Jump to content
Vespaforum.be

josse

Members
  • Content Count

    3,322
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

152 Excellent

7 Followers

About josse

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Antwerpen<br />
    Vespa Club België<br />
    Classic Vespa Club Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,698 profile views
  1. zelfde prijs als een gewone PX200, lijkt mij. € 3-3,5K
  2. Mag ik even inpikken op dit topic, vriend van me zit met exact hetzelfde vraagstuk : - SIP 2.0 of 3.0 in combi met standaard 125cc ? - sproeiers : 160-be3-102 , correct ? - wat met luchtfilter ? zit daar nog verschil op of enkel gaatje boren ? - ik neem aan dat de ontsteking gewoon kan blijven staan ?
  3. Inderdaad goed voor u. Ik vraag me eigenlijk af of er ergens de garantie bij stond dat ze ingeschreven konden worden. Of waarop dat je je baseert voor misleiding. Gewoon puur uit juridische interesse in kleine lettertjes.
  4. https://youtu.be/iXbJZyQmwTw nog deel van de oplossing : - schijf moet toch met de komische kant naar beneden, richting koppeling ! Ik dacht dat het anders was. - en dat half maantje moet je blijkbaar toch wat bewerken of beter nog origineel Piaggio gebruiken, zodat het dieper in de uitsparing valt Soit, mogelijk interessant voor als iemand ooit tegen zelfde probleem aan loopt.
  5. mogelijks deel antwoord gevonden in : "Nederlandstalige vraagbaak over vroege Vespa 125 - 150cc en GS 150 modellen.", topic 'Scans'
  6. https://www.maskesvespaparts.com/Webwinkel-Product-52621221/Needle-set-clutch-FB.html setje van 40st.... dan zou ik de verkeerde gebruikt hebben en moeten die veel dunner zijn ? Lijkt me toch vreemd.
  7. Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken. 1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)
  8. Langs de andere kant is nu echt alles heel vlot te krijgen, en heb je vaak ook keuze uit prijzen/kwaliteiten... dat was vroeger wel lastiger. Blijft ook altijd het dilemma : -ofwel koop je eentje waar nog niet teveel aan gewerkt is en doe je het zelf, zodat je ook weet wat er vervangen is in hoe dat gebeurde. -Ofwel koop, je eentje die 'gerestaureerd/gereviseerd' is, maar dat kan even goed een kat in een zak zijn. Als je er zelf niet aan kan en wil sleutelen, kun je er eigenlijk beter van af blijven en een GTS kopen.
  9. redelijk simpele marktwerking, lijkt mij. Zolang er kopers opduiken voor die vaak veel-te-duur-verkochte-scooters, blijven die prijzen hoog.
  10. misschien toch maar even de oplossing hier zetten, voor mocht iemand ooit op deze post terecht komen, zoekende naar informatie : Ik heb dan maar nauwgezet dat filmpje van SIP gevolgd - Buzzwangle er op. Ik heb wel geen gradenschijf gebruikt, omdat dit volgens mij ook geen zin heeft als je zo een toestelletje gebruikt van SIP of de Buzzwangle. - pistonstop er in, TDC bepaald en dan 18° erbij geteld en doorgedraaid. - De laser-markering op de stator komt overeen met de T-markering op de ontstekingsplaat. Zo lijkt het ook
  11. het is gelukt, dank voor de hulp
  12. Iemand ervaring met het afstellen van een elektronische ontsteking van SIP VAPE Sport ? - je hebt geen aanduidingen voor A, IT maar enkel streepjes per graden. - Ik heb ene Stroboscoop en een Buzzwangle : TDC bepaald en punt van 18° voorontsteking voor de 177 Magny Cours. - Maar gezien die variabele curve, is het bijna onmogelijk om dit goed af te stellen met stroboscoop. Zeker als je geen toerenteller hebt. Hoe lossen jullie dit op ? Als er nu nog A en IT stonden, zou je van daaruit kunnen vertrekken...
  13. echt mooi werk geleverd, en fijn om het hele project op foto te kunnen volgen. Veel veilige km's gewenst
×
×
  • Create New...