Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Posts

    12,589
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    Belgiƫ

Contact Methods

Recent Profile Visitors

11,231 profile views

nero's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

2.2k

Reputation

  1. Ik doe er 5% full syntetisch in, makkelijk omdat je alleen de helft van wat je tankt moet berekenen (gedeeld door 100). Bvb 5L tanken is gelijk aan 250 ml. Sommigen zullen zeggen dat dit teveel is maar "je m'en fou". Groetjes, nero.
  2. nero

    evolutie px

    De eerste p's hadden ook geen richtingaanwijzers. Groetjes, nero.
  3. Nieuwe bougie al eens geprobeerd? Groetjes, nero.
  4. Als er een LML-blokje ondersteekt ben je al een eind weg. Op het eerste gezicht valt het plamuursel ook mee. Ik zou zeggen: "rijden en genieten". Groetjes, nero.
  5. Kan je die kabelhouder niet volledig los maken en zo monteren dat de rechterbovenhoek in de uitsparing van het carter past? Zo niet heb je het verkeerde model van kabelhouder, vrees ik. Groetjes, nero.
  6. nero

    maatgeving cilinder.

    Ik bedoelde idd de cilinder en niet de piston. En met je antwoord is de reden van de warmlopers gevonden. Als ik het zo bekijk is de cilinder zelf te nauw geboord voor de bijgeleverde piston. De paljas die de cilinder geboord heeft heeft geluk dat dit al een aantal jaren geleden is gebeurd en SS cilinders nogal prijzig zijn, anders kon hij die weervinden in zijn vitrine. Bedankt, ik weet wat te doen... Groetjes, nero.
  7. Ik heb een cilinder van een SS180 laten boren. De pistonmaat (bovenaan aangegeven) is 63.4mm. Bovenaan de piston meet ik idd 63.4mm maar onderaan "slechts" 63mm. Mijn vraag is of dit normaal is daar ik in het verleden reeds een paar warmlopers heb gehad met deze cilinder. Nu heb ik de cilinder gehoond en kom ik op deze maten uit. Of moet een cilinder steeds mooi cilindrisch geboord worden? Groetjes, nero.
  8. Een andere mogelijkheid is dat de halvemaanspie van de koppeling of de krukas gebroken is. Groetjes, nero.
  9. Check eerst of er een beetje speling op de kopplingshendel onderaan het blok zit. Indien niet kan het zijn dat de duwpen te lang is. Heb je de koppelingsplaten een nachtje laten weken in SAE 30? Groetjes, nero.
  10. Kitjes zijn zelden p&p. Heb je al eens bekeken of de poorten volledig open gaan wanneer dit moet? Is het inlaatvlak niet beschadigd? Heb je de juiste krukas of eentje voor een reedvalve? Mogelijk is een oliekeerring de oorzaak van het probleem. Check het oliepeil en / of de keerring van het vliegwiel. Groetjes, nero.
  11. nero

    wormwiel teller

    Ik heb da denk ik nog wel liggen, moet wel kijken of de tanden overeen komen. Groetjes, nero.
  12. Bedankt jongens van Primavera, 't was weer in orde! Groetjes, nero.
  13. Raar... Dacht dat dat plaatje gewoon in de veer werd ingedraaid zonder las. Groetjes, nero.
  14. Spijtig van her verkeerde achterlicht/ de afgestopte gaten achteraan. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...