Jump to content
Vespaforum.be

Lewis'86

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About Lewis'86

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VBB 125
    Peugeot 102 MS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lembeke
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik ben hier terug zie Ik kreeg het al mijn hart, allemaal plamuur.. Maar niks is minder waar! ligt gwn een dikke laag over. Is dit zo een epoxy-laag? En is dat nodig eerst te laten aanbrengen alvorens ik hem laat lakken? Of heb ik zonder een slecht resultaat als ik enkel lak aanbreng? Frame is bikkelhard! Overal hecht magneet supergoed aan! Verder ook stuurkolom uitgehaald. Ziet er precies toch recht uit?? Kan het zijn dat het scheef in de Vespa zat doordat er verschillende lagerbolletjes ontbraken onderaan in de lager?? Strange.. Of geeft dit toch een vertekend beeld de manier waarop ik nu de rechtheid controleer? Ik ben gerustgesteld.. Alles ziet er vrij goed uit. Buiten het ontbreken van afdichtingen, luchtfilter en versleten dichtingen in carb (waardoor waarschijnlijk al die lekkage op motorblok) ziet de Vespa er eigenlijk vrij goed uit! Nu een kleurtje kiezen en hij is er weer klaar voor Alvast bedankt!
  2. Volgens motornummer vnb6m ***** gaat het om een 125 hè..
  3. Ik ga hem stralen! Daarom ben ik hem nu aan het strippen. Tis vooral voor de motor dat ik het vroeg. Gwn niet meer verder uit elkaar halen en meteen een nieuwe kopen? Tis maar omdat ik niet zeker ben dat de motor stuk is.. die rijdt goed! misschien wat minder kracht maar er lekt benzine, carb mist oliefilter, klopt sproeier?,.. misschien is dat op te lossen? Maskes doet geen buitenlandse blokken maar niemand is tot op dit moment zeker dat het Indonesisch is.. Vandaar ik graag zou uitzoeken maar ik ken er niks van
  4. Thx Nero! Ik leer hier veel bij! Gemeten maar staat zo te zien ook op de binnenkant 150cc dus. Olie afgelaten en zag pekzwart! Wat doe ik nu best? Gwn verder alles opmaken?
  5. Is het normaal dat er 120 sproeier zit in mijn carb? Dat is toch groot vr 125cc met standaard uitlaat en 20.15D carb? Misschien daardoor dat diebzoveel benzine verloor?
  6. Merci Frederik. Ik hoop op niks meer, durf dat gwn niet doorverkopen.. het stopt hier en ik probeer het op te lossen Jammer van mijn geld wel.. ik hoop dat het frame goed is zodat ik daarop kan verderwerken! En dan maak ik er een pareltje van
  7. is de filter in carb dan vnc of vbb filter die ik moet aankopen?
  8. Hoi Vespavrienden, Ik ben ondertussen rustig begonnen aan mijn Vespa. Ik heb gebeld naar Maskes en die willen kijken of de blok te reviseren is (ookal zien alle kabels enzo er vrij goed en nieuw uit..). Daarbij heb ik enkele vragen: 1. Als ik zelf de motor miniem openmaak, kunnen jullie dan zien of deze in goede staat is adhv foto's? 2. Er lekt veel olie/benzine uit mijn carb. Zie foto in bijlage. Ontbreekt hier niks? Moet daar normaal geen filter opzitten? Of was dit niet bij de oude gevallen? 3. Ik zie wat Bajaj onderdelen (bekabeling). heb ook de vering en zadel eens getrokken. Kunnen jullie daaruit nieuwe informatie geven?
  9. Bfov is toch enkel vzw die helpt bij het bijhouden van oldtimergegevens enzo. Het is toch nooit verplicht via hen iets te regelen?! Misschien dat hun attesten helpen om het vlotter te laten verlopen maar volgens mij vraagt DIV daar nooit documenten van. Ze zijn wel erkend dus het kan vergemakkelijken maar is niet nodig. Of ben ik verkeerd?
  10. Ik heb een klant gehad met oude Puch motor. Nooit ingeschreven (misschien heel lang geleden maar geen gegevens in database of vorig kentekenbewijs) en geen papieren. Ook niet naar douane geweest want was geen ingevoerde. Ook gwn aanvraag tot inschrijving met vignet verzekering + bewijs van bouwjaar van het internet en is ook gelukt.. maar blijkbaar lukt dit niet altijd als ik alle reacties lees. Ik informeer eens op het werk en geef de info door waarover wij beschikken. ik hoop voor jou dat het zo lukt dd_ves! Zou niet meteen schrik hebben voor je nummer te verbranden. Of tis dat er daar een medewerker zit met een Vespa zonder chassisnummer laat iets weten als je nieuws hebt.
  11. Met gewoon eens te proberen via de post kan je niks verliezen hé.. In het slechtste geval sturen ze het gewoon terug met begeleidend schrijven met wat ze nog nodig hebben.
  12. Ik zit nu thuis na operatie, volgende week terug aan het werk. Ik wil gerust eens opzoeken in ons vademecum naar inschrijving van een oldtimer voertuig dat nooit voordien was ingeschreven. Of wil je een M plaat?
×
×
  • Create New...