Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Posts

    12,431
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

10,104 profile views

nero's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

2.1k

Reputation

  1. Heb je de inlaatopening in het carter ook aangepast aan de membraanklep? Mogelijk was je oorzaak een te kleine of half verstopte sproeier. Groetjes, nero.
  2. Mogelijk heeft het er niets mee te maken, maar als de vespa niet draait moet je het contact altijd op 0 zetten anders kan je batterij leeglopen en, wat erger is, gaat je hoogspanningsbobijn er binnen de kortste keren aan (als je vis-platinees op dat moment op "gesloten" staan). Groetjes, nero.
  3. Once a newbie, always a newbie! 😂 Groetjes, nero.
  4. Heb je de batterij vervangen of opgeladen? Groetjes, nero.
  5. Raar, hoe verklaar je dan dat, als je met de verlichting op rijdt de batterij onvoldoende kan opladen? Bij de mijne (en andere) was er ook dit probleem. Mogelijk is de bedrading bij de verschillende modellen (VS2-VS5) veranderd? Volgens bovenstaand schema zou de VS1 zijn ontsteking (1955) ook over de batterij gaan. Dit klopt zeker niet. Mogelijk is bovenstaand schema aangepast om het verlichtingsprobleem op te lossen? Groetjes, nero.
  6. Ik denk dat bij een GS150 eerder een "onderspanning" het probleem is. Omdat een GS150 zijn voeding om te rijden krijgt over de batterij resulteert dit dikwijls in een mindere tot slechte ontsteking wanneer de (verplichte) verlichting brandt. Een zwaardere batterij is meestal geen oplossing omdat de spoelen deze niet voldoende kunnen opladen. Om op uw vraag te antwoorden, een gelijkrichter zet wisselstroom om naar gelijkstroom, een stroombegrenzer zorgt ervoor dat je voltage niet te hoog gaat waardoor bvb je verlichting goed gaat branden en de claxon niet als eentje uit de jaren '30 gaat klinken. Een teveel aan ampères kunnen ervoor zorgen dat de lampjes van de verlichting stuk gaan. Ik weet niet wat je probleem juist is, een antwoord is dus moeilijk te geven. Groetjes, nero.
  7. Te lang kan normaal gezien geen kwaad, waarschijnlijk kan je de kabels een eindje terug in het frame duwen waardoor het properder lijkt. Te korte kabels geven wel een probleem omdat de motor "vrij" van et frame kan bewegen. Zeker opletten dat je de voor-en achterremkabel lang genoeg laat. Speling kan je wegnemen door de stelvijzen uit te draaien. Groetjes, nero.
  8. Bwa, tussen de benzineleiding plaatsen waar er voldoende plaats is en 12V op aansluiten. Heb het zelf nog niet gedaan maar wel gezien op een andere vespa. Groetjes, nero.
  9. En anders een (GTS) naftpompje monteren voor een gelijk debiet. Groetjes, nero.
  10. Het meeste kan je vinden via internet. Hier bvb de gegevens en een schema van de bedrading: https://www.scooterhelp.com/scooters/VBX1T.p150s.html Groetjes, nero.
  11. Blijkbaar hebben ze toch wat geknoeid met de electra. Normaal gaat de volledige bedrading via de junction box, ook de bedrading voor de motor doen te draaien. Vanuit die socket zou een korte kabel moeten vertrekken tot aan de junction box en van daaruit zouden kabels naar respectievelijk de hoogspanningsbobijn en het stuur moeten gaan. Hier een schema: https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/V5B3T.50special.html Ik denk dat je best vanop 0 vertrekt en de volledige kabelboom naloopt, anders kom je vroeg of laat toch in de problemen. Groetjes, nero.
  12. Nog altijd een 96 hoofdsproeier? Groetjes, nero.
  13. Bwa... toch een goede reisverzekering nemen denk ik. Voor de rest genieten en hopen dat die corona-toestanden dan van de baan zijn. Groetjes, nero.
  14. En met welk voertuig, een oudje of een GTS? Groetjes, nero.
  15. nero

    Pk 50 xl automaat

    Als de wetgeving nog niet is veranderd kan je hem inschrijven als oldtimer, dan hoef je geen gelijkvormigheidsattest. Alleen eerst bij de douane passeren om de scooter in te voeren. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...