Jump to content
Vespaforum.be

sidvespa

Members
  • Posts

    2,272
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    125 ccV32 Bj1952
    125cc T5 Bj1989
    PK125S Bj1984 ( sold )

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    hoboken (Antwerpen)
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

2,940 profile views

sidvespa's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

242

Reputation

  1. Vespa is opnieuw gespoten zeg je , bij de oude weet ik dat soms al eens het vacuüm gaatje in de benzine dop daardoor al eens dicht komt te zitten en zo de benzine niet meer vloeit door het vacuüm , probeer eens zonder benzine dop op de tank grtz sidvespa
  2. Hoe heb je dit uitgemeten ? Meet eens tussen stroomdraad van uw lampje en een stuk bloot ijzer van uw frame , meet je daar spanning ? Dan tussen het punt dat aarding maakt aan uw lamp en zelfde punt op uw frame met een multimeter die op de piepstand staat ( weet niet hoe ik deze stand moet noemen ) nu moet je een piep krijgen grtz sidvespa
  3. Ik zou vooral eens naar de aarding kijken of deze goed is grtz sidvespa
  4. Zoals de titel aangeeft gezocht motor bescherming onderaan de T5 motor in goede staat , binnenisolatie mag maar hoeft niet deze heb ik nog grtz sidvespa
  5. Ooit was ik ook op zoek naar een bil kant greedschapsbak voor mijn V32 heeft ongeveer 3 jaar geduurd en via GSF gevonden. Ik zou zeggen plaats uw vraag daar ook eens 😉 ook zijn er verschillende Facebook groepen waar je deze vraag kan stellen, hierdoor ga je een internationaal publiek aanspreken en vergroot je volgens mij uw kansen. hou er wel rekening mee dat je daar wel een iets groter budget zal moeten voorzien dan voor bvb PX of sprint billen grtz sidvespa
  6. Nog een opmerking om na te kijken , heb je de juiste remtrommel ? Is dit de originele ? Of reeds vervangen in het verleden ? er zijn 2 verschillende voor de 2 types keerkring 1 voor de keerkring van uw model deze is normaal zeer mooi geld waar de keerkring komt , en dan is er een nieuwer model dat iets minder mooi is afgewerkt op deze plaats voor de nieuwere motoren waar de kering in de motor op de achteras zit grtz sidvespa
  7. sidvespa

    Olie lek T5

    Goed , alles begon dus met een olie lekje, vespa had een paar jaar stil gestaan( niet ideaal ) maar dus gekocht en 1 jaar mee gereden en begon te lekken , omdat er ook een heel gedoe is met de ethanol in de nieuwe benzine en ik door het vuil op de motor de lek niet kon traceren maar besloten om een revisie uit te voeren , dus gedaan , nieuwe lagers , pakkingen , Borages , primaire veren , schakelkruis ,koppeling , enz Nu het probleem hij lekt nog ,1 voordeel nu kan ik wel zien van waar , dus tussen motor en carbubox , pakking er tussen is origineel piaggio pakking , iemand tips van betere pakking ? Plaatsen 2 pakkingen ? Andere suggesties ? alvast bedankt sidvespa PS mocht er iemand een goedkope et2 te koop hebben heb ik mogelijke interesse , dochter heeft donderdag de hare Pere Total gereden , gelukkig enkel maar schade aan de vespa en heeft zij zelf buiten wat spierpijn , een beetje angst er niets aan overgehouden.
  8. Dozy scooter parts niets meer liggen ?
  9. sidvespa

    Advies

    Kan van alles zijn,maar volgens mij heeft het niets met warmloper te maken. Zal je iets meer info moeten geven denk ik zo ineens? Iets aan gesleuteld? Benzine tank proper? Krijgt de carbu genoeg benzine? Krijgt de carbu genoeg lucht? Heeft hij wanneer hij stil valt nog steeds ontsteking? grtz sidvespa
  10. Ik ben gewoon heel jaloers ? prachtig stuk ? grtz sidvespa
  11. Deze op nummer 6204 dan ? Daar kan je wel de methode van de las gebruiken om het lager te doen krimpen waarbij een tool niet nodig is ,gewoon aan de binnenzijde waar de naadjes of de bolletjes van het lager in lopen met een halfautomaat of elektrode een las leggen gewoon rond gaan door de krimp die steeds groter is gaat het lager gewoon los komen . geleerd van een oud collega die vroeger auto mekanieker was grtz sidvespa
  12. @nero , bij mij is het wel elke keer gelukt , wat ook kan maar is voor deze lager niet simpel ( maar gaat wel.perfect voor de andere is aan de binnenkant ( als de naalden of bolletjes er uit zijn ) een lasnaad in de binnenkant lassen met halfautomaat of elektrode , door de krimp van het materiaal valt de lager er normaal gewoon uit ? grtz sidvespa
  13. Bedoel je deze ? Daar is een trukje voor , benodigdheden 1 doorslag +hamer met buiten diameter zelfde als binnen diameter lager 1 witte boterham je neemt het binnenste van de boterham maakt dit een beetje nat zodat je een kneedbaar bolletje hebt , prop de opening in lager vol met dit kneedsel , plaats het Carter op een goede ondergrond ( hoop wit zand of zo ) plaats de doorslag nu op het gekneed brood en sla er zachtjes op en herhaal dit steeds , af en toe wat gekneed brood toevoegen in het lager , je zal zien lager komt er stilletjes uit wel voorzichtig aan doen en niet direct op rammen of je Carter scheurt grtz sidvespa
  14. Kijk op face book eens onder CMS. Services mogelijk kunnen zij u helpen grtz sidvespa
  15. Ik steek altijd mijn krukas is de vriezer , en lager even in de oven op hetelucht 150 of 180 graden ( mijn vrouw is er niet altijd voorstander van maar als ik mijn carters is de vaatwasser steek is ze nog bozer dus zal dit wel Ok zijn zeker ? inderdaad snel zijn is dan de boodschap grtz sidvespa
×
×
  • Create New...