Jump to content

Triumph

Members
  • Posts

    155
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Tessenderlo
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa LXV 125 Vie Della Moda Limited Edition Chianti 2011
    Lambretta/Serveta Li 150 Special 1979
    MotoVespa 150S 1964

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Deurne-Diest
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Triumph's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

56

Reputation

  1. Waarom uitboren? Wanneer je dat stukje verhit met een gasbek valt het afgebroken stukje gewoon uit de banjo. Een loodgieter, metaalbewerker, lasser, garagist of een technische school kan je gemakkelijk helpen hiermee, mag zo goed als niets kosten. Best wel aftekenen hoe de banjo moet staan t.o.v. de leiding zodat je aansluitingen kloppen bij het hermonteren. Ook eens zien of je leiding nog lang genoeg is en anders nieuwe lengte nemen. Grts,
  2. in dat "bakje" zit normaal gezien een moer waar de bout zich in vastzet , zo heb je geen twee sleutels nodig om het vast of los te draaien, grts, J
  3. Ik had dit ook met mijn Polini en vorige week nog met een simpel standaard uitlaatje, beiden beetje uitgevijld en klaar, denk dat dit wel meer voorkomt... grts, J
  4. idem, als het enkel dat maar is... grts, J
  5. Klikken: kortsluiting in de ontstekingsspoel?
  6. Er steekt nu een 60mm krukas in, het verschil in slag is opgevangen met een voetpakking van 1.5mm, de squish is momenteel 3mm Robyn Racing was me bekend via de persoon die mijn Lambretta heeft overgenomen, na de testbank had die er dik 2PK meer weten uit te halen door de juiste sproeiers te monteren
  7. Inderdaad, ik had me ook gebaseerd op de jetting van een 200 maar de 177 is ook al geen 177 meer met die lange slag krukas, trouwens welke zou een goede squish zijn in dit geval?
  8. De eerste 300 Km met het gereviseerd blokje zijn afgelegd met de 120 hoofdsproeier, de bougie had hierbij een mooie koffie met melk kleur, de prestaties waren zeker niet slecht maar zoals gezegd draaide het blokje niet 100% zuiver. Bij de overgang naar een 118 sproeier en vervolgens naar een 115 werd het koffie met steeds meer melk maar het was wel nog altijd koffie, maar het ging dus de verkeerde richting uit en de afstelling werd te arm. Dus nu even kijken wat de 122 geeft voor kleur. Wat zou de logische maat van ralentie sproeier moeten zijn met mijn setup als een 55-160 te arm is? Ideaal is inderdaad om een testbank te boeken, waar in de ruime regio van Diest kan je hiervoor best terecht? Grts, J
  9. Alvast bedankt voor de verschillende reacties, ik was blijkbaar vergeten dat de sproeiers in een niet al te beste toestand verkeerden, rechts op de foto de ralentie sproeier die gemonteerd was, links een sproeier die ik nog liggen had, beiden 55/160. De linkse ralentie sproeier gemonteerd alsook de hoofdsproeier naar 122 gezet i.p.v. 115 en de hapering bij plots gasgeven is verdwenen. Gebruik van de choke is nog steeds niet echt nodig bij het starten van de motor. Helaas geen rijtest kunnen maken want plots beslistte de bourage van het achterwiel er de brui aan te geven, toeval? De bourage nog snel vervangen maar tijd voor een rijtest was er niet meer. Voor wat betreft het doorslippen van de koppeling: ik heb er even het koppelingsdeksel afgehaald maar daar was alles netjes, geen aanloopsporen en ook voldoende speling tussen het drukpennetje en het drukplaatje. Ik ga er deze week eens gewone SAE30 olie ingieten hopend dat hiermee het doorslippen weg is, nochtans had ik met dit type olie al 1000 Km gereden zonder enig probleem, raar... Grts, J
  10. Eindelijk wat tijd gevonden om aan mijn eigen Vespa te sleutelen, gisteren het HDP bepaald met de pistonstopper en dan de gradenboog op het vliegwiel geplaatst en 19° vooronsteking aangeduid. Stroboscooplamp aangesloten en bleek er pal op te zitten: restte er enkel nog de jetting aan te passen in een poging de hapering bij het plots gasgeven te elimineren, De hoofdsproeier was eerst een 120, vervolgens overgestapt naar een 118 wat een kleine verbetering gaf maar de hapering bleef aanwezig. Dan maar een sproeiersetje gekocht en de volgende maat in het pakket was de 150. Deze sproeier is er boenk op, wég ruw draaien en wég haperingen, de motor trekt nu zo hard en vlot door dat de koppeling doorslipt, waarschijnlijk moet ik nog een spacer plaatsen tussen het koppelingsdeksel en het karter want ik gebruik een deksel van de 150 en niet van een 200. Motor al dik 1000 Km gerodeerd intussen en dus tijd voor een vidange,
  11. Triumph

