Jump to content
Vespaforum.be

josse

Members
  • Content Count

    3,287
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

138 Excellent

6 Followers

About josse

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Antwerpen<br />
    Vespa Club België<br />
    Classic Vespa Club Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heeft iemand toevallig nog een voorspatbord liggen voor een VM1 - 1953 in ALUMINIUM ?
  2. josse

    Iso milano

    Misschien dat andere toevallig toch ook interesse hebben : hier een link naar de manual/schema's die ik heb : https://we.tl/t-1Yu1aHkez3 @SaLP kan ik een scan van die van u ook bekomen aub ? Je komt zelden info tegen, dus nu ik de kans heb, niet laten schieten :-)
  3. josse

    Iso milano

    Ik heb 3 Iso Milano's staan, weliswaar verre van gerestaureerd of rijdende toestand... 🙂 : 2 staan nog in elkaar en eentje in 'dozen' , maar is al herspoten. Verder heb ik nog een extra motorblok liggen van een Iso Milano en heb copies van de bouwschema's en onderdelen-nrs. Ook ooit nog een leuke set chrome sierstukken gekocht op Ebay voor op de billen, maar het is er nooit van gekomen er eentje te restaureren. Volgens mij hebben beide Iso's nog de originele lak (eentje is mint-groen+wit, de andere lichtbouw+wit). Als je een onderdeel wil komen bekijken of laten inscannen voor
  4. Dit zijn foto's van een origineel. Als ik dat vergelijk met de mijne, denk ik dat het vooral zaak is van mijn spatbord iets uit te kloppen/duwen (zie laatste foto) ?
  5. zou je bij gelegenheid eens een foto van bovenaf willen nemen ?
  6. josse

    Ander stuur

    en als je dat stuur maar niks vindt, dan neem ik aan dat je ook liefst ineens die lelijke vierkante achterkant wil veranderen in de rondingen van de PX ? Kortom, blijf er af of verkoop hem en koop wat je perse wil. Voor de prijs van een T5 ga je makkelijk een PX125 vinden.
  7. Ik heb eindelijk weer de moed gevonden om verder te werken aan de restauratie van een VM1 uit 1953. Gekocht als 'bouwpakket' en uiteraard loop je in de loop der jaren tegen enkele zaken aan, waaronder dit : - Scooter was overspoten in het typische groen van de V-modellen. En de zijbil-motorzijde was in ijzer i.p.v. aluminium. Wat me tot de conclusie brengt dat er in het verleden wel eens een accident mee gebeurd was en wat onderdelen vervangen. Het voorspatbord dat er op zat was niet meer te redden, dus kocht ik vele jaren geleden een soortgelijk aluminium voorspatbord op een be
  8. mooi hoor. Ik heb enkele jaren geleden een FB vanuit Napols hierheen gestuurd met kleine transportfirma. Was niet al te duur als jehem niet dringend nodig hebt, ze combineerden dat met andere transporten. Als je die info wil, stuur je maar een PM.
  9. josse

    Ontstekingstijdstip

    off topic : maar raar, dat past eigenlijk wel bij u, niet ?
  10. josse

    Dreke

    beste, zoals de URL en titel van dit forum al doet vermoeden, gaat het hier over Vespa's... maar een gebroken uitlaat laten lassen lijkt me geen goede optie. Een nieuwe gaat even veel kosten als de herstelling. Google is je vriend, maar hier alvast een linkje : https://www.motorkit.com/nl/5679-peugeot-tweet
  11. Via BFOV heb ik een V50 special en een V31 zonder iets van documenten, ingeschreven gekregen. De V50 met gewone brommer-plaat, de V31 met O-plaat.
  12. josse

    Loterij

    Ik voorspel een hoop zever met zo een 'raffle' . Gewoon te koop zetten, die prijs is meer dan fair.
  13. hierbij de antwoorden : - plaats rivetten, gemeten vanaf de bovenste rivet : Buitenste rail : 18,50 / 20,30 Middenste rail : 18,50 / 22,50 Binnenste rail : 18,50 - de 'puntjes' houden de rail vast, dus niet op einde rail nog een gaatje voor rivet/klinknagel. - Middenplank : buitenste 2 rails : 1 schroefje, en ook hier houden de puntjes de rail vast. Binnenste rail : 2 schroefjes (eentje hogerop, gesitueerd tussen de naad en de rem, de 2e in midden voetenplank) Met veel dank aan Peter Maskes !
  14. hierbij de antwoorden : - plaats rivetten, gemeten vanaf de bovenste rivet : Met dank aan Peter Maskes.
×
×
  • Create New...