Jump to content
Vespaforum.be

josse

Members
  • Content Count

    3,297
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

141 Excellent

7 Followers

About josse

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Antwerpen<br />
    Vespa Club België<br />
    Classic Vespa Club Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,623 profile views
  1. josse

    Iso milano

    Ik heb alles verkocht aan Ben, zie boven. Heb wel de digitale versie van boek indien nodig. @nero: doet me denken aan 30jr geleden toen ik een Taffspeed-uitlaat bij de douane moest gaan ophalen...
  2. josse

    Vespa side car

    en om gewoon op uw vraag te antwoorden : https://www.sip-scootershop.com/nl/product/sidecar-links-wideframe_40775000?q=sidecar En ja, het is anders en je moet er mee leren rijden. En neen, het is niet veilig, maar dat zijn onze brommers sowieso niet. En als je er een bouwt, bouw die dan op een scooter die je 'over' hebt.
  3. hoe is het afgelopen ? Ben zelf bezig met een ACMA-blokje met Pinasco 160-kit. Ik probeer zoveel mogelijk info te bekomen en toch verwarrend : - SIP geeft aan : piston 3-4mm inkorten bij Acma/125cc blok. - SCK geeft dan weer aan : motorhuis 0,5-1mm dieper frezen Komt beetje overeen met wat jullie hier reeds tegen kwamen. Iemand toevallig meer info of ervaring ? Of een link naar een site met meer info. Ik was begonnen aan GSF, maar dat topic heeft 125p en kom met de zoekfuctie nooit op de juiste site.
  4. Bezig met de restauratie van een VM1 '53 en ga naast de standaard-blok , ook een ACMA-blokje bouwen rond de Pinasco 160cc. Blijkbaar dient die pistin 2-3 mm afgedraaid te worden, wil je hem met een 125cc blok gebruiken. Iemand daar een goed adresje voor ? Lijkt me niet iets dat je met een Dremel gaat doen.
  5. en ik dacht weer eens de holy grail, gevonden te hebben 🙂
  6. De meeste info heb ik ondertussen al via een FB-groep. Ik schrik enorm van de bedragen die sommigen hiervoor bieden... had ze bijna op het containerpark gesmeten 🙂
  7. waar zitten al die specialisten hier ?
  8. Ik ben mijn garage aan het opruimen en komen wat accessoires tegen die ik in de loop der jaren bij elkaar verzamelde. Ik kan wel wat hulp gebruiken bij : - de identificatie : merk en past op welk type ? - waarde/zeldzaamheid ? ( de Lambretta-delen komen van een SX200 die ik in België gevonden heb, de Vespa-delen komen van GS160 en Faro Basso ( volgens mij VM1)
  9. Heeft iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VM1 - 1953 in ALUMINIUM ?
  10. josse

    Iso milano

    Misschien dat andere toevallig toch ook interesse hebben : hier een link naar de manual/schema's die ik heb : https://we.tl/t-1Yu1aHkez3 @SaLP kan ik een scan van die van u ook bekomen aub ? Je komt zelden info tegen, dus nu ik de kans heb, niet laten schieten :-)
  11. josse

    Iso milano

    Ik heb 3 Iso Milano's staan, weliswaar verre van gerestaureerd of rijdende toestand... 🙂 : 2 staan nog in elkaar en eentje in 'dozen' , maar is al herspoten. Verder heb ik nog een extra motorblok liggen van een Iso Milano en heb copies van de bouwschema's en onderdelen-nrs. Ook ooit nog een leuke set chrome sierstukken gekocht op Ebay voor op de billen, maar het is er nooit van gekomen er eentje te restaureren. Volgens mij hebben beide Iso's nog de originele lak (eentje is mint-groen+wit, de andere lichtbouw+wit). Als je een onderdeel wil komen bekijken of laten inscannen voor
  12. Dit zijn foto's van een origineel. Als ik dat vergelijk met de mijne, denk ik dat het vooral zaak is van mijn spatbord iets uit te kloppen/duwen (zie laatste foto) ?
×
×
  • Create New...