Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    673
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

243 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bowyer

    Speedo revisie

    Dapper hoor, als er iets mis is met die "trommeltjes" waar de magneet is zit dan gaat de meter heel akelig afwijken en dat is erg lastig weer goed te krijgen. Heel benieuwd of het allemaal weer echt goed werkt. Wel dapper om er überhaupt aan te beginnen aan de andere kant erger dan hij doet het niet zal het niet worden
  2. mogelijk is het wormwieltje in de naaf stuk en wil hij net wel maar ook niet en veroorzaakt dat het tikkende geluid. Remedie; wieltje vervangen.
  3. Bijzonder zie je niet zo vaak meer. Meestal is het plamuur tegenwoordig. Mooi om een stukje ambacht te zien.
  4. Zie ik nu dat je met smeertin bezig bent?
  5. Gezien dat dit toch wel een structureel onderdeel is van het frame (en dus uw en mijn veiligheid) zou ik er voor kiezen om toch een stuk van de vloerplaat in zijn geheel te vervangen. Ik vraag mij dan ook af hoe het frame is boven het vloerbord net voor en ter hoogte waar de motorbout zit en daar waar de achterdemper vast zit in het frame. Als je de mogelijkheid hebt zou ik deze plekken stralen en nog eens bekijken en dan als je dit zelf niet kunt het hele verhaal uit besteden aan een plaatwerker.
  6. Maar deels mee eens, een dikker stuk alu goed opwarmen kan prima met een normale soldeer brander. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je iets verbrand, makkelijk is het niet maar het kan zeker en is mits goed gedaan ook zeer sterk. Als er een stuk uit de rand van je lichtschakelaar gebroken is op je stuurdeel van je oldie dan is durafix echt prima spul wel je rvs staalborstel bij de hand houden.
  7. Bowyer

    Speedo probleem

    Hele rare opmerking misschien. Ben je er heel zeker van dat het messing stuk niet iets van je oude kabel is wat is blijven steken?
  8. DAT vraagt zeker oefening. Ik zou indien mogelijk eerder voor lijmen kiezen dan voor "aluminium soldeer". Het is echt niet gemakkelijk m dat goed te doen zeker niet op oudere gebogen en vaak dunne delen.
  9. Die van mij liep gewoon echt vast, wou niet rond. Pas bij het opnieuw monteren en een en ander netjes met de momentsleutel aanzetten bleef dat weg. Wel is het dat een net gemonteerd blok altijd wat stroever rondgaat dan een blok wat al 30k gedraaid heeft. Na een tijdje draaien is alles gezet en ingelopen en dat maakt veel verschil. Succes met je project.
  10. Als jouw rally ook een verlengmoer heeft dan zou je daar een paar mm kunnen afdraaien ter compensatie. Persoonlijk geloof ik niet dat iemand het gaat zien of dat je het met rijden gaat merken. Ik heb dit bij mijn px ook gedaan maar dan een wat forser stuk en ook gelijk omgezet en tegen de binnenzijde van het frame gelast. Het staande stukje boven de moer heb ik dus ook weggehaald er er een wat dikker plaat voor in de plaats gemaakt.
  11. Oké het laatste verslag. Ik vind het zelf altijd leuk als er ook aan het eind van een project nog even een verslag gedaan word, zeg mar als een soort afronding. Je hebt er toch over nagedacht en jouw mening er over gegeven of je ideeën gedeeld. Uiteindelijk is het toch de 24/24 geworden maar inmiddels al wel een nieuwe draadboom waardoor de accu is vervallen en alles nu op 12 volt werkt. Uiteraard met hier en daar nog een extra aanpassing. Verder is er ook een bgm elektronische ontsteking op gekomen. Nu is de stand van zaken dat hij redelijk goed loopt ,prima start en mooi stati
  12. Niet alleen Italiaans maar ook Brits zie ik.Ik weet niet zeker welke ik leuker zou vinden de mini of de lancia(?)
  13. Beste Hub, voor België zou ik het niet durven zeggen hoe het werkt. In Nederland zal je hem moeten laten keuren voor een kenteken als hij die nog niet heeft. Kosten zijn ongeveer €200,- inclusief de plaat dacht ik. Als de scooter ooit al een kenteken gehad heeft dan word het een stuk lastiger als je ook het kenteken bewijs niet hebt, het rdw is daar best lastig mee. Of je een Nederlandse scooter zonder papieren in België kunt invoeren is natuurlijk de vraag. In beide gevallen moet je geld uitgeven voor een kenteken. In Nederland moet hij het dan ook echt doen en alles moet werken.
  14. Ik vraag mij dan af wat je bedoelt met; "de as van de draagarm monteren was wel wat tricky". IMHO is dat niet mogelijk zonder een pers.
×
×
  • Create New...