Nostalgie Geplaatst: 14 augustus 2007 Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Hallo Vespa vrienden, Ik heb vorige week een nieuwe Vespa Px 150 gekocht één van de laatste in deze serie. Ik lag al lang te dromen van dit voortuig. Nu er 450km op de teller staan is mij opgevallen dat rijden op de autosnelweg heel gevaarlijk is omdat het 90km/h voorgeschreven snelheid het max. is. U moet zich voorstellen dat een vrachtwagen inhalen heel beperkt is. Ik weet dat dit niet verantwoord is om met dit pracht exemplaar te rijden op de autosnelweg maar gezien mijn afstand naar mijn werk groot is, ben ik genoodzaakt om de autostrade te nemen. Ik ben opzoek naar mensen die mij kunnen helpen bij het tunen van mijn vespa tot een snelheid te bekomen van 120km/h. Alvast bedankt voor jullie input. GR. JP Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Een PX die 120 gaat en waar je dagelijks lang afstand mee naar je werk moet zal zeer moeilijk zijn vrees ik. Link naar reactie
DNG Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Dacht dat de 125cc 90 km/u kon rijden en dat de 150cc toch iets rond de 100 km/u kon.. hmm. Volgens mij gewoon een kwestie van andere uitlaat onder steken.. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Je kunt even afwachten wat ie na de inrijperiode doet qua snelheid. Anders een Pinasco 177 i.c.m. 24mm carb, 22-67 overbrenging, gelipte krukas voor roterende inlaat en omgelaste T5-uitlaat. Denk dat je dan al een heel eind richting de 120km/u komt Link naar reactie
cascadeur Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 @Nostalgie, Ik vraag me eigenlijk af of je nog maar pas met een Vespa bolt.Staat niet in je profiel, staat eigenlijk niets in je profiel.Als het zo is best niet te veel stappen overslagen en met een uitlaat beginnen. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Ja T5, dan ga je inderdaad misschien wel 120km/h maar dit kan je maar een paar kilometer volhouden. t'Is niet dat je constant 120 kan aanhouden want dan zal de boel wel oververhitten en vestlopen denk ik. Je kan dan wel snel een vrachtwagen voorbijsteken. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Gewoon een degelijke expantie uitlaat steken en de sproeier aanpassen (JL, Simonini) Dan heb je meer top en acceleratie. Greetz Link naar reactie
MiataFred Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Nostalgie, nu zou ik vooral aandacht schenken aan die "rodage" kilometers... :-) F Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 ik ken maar enkele scooters die echt 120 rijden en die zijn zwaar getuned100 a 110 is haalbaar maar zeker niet met enkel een andere uitlaat, eerder het lijstje dat t5 opnoemt Link naar reactie
stanman Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik vrees dat je een vespa om verkeerde redenen hebt gekocht . De ideaale snelheid voor een vespa is rond de 70km/h, zo kan je ook nog wat ven de omgeving genieten. Voor de al de rest kan je best een ducatie kopen om het italiaans te houden. Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 Nostalgie, Een PX die je tot 120km/hr kunt uitknijpen vind ik een gruwel. Zo'n dame zal veel lijden. Daarvoor is de PX niet gemaakt. Wees een beetje lief voor haar en houd de boel origineel. Als je echt wilt blijven scooteren op hoge snelheid zoek je denk ik beter naar een dikke viertakt. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 if you want 120 buy a GTS. but a PX? I've just built a tuned PX221 and i'll be lucky if the boy jeroen doesn't fall off at 115kph, but 120??????? you CAN do it, but on a 125 or 150??? forget it. Link naar reactie
Vespinello Geplaatst: 15 augustus 2007 Delen Geplaatst: 15 augustus 2007 if you want 120 buy a GTS : +1 Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 16 augustus 2007 Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 If you want 120, buy PX + spend same amount on engine... .. Mike. Link naar reactie
josse Geplaatst: 16 augustus 2007 Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 If you want 120, buy PX + spend same amount on engine... ..Mike. maar zelfs dan schijt ge nog steeds uw broek vol als je een vrachtwagen voorbij steekt. (gepingel hier, vastloper daar,...) Met die getunede motoren rijdt ge geen moment gerust. Spreek uit ervaring. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 16 augustus 2007 Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Ik rijd reeds meer dan 6000km met mijn Pinasco 177 (met sito+, carbu24 en gepoorte carter), nog geen enkel probleem gehad tot hiertoe. Ik push hem wel ni constant tot het uiterste. Het blijft inderdaad wel 'hopen ' als je een vrachtwagen voorbij steekt. Mike. Link naar reactie
