Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    648
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

224 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Die 96 was alleen omdat dat voor handen was en hij met een 118 vreselijk leek te verzuipen. Maar dat veranderde uiteindelijk niets. Vreemde is dat hij volgens de eigenaar met de 177 en de 20/20 wel goed gelopen heeft voor een poosje. Na enige tijd is hij toen begonnen met knallen en ploffen waarna als mogelijke oplossing de 24/24 geplaatst is. Ditmaal dus geen verschil. Waar ik nog niet naar gekeken heb is of de pakkingen onder de carburateur en bak goed zijn maar dat zou naar mijn idee nooit deze gevolgen geven. Een andere ontsteking is mogelijk beschikbaar van een bajaj,
  2. Relatie weet ik zo niet maar wat standaard in een 24/24 zit. Backfire bij vol open. En best veel backspit vindt ik, maar vooral tijdens de pogingen om hem te starten en zolang hij niet aan slaat. Zodra de motor daadwerkelijk draait word het minder. Maar zou nog steeds niet backfire verklaren lijkt mij.
  3. Mee eens vanwege de backfire denk ik ook ontsteking maar daar lijkt alles in orde, en het is een contactpunt ontsteking dus het kan ook niet een raar elektronische oorzaak hebben. Keerring wil ik haast niet geloven dat dat die backfire veroorzaakt. Inlet kan ik nog proberen met een beetje olie.
  4. Er zit een 96 in een 160 luchtjes en een be3 mengbuis. Lijkt mij stug dat dat te groot is. Enige wat ik kan bedenken is dat er iets mis zou zijn met het inlaatvlak omdat hij best wat benzine terugspuugt.
  5. Nou het is dus een twee Ports pinasco en er steekt een 24/24 op. probleem is dat hij niet goed en soms helemaal niet wil lopen. Als hij loopt klinkt en voelt het alsof hij verzuipt wat bijna niet kan want er steekt een 96 hoofdsproeier in en de nevensproeier komt uit de 20/20 waarvan ik de maat niet kan lezen maar dat kan het haast niet zijn. Verder hebben we de ontsteking nu op 19 graden staan maar hij ploft en knalt dat het een lust is met ook regelmatig een dikke backfire erbij, terwijl de flitslamp netjes 19 graden laat zien. Naar mijn idee heb ik alles al wel nagezien
  6. @Dave, mogelijk heb je gelijk hoor. Ik vind het niet een handige website maar dat zegt niets over wat jouw ervaring er mee is. Ik ben de website van Sip gewend en daar kan ik redelijk goed mee uit de voeten. Bij scootercenter moet ik altijd echt zoeken onder welke rubriek iets te vinden is en mogelijk komt het daardoor dat ik denk dat ze minder hebben. Hoe dan ook zijn we veroordeeld om van deze diensten gebruik te maken , waarbij je dus volkomen afhankelijk bent van het bedrijfsbeleid. En zo blijkt dat is bij sip momenteel dus echt beroerd.
  7. yep, tank monteren en slang net niet strak trekken en dan op de carbu schroeven.
  8. Heel erg benieuwd. Zijn er al gebruikers die er ervaring mee hebben? Zou voor veel wat ouder blokken best wel eens een verbetering kunnen zijn. Het inlaatvlak van de mijne is nog best heel netjes maar heeft in ieder geval al een ruime 50k ervaring. Ik denk dat het wat zou brengen als het echt goed werkt. Graag verslag met een vergelijkend onderzoek, dus voor en na en indien mogelijk met een ander wiens inlaatvlak nog perfect is. Liefst geen wij van wc eend ......
  9. Bowyer

    75Cc kit

    Beter ineens je motorrijbewijs halen en gelijk een 200 kopen. Dat is stukken betrouwbaarder en veel minder pijn in je nek van het rondkijken of de jutten je niet gezien hebben.
  10. Goed idee. Maar waar dan? De website van scooter center is vreselijk en ze hebben ook minder dan Sip. Ebay vind ik echt te veel gedoe plus dat je vaak bij verschillende aanbieders moet kopen en dus even zo vaak de verzendkosten.
  11. Hoe groot is dat stuk wat uitgebroken is? Als dit aan de forse kant is dan kan je sowieso beginnen met slopen want je krijgt een behoorlijk onbalans.
  12. een groter achtertandwiel kan ook. Toch?
  13. Mocht het toch de driepoorts zijn hoe kan ik dat zien zonder de cilinder er af te halen? en als dit zo zou zijn is dat dan op te lossen? Behalve natuurlijk een andere cilinder.
  14. Hij heeft inmiddels een 24/24 besteld. verder geen idee of het een 2 of 3 poorts is , ik ben nog niet wezen kijken.
  15. Het is mijn scooter niet maar ik ga er vanuit dat het alleen voor zondags rond de kerk zal zijn, of in ieder geval iets in die richting­čśé Bedankt voor de meningen zover, ik zal zien dat ik op gepaste wijze ga vertellen dat hij beter een andere koopt.
×
×
  • Create New...