Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Posts

    2,767
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Special 90
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera 125
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 Malossi MRP
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

6,762 profile views

Frederik9111's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1.4k

Reputation

  1. De meeste gainen zijn standaard te lang. Als je minstens 10cm terug in het frame moeten duwen hebt om de kabel geïnstalleerd te krijgen, zit je wellicht op het goede spoor. Door de vele bochten in een te lange gain, trekt de binnenkabel zich eerst recht in de gain en verlies je gewoon "travel distance" (hendel aan het stuur volledig ingeknepen, koppelingshendel achteraan slechts halfweg).
  2. Ah, de Youtube-koning van het vinden van oplossingen voor zelf geformuleerde problemen. Een korreltje(/emmertje) zou is soms relevant bij z'n theorieën. Het ruimen van een koppelingsdeksel is alleen noodzakelijk wanneer je 'n grotere (bvb.) Cosa2-koppeling installeert in een ouder motorblok (van schuren tot ronduit blokkeren van de krukas). Da's geen symptoom dat komt opduiken na verloop van tijd. Enkel binnenkabels? Of ook de gainen? Zoneen, check dan es op breuken of plooien. Zoja, voldoende op maat bijgeknipt (max. 3-4 cm speling)? Te lange gainen kunnen ook hetzelfde fenomeen veroorzaken.
  3. Wat is de staat van je koppelingsgaine? Niet verduurd of gebroken? Zeker dat je de krukasspacer in de juister richting hebt geplaats (met afgeschuinde binnenkant richting krukas)?
  4. Belangrijkste tip: zint eer ge begint. 😅 Zeer afhankelijk het decap-product en de te verwijderen lak. Ik heb in dit project ongeveer 60u. smeren, soppen, krabben, vegen, schuren, ammoniakdampen inhaleren, koppijn/hallucineren, zitten…
  5. Vorken verslijten niet zo snel. Swingarmlagers ook niet. Gezien de blijkbaar recente restauratie lzet ik m’n geld op een onvoldoende aangespannen balhoofd. In jou geval zou’k maar es op zoek gaan naar een 2nd opinion.
  6. Ahum, verbeteren is de term! ☝🏻😬
  7. Timing is anders en vliegwiel sleept zonder afdraaien tegen de carter. Niet aan te raden.
  8. Nieuw niet meer te krijgen, maar duiken af en toe op in het 2dehandscircuit: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-oldtimers/m1725397157-nederlandse-knipperlichten-l-r-vespa-pk-50-xl-pk-50-s.html?previousPage=lr
  9. Yop, op Motovespa Motovespa DN 200 carters kan je zowel een Femsatronic- als een Ducati-ontsteking gebruiken (zie de 3 dubbele gaten voor de statorvijsjes). In tegenstelling tot 10 jaar geleden zijn Femsatroniconderdelen nu wel vrij makkelijk te vinden in Spaanse webshops; weliswaar nog steeds flink duurder dan Ducati parts en iets complexer bij integratie in non-Femsa-kabelbomen. Het grotendeels enige verschil met Italiaanse pré-Lusso PX carters is de meegegoten oliekam bij vroege carter-exemplaren. Bij latere zit ook gewoon het latere kunststoffen exemplaar.
  10. Ligt het aan mij of doet de zoekfunctie het niet meer naar behoren? Zelfs het woord "Vespa" levert amper 5 resultaten op, waarvan geen enkel ouder dan de hack-reset van afgelopen weekend.
  11. Andere spuiter zoekeuh ☝??
  12. Meteen de nieuw opgedane kennis toegepast op een VBAtje ???
×
×
  • Create New...