Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tuning


Nostalgie

Aanbevolen berichten

Hallo Vespa vrienden,

Ik heb vorige week een nieuwe Vespa Px 150 gekocht één van de laatste in deze serie.

Ik lag al lang te dromen van dit voortuig. Nu er 450km op de teller staan is mij opgevallen dat rijden op de autosnelweg heel gevaarlijk is omdat het 90km/h voorgeschreven snelheid het max. is. U moet zich voorstellen dat een vrachtwagen inhalen heel beperkt is. Ik weet dat dit niet verantwoord is om met dit pracht exemplaar te rijden op de autosnelweg maar gezien mijn afstand naar mijn werk groot is, ben ik genoodzaakt om de autostrade te nemen.

Ik ben opzoek naar mensen die mij kunnen helpen bij het tunen van mijn vespa tot een snelheid te bekomen van 120km/h.

Alvast bedankt voor jullie input.

GR. JP

Link naar reactie

Je kunt even afwachten wat ie na de inrijperiode doet qua snelheid. Anders een Pinasco 177 i.c.m. 24mm carb, 22-67 overbrenging, gelipte krukas voor roterende inlaat en omgelaste T5-uitlaat. Denk dat je dan al een heel eind richting de 120km/u komt :)

Link naar reactie

Nostalgie,

Een PX die je tot 120km/hr kunt uitknijpen vind ik een gruwel. Zo'n dame zal veel lijden. Daarvoor is de PX niet gemaakt. Wees een beetje lief voor haar en houd de boel origineel. Als je echt wilt blijven scooteren op hoge snelheid zoek je denk ik beter naar een dikke viertakt.

Link naar reactie

if you want 120 buy a GTS.

but a PX?

I've just built a tuned PX221 and i'll be lucky if the boy jeroen doesn't fall off at 115kph, but 120???????

you CAN do it, but on a 125 or 150??? forget it.

Link naar reactie
If you want 120, buy PX + spend same amount on engine... ..

Mike.

maar zelfs dan schijt ge nog steeds uw broek vol als je een vrachtwagen voorbij steekt. (gepingel hier, vastloper daar,...) Met die getunede motoren rijdt ge geen moment gerust. Spreek uit ervaring.

Link naar reactie

Ik rijd reeds meer dan 6000km met mijn Pinasco 177 (met sito+, carbu24 en gepoorte carter), nog geen enkel probleem gehad tot hiertoe. Ik push hem wel ni constant tot het uiterste. Het blijft inderdaad wel 'hopen ' als je een vrachtwagen voorbij steekt.

Mike.

Link naar reactie

120 km/u lijkt me wat gek op een PX. De mijne is wat opgekitteld (met sito+, 177, andere carb en ontsteking goed vroeg) en haalt berg af, wind mee en cafe in zicht 115! Maar dit is niks voor alle dagen en eigenlijk zeker niet voor de snelweg. Vorige week had ik overigens nog een vastloper. Als ik wist hoe je een foto kan posten, toonde ik je de zuiger. Dan is de zin om zo snel met een wesp te rijden gelijk over. Geniet van je PX maar koop wat anders om snel te wezen :-)

Gert

Link naar reactie

Ik deed met mijne vespa regelmatig de ring rond Antwerpen. Den truuk is om u eerst te laten aanzuigen door ne camion terwijl ge volgas geeft, zodat uiteindelijk de topsnelheid veel hoger komt te liggen dan rond de 90. Ik heb regelmatig met mijn blokske op toptoerental rondgereden op de Ring, op het punt waar die nimeer genoeg naft en lucht kan trekken door zijne carburateur. Eigenaardige geluidje dat die op dat moment maakt. Mijn kilometriekske stond wel rond de 115, maar dat zal het zeker niet geweest zijn. Veilig is anders natuurlijk, in volle spits. Maar ja, zot zijn doet (meestal) ni zeer!

PS. Standaard PX125 blok met alleen ne SITO-pot eronder. Die hangt er trouwens al 13 jaar onder, en nog altijd ni doorgeroest ;)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...

Ik heb dat toch nog nooit gedaan en ik gebruik ook nog steeds dezelfde verhouding voor mijn 200cc. Ik heb het wel over recente modellen (PX) want ik weet dat sommige oudere standaard modellen meer olie nodig hebben ook al zijn ze dus niet gekitteld (GS, etc...)

Link naar reactie

ik zou gewoon 2% aanhouden en neem een goede half-synthetische of vol-synthetische 2-taktolie, zelfs voor een oude px-motor

als je voor half-synthetische kiest, blijf dan bij half-synthetische

hetzelfde geldt voor vol-synthetische

veranderen van merk is in principe geen probleem

uiteraard wel je hoofdsproeier en eventueel je ralentisproeier vergroten

Link naar reactie
ik zou gewoon 2% aanhouden en neem een goede half-synthetische of vol-synthetische 2-taktolie, zelfs voor een oude px-motor

als je voor half-synthetische kiest, blijf dan bij half-synthetische

hetzelfde geldt voor vol-synthetische

veranderen van merk is in principe geen probleem

uiteraard wel je hoofdsproeier en eventueel je ralentisproeier vergroten

Werkje voor komende winter dan.

Met gewoon 2% wat wil je daar mee zeggen in ml.

Is allemaal nieuw voor me ;-)

Is dit een gemakkelijk werkje? de sproeiers vergroten?

Ben wel mecanicien maar heb nog nooit een Vespa motor uit mekaar gehad.

Het motor toerental is ook sneller denk ik met die 177cc daarom dat verkoper misschien die 35ml olie op 1l brandstof aanraad denk ik.

Misschien nog een vraagje aan de kenners.

Is er buiten de cilinder en piston nog een verschil bij deze motors px125E - Px150E - Px200E. 1983

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...