Jump to content
Vespaforum.be

josse

Members
  • Posts

    3,386
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Antwerpen<br />
    Vespa Club België<br />
    Classic Vespa Club Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

2,770 profile views

josse's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

192

Reputation

  1. josse

    evolutie px

    vanaf een bepaald motornummer is het schakelkruis en de achteras aangepast : het befaamde 'plat kruisje'. Dat was toch wel een belangrijke update, en het oude kruisje was veel gevoeliger voor slijtage.
  2. je zou natuurlijk ook het lek kunnen verhelpen, maar als je de mengsmering wil loskoppelen, kun je best de as eruit halen dat de mengsmering aandrijft. Dat doe je door de carburator te verwijderen, de mengsmering en het carburatorhuis los te maken. Vervolgens kun je de as er gewoon uit de motor trekken. Daarna alles weer vastzetten en klaar.
  3. Het is uiteindelijk in order gekomen door een combinatie van het GVA voor PVG-nummer en het Certificate of Origin. Dit Certificate of Origin wilde men bij DIV in Brussel niet aanvaarden. Men bleef in twijfel trekken of dit wel origineel van Piaggio kwam en het is maar door te blijven aandringen en volhouden dat het nu gepasseerd is. Maar zoals je weet, vat er niet echt te 'praten' met hen. Ik heb het uiteindelijk niet zelf in orde gekregen, heb hulp ingeroepen van iemand die daar meer in thuis is en de weg bij DIV beter kent. Maar zelfs hij zei met dat hij dit nog nooit meegemaakt had.
  4. voorlopig niet, maar toch bedankt voor je aanbod. stand van zaken is dat we nu toch ander officieel document van Piaggio aangevraagd hebben. Na wat emails over-en-weer iemand bij Piaggio Italië gevonden die zich ermee wilde bezighouden en ook officieel bevestigde dat dit document wel officieel is, wat we dan weer kunnen gebruiken richting DIV. Afwachten of het nu wel in orde komt.
  5. ik geef het nog niet op. De piste via NL is zeker een mogelijkheid, maar dan moet het voertuig in orde zijn en rijvaardigheid voor een beperkte keuring, en dan is nu niet het geval. Ik wacht even met er €1,- extra kosten aan te doen, tot ik zeker weet dat het in orde komt. Anders zijn dat kosten op sterfhuis. Verkopen in onderdelen is ook nog steeds een optie.
  6. Als ik naar mezelf kijk, klopt dat inderdaad wel een beetje. Ik kwam hier vroeger dagelijks, ook om gewoon wat te zeveren, maar nu heeft FB een beetje die rol overgenomen. maar ik blijf het hier toch graag adviezen lezen en krijgen van velen, waaronder jij.
  7. 10jr gelden was dit zowat de enige plek, maar ondertussen zijn er zoveel FB en Whatsapp-groepen, dat het hier inderdaad een beetje begint uit te sterven.
  8. Neen, blijft vast zitten. Enkel gelijkvormigheidsattest was onvoldoende voor DIV, dus een Bouwjaarveklaring aangevraagd bij Piaggio (Basic document) , maar ook daar weer een vreemde reactie op van DIV : ---- Aangezien wij twijfels hadden inzake de echtheid van sommige van deze bouwjaarverklaringen, hebben wij contact opgenomen met Piaggio. Hieruit blijkt dat moedwillig de vermelding ‘This document is not valid for homologation and registration purposes’ werd verwijderd van deze documenten. Wij zullen deze documenten dan ook niet langer aanvaarden. Wij raden u aan om Piaggio Nederland te contacteren via volgend emailadres: info.vehicleslogistics@piaggio.com zodat u een geldig attest van bouwjaar kan bekomen. --- En we weten allemaal hoe behulpzaam ze daar zijn... En ondertussen is de DIV dus een onderzoek gestart omtrent de Piaggio bouwjaarverklaringen. Neen, blijft vast zitten. Enkel gelijkvormigheidsattest was onvoldoende voor DIV, dus een Bouwjaarveklaring aangevraagd bij Piaggio (Basic document) , maar ook daar weer een vreemde reactie op van DIV : ---- Aangezien wij twijfels hadden inzake de echtheid van sommige van deze bouwjaarverklaringen, hebben wij contact opgenomen met Piaggio. Hieruit blijkt dat moedwillig de vermelding ‘This document is not valid for homologation and registration purposes’ werd verwijderd van deze documenten. Wij zullen deze documenten dan ook niet langer aanvaarden. Wij raden u aan om Piaggio Nederland te contacteren via volgend emailadres: info.vehicleslogistics@piaggio.com zodat u een geldig attest van bouwjaar kan bekomen. --- En we weten allemaal hoe behulpzaam ze daar zijn... En ondertussen is de DIV dus een onderzoek gestart omtrent de Piaggio bouwjaarverklaringen. een mens zou voor minder de piste via Nederland opzoeken om een voertuig ingeschreven te krijgen. In mijn geval zou het alvast sneller geweest zijn.
  9. nog een optie om te onderzoeken : https://lambrettafinder.com . Sam rijdt om de x weken naar Italië om daar scooters te kopen. Ik veronderstel dat hij grotendeels leeg naar daar rijdt. Dus misschien valt er wel iets te regelen en je scooter op een bepaalde plek afgezet te krijgen. Hoe die echter weer terug geraakt, dat is een andere kwestie... rijden misschien ?
  10. zie bijlage voor technische tekeningen. Iso Milano 150 .pdf
  11. politie blijft bij standpunt dat er aan hun kant niets fout is, maar dat ze verder niets voor me kunnen betekenen en dat ik bij DIV moet zijn. DIV blijft ook op standpunt. Ik heb nu iemand onder de arm genomen die als bijberoep dit soort dossiers begeleid en zijn weg goed kent. Volgens mijn is de PX waarschijnlijk nooit correct officieel ingeschreven geweest, maar wel verzekerd geweest op chassisnummer/nr-plaat, waardoor de politie die gegevens wel gekoppeld ziet, maar DIV niet. De nr-plaat hoort ook bij een PX200GS. Ik heb ondertussen via een dealer een gelijkvormigheidsattest aangevraagd en verkregen. Maar dat is blijkbaar ook nog niet voldoende om hem in te voeren/in te schrijven. Aanvraag van bouwjaar etc is nu lopende bij Piaggio. to be continued dus...
  12. anders moet je deze scans even bekijken. Er zit bij oude modellen verneveling op de grondverf, omdat niet afgeplakt werd. Adobe Scan 21 mei 2021 (3).pdf
  13. proficiat, je hebt jezelf een hele hoop werk bespaard 🙂 (en ik voel dat velen hier terugdenken aan een gelijkaardig moment, waarop het hen niet gelukt is)😃
  14. We zijn er nog niet uit. Ik heb nu via een Piaggio-dealer een aanvraag lopen voor kopie gelijkvormigheidsattest en bouwjaar etc. Politie blijft zeggen dat er wat hen betreft geen vuilte aan de lucht is. En ik heb op aanraden van Frederik contact opgenomen met iemand die er zijn bijberoep van gemaakt heeft om dit soort zaken uit te zoeken. Wordt vervolgd
×
×
  • Create New...