    Piaggio ape ac3

    https://ccparts.nl/
  12. Triumph

    Vbb1 curry

    Het kan vervelend zijn als je foute, maar goed bedoelde, aankoop op het forum staat, vandaar dat ik geen algemene foto's post, gewoon om deze persoon zijn privacy te respecteren. Toch wil ik de problemen in beeld brengen en als ik hiermee al één persoon van een foute aankoop kan behoeden is mijn doel al bereikt. In dit geval heeft de eigenaar van deze Vespa nog het geluk dat er voor wat betreft de body zo goed als geen kosten aan zijn verbonden. Had dit niet het geval geweest dan was het wellicht beter geweest door de zure appel heen te bijten en het project te dumpen. Het is een curry, zoveel is duidelijk, Vietnamese bandjes, Indonesische koplamp, bling-bling in overvloed maar de kas is goed... Technisch zijn er veel nieuwe zaken gemonteerd maar is het snel-snel en foutief in elkaar gezet, vandaar de afspraak om de Vespa volledig te strippen en rustig opnieuw te monteren met de juiste onderdelen. De revisie van de motor is bijna klaar, het merendeel van de gemaakte kosten heb je ook wanneer je een tweedehandsblokje koopt, tenminste al je zeker wil zijn van wat er onder je kont steekt. Bij de aankoop van een tweedehandse Vespa is het altijd afwachten wat je hebt aangekocht, de motor kan goed zijn de eerste kilometers om dan toch plots de geest geven. Deze klant kan binnenkort op zijn twee oren slapen, de Vespa zal op alle gebied tip-top in orde en vooral veilig zijn. Het zal een goeie cent gekost hebben maar zeker niet meer dan wanneer je een "tip-top" gerestaureerd exemplaar koopt waarbij je nog steeds het raden hebt naar wat er eigenlijk is uitgevoerd.
  13. Triumph

    Vbb1 curry

    Dit is de ruimte die er rest tussen het voorwiel en het spatbord, zoals reeds gezegd krijg ik de twee niet tegen elkaar geduwd, ik ga er voorlopig van uit dat dit geen probleem gaat geven, we zien wel tijdens een goede testrit. Het chassis en carrosserie ben ik volledig afgegaan met een zwakke magneet en die bleef overal netjes plakken dus veel plamuur zit er niet op. De binnenkant van de tunnel bekeken en buiten wat vliegroest is die in perfecte staat, dus ook daar geen problemen. Maar toch zijn er hier en daar wat rare zaken op te merken. Zo is de steun tussen de kas en het binnenspatbord weggebrand, na heel lang speuren lijkt het binnenspatbord te zijn vervangen ooit. Maar 100% zeker ben ik er niet van want het laswerk is niet van origineel te onderscheiden, enkel waar het spatbord aansluit aan de vloerplaat meen ik dat men de lasnaad heeft afgewerkt met plamuur maar heel miniem want ook daar bleef de magneet plakken. De bedoeling is dat hier terug een versteving wordt ingelast om te voorkomen dat de schokdemper enkel zijn last op het binnenspatbord zou overbrengen. De schokdemper is ook een verhaal apart; bij het opkrikken van de Vespa viel de motor er gewoonweg onderuit, reden: Het rubber dat hier hoort te zitten was wel vastgeschroefd in de wielkast maar de demper zat er gewoon los in met deze pinnetjes (die ook nog eens los zaten in het metalen plaatje) De motor is toe aan een totale revisie; het blok is in zijn geheel gezandstraald geweest wat maakt dat alle bouten en moeren knarsen van het zand wanneer men ze losdraaid maar ook in de motor is er zand aanwezig. De kickstartas en tandwiel zijn onherstelbaar beschadigd, een totaal versleten tussenas is hiervan de oorzaak. Aan de koppeling is ook geknoeid en het bronzen duwpennetje was opgevuld met ijzeren stripjes om het teveel aan speling op te vangen, één zo een stripje lag gewoon in het koppelingsdeksel klaar om zich tussen de tandwielen te nestelen. Krukas versleten, zuiger gebarsten, enzoverder. Grts, J.
  14. Triumph

    White wall's

    Een vriend wil persé White Wall's op zijn GTV 300, welke verkiezen de voorkeur qua baanvastheid op nat wegdek? Ik dacht voor de Continental Twist te gaan maar heb die zelf nog niet uitgeprobeerd, suggesties iemand? grts, J
×
×
  • Create New...