Jump to content
Vespaforum.be

Lewis'86

Members
  • Posts

    69
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VBB 125
    Vespa 50R
    Peugeot 102 MS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lembeke
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lewis'86's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

11

Reputation

  1. ok thanks, ik probeer het morgen! Eens kijken of mijn polini een ralentiesproeier heeft morgen! Ik dacht enkel hoofd en nevensproeier.. (of is die laatste dan de ralentiesproeier?). PS: ik verhoog het toerental wel stationair maar tot vrij hoge toeren. @nero : zie je adhv deze foto welke ontsteking ik heb? ik zag er nergens een merk opstaan, zelf niet op de achterkant..
  2. Ik heb gespeeld met gasnaald, sproeiers .. ik wil hem wel afregelen zoals het principe: verhoging toerental, luchtschroef dichtdraaien tot de motor bijna stilvalt en dan terug rustig kwartje per kwartje opendraaien tot de motor het hoogste toerental bereikt. Wel, dat is altijd met 4 toeren open ??‍♂️ maar bedankt voor de tip! Misschien neem ik beter eens contact op met die Sara!
  3. Een bevriende automechanieker zei me ook dat niet afregelbare carb kan liggen aan slechte voorontsteking. Hij zei dat het bij auto's soms ook voorvalt en dat 1 of 2mm verschuiven soms het probleem al kan oplossen. Of zal dit toch zoals je aangeeft niks van verschil geven?
  4. Ik heb het blokje zo gekocht Nero, dus ik weet niet welke ontsteking het precies is.. Men raadt bij parmakit aan met mijn setup om bougie B9ES te gebruiken bij warm weer en B8ES bij -16 graden, sproeier tussen 128 en 138. Als ik bougie B9ES neem dan blijft die maar wit zien, ookal probeer ik op den duur met 142 sproeier. Ik kan ook de carburator niet perfect afregelen.. hij bereikt hoogste toerental enkel bij 4 slagen luchtschroef uit (das net niet volledig uitgedraaid). Verklein ik dan met sproeier tot 120 bijvoorbeeld, dan nog krijg ik de luchtschroef niet goed afgeregeld. Ik krijg enkel de bougiekleur goed met een B10ES, maar ook dan kan ik nog steeds de carb niet goed afregelen.. Motor draait wel mooi en betrouwbaar, nergens lekkage. Nieuw spruitstuk, nieuwe carb, nieuwe benzinekabel.. dus die kan ik allemaal uitsluiten. Ik vond op het internet dat een witte bougie kan wijzen op mengsel te arm, bougie te warm of voorontsteking te vroeg. Vandaar ik nu toch eens voorontsteking wil checken. Maar ik vrees dat ik dat niet zal kunnen en motorhandelaren willen niet helpen met een oude vespa.. Ja idd goed warm gereden en dan bij lang recht stuk vol gas en dan uitgelegd.. Merci voor het voorstel, ik denk er eens over na. Misschien dat iemand me nog wil helpen want zie er mij niet meteen man op Ik ben zelf regio Lembeke dus misschien kan ik dichter nog iets gebruiken. Alvast bedankt hé!
  5. ik heb een elektronische ontsteking en mazuchelli krukas
  6. Ik heb een dikkere benzineslang gestoken en probleem was opgelost! Eigenlijk te dik voor benzine ingang, maar met een sluitring toch passend kunnen maken. De voorgeschreven bougie (BR9ES) blijft echter wit zien bij mijn parmakit cilinder, ik vrees dat de voorontsteking iets te vroeg staat. Ik heb ook gezien dat de stator helemaal naar recht is gedraaid, wat volgens enkele filmpjes wil zeggen dat hij op 18° staat? Is het voldoende met die 1mm te verdraaien zodat hij op ongeveer 19° staat (staat zo voorgeschreven)? Of moet ik ook iets doen met het vliegwiel? Anders moet ik opnieuw veel gerief bestellen (stroboscooplamp, gradenboog, bougiestopper, ..). Iemand zei me dat ik de spie moet uithalen en zonder moet installeren op een andere stand en gwn heel hard moet aanspannen.. Lijkt me toch vreemd. Ik heb al tutorials bekeken van SIP enzo maar geraak er toch niet goed aan uit. Ze draaien met gradenboog om de huidige ontstekingsgraad te vinden, maar op zich verandert er dan toch niks aan de stand van het vliegwiel? Of ben ik verkeerd? Of woont er iemand in Oost-Vlaanderen waar ik even kan langskomen om (betalend) hulp te krijgen hiervoor? Uiteraard volledig ingepakt zoals de coronavoorschriften. Alvast bedankt voor de hulp! Van niets kunnende, naar een volledige vespa opbouwen
  7. Het kan toch niet zijn dat hij extra power had door de barst in het spruitstuk?!
  8. Het eerste spruitstuk was geen cnc
  9. Hoi iedereen, Ik zit dus met parmakit, reed valve met DR350 en mrp spruitstuk, Polini vlakschuif 30mm.. Ik had al opgemerkt dat na stilleggen altijd wat benzine rond spruitstuk zat, maar verder geen aandacht aan gegeven. Blokje stond perfect afgesteld met anderhalve toer luchtschroef uitgedraaid. Ging superhard, als ik wou dan ging hij in de eerste 2 versnellingen op het achterwiel, reageerde heel direct en reed bijgevolg vrij agressief. Opeens na 500km viel hij gwn stil... Na lang zoeken (carb uitgekuist, pakkingen vervangen, tank behandeld, nieuwe leidingen...) kwam ik opeens bij een barst in mijn spruitstuk. Ik zat dus met valse lucht en reed er dus al enige tijd mee. misschien dat de barst opeens was toegenomen waardoor hij was stilgevallen en niet meer deftig wou draaien/opstarten. Nu heb ik nieuw spruitstuk CNC gekocht van MRP en de vespa startte onmiddellijk en rijdt heel betrouwbaar.. MAAR als ik nu de carb afstel moet ik deze 4 toeren (?!) uitdraaien om beste resultaat te bekomen... heb sproeier al verkleind naar 128 (was 130) maar blijft nodig om evenveel uit te draaien (volgens aanwijzingen van parmakit moet sproeier tss 128 en 138 zijn bij deze setup..). Daarenboven is hij ook zijn vinnigheid kwijt.. hij rijdt niet meer agressief en voorwiel zou ook niet steigeren. Hebben jullie enig idee aan wat dit zou kunnen liggen of wat ik kan nakijken? Ik heb de benzineleiding iets ingekort, kan dat een probleem vormen? Ik begrijp er niks van..
  10. Rijdt hard zeker met dat blokje? Mooi
  11. Wauw knap werk hoor!! benieuwd hoe die zal rijden
  12. krijg het niet goed vervangen.. da schakelarm blijft wat verkeerd zitten waardoor ik de pen er niet kan intikken. heb al zitten bijvijlen enzo maar zal niet ideaal zijn. Ik zie ook dat de hoekjes van de versnellingsplaat redelijk zijn afgesleten. Indien ik de selector box zou vervangen, is er een beter alternatief? KR AUTOMATION, LIZTOR, .. Of zijn die de meerprijs niet waard?
  13. Zou dat passen op mijn lml-motor met 177 blokje? Of is die te licht
×
×
  • Create New...