Jump to content
Vespaforum.be

Lewis'86

Members
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

About Lewis'86

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VBB 125
    Vespa 50R
    Peugeot 102 MS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lembeke
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wauw knap werk hoor!! benieuwd hoe die zal rijden
  2. krijg het niet goed vervangen.. da schakelarm blijft wat verkeerd zitten waardoor ik de pen er niet kan intikken. heb al zitten bijvijlen enzo maar zal niet ideaal zijn. Ik zie ook dat de hoekjes van de versnellingsplaat redelijk zijn afgesleten. Indien ik de selector box zou vervangen, is er een beter alternatief? KR AUTOMATION, LIZTOR, .. Of zijn die de meerprijs niet waard?
  3. Zou dat passen op mijn lml-motor met 177 blokje? Of is die te licht
  4. pennetje was niks aan :p
  5. And the winner is @nero Kan dit mede aan de basis liggen van het uit versnelling schieten? Of is dit voorgevallen omdat ik onderliggende problemen heb? Zouden jullie dit gwn vervangen en opnieuw rijden of check ik beter nog tandwielen, schakelkruis...
  6. Thx! Dan moet ik schakelklok demonteren wss? Moet de Carter hier voor open?
  7. Gisteren ging ik voor een ritje op de vespa. Ik had al eens aangegeven dat de vespa precies soms uit versnelling schoot. Gisteren, toen ik na een bocht in 2e optrok, kreeg hij dit opnieuw, alsof hij alsmaar versprong tussen 2e, 3e (of/en 4e). Ik ben langs de kant gaan staan en heb de brommer stilgelegd. De versnellingen aan het stuur werken nog perfect, alsook het schakelhuis. Echter geeft deze precies niets meer door naar de motorblok.. Blijft dus in versnelling liggen. Als ik een schudde met de vespa lag hij opeens wel in neutraal?! Het is waarschijnlijk een groter defect dan enkel het schakelkruis? Wat denken jullie dat het probleem hier van is? Nog nooit motorisch opengemaakt, maar ik vrees dat dit nu wel zal moeten.. Motor van onder halen of proberen terwijl hij er nog op zit? Alvast bedankt!
  8. - geen stroom meer op blok, schuldige was kabeltje van claxon. - nieuwe pakking carb gestoken en sproeiers uitgekuist. Benzine kabel gecontroleerd. motor rijdt nu stukken beter. Geen hoge toeren meer, blijft goed draaien. Wel de indruk dat hij iets minder hard optrekt als voordien. MAAR: als ik in 2e goed doortrek en hoog in toeren ga blijft hij precies nog haperen. Alsof mijn koppeling opeens sleept ofzo. Ook als ik verleg dan durft hij wat raar doen tot ik goed doorschakel, koppeling los en dan loopt hij ineens weer normaal. Heeft precies een eigen willetje. nog tips om dit op te lossen? Spanning vesnellingskabel? Kan de koppeling slepen? Of ligt dit ook aan te arm mengsel? Sproeier 125 momenteel. Of ligt dit alles aan carb regeling?
  9. oke super bedankt voor de info! ik probeer dit weekend eens vanalles uit
  10. Thx! En dat kan aan de onvoldoende benzinetoevoer liggen ookal rijdt hij de eerste (max 2) kilometers goed? Er zijn een paar lossen draden maar die heb ik afgebonden met tape. Zal nog eens zoeken.
  11. tijdens avondtestrit met schroevendraaier in mijn zak. Weinig verlichting langs straat
  12. Al 10 keer gedaan maar zal nog es doen. Wreed ambetant als ge zo iets ni vindt. misschien es die polini steken en kijken of ik het dan niet meer heb. Dan weet ik zeker dat die carb is
  13. Ik heb bij Maskes voor 125 € een originele 10” vork kunnen kopen
  14. Ja ik heb nieuw motorblok gekocht via het forum. Vond het leuk dat hij wat getuned was en was goedkoper dan een gloednieuwe te kopen. Soms nogal impulsief dus ik hoop opnieuw geen slechte koop te hebben gedaan Ik kende amper iets van moto’s en nu zelf een Vespa ineen gestoken dus ik hoop in de toekomst toch iets bewuster en doordachter te werk te gaan. - engine casing reed valve intake;- cylinder parmakit TSV09 EVO 177 ccm;- krukas Mazzucchelli reed valve type;- Intake manifold 30 mm diameter fot reed valve + carburator Polini PWK 30 mm;- Cosa koppeling;- electronische ontsteking; Alles zit er bij om toch ook een spaco 24mm dellorto carb te plaatsen, wat ik heb gedaan. De polini kwam te dicht bij mijn bil en wanneer mijn achterveer indrukte botste de kabelbocht binnenin tegen de bil. Rijdt superzalig alvorens hij moeilijk begint te doen.. valse lucht bij warme motor kan misschien wijzen op een probleem met Carter ofzo? Ergens een barstje die bij warmte parten speelt
×
×
  • Create New...