Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bowyer

Leden
  • Aantal items

    313
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    8

Bowyer last won the day on August 10

Bowyer had the most liked content!

Community reputatie

85 Excellent

1 Volger

Over Bowyer

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vgla 1 t '60
    PX200 94

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Bowyer

    Achterrem cosa 200

    NIET remmen zonder de trommel!!!!!!
  2. Bowyer

    vespa gl 150 (vgla1T)

    verkocht
  3. Bowyer

    Help! elektrisch probleem.

    Hoeveel watt is uw dimlicht? Mogelijk dat die te zwaar is en daardoor een te grote verbruiker is of er is een hele grote overgangsweerstand ergens in het circuit van het dimlicht of het dimlicht veroorzaakt een soort sluiting mogelijk omdat de aarding niet voldoende is. Even met een ohm metertje aan de slag.
  4. Bowyer

    Cosa 200 carbu probleempje

    Dat een Belg dat zegt over het Nederlandsch terwijl er tegenwoordig steeds minder Nederlanders een andere taal dan die van hen zelf machtig zijn is toch wel bijzonder
  5. Bowyer

    Onbekend onderdeel

    zijn dit alle aansluitingen op het potje? Mocht er nog een op zitten dan zou dit een prehistorische brandstofpomp kunnen zijn op vacuüm van het carter.
  6. Bowyer

    Aansluiten 12v Spanningsregelaar / Vespatronic

    thx voor het meedenken met mijn vraagstuk. Ik heb alleen geen vespatronic maar de gewone px ontsteking, en eigenlijk heb ik zo geen idee welke kleuren daar nu aangesloten zijn. Als ik het goed lees dan is de brug een manier om de spanning op een constante 12volt te krijgen. Soort spanningsregelaar dus. het aansluiten van speeltje zonder accu schrijven ze is alleen bij spoelen met een hoog wattage, in andere gevallen dus een accu gebruiken.
  7. Bowyer

    heet/vastloper

    Even een update, gisteren de kytronic gemonteerd en gecontroleerd met de flitspaal. Kytronic op standje 2 geeft stationair ongeveer 15graden en bij ietsje gas vervroegd hij naar ongeveer 22 a 23 graden. Volgas verlaat hij dan weer wat naar ergens tussen de 20 en 15 graden. Dit laatste is niet echt fijn af te lezen omdat hij dan wel iets lijkt te schommelen, dit kan ook zijn omdat ik het de buren niet aan wil doen om langere tijd de wesp volgas te laten draaien in de tuin. Snel even heen en weer door de straat geeft moed, hij lijkt iets krachtiger te zijn in het onderste en middengebied. Helaas nog niet echt mee kunnen rijden het is hier pokkeweer, mogelijk van de week nog of anders aankomend weekeinde.
  8. Bowyer

    heet/vastloper

    Fijn Spaniard dat jou probleem opgelost is nu het mijne nog De uitlaat is een sito plus voor px 200 dus dat zou moeten kloppen, voor zover ik weet zijn er ook geen sito plussen voor grotere dan 200cc. Mocht dat wel zo zijn dan zou ik niet weten waar ik dat aan zou moeten zien. In ieder geval past hij er perfect onder dus dat lijkt mij goed. Ik heb vandaag de kytronic binnen gekregen en misschien dat dat helpt omdat de ontsteking dan verlaat word en dus de cilinder in theorie althans minder heet zou worden. We zullen het zien en ik laat mijn bevindingen weten.
  9. Bowyer

    heet/vastloper

    @Spaniard, ikik begrijp waar je heen wilt alleen als dat het geval was zou er toch ook compressie verlies moeten zijn en zeker vermogens verlies. Ook zou je dan een een geluid moeten horen alsof er onder hoge druk lucht ontsnapt bij elke compressieslag. Dit is niet het geval en ook trekt de motor prima en haal ik ook redelijk eenvoudig de 95 a 100km/u afhankelijk van wind tegen of mee. Dus een lekkende kop wil ik eigenlijk niet geloven zeker omdat voor de wissel naar de sito plus er nog niets aan de hand was. Ben haast geneigd om weer een originele demper te kopen en die er onder te zetten maar ik weiger te geloven dat de sito de oorzaak is. Wat dan wel de oorzaak zou zijn is natuurlijk het grote raadsel. Mocht ik nu echt nietsander kunnen bedenken dan zal ik de kop afnemen en ook gelijk de voetpakking vervangen. Eerst wil ik nog wat met de afstelling van de carburateur klieren ,op gsf heb ik gelezen dat ook in het bovenste toerenbereik de nevensproeier van belang is. Nu is mijn Duits niet bijzonder goed maar ik kreeg uit het verhaal sterk de indruk dat het vergroten van de nevensproeier en luchtjet meer doen dan ik vermoede. Enige wat ik niet snap is hoe het dan werkt met de verhoudingen van de nevensproeier en de luchtjet en wanneer het mengsel dan rijker of armer word. Ik kreeg het idee n dat de luchtjet het mengsel rijker maakt naarmate het getal van de jet kleiner word maar dat is dan weer van invloed op de nevensproeier en de hoofdsproeier. Kortom ik begrijp het hele verhaal niet helemaal , dus mocht iemand het hele verhaal in aap noot mies hebben in een taal die ik goed begrijp (Nederlands dus) dan lees ik het heel graag.
  10. Bowyer

