arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Heb een lml aangeschaft waar ik graag een iets snellere setup op zou zetten. NU is mijn vraag welke krukas ik zou nemen. Een 60mm of een 57mm krukas. Deze setup zou als volgt worden: Pinasco 177 klein beetje bewerkt Piston beetje getrimd Carter aangepast aan de pinasco. MMW kop 1,2 squish en 11,5:1 Scootrs spruitstuk ( carter aangepast op dit spruitstuk) met 28mm carbu dell'ortho en bijpassende luffi. Sip road 57 of 60mm worb5 gelipt Cosa- koppeling Sip tourer vliegwiel 1900 gr of het ene gewoon laten afdraaien. Steuerzeiten zouden ofwel 120-175 zijn ( 120 haal je al met 57 standaard) Ofwel 124/184 welke je haalt met een 60mm hub als je auslass een beetje aanpast. auslass zou ik rond de 65 nemen of is dit te veel voor de pinasco? Groetjes arti Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 http://www.germanscooterforum.de/topic/258894-pinasco-177-in-kombination-mit-einer-langhubwelle/ hier heb ik mijn info een beetje vandaan. Link naar reactie
cee Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 ik weet niet wat gij allemaal aant zeggen zijt, maar een uitlaattiming van 65grade, heb ik nog NOOIT ni gehoord. deze dingen kunde moeilijk zo zeggen zonder ne calculator ofso, maar den helft van hetgene dat ge hierboven post, klopt niet. hoeveel is de uitlaattiming van zo ne pinasco? deze moet ge zelf aanpassen he, een 60stroke krukas kan hier wel iets in helpen, maar dan hangt er ook veel vanaf, waar ge uw dikkere cilinderpakkingen zet, tussen carter en cilinder, of tussen cilinder en kop! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 65 is voor de uitlaatpoort? Had dit gelezen in topic van geronimoo. Als de helft niet klopt dat kan, ik neem alleen over wat marnix zei en wat gsf mensen tegen mij zeggen. Wat raadt jij aan? Sommige raden mij de mmw kop ook af omdat dit te etreem is voor een gewone toursetup? Sven van sdn zegt een gewone 57mm te nemen omdat met een 60mm de pinasco te warm draaide op testbank. Groetjes Link naar reactie
cee Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 is zo moeilijk te zeggen... uitlaattiming zit altijd in de stijl van 170-190 graden, met 190grade redelijk hard gepoort. moet ge bekijken als ge da gerief vast hebt, Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Weet jij ook iets meer over de parmakit 177? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Ik zou gewoon doen wat ze u allemaal aanraden op het GSF, dan gaat alles zeker goed komen en kunnen wij hier achteraf nog eens goed lachen :-) Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Ik zou een trottinette kopen... Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @arti, ik zou toch voorzichtig zijn ivm deze topic op het GSF forum, want die gast heeft nooit echt een concreet antwoord gehad. Ik zou eerder afgaan op wat Marnix of Sven zeggen. Grtjs Makke Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 scootercenter raadt de parmakit tsv aan voor toursetup te maken ipv pinasco. Marnix de pinasco omdat de pinasco uit chroom is opgebouwd waardoor je zelfs bij een vastloper gewoon zuiger moet vervangen en gaan. De parmakit is nicasil en bij vastloper kan die beschadigd geraken, maaraan de andere kant is deze wel beter warmtegeleidend. Link naar reactie
cee Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 koopt is gewoon ne pep blok dude, alst ni macheert stuurdet terug naar dieje keirel en kleir Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 een pinasco 177 blok opbouwen -> 1200 euro maximum alles inbegrepen EEn pep blok -> 2600 zonder carbu en uitlaat? mmm Link naar reactie
cee Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 met verschil dat gij diejen blok zelf gaat ineensteken, dus em minstens 5x open en toe gaat doen 1200*2 = 2400eu Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @ cee, "alst ni macheert stuurdet terug naar dieje keirel en kleir" waar is de "vind ik leuk" knop ;-) pinasco blok --- 1200 euro max? moehaha was dat maar waar. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @ geronimoo gij hebt dan ook geen gewoon pinasco 177 blokje daje aan het bouwen bent... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 gewoon doen arti! ik zou dan gewoon nen 200 blok scoren maar kom... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @Fajes over dat 200 blok heb je aan de ene kant gelijk maar wil de lml motor houden. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 ah, je hebt een complete LML? ik dacht dat het voor één van je projecten was. Link naar reactie
jef__vb Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Als ge al nen LML hebt, maakt het uzelf dan gemakkelijk en zwiert daar gewoon nen originele 5-poorts kit op van LML. Da's natuurlijk wel minder indrukwekkend om internetverhaaltjes over te vertellen, maar't kost u bijna niks, macheert goed, en ge gaat er een pak minder geprul mee hebben als met uwe Duitsen tjoening. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 ah, je hebt een complete LML? ik dacht dat het voor één van je projecten was. jup Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Als ge al nen LML hebt, maakt het uzelf dan gemakkelijk en zwiert daar gewoon nen originele 5-poorts kit op van LML. Da's natuurlijk wel minder indrukwekkend om internetverhaaltjes over te vertellen, maar't kost u bijna niks, macheert goed, en ge gaat er een pak minder geprul mee hebben als met uwe Duitsen tjoening. heb vnb let px motor 177DR dus lml mag en pak harder vooruit gaan. maar ik begrijp u standpunt Link naar reactie
fajes Geplaatst: 18 januari 2013 Delen Geplaatst: 18 januari 2013 ja, dan hebt ge twee dingen die ge in de vernieling kunt rijden... beter één betrouwbare zou ik denken en één waar het niet uitmaakt of hij nog eens in panne staat of niet. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2013 ik veronderstel dat een gereviseerd px blok met touring setup zoals sip die aanbied toch enige tijd houdt. De lml zal toch iets zijn voor in de zomer op te maken ondertussen den ik om toch maar pinasco of parmakit pnp te steken, carter aan te passen op transfer en carter aan te passen op scootrs manifold. Daar de 28mm carbu op, cosa clutch met versterkte ring, touring flywheel van sip om iets betere acceleratie en ipv sip road ( want vind het geluid niet altijd even prachtig ) een simonini. Gr Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 19 januari 2013 Delen Geplaatst: 19 januari 2013 Steuerzeiten zouden ofwel 120-175 zijn ( 120 haal je al met 57 standaard) Ofwel 124/184 welke je haalt met een 60mm hub als je auslass een beetje aanpast. auslass zou ik rond de 65 nemen of is dit te veel voor de pinasco? Die transfertijden van 120/170 wil zeggen 120 voor de inlaat en 170 voor de uitlaat. Met de 65 bedoelen ze waarschijnlijk de uitlaatpoort verbreden tot 65% van de boring om meer transferopening te hebben... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.