Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    344
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

101 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. en vooral vertikaal klasseren die brol
  2. Bowyer

    Benzinemeter

    zou heel erg apart zijn en nauwelijks voorstelbaar maar wel typisch vespa!
  3. Bowyer

    Benzinemeter

    Ik geloof je onmiddellijk alleen zou het niet mogelijk moeten kunnen zijn eigenlijk als het ware enz.
  4. Bowyer

    Benzinemeter

    Dit klinkt als heel erg bijzonder, bijna net zoals het volgende; Als ik mijn band oppomp met het ventiel onder dan blijft de lucht er niet in als ik die zelfde band oppomp met het ventiel boven dan blijft hij dagen hard. De vlotter is een regelbare weerstand die meer of minder spanning doorlaat naar de meter,de meter is eigenlijk het omgekeerde en gaat doordat er meer of minder spanning is bewegen. Hierin zit verder niets slims ingebouwd wat het hierboven beschreven zou kunnen veroorzaken. Het meten op de vlotter kan je op het grijze stekertje wat er bovenop zit. Zo te zien zitten er drie draden in waarvan er 1 een massa zal zijn,tussen de andere twee kun je de weerstand meten. Bij het naar boven en of naar beneden bewegen van de vlotter zou je dan een reeks veranderende getallen op je meter moeten zien. Welke draden het in de neus zijn? Geen idee kijk eens onder de teller daar zit hoogstwaarschijnlijk een stekker met maar een paar kleurtjes. Je kunt dan met dezelfde meter in dezelfde stand controleren welk kleurtje er in verbinding staat met het grijze stekertje op je vlotter. Succes! Ps kijk eens op youtube naar hoe een multimeter werkt. Pps, die band heeft met het ventiel boven viagra gehad ;-)
  5. Bowyer

    Warmloper 125cc

    Wel gewone benzine tanken he, op shell ultimate of supreme of hoe heet dat spul komt die kleur niet goed. Enige tijd geleden de beste benzine van shell getankt en vlot daarna een andere uitlaat gestoken. Vervolgens vreselijk aan het stoeien geraakt met de sproeiers om maar koffie met melk te bereiken. Uiteindelijk bij sproeier 145 was de tank leeg en geen ander voorhanden dan een witte pomp met standaard peut. Toen bij 145 een volledig zwarte bougie
  6. Goeiedag  

    Ik ben vespa mario .   Je hebt me vroeger al eens geholpen met goede informatie .  Mag ik je deze keer ook nog wat vragen .     Ik heb een vespa. Super .   Mijn kilometer kabel is gebroken , is het moeilijk om dat te vervangen .           Zou ik ook een benzinefilter tussen mijn brandstofleiding mogen steken ivm vuil die in mijn sproeier komt . Of is dat geen goed idee . Dank u wel voor u aandacht . Groetjes vespamario

    1. Bowyer

      Bowyer

      Nee dat is niet zo vreselijk lastig alleen even prutsen om de nieuwe binnenkabel in de buitenkabel te krijgen.

      Benzinefilter kan natuurlijk maar zorg dat er in het filter geen luchtbel blijft hangen, beter is natuurlijk zorgen dat de tank goed schoon is en de carburateur een keer goed reinigen nadat de tank schoon is.

  7. Bowyer

    Project 1963 vbb2t

    Dit is veroorzaakt door een slechte excenterschuurmachine met waarschijnlijk ook een k@t kwaliteit schuurpapier. Heel voorzichtig met 2000 waterproof op een blokje met heel veel water en heel erg opletten dat je niet door de kleurlaag heen schuurt. En let op daar ga je sneller doorheen dan dat jij nu denkt!!! Ja ja zelfs sneller dan dat je nu denkt
  8. Ampere zijn geinstalleerd? Ampere is afhankelijk van spanning en vermogen. Weerstanden zullen er niet extra gemonteerd zijn, het beschikbaar vermogen is toch al niet bijzonder. Zeker wel van belang monteer de juiste lampen behorend bij de scooter.(geen 12 volt in een 6 volt installatie etc) Voor zover ik weet zou je in het elektrisch schema moeten kunnen zien waar een hoe het een en ander aan massa ligt(aarde is echt iets anders). Controleer deze punten en zorg eventueel voor extra draden die vanaf die punten naar de centrale massa gaan als dit mogelijk is, zodat de overgangsweerstand en verliezen zo klein mogelijk blijven. Als je hier niets van begrijpt zoek dan iemand die wel iets snapt van spanning en stroom.
  9. Je hebt helemaal gelijk! Wat ik al wel regelmatig gezien heb is een pakking onder de box die door de en montage van de carburateur domweg kapot was zonder dat de eigenaar van het spul dat in de gaten had.
  10. heb je de pakking onder de luchtfilterbak ook vervangen? Controleer eens of de bak en de carburateurvoet wel vlak zijn!
  11. De enige vespa met cruise control is het weer niet goed Mogelijk is de buitenkabel uit de stelschroef geschoven en blijven hangen?
  12. Bowyer

    Vlb blok tunen

    In de winter 100km/u op 8 inch klinkt als een slecht plan sowieso in de winter op een vespa is niet een heel erg goed idee, zonde vd vespa.
  13. Als hij u in de weg staat dan neem ik die vespa wel van u over. Gij kan die nummerplaat dan wel behouden
  14. Bowyer

    Project 1963 vbb2t

    Het scheurtje in je schild zou je kunnen af boren aan het einde zodat het niet verder scheurt. De scheur zelf zou je door een kundig tig lasser aan elkaar kunnen laten vloeien op een paar puntjes. Je hoeft dan niets te slijpen ter afwerking en het zit toch vast. Of als je een echt goede tig lasser vinden kan het geheel laten lassen en niet afwerken, een mooie tig las is dan als een soort hechting die de dokter gezet heeft Je stuur zou je of helemaal blank kunnen maken en dan polijsten en lakken in blank of spuiten maar dan in een kleur die volkomen afwijkt zodat het niet lijkt alsof je het hebt willen namaken.
  15. Bowyer

    Benzinemeter

    Met een multimeter de ohmse weerstand meten op uw vlotter en dan de vlotter met een ijzerdraadje op en neer bewegen. De waardes die u moet meten weet ik niet maar als je bij het bewegen van boven naar beneden een constante verandering ziet dan is uw vlotter in orde. Dezelfde meting kunt u nogmaals doen bij uw stuur ,zijn de waardes dan overeenkomend dan is uw bedrading naar voor toe ook in orde en ligt het dus aan uw meter.
×
×
  • Create New...