Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX200 tunen


MacFever007

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 1 van de allerlaaste PX200 met katalysator (8 pk !)

graag had ik meer vermogen

opties :

- alles origineel 12 pk steken inclusief cilinder + kop en uitlaat

- milde tuning

Wat is even betrouwbaar als origineel ?

Waar vind ik een shop die mij goed advies kan geven en alles op mijn Vespa monteren ( ik ben van Brussel)

Bedankt bij het helpen van een beginnende Vespa rijder

Eric

Link naar reactie

Als je niet aan je blok wilt kloten (spoelpoorten openen enzo) dan is die 12pk cilinder steken denk ik best een goeie optie. Bij Scooter-center hebben ze een replica van BGM. Wel je sproeiers/luchtfilter aanpassen lijkt me.

Uitlaat kun je dan een Sito+ nemen, cilinderkop is meen ik hetzelfde, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Dan heb je er in theorie 4pk bij voor nog geen 200 euri.

Als je hem toch wegbrengt naar een shop kun je ook meerdere offertes laten opstellen voor je verschillende opties - lijkt me wijzer dan eerst hier afwachten tot er 10 verschillende setups met gepost worden.

Link naar reactie
Denk dat ik een Pinasco 213 ga laten steken, deze kit komt met cilinderkop en alles

Als uitlaat denk ik aan een T5 aangepast voor een px200 : goede keuze ?

yep

Link naar reactie
  • 2 weken later...

zoek even achter de juiste info over de Pinasco, want volgens sommige topics is de cylinderkop die erbij zit niet ideaal. Worb5 verkoopt aangepaste kop.

BGM+grotere sproeier = goedkope oplossing om iets vlotter te gaan.

SIP-uitlaat : leuk, maar kijk even na of je reservewiel nog past, er zijn verschillende versies.

Maar eigenlijk vind ik dat tunen niet meer zo nuttig hoor, kost een hoop, je rijdt een scheet sneller, levert in qua betrouwbaarheid en de eerste de beste plastic steekt je zo voorbij ;-)

Sinds de komst van de GTS-en is tunen van een classic in mijn visie irrelevant geworden.

Link naar reactie
Sinds de komst van de GTS-en is tunen van een classic in mijn visie irrelevant geworden.

Versta niet goed wat dit te maken heeft met het tunen van een 200 blok? Ik denk dat ongeveer alle moto's sneller rijden dan een klassieke Vespa... . Het is naar mijn mening een keuze van zijn eigen motor sneller te laten rijden. Of het nu ne Vespa of ne camino is!

Link naar reactie

De mijne is eigenlijk niet getuned (alleen electronische ontsteking en een SITO+) maar een GTS125 kan mij niet bijhouden op vlakke baan en een GTS 250 steekt me niet voorbij in bergop (tot ongeveer 70km/u), en het is maar een 180cc.:))

En nu al bijna 20.000km zonder problemen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
De mijne is eigenlijk niet getuned (alleen electronische ontsteking en een SITO+) maar een GTS125 kan mij niet bijhouden op vlakke baan en een GTS 250 steekt me niet voorbij in bergop (tot ongeveer 70km/u), en het is maar een 180cc.:))

De mijne trekt sneller op dan een GTS300 en rijdt sneller... met passagier...

Link naar reactie

In Donceel hadden ze ooit een 400 meter sprint georganiseerd:

de snelste vespa (getuned 150 Sprint) deed daar 15.20 sec over

een 250ie deed daar 19.19 over

snelste tijd was van een Husqvarna 650 => 12.13 sec

Link naar reactie

Jaja macho's dat kan allemaal wel zo zijn, maar mijn punt is gewoon dat iemand die er zelf te weinig van af weet, veel geld betaald voor weinig resultaat en hoe dan ook inlevert qua betrouwbaarheid.

Maar ik heb ook nog een getunede 210 met reedvalve , 30mm, PM-tuning en licht vliegwiel en opgelaste carter etc. Leuk, voor de momenten dat het rijdt. Maar geen moment op je gemak, altijd vingertje op de ambreage voor als er een vastloper aan komt :-)

Voor de invasie van de automatiques was het leuk en een blijk van je kennis om een blokje

Maar we wijken af van de topic. Eric : BGM, juiste sproeiers, eventueel expansiepijp als je perse wil.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...