Ga naar inhoud
Vespaforum.be

polni 207 - welke setup, cilinderkop, piston?


singelee

Aanbevolen berichten

Voor mijn Gl heb ik een px 200 blok klaarliggen. Ik wou deze bouwen voor wat meer koppel en power en dacht daarom om een polini 207 cc te steken.

Welke set up is goed voor deze cilinder, welke uitlaat? Blok moet nog gereviseerd worden. Welke cilinderkop en piston is hier op aan te raden.

Ik zeg het, de bedoeling is een blok te bouwen voor dagelijks gebruik met juist dat beetje meer dan een standaard blok.

Link naar reactie

Ikke niet; ik ben ook bezig met zo'n DailyDriver+ setup, en daar is die Malossi veel te hoogtoerig voor.

Als pijp scoor je een omgelaste T5 of een PEP2 uitlaat. Ik neem zelf de T5 uitlaat.

Link naar reactie

Malossi is geen optie omdat die idd veel te hoogtoerig is en dan moet ik echt alles veranderen.

Is een pinasco ook niet een cilinder voor toeren te maken?

@mr160, is die blok ook voor je Glx? Denk dat we dan ongeveer hetzelfde aan het bouwen zijn :-). Mijn Gl is juist binnen bij de spuiter voor zijn nieuw (niet origineel) kleurtje.

Zijn er nog eigenlijk mooiere uitlaten dan een originele van uitzicht waar je geen zware tuningblok voor moet hebben?

Link naar reactie

Die grand-sport piston, of de nieuwe piston van Polini met 2 segementen zijn aanraders.

Belangrijk is dat je een cilinderkop met grote verbrandingskamer hebt, en dat je de pistonspeling controleert, eventueel zelfs de cilinder eens licht honen voor montage. Daarbij ook de randen van de in- en uitlaatpoorten in de boring goed afschuinen.

Zeker niet bang zijn om een te grote sproeier te steken, begin gerust met een 130, en een simpel Sito-Plus uitlaatje en je zal al zeer tevreden zijn.

Link naar reactie

POLOSSI... ..

Is bij SIP te verkrijgen. Polini cilinder met Malossi piston. Vergeet uw spoelpoorten int carter ni aan te passen want dat is iets dat velen al eens over het hoofd zien... ..

Ikzelf heb men origenele poorten in het carter dichtgelast en er volledig nieuwe gemaakt die perfect overeenkomen met die van de cilinder.

Veel werk maar loont de moeite :-)

Grtz and have fun!

Link naar reactie

Ik zit ook met een Polossi, maar da's eigenlijk alleen financieel te rechtvaardigen als je een kapotte Polini-cilinder hebt, anders is dat een stuk duurder dan gewoon de Polini met twee-segment piston omdat je niet alleen een Malossi-piston nodig hebt, maar de cilinder ook nog 0.5mm moet laten uitboren voor de Malossi-piston. Aangeraden pistonspeling 0,13mm(!)...

Link naar reactie

Maar zowel de Polossi als de Polini met GS piston klinken mij meer als tune setups dan als Daily Driver setups in de oren? Vooral de poorten opnieuw uitfrezen is niet echt een Daily Driver ding, naar mijn gevoel.

Link naar reactie

De bedoeling is dus idd echt een daily driver te krijgen. Moet een "cruise" setup worden.

Link naar reactie
Maar zowel de Polossi als de Polini met GS piston klinken mij meer als tune setups dan als Daily Driver setups in de oren? Vooral de poorten opnieuw uitfrezen is niet echt een Daily Driver ding, naar mijn gevoel.

Bij een Polini, origineel of niet, moeten altijd de poorten in het carter worden aangepast. Deze komen origineel niet overeen met de cilinder.

Voor daily zou ik dan persoonlijk gaan voor Pinasco, eventueel met 60mm slag krukas. Zo heb ik ook een exemplaar en deze loopt lekker vlot.

Succes!

Link naar reactie

Voor de Pinasco kan je de bovenste spoelpoort in het carter aanpassen aan de cilinder, het is niet veel werk en zal een verschil maken.

De zijdelingse transfers zijn bij een Pinasco net als bij de standaard-cilinder niet doorgetrokken tot aan het carter en worden bijgevolg niet gebruikt.

Je kan deze in de cilinder uitwerken zodat ze tot bij de carter komen zoals bij Polini en Malossi maar da's een pak meer werk.

Link naar reactie
GLrode, heb je dan bij je pinasco de poorten niet bijgewerkt?

hier ligt er ook een klaar, vandaar. :)

Zoals Tom aangeeft... ..

Ik heb de bovenste spoelpoort in het carter verder uitgefreesd, de inlaatpoort ne milimeter of 3 naar voren verlengd en gezien dat de flow in de inlaat dan nog ok was.

De dikkere voetpakking heb ik zelf gemaakt uit aluminium van 1,5mm want was voor Pinasco niet te krijgen.

Heb die van Malossi (papier) geprobeerd maar die was te fijn en drukte er tussenuit bij het aanspannen van de cilinder.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

uiteindelijk heb ik een gekozen voor een iets meer standaard uitvoering van een 200cc.

200cc cylinder 12ps BGM ipv de gebruikte standaard 10ps cylinder

GS piston (Gran Sport Racing voor 200cc)

mazuchelli racekrukas

SIP Road uitlaat

aangepaste (DRT) si24/24 carbu.

al bij al een betaalbare upgrade van het standaard product, maar net dat ietsje meer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...