Jump to content

nero

Members
  • Posts

    12,664
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    Belgiƫ

Contact Methods

Recent Profile Visitors

11,812 profile views

nero's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

2.2k

Reputation

  1. nero

    Piaggio ape ac3

    Eerst de circlip verwijderen. Als je er van de achterzijde aankan de lager eruit tikken. Zo niet heb je een lagertrekker nodig: Hou er rekening mee dat je de lager gaat moeten vervangen als je hem demonteert. Groetjes, nero.
  2. Is een Duitse Augsburg, vergelijkbaar met een GS150 VS5. Succes met de resto en keep us posted. Groetjes, nero.
  3. Voor je de boel opensmijt, controleer eerst de vonk van de bougie. Gaat die mooi tussen beiden elektrodes? Hoeveel is de afstand tussen beide elektrodes, soms is die vanuit het fabriek te groot (ideaal is 0.6- 0.65mm). Groetjes, nero.
  4. Hoe snel rijdt je vriend met zijn originele uitlaat? Groetjes, nero.
  5. Is idd met een moer onderaan. Denk dat je eraan kan via het spatbord (met een lange arm. ). Groetjes, nero.
  6. Ziet er leuk uit, een hele belevenis! Groetjes, nero.
  7. Idd, je kan ook met een kleinere diameter werken zodat je niet teveel materiaal moet uitboren of tappen als het zelftappende bussen zijn. Groetjes, nero.
  8. Met helicoil in het oliereservoir heb ik minder goede ervaring (komt mee als je de bout losschroeft). Met dit in conbinatie met 2c-lijm wel: https://www.google.com/search?q=schroefdraad+herstellen&oq=schroefdraad+herstellen&aqs=chrome..69i57j0i512l3j0i22i30l6.7483j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Groetjes, nero.
  9. Bij mijn weten hebben alle GS150 een controlelampje op het stuur. Bij de mijne ontbreekt het ook omdat er een GS160-stuur op staat. Dus zijn er volgens mij 2 mogelijkheden, ofwel is het stuur al eens vervangen ofwel hebben ze bij de allerlaatste GS150 reeds een GS160 stuur gemonteerd bij assemblage. Groetjes, nero.
  10. nero

    Vespa helm

    Moet je de binnenvoering niet vastklikken op de buitenschelp? Een helm moet je in principe iets te nauw kopen, de binnenvoering zet zich min of meer naar de vorm van je hoofd. Anders gaat de helm van je hoofd waaien bij hogere snelheden. Groetjes, nero.
  11. nero

    3-Bak of 4-Bak?

    Het probleem met de meeste 3 versnellingsbakken is dat je meer in toeren moet gaan eer je overschakelt naar 3de, anders valt de motor dood. Een 4- bak is altijd makkelijker schakelen, een 3- bak kan leuker zijn omdat je meer moet opletten bij het op- en terugschakelen. De topsnelheid van een motor met 3 vitessen zal ook meestal lager zijn. Samengevat, een 4-bak is meer geschikt om te toeren dan een 3-bak. Groetjes, nero.
  12. Ik denk dat Michel V een tank voor een GS160 zoekt. Groetjes, nero.
  13. GS160 en SS180 hebben dezelfde tank, sommige rally's eentje met een oliereservoir: Groetjes, nero.
  14. nero

    Vespa gs160 mk1

    De MK1 heeft ook een batterij nodig om te rijden. Groetjes, nero.
  15. De naad in het midden van het frame achteraan zou moeten overeen komen met het midden van het frame vooraan. Dit kan je zien met het blote oog als je van achteraan naar voren kijkt. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...