Jump to content

Frederik9111

Members
  • Posts

    3,077
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Special 75 Polini
    Special 133 Polini
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 Malossi MRP
    P177x VMC Stelvio
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 206 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

8,501 profile views

Frederik9111's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Well Followed Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

1.6k

Reputation

  1. Frederik9111

    Kabelboom

    Sip 23459500 is slechts een gedeelte en enkel relevant als je motor en frame voorzien zijn op een accu & startmotor. Sip 86146000 is wél een volledige kabelboom. Welk type kabelboom je nodig hebt is afhankelijk van wat er aan je frame (accu?) en motor (welke stator (#pins in de connector), al dan niet startmotor) hangt.
  2. Da's de juiste uitlaat en dat blok past probleemloos onder dat frame. Mis je niet gewoon het uitlaatknietje?
  3. De ene uitlaat past, de andere niet. Beter het gat Dremelgewijs wat verruimen en dat doosje slopen, dan alles verwringen en torsie op de uitlaatflens zetten. Prima te vervangen door een M10 moer. Gewoon de lange swingarmbout even halverwege duwen, de motor wat kantelen en met twee 17-steeksleutels vastzetten.
  4. Dat gebeurt wel es bij oudere dempers. Ook de kwaliteit van huidige aftermarkets is ook niet altijd even geweldig. Tijd voor een nieuwe demper dus.
  5. -> Et voilà. (2.2, 2.3 en 2.4mm)
  6. PIAGGIO 77667 -> Hier te bestellen.
  7. Frame VIN-numbers alvast <150.000 = Sprint >150.000= Sprint Veloce Motornummers bijna zeker dezelfde opdeling, durf ik te gokken.
  8. 65km/u is zowat wat er uit een Polini 75 & 16.16 te halen valt. Wil je meer dat gaat een langere vertanding je niet veel soelaas bieden. Een 3.7~3.5 primaire ratio is zowat het maximum wat dat cilindertje aan kan. Als de wijzer blijft staan ligt het niet aan het wormwiel of kabel. Als je echt sneller wil kijk je best uit naar een iets grotere cilinder (bvb. Polini 102), meer voeding (PHB 19.19) en een 25/72 (2.88) primaire vertanding. Dan kom je normaliter in de buurt van 85km/u.
  9. En de binnenband zit dan nog es verkeerd in de velg.
  10. Je gooide in je vorige post de typebenamingen wat door elkaar. Bekijk eerst es over welk motortype het exact gaat (op basis van het motornummer). Als het gaat over die Grijze special is dat kans zeer groot dat die primaire vertanding vandaag al in je motor zit. 18/67 is de standaard verhouding voor een groot deel van Vespa 50/N/L/R/S/Special/... If so, dan kan je de vertanding eenvoudig verlengen met een langer primair tandwiel. Daarvoor hoeft je motorblok ook niet geopend te worden. Dus: eerst even tandjes van je huidige setup tellen en vandaaruit vertrekken. 78 is wat aan de rijke kant voor 75 Polini. Mogelijk beperkt dat je topsnelheid wat. Wat zijn de huidige prestaties overigens?
  11. 5 à 10 cm is al niet mis. Je maakt best alles es goed proper (met remreiniger of benzine) en tracht de oorsprong van het olielek goed te lokaliseren. De meest logische opties: - Lekke olieboutpakking helemaal onderaan -> eenvoudig te vervangen maar let op dat je de oliebout niet overdraait. Aluminium is zwakker dan ijzer. - Scheurtje in of gewoon versleten carterpakking -> iets minder eenvoudig... revisietijd. - De 2T-olietank kan je uitsluiten door het rubberen slangetje van het luchtfilterhuis te trekken en de tank eenvoudig te laten leeg lopen.
  12. Juist, Sprint is idd al een ander systeem. Gaat makkelijker als je ook de speedo even demonteert.
×
×
  • Create New...