Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Content Count

    11,747
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,699 Excellent

About nero

  • Rank
    MILF

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

6,275 profile views
  1. Moet je bij een Xl de embreage niet aantrekken vooraleer je ka starten? Ben helemaal niet zeker maar proberen kan geen kwaad. Groetjes, nero.
  2. Ik denk da ze de halvemaanspieën tegenwoordig van chocolat maken... Hoeveel keer kan ne mens in panne vallen op een paar uur? Eerst de spie van het vliegwiel gewoon in 2en gebroken en een uur nadien de spie van de koppeling (denk ik). Gelukkig ergens mogen binnen plaatsen bij mensen. We weten weer wa doen. Groetjes, nero.
  3. Bij zo'n weer warmt da moteurken serieus op. Denk dat ik het ontstekingstijdstip een paar graden ga verlaten. Groetjes, nero.
  4. Dacht het niet... Groetjes, nero.
  5. Of de vespa GT of GTr. De GT heeft wel een trapezium phare. Groetjes, nero.
  6. nero

    Project 1963 vbb2t

    Nope, maar best wat verlengstukjes mee bestellen. Normaal denk ik dat je de lengte van de originele veer mag aanhouden. Groetjes, nero.
  7. nero

    Project 1963 vbb2t

    Veel geld: Bitubo (de touringversie). Minder geld: de Pinasco? Groetjes, nero. ps: er is heel veel rommel op de markt, de goedkoopste veren mag je gerust schrappen.
  8. nero

    Project 1963 vbb2t

    Best zonder achterwiel en (afhankelijk van het type uitlaat) ook zonder de uitlaat. Kwestie dat je de uitlaat niet moet demonteren om je achterwiel te monteren. Groetjes, nero.
  9. Idd, als daar geen verlengstukje op zit is het mogelijk dat het frame te laag komt. Bekijk goed dat, als de veer naar beneden is gedrukt er nergens iets raakt. Als de vespa achteraan lager hangt is dit ook niet zo leuk om mee te rijden, bekijk de vespa van op afstand om te zien dat je zadel niet afdraagt naar achteren. Groetjes, nero.
  10. Bon, heb er een normale koppeling in gestoken (veel slapper) en het doorslippen is gedaan. Moest ik een pet hebben, ik had ze opgegeten... Een van deez die nieuwe koppeling eens deftig bekijken om te zien wat de mogelijk oorzaak zou kunnen zijn. Had ze bij montage al een beetje moeten aanpassen om alles ineen te krijgen op een deftige manier. Ook raar dat ze ook werkte met het benzinemengsel in de boite en niet met SAE 30. Mogelijk ligt het aan de kwaliteit van de platen? Groetjes, nero.
  11. Mogelijk stak die er nog op de silentblok in het frame? Groetjes, nero.
  12. nero

    Project 1963 vbb2t

    Ik gebruik daar voor 3 schroevendraaiers: 2 voor de motorarm en eentje voor de achterveer. Demonteer ook je voorwiel zodat je de vespa op de pikkel naar voor kan kantelen en er de motor er gemakkelijk kan onder trekken (eventueel op een dekentje). Positioneer de motor zo goed mogelijk en kantel het frame dan achteraan naar beneden. De motorarm moet je dan wat liften zodat er minstens één van de gaten overeen komt met het frame. Ga dan naar de andere zijde en steek ook een schroevendraaier in het andere gat op dezelfde wijze. Steek dan de 3de schroevendraaier door het onderste gat van de achterveer. Nu is de kunst om de schroevendraaiers er één voor één uit te halen terwijl je de stangen erin steekt. Met een beetje oefening lukt dat wel. Let wel da de kabels er op de juiste plaats door komen, anders mag je herbeginnen. Groetjes, nero.
  13. Het probleem van de slippende koppeling raakt niet opgelost. Da wordt eerst van mijnen tek gaan maken bij de leverancier en dan het spel opnieuw open smijten... Groetjes, nero.
  14. Liever een Streetrace voor small frames met off road stukken, ligt me beter. Groetjes, nero.
  15. Misschien beter op zoek gaan naar een Rally? Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...