Jump to content

Niels_1977

Members
  • Posts

    638
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

2,359 profile views

Niels_1977's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

162

Reputation

  1. Laten jullie wel eens dat bakje weg? En dan moer en zelfsluitende ring. Of werkt dat niet? (door bv hitte vd uitlaat) Bijwerken heeft geholpen, de uitlaat kan nu zonder spanning op de cilinder gemonteerd worden;
  2. Wie heeft dit probleem wel eens gehad? Een Sip Road uitlaat die tpv vd swingarm bout totaal niet past. Ik wil op dit punt geen spanning zetten (met wat geweld krijg ik de bout gemonteerd) omdat je dan ook spanning zet op de cilinder wat nare gevolgen kan hebben. (voor bv luchtdichtheid vd cilinder) Ik denk dat de oplossing wordt de sparing met dremel vergroten. Valt me wat tegen van Sip.
  3. Hoe dan ook een waardevol document voor Misa eigenaren!
  4. Gave vondst! Kan je het digitaliseren/scannen?
  5. Aan de vliegwiel kant is dat prima mogelijk. Koppeling kant vervangen betekent blok splitsen.
  6. Misschien eens vragen bij Maskes? Is gespecialiseerd in wideframe; https://www.maskesklassiekers.nl/
  7. Het gaat om de combi tandwiel en tandwiel wat op je koppeling zit, dus die iig op elkaar afstemmen. Daarmee kan je de topsnelheid verhogen. (bij een grotere cilinder) Kapotte km teller ligt aan het wormwiel in de voornaaf, of de km-teller kabel. (of omdat dit bij de voornaaf verkeerd gemonteerd is)
  8. Paar dingen heb je nodig, benzine/vonk/lucht. Check eerst eens of de bougie vonkt en of de carburateur goed werkt. En als test kan je een beetje benzine door het bougiegat doen, bougie erin, en dan kicken. Dat iets nieuw is, bied niet perse garanties.
  9. Je zou eens kunnen zoeken op largeframesetup of er vergelijkbare setups zijn, niet voor ultieme waarheid aannemen, maar dan heb je een idee; https://lfs.alexander-hepp.de/ Of zoeken of iemand op het GSF deze setup al eens heeft gebouwd.
  10. Toch vreemd dat die setup prima werkt bij de 200 cc cilinder!? (Standaard setup PX200 24/24 carb) Je zou toch zeggen dat de dr177 minder brandstof nodig heeft dan een px 200 cilinder?
  11. Oud topic op GSF maar met duidelijk advies, stationair sproeier 55/160 zegt men (LLD=lehrlaufdüse); https://www.germanscooterforum.de/topic/212731-bedüsung-dr-177-2424si-mit-sip-road/
  12. Hallo Arnovt, Poeh, dat zou ik niet met stelligheid durven zeggen. Maar ik dacht dat de stelschroef A invloed heeft over de complete touren range. En dat je daarmee bepaald hoe rijk of arm het mengsel is. Indraaien is rijker (minder zuurstof), uitdraaien is armer. Maar als dat incorrect is hoor ik het graag, ik heb de wijsheid niet in pacht. En de hoeveelheid benzine bij stationair en volgas wordt bepaald door de grootte vd stationair sproeier en hoofdsproeier. Stelschroef B is inderdaad puur om stationair goed in te stellen. Ik zou overigens niet de Haynes gids aanhouden, maar informatie van Piaggio zelf, scooterhelp, of GSF Vespa wiki, in de Haynes gids staat wel eens incorrecte informatie.
  13. Misschien heb je hier wat aan? https://ngksparkplugs.com/en/resources/read-spark-plug Lijkt me dat je mengsel te arm staat, probeer eens de luchtstelschroef in te draaien, dan wordt er minder lucht aan het mengsel toegevoegd. Al eens gecheckt in de owners manual welke bougie bij de motor hoort? Uitleg over bougies; http://vespamaintenance.com/elec/plugs/index.html
  14. Geen idee wat exact je probleem is mbt electra, maar je voorspatbord is alvast de verkeerde! Is van een Special, niet van PK. Al eens een andere/nieuw grondplaat/stator geïnstalleerd?
  15. Niels_1977

    Vbb1 curry

    Wat complete foto's van je scooter? De foto's die je nu hebt laten zien beloven niet veel goeds... Overzichts foto's? Of is dit een top-secret project? 😅 Ennuh wbt je motorblok, als ze al dat soort "oplossingen" hebben geprobeerd: bespaar jezelf veel geld en frustratie en koop een nieuw of goed tweedehands px blok. Of....ditch dit project en begin overnieuw, dit soort details duiden op curry vh slechtste soort.
×
×
  • Create New...