Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Content Count

    12,265
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,971 Excellent

About nero

  • Rank
    MILF

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

8,748 profile views
  1. Je kan deze https://bollagmotos.ch/en/product/brake-light-switch-widebody/ makkelijk monteren aan de achterzijde van het remhendeltje onderaan de motor. Ja moet dan ook wel een achterlict met stoplicht voorzien. Groetjes, nero.
  2. Even wijlen de Makke citeren: Groetjes, nero.
  3. Draait wel met choke = te weinig benzine = vuil in carburator of benzinekraan verstopt of de leiding te lang. Staat je luchtmengschroef op 1.5 toeren uitgedraaid? Groetjes, nero.
  4. Ah ok, weer iets bijgeleerd. Groetjes, nero.
  5. Als ik het goed zie zit je remschakelaar idd niet aan het rempedaal. Dit maakt het makkelijker om de bedrading aan te sluiten. In het gat waar je naar verwijst komt de pin van de bil, geen bedrading. Groetjes, nero.
  6. Staat er hier niet iets tussen dat past? https://www.lavespadue.it/default.asp?l=2&idA=25&idC=1088&cmd=searchProd&orderBy=codeA&pg=3 Groetjes, nero.
  7. In de bergen gaat dit weinig verschil uitmaken denk ik, het is (hopelijk) niet dat je tegen 120 km/u een berg kan op of af knallen. Als je veel bagage moet meesleuren (ik probeer het altijd tot een minimum te beperken) kan een 300 wel handiger zijn. Het verschil zit hem vooral in lange afstanden rechtdoor rijden. Daarvoor is een GTS 300 meer geschikt, je kan eventueel een stukje autosnelweg meepikken onderweg. Het is ondertussen een cliché, maar onderweg zijn met de vespa is veel leuker dan aankomen, en met een 125cc ben je nu eenmaal langer onderweg. Groetjes, nero.
  8. Is zeker haalbaar. 150 tot 200km rijden op 1 dag in Duitsland en/of Frankrijk is peanuts. Groetjes, nero.
  9. Zoals Frederic zegt, beter investeren in een paar circlips. Je kan eventueel met een kleine schroevendraaier de circlips "open" houden terwijl je moer los vijst. Dit voorkomt meestal het eruit springen van de circlip. Groetjes, nero.
  10. Zeker dat het door de uitlaat komt? Groetjes, nero.
  11. Klopt helemaal. In de stuurbuis is er halverwege onderaan een gat waar de km-teller kabel door moet Soms is het interessant om, als er bramen zijn op de binnenzijde van het gat deze eerst te verwijderen. Dit maakt het plaatsen van de gaine makkelijker. De voorrem kabel komt idd onderaan de stuurbuis uit. Let erop dat je de kabel lang genoeg laat. Zo heb ik bij het plaatsen van een gaine die meer juist lang genoeg was mijn kroonjuwelen eens serieus pijn gedaan, maar da's een ander verhaal. Groetjes, nero.
  12. Ik vind een SITO+ uitlaat eigenlijk nog best meevallen qua geluid, iets harder dan een standaard maar wel een doffer geluid. Groetjes, nero.
  13. Led-lampen werken perfect op wisselstroom. Zie de vele toepassingen in dagdagelijks gebruik. Groetjes, nero.
  14. Zo te zien steekt nummer 37 nog in het frame. Is trouwens niet evident om deze te verwijderen. Meet goed na of de kogellagers dezelfde diameter hebben als diegene die erin zaten, anders krijg je mogelijk speling op het stuur. Groetjes, nero.
  15. Een VNB2T klopt helemaal, ook het stuur in 2 helften. Als je zo het chasisnummer ingeeft op scooterhelp, klopt het dan ook niet? Mijn SS180 is ook pas een paar jaar na het bouwen ingeschreven geweest in Nederland, maar ik weet niet meer wat er als bouwjaar opgegeven stond op het kentekenbewijs. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...