Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Content Count

    2,388
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,188 Excellent

About Frederik9111

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Special 90
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    GLa MISA
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 Malossi MRP
    P 200 E
    PK 50 XL
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

5,366 profile views
  1. Checken of je de juiste krukascone & keerring-combinatie zitten hebt: bestaan in 19 en 20mm varianten.
  2. Ik steek een op maat gezaagd stukje balk tussen de swingarm en één van de 5 montagelippen op de remtrommel. Een extra lange ratel en eventueel wat warmte willen soms wel es helpen.
  3. Motorblokje van m'n zoon z'n PK 50XL gereviseerd en meteen voorzien van een Polini 75. Alles ging helemaal toppie gedurende een 3-tal weken en ongeveer 700km, tot (zonder aanleiding) een groot deel van het vermogen weg viel en topsnelheid stelselmatig begon te dalen tot 25~30km/u max. Carbu tot vervelends toe gespoeld en doorgeblazen, cilinder gedemonteerd en gecheckt, een half klooster bougies geprobeerd, CDI van 5 andere motorblokken geprobeerd, voorontsteking 10 keer nagemeten en in verschillende posities geprobeerd, stator verschillende malen uitgemeten en uiteindelijk zelfs vervangen
  4. Niks leuker dan 50-60 uur paintstripper krabben en snuiven. Dat moet je toch één keer in je leven gedaan hebben, Günther. Mijn projectje van vorig najaar voor en na. Meteen ook de Pinasco-cataloog es losgelaten op de motor en ophanging.
  5. 23T-koppeling is mogelijk nét iets te lang. Sowieso best een kortere 4de versnelling. Met een originele bak bvb. met 2 passagiers verlies je naar mijn ervaring veel souplesse tegenover een (theoretisch) hogere topsnelheid.
  6. 1983 is een sleuteljaar. Nog met een stuurcontact? Of al eentje met een contactstuurslot Indien als het latere model: maak dan es een fotootje van de kabelboomconnector in de neus. Mogelijk is je kabelboom er op voorzien. Je kan dan vrij eenvoudig het remcontact toevoegen, je voorremgaine aanpassen..
  7. De kop met centrale bougie heeft een iets hogere compressieratio. Hoger compressie >> meer kaboem >> iets meer vermogen 4/5% is niet nodig. De eerste 50km adviseert Pinasco 3%, daarna weer afbouwen naar 2%. Anderzijds heb ik alleen maar 3% mengeling in huis; ging tot nu toe helemaal prima. Ik ben grote fan van de Mangycours. Met 22/67, Si24-24 en eventueel een 1800g vliegwiel heb je een erg leuke setup.
  8. Als Sidney je niet kan helpen, weet je me ondertussen wonen hé, Dave?
  9. Dat hangt af van de leeftijd van je PX hoor. Niet alle PX-en hebben een lichtcontact op de voorrem. De kabelboom moet er op voorzien zijn. Bij oudere reeksen zit er niet steeds een contact. Over welk P/PX model en bouwjaar hebben we't hier @Barte? Bij de latere non-disc-PX'en zit een contact tussen 2 gainedelen van de voorrremkabel in het stuur (zoals David beschrijft). Bij schijfremexemplaren zit het contact op de Master-cilinder.
  10. Da's raar. Bjorn zit hier overigens ook op't forum: https://www.vespaforum.be/index.php?/profile/17446-solvato/
  11. Het betreft idd een Waalse garage/barnfind. De Vespa heeft er met zekerheid enkele decennia gestaan, dus de kans op Benelux Misa is relatief groot (komt alvast overeen met de activiteitsjaren van Misa). De rechter bil vonden we ondertussen terug in diezelfde barn. Even hypothetisch: zou het spatbord (net als het achterlicht) ook afwijkend kunnen geweest zijn voor een eventueel Misa exportmodel, of is dat wishful thinking?
  12. Thx, Tom en Edwin. Hier kan ik alvast mee verder!
×
×
  • Create New...