Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frederik9111

Leden
  • Items

    3.573
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    GLx 177 Stelvio O'rat
    LML 177 Crono
    P177x Stelvio
    Primavera ET3 133 Polini
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 206 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco
    Special 75 Polini
    Special 135 VMC
    Sprint 215 Pinasco
    VNB1T 177 O’rat
    T5 162 Pinasco
    T5 172 Malossi MRP

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

10.927 profielweergaven

Frederik9111's prestaties

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Dedicated Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

1,9k

Reputatie

  1. Invoeren en inschrijven geeft daarom nog geen geloofwaardigheid aan het verhaal, noch enige kwaliteitsgarantie.
  2. Voor een basic Px150 is een NGK B7HS goed genoeg. Klinkt eerder als een benzine-tekort. Check het kraan, leiding, carbu…-circuit. (Geen Indonesische Vespa’s kopen helpt uiteraard ook altijd; je was gewaarschuwd)
  3. Potteke Typex boven gehaald. 😃 Klinkt als een te arme of verstopte pilot jet. Is het gaatje boven de kleine sproeier ook uitgeboord? Uitlaat aangepast? 55-160 is dan meestal nét iets te arm.
  4. https://www.lambretta.co.uk/ heeft er nog 2 en verzendt wel naar België. (Damn, those things are pricy... 😵)
  5. Die 10Pollici link bevat een raar fotootje. Vermoedelijk nog de stokoude statische 6V-variant. De laatste jaren plaats ik standaard: - Pinasco Flytech - BGM 12v Conversion wiring loom (oranje en blauwe draad zijn overbodig icm Flytech) - Een NOC remcontact (de bij Flytech geleverde zijn sh*te) Easy peasy, gewoon de handleidingen volgen. Een stroboscoop en gradenboog zijn noodzakelijke tools.
  6. Een 70(75?)cc draait prima met beide carbu's (mits de juiste sproeiersetup). Met de 16:16 haal je'r wat meer uit natuurlijk. Rijdt je Vespa beter met de choke uitgetrokken? If not: check het brandstofcricuit van tank, tankkraan, leiding, vlotternaald, sproeiers,... If so: luchtlek/ revisietijd (zeker in het geval de keerringen in de afgelopen 40 jaar nog niet vervangen zijn).
  7. Om nog precieser te zijn een PX 200 E GS (post 1983 Lusso/EFL frame).
  8. Enkel in Duitsland. Funky zeldzaam kleurtje inderdaad!
  9. Frederik9111

    Vespa 50r

    De leute van een oude vis-platiné ontsteking 🤗
  10. NIET doen. Geen stuiver waard op de 2de-handsmarkt. Walk away. Fast & far...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...