Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Content Count

    2,836
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

392 Excellent

About Speedracer

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 125 Special
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lambretta in orde aan’t zetten, start perfect op de staander, gaat mooi in toeren en draait gelijk een naaimachientje... van de staander en rijden valt stil na 40 meter... vanalles geprobeerd, afgeregeld, maar nooit goed gekregen. Uiteindelijk een andere motor gemonteerd (200cc ipv 150cc) die ik op dat ogenblik net had gekocht en toch wel niet krak ‘t zelfde zeker! Dan herinnert dat ik mijn regenbroek opgeplooid onder mijn zadel had gestoken en gemerkt dat deze de inlaat van de luchtfilter afsloot als ik op ‘t zadel ging zitten... Voelde mij vrij dom die dag...!
  2. Vespa Sprint motor gereviseerd, bijna volledig gemonteerd, Enkel,nog her kickstartpedaal. Ik monteer het, erop en duw maar er draait Nieks mee, en dan vindt ik het kickstarttandwiel dat niet in de motor zit... alles open en terug toe en dan zien dat ‘t kickstarttandwiel er deze keer wel inzit maar de veer voor dat tandwiel deze keer niet...
  3. Squish van 2,2mm is ongeveer standaard voor een PX, maar is eigenlijk te groot. de voetpakking kan verwijderd worden om de squish wat te verlagen. Om de compressie te verlagen moet niet de squish vergroot worden maar het volume in de cilinderkop vergroot worden. Domme vraag wellicht, is de squish and in de cilinderkop aangepast aan de kromming van de pistonkroon?
  4. Ik voorspel binnenkort een groot aanbod niet-standaard scooters tweedehands te koop...
  5. Waarschijnlijk een cilinderkop waarbij ofwel ‘t krukaslager of de segmenten kapot gegaan zijn en stukken hiervan tijdens de finale doodsstrijd een paar keer tussen de piston en cilinderkop gezeten hebben en wa Putten achtergelaten hebben. Deze zijn nadien ‘vakkundig’ wat gecamoufleerd met een Dremel om het oppervlak terug wa egaal te krijgen. Zie je dezelfde of gelijkaardige schade op de kop van de piston? Finaal kan dit geen kwaad maar als je die kop hergebruikt zou ik dat wat opkuisen met schuurpapier. Persoonlijk zou ik de kop vervangen, een PX125 cilinderkop is nu ook nie zeldzaam en tweedehands makkelijk/goedkoop te vinden. Over de squish zou ik me geen zorgen maken, die is standaard zodanig groot dat je waarschijnlijk het verschil zelfs nie zou merken.
  6. Speedracer

    LML te koop

    been there, done that... pijnlijk...
  7. Ik heb nog een origineel stuurslot (met sleutel) liggen van een GS160, is dat hetzelfde?
  8. 't is anders in de zin dat 't maar de helft zovel werk is m af te stelen maar de werkwijze is't zelfde é...
  9. Houdt er rekening mee dat nieuwe kabels in de eerste tientallen km's nog wat zullen 'rekken' dus dat de afstelling na verloop van tijd nog wat moet bijgeregeld worden.
  10. Speedracer

    Zijspan

    merk is Watsonian 'squire'
  11. Iets meer info zou niet mistaan als je de prijs wil rechtvaardigen. Enige 'zichtbare' extra's zijn enkele pinkerbeschermingen en en sportzadel... Motor standaard/upgedate? Motor gereviseerd? nieuwe lagers/dichtingen? Body gerestaureerd of gewoon herspoten/overspoten? Feit dat 't nog een 'oude' Lusso is zonder schijfrem maakt 't moeilijker om te concurreren met veel nieuwere PX'en.
  12. Speedracer

    Onderdelen

    Schitterend, merci
  13. Speedracer

    Onderdelen

    Ik koop! Graag de verzendingskosten aub?
×
×
  • Create New...