Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Posts

    887
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club gelderland
  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Omgeving Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bowyer's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

325

Reputation

  1. Ik denk dat ik er uit ben. Als ik een 50/100 sproeier heb is de verhouding 2 deze heeft een armer mengsel dan een 65/100 met verhouding van 1,54. Wat dus betekent dat de eerste 2 delen lucht op 1 deel brandstof levert?? Denk ik.
  2. Beste Can, Kijk voordat je banden gaat kopen eerst eens of de et waarde van de mp3 velgen wel overeenkomt met die van de gts. Ik meen ergens eerder gelezen te hebben dat dat niet gaat passen.
  3. Niemand nog wat onder de werkbank liggen?
  4. Ja ik bedoel de stationair sproeier of nevensproeier. welk getal bepaalt nu uiteindelijk de hoeveelheid brandstof en welke de lucht? Wat ik nu lees is dat je bij een grotere getallen toch een armer mengsel kunt hebben en dat dit dan terug te zien is in het verhoudings getal.
  5. Vandaag nog eens aan het puzzelen geweest over de nevensproeier. Ik dacht dat als je uitging van het grootste verhoudings getal dat je dan automatisch meer benzine betekent. Maar als ik het terug lees dan lijkt dit toch niet te kloppen. Kan iemand uitleggen hoe het wel zit?
  6. En hij draait. Nog even de sproeiers aanpassen en dan de echte test buiten. Als die goed uitpakt dan onder mijn Vespa bouwen en het andere blok op het schap. Is het trouwens wijs om ook de neven sproeier te vergroten? En waar moet ik dan ongeveer naar toe? de uitleg van sip snap ik geen snars van. 0AF95C13-6F26-4FE8-ABF1-5AAA514AF037.MOV
  7. Bowyer

    Si 20-20

    Geen belang meer??
  8. Bowyer

    Si 20-20

    Ik heb zo'n carburateur nog liggen mocht je daar nog belang bij hebben. Enige wat ontbreekt is het trekstangetje van de gaschuif.
  9. Voor een 200 blok zoek ik een complete achterrem set dus vanaf stofplaat tot remtrommel en alles wat er bij hoort. Alles aanbieden met prijs.
  10. De px heb ik ook aan de onderzijde in de 2k lak met daar over een steenslag laag tot net ter hoogte van de klinkjes van de strippen. Je moet dan al haast op je knieen gaan zitten om het te zien. Zo te zien heeft van een van de 2 lagen het oplosmiddel met het andere gereageerd. Enige goede oplossing is alles eraf en opnieuw laagjes opbouwen.
  11. Ik zoek het stukje kabelboom vanaf de junctionbox tot aan de ronde stekker die onder het blok hangt. Heeft iemand daar een linkje van? Ik kan hem niet vinden bij sip en sc. Bedankt vast.
  12. Dat heb ik een keer gezien op een filmpje op yt. En als je een motor op de werkbank hebt staan dan is de kop eraf halen gemakkelijk. Door het stukje soldeer op de volle breedte van de kop vast te zetten met een draadje door het bougiegat kun je nauwkeurig meten. Door de motor aan het vliegwiel rustig tegen het soldeer aan te draaien en dat te herhalen plet je het soldeer tot het moment dat je motor doordraait.
  13. Bedankt voor het linkje. Ik heb zelf een voorraad draadjes, dus het komt goed.
  14. Hmm even vlug nog de ontsteking plaatsen. Jammer dan.
  15. Cilinderkop gevlakt en rand terug gebracht van 1,85 mm naar 0,4. Cilinder ook gevlakt maar de squish zonder pakking is nog best behoorlijk. Dit is trouwens met een standaard voetpakking van dat dunne aluminium. Ik overweeg om de koppakking geheel weg te laten.
×
×
  • Create New...