Als je énkel een carter hebt en geen recuperatiedelen van een sloopmotor, dien je (bijgevolg) alle onderdelen nieuw te kopen. Da's in principe prima te doen, maar kost snel een flinke duit. Anderzijds kan je dan wél bouwen wat je wil. Reken alvast op een dikke €2~2.2K voor integrale aandrijving, kickstartsysteem, krukas, cilinder, koppeling, voeding, ontsteking en alle kleine pruldeeltjes. Je kan ook uitkijken naar een goedkoop Cosa-blokken waarvan je de vertanding en kleine onderdelen kan recupereren.
De J&G-kit is een leuke technische realisatie, maar m.i. (veel te) duur voor wat je krijgt. Vertrekkend van een volledig PX125 blok ben je voor de adapter & krukas (€ 345), 200cc cilinder (€190), koppelingstandwiel (€75), uitlaat (€180), carbu (€125), of dus een kleine €1000 voor "amper" 12pk. Met een vergelijkbaar budget haal je bijna het dubbele uit een goeie VMC/Pinasco/Malossi/...-setup.
De Malossi 221-versie (€800), verstrekte koppeling (€300), uitlaat (€180), carbu (€125), carteraanpassing (€100) of dus €1600 later behaal je die prestaties ook, maar je carter is niet langer bruikbaar voor 125/150/177/... cilinders.