Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Speedracer

Leden
  • Aantal items

    2761
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    35

Speedracer last won the day on July 12

Speedracer had the most liked content!

Community reputatie

343 Excellent

Over Speedracer

  • Titel
    Old School speed freak metal artist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 125 Special
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Speedracer

    GTS 300 modeljaar 2017 foto's en specificaties.

    Als je met dezelfde spuitbus op twee verschillende grondlagen spuit, bijv de één zwart en de ander grijs ga je ook al een ander eindresultaat bekomen....
  2. Speedracer

    Bigbox voor p200e

    Met alle respect Fre maar da's zowat de slechtste manier om iemand aan te raden een uitlaat te monteren... Een uitlaat moet steeds spanningsvrij gemonteerd worden, of toch zo spanningsvrij mogelijk. Als de uitlaat van de leverancier uit niet past, gewoon foto's trekken en terugsturen. Als iedereen 'slechte' onderdelen blijft forceren/aanpassen en monteren ipv terugsturen gaat er bij de leverancier nooit de motivatie komen om passende onderdelen te leveren of de controle op zijn productieproces op te voeren. Bij SIP bijvoorbeeld kan je zoiets gewoon terugsturen, maar 't kost wat tijd en moeite. Als je de 'slechte' uitlaat toch wil monteren, dan moet deze aangepast worden tot je deze spanningsvrij kan monteren. De buis aan de cilinder kan je niet veel mee doen, of je moet deze warm gloeien en voorzichtig verbuigen tot hij wel past of afslijpen en herlassen maar da's buiten de mogelijkheden/capaciteiten van de gemiddelde monteur. Aan de andere kant van de uitlaat kan je wel 't montagegat voor de bout vergroten/verplaatsen tot de uitlaat correct gemonteerd kan worden. Wellicht moet je hiervoor de kooimoer aan de andere kant verwijderen en een losse moer monteren (dit lukt mits een beetje handigheid als je de achterveer losmaakt en de motor in het frame kantelt). Iedere uitlaat die onder spanning gemonteerd wordt zal na verloop van tijd beginnen scheuren, soms is dat snel, soms is dat traag, maar 't is een foute manier van werken. We hebben 't hier niet over een goedkope budget Sito-uitlaat van 50 euro waar je zoiets verwach é gasten, da ding kost f`µéking 180 of 200 euro, eis gerust wat waar voor uw geld!
  3. Speedracer

    Vespa's en lambretta's op racecircuit zolder ?

    Op mijn ervaring afgaande (iedere editie van Cobblestone/Cobblesoul-rally gereden en op circuit gezeten in Lelystad en Francorchamps op de scooter) vraag ik me af of het de moeite is om ee ncircuit zoals Zolder af te huren. Wat ik bedoel is dat je een circuit wil hebben dat technische genoeg is voor een scooter. Anders is het gewoon rondjes rijden zonder verkeer en kan je evengoed in de Ardennen gaan cruisen... 't Circuit is Lezennes waar we met de Cobblesoul-Rally indertijd heen ging is que formaat ideaal (voor mij toch) want het is een relatief 'klein' circuit, ergens 't midden tussen een kart-circuit en een moto-circuit. Circuit van 'Lelystad' in Nederland werd in 't verleden ook enkele keren afgehuurd door een Nederlandse club en dat was en cartcircuit dat zeer technisch was maar eigenlijk te kort voor snelle scooters. Snel genoeg om de topsnelheid van zowat elke scooter uit te dagen en toch technische en breed genoeg met verschillende inhaallocaties. En dat maakt 't uitdagend om er met de scooter rond te gaan. Een circuit zoals francorchamps is veel te groot, en 't cart-circuit binnenin Francorchamps is eigenlijk net 'te' klein, zeer technisch maar geen mogelijkheid om ooit de 4de versnelling te gebruiken en dus enkel interessant voor smallframes. 't is misschien een optie om te informeren of je dat circuit in Lezennes (Montagne de Fer) kan afhuren voor een dag of een namiddag.
  4. Speedracer

    Vespa gts300

    Te Koop: Vespa GTS300, wit, topkoffer, 2827km! Nog zo goed als nieuw dus... Vraagprijs 3500 euro
  5. Speedracer

    Frame

    Waarschijnlijk ooit voor een contactslot of voor zo'n klem voor een 'stuurslot' met een ketting/slot naar het handvat...
  6. Speedracer

    inlaatpoort carter beschadigd

    Dit staat volledig los van het inlaatvlak uiteraard, benzine in de versnelingsbakolie kan enkel door een defecte oliekeerring op de krukas kant koppeling of slechte carterdichting tussen de twee helften...
  7. Speedracer

    Vespa GS160 MKI

    I wish... correcte prijs maar te rijk voor mij...
  8. GTS Super 300i (2012 - 38.870 km, nieuwe achterband 400 km geleden, nieuwe belt 7.000 km geleden). Altijd op correcte tijden onderhoud gehad bij NV De Pauw en en dagelijks gereden! - zwarte omlijsting beenschild (SIP). - regelbare YSS-demping voor en achter. - gele koplamp. - gel-monozit (Piaggio). - originele duozit -in nieuwstaat- erbij. - zwarte sportbagagedrager (Classic Racks). - zwarte crashbars achter. - Bar end spiegeltjes en originele spiegels beschikbaar - maar wel met de originele uitlaat. - ongevalvrij 2.000 €.
  9. Speedracer

    Bajaj stuur

    veel geluk met de verkoop... maar 80 euro is mij iets (lees ongeveer 3 à 4 keer te veel)... De linker schakelhendel is populair maar al de rest is er zeer weinig vraag naar omdat 't niet compatibel is met een Sprint/Rally/SS-stuur..
  10. Speedracer

    Bajaj stuur

    Is er een richtprijs anders begin ik graag met 5 euro incl verzendingskosten te bieden...
  11. Speedracer

    Schijfrem op een pk50

    PX-voorvork is nogal zwaar en ene stuk te lang. ET2/ET4-voorvork is een mooi compromis wat veel racers gebruiken, goedkoop op de kop te tikken met tubeles velg compleet met schijfrem. stond hier onlangs enkele te koop. bovenste balhoofd bevestiging vork moet wel wat aangpast worden om te kunnen monteren en 't originle spatbord past van geen kanten meer. optie om stuur om te bouwen met rempomp of alternatief een rempomp van en Piaggio SKR of dergelijk met originele kabel te bedienen...
  12. Speedracer

    krassen in piston

    Een bedrijf weet dit niet... de pistonspeling verschilt volgens toepassing, materiaal van de cilinder etc. Een degelijk revisiebedrijf boort/hoont naar de piston met de door 'U' opgegeven speling, die kan dat niet raden... Moderne motoren lopen met nauwere toleranties dan onze oude koffiemolens dus al je niets gespecifieerd hebt heb je ook geen argument om terug te keren...
  13. Speedracer

    Bajaj onderdelen te koop

    Ik koop de handschoenkast graag. Graag de prijs inclusief verzending naar Oostakker/Gent ( Kiala?)
  14. Speedracer

    Onderdelen et2 & et4

    De gemiddelde prijs die ik in ‘t verleden betaalde compleet met remschijf/remklauw/rempomp/remleiding met velg erbij is tussen de 50 en de 100 euro afhankelijk van de staat...
  15. Speedracer

    Stuur Lambretta Serie 2

    Gezocht, Lambretta stuur serie 2, compleet of in onderdelen...
×