Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Content Count

    2,858
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

423 Excellent

About Speedracer

  • Rank
    Old School speed freak metal artist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 125 Special
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ga ervan uit dat 't verschil vooral cosmetisch is want naar wegligging ga je daar geen 'merkbaar' voordeel mee doen tenzij je op circuit zit met een scooter waarvan de ophanging en gewichtsverdeling geoptimaliseerd is en je goed genoeg kan rijden om 't verschil te merken. 't is geen HondaYamaKwakasaki CBGSRRXXX 1800 racemachine. Een set degelijke banden die aangepast zijn aan't seizoen/weer met de juiste bandendruk en goeie vering maken veel meer verschil. Cosa velgen zijn 2.5-10 ipv 2.10-10, dus iets meer breedte, kan je gemakkelijker een 100/90-10 monteren. Om 110/90-10 te monteren moet je in de meeste gevallen ofwel een spacer of wa rondellen achter de velg monteren waardoor de centerlijn opschuift naar links en je dus wat schuiner rechtdoor rijdt. Ik verwijder met een breekmes de uiterste 2/3mm van de band ,die gebruik je toch nooit.
  2. MwoeHahahahahaaaaa... 1500 euro voor een PK125 'zonder papieren' met deuken en roest in 'elk' stuk plaatwerk, gescheurd zadel en beschadigt stuurkapje... Zotter moet 't nie worden...?
  3. Speedracer

    Vering px200

    Voor een iets sportievere rijhouding kan je de YSS voor PK125 kopen, deze is 25mm korter.
  4. Belgische Papieren dabei?
  5. Speedracer

    Voorste spatbord

    Als je een ijzer of als plaatje aan de binnenzijde steekt kan je alubrivetten gebruiken. Indien je een inox plaatje monteert best geen aluminium rivetten gebruiken om de galvanische reactie te vermijden.
  6. Speedracer

    Vespa?

    Is dit ding nu ooit gekocht/verkocht geraakt?
  7. Speedracer

    Voorste spatbord

    Eerst en vooral gaatje boren aan het einde van de scheur om despanning te verdelen en te verhinderen dat 't verder scheurt. Dan aan beide zijden op +/- 2cm van de scheur een gaatje boren en aan de binnenzijde een metalen plaatje vastzetten met 2 (inox) blindklinknagels. Kop van de blindklinknagels kan je dan met een verfstift lakken in de kleur van de scooter. Of nog 2 blindklinknagels extra toevoegen en een spatlap onder het voorspatbord bevestigen.
  8. Speedracer

    Vervangen remmen

    Wat jij aan het meten bent met je latje heeft geen enkel nut, je gaat een afgewerkt vlak gaan meten tov een onbewerkt vlak van een gietstuk. De afmetingen die je toont zijn waardeloos. Dat Gietstuk is niet bedoeld om precies te zijn, enkel de afgewerkte vlakken zijn belangrijk. Aan de remblokken zal het niet liggen. Monteren, raakvlakken met krijt kleuren en dan de remtrommel monteren, aanspannen en enkele keren ronddraaien terwijl je de remblokken tegen de trommel duwt. Dan kan je zien waar het krijt weg is van de remblokken en kan je ofwel de remblokken wat bijwerken (hoek breken met een ruwe vijl) of spelen met de metalen dikteplaatjes tussen de remblokken en de bewegingsarm.
  9. Da's alleszins geen goeie reclame voor de installateur... Goed dat ze de fout toegeven en rechtzetten. Eerder uitzondering dan regel helaas de dag van vandaag, en al zeker op een 'tuning'-kit
  10. Wat was de productiefout? Te weinig speling?
  11. Mijn ma zei altijd: "had mijn tante wieltjes gehad, 't was een autobus!" Nooit geweten of ze bedoelde dat haar gat even breed was als de bus of als ze bedoelde dat iedereen ermee gereden had...
  12. de truc is als je aan een snelheiddsdrempel komt eventjes je poep van je zadel heffen en de schok van de drempel absorberen met je kniëen, dan moeten je schokdempers en de bevestigignspunten in het frame enkel 't gewicht van de scooter zelf absorberen en is er veel minder kans dat deze tot einde uitslag komen wat op termijn tot beschadigingen kan leiden. De scooter en ophanging gaan er ook veel minder door afzien.
  13. Speedracer

    Vespa?

    Ik gok op slechte smaak gecombineerd met een onvolledige scooter die 'bruikbaar' gemaakt is. Zelfs in Vietnam zouden ze dat niet maken om te exporteren Acma lijkt heel plausibel, veel te lange achterveer, later stuur (maat van me kocht 2 jaar terug een Acma met een stuur van een Sprint gemonteerd, dus zo raar is dat daar niet), enthousiast met de slijpschijf en tegen het vliegwieldeksel de grill van een oudere Acma gevezen.
  14. Sid, op de foto's is duidelijk te zien dat de onderkant gespoten geweest is, de helft van de staander is meegespoten... Dit doet voor mij uiteraard ook geen afbreuk aan de goede staat van het frame, moest er roest onder de verf gezten hebben hij zou er allang doorgekomen zijn. En beter ooit bijgespoten en daardoor beschermd tegen de roest dan nooit bijgespoten en bruin van de roest...
  15. en wat was 't advies, voor toekomstige referentie...
×
×
  • Create New...