Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Content Count

    2,777
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

Speedracer last won the day on July 12 2018

Speedracer had the most liked content!

Community Reputation

346 Excellent

About Speedracer

  • Rank
    Old School speed freak metal artist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 125 Special
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Typische locatie voor die beschadiging, da's net naast de versterking aan de binnenzijde.
  2. Speedracer

    Loterij

    Dat zal wel kunnen, maar hoe officieel ben je van plan dat aan te pakken? Gewoon via bijv facebook, of officieel met een deurwaarder en al die erop toeziet dat alles correct verloopt? Is het als publiciteit voor een evenement/zaak of effectief in de hoop een bepaalde prijs te krijgen voor een scooter waar je vanaf wil?
  3. Sarah, ik heb ergens ook nog een bijna nieuwe selectorbox liggen voor Teleflex-kabel als je nog geïnteresseerd bent...
  4. 1ste serie Cosa had dezelfde versnellingsselector als PX met 2 aparte kabels Cosa 2 heeft een versnellingsselector met 1 stugge kabel, dus de versnellingsselector moet uitgewisseld worden.
  5. 10 euro + verzending? Ik ga ze wel niet proberen te demonteren met 't risico dat ik ze plooi of breek, dus ik ga je de complete unit opsturen. Stur me uw gegevens via PM en dan kan ik de verzendingskosten bevestigen. In't verleden heb ik verschillende keren met Kiala gewerkt en dat lip goed, meestal rond de 4.5euro verzendingskosten.
  6. Ander kleur van wijzer maar wellicht nog bruikbaar...
  7. Ik heb nog een volledige teller los liggen uit afbraak met waarschijnlijk goede wijzers, ik bekijk 't deze avond eens
  8. Koppelings’hendel’ veronderstel ik...? Kwestie van verwarring te vermijden é ;-)
  9. https://scooterlab.uk/vespa-sequential-gear-selector-motorino-diavolo-news/
  10. Kwinten "Mister T" Tijsebaert heeft wellicht nog zoiets op een afbraakblok liggen...
  11. Machtig ding... enjoy!
  12. Ongeveer... op een Italiaanse Li hangen aan het beenscherm twee bevestigingsbeugels voor ‘t de onderste bevestiging voor het voorspatbord die er bij een Spaanse niet zijn. Daarnaast mis je enkele bevestigingspunten op de Italiaanse voorvork voor het Spaanse spatbord.
  13. De gewone Eibar Lambretta Serie II is dezelfde als de Italiaanse behalve het meedraaiend voorspatbord. Toen in Italië de Serie III uitkwamen hebben de Spanjaarden het zogenoemde Winter-model geïntroduceerd, dit met een Serie II-stuur dat aangepast werd waarop een Serie III voorlicht zat.
  14. Als je met dezelfde spuitbus op twee verschillende grondlagen spuit, bijv de één zwart en de ander grijs ga je ook al een ander eindresultaat bekomen....
  15. Met alle respect Fre maar da's zowat de slechtste manier om iemand aan te raden een uitlaat te monteren... Een uitlaat moet steeds spanningsvrij gemonteerd worden, of toch zo spanningsvrij mogelijk. Als de uitlaat van de leverancier uit niet past, gewoon foto's trekken en terugsturen. Als iedereen 'slechte' onderdelen blijft forceren/aanpassen en monteren ipv terugsturen gaat er bij de leverancier nooit de motivatie komen om passende onderdelen te leveren of de controle op zijn productieproces op te voeren. Bij SIP bijvoorbeeld kan je zoiets gewoon terugsturen, maar 't kost wat tijd en moeite. Als je de 'slechte' uitlaat toch wil monteren, dan moet deze aangepast worden tot je deze spanningsvrij kan monteren. De buis aan de cilinder kan je niet veel mee doen, of je moet deze warm gloeien en voorzichtig verbuigen tot hij wel past of afslijpen en herlassen maar da's buiten de mogelijkheden/capaciteiten van de gemiddelde monteur. Aan de andere kant van de uitlaat kan je wel 't montagegat voor de bout vergroten/verplaatsen tot de uitlaat correct gemonteerd kan worden. Wellicht moet je hiervoor de kooimoer aan de andere kant verwijderen en een losse moer monteren (dit lukt mits een beetje handigheid als je de achterveer losmaakt en de motor in het frame kantelt). Iedere uitlaat die onder spanning gemonteerd wordt zal na verloop van tijd beginnen scheuren, soms is dat snel, soms is dat traag, maar 't is een foute manier van werken. We hebben 't hier niet over een goedkope budget Sito-uitlaat van 50 euro waar je zoiets verwach é gasten, da ding kost f`µéking 180 of 200 euro, eis gerust wat waar voor uw geld!
×
×
  • Create New...