Jump to content
Vespaforum.be

sidvespa

Members
  • Content Count

    2,174
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

203 Excellent

3 Followers

About sidvespa

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    125 ccV32 Bj1952
    125cc T5 Bj1989
    PK125S Bj1984 ( sold )

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    hoboken (Antwerpen)
  • Land
    Belgiรซ

Recent Profile Visitors

2,090 profile views
  1. sidvespa

    Vespa t5

    Als ge aan 1000 euro er bovenop zit kom ik hem halen ๐Ÿ˜ˆ te zot voor woorden dat deze aan die prijs nog niet verkocht is probeer anders eens op de Facebook Vespa groep " T5 owners " veel Engelsen daar maar ook internationaal anders eens op GSF proberen nu de grenzen terug open zijn grtz sidvespa
  2. sidvespa

    Ander stuur

    Hoewel ik moet zeggen een T5 daar hoort een vierkant licht op ๐Ÿ˜‡ dit is de mijne volledig origineel ๐Ÿ˜‰ Mocht je voor de conversie gaan en je hebt een werkende analoge km teller ,heb ik mogelijk interesse om deze over te nemen om zo uw budget weer wat op evenwicht te krijgen ๐Ÿค— In de UK had ja een T5 Classic een T5 motor is een gewoon PX chassis
  3. sidvespa

    Ander stuur

    Zonder veel aanpassingen zal dit niet lukken vrees ik ,bevestiging met fourche op het stuur van deze T5 met vierkante koplamp en bevestiging van ronde koplamp zijn anders als je het toch wil uitvoeren zal je dus ook fourche moeten veranderen , maar dan zou ik ineens all the way gaan en ineens een set met disk brake nemen , setjes duiken al wel eens op 2 de hands rond de 350 euro grtz sidvespa
  4. Makkelijkste manier voor alle kabels is de binnenkabel uit de gaine halen , dan een ijzerdraad of koperdraad ( ontstripte elektriciteitskabel ) van minstens de dubbele lengte door de oude gaine steken , lus er aan aan een kant , dan aan de andere kant ( zonder lus )de nieuwe gaine over de kabel steken ook hier lus er in en nu de oude er uit trekken en de nieuwe komt er mooi op dezelfde plaats in te zitten als de oude ๐Ÿ˜‡ grtz sidvespa
  5. Even opletten gehele kabel te vervangen met gaine of enkel de binnenkabel want de manier van werken is wel een heel groot verschil zeker als je niet weet hoe het te doen , het eerste dus de gehele kabel met gaine werkje van een paar uur met de nodige frustratie er bij Als men niet de juiste manier kent , met de juiste manier 30 min tot 60 min enkel binnenkabel is simpel en inderdaad oude er uit , vet aan de nieuwe en deze al draaiend er terug in grtz sidvespa
  6. Nee dat kan niet de reden zijn, maar als uw aarding in uw koplamp niet goed is wel
  7. De pinkers aarden via een van de bevestigingsvijzen dus daar zal je wat verf moeten wegschrappen ook de aarding van uw batterij eens goed nakijken of deze wel verbinding maakt met het frame hoe ik dat meestal doe is met de multimeter op piepen zetten om iets door te meten , dan de te controleren vijs die aarding zou moeten maken en dan ergens op uw kader waar zeker bloot metaal is nu zou er een piep te horen moeten zijn is dit niet beetje verf wegschrappen tot bloot metaal grtz sidvespa
  8. Kijk eens uw aarding na , de vespa is gespoten en vermoedelijk krijg je nu geen aarding grtz sidvespa
  9. Welke olie heb je gebruikt voor de boite ? En zit er nog genoeg olie in ? grtz sidvespa
  10. Igm nr is geen chassis nr maar een part nr van de fabriek volgens mij gewoon op de verkeerde plaats naar chassis nr gezocht grtz sidvespa
  11. sidvespa

    Vervangen remmen

    Heb je de remkabel ontspannen ? Ofwel de regelvijs helemaal indraaien of nog beter uw kabel los maken van uw rem .als de rem ook maar een klein beetje open staat kan het zijn dat de klok niet op zijn plaats kan grtz sidvespa
  12. Bekijk dit filmpje eens ( eventueel een paar keer ) hier heb ik mijn mosterd gehaald grtz sidvespa
  13. Sold grtz sidvespa
  14. Dat is natuurlijk zoals ik in mijn post wel een heel belangrijke die slotpositie , alleee we kunnen besluiten , eind goed al goed grtz sidvespa
  15. Dit filmpje heb is gebruikt om alles nog eens correct na te kijken , hier word TDC bepaald en wat je moet doen voor juiste ontstekingspunt te bepalen , let wel dit ontstekingspunt hangt af van fabrikant tot fabrikant en model cilinder dus zeker de juiste setting voor uw cilinder nakijken , en wat voor u heel belangrijk is eens juist bepalen welke spie gleuf van uw vliegwiel je moet gebruiken , gebruik je het verkeerde staat alles volgens mij bijna 180* verkeerd ga ook stap voor stap en sla er geen over , niet lopen als je niet kan stappen grtz sidvespa
×
×
  • Create New...