputation

  1. Waar online kan je dat decreet met bijlagen vinden? Al gezocht op website van Vlaamse Overheid en Belgisch Staatsblad, maar niet gevonden.
  2. EriX

    Vespa sprint 1966

    Aaahhh je hebt dus nog een nieuwe Duc staan. ?
  3. Dus je wilt dat er iemand komt kijken hoe jij een motorblok samenstelt of begrijp ik dat nu verkeerd? ?
  4. Een vespa is gemaakt om op te rijden en niet om mee te lopen. Ik weet het, flauwe mop. Draait de motor al wat beter? ?
  5. Oude handvaten die je niet meer gaat gebruiken snijd ik meestal door in de lengte met een stevig cuttermes (zo eentje dat niet afbreekt dat je ook voor tapijten en linoleum gebruikt). Dan wat open trekken, WD40 er tussen spuiten en laten intrekken. Meestal komen de handvaten er dan wel vanzelf af. Worst case scenario cuttermes terug bovenhalen en snijden maar. ??
  6. EriX

    Vespa sprint 1966

    Een beest van een monster ruilen tegen een slak van een wesp? In mijn gedachtegang is dat the worst deal ever... ??
  7. Het stuk binnenland zijn voornl. de oude dorpen en steden en een deel van de bergen (met meren), maar die bergen ga je sowieso passeren als je de kust doet.
  8. Wat betreft scooters op de ferry. Al veel met de ferry naar Engeland geweest voor o a. jaarlijkse customshow in Bridlingthon en wat meetings in UK. De scooter zeker niet op de zijpikkel plaatsen. De touwen die ze op de ferry aanbieden heb ik nooit echt vertrouwen in gehad en maak mijn scooter altijd vast met mijn eigen spanbanden. 1 spanband achteraan onder het zadel (net achter de zadelpin) en over zijbillen (best wat doeken tussen spanriem en billen steken ter bescherming van lak) en aanspannen zodat achterveer wat ingedrukt is. 1 spanband vooraan tussen stuur en beenschild en zo voorwiel naar beneden trekken (niet overdrijven met aantrekken en ook hier best doek om lak te beschermen). 1 in midden over treeplank. In principe is die 3de over de treeplank zelfs niet nodig, maar heb al paar keer stevige storm op zee meegemaakt en bij vertrek een paar zware BMW GS'en tegen de grond zien liggen. Wat je zeker NIET moet doen is spanbanden bevestigen aan achterrekje, valbaren achter of vooraan...
  9. In 2011 naar Ierland geweest met de lambretta voor de eurolambretta jamboree. We zaten toen in Killarney en 1 van de mooiste ritten die we daar gedaan hebben is de ring of Kerry. Prachtige route en een ongelooflijk mooi landschap. Heel divers ritje door oude dorpen en steden, langs meren en watervallen dan de bergen in en uiteindelijk langs de oceaan passeren. Kortom alles in 1 rit. Prachtige omgeving en zalige baantjes om te rond te tuffen. Aanrader als je daar dan toch bent om die route te doen.
  10. Wel knal vergeten bij te zeggen dat Piaggio als eerste bedrijf (na WOII) de mogelijkheid gaf aan kopers om via afbetaling een scooter te kopen, dus niet alleen voor de sjakossen mensen. ? :-)
  11. Dus een lederen map gemaakt door een bekende (dure) sjakossenmaker en sjiek gaan eten in Brussel met o.a. Champagne op het menu. Dat snobisme was er vroeger dus ook al. En ik maar denken dat een Vespa indertijd voor de gewone werkmens was. ? Klopt natuurlijk ook voor geen meter want wie had er na de oorlog nu geld om zich zo'n luxe transportmiddel te veroorloven (degenen die zo'n sjakosj hadden zeker). ?
  12. In cafés mag je al een paar jaar niet meer roken en zoals het naar uitziet mag het binnenkort ook niet meer op een terras. Dan maar uit noodzaak een ritje met de vespa doen om ergens op den buiten snel dat safke op te steken en op te roken voordat iemand het ziet en je aangeeft bij de kliklijn... En voordat iemand dit verkeerd opvat ik ben roker en dus zo'n paria... ?
  13. Sinds een paar weken heb ik opgemerkt dat je nu met je email moet inloggen ipv je gebruikersnaam. Wat me nog het meeste opviel is dat er nu vreemde dingen gebeuren met ranks. Niet dat ik er echt belang aan hecht, maar zag ineens bij mijn profiel "newbie" staan terwijl ik al van 2006 lid ben met ondertussen meer dan +7000 posts. Dan krijg ik hier geregeld meldingen dat ik 1 of andere badge verdient heb als newbie. Strange things... ? 7 Badges Earned Rare First Post Making your first post Earned 5 minuten geleden Rare Collaborator Making your 10th post Earned 5 minuten geleden Rare Posting Machine Making your 500th post Earned 5 minuten geleden Rare Week One Done A week since joining Earned 27 juni Rare One Month Later A month since joining Earned 27 juni Rare One Year In A year since joining Earned 27 juni Rare Very Popular Got 100 reactions Earned 25 juni
  14. EriX

    PX150 & P150X

    Ze rijden alle 3 hetzelfde. ? Het verschil tussen de 125cc en 150cc is verwaarloosbaar. De 150cc is in Italië uitgebracht omdat je daar mee op de autostrade mag rijden wat met een 125cc dus niet mag. De 200cc heeft het meeste vermogen en dat merk je voornl. als je bergop rijdt (bij ons dus een helling of brug want bergen zijn hier niet echt ?) of als je met iemand achterop rijdt. Daar zal een 125 of 150 terugvallen door zijn vermogen terwijl de 200 vlotjes blijft gaan. Dan is er nog de uitzondering zoals de T5 want dat is naar mijn bescheiden mening een klasse apart (5 poorten ipv 4, 12pk, alluminium cilinder). In de 200cc modellen zijn er ook verschillen want je hebt versies met 10 en 12 pk. Dan zijn er nog verschillende modellen: P series, PE, PX, Arcobaleno (Lusso), millennium,...
  15. Toevallig niet in Antwerpen gereden want daar klagen ze nu van een stank die ze niet direct kunnen traceren? ??
×
×
  • Create New...