Jump to content
Vespaforum.be

mr160

Moderators
  • Posts

    5,021
  • Joined

  • Last visited

About mr160

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    AVC en VC Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Rally 200, V50R, VNB
    150 GLx, MISA GLb
    Motovespa Primavera T3

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kop van Overijssel
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

4,066 profile views

mr160's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

453

Reputation

  1. Ik wilde al zeggen: er wordt weinig tot niet 'zomaar' gemodereerd op dit soort topics, veel te veel gedoe; 9 van de 10 keer kan iemand gewoon zijn eigen topic niet terugvinden Tip van de dag: kijk es op je eigen profiel, daar vindt je ook je laatst geposte posts en reacties.
  2. Dochter erbij en huis verkocht, toen 3 keer verhuisd en 4 maanden verbouwd; nu al bijna een jaar zonder Vespa's aangeraakt te hebben... projectje staat nog netjes opgeslagen. Maar ik zit nu goed, en de schuur is groot, dus, als die dan klaar is, kan ik weer los
  3. Toch ergens jammer dat ze em niet Corsa rood gemaakt hebben
  4. Nog wat gepoetst en geboend: Rekje achterop: Nu moeten we op zoek naar hoe te conserveren. Wat ik ken is Owatrol - wat is er nog meer om deze lak, en de plekken kaal staal, te conserveren. Liefst zonder er nog een laklaag overheen te zetten?
  5. Hi, there was an assembly factory voor Vespa's in Jette, Belgium, run by a company called M.I.S.A - these scooters did get exported to Congo; Edwin en Dave (Admin) know most about M.I.S.A.
  6. Ha Mokonzi: goed idee voor een kale scooter, maar op ons project willen we die originele lak niet bedekken - ook al is het transparant. 't is maar 1 x o-lak Luigi: dank voor je input. De schutbordrand is een ULMA 250, ik denk dat we hem maar laten zitten Achterlicht is meegespoten: Het afdekplaatje is ook meegespoten, maar die lijkt niet meer te redden. We zijn dus op zoek naar een o-lak afdekkapje in betere staat In z'n vorige leven is de scooter eens door een plas zuur gereden, de kickstart ziet er ook vrij pokdalig uit: Ik heb al wel een voorveer gevonden: werd die naar jij weet gemonteerd meegespoten? De rubbers ervan zijn ook geverfd! Kijk hier voor mee foto's: http://vespresso.nl/albums/vespresso-vnb/
  7. Je spuit kruipolie, dan de reactor er gelijk overheen, beetje (15min?) wachten, dan wegpoetsen/boenen. Sommige delen hebben we nog bijgespoten, extra geschrobt. Als er geen lak meer onder de roest zit, kom je uiteindelijk op kaal metaal: bij het naspoelen met water gaat dat gelijk weer roesten, dus je moet het nog nabehandelen. Ik moet nog uitvogelen waarmee, maar ik vermoed dat wij owatrol olie gaan gebruiken. Ik vond dat we erg snel door 2 spuitbussen reactor heen waren (onderkant 1, bovenkant 1, maar eigenlijk nog extra nodig voor velgen, tank, etc.) Er is ook een gel van, die gaan we ook uitproberen. Ik heb het bested bij Werken met Merken.
  8. Vandaag met RustyCo in de weer geweest: Na: Tijdens: Voor: Halverwege: Nog wat later: Wat een bizar (goed) spul: je spuit de Reactor over de kruipolie: 't wordt paars, je laat t wat intrekken, en de boent de roest zo weg - zonder dat je aan lak inboet.
  9. mr160

    Ontsteking GLA

    3 tientjes bij HBM Gereedschap;
  10. Vraag 2: Welke olie gaat er in een demper?
  11. Vraag 1: is dit dekje te redden denken jullie?
  12. Scootervriend Thoas en ik hebben een VNB gescoord. We zijn van plan hem te laten zandstralen, en in de epoxy te laten zetten: er zit hier om de hoek een bedrijf dat containers en landbouwvoertuigen doet waar we goedkoop terecht kunnen. Geintje :P: Onze uitdaging voor dit project is dat we de Vespa zo origineel mogelijk willen houden, dus liever elk onderdeel reviseren, dan een onderdeel vervangen. We willen uiteindelijk wel op een 'survivor' rijden, niet op een 'barnfind', dus het wordt echt zoeken naar net genoeg doen, en dan wel echt goed. Daarbij moet het leuk blijven, dus onbetaalbare New Old Stock onderdelen komen er niet op. We willen frame schoonmaken, roest onder controle proberen te krijgen en techniek op orde brengen; het originele blok reviseren, met contactpunten, 6V electra en alles. De uitdagingen zijn: de o-lak zo goed mogelijk krijgen, de voorvork reviseren, de flink veroeste tank schoonmaken, een aantal onderdelen die missen in de juiste staat zien te vinden (er mist niet veel: headsetglas, kapje swingarm, kickstart), een zadeldekje met de juiste 'oudheid' scoren, of deze (laten) repareren. We hebben geen haast. Er zit voor ons wel veel nieuwe kunde bij, dus als we wat te vragen hebben, of we hebben wat geleerd en gefotografeerd, zul je het hier wel vinden. Als iemand al tips heeft - bring it on PS: http://vespresso.nl/albums/vespresso-vnb/ (Ohja - Vespresso gheeft een flinke makeover gekregen ) PS2: Post #5000 - hoei!
  13. Yep! Reed een groene T5/GS mee
×
×
  • Create New...