Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Content Count

    12,323
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2,009 Excellent

About nero

  • Rank
    MILF

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

9,159 profile views
  1. Het frame nummer staat bovenaan de klepopening. Als je goed kijkt merk je dat de plaats waar het chasisnummer stond weggeslepen is. De vraag is of ze dit op een andere acma hebben overgebracht of dat men het originele frame nummer om één of andere reden niet meer mocht zien. Groetjes, nero.
  2. Probeer anders eens te meten of er stroom door de gele draad gaat of massa door bvb de draad met draaiende motor tegen een deeltje bloot frame te houden. Groetjes, nero.
  3. ETS- blokjes zijn de beste small frame motoren ooit gemaakt. Groetjes, nero.
  4. Een beetje gay is wèl ok! Groetjes, nero.
  5. nero

    Jeroen's PK50s

    Elk hoofd is anders, passen is dus de boodschap. En kies eentje die gelijkmatig op je hoofd spant anders waait die af. Groetjes, nero.
  6. Als je met de choke open moet rijden is er volgens mij iets mis met de afstelling. De choke dient normaal alleen om te starten. Groetjes, nero.
  7. nero

    gaskabel

    In elke brommerwinkel zeker? Groetjes, nero.
  8. Bijkomend is dat de "blinde" moeren uit een lichter metaal ('aluminium?) gemaakt zijn waardoor je eerder deze stuk trekt dan de bouten. Anders zou je het carter en eventueel zelf de primair moeten demonteren als je een bout "overdraait" . Groetjes, nero.
  9. Ben je zeker dat de krukas mooi gecentreerd is (op de zijkant van een carterhelft)? Is de krukas nieuw (kan wat verschil op zitten) of nog de originele? Zelf heb ik eigenlijk nog nooit een probleem gehad bij het aanspannen van de middenste bouten. Eén enkele keer heb ik zelf een bout overgedraaid bij het aanspannen zonder tool. Zel f draai ik de bouten kruisgewijs aan op 't gemak. Dan voel je wel wanneer een volgende draai fataal wordt. Die messing borgingen van de bouten onder het vliegwiel verzekeren dat de ze niet lossen en er zo een lek tussen de krukasruimte en boite- vites
  10. Past maar goed op dat je km-teller niet door brandt! Groetjes, nero.
  11. Niet doorgebrande km-tellers ook! Groetjes, nero.
  12. nero

    Revisie GS150 motor

    Bedankt! Deze had ik nog niet gevonden. Groetjes, nero.
  13. nero

    Revisie GS150 motor

    20mm (binnen) x40mm (buiten) x6mm dikte. Alvast bedankt! Groetjes, nero.
  14. nero

    Revisie GS150 motor

    Eén was nieuw, met de andere had ik al een paar 1000 km gereden. Met de "nieuwe" ook trouwens, een fout bij montage lijkt me dus uitgesloten. Nu kan het ook zijn dat het ligt aan de bio-benzine, alhoewel ik nu altijd 98 tank. Groetjes, nero.
  15. nero

    Revisie GS150 motor

    Als je beide cilinderkoppen tegeneen ziet kan je wel wat verschillen zien. De kop van Nagy heeft een nog kleinere inhoud, dus nog meer compressie. Persoonlijk denk ik dat een grand sport piston en een elektronische ontsteking al veel verschil gaan geven. Nu hangt het ervan vanaf hoeveel je er wilt tegenaan smijten om iets soepelder te kunnen rijden. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar sinds ik de Nagy-kop heb gemonteerd heb ik al 2 lekke keerringen gehad, dus als betere kwaliteit oliekeerringen bestaan voor de GS150 (met originele krukas) hoor ik het graag. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...