Jump to content
Vespaforum.be

Speedracer

Members
  • Posts

    2,964
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    'Dirty Devils SC Belgium'
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta SX186
    Lambretta Serie II Monza 240
    Bajaj T5 Malossi 172
    BMW R100 1978
    BMW K1100LT

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oostakker
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Speedracer's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

492

Reputation

  1. indien je dit doet kan de Carbu valse lucht aanzuigen door de aansluiting van de oliepomp indien deze niet mee afgesloten wordt. Er is een kanaal gefreesd in het onderste montagevlak van de carbubehuizing dat naar de olieaanzuigpoort loopt onderaan de Carbu.
  2. Speedracer

    carburateur

    Da's de vaccuumaansluiting voor de Turbo
  3. Moest het u of uw buurman interesseren heb ik nog een gelijkaardig VGLA-motorblok liggen om te vervangen
  4. Soms is dat het uiteinde van de achterremkabel die tegen de band sleept
  5. vet! Ik heb ooit een tijd met Sprint Dropbar rondgereden. Laag zadel was een must voor de rug maar verder nooit veel last van gehad. Maar kdenk dat mijn rug nu nie meer zo blij zou zijn
  6. scooter op de zijstaander zetten, reservoir goed vullen, deksel erop en gaan... Als 't voor 739 Duitsers/Engelsen met Dropbar werkt zal dat wellicht geen probeem opleveren....
  7. Uw mening wordt geapprecieerd maar biedt weinig meerwaarde in deze topic vrees ik... En je rijdt er sneller door omdat je van nature iets meer voorovergebogen zit ipv rechtop en dus minder luchtweerstand biedt... šŸ˜œ
  8. Worb5 en Pm Tuning waren de belangrijkste producenten van Dropbars vroger, maar onmogelijk te achterhalen van waar die komt. Houd er ook rekening me dat elke Headset Top op maat gemaakt is en enkel past op dat stuur omdat er vele variatie in het laswerk zit en je de dropbar met verschillende hellingshoek kon bestellen.
  9. Stond vorige week een witte te koop op Facebok maar wete nie meer waar
  10. Heb ik al gedaan. Eerst met een schroevendraaier aan beide zijden de zwarte zekeringsclip verwijderen (gat in't midden boren indien nodig). Als je een goede stevige bankschroefter beschikking hebt is een pers niet vereist. Je hebt wel iemand nodig o mde vro kvast te houden want alleen is't nogal prutsen. Dat gewoon een drift zoeken in de juiste diameter en een bus waar je de as kan in uitdrijven en dat gaat vrij vlot Indien nodig kan je eventuele eerst wat voorspanning zetten met de bankschroef en daarna wat de buis aan't uiteinde van de vork wat opwarmen tot er bewiging komt in het geheel. en idd top tip, de rubbers niet vergeten... .
  11. Sommige zuigerveren zijn trapeziumvormig van doorsnede en dan passen ze idd niet omgekeerd. Maar als je de originele zuigerveren er ook niet meer inkrijgt ligt 't volgens mij toch aan de manier van monteren.
  12. Ikheb hier nog verschillende remtrommels liggen maar je gaat enekel afmetingen moeten nemen. Is de centerboring met een conus + spiegleuf?
  13. Is normaal gezien met een kleien flens en schroefdraad op 't einde. wordt vastegzet met een gewone moer
  14. Die klem is ok 'voor de originele benzineslang'. Als je die monteert op een benzineslang met een te grote binnendiameter of te smalle buitendiameetr zal die niet voldoende spannen. Dit is klem uit veerstaal die goied werkt maar als die Ć©Ć©nmaal voorbij zijn elastische grens gegaan is zal die ook niet voldoende klemmen nadien. Indien je twijfelt aan de veerkrtacht vervangen door een nieuwe of door een buisklem.
×
×
  • Create New...