Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Posts

    2,845
  • Joined

  • Last visited

About Frederik9111

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Special 75 Polini
    Special 133 Polini
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 Malossi MRP
    P177x VMC Stelvio
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

7,263 profile views

Frederik9111's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1.5k

Reputation

  1. Nope, geen joint-de-culasse noodzakelijk. De boel wat proper maken, ontvetten en ontkolen kan nooit kwaad.
  2. Is dat niet hetzelfde modelletje als 10" GS, Misa GL's,... e.d.? In reproductie helaas onvindbaar (toch niet toe ik er eentje zocht voor een GLa). Hier nog een duur New Old Stock-exemplaartje.
  3. Ik veronderstelde dat als de pistonringen er goed uit “zien”, de cilinder(kop) er al af is eej.
  4. Die groene vervang RMS benzineslangen hebben sowieso een kleinere buitendiameter (waardoor ze op zich al losjes door de airboxrubber zitten). Ze hebben dan nog es de neiging om, zelfs relatief kort na installatie, te verduren/krimpen/versmallen, waardoor de speling nog vergroot en de klemveer idd nog bijkomend losser komt te zitten. De benzineslangrubber sluit de airbox ook niet langer stofvrij af. Ik gebruik daarom alleen nog BGM-exemplaren.
  5. Ik kan me vergissen, maar de pakking onder het vlotterkamerdeksel oogt wat sappig. Tijdens het rijden kan er daar wat 2taktmengsel lekken (zolang de vlotternaald niet afsluit). Als je dan toch es naar de naald kijkt, steek dan (eigenlijk sowieso) best ineens een nieuw pakkinkje he?
  6. Wat vettigheid aan of in de buurt van de uitlaatintake is niet abnormaal. Uiteindelijk zweet elke motor wel een beetje. Mogelijk is die vettigheid ook terug te brengen tot het oliespoor ter hoogte van de benzineleiding onderin de airbox. Bekijk de binnenkant van je luchtfilterhuis es. Verschillende zakken kunnen daar olie, benzine en een mengsel van beide lekken. Oliepomp en -leiding, benzineleiding en banjoaansluuiting,... tot spitback omwille intakeslijtage.
  7. Da’s veel te weinig hoor. Zou 1:9 morgen zijn. Mogelijk is één van de pistonringen versleten of gebroken. Misschien toch es een motorrevisietje overwegen?
  8. Zo te zien is de veerrondel in het stuur ook wat het kracht verloren; ferme spleet tussen handvat en stuur. Nr. 5 in de blueprint hieronder
  9. Dit artikel gaat over de oudere stalen 2-poorts cilinder. Icm een 1,5mm spacer heb je idd een 60mm slag krukas nodig (geeft dus een 190cc slag). De recentere aluminium 2-poort 177 is een totaal andere cilinder; een onderaan ingekorte magnycours met spacer op de bovenste poort af te dekken met een specifieke overflowpiston. Deze setup vergt een 57mm-kruk voor 177cc.
×
×
  • Create New...