Jump to content
Vespaforum.be

josse

Members
  • Content Count

    3,283
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

138 Excellent

6 Followers

About josse

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Antwerpen<br />
    Vespa Club België<br />
    Classic Vespa Club Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dit zijn foto's van een origineel. Als ik dat vergelijk met de mijne, denk ik dat het vooral zaak is van mijn spatbord iets uit te kloppen/duwen (zie laatste foto) ?
  2. zou je bij gelegenheid eens een foto van bovenaf willen nemen ?
  3. josse

    Ander stuur

    en als je dat stuur maar niks vindt, dan neem ik aan dat je ook liefst ineens die lelijke vierkante achterkant wil veranderen in de rondingen van de PX ? Kortom, blijf er af of verkoop hem en koop wat je perse wil. Voor de prijs van een T5 ga je makkelijk een PX125 vinden.
  4. Ik heb eindelijk weer de moed gevonden om verder te werken aan de restauratie van een VM1 uit 1953. Gekocht als 'bouwpakket' en uiteraard loop je in de loop der jaren tegen enkele zaken aan, waaronder dit : - Scooter was overspoten in het typische groen van de V-modellen. En de zijbil-motorzijde was in ijzer i.p.v. aluminium. Wat me tot de conclusie brengt dat er in het verleden wel eens een accident mee gebeurd was en wat onderdelen vervangen. Het voorspatbord dat er op zat was niet meer te redden, dus kocht ik vele jaren geleden een soortgelijk aluminium voorspatbord op een beurs. Ik merkte wel dat de 3 gaten niet exact overeen kwamen (scheelde enkele mm's en ze waren al wat ovaal uitgesleten). Dus alles netjes laten oplassen en in orde maken. Maar nu merk ik dat het spatbord achteraan 'hoekiger' is dan bij de kapotte spatbord dat erbij zat. En als ik kijk naar de ronding op mijn V33, dan zie ik dat ook die ronder is. Op foto's in Tecnica is het niet goed zichtbaar, maar ik heb het vermoeden nu dat het spatbord niet klopt. Heeft iemand toevallig zo een VM1T uit 1953 in originele toestand staan en wil die even gaan kijken ? Of iemand die het gewoon als parate kennis weet ? Indien fout, van welk type zou deze dan zijn ? Ik dacht dat alle modellen tot 1954 (VM2) zo een aluminium sportbord hadden en vanaf 1955 in ijzer. (laatste foto V33) Ik kijk er naar uit om weer iets bij te leren 🙂
  5. josse

    Faro basso 1954 - log

    mooi hoor. Ik heb enkele jaren geleden een FB vanuit Napols hierheen gestuurd met kleine transportfirma. Was niet al te duur als jehem niet dringend nodig hebt, ze combineerden dat met andere transporten. Als je die info wil, stuur je maar een PM.
  6. josse

    Ontstekingstijdstip

    off topic : maar raar, dat past eigenlijk wel bij u, niet ?
  7. josse

    Dreke

    beste, zoals de URL en titel van dit forum al doet vermoeden, gaat het hier over Vespa's... maar een gebroken uitlaat laten lassen lijkt me geen goede optie. Een nieuwe gaat even veel kosten als de herstelling. Google is je vriend, maar hier alvast een linkje : https://www.motorkit.com/nl/5679-peugeot-tweet
  8. Via BFOV heb ik een V50 special en een V31 zonder iets van documenten, ingeschreven gekregen. De V50 met gewone brommer-plaat, de V31 met O-plaat.
  9. josse

    Loterij

    Ik voorspel een hoop zever met zo een 'raffle' . Gewoon te koop zetten, die prijs is meer dan fair.
  10. hierbij de antwoorden : - plaats rivetten, gemeten vanaf de bovenste rivet : Buitenste rail : 18,50 / 20,30 Middenste rail : 18,50 / 22,50 Binnenste rail : 18,50 - de 'puntjes' houden de rail vast, dus niet op einde rail nog een gaatje voor rivet/klinknagel. - Middenplank : buitenste 2 rails : 1 schroefje, en ook hier houden de puntjes de rail vast. Binnenste rail : 2 schroefjes (eentje hogerop, gesitueerd tussen de naad en de rem, de 2e in midden voetenplank) Met veel dank aan Peter Maskes !
  11. hierbij de antwoorden : - plaats rivetten, gemeten vanaf de bovenste rivet : Met dank aan Peter Maskes.
  12. waar zitten hier al die specialisten ?
  13. Goedemiddag allen, Ben na enkele jaren weer gestart aan de restauratie van een VM1 uit 1953 en loop al tegen eerste probleempje aan : Er zit een nieuwe bodemplaat in zonder gaten. Gelukkig zitten er wel nog de originele bovenste gaten voor de ‘puntjes’, dus dat is een prima om de ligging te bepalen. Maar wat is de afstand tussen de klinknagels per rail ? (vertrekkende vanaf bovenste rivet) Als ik het juist heb, zitten de uiteinden van de latjes zelf niet vast met een rivet (of schroefje), maar klemmen ze vast onder het 'puntje', dat weer wel met klinknagel vast zit. Maar er zitten er teveel gaatjes in de middenconsole : zie foto - de groene pijltjes zijn volgens mij die voor de ‘puntjes’ van de 3 latjes in midden. Maar klopt het dat de puntjes zelf de ‘lat’/rail vastklemmen of zit er daar op het einde ook nog een schroefje door de latjes ? In de set van Mauro Pascoli, zitten 6 schroefjes voor de latten van de middelconsole... -Ik denk zelf dat de 2 buitenste enkel 1 schroefje in midden hebben. Maar zitten er dan 4 in de middelste lat ? lijkt me wat veel ? -De Vespa was overspoten en ik heb nu het idee dat ze die latjes op de middenconsole met meer schroefjes vastgezet hebben. Heeft iemand daar toevallig weet van hoe dat origineel zit ?
  14. Mooie vondst hoor, en volgens mij in deze staat meer waard dan de € 1000,- die ik ergens las. Volgens mij is deze kleur overigens uniek voor deze Misa-Vespa. samengevat : proberen te kopen en te conserveren. Wat je ook betaalt, je gaat je broek er niet aan scheuren.
×
×
  • Create New...