Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Content Count

    2,901
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

452 Excellent

About Speedracer

  • Rank
    Old School speed freak metal artist

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium', 'Vespa club Gent'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX225
    Lambretta 150 Serie II
    Bajaj T5 Polini
    BMW R100 1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ziet eruit alsof het linkse moertje niet aangespannen is. Op de gaskabel ook best zo'n verloopstukje monteren om te verhinderen dat de kabel uit de geleider komt.
  2. als hij start, rookt hij dan in't begin veel? indien ja waarschijnlijk de vlotternaald die versleten is
  3. als hij in hoge toeren wel 'normaal' draait zonder choke en alleen in ralenti stilvalt controleren of de ralenti-sproeiere nie verstopt is. Anders kan het ook dat de motor valse lucht trekt en daarom alleen draait met de choke op.
  4. Speedracer

    Triboron

    Goed nieuws, bedankt voor de update. Als je bij gelegenheid ooit de cilinder van één van beide zou demonteren graag enkele foto's van de piston kroon, ook de binnenzijde aub. Ik ben benieuwd of er aanslag vormt en of er 'specifieke' slijtagepatronen zichtbaar zijn.
  5. Laatste serie Cosa had een enkele teleflex-kabel voor de versnellingen en een aluminum 'standaard'-cilinder voor betere koeling, echter zonder vermogenverbeteringen. Voor zover ik versta begruikten deze ook een standaard Cosa/PX200-piston.
  6. Welk verschil maakt t uit of het een Bajaj-blok is of niet? Een origineel Piaggio-blok heeft dezelfde checks nodig en zal dezelfde mankementen vertonen (ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over Indo/Viet/... blokken).
  7. Ik denk dat ‘t veilig is om aan te nemen dat ‘alle’ nummers/letters zelf ingestaan werden...
  8. Leak Down test doen, da's de enige manier om zeker te zijn dat er geen lekken zijn en geen valse lucht getrokken wordt. Andere optie is te hoge compressie en/of te vroege ontsteking die leiden tot zelfontbranding van het mengsel.
  9. Nooit met een metalen hamer op de krukas slaan, ook niet om uit het lager te slaan, enkel met een kunststof Hamer (Best Harde plastiek, Rubber lukt soms ook maar gaat niet zo goed)
  10. Stuur is gewoon aluminium dus te hard zal ‘t zeker nie zijn. In theorie kan je gewoon direct M6 tappen. Gat in het steuntje uitboren naar 7mm om wat speling te hebben. Voorbije tapt diepte van het gat controleren en met plakband rond je tap markeren zodat je niet te diep probeert te tappen, anders tap je tot einde van het gat en als je niet oplet trek Jef de nieuwe draad direct kapot omdat de tap niet dieper kan.
  11. Ipv dat alu stripje steuntje terug verwijderen, schroefdraad uitboren en ofwel een helicoil indraaien van dezelfde maat (M5?)of schroefdraad M6 tappen en gaatje in steun iets vergroten en een bout M6 gebruiken ipv M5. Dat alu stripje zal op lange termijn wellicht problemen geven... Direct correct herstellen ipv foefelen
  12. Speedracer

    Remmen

    Een maat van me heeft een upgrade met een Pulley gemaakt op de kabel van zijn trommelrem, maar 't meeste verschil zit hem in de remschoenen en hoe je deze bijwerkt aan de trommel om beide remschoenen een maximaal contactoppervlak te geven. Hydraulische schrijfrem in een oldie is al veelvuldig gedaan, meestal met behulp van een PK50/125 XL2 voorvork. Deze staan toe alle schijfremkits voor de PX met 20mm as te monteren. Afhankelijk van welke Vespa je b-hebt moeten zowel positie en vro mvan de uitsparingen voor het stuurslot en een of beide stuurstops onderaan aangepast worden in c
  13. @Mister Thier op’t forum heeft iets staan dat misschien voldoet aan de beschrijving
  14. Ik heb er nog 2 liggen, 1 PX die krom is met een goede as en 1 PE die recht is met een slechte as. Van beide kan een goeie gemaakt worden.
×
×
  • Create New...