Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nero

Leden
  • Aantal items

    11553
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    197

nero last won the day on October 12

nero had the most liked content!

Community reputatie

1557 Excellent

Over nero

  • Titel
    MILF

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

5419 profielweergaven
  1. nero

    Een Vespa Gs160 Motor Ratel/getik

    Yep, voorontsteking wat verlaten (is een variabele ontsteking). En yep ook voor het MMW-vliegwiel, maakt iets minder toeren. Ik heb het lichte vliegwiel nog niet uitgeprobeerd kan dus niet vergelijken. Groetjes, nero.
  2. nero

    Koppeling p200e

    Neem maar de gewone 3-plaat's- koppeling van Piaggio, de rest zijn meestal sport-platen en 4-plaat's. Groetjes, nero.
  3. nero

    Benzinemeter gs160

    Als je hoger tankt dan het ontluchtingspijpje ka dit idd wat startproblemen geven. Je kunt het bekijken als "de kip of het ei, … " Als je eerst tankt tot op een liter en achteraf de olie toevoegt kan je beter doseren. Een andere oplossing is een fast flow - kraantje steken, deze hebben geen ontluchtingspijpje dat kan verstoppen, afbreken, loskomen,... https://www.sip-scootershop.com/en/products/fuel+tap+omg+fast+flow+for_15879400 Groetjes, nero.
  4. nero

    Vervangen ontkoppelingskabel van gs

    Hier het koppelingsdeksel met op de foto rechts de hendel. Het eindstukje of nippel ziet er zo uit: https://www.sip-scootershop.com/en/products/cable+nipple+19+mm+_94222000 Met een tang en een sleuteltje zou je deze moeten loskrijgen. Ik vermoed wel dat de duwpen (bronzen gedeelte in het midden van het koppelingsdeksel) en het duwplaatje teveel zijn ingesleten. Mogelijk moet je die vervangen. Volgens mij ga je ook best ten rade bij een vespist in de buurt. Het zijn allemaal heel eenvoudige handelingen, eenmaal je hebt gezien hoe het moet. Groetjes, nero.
  5. nero

    Vervangen ontkoppelingskabel van gs

    De ontkoppelingshendel aan het stuur losvijzen door het moertje onderaan los te vijzen en de vijs eruit te draaien. Tussen de hendel en het stuur zitten 2 rondellen, probeer deze te recupereren om nadien terug te plaatsen. De kabel uit de gaine trekken ( voor- of achteraan, afhankelijk waar de kabel is afgebroken). Je kan nu proberen om de kabel vanaf het stuur in de gaine te mikken en, al draaiend aan de kabel deze door de bocht van de gaine te krijgen tot hij er achteraan uit komt. Als dit niet lukt de kilometerteller losmaken (middelste vijs onderaan het stuur), de gaine van de kilometerteller aan het voorwiel wat naar boven duwen zodat de kilometerteller omhoog komt. Nu kan je de kabel onderaan de kilometerteller losvijzen. Let op dat het moertje niet langs de gaine in de voorvork belandt (best direct een elastiekje om de gaine doen onder de moer zodat die niet naar beneden kan vallen. Dan de gaine eruit halen (het deel dat van het in het stuur naar de hendel gaat), de kabel door het vaste deel van de hendel steken en dan in het uiteinde van de gaine tot de kabel er helemaal door zit. Dan het uiteinde van de kabel (bolletje) in de remhendel steken en de hendel terug op zijn plaats duwen en vast zetten (vergeet de rondellen niet terug te plaatsen! ). Nadien de kabel aantrekken onderaan de motor waar ze uit de gaine komt tot de gaine bovenaan terug op zijn oorspronkelijk plaats zit, best met een goede tang. Het eindstukje dat waarschijnlijk nog op de oude kabel zit eraf halen en over de nieuwe kabel schuiven. Druk dan de hendel onderaan de motor naar voren tot je grote weerstand voelt. Dit is ongeveer de stand waarin de hendel moet staan als de koppeling niet is ingetrokken. Draai het eindstukje vast ongeveer op die afstand en klik de kabel via het gleufje in de hendel op zijn plaats. Let wel op dat het einde van de gaine tegen, en de kabel door de regelvijs gaat zodat de gaine gespannen zit tussen begin- en eindpunt. Als de kabel gemonteerd zit moet je de vespa kunnen aanstampen zonder dat de kickstart doorslipt. Als je de hendel intrekt moet de koppeling ongeveer halverwege beginnen doorslippen. Waarschijnlijk moet je het eindstukje een paar maal opschuiven tot de gaine helemaal zijn oorspronkelijke plaats heeft ingenomen. Als alles goed functioneert controleer dan aan de hendel van het stuur dat je deze een 2-tal mm kan intrekken zonder dat je weerstand voelt. Dit kan je eventueel bijregelen met het regelvijsje onderaan de motor. Dan de kilometerteller opnieuw monteren en naar beneden drukken zodat de kilometerteller-gaine weer op zijn plaats zit, de teller vast zetten en bollen! Groetjes, nero.
  6. nero

    Vervangen ontkoppelingskabel van gs

    GS150 of 160? Groetjes, nero.
  7. nero

    Mengverhouding 2-Takt

    Ik vermoed dat dit weinig te maken heeft met de 3% olie. Lijkt me eerder dat er een te grote sproeier in steekt, je de motor heel lang op relantie laten draaien hebt of in het slechtste geval een lekke oliekeerring. Groetjes, nero.
  8. nero

    Px200e brandstoflek na langere periode stilstand

    Het zal waarschijnlijk wel de benzinekraan zijn die lekt aan de hendel of aan de aansluiting op de benzinetank. Check toch ook eerst de aansluiting van de naftdarm, mogelijk moet je de darmklemmen iets beter aanspannen. Groetjes, nero.
  9. nero

    Voskesrit Sint-Niklaas !

    Idd, super genoten, ook van het goede weer! Groetjes, nero.
  10. Zal kiezen zijn tussen de regen of de drop zekers... Groetjes, nero.
  11. Wie voelt er zich hier aangevallen? Mogelijk schrijf je hier dingen die niet echt kloppen, vandaar de reacties zeker? Mij een "anti moderne GTS- man" is trouwens ook heel kort door de bocht. @Motorhan: ik denk dat je in het verkeerde topic post (lees hier geen opmerking van u). Iedereen heeft wel zijn redenen om voor een moderne of een klassieke vespa te gaan, niets mis mee. Groetjes, nero.
  12. Voor onze oldie best E5 tanken, het cijfer geeft het procent toegevoegde ethanol aan. Groetjes, nero.
  13. Waarop is dit antwoord gebaseerd? Kan je de eigenaar en/of deze vespa misschien? Het is niet omdat je pro-GTS bent dat je andere vespa-modellen moet afbreken. Ik ken geen enkele GTS die al 40 jaar rond rijdt, px'en wel... Trouwens, wat heeft "curry" hiermee te maken, informeer je eerst grondig eer je hier zoiets post. Groetjes, nero.
  14. nero

    Cilinder verwijderen

    Ps: kijk ook na of de segmenten niet blijven haperen aan een poort. Met een schroevendraaier het segment wat induwen en tegelijkertijd trekken helpt.
  15. nero

    Cilinder verwijderen

    Als de piston niet vast zit kan je aan de krukas draaien zodat de cilinder meer uit het carter kom. Dan voorzichtig verder trekken. Kloppen met een hamer is geen optie (kans op beschadiging van de koelvinnen en/of de segmenten). Een beetje olie kan ook helpen. Groetjes, nero.
×