Jump to content
Vespaforum.be

Bowyer

Members
  • Content Count

    472
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

185 Excellent

1 Follower

About Bowyer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bowyer

    Vonk test

    Ja en waarschijnlijk toen alles nog vers was werkte dat ook prima. Als spoeltjes wat ouder worden en vliegwielen wat minder magnetisch (ook controleren is meer dan eens oorzaak.) dan word het soms wat lastiger om voldoende spanning op te bouwen om een lekkere grote vonk te maken.
  2. Bowyer

    Vespa vnb 1961

    ach ja lettertjes omgedraaid, nu zie ik het. Stom!
  3. Bowyer

    Vonk test

    Ja wat schrijf ik verkeerd dan? "0,6 is behoorlijk veel voor contactpuntonsteking" betekent niet dat het gaat over de opening van de contactpunten! Jij hebt het over 0,6 elektroden afstand en daar reageer ik op. Dus lees het nog eens alleen nu met het andere inzicht
  4. Bowyer

    Vespa vnb 1961

    Wat is het btcd? ik ken het bdp= bovenste dode punt. Ook ken ik tdc= top dead center. Maar btcd? Bovenste top dode center? Is het een idee om dingen gewoon te noemen voor wat ze zijn? Dus voor ons bdp ofwel bovenste dode punt. Onze eigen taal is al moeilijk genoeg laten we het daar maar bij houden @Frederik, je hebt gelijk dat wil ik niet weten. Wel knap hoor dat je al die energie er in hebt gestoken.
  5. Bowyer

    Vespa vnb 1961

    Helaas hij moet opnieuw de kleur is niet correct
  6. Bowyer

    Vonk test

    0,6mm is behoorlijk veel voor een contactpunt ontsteking. Probeer het eerst maar eens op 0,4mm dat is meestal meer dan zat. En anders je hele ontsteking meenemen naar een oude fietsenmaker die nog een ouderwetse testkast heeft, dan kun je alle delen afzonderlijk testen.
  7. Bowyer

    Vonk test

    bobine spoel of condensator en dan meest waarschijnlijk 1 van de eerste twee
  8. of je band ligt gewoon niet goed op je velg en /of is misschien niet voldoende opgepompt of je hebt speling op je lagers.
  9. Bowyer

    Op zolder

    Met emaille zal van koper zijn ,dus metaal. Emaille is een soort glas wat op een koperen onderlaag gebakken word.
  10. Ik ging dan toch voor een schakelaar in de kabel. Die is wat beter tegen de weersinvloeden en straatvuil beschermd dan deze. Dit is een constructie waarbij de schakelaar voorbij de remhevel zit naast het achterwiel dus altijd in het vuil en vocht.
  11. Bowyer

    Ontstekingstijdstip

    Ja ik geloof dat ik nu de streepjes zie. Volgens mij valt het nogal mee en lijkt het meer dan het echt is vermoedelijk omdat het toerental soms nog even een beetje verschilt. Ik heb de ; "Strobe tachometer (RPM meter) van Dmitriy Kharutskiy" die werkt redelijk alleen wel even een strookje zilverpapier op het vliegwiel plakken. Het is even puzzelen maar wanneer je het juiste getal gekozen hebt dan staat het streepje zilverfolie stil.
  12. Bowyer

    Ontstekingstijdstip

    Ik snap niet helemaal wat ik moet zien op het filmpje. Voor mijn gevoel zie een weerspiegeling van de lamp op het vliegwiel en omdat jij je lamp niet stil houd verschuift die spiegeling. Zelf zet ik op de gewenste plek met potlood een lekker vette streep op zowel vliegwiel als het deksel en tijdens het meten gooi ik even een groot strandlaken over mij en de scooter zodat er geen reflectie van ander licht dan de strobo kan zijn. en koop eens een goede amp tang en goede stekertjes, zo is het k@t en de kans op storingen word er groter door. Een alternatief is plastiekje eraf en solderen.
  13. Als ik jouw buurman geweest zou zijn dan had ik de brandweer gebeld
  14. Bowyer

    Trillingen

    als je vespa niet trilt dan is hij stuk.
×
×
  • Create New...