Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Content Count

    11,985
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,844 Excellent

About nero

  • Rank
    MILF

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

6,913 profile views
  1. nero

    Vespa vnb 1961

    En ik spreek alleen uit ervaring. Groetjes, nero.
  2. nero

    Vespa vnb 1961

    0.4mm is nog ok, 1.5mm is naar mijn ervaring te krap. Groetjes, nero.
  3. Nero heeft ondertussen al een goed testritje gedaan op 23°. De motor heeft een goede koppel maar bij volgas te geven wordt de motor schokkerig (wat inhouden, dan weer doortrekken) iets wat je idd "bokken" zou kunnen noemen. Ben benieuwd naar die 26° voorontsteking, anders gaan we weer moeten spelen met de sproeiersetting... Groetjes, nero.
  4. nero

    Vespa vnb 1961

    Heb je de diameter van de naalden gecontroleerd. De regel is dat je er zoveel insteekt tot de laatste naald bovenop komt te liggen, en die dan er terug uitnemen. Controleer altijd met de primaire as er in te passen. Anders krijg je moeilijkheden om het blok ineen te steken. Groetjes, nero.
  5. Heb je de stootrubbers waar het kickstarttandwiel op rust vervangen? Ook nagekeken of de tandwielen van de versnellingen er juist op steken? Dan zal alles in orde zijn. Groetjes, nero.
  6. nero

    Owatrol

    Probeer anders eens op een klein deeltje. Dat geel uitslaan valt best wel mee. (Als je nog geen Owatrol gekocht hebt, ik heb er nog staan die je kan gebruiken). Groetjes, nero.
  7. nero

    Owatrol

    Idd. Je kan hem wel in de (stofvrije) living zetten. De droogtijd is toch wel minstens een dag of 3. Ik heb mij een grote plastieken bache aangeschaft en een tentje van gemaakt om zo weinig mogelijk stof te hebben. Zie eigenlijk weinig voordeel om de Owatrol te spuiten,, met de borstel gaat even goed en ook snel. Groetjes, nero.
  8. 26° voorontsteking gaat er wel voor zorgen dat de motor warmer loopt wat de verbranding optimaliseert, alleen denk ik dat hij "vierkantig" gaat beginnen draaien. Heb gisteren de voorontsteking van de SS180 nagekeken en draait nu heel mooi op 23° (heb de relanti wat verhoogt om correcter kunnen meten). Door het slechte weer wel nog niet kunnen uittesten op snelheid. Ben dus heel benieuwd wat het resultaat is bij jou. Groetjes, nero.
  9. Bedoelde ook 26° maar verkeerd geschreven. Interessante grafiek, lijkt me wel logisch, misschien moet ik dat ook eens proberen. Wat betreft de 2T - olie, toen ik nog op 6 volt reed heb ik ook eens even vol synthetische geprobeerd (op een GS150) maar die kreeg de olie toen niet verbrand. Na 100km rijden kleefde de piston bijna letterlijk aan de cilinder waardoor de topsnelheid zienderogen verminderde. Volgens mij is er niets mis met de minerale olie, alleen is deze niet meer courant in de handel te vinden. Half synthetische olie lijkt me dus de betere oplossing. Maar dit alles terzijde, we willen namelijk geen topic over 2T- olie... Groetjes, nero.
  10. Tot nu toe reed ik ook met half synthetische olie (wel de volle 5%). De koolaanslag was vergelijkbaar maar wel na 11 tot 15.000 km. Meestal reed ik wel langere ritten zodat de verbranding waarschijnlijk optimaler was dan steeds te rijden met een (half) koude motor. Nu ben ik dus overgestapt op vol synthetische olie met die grote overmaat. Hier heb ik nog geen zicht op de koolaanslag. Ben benieuwd wat de 23° voorontsteking gaat geven. Ik denk dat je wel heel goed gaat moeten oppassen voor warmlopers. Geen ervaring met de Pascoli-uitlaten maar de originele uitlaten remmen het vermogen nogal af in vergelijking met bvb een Sito-plus of andere 200cc - uitlaat. Groetjes, nero.
  11. Afhankelijk van welke elektronische ontsteking je gestoken hebt de roodzwarte/ rode draad en de zwarte of blauwe draad op de CDI aansluiten. Om de motor af te leggen de massa fiche op de CDI lostrekken. Groetjes, nero.
  12. nero

    Vespa 1959 125 cc

    Het chasisnr. zal het uitwijzen, maar voor 95% zeker dat het een VNBT1 is. Groetjes, nero.
  13. nero

    Ontstekingstijdstip

    "Even-kraan" moet natuurlijk Fast Flow- kraan zijn. Dit is de uitlaat die er nu onder steekt: https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+uitlaat+polini+voor_2002022 Groetjes, nero.
  14. nero

    Ontstekingstijdstip

    Heb de handleiding van de stroboscooplamp nog eens doorgenomen. Had gelezen dat je bij 2T de stroboscoop op mode4 moet zetten. Heb nu mode 4 gevonden dankzij de "dot" . - even-kraan: check. - De kabel naar de choke is vrij gespannen, ga eerst eens proberen deze te lossen en as dit niet helpt een andere choke te monteren. - Met de electrode afstand heb ik nog niet gespeeld omdat de vespa vrij makkelijk start en alleen op bepaalde toeren "moeilijk" doet. Heb je hiervoor referenties of doe je dit alleen op het gevoel (verminderen of groter maken? ). - De benzinedarm is reeds vrij kort (ik moet de darm lossen aan de carbu als ik de tank volledig wil eruit heffen) , maar ik zie nergens een knik of iets dat de doorlaat zou kunnen belemmeren. - Op het carter stond reeds een markering van vroeger, heb dit punt gebruikt als "meetpunt", maar kan het ook eens andersom proberen. Ik overweeg ook om eens een andere uitlaat te steken (bigbox) ipv van de polini 200cc die er nu ondersteekt en eventueel met de luchttoevoer te spelen (eens proberen zonder filter). Benzine krijgt hij denk ik genoeg, als ik bij volgas de choke bij trek houdt de vespa wat in. Misschien toch de hoofdsproeier een maatje kleiner steken? @Pilaf:bedankt voor het blijven meedenken en het vooral je geduld om iets uit te leggen! Groetjes, nero.
  15. nero

    Vespa vnb 1961

    Gebruik cobalt-boren, zijn duurder maar beter voor zo'n dingen uit te boren. En zachtjes uitboren, laat de boor zijn werk doen. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...