Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frederik9111

Leden
  • Aantal items

    1541
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    82

Frederik9111 last won the day on August 2

Frederik9111 had the most liked content!

Community reputatie

647 Excellent

Over Frederik9111

  • Titel
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    VNB1T 177
    Sprint 200
    GLx
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 MRP
    P 177 X Polini
    P 190 X Pinasco
    P 200 E
    PX 125 E
    PX 200 E
    PX 215 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco
    LML 4T Project

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

3336 profielweergaven
  1. Frederik9111

    Vespa PK50s te koop (1984)

    Mocht dit aan mij gericht geweest zijn, dan had ik die Vespa met genoegen naar het door uzelf genoemde lichaamsdeel verwezen... Ge mist iets.
  2. Frederik9111

    heet/vastloper

    De huidige benzine véél cleaner en van betere continue kwaliteit dat 40 jaar geleden hoor... Er wordt wat afgeluld op die fora tegenwoordig.
  3. Frederik9111

    heet/vastloper

    Toevallig heb ik een van m'n 200 blokken dit weekend een kleine 215-upgrade gegeven. Tot dan gewoon standaard 200 met Sito+. 't Heb er jaar en dag mee gevlamd (vlot over de 110km/u) onder een Sprint-frame. Omdat ik niet meer wist welke setup er net in zat, heb ik bewust alles genoteerd: - Pré-Lusso-blok met verwijderde mengsmering. - SITO+ uitlaat - 21° voorontsteking (dus wellicht iets minder koppel (lichter frame, kan geen kwaad) en hoger RPM-top (warm vlot over de 110km/u op gps) - BE8S bougie - 55-160 - 160-BE3-118 - NIET-uitgeboorde luchtfilter Goe blokske
  4. Frederik9111

    heet/vastloper

    132 is veel te rijk voor een standaard 200 met Sito+
  5. Frederik9111

    Andere uitlaat op px 125 streken de welke?

    Best de hele grote spoeiecombinatie vervangen. Bij die discs zit er normaal den 140-BE5-96 in, he. Je kan beter het middengebied ook verrijken naar 160-be3-102~105 en icm een semi-expansieuitlaat (sowieso regelmatig bougiechecken) én een koudere boegie (warmtegraad 8).
  6. Frederik9111

    heet/vastloper

    Welke sproeiersetup?
  7. Frederik9111

    heet/vastloper

    Zowel de pilot jet, nog de snelheid van vlotterkamervulling zijn relevant voor het mengsel bij maximale belasting (vol gas). Tenzij ergens een kanaaltje verstopt zit met een metaalbraampje, kan dit niet de vastloper verklaren. Over welke motor gaat het juist? Uitlaat of timing gewijzigd o.i.d.?
  8. Frederik9111

    heet/vastloper

    En wat hebben we nou geleerd?
  9. Frederik9111

    heet/vastloper

    Euh watte? Heb je het vlotterhuis uitgeboord e.d.? Een rijkere kleine sproeier was slimmer geweest.
  10. Frederik9111

    150 Sprint van 1967

    Roufio heeft gelijk Fabio. Voor de kost van een elektronische ontsteking (+/- €400), een deftige koppeling (+/- € 200) en wat kleinere bijkomende onderdelen, ben je al ver over de helft van de prijs van splinternieuwe volledige motor met 2 keer zoveel vermogen, betere remmen, betrouwbaarder, etc...
  11. Frederik9111

    Aanhangwagen voor Vespa

    Ik heb met deze al meerdere malen trips van telkens 1000km en meer op de teller. Zelf wel stukje tussenplaat en wat extra ogen voorzien. Voor klassieke Vespa's was het nodig de rijplaten een half metertje naar achter te verplaatsen.
  12. Frederik9111

    Ontsteking

    Beginneling?
  13. Frederik9111

    150 Sprint van 1967

    Elektrische starters zijn veur...
  14. Frederik9111

    krassen in piston

    Kom, kom,... een nieuwe standaard 150cc kit is goedkoper dan honen en een nieuwe piston. Goeie gelegenheid voor een Pinasco 177 Magny-Cours en een 24/24-carbuutje
  15. Frederik9111

    krassen in piston

    Alle gij?!
×