Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Posts

    3,031
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX186
    Lambretta Serie II Monza 240
    Bajaj T5 Malossi 172
    BMW R100 1978
    BMW K1100LT

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Speedracer's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

536

Reputation

  1. is dit iets? https://www.ebay.co.uk/itm/196471608058?_skw=LML+automatic+125+vario+disc&itmmeta=01JHSYVR9K1A7DJ2M4S9G02YVH&hash=item2dbe9ed2fa:g:Ih0AAOSw3L9mftg9&itmprp=enc%3AAQAJAAAA4HoV3kP08IDx%2BKZ9MfhVJKldHe7H%2F23W5Dx729hHPetN6HPTnZrdR7MzXDdbXATknMVmT5XLKPQoa1nkgxL59Mlfl7P7gkl6pFqYzFcUsblcXoYkEx6ApzzBAn7dl%2BMK5a01ax4txkH9l0tdRSx7xk6%2FUK8XNLpgMM5EYma3qUes9y3%2BgH4oEIhdOQaKkh4eK28Tt6KWSw3Jj8SmBOyIE1gJWajHX%2FWomofRCkNNOHH4uZ9lOryNJOw75HMRI0Nq3eCXCFlE8HJJTw99d0UGl5QEfL0fuDeMw3yuTcJu58%2Bm|tkp%3ABk9SR_6E776OZQ
  2. Speedracer

    Expert

    BFOV?
  3. Buitenkabels (Gaines) met teflon lining niet smeren met olie of vet, dit kan ervoor zorgen dat de teflon uitzet en de kabels stroever worden.
  4. Da's zwaar werk, ik steek de band net naast de velgrand in een grote bankschroef. Aanspannen en wa voor- en achteruit wikkelen en bandje los...
  5. is de kleur van de bougie ooit gecontroleerd op verschillende gasposities? kwart/half/driekwart/volgas? Hoe zag de kleur van de bougie eruit na de vastloper en welke kleur heef de onderzijde van de Pistonkroon? Beide moeten op zijn minst 'koffie-met-melk'-bruin zijn als de motor rijk genoeg afgesteld staat. Hou er ook rekening mee dat een std stalen Piaggio-cilinder veel trager op temperatuur komt dan bijv een aluminium Piansco/Malossi/Polini kit en zij nwarmte langer vasthoudt ook. Dus dat je de motor veel langer/warmer moet rijden voordat de cilinder op de echte 'warmloop'-temperatuur komt. Dus even heen en weer rijden in de straat o lmde bougie te controleren is niet voldoen de om een correcte aflezing te verkrijgen. Welk bougie zat erin?
  6. Dan zal dat eerder een gevolg zijn van idd een te kleine sproeier of een ergens een lek dat valse lucht aantrekt en zo het mengsel verarmt. Was de motor op druk getest? Aanspankoppel van de cilinder(kop) gecontroleerd na 400km?
  7. De 'GS' in de film waar 'Ace Face' Sting op reed was trouwens geen GS, maar een Rally200 met zijbillen van een GS
  8. Staat er een extra code ingestampt in het frame achter de linker zijkas? -> ja, dan MISA ->Nee, dan wss Italiaan
  9. Idd, gatenpatroon onderaan is iets anders maar de YSS-vering is hierop voorzien
  10. niet vergeten na 300 à 400km de cilinderkop moeren nog eens op koppel te controleren
  11. Kan er maar aan 1 kant uit, de tandjes mag je niet door het gietstuk persen https://www.sip-scootershop.com/en/product/axle-front-wheel-fa-20mm_22940000 misschien efficient om gelijk de hele schommelarm met lager in de voorvork te vervangen https://www.sip-scootershop.com/en/product/suspension-arm-cif-10-front_17805100?usrc=Steering Column
  12. Mooi ding, speciaal kleurtje
  13. Kan nooit kwaad om een jerrycan van 5 liter mee te pakken é, bergop verbruik je gemakkelijk een stuk meer dan op plate wegen...
  14. L-ring is ook meer wrijving en meer vermogensverlies dus minder vermogen. Dat gezegd zijn de is er een alternatieve denkpiste die zegt dat een L-segment meer contact heeft met de cilinderwad en dus meer warmte afvoert van de piston naar de cilinderwand... ingewikkeld die 2-takten
  15. en 't was in Schotland!
×
×
  • Create New...