Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bowyer

Leden
  • Aantal items

    298
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    8

Bowyer last won the day on August 10

Bowyer had the most liked content!

Community reputatie

79 Excellent

1 Volger

Over Bowyer

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Bowyer

    heet/vastloper

    Heel benieuwd of dat een merkbaar verschil gaat geven. Als het goed is zou je cilinder en zuiger minder heet worden en zou je als gevolg daarvan weer naar een armer mengsel kunnen. Wat dan weer gunstig zou zijn voor het vermogen en je verbruik. @Pilaf ook 6v met punten kun je veel later zetten,heel benieuwd hoe dat gaat lopen ;-)
  2. Bowyer

    heet/vastloper

    Ja precies die bedoel ik "kytronic".Nog nooit in werking gezien maar ik geloof je. Als ik het goed begrepen heb kan je daar zelfs nog verschillende curves in kiezen, de vraag is dan wat je wil bereiken. Maar ik ben toch benieuwd naar de bemerkingen van Pilaf.
  3. Bowyer

    heet/vastloper

    @ Frederik dat is inderdaad een leuk blokje.
  4. Bowyer

    heet/vastloper

    Vermoedelijk zal dat best werken,alleen krijg je je wesp slecht gestart en zal hij in de lagere toerentallen slecht gaan lopen. De standaard 23 graden is eigenlijk een compromis tussen goed starten en op top niet te heet worden. Eén variabele ontsteking is natuurlijk het mooiste en al helemaal al je zelf kan programeren. Er zijn van die blokjes te koop die je op je normale bobine kunt zetten die ook je ontsteking verlaten en vervroegen. Ik heb alleen nog nooit van iemand gehoord dat dat echt werkt. Maar probeer het eens en laat vooral weten wat de bevindingen zijn.
  5. Bowyer

    heet/vastloper

    Ja dat lijkt mij ook maar zoals in een van de volgende posts te lezen viel vermoed ik dat er een lekje bij de uitlaat zit waardoor het beeld wat vreemd is en ben ik andere brandstof gaan gebruiken. Nog een poosje experimenteren en dan zal het best goed komen. Hij loopt er trouwens prima mee ,maar ik werk liever van rijk naar minder rijk dan andersom.
  6. Bowyer

    heet/vastloper

    Ja als je dit leest dan heb je gelijk wat betreft het gebruik van je motor en de keuze van je bougie. Toch zou ik voor het testen van het mengsel de standaard bougie gebruiken, als je dan weet dat je daarmee goed zit kan je altijd nog een kouder steken. Die zal dan waarschijnlijk aan de donkere kant zijn maar dat is veiliger dan je afstelling maken op een koudere bougie met de kans op een arm mengsel en daardoor kans op oververhitting van je blok. Maar je ziet maar hoe je het doet.
  7. Bowyer

    heet/vastloper

    Ik ben er nog mee aan het testen en ga nog een andere opzet proberen. Nu zit er een b8es in maar ik heb met de originele uitlaat zomer en winter met een b7es gereden en nooit problemen gehad, altijd een nette kleur van de bougie mogelijk aan de donkere kant(melkchocolade). Nu met de sito eerst maar eens met een hele dikke sproeier begonnen maar gelijktijdig (dom natuurlijk) ook andere brandstof en mengolie en natuurlijk het hete weer resulteerde nu in een bougie die grijzig is tegen het wit aan. Deze week dus eerst de peut er uit en verse erin en normale mengolie er bij en dan nog eens zien. Ook ga ik nog de aansluiting van de uitlaat op de cilinder controleren want ik heb het idee dat die lek is en dat geeft ook een raar beeld. Blijft dat als jij met een veel koudere bougie toch een koffie met melk kleurtje krijgt het bovenop je zuiger erg lekker warm moet zijn. Dat een warme bougie de oorzaak zou zijn van oververhitting van je blok is de omgekeerde wereld, je past de bougie aan aan het blok en niet het blok aan de bougie. Wel is het als jij met een race setup rond rijd je een kouder bougie monteert omdat die setups sowieso heter worden waardoor je bougie zou kunnen smelten.
  8. Bowyer

