Jump to content
Vespaforum.be

Frederik9111

Members
  • Content Count

    1,851
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

891 Excellent

About Frederik9111

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Acma 125
    VNB1T 177 O’rat
    Sprint 215 Pinasco
    Primavera ET3 133 Polini
    T5 172 MRP
    P 200 E
    PK 125 S Automatica
    PX 125 E
    PX 190 E Pinasco
    PX 225 E Pinasco

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

4,045 profile views
  1. LML 150cc 5-poort! Eenvoudig om te bouwen naar 8” met remplaat, -blokken, hub en trommel van je VBB. Met een semi-expansieuitlaatje zit je in de buurt van 11~12pk. Goes like a rocket! Bij die losse LML blokjes vervang ik wel meteen de stator met een (mistens OEM) Piaggio exemplaar (bij de originele A en IT markering absoluut onbetrouwbaar), bobijn en regulator (Ducati geeft merkelijk hoger voltage), carterolie (Indische palmolie/suikerstroop er meteen uit) en bougie. De krukassen zijn tegenwoordig wél van behoorlijke kwaliteit. De meegeleverde uitlaat heeft alleen als paperweight enige meerwaarde. Die 5-poorts geeft meer dan voldoende power op 8”. 177 5-poort combinaties reserveer je best voor 10” configuraties. Besides the point. Omgekeerd. ‘t Is brol maar een bom voor wat ze maar kost. (Op flessen getrokken; mits goeie rodage heb je een prijs/kwaliteit een interessante upgrade).
  2. Nope. Gewoon laten staan op 23 graden.
  3. Frederik9111

    Systeemhelm

    Ik heb honderden modellen gepast, niks naar mijn goesting. Half voor de grap ene hierboven besteld. Blijkt dat ik dus een Lidl-hoofd heb...
  4. even googlen op "Vespa Cable Candy Stripes".
  5. Heb je de dikte nagemeten? Aftermarket platen zijn vaak dikker dan originele. Een Malossi-race-veer zou wel es een stuk stugger kunnen zijn natuurlijk.
  6. Originele Piaggio frictieplaten of after market?
  7. Zoiets? Dan zit je goed.
  8. Frederik9111

    Systeemhelm

    No joke, maar deze is top en volledig EU-gekeurd.
  9. Euh... heb je nou eerst de kabels vast gezet en dan pas de selecterbox gemonteerd? Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan.
  10. Die Carbone’s zijn vrij standaard. Dan zijn die YSS’s prijs/kwaliteit een stuk interessanter. Pinasco’s zijn top! Heb ze ook op 2 PXkes.
  11. Die zijn goe zunne! Prima upgrade voor wat ze maar kosten.
  12. Dit dus he Het kan zeker, maar met mijn opmerkingen bedoelde ik voornamelijk het kleine hoekje ter hoogte van de voorremscharnier (en de kans op herscheuren). Carters heb ik ook al regelmatig laten oplassen en hertappen (complexe zaken in bedrijf gespecialiseerd in herconditioneren van autoradiotoren; minder complexe zaken bij een Vespa-kameraad met een industrieel installatiebedrijf). Maar dan ook alleen als de sop de kolen waard is. In het witte circuit kom je voor €30 helaas niet veel verder dan de voordeur bij goeie dienstverleners.
  13. Buizenstaal en gietaluminium zijn qua sterkte moeilijk te vergelijken hoor.
  14. Bespaar je de moeite en kosten om dat te proberen lassen. Forumlid Thomas78 heeft onlangs een vrijwel identieke breuk na een aanrijding bij Maskes (op advies van z'n verzekeraar) laten lassen (om de kosten van een nieuwe kop te vermijden). Na 2 maand begon de las te weer te scheuren. Jouw voorrem is een essentieel onderdeel van jouw veiligheid. Daar zou'k alleen al uit principe elk compromis vermijden. 50S, N, L, R,... koppen zijn identieke. Alleen de 1*2-3-4 en 1*2-3 gravering op de versnellingshendel verschilt.
×
×
  • Create New...