Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    381
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

132 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zo een flywheel tool nog nooit in het echt gezien. Haak je die over een van de vinnen heen en dan aan? Ziet er goed uit voor redelijk geld maar alleen als het echt werkt. Alles is beter dan een schroevendraaier tussen het gat en de spoel in steken.
  2. Dat nu ook weer niet direct! Hoewel we laatste een combirit gereden hebben als Gelderland met zuid/noord Holland en Brabant, wat heel erg gaaf en zeker erg gezellig was. Gaaf en bijzonder vooral om te zien hoe de Vespa beleving op verschillende wijzes word beleeft. En zeker hoe de ritten worden georganiseerd met het follow up systeem was een beleving. En hoe gezellig en leuk ook wat steden ben ik dan toch wat noordelijker aangelegd,Zwolle en Leeuwarden en Sneek vind ik zeer zeker de moeite waard. Waarom? Tja Zwolle heb ik gewoond en ik vind het centrum echt schitterend en gezellig, Leeuwarden en Sneek gewoon vreselijk mooi en ik ben dol op het nuchtere van die friezen Sorry nogal off topic.
  3. Je kan ook bij de plaatselijke loodgieter een kraanmoersleutel te leen vragen werkt perfect.
  4. Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen maar voor mijn idee is de diesel nog lang niet weg te denken van de weg. Sterker nog ik denk dat de diesel in een aangepaste vorm het uiteindelijk van de benzinemotor gaat winnen kwa verbruik en emissie. Kijk bijvoorbeeld eens naar de lupo 3l van een aantal jaren terug, het kan dus wel alleen moeten we onze formule 1 bedrijfauto's er wel voor inleveren en weer terug moeten naar max 100km/u en ipv de snelste bij het verkeerslicht weer de langzaamste. Ik rijd zakelijk met een vivaro dat ding loopt bij een erg zware rechtervoet nog altijd tegen de 1 op 13 en als ik op de lange afstand het verbruik monitor loopt het ding met 120p/u op de cruisecontrol 5.8/100 wat neerkomt op een hele nette 1 op 17. Dit wil ik een vergelijkbare benzineauto nog zien doen. Uiteraard is dat geen vergelijk met een walmende tweetakt maar daar zijn we zelf natuurlijk ook debet aan. Als wij op toer ziijn en er zijn er weer eens die de goedkoopste tweetaktolie gebruiken en dan ook nog in bijzondere mengverhoudingen dan denk ik ook jongens is dit nu nodig en dan schaam ik mij bij voorbaat al als we een groepje fietsers of wandelaars passeren. Vaak zie je dan ook dat mensen demonstratief naar hun neus grijpen om aan te geven dat het spul stinkt . Dit is prima te voorkomen door een goede olie te gebruiken of bijvoorbeeld een spul als triboron, dit ruikt helemaal niet geeft zelfs nog betere vermogens dan olie. Als iedere tweetakt piloot hier nou maar eens rekening mee hield dan was het probleem waarschijnlijk niet zo groot. Ps Ik mag graag in Amsterdam rondlopen, ik vind de stad gezellig en de mentaliteit van de wat ouder Amsterdammer geweldig. Rotterdam vind ik trouwens ook fantastisch, Utrecht kom ik liever niet en dat is dan heel zachtjes uitgedrukt!
  5. Bowyer

    Slapend kenteken

    Beste Niels, Ik neem maar aan dat je gelijk hebt en hoop ook dat het echt zo is. Zelf heb ik in het verleden helaas andere ervaringen met het rdw. Lang geleden kon ik een vnb kopen maar zonder papieren, wel met een kentekenplaat. Dus bij het rdw geinformeerd en na betaling de gegevens van de eigenaar van het kenteken gekregen. De persoon in kwestie was nog wel in leven maar de kinderen wilden hem hier niet mee lastig vallen en wilden ook niet een nieuw kenteken bewijs aanvragen(eea uiteraard tegen vergoeding van de kosten plus extra). Na overleg met het rdw was het antwoord; jammer voor je maar dan kunnen wij hier niets mee, je kan het voertuig dan het beste voor onderdelen gebruiken een kentekenbewijs krijg je bij dit framenummer nooit meer. Ik had gelukkig het ding nog niet gekocht en kwam er dus goed van af. Mocht je ooit in een vergelijkbare situatie komen informeer dan eerst goed naar wat wel en niet mogelijk is en leg dit ook bij de verkoper vast. Het is altijd jammer als je op deze manier leergeld moet betalen.
  6. Bowyer

