Lewis'86 Posted January 30, 2020 Author Share Posted January 30, 2020 3 uur geleden, Frederik9111 zei: Dat kan je idd doen. Als't niet aan de carbu(s) ligt, kijk je best ook es naar de krukaskeerring achter het vliegwiel. Desgevallend ook es de carterolie checken op benzinegeur (dan ligt het aan de binnenste krukaskeerring maar daarvoor moet het blok open). oke super bedankt voor de info! ik probeer dit weekend eens vanalles uit Link to comment
nero Posted January 30, 2020 Share Posted January 30, 2020 6 minuten geleden, Lewis'86 zei: Thx! En dat kan aan de onvoldoende benzinetoevoer liggen ookal rijdt hij de eerste (max 2) kilometers goed? Als er onvoldoende benzine in de carbu komt kan je die "leeg trekken" . Als je even stil staat wordt de carbu weer gevuld en kan je even rijden. Ik zou controleren naar een knik in de benzine en de lengte (te lang en te kort kunnen voor problemen zorgen). Groetjes, nero. Link to comment
pdvd Posted January 31, 2020 Share Posted January 31, 2020 Komtie weer... omlosse draden naar je contact uit te sluiten even de groene draad die vanuit de cdi naar je contact gaat loshalen (er zitten er 2). Zo kun je de vespa starten zonder het contact om te draaien (uitzetten gewoon de bougiedop lostrekken). Zo kun j ein ieder geval uitsluiten (redelijk makkelijk) of het niet een storend contactslot is die massa maakt. Link to comment
Lewis'86 Posted February 2, 2020 Author Share Posted February 2, 2020 - geen stroom meer op blok, schuldige was kabeltje van claxon. - nieuwe pakking carb gestoken en sproeiers uitgekuist. Benzine kabel gecontroleerd. motor rijdt nu stukken beter. Geen hoge toeren meer, blijft goed draaien. Wel de indruk dat hij iets minder hard optrekt als voordien. MAAR: als ik in 2e goed doortrek en hoog in toeren ga blijft hij precies nog haperen. Alsof mijn koppeling opeens sleept ofzo. Ook als ik verleg dan durft hij wat raar doen tot ik goed doorschakel, koppeling los en dan loopt hij ineens weer normaal. Heeft precies een eigen willetje. nog tips om dit op te lossen? Spanning vesnellingskabel? Kan de koppeling slepen? Of ligt dit ook aan te arm mengsel? Sproeier 125 momenteel. Of ligt dit alles aan carb regeling? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now