Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    465
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

183 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. of je band ligt gewoon niet goed op je velg en /of is misschien niet voldoende opgepompt of je hebt speling op je lagers.
  2. Bowyer

    Op zolder

    Met emaille zal van koper zijn ,dus metaal. Emaille is een soort glas wat op een koperen onderlaag gebakken word.
  3. Ik ging dan toch voor een schakelaar in de kabel. Die is wat beter tegen de weersinvloeden en straatvuil beschermd dan deze. Dit is een constructie waarbij de schakelaar voorbij de remhevel zit naast het achterwiel dus altijd in het vuil en vocht.
  4. Bowyer

    Ontstekingstijdstip

    Ja ik geloof dat ik nu de streepjes zie. Volgens mij valt het nogal mee en lijkt het meer dan het echt is vermoedelijk omdat het toerental soms nog even een beetje verschilt. Ik heb de ; "Strobe tachometer (RPM meter) van Dmitriy Kharutskiy" die werkt redelijk alleen wel even een strookje zilverpapier op het vliegwiel plakken. Het is even puzzelen maar wanneer je het juiste getal gekozen hebt dan staat het streepje zilverfolie stil.
  5. Bowyer

    Ontstekingstijdstip

    Ik snap niet helemaal wat ik moet zien op het filmpje. Voor mijn gevoel zie een weerspiegeling van de lamp op het vliegwiel en omdat jij je lamp niet stil houd verschuift die spiegeling. Zelf zet ik op de gewenste plek met potlood een lekker vette streep op zowel vliegwiel als het deksel en tijdens het meten gooi ik even een groot strandlaken over mij en de scooter zodat er geen reflectie van ander licht dan de strobo kan zijn. en koop eens een goede amp tang en goede stekertjes, zo is het k@t en de kans op storingen word er groter door. Een alternatief is plastiekje eraf en solderen.
  6. Als ik jouw buurman geweest zou zijn dan had ik de brandweer gebeld
  7. Bowyer

    Trillingen

    als je vespa niet trilt dan is hij stuk.
  8. Bowyer

    Triboron

    Hoe zijn de ervaringen tot op heden? Wil eventueel met mijn px ook een proef gaan doen.
  9. Over de kytronik is best heel veel te vinden op het net. Zelf ben ik aan het proberen geweest met de stroboscoop en de kytronic op verschillende instellingen. voor zover mijn motorblok daar in mee gaat lijken de grafiekjes heel aardig te kloppen met wat je ziet gebeuren op je vliegwiel. Ik kan alleen niet zo hoog in toeren dat ik de performance kromme helemaal kan zien. Nu weet ik niet hoeveel toeren mijn px blok zo maakt maar volgens het appje op mijn telefoon zou dat ergens rond de 8500 toeren moeten zijn. Ik twijfel ernstig aan de betrouwbaarheid hiervan! Wat betreft de vespatronic daarvan denk ik dat het een heel mooi item is waar veel vespa liefhebbers vanwege de naam en de prijs denken dat het alleen daarom al goed moet zijn. Hoe goed het in werkelijkheid is valt dus te bezien, de bewering die ze doen is zoals het nu lijkt in ieder geval gebakken lucht. Trouwens geen haast maar de laatste post was van 22- 9 dus al weer even terug en ik ben nieuwsgierig
  10. ???????????????????????????? en al weer wat verder??????????????????????????????
  11. hé en zelfs speedracer rijd op een opgevoerde bajaj dus wat kan jou het schelen
  12. Ja ook hier geweldig!! en echt serieus geweldig! Maar god wat een geld om wat sneller te gaan. Mijn 5 cents; deze origineel laten voor rond de kerk en een knappe p/px verbouwen om hard mee te gaan.
  13. Laat je nu eens niet helemaal gek maken en ga eens met een magneetje over je kader heen. Als het overal even goed blijft kleven dan zit er of overal veel plamuur of overal weinig plamuur, en gezien de duidelijk en scherp afgetekende naden en plaatdelen denk ik weinig plamuur! Verder, voelt het kader verder stevig aan in het idee van of het flexibel is of niet? Zo niet lekker laten wat het is en een leuk blokje eronder en scheuren met die handel Je kan je ook te veel zorgen maken om wat anderen zeggen he! Wij zeggen: Vaak ben je te bang.En soms niet bang genoeg. Succes, Thijs.
  14. Vond ik van mijn gl 150 ook, uiteindelijk pak je zeker voor de langere ritten toch de 200.
×
×
  • Create New...