Jump to content

josse

Members
  • Posts

    3,408
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VCA, VCB, SC du Sud Est
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

2,925 profile views

josse's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

202

Reputation

  1. Onze buurman heeft een Vespa LX 50 uit 2010 en sprak me deze week aan voor hulp. Vespa heeft enkele jaren stil gestaan en deed niets meer ... of ik eens wilde komen kijken. Ik heb de batterij vervangen, die was dood. Bij het starten hoor ik de startmotor draaien, maar krijg hem niet in gang. Bij een old zou ik direct weten waar te beginnen zoeken, maar bij zo een 4T heb ik er geen idee van. Is er iets dat ik snel nog kan testen ? Of ergens een youtube-filmpje met wat tips ? Anders zit er niets anders op dan hem naar een dealer doorverwijzen.
  2. volgens mij staat er dat hij 98 tankt, dus max 5% ethanol. Er zijn overigens stations waar de 98, 0% ethanol heeft. Ik meen dat de Shell V-power zo eentje is.
  3. volgens mij zijn die van de Rally en GS/SS anders.
  4. josse

    Vespa gs160 mk1

    en de achterrem ?
  5. ik heb ooit eens dagen gezocht achter een gelijkaardig mysterie : koppeling slipte door, alhoewel alles vernieuwd was. Uiteindelijk bleek het iets heel dom te zijn : ik had de koppelingskabel niet vervangen, en er bleek één draadje los te zijn gekomen, in de 'gain' beginnen opfrotten, waardoor de kabel constant onder spanning bleef, ook al leek en voelde het alsof die volledig losgelaten was. Ik reed eigenlijk constant met de koppeling 10% ingedrukt, waardoor die minimaal doorslipte en compleet verbrandde. Dit was wel herkenbaar aan de slijtage platen en zwarte verbrande olie. Dus toch even goed controleren of de kabel zelf ongeschonden is en of er niet toevallig nog iets van een oude kabel is blijven zitten ergens binnenin de kabelhoes.
  6. en zeg nu eens wat hij rijdt ?
  7. VSX1T60145xx uit 2001, ingeschreven op mijn naam, volledig standaard, uitgezonderd een Sito+uitlaat. Heeft heel lang in een schuur gestaan en was totaal verwaarloosd. Het is algemeen geweten dat deze laatste series geproduceerd in Pontedera niet echt goed gespoten waren en erg gevoelig voor roest. Bedoelingis/ was om hem weer rijdend te zetten. Wat reeds gebeurde : carburateur volledig gereinigd, nieuwe benzine-darm, olie, nieuwe remblokjes in schijfrem en nieuwe remvloeistof+ontluchten, 3 nieuwe slotjes+2 sleutels,.... Nog te doen : vernieuwen kabels, grondig poetsen en eens wat km's mee rijden om zeker de weten dat de koper niet na 1 dag weer aan de deur staat. Mijn bedoeling was om hem eerst hier en op gespecialiseerde groepen aan te bieden, omdat ik enkel wil verkopen aan iemand die weet wat hij koopt en er zelf aan kan sleutelen als nodig. Rijden doet hij al, motor draait soepel en zoet. Motor is niet gereviseerd of open geweest. Er staan 10K op te teller en ik ken de voorgeschiedenis van de Vespa niet. D3CF1721-FAFA-488A-AC56-FF1A8BCD188D.MP4
  8. Ik ben bezig een zwarte millennium PX200 weer rijdend te zetten en dan te verkopen. Maar ben nog niet helemaal klaar. En de koper zou vervolgens het chassis aandacht moeten geven.
  9. josse

    Px probleem

    oude types , grove draad = 1,5 , recentere types, fijnere draad = 2,5 Het klopt, dat als je een startmotor hebt, deze in de weg zit om fatsoenlijk aan die vijs te kunnen.
  10. Ik heb het eindelijk opgelost, slotje zat niet diep genoeg, waardoor lipje niet achter rand van chassis viel. Kleine tik met hamer was voldoende.
  11. awel, er wordt weinig liefde gegeven aan Cosa's , maar die gele van u is een pareltje.
  12. Als je dat niet zelf kan/wil doen/leren, ga je best op zoek naar iemand die het voor je wil doen, voor een vriendenprijs. Of wordt lid van een club en probeer daar iemand te vinden. In elke club zitten er mensen met teveel tijd en goesting. Als je het blok er zelf al van onder haalt en later zelf weer erin steekt, scheelt dat al een hoop werkuren. Hoe dan zou ik heel goed nadenken of je echt de investering in een volledige revisie van een PX80-blokje wil doen. Elke euro die je erin steekt, komt er nooit meer uit. Zo een 80-er heeft nagenoeg geen marktwaarde in België, behalve dan voor de eigenaar/liefhebber. Werden volgens mij enkel voor de Duitse markt gemaakt? Ik zie eerlijk gezegd het voordeel er ook niet van in om dat te kopen 'om te leren schakelen'. Een 125 had even handig geweest en tenminste zijn waarde gehouden. En het is logisch dat iedereen hier zegt dat je een volledige revisie moet doen, als je hem toch open doet. Maar dat moet natuurlijk niet. Als je zelf wat handig bent en dit forum als hulp-lijn gebruikt, zou je ook eerst eens kunnen proberen om enkel de olie-keerring te vervangen en de rest zo laten. En eens open, ga je wel meer weten qua slijtage kruisje en koppelingsplaten. Die 2 onderdelen zijn trouwens een verwaarloosbare kost als je bezig bent.
  13. dat is een nieuwtje voor me... ik zag ergens een post op FB passeren van iemand die dat setje plug&play installeerde en haalde 19PK op testbank, als ik me niet vergis.
×
×
  • Create New...