Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bowyer

Leden
  • Items

    1.000
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club gelderland
  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Omgeving Arnhem
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Bowyer's prestaties

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Very Popular Zeldzaam
  • Week One Done

Recente badges

356

Reputatie

  1. Bowyer

    Route remslang px.

    Hoi Thomas 78, tja maar dat is allemaal nieuw toen de ombouw naar schijf erop is gekomen. Ik ga nog kijken of er iets is na te stellen!
  2. Bowyer

    Route remslang px.

    Het is gelukt met een nieuwe koppeling en zo kort mogelijk achter de oude de slang door te slijpen. Ergens op yt vond ik en filmpje over deze leidingen en dat knippen met een zijknipper funest is omdat je dan door het vouwen de wand plaatselijk dunner maakt en dan een minder goede afdichting hebt. En zo is het gegaan met de slijptol en het werkt. Inmiddels ook al lekker wat gereden weer maar ik zit een beetje met het volgende; Als ik wat harder rem dan lijkt het alsof de vork een beetje begint te stuiteren. De remschijf is nieuw , de boutjes allemaal even vast aangetrokken met de momentsleutel. De vering en demping ben ik al mee aan het klieren geweest, dit lijkt heel beperkt wel iets te doen maar lost niets echt op. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het oplossen?
  3. Na het in elkaar bouwen van je motorblok de werkbank opruimen en tot de ontdekking komen dat je misschien toch niet goed geteld hebt bij het in elkaar zetten van het naaldlager.
  4. Haynes is inderdaad een prima handboek. Als uw px standaard is dan is het plaatsen van een versterkte koppeling niet per se nodig(alles kan en mag). Als je overweegt om wat centjes uit te geven dan zou u kunnen overwegen een cosa koppeling te plaatsen. Hiervan wordt beweert dat deze veel lichter te bedienen is dan een standaard exemplaar. Persoonlijk merk ik het verschil niet echt. Maar in geval van een versleten koppeling volstaat meestal het vervangen van de koppelingsplaten, wat dan weer aanzienlijk goedkoper is dan een compleet exemplaar.
  5. Oké een update, het heeft even geduurd voordat het blok uiteindelijk echt onder een frame zat en klaar was om te rijden. Er kwam ook nog zoiets voorbij als een complete voorvork met schijfrem en het eea aan verf en spuit werk tussen. Maar inmiddels loopt de Vespa en behoorlijk goed ook, er gaat nog wel een slagje grotere nevensproeier in voor de zekerheid. Bij de testrit en afstelronde leek de px een heel behoorlijke snelheid te kunnen ontwikkelen. Op de teller ruim 115 en nog niet volledig op top maar daar verwacht ik niet veel meer van, de fut was er al wel een beetje uit. Eea met een verder standaard blok en alleen de cilinder en inlaat wat aangepast met een dremel, wel een sip road gemonteerd. Nu afwachten hoe dit zich gaat houden op de lange baan. Kleine spoiler; inmiddels bezig met een 60mm krukas en opgeboorde cilinder en aanpassen van poorten en carter maar nu wat verder dan voorheen. Totaal berekende inhoud aan cc is 218cc met een originele gietijzeren cilinder.
  6. Het antwoord was dus; ja de mengselschroef doet alleen iets in het stationaire gebied. Maar bedankt voor het verhelderende plaatje.
  7. hmm, het wil er niet in dat een carbu met gasnaald en dus regelbare hoofdsproeier vergelijkbaar is
  8. Bowyer

    Route remslang px.

    Oke heel jammer maar de losse koppeling die ik er aan de onderzijde opgeschroefd heb lekt een beetje. Vaster aandraaien durf ik niet meer, ik denk dat ik de "kwartslag voor afbreken" al gepasseerd ben. Ik kan nu nog proberen om de slang ietsjes in te korten en een nieuwe koppeling te proberen. Waar ik ook aan heb gedacht is om het gehele stuk wat door de vork heen gaat van staal te maken en alleen het laatste stukje flexibel. Klinkt dit als een goed idee of zijn er die hier ervaring mee hebben en zeggen niet doen? Ook kan ik natuurlijk een nieuw setje stahlflex kopen met het risico dat dat net als nu niet goed dicht is.
  9. Niemand een idee hoe dit zit. Dit klinkt in mijn oren als een carbu met een gasnaald.
  10. Bowyer

    Gaskabel p200e

    dus zonder is langer?
  11. Gaat dit wel over de si? Ik zie iets staan over een tapered needle.
  12. Even verder en nog steeds bezig met van alles. Maar de vraag is eigenlijk deze; Heeft de mengselschroef alleen functie in het stationair toerental of doet deze over het volledige toerenbereik mee? Als dit laatste zo is (aanname) en hij staat ruim voorbij de twee slagen open is dan alleen de stationair sproeier te klein of zou je dan als de scooter slechter lijkt te lopen met de schroef in de "normale" stand ook de hoofdsproeier vergroten?
  13. Bowyer

    Gaskabel p200e

    Weer wat geleerd. Nou precies dat vroeg ik mij eigenlijk ook af. de afstand van de gashandel tot aan de carburateur verandert niet met automatische smering lijkt mij.
  14. Bowyer

    Gaskabel p200e

    Een P200 heeft toch nooit een apart smeersysteem? Dus dan zou het de juiste kabel zijn. Het automatisch smeren is toch pas vanaf de px en?
  15. Mooi gedaan ook zonder het originele luchtfilter. |Vooruit zal nog wel gaan maar de bocht om op noppen is geen grapje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...