Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Posts

    3,278
  • Joined

  • Last visited

About Frederik9111

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    LML 177 Stelvio
    P177x VMC Stelvio
    Primavera ET3 133 Polini
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 206 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco
    Special 75 Polini
    Special 90 SS
    Special 133 Polini
    Sprint 215 Pinasco
    VNB1T 177 O’rat
    T5 162 Pinasco
    T5 172 Malossi MRP

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

9,257 profile views

Frederik9111's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1.7k

Reputation

  1. Kan geen kwaad. Kan je ook vastzetten na het sluiten van de carter.
  2. Per ongeluk achter het achterwiel van uw voiture just voor ge die in achteruit zwierde? 🤔
  3. Standaard PX 125 en PK 50 => 2% full synthetic en niks anders. 4% is gevaarlijk veel. Dat krijgt een laagcompressie setup niet opgebrand en kan resulteren in koolstofopbouw en (in extremis) vastlopers.
  4. In Sint-Niklaas zit een hele goeie met veel Vespa-ervaring. Doe dus eens gek en doe eens een expeditie naar het verre-oost(en/Vlaanderen). 🙂
  5. Als je behalve een carter geen losse onderdelen heb, ga je je onderdelen ergens vandaan moeten halen, eej. Start eens met het vullen van een winkelmandje op basis van de blueprints (en ga alvast naast je stoel liggen).
  6. Als je weinig verschil merkt is de jetting nog niet te rijk. Blijf dan voorlopig maar bij 105 en lees je wat in in "plug chops" of "bougiestops". Na een goed uitgevoerde stop moet de kleur van je bougie "koffie-met-melk"-kleur zijn. 9 op de 10 Vespa's met semi-expansie-uitlaat draait onderin iets te arm, waardoor een grote pilot jet aangewezen is. Als je Vespa zich wat verslikt of even naar adem hapt bij hernemingen over bij vertrek vanuit lage toeren -> zeker ook pilot jet 1 à 2 maten groter. Elke motor is anders. Als je zeker wil zijn: passeer eens langs een testbank met lambdasonde.
  7. Als je énkel een carter hebt en geen recuperatiedelen van een sloopmotor, dien je (bijgevolg) alle onderdelen nieuw te kopen. Da's in principe prima te doen, maar kost snel een flinke duit. Anderzijds kan je dan wél bouwen wat je wil. Reken alvast op een dikke €2~2.2K voor integrale aandrijving, kickstartsysteem, krukas, cilinder, koppeling, voeding, ontsteking en alle kleine pruldeeltjes. Je kan ook uitkijken naar een goedkoop Cosa-blokken waarvan je de vertanding en kleine onderdelen kan recupereren. De J&G-kit is een leuke technische realisatie, maar m.i. (veel te) duur voor wat je krijgt. Vertrekkend van een volledig PX125 blok ben je voor de adapter & krukas (€ 345), 200cc cilinder (€190), koppelingstandwiel (€75), uitlaat (€180), carbu (€125), of dus een kleine €1000 voor "amper" 12pk. Met een vergelijkbaar budget haal je bijna het dubbele uit een goeie VMC/Pinasco/Malossi/...-setup. De Malossi 221-versie (€800), verstrekte koppeling (€300), uitlaat (€180), carbu (€125), carteraanpassing (€100) of dus €1600 later behaal je die prestaties ook, maar je carter is niet langer bruikbaar voor 125/150/177/... cilinders.
  8. “Ja” en “kan geen kwaad, die trek ze wel dicht bij het terugplaatsen van de motor”.
  9. Piaggio, BGM, Polini, Jasil, Mazzucchelli, Pinasco, RMS… allemaal gesmeed/gehamerd.
  10. Bestaan er niet-gesmede krukassen?
  11. Frederik9111

    Vespa v50

    Prix cadeau idd!
  12. Ja die versturen naar B hoor. Heb er al regelmatig besteld.
  13. Dit? -> https://www.recambiosmotosclasicas.es/carburador/toma-de-admision-vespa-150--160-distanciador
×
×
  • Create New...