Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Posts

    998
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club gelderland
  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Omgeving Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bowyer's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

356

Reputation

  1. Na het in elkaar bouwen van je motorblok de werkbank opruimen en tot de ontdekking komen dat je misschien toch niet goed geteld hebt bij het in elkaar zetten van het naaldlager.
  2. Haynes is inderdaad een prima handboek. Als uw px standaard is dan is het plaatsen van een versterkte koppeling niet per se nodig(alles kan en mag). Als je overweegt om wat centjes uit te geven dan zou u kunnen overwegen een cosa koppeling te plaatsen. Hiervan wordt beweert dat deze veel lichter te bedienen is dan een standaard exemplaar. Persoonlijk merk ik het verschil niet echt. Maar in geval van een versleten koppeling volstaat meestal het vervangen van de koppelingsplaten, wat dan weer aanzienlijk goedkoper is dan een compleet exemplaar.
  3. Oké een update, het heeft even geduurd voordat het blok uiteindelijk echt onder een frame zat en klaar was om te rijden. Er kwam ook nog zoiets voorbij als een complete voorvork met schijfrem en het eea aan verf en spuit werk tussen. Maar inmiddels loopt de Vespa en behoorlijk goed ook, er gaat nog wel een slagje grotere nevensproeier in voor de zekerheid. Bij de testrit en afstelronde leek de px een heel behoorlijke snelheid te kunnen ontwikkelen. Op de teller ruim 115 en nog niet volledig op top maar daar verwacht ik niet veel meer van, de fut was er al wel een beetje uit. Eea met een verder standaard blok en alleen de cilinder en inlaat wat aangepast met een dremel, wel een sip road gemonteerd. Nu afwachten hoe dit zich gaat houden op de lange baan. Kleine spoiler; inmiddels bezig met een 60mm krukas en opgeboorde cilinder en aanpassen van poorten en carter maar nu wat verder dan voorheen. Totaal berekende inhoud aan cc is 218cc met een originele gietijzeren cilinder.
  4. Het antwoord was dus; ja de mengselschroef doet alleen iets in het stationaire gebied. Maar bedankt voor het verhelderende plaatje.
  5. hmm, het wil er niet in dat een carbu met gasnaald en dus regelbare hoofdsproeier vergelijkbaar is
  6. Oke heel jammer maar de losse koppeling die ik er aan de onderzijde opgeschroefd heb lekt een beetje. Vaster aandraaien durf ik niet meer, ik denk dat ik de "kwartslag voor afbreken" al gepasseerd ben. Ik kan nu nog proberen om de slang ietsjes in te korten en een nieuwe koppeling te proberen. Waar ik ook aan heb gedacht is om het gehele stuk wat door de vork heen gaat van staal te maken en alleen het laatste stukje flexibel. Klinkt dit als een goed idee of zijn er die hier ervaring mee hebben en zeggen niet doen? Ook kan ik natuurlijk een nieuw setje stahlflex kopen met het risico dat dat net als nu niet goed dicht is.
  7. Niemand een idee hoe dit zit. Dit klinkt in mijn oren als een carbu met een gasnaald.
  8. dus zonder is langer?
  9. Gaat dit wel over de si? Ik zie iets staan over een tapered needle.
  10. Even verder en nog steeds bezig met van alles. Maar de vraag is eigenlijk deze; Heeft de mengselschroef alleen functie in het stationair toerental of doet deze over het volledige toerenbereik mee? Als dit laatste zo is (aanname) en hij staat ruim voorbij de twee slagen open is dan alleen de stationair sproeier te klein of zou je dan als de scooter slechter lijkt te lopen met de schroef in de "normale" stand ook de hoofdsproeier vergroten?
  11. Weer wat geleerd. Nou precies dat vroeg ik mij eigenlijk ook af. de afstand van de gashandel tot aan de carburateur verandert niet met automatische smering lijkt mij.
  12. Een P200 heeft toch nooit een apart smeersysteem? Dus dan zou het de juiste kabel zijn. Het automatisch smeren is toch pas vanaf de px en?
  13. Mooi gedaan ook zonder het originele luchtfilter. |Vooruit zal nog wel gaan maar de bocht om op noppen is geen grapje.
  14. Nope, te glad en te design. Allemaal net even te veel van het goede en te gemaakt.
  15. Geen idee dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. ik heb twee dellorto carburateurs die op de blokken zaten toen ik ze kocht. In één van de twee zat deze gasschuif. Wat de reden daarvan is weet 8k niet. Wat 8k wel weet is dat op beide schuiven hetzelfde nummer is ingeslagen. In ieder geval is het voor nu opgelost.
×
×
  • Create New...