Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frederik9111

Leden
  • Aantal items

    1683
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    89

Frederik9111 last won the day on December 3

Frederik9111 had the most liked content!

Community reputatie

763 Excellent

Over Frederik9111

  • Titel
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    VNB1T 177
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 MRP
    PX 190 E Pinasco
    P 200 E
    PX 215 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

3637 profielweergaven
  1. Frederik9111

    Vnb blok

  2. Frederik9111

    Hoe authentiek is een zweefzadel?

    GLx (VLA1T) is altijd Italiaanse productie. De assemblage in Jette lag (als ik goed geïnformeerd ben) het jaar voor de introductie al stil.
  3. Frederik9111

    Pinasco uitlaat

    Icm een verder standaard setup alleen meer geknetter en nefast voor prestaties. Icm Pinasco 177 Magnycours vinnig maar luid. Prijs/kwaliteit is de Pinasco Touring pot beter (maar ook luid).
  4. Frederik9111

    vespa girls

    Ook ne goeie morgen...
  5. Frederik9111

    Zuiger vervangen

    Voor zo ver ik het zie, zou’k die set (na grondig poetsen) gewoon terug monteren. Eventueel cilinder zachtjes schoonschuren met schuurpapier korrel 1000 (kost nen euro) en nieuwe segmentjes. De piston lijkt me niet doorgesmolten en vertoont zo te zien ook geen sleepsporen. Die boegiedraaduitstulping kom je regelmatig tegen in hele oude koppen (zou best wel es standaard kunnen zijn). Als de boegie nog goed ingedraaid kan worden, zie ik niet in waarom die vervangen zou moeten worden (uiteraard als dat 2de dingetje geen perforatie is natuurlijk). Een correcte timing en een passende bougie zijn uiteraard altijd belangrijk. Nameten lijkt me weinig zinvol. Pistons krimpen niet in de loop der jaren en honen van cilinders is alleen zinvol als je bepaalde beschadigingen/schuursporen/imperfecties moet wegwerken voor goede segmentsluiting. Overigens: zulke gekamde pistons vind je niet gemakkelijk in overmaat, om van de prijs nog maar te zwijgen. Inclusief de hoonkost en desgevallend een nieuwe kop, eindig je wellicht ver over de prijs van een nieuwe 150cc kit. I.v.m. de gevraagde montage kant: bij Vespa zitten de sluitpunten (het bolleke) van de segmentjes altijd weg van de uitlaat. Bij large en wife frame dus altijd aan de bovenzijde; onderzijde bij small frames.
  6. Frederik9111

    Welke bitubo veren op lml 125 star met schijf.

    Ik volg!
  7. Frederik9111

    Welke bitubo veren op lml 125 star met schijf.

    Ik zit hier ook al een hele avond met wreed ambetante jeuk
  8. Frederik9111

    Welke bitubo veren op lml 125 star met schijf.

    Ik betwijfel zeker de kwaliteit niet hoor. Maar €300-400 voor een setje veren, slik, vind ik toch veel centen. YSS en zelfs Pinasco volstaan prijs/kwaliteit voor mij. Die linkjes kloppen helaas niet, Nero. Het LML 4T buizenframe heeft achteraan een andere ophanging dan het LML 2T (of andere Vespa large) frame. Op de achterveer zit bovenaan een "oog" i.p.v. het klassieke stukje draadstang. De bitubo voor 4T lijkt me idd alleen in racing-versie verkrijgbaar.
  9. Frederik9111

    Evenementen: Frosty Balls Rideout 2019

    Sounds great!
  10. Frederik9111

    Gloverbox sprint gs ss enz

    Gho... ik heb al zottere bedragen gezien voor patina-onderdelen. Je zal maar net een leuk doorleefd kastje zoeken voor een cool ratprojectje, denk ik dan.
  11. Frederik9111

    Prutsen in de marge

    Naar ik begrepen heb zit men als halve gare met een über-coole rat zonder bierallergie he-le-maal op z’n plaats bij se Leste Vitesse. Ps: groeten aan Bassie!
  12. Frederik9111

    Welke bitubo veren op lml 125 star met schijf.

    No offence, maar op een 125 4t (nu niet meteen een bochtenligger) gaan zulke veren je rijcomfort niet echt bevorderen. Een beetje weggesmeten geld, als je’t mij vraagt. Just my 2 cents... als is de look ook wel wat waard natuurlijk.
  13. Frederik9111

    Prutsen in de marge

    Nice rat!
  14. Frederik9111

    Aluminium lasser

    Gho... ik zou niet getwijfeld hebben. Liever €50 te veel betalen dan een smeltgat in de carter.
  15. Frederik9111

    Aluminium lasser

    Wat vroegen ze er voor?
×