Pallieter Geplaatst: 16 augustus 2007 Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 120 km/u lijkt me wat gek op een PX. De mijne is wat opgekitteld (met sito+, 177, andere carb en ontsteking goed vroeg) en haalt berg af, wind mee en cafe in zicht 115! Maar dit is niks voor alle dagen en eigenlijk zeker niet voor de snelweg. Vorige week had ik overigens nog een vastloper. Als ik wist hoe je een foto kan posten, toonde ik je de zuiger. Dan is de zin om zo snel met een wesp te rijden gelijk over. Geniet van je PX maar koop wat anders om snel te wezen :-) Gert Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 16 augustus 2007 Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Ik deed met mijne vespa regelmatig de ring rond Antwerpen. Den truuk is om u eerst te laten aanzuigen door ne camion terwijl ge volgas geeft, zodat uiteindelijk de topsnelheid veel hoger komt te liggen dan rond de 90. Ik heb regelmatig met mijn blokske op toptoerental rondgereden op de Ring, op het punt waar die nimeer genoeg naft en lucht kan trekken door zijne carburateur. Eigenaardige geluidje dat die op dat moment maakt. Mijn kilometriekske stond wel rond de 115, maar dat zal het zeker niet geweest zijn. Veilig is anders natuurlijk, in volle spits. Maar ja, zot zijn doet (meestal) ni zeer! PS. Standaard PX125 blok met alleen ne SITO-pot eronder. Die hangt er trouwens al 13 jaar onder, en nog altijd ni doorgeroest Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 U laten aanzuigen door een vrachtwagen of in een tunnel rijden is idd zeer plezant alleen vergroot ge de kans op een vastloper... Mike. Link naar reactie
S rider Geplaatst: 30 april 2009 Delen Geplaatst: 30 april 2009 Ik rijd zelf ook al een tijdje op de ring met een 200 cosa en haal vlot een vrachtwagen in max 105km/h, ga er eens een andere pot onder steken en zien wat dat geeft. Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Aan zij die hun 125cc motor hebben gepimpt.2-tact. 125cc naar 177cc of meer. Wat doen jullie met de smering? Verhogen jullie de mengverhouding van de 2-tact? zo ja welke. grtz Yakuza Link naar reactie
EriX Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Ik heb dat toch nog nooit gedaan en ik gebruik ook nog steeds dezelfde verhouding voor mijn 200cc. Ik heb het wel over recente modellen (PX) want ik weet dat sommige oudere standaard modellen meer olie nodig hebben ook al zijn ze dus niet gekitteld (GS, etc...) Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 Heb van horen zeggen, als ge nen oude 125cc px met 177cc cilinder op 1l benzine 35ml olie. Lijkt veel maar heb hier geen ervaring mee. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 ik zou gewoon 2% aanhouden en neem een goede half-synthetische of vol-synthetische 2-taktolie, zelfs voor een oude px-motor als je voor half-synthetische kiest, blijf dan bij half-synthetische hetzelfde geldt voor vol-synthetische veranderen van merk is in principe geen probleem uiteraard wel je hoofdsproeier en eventueel je ralentisproeier vergroten Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 19 augustus 2010 Delen Geplaatst: 19 augustus 2010 ik zou gewoon 2% aanhouden en neem een goede half-synthetische of vol-synthetische 2-taktolie, zelfs voor een oude px-motorals je voor half-synthetische kiest, blijf dan bij half-synthetische hetzelfde geldt voor vol-synthetische veranderen van merk is in principe geen probleem uiteraard wel je hoofdsproeier en eventueel je ralentisproeier vergroten Werkje voor komende winter dan. Met gewoon 2% wat wil je daar mee zeggen in ml. Is allemaal nieuw voor me ;-) Is dit een gemakkelijk werkje? de sproeiers vergroten? Ben wel mecanicien maar heb nog nooit een Vespa motor uit mekaar gehad. Het motor toerental is ook sneller denk ik met die 177cc daarom dat verkoper misschien die 35ml olie op 1l brandstof aanraad denk ik. Misschien nog een vraagje aan de kenners. Is er buiten de cilinder en piston nog een verschil bij deze motors px125E - Px150E - Px200E. 1983 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.