Jump to content
Vespaforum.be

sidvespa

Members
  • Content Count

    2,063
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

149 Excellent

2 Followers

About sidvespa

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa club antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    125 ccV32 Bj1952
    PK125S Bj1984

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    hoboken (Antwerpen)
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,441 profile views
  1. Wormwieltje vervangen zou een oplossing kunnen bieden ,ik weet wel niet of je dan meer of minder tanden moet gebruiken grtz sidvespa
  2. Btw de gaatjes met een 1 gemarkeerd zouden wel eens van een dealer logo kunnen zijn ,hoewel in de jaren 40 en 50 toen meestal decals gebruikt werden en in de jaren 60 meer dealer logos ! De met 2 gemarkeerde gaatjes zijn voor mij een raadsel
  3. Nog eens bekeken en volgens mij is uw logo inox , voor de rest mooi scooter , je meld dat hij uit elkaar is wat zijn de plannen dan?? Opnieuw een nieuwe laklaag?? Of deze behouden?? Ik zou in elk geval op zoek gaan naar een origineel logo ( kan wel wat kosten weet ik ) en indien geen nieuwe lak de nu geplaatste gewoon vervangen , indien wel een nieuwe laklaag gaten dichten ( lassen dus ) en logo op de juiste plaats monteren veel Suc6 nog met uw project ik hoop dat je ons hier zo nu en dan laat volgen via een fototje zo af en toe grtz sidvespa
  4. Mooi ding , maar ik denk wel dat er iets niet klopt aan uw logo , is volgens mij geen origineel waardoor de maten wel eens niet 100% kunnen kloppen . kan je eens wat meer foto's van uw Vespa posten ? Grtz sidvespa
  5. De uitleg voor de niet gelijke nrs zit daarin dat motor getest werd voor inbouw en gebruik , wanneer deze niet ok was werd deze gewoon geschrapt en gebruikt voor stukken en werd gewoon de volgende wel ok motor in dat frame geplaatst van mijn V32 heb ik de originele garantie papieren van 1952 er bij gekregen en daar staan dus beide nrs van een dus origineel in 1952 afgeleverde Vespa door de winkel “automoto “ in Antwerpen grtz sidvespa
  6. Sprint (2 spoelpoorten ) sprint veloce ( 3 spoelpporten ) deze zijn ook jaren 70 Vespa's en hebben voor mij zowat dezelfde tijdsgeest en zijn als je wat zoekt iets betaalbaarder grtz sidvespa
  7. Gaat een serieuze zoektocht worden , daar de 180ss van 1964 tot 1968 geproduceerd zijn dus nu eentje vinden die dan nog min 4 jaar in een shop heeft gestaan voor hij ingeschreven was
  8. Een nieuwer flexibeler paar darmpjes van dezelfde lengte zeer belangrijk maak ze niet langer voor het latere gemak want dan werkt het boeltje niet grtz sidvespa
  9. Op het moment dat je dat probeert om in 1 te zetten draaien de wielen dan ? Als je kijkt hoe een versnellingen van een Vespa is opgebouwd , dan kan het zijn dat de tandwielen niet op lijn zitten met het schakelkruis wanneer het achterwiel draaid kan het zijn dat ze weer in lijn komen en wel pakken grtz sidvespa
  10. Nero staat de E niet gewoon voor elektronische ontsteking ? Grtz sidvespa
  11. Na jaren rond te toeren met een roof boxer helm ben ik nu toe aan een nieuwe helm Nu is mijn oog gevallen op de Caberg droid reden 1 de prijs deze is een heel stuk goedkoper dan een nieuwe roof 2 het gaat hier net zoals de roof over een systeem helm die ook met open vizier ( of kinstuk ) een goedkeuring heeft Het is inderdaad zo dat ik met de oude roof veel rond reed rond de kerk met mijn V en PK125S dan laat het kinstuk meestal open , op drukkere banen deed ik het meestal dicht ,daarom heeft zo een systeemhelm dan ook mijn voorkeur dus heeft er iemand ervaring met deze helm , of ervaring met andere systeemhelmen grtz sidvespa
  12. Ik heb er hier 2 liggen alle 2 voor 10" hebben alle 2 wel nieuwe rekkers nodig grtz sidvespa
  13. sidvespa

    Benzinemeter

    ok dat zal dan wel in orde,zijn , heb je alle elektrische connecties ( aansluit fiches ) al eens gecontroleerd of deze wel goed in elkaar bevestigd zijn kan zijn dat deze losgetrild zijn andere mogelijkheid is dat uw vlotter stuk is , ik dacht dat de vlotter een potentiemeter is dus wanneer hij hoog staat veel elektriciteit , laag weinig elektriciteit naar uw benzine meter ( niet mijn dada dus iemand die er meer van kent mag mij gerust corrigeren hoor ) grtz sidvespa
  14. sidvespa

    Benzinemeter

    Kijk eens met een lamp in uw benzinetank , via uw opening om te tanken , naar de positie van uw vlotter in uw tank en kijk dan even of deze vrij kan bewegen enz grtz sidvespa
  15. sidvespa

    Project 1963 vbb2t

    Deze kunnen uw probleem oplossen wat uw afgebroken stelnippel betreft https://www.gamma.be/nl/assortiment/gamma-tapeinduithaler-3-4-5-6-8-mm/p/B401074?gclid=EAIaIQobChMIxreS28jP4QIVFON3Ch3aPg3SEAQYASABEgImfvD_BwE&gclsrc=aw.ds grtz sidvespa
×
×
  • Create New...