Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Posts

    752
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

2,962 profile views

Niels_1977's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

197

Reputation

  1. Bij SCK hebben ze een grote badge Vespas gekocht in goede ongerestaureerde en veelal degelijke conditie uit Pakistan. Een goede basis om te restaureren, ongerestaureerd en niet te vergelijken met de geplamuurde curry zooi. (of er wordt aangegeven bij verkoop wat er aan mankeert) Voor schappelijke prijzen, ok geen echte Italiaan, maar destijds (jaren ‘60) geproduceerd onder licentie en met kwaliteits controle van Piaggio zelf. Aangezien niet iedereen een perfecte Vespa a 4000 euro kan betalen, een heel aardig alternatief. Ik geloof dat ze nu de eerste badge hebben ingekocht (iets van 20 stuks), en als het SCK bevalt zullen ze vast meer inkopen. https://youtu.be/V-OwgRQz9gA?si=7E3J8M9GByEBa4H5 Zoals Frederik zegt zou ik er alsnog geen duizenden euros aan besteden, de waarde blijft helaas een stuk minder dan een Italiaanse Vespa. Maar zo kan je wel meedoen aan een hobby die anders misschien onbetaalbaar is.
  2. Zoek je een complete en werkende Vespa, of mag het ook een project zijn? https://link.marktplaats.nl/m2048007239?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Kan je de eerste 5 digits beter op de foto krijgen? Dat nummer ziet er nogal uit alsof het naderhand erin geslagen is, klopt dit lettertype wel? (misschien is dit normaal voor Vespas uit Congo?!)
  3. Ah ok, dat wist ik niet. Best aardig alternatief mocht tweetakt ooit verboden worden.
  4. Niels_1977

    Eicma 2023

    Weer veel nieuwe innovaties te vinden op Vespa gebied op de Eicma 2023, oa nieuwe electrische motor van Pinasco; RPReplay_Final1699739282.mov
  5. Nog goedkoper; https://allesvoorscooters.nl/ontsteking-stator-5-polig-voor-vespa-px-125-200/?gclid=EAIaIQobChMIttuY49iJggMVa4toCR3BSgJ5EAQYBSABEgIdsPD_BwE Werkelijk geen idee wat de kwaliteitsverschillen zijn, duurder wil zeker niet altijd betere kwaliteit betekenen. Ik vermoed dat als test een LML grondplaat geen slechte keus is. Het is geen stelregel, maar heb ervaren dat de grondplaten die in grote hoeveelheden zijn geproduceerd (Piaggio/LML) best redelijke kwaliteit bieden.
  6. Kan een moderator voor je doen. Het nummer is iig verwijderd zie ik.
  7. Je mobiel niet hier posten ivm phishinig ed. Bericht verwijderen en mobiele nr via pb versturen aan Daan.
  8. Niet zo'n goed plan om je nr hier te posten aangezien iedereen (ook niet leden) dit nummer van i-net kunnen halen. Dus beste verwijderen uit je bericht en doorgeven via pb.
  9. Is op zich het beste, echter vind nog maar eens een carbu bak zonder mengsmering. Of ze kosten 150 euro bij Sip 😅 Of heul belabberde LML carbu bakken.
  10. Wie kan hier iets over zeggen; Ik ben al een aantal dagen aan het klussen aan mijn Sprint en kreeg het blok maar niet goed lopend, vandaag 1 vd hoofd oorzaken gevonden, de carb te vast gezet. Maar het vreemde is dat ik het volgens de gegevens van zowat alle Nm tabellen heb vastgezet, dus tussen de 16-20 Nm. (18Nm) Vandaag toch maar eens zonder moment sleutel gedaan en vond de moeren al heel behoorlijk vast zitten, daar in de buurt gaan zitten met 12Nm en valse lucht probleem is weg! In vrijwel alle andere gevallen lijken me de genoemde Nm waarden correct, maar voor de carb dus niet perse! 😅 Toch benieuwd; Houden jullie je strikt aan die tabellen? En ook tegen het carb probleem aangelopen?
  11. Bij de VGLB1T is er standaard een accu in het systeem, zoals Pilaf zegt, kijk eens naar die oude topics dan wordt je veel wijzer.
  12. Klopt, hij laat het doen, maar goede kwaliteit lak. Maargoed als het mijn project was zou ik het door een professionele spuiter (wat de beste keus is geen idee) laten doen, alleen al dat er een spuitcabine wordt gebruikt maakt dat het resultaat een stuk beter is.
  13. 1500 is helemaal geen gekke prijs tegenwoordig. Ik zou het bij bv Maskes laten spuiten, je doet onrecht aan al je werk om er nu een matige spuitbus lak op te zetten.
  14. Ah, goed om te weten, dan zal ik de electra wellicht vervangen door Ducati/PX onderdelen. De kwaliteit vd electra is idd erg basic (is al te concluderen aan het uiterlijk vd stator), de carters/cilinderset valt me niks tegen.
×
×
  • Create New...