    heet/vastloper

    B9es is wel een erg koude bougie voor een wesp. Probeer eens een b8 er in te zetten en kijk dan nog eens. Als je een bougie test wil doen om te kijken of je mengsel oké is moet je beginnen met de juiste bougie. Ik meen zelfs dat origineel er een b7es in hoort, nu kan ik met dit warme weer een type kouder nog wel begrijpen maar twee is echt te veel. Gevolg is namelijk dat zelfs bij een erg arm mengsel je bougie nooit warm genoeg word en dus een heel vertekend beeld geeft van je mengsel. Begin eerst eens met alles terug te brengen naar de voorgeschreven parameters zover als mogelijk , steek dan een neven en hoofdesproeier waarvan je zeker bent dat deze te groot zijn en werk dan langzaam terug tot je de sweetspot gevonden hebt.
  9. Bowyer

    heet/vastloper

    Hoofdesproeier 118 is aan de kleine kant met een andere uitaat dan de standaard pijp. Ik heb daar een sito plus onder zitten en ben aan het experimenteren welke sproeier er in moet en zit nu al aan een 132 en nog steeds is de bougie behoorlijk wit na een paar kilometer volgas. Dus die moet mogelijk nog groter. Van een te grote sproeier gaat je cilinder niet kapot van een te kleine wel!
  10. Bowyer

    roadkill

    Als die al een nacht over gelegen heeft met deze temperaturen dan is ze inmiddels al wel adel ook
  11. Bowyer

    Ontsteking V50L: alles correct aangesloten?

    Als ik het eerste bericht goed lees geeft ts aan dat er een hevig vonken bij de kontaktpunten plaats vind,dit is niet normaal en zou een heel snel inbranden van de punten tot gevolg hebben. Dat hevige vonken duid ook op een defecte condensator! Dus voordat ik verder zocht zou ik eerst een op een die condensator uitwisselen. De levensduur van een condensator valt niet te voorspellen sommigen doen het 30 jaar en de volgende 3 weken. Kortom eerst die condensator en daarna verder zien. Groetjes,Thijs.
  12. Bowyer

    Accu inbouwen in px zonder accu

    Dat had ik tot voor kort ook en dan met een gelijkrichtertje en spanningsregelaar er achter met een omvormertje naar usb 5 volt. Dit ging enige tijd goed totdat tijdens een rit alle boordspanning dramatisch zakte en mijn pinkers en stoplicht het niet meer zichtbaar deden. Voedingsdraad daarop maar losgeknipt en het probleem was verholpen,waarschijnlijk de gelijkrichter of spanningsregelaar opgeblazen. Dus vandaar de behoefte om nu een accuutje te plaatsen. Bedankt voor alle reacties.
  13. Bowyer

    Accu inbouwen in px zonder accu

    Dank dit is een mooi schema. Vraag me alleen af of je dan ook je toetertje moet vervangen door een gelijkstroom type?
  14. Bowyer

    Accu inbouwen in px zonder accu

    Hoi, Weet iemand of het redelijkerwijs te doen is om een accu in te bouwen in een px waar geen accu in hoort? En dan natuurlijk zo dat het ding ook oplaad en functie heeft,al was het alleen voor mijn navje. Groetjes,Thijs.
  15. Bowyer

    Ontsteking aanpassen aan uitlaat

    Dank je wel ik vermoede het wel maar begon door de tekst van Sip te twijfelen. Sproeier is zelfs iets meer dan twee maten groter geworden, de bougie bleef behoorlijk wit. Nu een heel iets kouder bougie gemonteerd en dan nog eens zien. Er zat een ngk b7es in nu een b8es, misschien dat dan de sproeier weer iets kleiner kan maar heeft mogelijk ook met het warme weer van doen. Groetjes, Thijs
×