    Project 1963 vbb2t

    Klok Mee is dus de schuif vol open,zover als dat met de schroef kan. Zou zeker de ralentie/stationair sproeier eens schoonmaken en de rest vd carb een uurtje in de ultrasoon doet vaak wonderen.
  7. Bowyer

    Slapend kenteken

    Daar gaan verschillende verhalen over maar de meeste gaan erover dat het niet lukt. Het is nl zo dat zolang het ding een traceerbaar kenteken heeft er altijd door de "eigenaar" een kenteken aangevraagd dient te worden. Als de eigenaar van het kenteken nog in leven is en daar aan wil mee werken is er niets aan de hand en heb je binnen een dag of wat weer een kenteken met de originele plaat. Is de eigenaar overleden of wil hij niet meewerken aan de aanvraag van een nieuw kenteken dan word het heel erg lastig zo niet onmogelijk, de rdw is daar heel erg duidelijk over. Voor zover ik weet is er geen manier om dit te omzeilen behalve dan het in een ander Europees land aanvragen van een kenteken op basis van een gelijkvormigheid attest en daarna weer invoeren in Nederland. De rdw is dan omdat hij een Europees kenteken heeft verplicht er een Nederlands kenteken op af te geven. We hebben het in de laatste gevallen dan maar even niet over de kosten hiervan Maar neem eens kontakt op met het rdw zij kunnen je in ieder geval vertellen wie de eigenaar is en wat zijn laatste verblijfplaats is/was. Kost €20,- meen ik.
  8. En alles op een motor kenteken al loopt het op ruwe olie is wel toegestaan in die klote stad. Mevrouw Halsema weet het goed te verzieken daar. Zelfs je bootje met tweetakt pruttel mag niet meer. Geld voor sommige delen van Utrecht trouwens ook maar dan alleen voor diesel auto's van voor 2010(?) Ik kende alleen de afkorting lez nog niet de emissiezones kennen wij ook heten alleen anders.
  9. 66Nm is natuurlijk best veel. Dus de vraag is hoe hou je je krukas tegen? Met een pistonstopper lijk mij vrij heftig voor het pistondak. Hoe dan wel is natuurlijk de grote vraag. Het vliegwiel tegenhouden op een of andere manier is de manier om je spie gelijk al behoorlijk te belasten.
  10. aha, die kende ik nog niet. Is dat iets Belgisch?
  11. Oke jammer was een leuke geweest voor te proberen
  12. Wel fijn dat de nummers van mijn belgische gla dan wel echt overeen komen
  13. Dat zou een foto van mijn auto kunnen zijn nadat er gezegd is: als u het nu meeneemt dan mag u het hebben. Zo al eens een paar (4) deukjes in het dak van mijn volvo 245 opgelopen voor een stapel red ceder Dus een vespist langs de kant vd weg vreselijk chagrijnig die roept als u dat ding meeneemt en mij thuis brengt dan is hij van jou! Die is zijn vespa kwijt. hoe dan ook
  14. neh, net 51 geworden en geen harley oid aangeschaft en ook geen vriendin van rond de 20 gezocht dus hier zal het wel meevallen.
  15. Geen idee wat de LEZ is. Maar zeker is dat wat onderzoek naar waar de werkelijk grootste vervuilers zitten en die aanpakken een betere optie is dan een oldtimerliefhebber pesten.
×
×
  • Create New...