Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Content Count

    2,908
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

457 Excellent

About Speedracer

  • Rank
    Old School speed freak metal artist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 150 Serie II
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gewoon terugkeren naar de spuiter en vragen wat hij daaraan gaat doen...
  2. Houd er ook rekening mee dat de dag van vandaag een Vespa restaureren aan onderdelen 500-1000 euro meer kost dan 10jaar geleden omdat de kost van de onderdelen sterk gestegen is.
  3. Dat ziet eruit als een 50cc cilinderkop op een 70cc cilinder? De verbrandingskamer in de cilinderkop is niet symmetrisch omdat de bougie niet centraal in de cilinderkop zit dus 't kan wel dat de piston niet rondom tegen de kop zit. De diameter van de verbrandingskamer in de cilinderkop moet steeds enkle mm groter zijn dan de boring van de cilinder.
  4. Alles tussen 1.2 en 1.5 is goed.
  5. Hier staat 't serienummer, dit kan je ingeven op Scooterhelp, en dan weet je precies wat je hebt... Ik vermoed een Spaans 150 blok.
  6. 'Ziet' er op 't eerste gezicht geen Curry uit ,maar weinign referentiemateriaal te zien op de foto's é... D'er ligt al zeker gen plamuur op, dus da's al goe. Wat is 'een prijsje' en zijn er papieren bij?
  7. Ziet eruit alsof het linkse moertje niet aangespannen is. Op de gaskabel ook best zo'n verloopstukje monteren om te verhinderen dat de kabel uit de geleider komt.
  8. als hij start, rookt hij dan in't begin veel? indien ja waarschijnlijk de vlotternaald die versleten is
  9. als hij in hoge toeren wel 'normaal' draait zonder choke en alleen in ralenti stilvalt controleren of de ralenti-sproeiere nie verstopt is. Anders kan het ook dat de motor valse lucht trekt en daarom alleen draait met de choke op.
  10. Speedracer

    Triboron

    Goed nieuws, bedankt voor de update. Als je bij gelegenheid ooit de cilinder van één van beide zou demonteren graag enkele foto's van de piston kroon, ook de binnenzijde aub. Ik ben benieuwd of er aanslag vormt en of er 'specifieke' slijtagepatronen zichtbaar zijn.
  11. Laatste serie Cosa had een enkele teleflex-kabel voor de versnellingen en een aluminum 'standaard'-cilinder voor betere koeling, echter zonder vermogenverbeteringen. Voor zover ik versta begruikten deze ook een standaard Cosa/PX200-piston.
  12. Welk verschil maakt t uit of het een Bajaj-blok is of niet? Een origineel Piaggio-blok heeft dezelfde checks nodig en zal dezelfde mankementen vertonen (ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over Indo/Viet/... blokken).
  13. Ik denk dat ‘t veilig is om aan te nemen dat ‘alle’ nummers/letters zelf ingestaan werden...
  14. Leak Down test doen, da's de enige manier om zeker te zijn dat er geen lekken zijn en geen valse lucht getrokken wordt. Andere optie is te hoge compressie en/of te vroege ontsteking die leiden tot zelfontbranding van het mengsel.
  15. Nooit met een metalen hamer op de krukas slaan, ook niet om uit het lager te slaan, enkel met een kunststof Hamer (Best Harde plastiek, Rubber lukt soms ook maar gaat niet zo goed)
×
×
  • Create New...