Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bowyer

Leden
  • Items

    1.047
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club gelderland
    Gruppo vespisti olandesi
  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60 (verkocht)
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Omgeving Arnhem
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Bowyer's prestaties

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Very Popular Zeldzaam
  • Week One Done

Recente badges

373

Reputatie

  1. Voorlopig even een paar dagen rust. Gisterenavond de onderste zuigerveer gebroken. Die kan zo in de top 5 verkloten met sleutelen. SC kan weer wat verkopen 😩
  2. Aha, bedankt voor de uitleg. Voorlopig dan de oude regelaar. Misschien in de toekomst dan een accu ivm mogelijke ledverlichting. De ledkoplamp geeft wel duidelijk veel meer licht dan de H4.
  3. Hoi, op aanraden van iemand hier heb ik een flytech ontsteking gescoord op eBay voor op mijn px. Nu is deze geleverd met een Pinasco spanningsregelaar erbij. Nu vraag ik mij af of ik die nodig heb? In de meeste schema’s zie je het ding niet staan. Wat is de toegevoegde waarde van deze regelaar? Kan ik dan bijvoorbeeld een accu plaatsen zodat een eventuele ledkoplamp ook zou kunnen, zonder verder de halve kabelboom aan te moeten passen?
  4. Een compressie meter heb ik wel. Ik heb in mijn leven al heel wat gesleuteld aan dikke diesels. Tweetakt is een heel ander verhaal, ik begrijp het nog steeds niet hoe poorttiming en zo in de praktijk echt werken.
  5. Word de compressie niet een beetje laag zo?
  6. Met 1,5 voetpakking is de uitlaat met de 60 mm net aan helemaal vrij. Berekende squish is 2,6 mm. De vraag is dan wat is slim om te doen. Dunnere voetpakking en de uitlaat niet geheel vrij. Of een stukje van de rand van de kop afhalen IMG_3326.mov
  7. Ik ga wel eens passen. Dit weekeinde niet meer morgen touren met de club rondom Harderwijk. Volgende week maar eens kijken wat de squish is met de 60 krukas en de mazzuchelli erin zetten. Als het goed is komt er aankomende week een Pinasco flytech van eBay deze kant op. Dan heb ik gelijk het lichtere vliegwiel voor de krukas en de vervoegende ontsteking.
  8. Als ik het goed begrijp schrijft hij dat de compressie met de Pinasco kop eigenlijk lager is dan met de standaard px cilinder en ook met een grotere squish van 0,3mm meer dan standaard. Wat is dan niet begrijp is waarom je dan je kop niet ietsjes zou vlakken zodat je op een squish onder de 2mm uitkomt en een wat hogere compressie. Of misschien zelfs de cilinder zelf op een glasplaat met waterproof, het is uiteindelijk aluminium dus dat gaat best vlot. Oja vraag. Deze cilinder heeft een chroom laag ipv nikisil meen ik?
  9. Dat bedoel je ivm de squish? Neem 8k dan aan. Het blok zelf zit al dicht maar zou dan voor het wisselen van de krukas weer even open moeten. Wat op zich natuurlijk niet zo heel spannend is .
  10. Dus met Spacer onder en krukas met standaard timing?
  11. Sorry het heeft er wat langer geduurd voordat ik de foto’s kon plaatsen. Gelukkig breekt nu de vakantie aan en wordt het wat rustiger. Inmiddels een Pinasco flytech geregeld en ga de krukas omruilen voor de mazzuchelli. Mocht het niet bevallen dan mag het blokje nog eens uit elkaar.
  12. Dank voor de informatie. Dan ga ik voor de sip uitlaat en kiep ik de bgm binnenkort maar eens in het oude ijzer. Heb je een richting in welke afdichting ik moet zoeken? Of 0.75 en 0.75 als begin?
  13. Ga ik morgen doen, fotootjes maken. Ik heb een bgm bigbox race liggen en een sip road 2 Het idee was om de spacer aan de onderzijde te doen, volgens zegge levert dat het meeste koppel op en minder nerveus dan de spacer tussen cilinder en kop.Of dat ook echt zo is weet ik niet ik moet voorlopig afgaan op wat er gezegd is. Pas als ik het geprobeerd heb kan ik zeggen dat ik het weet.
  14. Idee is om te beginnen met 1,5 onder en dan zien wat er gebeurt. Behalve proberen heb ik nog nooit inzicht gekregen hoe dat werkt met poort timing. Althans in theorie wel maar in de praktijk lijkt het niet te lukken en krijg ik ook niet uitgetekend hoe het zit. De mazzuchelli heeft in het oude blok altijd met één standaard Ducati vliegwiel gedraaid. Ik begrijp dat ik daar wat geluk mee gehad heb? De mazzuchelli zowel als de sip krukas zijn 60mm. Waar zou je een foto van willen zien?
  15. Moet ik misschien even toevoegen dat de cilinder een New Old Stock gevalletje is en een jaar of veel op het schap heeft gelegen. Dus de kans is heel groot dat het een ouder type is. Maar iig een alu 213
×
×
  • Nieuwe aanmaken...