Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Content Count

    2,230
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,097 Excellent

About Frederik9111

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    GLa MISA
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 Malossi MRP
    P 200 E
    PK 50 XL
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

4,848 profile views
  1. Hier gratis in PDF te verkrijgen op Vespa.com. Gewoon even registreren en je ontvangt een linkje in je mailbox.
  2. Schokken met zuwe horten en stoten, schieten tussen versnellingen,... klinkt toch eerder als een versleten schakelkruis. Tenzij de korflippen van de versnellingsplaten zó versleten zijn dat ze af en toe binnen in de korf meedraaien). Doorslippende koppelingsplaten (bvb. door een te hand aangespannen koppelingskabel) geven een eerder sleepend gevoel waarbij de motor verhoudingsgewijs sneller in toeren gaat dan het achterwiel. Zeker dat het schakelkruis 500km oud is?
  3. €50/u excl. btw en de prijs van de onderdelen.
  4. Zadel opheffeb, 5 M8 boutjes lossen en opheffen. Beetje zelf zoeken en goolgen wil altijd wel es helpen.
  5. Dit kan niet verklaren waarom je tijdens het rijden na 2km stilvalt. Check je benzineleiding maar es op luchtbellen.
  6. Heb je tank es uit het frame, gegarandeerd een dikke vette luchtbel onder je benzinekraan.
  7. Alle 8” large frame Vespa’s, denk ik dan... (linkje)
  8. Yep. De pijltjes geven niet de “rijrichting” van de Vespa maar de draairichting van het wiel. :-) Het profiel is ietsje schuin maakt om vooraan veel remgrip en achteraan veel tractiegrip te hebben.
  9. even terzijde: ik zag nog nooit een PK frame waarbij de pinkeruitsparing ook in de beenschildrand ontbreekt. Is dit zo'n zogenaamde Nederlandse PK? Met uitstekende pinkertjes? Schoon kleurtje; ga'k ook ooit es gebruiken.
  10. 27 of 30mm maakt niet uit, zolang je ook de juiste oliekeerring plaatst. De 31.5mm variant is enkel geschikt motoren met interne oliekeerring en stofring aan de buitenkant.
  11. White spirit en lak zijn meestal niet de beste vrienden. Brake cleaner to the rescue!
  12. Frederik9111

    Carbu

    Bij elk onderhoud blaas je best zo veel mogelijk stof weg. Beetje naspoelen met remreiniger om olieresten en andere muck te verwijderen en klaar. Vandaag zijn alleen nieuwe merkeigen Piaggio-luchtfilters mét gaatjes te koop (de vroegere PX200-exemplaren). Meestal gewoon een sproeiermaatje groter (bij elke wijziging is een jet-check nodig) en je merkt meteen het verschil (ook bij kleinere cc's). Een standaardcarbu jetting geeft alles behalve de "beste" motorprestaties; wél de prestaties met de breedste veiligheidsmarges. Net als alle andere tuningwijzigingen: tracht éérst te begrijpen hoe alles funtioneert, wat je doet en welke effecten/gevolgen wijzigingen kunnen hebben voor je aan het sleutelen gaat.
  13. Euh niet echt. Dan is lager versleten.
  14. Ik heb nog een volledige 20/17 carbu van een GLa mocht je eentje zoeken.
×
×
  • Create New...