Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    689
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

250 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. meestal duurt dat langer dan 10 seconden
  2. neem de slang eens los bij uw carburateur, als daar een flinke hoeveelheid benzine uitkomt dan zit het in de carburateur. als dan die loshalen en reinigen bij voorkeur ultrasoon. Staat de kraan wel open?😁
  3. Toch weer een jammer verhaal.
  4. Hoi Bas, Wat een leuk project! Heb je het elektrificeren zelf gedaan of is dat ook gedaan door Smeets? Wat voor een motor is er gebruikt en wat is de maximale snelheid? Ik zou trouwens het deel waar je dempers aan de bovenzijde vast zitten eens heel goed bekijken. Dit is best wel een gevoelig punt bij vespa's en ziet er nu niet echt heel knap meer uit. Groetjes,Thijs.
  5. Als de naden heel ver openstaan dan zou je ze met een carrosserie kit kunnen dicht proppen en daarna de buitenkant zo stark als mogelijk afstrijken. In ieder geval zo dat er aan de buitenkant geen kit te zien is en dan spuiten.
  6. Mooi hoor. Een iets hoog stationair is eigenlijk beter voor je krukas en je spietjes van je vliegwiel en koppeling omdat het dan wat makkelijker rond gaat.
  7. Bowyer

    Monteur gezocht

    In je profiel staat dat je lid bent van de vcge dus dan heb je in principe toegang tot de appgroep.
  8. waarschijnlijk zit er tectyl oid in de koker en komt dat tussen de puntlassen door naar buiten lekken. Dat is erg lastig om schoon te krijgen, je kunt proberen om te spoelen met een oplosmiddel en dan goed droog maken en uit laten dampen. Maar het kon wel een heel lastig zijn.
  9. Bowyer

    Monteur gezocht

    Hallo Hans, je mag die vraag ook wel op de vgce app stellen dan bereik je meer mensen in jouw buurt. En wat is in de buurt van Nijmegen?
  10. Je berekening met het schema zijn wel een mooi ding, proef ondervindelijk ben je er dus al uit dat die tweede vonk geen reet uitmaakt en dus wat ik vorig jaar al zei: Het is een leuk marketing ding maar klopt voor geen meter. Precies wat ik toen ook al dacht. Wel apart dat de tomos cdi identiek werkt, wel iets om aan te denken mocht er een kapot gaan. Die tomos cdi's zijn aanzienlijk goedkoper.
  11. Het bakelieten model kan ik niet vinden in de link, maar maakt ook niet heel veel uit denk ik. Wat smd spul erin frotten en dan dichtgieten met kunsthars zal wel de truc zijn om alles er in te krijgen. Bovendien is de elektronica die hiervoor nodig is nu ook niet echt heel erg ingewikkeld. Ik las in je andere topic dat je het tijdstip naar 23graden verzet had maakt dat dan nog iets uit met de tweede vonk? Heb je al eens een streep op je vliegwiel gezet wanneer die tweede vonk komt? Als je dat weet kan je ook zien hoe je poorten op dat moment geopend en of gesloten zijn
  12. Inmiddels zijn we al twee winters verder en een corona crisis waarin we niets ander kunne dan rondom huis een beetje klieren en vervelen. Daarom kwam ik op het idee om het vuurtje weer eens op te pokken en Nieuwsgierig te zijn. Pilaf, Ben je nog aan het meten geweest met de cdi en heb je een stukke kunnen vinden om open te dremelen?
  13. Goede originele pijp, poortjes ietsjes aanpassen en een beetje prutsen met je sproeiers doen meer dan zo'n afgrijselijke pijp. Bovendien is langere ritten rijden met een uitlaat als op het plaatje echt niet fijn meer. 200km op een zondag word dan afzien.
  14. en toen liep je blok vast omdat je het toch niet helemaal goed gedaan had🤣
  15. Bowyer

    Vespa side car

    Voor elk voertuig zoals het bedoeld is geld natuurlijk dat het zo veilig is als de bestuurder en zijn mede weg gebruikers. Op het moment dat je aanpassingen doen die niet zijn zoals de ontwerper het bedacht heeft ,of ter verbetering in de zin van veiligheid ben je altijd de verliezer als er iets gebeurt waar je zelf geen invloed meer op hebt.
×
×
  • Create New...