Jump to content
Vespaforum.be

EriX

Members
  • Content Count

    7,330
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

362 Excellent

About EriX

  • Rank
    Asphalt Terrorist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Lambretta Club Belgium
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa T5
    Vespa GS200
    Vespa PX125 disc
    Lambretta LI125 s3
    Honda MTX 125 RWE

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Groene rand rond A
  • Land
    Belgiรซ

Contact Methods

Recent Profile Visitors

2,632 profile views
  1. In gang lopen lukt niet zeker bij een automaat... ๐Ÿ˜‰
  2. Met dat budget? Een andere uitlaat en grotere sproeiers ๐Ÿ˜†
  3. Nuttige links voor smallframes: http://www.smallframes.com/tech.htm https://vespasmallframeforum.proboards.com/
  4. Inderdaad met zo'n plastieke spuit. Ongeveer 250ml. Ik koop tegenwoordig deze per 12. Dan heb je ineens de juiste hoeveelheid en geen spuit meer nodig. https://shop.sip-scootershop.com/nl/product/transmissieolie-sip-formula-sae-30-vespa-lambretta_14050000?q=Sae30
  5. Blijkbaar als ik de uitleg lees. Nog niet gebruikt dus geen ervaring mee
  6. Heb die gewoon in de bib ontleent ๐Ÿ˜‰
  7. Groot licht en standaard licht zijn 1 en hetzelfde lichtballonetje... https://www.sip-scootershop.com/nl/products/lampje+koplamp+halogeen+_57590000
  8. Voor wat ik me nog herinner van een 50cc is dat 2 vijzen binnenin bakje losmaken en dan nog 2 vijzen die achter de neus zitten dus die moet er eerst af. Die neus haal je eraf door het piaggio logo er voorzichtig af te halen met een platte schroevendraaier (plastic pinnetje durft wel eens afbreken) daar de vijs losmaken zodat neus eraf kan en dan zijn die 2 vijzen van het bakje zichtbaar.
  9. Al een paar keer voor gehad dus duidelijk les niet geleerd. Achterwiel vervangen vanwege platte band of versleten band. Al het nodige doen en de velg met band terug op de remtrommel plaatsen en alle bouten lichtjes vastzetten. Dan met de rakjak alle bouten deftig vastzetten. Op het punt komen dat je zegt nu staat het wel vast genoeg, maar voor de zekerheid toch nog 1 trekje vaster zetten. Gevolg: stud van de remtrommel die afbreekt en daar zit je dan met een bout potvast op een afgebroken stud. En rijden met 1 stud en bout minder is ook geen goed plan want dan hol je de andere gaten van uw vel
  10. Ik heb die in pdf formaat op cd-rom staan, maar heb geen cd-rom lezer meer op mijn recente laptop. Zal is horen op werk of ze zo'n aparte lezer hebben om die op te slaan.
  11. Die expansie uitlaat is eigenlijk ook wat overkill voor een standaard motorblok. Als je ander geluid of "look" wilt kan je zoiets kopen, maar voor de prestaties moet je het zeker niet doen...
  12. @ Dave: is dat volledige artikel nog ergens te vinden/lezen online?
  13. Voila ineens een analoge kmteller voor een T5
×
×
  • Create New...