Oké een update, het heeft even geduurd voordat het blok uiteindelijk echt onder een frame zat en klaar was om te rijden.
Er kwam ook nog zoiets voorbij als een complete voorvork met schijfrem en het eea aan verf en spuit werk tussen.
Maar inmiddels loopt de Vespa en behoorlijk goed ook, er gaat nog wel een slagje grotere nevensproeier in voor de zekerheid.
Bij de testrit en afstelronde leek de px een heel behoorlijke snelheid te kunnen ontwikkelen. Op de teller ruim 115 en nog niet volledig op top maar daar verwacht ik niet veel meer van, de fut was er al wel een beetje uit.
Eea met een verder standaard blok en alleen de cilinder en inlaat wat aangepast met een dremel, wel een sip road gemonteerd.
Nu afwachten hoe dit zich gaat houden op de lange baan.
Kleine spoiler; inmiddels bezig met een 60mm krukas en opgeboorde cilinder en aanpassen van poorten en carter maar nu wat verder dan voorheen.
Totaal berekende inhoud aan cc is 218cc met een originele gietijzeren cilinder.