Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Posts

    1,191
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club gelderland
    Gruppo vespisti olandesi
  • Mijn Scooter(s)

    PX200 94
    GTR125 77 pinasco 223

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Omgeving Arnhem
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bowyer's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

400

Reputation

  1. Ik heb nu de nippelkop afgezaagd en het gaatje met een m4 stel boutje dicht gemaakt. de steun van de veer heb ik 5 mm verder naar buiten er opnieuw aangelast. Of eigenlijk alleen de lip waar de boutjes tegenaan liepen. Het gat voor de veer moest ik 3 mm verplaatsen. Dus die eerst dichtgelast en opnieuw geboord. Als het nu nog niet werkt dan weet ik niet hoe dit op te lossen is. De hulp van sc is buiten “ dat hebben we nog nooit gehoord “ nul komma nul. Eerlijk gezegd valt dat mij heel erg tegen van ze.
  2. Het blijkt dus dat de binnenkant van de schijf ook de smeer nippel aan de onderkant langzaam afslijt. Zover zou hij toch eigenlijk niet te horen in veren? Het lijkt haast alsof de demper uitgaand niet voldoende dempt waardoor het wiel te hoog in veert Er zit een bgm pro super strong op sc23h
  3. Vandaag alles weer gedemonteerd en de naaf gemonteerd zonder veer en demper. Als ik dan de trommel met de schijf erop zet dan is er zelfs met de lage boutje onbelast maar een mm ruimte. Er zit dus sowieso iets wat beweging in op het moment dat er echt geremd wordt. Anderen die ik hierover spreek hebben het over vier tot vijf mm ruimte. Is het mogelijk dat tijdens de fabriekage van de vork de veer steun er ietsjes scheef op gelast is? Andere opties kan ik eigenlijk niet meer bedenken. Alle lagers en assen en dergelijke zijn nieuw.
  4. Helaas, ik dacht dat het opgelost zou zijn door lager boutjes te gebruiken maar hij loopt nog steeds aan. Heel gek gedacht maar zou ik een verkeerde naaf en of as kunnen hebben? Ik heb het tenslotte als bouwpakket gekocht. Zou het kunnen dat er een naaf van een 8” op zit? Eerlijk gezegd weet ik het verschil niet. Maar als die naaf een paar mm smaller is dan zou dat het probleem verklaren.
  5. inmiddels verkocht ?
  6. Bowyer

    Doos onderdelen

    Dan is het dus lusso. Uir die doos met onderdelen zijn ook nog twee membraan inlaten over en een trommel waarmee een gts wiel op een p/px past. Mocht iemand daar belangstelling voor hebben dan laat maar weten.
  7. Dan gelijk maar iets een beetje leuker?
  8. Ja dat kan. Ik wil eigenlijk een nettere oplossing. En ben er ook al mee onderweg, de steun drastisch aangepast zodat de velg er met de diepe kant op past. nu voor de bovenkant nog een steuntje printen.
  9. Inmiddels tubeless velgen uit Italië laten komen. Michelins city erop, helemaal mooi. Maar nu past het reservewiel niet meer op de steun. Is daar een ander alternatief voor of wordt het zagen en plakken? Aan de bovenkant past het rubber natuurlijk ook niet.
  10. “Niet alles wat je zelf doet doe je per definitie daarom ook echt beter” Dat is een waarheid als een koe natuurlijk. Toch is dat iets wat ergens in je achterhoofd zit dat dat hoort te kunnen. Wat nu als ik onderweg een band kapot rijd dan kan ik hem zelf niet onmiddellijk vervangen. Nee en dat zou je in bijna geen enkel geval ooit doen. Dus point taken. Ik ga kijken naar de niet deelbare variant. Maar de vmc velgen zijn dus niet zo goed begrijp ik? Zijn de fa italia margarita wel oké? Die lijken verdacht veel op de bgm velg.
  11. Ik ga als reserve een originele stalen velg houden denk ik. En eventueel een pompje met zo’n slagroom patroon erin werkt natuurlijk ook.
  12. Dankjewel, duidelijk verhaal. Dat zal voor de deelbare van fa italia niet anders zijn.
  13. Er zijn natuurlijk onze Duitse vrienden die velgen aanbieden maar in Italië hebben ze ze ook. Op de site van 10 policci staan ook tubeless velgen, ook die van sip en bgm maar ook vmc en fa italia. De firma fa italia bied zelf deelbare tubeless velgen aan vergelijkbaar met de pinasco velgen zo lijkt het. Heeft iemand ervaring met deze andere merken zoals vmc en fa italia en dan misschien ook met de deelbare velgen. Deze deelbare lijken mij vooral interessant omdat daarbij banden zelf op te leggen zijn.
  14. Hoi Thomas, ik heb ook een bgm demper en veer. Ik heb nu het beugeltje waar de veer achter zit wat naar binnen gebogen zodat hij bovenin tegen de veer aan zit. En ik heb boutjes met een lager profiel gehaald en nu lijkt het goed te kunnen, er zit nu ongeveer twee mm ruimte. Tenzij de vork heel erg flexibel is bij het remmen zou het nu goed moeten gaan. De lagers en assen zijn allemaal nieuw dus daar zou het probleem niet in mogen zitten.
  15. Bowyer

    Doos onderdelen

    Ja en daar heb ik dus een uitdaging scooter help herkent het nummer niet. 0969323 Het blok heeft een interne keerring maar wel een as met twee circlip ‘s. Wat ook moet want er zit een aftap gaatje achter het lager. ook zit er een externe keerring die op de trommel aansluit. Het t.w. nadien het dichtste bij het wiel zou de 4e moeten zijn. Als ik die vergelijk met een waarvan ik zeker ben dat het een lusso bak is dan zie 8k het verschil zo één twee niet. Het kan zijn dat ik naar het verkeerde kijk hoor.
×
×
  • Create New...