Jump to content
Vespaforum.be

Triumph

Members
  • Posts

    100
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Tessenderlo
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa LXV 125 Vie Della Moda Limited Edition Chianti 2011
    Lambretta/Serveta Li 150 Special 1979
    MotoVespa 150S 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Deurne-Diest
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Triumph's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

39

Reputation

  1. Hoogstwaarschijnlijk zal het wel valse lucht zijn gezien ik met geen mogelijkheid het toerental echt mooi op ralenti krijg. Het is een tweedehands blokje en dan is het natuurlijk altijd gissen wat de staat is. Grts, J
  2. In mijn achterhoofd hield ik rekening met de stelling van Frederik9111 maar het feit dat de motor héél gemakkelijk start, koud én warm deed me twijfelen aan dat idee, (hoewel ik Frederik zijn kennis steeds bewonder en niet naast me neerleg). Wanneer ik de gasschuif bekijk is deze steeds heel nat van de benzine waardoor ik dacht dat de sproeiers te groot zijn voor de setup met de Spaanse uitlaat. Daartegenover denk ik dan weer dat het verhoogt toerental eerder te maken heeft met valse lucht zoals Frederik zegt of komt het gewoon doordat er teveel benzine wordt geleverd Zijn de sproeiers die er nu insteken logisch voor een 177 met een 24/24 carbu? grts, J
  3. Uiteindelijk toch maar overgegaan tot de aankoop van een PX-blokje voor de MotoVespa. Het betreft een 150 blokje uitgerust met een DR177 en een 24/24 carburator. Omdat de meegeleverde uitlaat niet de juiste bleek te zijn heb ik voorlopig de originele uitlaat van mijn Spaanse Vespa gemonteerd, Het blokje draait maar ik krijg het maar niet afgesteld, het start koud of warm met één kick maar het draait hoog in toeren en heeft steeds een héél klein beetje choke nodig om niet stil te vallen. van zodra de choke de laatste millimeter wordt ingeduwd valt de motor stil. Met de mengsproeier twee toeren uit te draaien en de gasschuif volledig dicht valt het nog mee en reageert de motor goed op gas geven maar zoals gezegd moet de choke een millimeter openstaan of ze valt stil. Is het de combinatie van de sproeiers en de uitlaat die dit gedrag met zich meebrengt? Hierbij de foto's van de schuif en sproeiers:
  4. Misschien wel maar is een eindje rijden vandaar dat ik de vraag ook hier stel in de hoop iets dichterbij te vinden, prijs lijkt me wel ok of niet? grts, J
  5. Goedemorgen, misschien een hopeloze vraag maar heeft er iemand een motor voor een PX te koop? Moet niet gereviseerd of in nieuwstaat zijn maar wel liefst compleet met uitlaat, ontsteking en carburator. grts, J,
  6. Hallo, mijn zoon van 16 heeft vorige week voor zijn verjaardag een oude Ciao gekregen, heeft u die van u nog? Steeds interessant voor wisselstukken, grts, Jurgen
  7. OK, bedankt voor het antwoord, ik had de indruk dat de binnenkant van zo een kopje taps toeliep waardoor je er een (gesoldeerde) draad kon induwen en hij zichzelf vastzette maar ik was niet zeker of het zo wel moest, grts, J
  8. Het lijkt mij dat de veer gewoon moet omgedraaid worden, nu duwen de veerbeentjes het deksel open ipv dicht? grts, J
  9. Hallo, hoe demonteer en monteer je de draadjes bij zo een schakelaar daar er geen schroefjes zijn? Grts, J
  10. Hallo, ik had hetzelfde voor met mijn oude Vespa, door een vervorming in de achterband, waarschijnlijk te wijten aan ouderdom van de band of lang stilstaan op één punt, schuurde de band op één bepaalde plek tegen de veer. De rubberen ophangpunten boven en onderaan de schokdemper zijn ook vervangen, die waren door de tand des tijds schuin gaan zitten waardoor de veer ook niet meer goed gepositioneerd stond ten opzichte van de band, de problemen zijn nu opgelost. Grts, J.
  11. Triumph

