Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Posts

    3,562
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    GLx 177 Stelvio O'rat
    LML 177 Crono
    P177x Stelvio
    Primavera ET3 133 Polini
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 206 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco
    Special 75 Polini
    Special 90 SS
    Special 133 Polini
    Sprint 215 Pinasco
    VNB1T 177 O’rat
    T5 162 Pinasco
    T5 172 Malossi MRP

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

10,758 profile views

Frederik9111's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1.9k

Reputation

  1. Om nog precieser te zijn een PX 200 E GS (post 1983 Lusso/EFL frame).
  2. Enkel in Duitsland. Funky zeldzaam kleurtje inderdaad!
  3. De leute van een oude vis-platiné ontsteking 🤗
  4. NIET doen. Geen stuiver waard op de 2de-handsmarkt. Walk away. Fast & far...
  5. De oudste reeksen wel hoor. VNA, VNB, VBA,... idem voor Spaanse, Franse en Misa tijdsgenoten. Alleen durft die in de loop der jaren wel eens vergaan of vergeten worden na onderhoud.
  6. Yep, GLA heeft een remlicht.
  7. Hangt af van het model. VB1T niet, VBA wel. Latere GS ook.
  8. even googlen in Italiastans leert me dat een spinternieuwe Piaggio PX 125cc cilinder ook gewoon goedkoper is.
  9. Een nog andere denkpiste is dat L of I segmenten niet uitmaken en dat de compressie vooral door de squish en segmenttolerantie wordt bepaald. Niks mis met Meteor. Wél zeker de segmentsluiting meten en desgevallend aan(laten)passen! Dat lijkt me sterk zonder piston. Exact uitboren zonder de nieuwe piston eerst na te meten, is niet zo heel snugger.
  10. Deze dus? (als snap ik niet dat je voor €20 meer niet voor een beter/leuker alternatief gaat).
  11. Pakistan is een stuk droger dan Vietnam. Misschien zo slecht nog niet hoor. Van de eerste import zijn er destijds enkele gezandstraald. Viel toen reuze mee.
  12. PX Lusso carters hebben een interne keerring achter het wiellager. Ook de drijfas moet van het juiste type zijn.
  13. Een motorblok zónder carter is wellicht nóg moeilijker te vinden.
  14. Gewoon even met een stukje draad 12V DC rechtstreeks op de startmotor en je weet meteen of je starter nog goed is.. Meteen leven: start is ok en van daaruit bekabeling checken. Geen leven: starter is stuk; in 95% van de gevallen zijn de borstels gecorrodeerd.
  15. 2003 was het laatste productiejaar voor 200cc. Goed onderhouden is een Px200 een onverwoestbare tank.
×
×
  • Create New...