Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Content Count

    2,783
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

358 Excellent

About Speedracer

  • Rank
    Old School speed freak metal artist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 125 Special
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als de spie al eens afgebroken is is er kans dat er lichte beschadiging is of krassen zijn in krukas conus en/of vliegwiel. Dan zal het vliegwiel nooit goed pakken op de conus van de krukas. Om beiden op elkaar af te stemmen met polierpasta voor kleppen de beide op elkaar roderen zonder de spie tot je ziet dat beide vlakken mooi egaal zijn. De spie dient sowieso enkel om het vliegwiel te positioneren en is niet gemaakt om de kracht van 't vliegwiel over te brengen op de krukas. De cnus dient hiervoor. In theorie moet de motor zelfs perfect werken zonder dat er een spie inzit. De klemkracht van de conische vlakken en de moer zijn voldoende. In tegenstelling tot de koppeling waar de spie wel de beweging overbrengt omdat hier geen conus is. Een pistonstopper gebruiken om de krukas tegen te houden is een slecht idee. De krachten hiervoor kunnen te groot zijn en de stopper kan een 'deuk' maken in de kroon van de piston. Dit kan leiden tot stressfracturen en in sommige gevallenwanneer er een opstaande braam gevormd wordt kan dit bij hoge compressie tot een gloeipunt op de kroon en zelfontbranding leiden (dieselen). Altijd proberen een vliegwiel tool te gebruiken. En zeker nooit de moer van het vliegwiel of de koppeling aanspannen met een slagmoersleutel, dit kan de krukas torsen...
  2. Bij Servetta bijv matchen de motor-en framenummers in veel gevallen dan weer wel van de fabriek af
  3. http://vintagescooters.free.fr/english/vespa.htm
  4. Ziet eruit als nummer 5E173006...
  5. Speedracer

    Vespa160

    Behalve op de GS150, GS160 en de SS180... ;-)
  6. Ik west de schroefdraad niet maar een andere oplossing is dat gat in ‘t frame boren en het kijkglas gewoon behouden. 2 min met de boormachine, 5 min met een vijl en ‘t is af...
  7. Typische locatie voor die beschadiging, da's net naast de versterking aan de binnenzijde.
  8. Speedracer

    Loterij

    Dat zal wel kunnen, maar hoe officieel ben je van plan dat aan te pakken? Gewoon via bijv facebook, of officieel met een deurwaarder en al die erop toeziet dat alles correct verloopt? Is het als publiciteit voor een evenement/zaak of effectief in de hoop een bepaalde prijs te krijgen voor een scooter waar je vanaf wil?
  9. Sarah, ik heb ergens ook nog een bijna nieuwe selectorbox liggen voor Teleflex-kabel als je nog geïnteresseerd bent...
  10. 1ste serie Cosa had dezelfde versnellingsselector als PX met 2 aparte kabels Cosa 2 heeft een versnellingsselector met 1 stugge kabel, dus de versnellingsselector moet uitgewisseld worden.
  11. 10 euro + verzending? Ik ga ze wel niet proberen te demonteren met 't risico dat ik ze plooi of breek, dus ik ga je de complete unit opsturen. Stur me uw gegevens via PM en dan kan ik de verzendingskosten bevestigen. In't verleden heb ik verschillende keren met Kiala gewerkt en dat lip goed, meestal rond de 4.5euro verzendingskosten.
  12. Ander kleur van wijzer maar wellicht nog bruikbaar...
  13. Ik heb nog een volledige teller los liggen uit afbraak met waarschijnlijk goede wijzers, ik bekijk 't deze avond eens
  14. Koppelings’hendel’ veronderstel ik...? Kwestie van verwarring te vermijden é ;-)
  15. https://scooterlab.uk/vespa-sequential-gear-selector-motorino-diavolo-news/
×
×
  • Create New...