Jump to content
Vespaforum.be

nero

Members
  • Posts

    12,487
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150
    SS180
    SS50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edingen
  • Land
    Belgiƫ

Contact Methods

Recent Profile Visitors

10,593 profile views

nero's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

2.1k

Reputation

  1. nero

    oude bandjes

    Scootercenter is meestal goedkoper dan Sip. Groetjes, nero.
  2. De oliekeering goed invetten zou moeten helpen. Ben je zeker dat het de goede keerring is (kan je nameten en de maten staan op de keerring). Groetjes, nero.
  3. .. of kijk na of de vijs (bovenaan het carter met die contre-moer) die de een deel van het kickstartandwiel op zijn plaats houdt, voldoende ingevezen is. Groetjes, nero.
  4. Op het eerste gezicht hebben de tandjes wel al serieus afgezien. Voor revisie geen last gehad met "doortrappen" bij het kicken? Groetjes, nero.
  5. Ik wel. Het beenschild is perfect te vervangen maar als het gedeelte boven het beenschild naar buiten komt door de roest vrees ik een beetje voor de stevigheid van het zelfdragend frame. Veel hangt ook af van het roestgehalte op en in de tunnel. Volgens de foto's is dit al goed ingevreten. Groetjes,nero.
  6. Een jaartje geleden stonden er wat Spaanse bij https://www.tuttoscootervintage.com/ . Vooral GT160 maar misschien ook 150S. Of vraag eens na bij Sam van Lambretta finder. Als ik de vraagprijzen zie op Duitse sites is het wel verschieten. Ze gaan daar duurder dan een PX. Ik weet niet wat je betaald hebt voor deze, hopelijk niet teveel. Groetjes, nero.
  7. De middentunnel lijkt me zover gezet dat het de moeite niet loont om dit frame op te lappen. Een ander frame zoeken lijkt me een betere en goedkopere oplossing. Groetjes, nero.
  8. Goed lezen, alleen locktite gebruiken voor cilindrische borging, geen voor schroefborging. Groetjes, nero.
  9. Gewoon het asje terugplaatsen, goed aantikken en eventueel locktide gebruiken. Normaal kan dit niet uitslijten, alleen als het los zit. Groetjes, nero.
  10. Als je de hendel aan het stuur beweegt (met de koppeling ingetrokken) beweegt de schakelklok dan, met andere woorden kan je de kam verplaatsen? Groetjes, nero.
  11. Waarschijnlijk een kabel gelost of afgebroken thv de selectorbox. Als je het dekseltje verwijdert dat op het versnellingsapparaat( 1 vijs) zit kan je dit direct zien. Groetjes, nero
  12. Controleer of de versnellingskabels niet afgebroken of gelost zijn. Eventueel kan het pennetje dat de hendel in het versnellingsapparaat vast houdt eruit gekomen zijn. In het slechtste geval is er een probleem met de koppeling maar probeer eerst de 2 bovenste mogelijkheden, deze zijn het makkelijkst op te lossen. Groetjes, nero.
  13. nero

    vgl1 1t vraag

    GS150 en VGLT1 hebben niet dezelfde tamboers. Binnenin zitten 8" remklauwen, in een GS 10". Om op uw vraag te antwoorden, een GS150 VS5 achteras kan je converteren naar een volle velg (https://www.sip-scootershop.com/nl/product/remtrommelzitting-sip-sport-achter_23749100?q=remtrommelzitting GS150 ). Geen idee of dit lukt met een VS5 voorvork of een Sprint fourche... Groetjes, nero.
  14. Best nieuwe bestellen denk ik. Dan ben je zeker. Meestal vervormen ze bij het "uitwippen". Groetjes, nero.
  15. Als de bouten te lang zijn duwen die tegen de statorplate. Groetjes, nero.
×
×
  • Create New...