Jump to content
Vespaforum.be

Vraagjes, hulp en raad omtrent mijn vespa


Lewis'86

Recommended Posts

Had je een paar honderd euries meer uitgegeven dan had je mijne GL Misa mogen hebben ,en die is compleet in orde…

maar daar ben je nu niet verder mee natuurlijk…

’t zal niet makkelijk zijn om iets te vinden maar zeker niet onmogelijk …

Link to comment
43 minuten geleden, Domi zei:

Had je een paar honderd euries meer uitgegeven dan had je mijne GL Misa mogen hebben ,en die is compleet in orde…

maar daar ben je nu niet verder mee natuurlijk…

’t zal niet makkelijk zijn om iets te vinden maar zeker niet onmogelijk …

Hoeveel wilt ge voor je misa?

Link to comment
3 uur geleden, Domi zei:

Ben je niks mee in een VBB frame. Kopbout zit 90° verkeerd en stuurslot werk niet.

Link to comment

Een uurtje werk en ze past .

niet één keer maar meerdere keren gedaan.

maar ok , te prijzig om deze te verbouwen.

Link to comment

Hoi Vespavrienden,

 

Ik ben ondertussen rustig begonnen aan mijn Vespa. Ik heb gebeld naar Maskes en die willen kijken of de blok te reviseren is (ookal zien alle kabels enzo er vrij goed en nieuw uit..). Daarbij heb ik enkele vragen:

1. Als ik zelf de motor miniem openmaak, kunnen jullie dan zien of deze in goede staat is adhv foto's?

2. Er lekt veel olie/benzine uit mijn carb. Zie foto in bijlage. Ontbreekt hier niks? Moet daar normaal geen filter opzitten? Of was dit niet bij de oude gevallen?

3. Ik zie wat Bajaj onderdelen (bekabeling). heb ook de vering en zadel eens getrokken. Kunnen jullie daaruit nieuwe informatie geven?

VFJ3lnCHTaKJ2cufc2aRag.jpg

Hlt8Rls7TU2nyQEL2yFlag.jpg

1dBHHP27RryyfHsPgTKexw.jpg

bO4SJVwGTLCD5LPnpbyrDw.jpg

zhvx0qAoR0Sj0EOjvGRJ5A.jpg

dsYAWdrDTGSMq10j5EZtOw.jpg

c7HtjCVNSSa1pTuD8qLtoA.jpg

IpQf1y63Qv+jw1eDiJSYiQ.jpg

p%5DiUtoQua5Wz2+yqZXFA.jpg

Qs+QWLRqTSCA4f29eTHX9g.jpg

Iz2Z+BEQSXqdbIHzcGwaLg.jpg

fECOJMIqTq2+BbzQmrGcpQ.jpg

vNcbDfrTR3eiYZRS3uYOXA.jpg

vpmDVJvUQmK+xjwDbfHQnA.jpg

7SX3vhEBSpCJhVS%NJMXeQ.jpg

YZSBzy9uRqqK5DOcLpHbxw.jpg

Link to comment

Die vettigheid in de carbubox en achteraan de motor is een teken van een (tot op de draad) versleten intakevlak. Helaas kan je dat niet nagaan door het blok "miniem" te openen. Vijs het koppelingsdeksel er es af. Ik durf er bijna mijn klak op te verwedden dat in minstens 1 van de gaten al een helicoil zit. Als dat het geval is zou'k geen cent meer in die motor steken. Aan de hoeveelheid vloeibare pakking, vijzen, bajajonderdelen, etc... te zien is dit blokje wellicht al véle malen open en dicht geweest.

Heb je Maskes terloops ook gevraagd hoeveel een motorrevisie in onderdelen en werkuren daar in euro's vertaald is? Daar koop je'n volledige 2dehands PX voor. Ik zie dat je ook begonnen bent met het strippen van het kader? We careful what you wish for... 

  • Thanks 1
Link to comment
45 minuten geleden, nero zei:

Meet eens de binnendiameter van de cilinder, misschien zit er een 150cc- kitje op.

Groetjes, nero. 

Thx Nero! Ik leer hier veel bij! Gemeten maar staat zo te zien ook op de binnenkant :) 150cc dus. Olie afgelaten en zag pekzwart! 

 

Wat doe ik nu best? Gwn verder alles opmaken?

F2zux8ApR5SLsAaOtUnFUA.jpg

Link to comment
4 minuten geleden, DD_ves zei:

En over wat je nu best doet..

ik zou, als je ‘m niet doorverkoopt, sowieso  voor een px/lml blok gaan.. maar het gevaar zit ‘m in je kader. Zonder stralen ga je nooit weten of die veilig is :(

Ik ga hem stralen! Daarom ben ik hem nu aan het strippen.

Tis vooral voor de motor dat ik het vroeg. Gwn niet meer verder uit elkaar halen en meteen een nieuwe kopen? Tis maar omdat ik niet zeker ben dat de motor stuk is.. die rijdt goed! misschien wat minder kracht maar er lekt benzine, carb mist oliefilter, klopt sproeier?,..  misschien is dat op te lossen?

