Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Content Count

    2,528
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,284 Excellent

About Frederik9111

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Special 90
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera 125
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 Malossi MRP
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

5,814 profile views
  1. 19mm voor oudere smallframes tot PK S. PK XL heeft normaliter een 20mm keerring. Een 19mm-keerring is in de praktijk ook over een 20mm-conus te proppen, maar sluit dan vrijwel niet af (grote kans dat het veertje ondertussen stuk is).
  2. Pick-up nog steeds de originele? Die durven al es verslijten en dezelfde symptomen opleveren: prima in ralenti, totaal verstoord onder belasting.
  3. 23° bij kwart gas >> 18° op cruising speeds >> nog iets later bij vol gas: vind ik persoonlijk lekker rijden.
  4. Voor je de investering doet: tracht es ergens een testrit bij een andere eigenaar te regelen. Ooit ook es op punt gestaan een PX met sidecar aan te schaffen; maar na de eerste bocht wist ik het eigenlijk al. Na de eerste noodstop, wist ik het zeker. 🙂
  5. Idd. Kost je koppel en vermogen op een standaard 125cc.
  6. Alles heeft een eindigheid. 80ies oliekeerringtjes zijn anne 2020 meestal aan het eind van hun levensduur. Korte pijn -> revisie time!
  7. You’re wrong 🙂. Er kan wel degelijk lucht aangetrokken worden langs de koppelingskant (via de ontluchtingspaddestoel).
  8. Klinkt eerders als een lekke keerring aan de koppelingskant.
  9. Ik snap de zin van die E10 keerringen niet echt. Een paar tankbeurten en je vlotternaald geeft de geest. Gewoon lekker 98 E5 tanken.
  10. Ik open bij deze een containerpark op mijn erf! ☝😲
  11. Ik ruik het tot hier... Hééééerlijk
  12. Kost maar een slordige €4K per scooter. 😲 -> https://www.retrospectivescooters.com/for-sale/project-e-electric-vespa-conversion There goes the neighborhood...
  13. Da's een statische 12v ontsteking; overigens een Scooter-Center-set die voorlopig niet meer verkrijgbaar is (en daar ook gewoon goekoper is). Mits wat creatief Google, vind je in Italiaanse webshops een variabele Flytech bijna de helft van de Duitse prijzen. VMC is ook prima goedkoper; is wat goedkoper maar vergt wat bijkomend afwerking- en bijschaafwerk (naar mijn ervaring).
  14. even doorbijten naar een variable elektronische ontsteking? 😃 👍
×
×
  • Create New...