    heet/vastloper

    Nou vandaag dan toch tijd gevonden om bij daglicht een rit te maken die iets meer dan de straat op en neer was. Dieren Apeldoorn visa versa is een goede 40km met wat stukken door de stad en wat lekkere lange stukken waar goed doorgereden kan worden. Aan het eind de van een van die lange stukken (5km) motor stilgelegd en uit laten rollen, vervolgens bougie er uit. Deze is nu koffie met veel melk kleurig maar nog steeds met de 138 sproeier. Verder de standaard nevensproeier en de hoofdsproeier is 160 BE3 138. Voor zover ik kan beoordelen geen lekkage langs de keerring of ergens anders. Wie weet raad want een 138 is wel een beetje vreemd op een standaard 200 met sito plus.
  11. Bowyer

    heet/vastloper

    Nu vanavond de carburateur uit de ultrasoon gevist en weer terug in elkaar gezet met alle afstellingen gelijk aan voor het badje. Drie keer trappen en hij liep weer, geen merkbaar verschil met voor de tijd. Wel alle pakkingen vervangen maar het lijkt geen verschil te maken. Morgen maar eens rijden en kijken wat er gebeurt met de bougie, hopelijk is het opgelost.
  12. Bowyer

    heet/vastloper

    Van het weekend kwam het er niet van dus dan vanavond maar even. Voor de zekerheid eerst nog even het ontstekingtijdstip gecontroleerd, die staat perfect op 23 graden. Toen gestart met het deksel en filter er af ,volle stralen benzine uit het buisje. Dus dat zal het ook niet zijn. Ik heb echt niet het idee dat hij valse lucht trekt,ook de pakkingen onder de carburateur en de bak zien er perfect uit. De carburateur ligt nu te weken in de ultrasoon. Van de week maar eens verder zien. Iemand nog ideeën?
  13. Bowyer

    heet/vastloper

    2Nero, Dat is een idee dat zal ik eerst doen voordat ik de carbu er af haal en in de ultrasoon leg. Dan heb ik gelijk een idee van voor en na. Ik hou jullie op de hoogte.
  14. Bowyer

    heet/vastloper

    2Gio Blok zit in originele kader en volgas is s huid helemaal open. 2Frederik, ja dat weet ik. Nee mengselschroef zit er gewoon in 1,3/4 slag open. 2Nero, slang bij carburateur los gehad en stroom een volle straal uit, carbu verstopt zou misschien kunnen maar moet ik controleren. Ik zal hem eens in de ultrasoon kiepen. 2Spaniard, Ja!!
  15. Bowyer

    heet/vastloper

    Even een stukje va dit topic kapen, zoals eerder al gezegd rijd ik nu met een standaard 200 px blok met een sito plus. Inmiddels heb ik er een 138 sproeier in zitten maar de bougie blijft sneeuwwit. Afgelopen week heb ik weer de benzine en olie gebruikt die ik hiervoor ook altijd gebruikt heb maar dat maakt geen verschil. Vandaag de mengselschroef een halve slag verder dicht gedraaid (in dus) ook dar maakt geen verschil. Ontsteking staat op 23 graden dus standaard. Enige wat niet origineel is is dat het hartje van het luchtfilter er uit is. Ik heb de uitlaat gecontroleerd op lekkage maar die is dicht , en ik heb niet het idee dat hij valse lucht trekt. Iemand nog enig idee wat de oorzaak kan zijn dat het mengsel nu ineens zo arm lijkt te zijn? Oja bougie is een ngk b8es , main jet 160 en be3 mengbuis. Thijs.
×