Dat ligt niet aan de krukassen, maar aan de cilinder (open poorten in combinatie met een originele piston, verstoorde timing door de langere slag, squish…).
Pinasco Super Sport 215/225 heeft een mooi continu koppel en vermogensplateau dat perfect doseerbaar is in alle rpm’s.
Sip heeft verschillende long stroke krukassen voor Px200, dus even moeilijk in te schatten welke je hebt, maar als je dan toch een goede 60mm hebt, kan je ineens voor Pinasco 225cc gaan. Ik heb er eentje die 23pk en 25Nm draait met Si26, BGM BB, BGM Pro Touring krukas, statische ontsteking en 1,6kg vliegwiel. Prima touring setup; rustig en krachtig. Nóg leuker zijn de RR-versies met additionele open poorten (merk ook de daarop voorziene piston). Deze hebben iets meer de klassieke 2takt “2de adem” en trekt ook een pak langer door richting 8000-9000rpm.
Wat bedoel je exact met “4mm naar voor”? Enkel richting cilinder (verlaat)? Andere kant richting tail mag ook hoor (vervroegen), zelfs icm een vervroegde krukas.