    spoel mv 150

    Mea Culpa, het is dus inderdaad een breek contact, dat zie ik nu pas bij de montage van de nieuwe schakelaar, maar het probleem is dus nog altijd niet opgelost. De scooterzaak zei van de verbinding met het achterlicht eens na te kijken omdat soms bij een restauratie het nieuwe stroomkabeltje te ver doorsteekt en zo de massa raakt maar dit was spijtig genoeg niet het geval. Ik heb de witte draad komende van de remschakelaar aan de regelaar dan maar terug losgekoppeld waardoor de rijverlichting opnieuw correct werkt, ik heb nu geen remlicht meer maar liever dat dan tijdens het rijden zo goed als geen verlichting. ik denk dat er nog twee opties zijn: ofwel moet er inderdaad een maak schakelaar op staan i.p.v. de breek schakelaar oftewel is er iets loos met de regelaar, ik ben het nu heel even beu, pff, één positief punt van twee weken testen van de lichten is dat ik eindelijk de truuk heb gevonden om de Vespa te starten, gewoon 5 seconden naar rechts laten overhellen en met één stevige trap is het motortje in gang, zalig... grts, J.
  12. Triumph

    spoel mv 150

    Ach zo, ik was het weer te ver aan het zoeken... thanks, J.
  13. Triumph

    spoel mv 150

    Hey Nero, de schakelaar maakt contact binnenin wanneer het pedaal wordt ingedrukt, dat is een maak-schakelaar als ik het goed voor heb? Ik vermoed dat het nog steeds de originele schakelaar is want hij was heel broos en één bevestigingsschroefje heb ik moeten uitboren omdat het helemaal vastgeroest zat. Wat ik niet kan verklaren is waarom er aan de achterkant van de schakelaar rond het bovenste schroefgat een koperen gedeelte in het plastiek is gegoten, net alsof het voor massacontact zou dienen? Nu de schakelaar er tussenuit is branden de lichten mooi en fel, wanneer ik de contacten van de schakelaar tegen elkaar hou zwakt de lichtsterkte af maar dat is bij mijn Lambretta evengoed zo, alleen moet ik wel zeggen dat het remlicht niet echt fel oplicht... grts, J.
  14. Triumph

    spoel mv 150

    Hallo, probleem waarschijnlijk gevonden; Omdat de verlichting voor -en achteraan wél mooi werkte bij het indrukken van het rempedaal moest de oorzaak daar ergens te zoeken zijn, alle andere connecties eerst nog maar eens nagekeken en getest op breuken of massacontact maar dat was allemaal in orde. Om de bedrading van de rem uit te sluiten heb ik, omdat dit het makkelijkst was, eerst de witte draad van de rem aan de regelaar losgemaakt zodat er hier geen stroom meer kon lopen naar de massa en wat bleek, de verlichting gaf dadelijk een mooi en fel licht voor -en achteraan. Dan wat verder gekeken naar de remschakelaar, deze had al een barstje in de behuizing maar werkte wel, schakelaar gedemonteerd en witte draad terug aangesloten aan de regelaar en de verlichting was nog altijd even goed. Ik vermoed dan ook dat er een stroomverlies moet zijn via deze schakelaar, vandaag of morgen een nieuwe monteren (want de barst is nu een totale breuk in twee delen geworden) en dan zien we wel. Grts, J.
  15. Triumph

    spoel mv 150

    Dit schema heb ik ook maar het andere schema komt meer overeen met de bedrading zoals die origineel op de Vespa stond. De gele aansluiting is bij mij in de junction box op de motor, net zoals de zwarte, nochtans zijn de roze, gele en groene kleurtjes wel aanwezig op mijn regelaar net zoals in dit schema. Dit schema lijkt me wel logischer dan het andere, vooral wat betreft de aansluiting van achterlicht, rem en groene stroomdraad die hier allemaal apart staan en in het andere schema op één plaats gebundeld zijn. Deze week eens wat draden verleggen en zien waar we op uit komen, alvast bedankt voor het meedenken, grts, J
×
×
  • Create New...