Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pinasco 177


arti-bella

Aanbevolen berichten

Heb een lml aangeschaft waar ik graag een iets snellere setup op zou zetten. NU is mijn vraag welke krukas ik zou nemen. Een 60mm of een 57mm krukas.

Deze setup zou als volgt worden:

Pinasco 177 klein beetje bewerkt

Piston beetje getrimd

Carter aangepast aan de pinasco.

MMW kop 1,2 squish en 11,5:1

Scootrs spruitstuk ( carter aangepast op dit spruitstuk) met 28mm carbu dell'ortho en bijpassende luffi.

Sip road

57 of 60mm worb5 gelipt

Cosa- koppeling

Sip tourer vliegwiel 1900 gr of het ene gewoon laten afdraaien.

Steuerzeiten zouden ofwel 120-175 zijn ( 120 haal je al met 57 standaard)

Ofwel 124/184 welke je haalt met een 60mm hub als je auslass een beetje aanpast.

auslass zou ik rond de 65 nemen of is dit te veel voor de pinasco?

Groetjes

arti

Link naar reactie

ik weet niet wat gij allemaal aant zeggen zijt, maar een uitlaattiming van 65grade, heb ik nog NOOIT ni gehoord.

deze dingen kunde moeilijk zo zeggen zonder ne calculator ofso, maar den helft van hetgene dat ge hierboven post, klopt niet.

hoeveel is de uitlaattiming van zo ne pinasco? deze moet ge zelf aanpassen he, een 60stroke krukas kan hier wel iets in helpen, maar dan hangt er ook veel vanaf, waar ge uw dikkere cilinderpakkingen zet, tussen carter en cilinder, of tussen cilinder en kop!

Link naar reactie

65 is voor de uitlaatpoort? Had dit gelezen in topic van geronimoo.

Als de helft niet klopt dat kan, ik neem alleen over wat marnix zei en wat gsf mensen tegen mij zeggen.

Wat raadt jij aan?

Sommige raden mij de mmw kop ook af omdat dit te etreem is voor een gewone toursetup?

Sven van sdn zegt een gewone 57mm te nemen omdat met een 60mm de pinasco te warm draaide op testbank.

Groetjes

Link naar reactie

is zo moeilijk te zeggen... uitlaattiming zit altijd in de stijl van 170-190 graden, met 190grade redelijk hard gepoort.

moet ge bekijken als ge da gerief vast hebt,

Link naar reactie

scootercenter raadt de parmakit tsv aan voor toursetup te maken ipv pinasco. Marnix de pinasco omdat de pinasco uit chroom is opgebouwd waardoor je zelfs bij een vastloper gewoon zuiger moet vervangen en gaan. De parmakit is nicasil en bij vastloper kan die beschadigd geraken, maaraan de andere kant is deze wel beter warmtegeleidend.

Link naar reactie

koopt is gewoon ne pep blok dude, alst ni macheert stuurdet terug naar dieje keirel en kleir

Link naar reactie

met verschil dat gij diejen blok zelf gaat ineensteken, dus em minstens 5x open en toe gaat doen ;) 1200*2 = 2400eu ;)

Link naar reactie

Als ge al nen LML hebt, maakt het uzelf dan gemakkelijk en zwiert daar gewoon nen originele 5-poorts kit op van LML. Da's natuurlijk wel minder indrukwekkend om internetverhaaltjes over te vertellen, maar't kost u bijna niks, macheert goed, en ge gaat er een pak minder geprul mee hebben als met uwe Duitsen tjoening.

Link naar reactie
Als ge al nen LML hebt, maakt het uzelf dan gemakkelijk en zwiert daar gewoon nen originele 5-poorts kit op van LML. Da's natuurlijk wel minder indrukwekkend om internetverhaaltjes over te vertellen, maar't kost u bijna niks, macheert goed, en ge gaat er een pak minder geprul mee hebben als met uwe Duitsen tjoening.

heb vnb let px motor 177DR dus lml mag en pak harder vooruit gaan. maar ik begrijp u standpunt

Link naar reactie

ja, dan hebt ge twee dingen die ge in de vernieling kunt rijden...

beter één betrouwbare zou ik denken en één waar het niet uitmaakt of hij nog eens in panne staat of niet.

Link naar reactie

ik veronderstel dat een gereviseerd px blok met touring setup zoals sip die aanbied toch enige tijd houdt.

De lml zal toch iets zijn voor in de zomer op te maken ondertussen den ik om toch maar pinasco of parmakit pnp te steken, carter aan te passen op transfer en carter aan te passen op scootrs manifold. Daar de 28mm carbu op, cosa clutch met versterkte ring, touring flywheel van sip om iets betere acceleratie en ipv sip road ( want vind het geluid niet altijd even prachtig ) een simonini.

Gr

Link naar reactie

Steuerzeiten zouden ofwel 120-175 zijn ( 120 haal je al met 57 standaard)

Ofwel 124/184 welke je haalt met een 60mm hub als je auslass een beetje aanpast.

auslass zou ik rond de 65 nemen of is dit te veel voor de pinasco?

Die transfertijden van 120/170 wil zeggen 120 voor de inlaat en 170 voor de uitlaat.

Met de 65 bedoelen ze waarschijnlijk de uitlaatpoort verbreden tot 65% van de boring om meer transferopening te hebben...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...