Maskes doet geen buitenlandse blokken maar niemand is tot op dit moment zeker dat het Indonesisch is.. Vandaar ik graag zou uitzoeken maar ik ken er niks van :P

Link to comment

Gewoon het blok demonteren (neem van elke stap een foto zodat je hem eventueel weer zef kan monteren), kijken wat nog kan of niet en zelf de revisie doen.  En, als er problemen opduiken, kan je steeds hier terecht met vragen.  Zal sowieso een goede leerschool zijn.  

Groetjes, nero. 

  • Thanks 1
Link to comment

Laat je nu eens niet helemaal gek maken en ga eens met een magneetje over je kader heen.

Als het overal even goed blijft kleven dan zit er of overal veel plamuur of overal weinig plamuur, en gezien de duidelijk en scherp afgetekende naden en plaatdelen denk ik weinig plamuur!

Verder, voelt het kader verder stevig aan in het idee van of het flexibel is of niet? Zo niet lekker laten wat het is en een leuk blokje eronder en scheuren met die handel :lol:

Je kan je ook te veel zorgen maken om wat anderen zeggen he! Wij zeggen: Vaak ben je te bang.En soms niet bang genoeg.

 

Succes, Thijs.

Edited by Bowyer
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment

Wat mij wel opvalt aan uw Vespa is dat uw binnenkant van uw billen vrij mooi strak zijn , mogelijk heb jij toch een beetje geluk en is dit de ene uit het miljoen dat geen slechte Azië inport  is . Wat uw motor betreft bekijk deze eens goed voor hem open te doen en kijk eens naar bvb bevestiging carbu , koppelingsdeksel , studs cilinder , deze kan je controleren zonder uw blok helemaal te openen , als de schroefdraad van deze nog intact zijn zou ik hem niet verder demonteren en terug monteren ( omdat je vermeld dat hij goed rijd ) mochten er hier beschadegingen zijn is het iets anders natuurlijk 

grtz sidvespa

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment

Een gouden raad die laatste posts… 

reviseer misschien eerst uw carbu eens , of zet er een nieuwe op en zie dan als er nog lekken zijn , zoniet afblijven , rijden en in de loop van tijd is zien voor een ander blokje.

en niet alle imports zijn slechte , heel veel handelaars hebben die laatste reeksen met LML motor onder verkocht aan dikke prijzen ,  die waren redelijk goed , en daar rijden er hier in den Belgique véél van rond zulle.

en die zijn zeker niet allemaal gezandstraald om te zien wat eronder zit !

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Morel
      Al jaren van plan een Vespa aan te schaffen , en zal er eindelijk binnen kort van gaan komen.
      Heb een optie op een Vespa 150 vbbt2 , uit 1965 dus een écht oldtimerke , maar vraag mijn eigen af of het tegenwoordig nog evident is om een 2takt Vespa aan te schaffen i.v.m. de geldende en het alléén nog maar strenger worden van de huidige emissienormen. 
      Optisch gaat er niets boven een Vespa uit de 60er jaren en vermoedelijk ook het rijplezier ervan , maar hoelang mogen we nog onze hobby op deze oldy’s  uitoefenen !?
      Dat en nog véél meer kennis over Vespa hoop ik hier op dit forum te weten te komen, aangenaam kennismaking !
      Ciao, Morel 😉.
       
    • By dave
      Tiens 't is precies in de mode: deze week in de koopjeskrant een vespa te koop tegen de kanten van Gent voor een schamele 3.500€.
      En kijk: weeral een vbb150 (1968? late inschrijving) met handschoenvak vooraan, enkel zadel en chromé rand.
      Iemand weet van waarom een simpele VBB zo duur mag zijn?
      En dat terwijl een schone GS150V5 maar 1850€ is?
      http://www.marktplaza.nl/vespa-piagio-384008.php
    • By Linn
      Beste geïnteresseerden,
      In mijn huidige zoektocht struin ik de diverse online marktplaatsen af op zoek naar “een goeie”
      In de diverse topics van dit forum heb ik echter al veel geleerd over verschillende modellen, samenstellingen en “curry-gevallen”. Ik als newbie wil mijn vingers niet branden aan een dergelijke kat-in-de-zak, omdat: A. Ik wil kunnen genieten van een zuivere Vespa ; B. Ik besef dat bij eventuele verkoop een “zuivere” Vespa beter gaat dan een “bevlekte”.
      Vandaar dat ik hier een topic wil starten om het actuele marktplaats aanbod te bekijken, samen met andere geïnteresseerden. Ik zou graag vooral willen leren van jullie ervaring en kritische blik EN wellicht op die manier tegen een voor mij geschikte Vespa aanlopen
      Ik ben mij bewust van het “aangeboden topic” van dit forum en mijn voorkeur gaat ook eigenlijk naar het aanschaffen van een Vespa via hier. Maar je weet maar nooit wat voor pareltjes er op marktplaats voorbij komen en nogmaals: ik wil ook van jullie commentaar bij de diverse advertenties leren.
      Gr. Linn
    • By nero
      Mooi! 
       

       
      Groetjes, nero. 
×
×
  • Create New...