Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frederik9111

Leden
  • Aantal items

    1738
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    96

Frederik9111 last won the day on January 12

Frederik9111 had the most liked content!

Community reputatie

799 Excellent

Over Frederik9111

  • Titel
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    VNB1T 177
    Sprint 150
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 MRP
    PX 190 E Pinasco
    P 200 E
    PX 215 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

3773 profielweergaven
  1. Frederik9111

    Vespa px125e 1988

    Dat pivoteerpunt is enkel met een hydraulische pers te demonteren. Idem voor het hermonteren van nieuwe lagers en asje.
  2. Frederik9111

    Ben mijn 1959 gla aan het herstellen

    Gewoon eentje mét kooitje steken :-)
  3. Frederik9111

    PK50XL restauratie

    Dus zowel symptomen van doorslippen (te stakke kabel) als onvoldoende ontkoppeling (te slappe kabel). Welke merk van koppelingsplaten heb he gestoken? 3 of 4 plaatsvariant-koppeling? Goedkope aftermarket platen zijn vaak te dik, waardoor de koppeling vrijwel niet deftig af te stellen is. Been there, many times...
  4. Frederik9111

    Vespa struzzo - log

    Misa had meer kleuropties dan de Italiaanse Struzzo! Rood/bruine grondlaag klopt helemaal. Originele logo’s duiken vrijwel niet meer op, maar Maskes verkoopt een mooie replica (Linkje), met dank aan forumgenoot en MISA-encyclopedie Edwin, geloof ik.
  5. Frederik9111

    Krukas vgla in blok vb1t

    Op eBay vind je vandaag enkele aanbieders van een Tameni 57mm krukas.
  6. Frederik9111

    Onderdelen vgla1t onderdelen gevraagd

    Had de VGLA niet gewoon dezelfde billen als VNA, VNB, VBB, VBA? Het spatbord is normaliter dat van de eerste VNB-reeks (mét randje).
  7. Frederik9111

    Krukas vgla in blok vb1t

    Een lageframe krukas past niet in een wideframe carter.
  8. Frederik9111

    Vespa struzzo - log

    Damn... ne Misa met de originele Belgische nummerplaat. Top keuze!
  9. Frederik9111

    Vraag bajaj 125cc piston.

    Bajaj is 2 of 3-poorts gebasseerd op pré-PX carter. LML is 3 of 5-poorts gebasseerd op de Lusso-carter (2de PX-carter).
  10. Frederik9111

    Vraag bajaj 125cc piston.

    Oha?
  11. Frederik9111

    Vraag bajaj 125cc piston.

    Beetje vreemd... dacht dat Bajaj ook gewoon de 57mm-slag gebruikte. Op zich makkelijk te testen. Moteer es een (gelijk welk) 2dehands 125 of 150 kitje op het blok en check de pistonhoogte. Mogelijk heb je gewoon een foute Meteor-piston gekocht. Als een standaard kit past, past een 177 ook gewoon.
  12. Frederik9111

    Vraag bajaj 125cc piston.

    Bajaj blokjes zijn 3-poort pré-Px blokjes. Qua onderdelen kan je je best baseren op de Sprint Veloce motor (lagering, krukas, koppeling...). Bijgevolg: past elke 3-poorts cilinder er op (177cc inclusief).
  13. Frederik9111

    Vespa vnb 3t

    Mij is verteld dat VC France enkele jaren geleden bij Michelin gelobbyt heeft voor de productie van een beperkte hoeveekheid 3,5x9” banden. Met resultaat naar ik begrepen heb.
  14. Frederik9111

    Vespa vnb 3t

    Te koop? (Maar vind er maar es bandjes voor...)
  15. Frederik9111

    Vespa vnb 3t

    9” velgjes hebben normaal 6 sluitmoeren. Hier zie ik er 10 (en nog meerdere gelijkenissen met de 10” GS velgen).
×