Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Content Count

    12,201
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,936 Excellent

About nero

  • Rank
    MILF

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

8,250 profile views
  1. nero

    Vragen afstelling

    Ziet er mij een standaard elektronische ontsteking uit, niet variabel dus. Dan kan 1mm verschuiven gelijk zijn aan 1°. Groetjes, nero.
  2. Heb je geen multimeter? Dan kan je direct controleren of de lichtspoel stroom geeft. Groetjes, nero.
  3. Worden de aansluitingen normaal niet gevezen ipv gesoldeerd? Welk type schakelaar heb je geplaatst, eentje voor mét batterij of eentje voor zonder? Groetjes, nero.
  4. nero

    Vragen afstelling

    Het hangt er een beetje vanaf welke ontsteking erop steekt. Als het één is met een variabele ontsteking ga je met 1 mm verplaatsen weinig bereiken. Kan het niet zijn dat de carbu verkeerd afgesteld staat? Dacht dat je bij dit model de vlotternaald kan verhogen of verlagen en nogal wat andere regelingen doen (andere gasschuif ed), maar dit zijn slechts gissingen, ik ben niet zo vertrouwd met dit soort carburators. Groetjes, nero.
  5. nero

    Gs150 misa

    Aan het achterlicht te zien is vespa één van de laatste die vervaardigd zijn (hetzelfde als bij de GS160), tenzij het een repro is. Groetjes, nero.
  6. nero

    Vragen afstelling

    Welke elektronische ontsteking heb je gestoken (bajaj, vespatronic, ....) De enige correcte manier om een elektronische voorontsteking juist te zetten is met een stroboscoop lamp. 1° gaat de kleur van je bougie niet maken. Heb je nu al een grotere hoofdsproeier en / of relantiesproeier geprobeerd? Groetjes, nero.
  7. nero

    Gs150 misa

    Het zadel van een GS160 is totaal anders omdat het om een large frame model gaat. Bij de handleidingen van de GS150 werd niet zo nauw gekeken, verschillen zoals andere velgen, verbeterde carbu's en hoge compressie cilinderkoppen werden daar (nauwelijks) in vernoemd. Hier een voorbeeld van hoe een zadelovertrek van een GS150 eruit ziet: ps: let niet op de rommel. Groetjes, nero.
  8. nero

    Gs150 misa

    Er zijn veel oude onderdelen vervangen. Meer dan waarschijnlijk hebben ze het originele MISA- logo vervangen door één met rivetten. Als je het luikje onder het zadel open doet zou je rechts op het boordje van het chasis een verticaal nummer moeten zien. Dan ben je zeker dat het een MISA is. Het zadel is ook vernieuwd, lijkt me eerder een VS1- 2 model. De VS5- zadels hadden geen onderbreking in het midden. Mooie vespa! Groetjes, nero.
  9. WTF... Wilt ge uw eigen gedacht goedpraten door de mening te vragen aan anderen over iets waar je geen foto's, gegevens, prijs over kwijt wilt? Raar. Groetjes, nero.
  10. Dag nero , 

     

    een klein vraagje , is dit de juiste volgorde om op te bouwen , ik weet alleen niet waarom dit linkse stukje dient , en of het zo of andersom moet geplaatst worden . 

    Heb ik dit stukje wel nodig , op sommige afbeeldingen word er nog eensluitring ( rondel) van 1mm tussengeplaatst .

    kweet dus niet hoe die rondselgeleiding dat linkse metalen stukje geplaatst word . En krijg dat dan maar op zijn plaats.

    alvast merci . Gr mario

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    image.jpg

  11. De stationaire sproeier kan wat verstopt zijn, maar blaas ook de kanaaltjes uit waar hij in zit. Groetjes, nero.
  12. De relantivijs op de carbu iets verder indraaien kan anders ook helpen. De kost van een nieuwe carbu is trouwens niet zo groot. Groetjes, nero. Oeps, iets te laat.
  13. Oei, da klinkt niet te best. Kan wel te maken hebben met een verkeerd ontstekingstijdstip. Dus idd eerst controleren of de halvemaan spie niet afgebroken is. Groetjes, nero.
  14. De condensator stuk? Groetjes, nero.
  15. Een iets langere duwpen steken? Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...