Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Content Count

    2,031
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,012 Excellent

About Frederik9111

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 MRP
    P 200 E
    PK 50 XL
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

4,379 profile views
  1. Frederik9111

    Triboron

    Als je steeds soepeler gaat schakelen wil dat zeggen dat je versnellingskabels een ietsiepietsie uitgerokken zijn. Kan hoegenaamd niks met de gebruikte mengsmering te maken hebben. Een versnellingsbak staat overigens ook helemaal niet “stil” op het moment van schakelen.
  2. De carters en inhoud gewoon wassen met benzine, een borsteltje en was elbow greace, David. Die BGM pakkingen heb ik ook al regelmatig gebruikt. Zijn een stukje stijver en voorzien van een lijntje silicone maar zie daar niet meteen een voordeel in ten opzichte van merkeigen Piaggio pakkingen i.c.m. een likje Gasket Sealer pasta.
  3. Vind ik ook. De term schuurvondst wordt hier wel ruim geinterpreteerd, me dunkt. Lijkt me nog niet zo heel lang geleden al es onder handen genomen geweest te zijn. De haartjes staan nog op de banden.
  4. Staat in elk werkplaatshandboek jongeuhs! Let the god of google lead you to the light!
  5. Dikke fake. Foto's gewoon geplukt van: https://www.germanscooterforum.de/topic/312015-acma-v56-original/
  6. Frederik9111

    Trillingen

    Neen, da's enkel bij (recente) LML's, Pim.
  7. Bij stalen cilinders is het altijd aan de raden de scherpe randen te “breken”. De set zal nu wellicht wel mooi lopen, maar je wil ook zekerheid bij extreme belasting (wanneer de boel binnenin goed opgewarmd is). Refererend naar de titel van dit topic: luister naar Adrian; kost je een half uurtje en je verkleind de kans op vastlopen met factor 10.
×
×
  • Create New...