Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Content Count

    451
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

98 Excellent

6 Followers

About Niels_1977

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

1,203 profile views
  1. Ok, dan is er iets goed mis lijkt me. (kabels zijn heel slecht afgesteld,1 vd kabels is stuk etc) Wat ook zou kunnen, in de stuurkap is 1 vd kabels losgeschoten, wat weer een gevolg kan zijn van te ver uitgerekte schakelkabel. Iig repareren, of ergens laten repareren.
  2. Niels_1977

    Carbu bak T5

    Ik heb wel de autolube carb bak gebruikt, ivm de pal vd gasschuif, die vh type autolube is, maar je zou die net zo makkelijk kunnen veranderen naar een standaard pal. T5 versie: https://www.scooter-center.com/en/throttle-slide-drawbar-dellorto-si-type-vespa-px-since-1984-5350063?number=5350063 standaard px: https://www.scooter-center.com/en/throttle-slide-drawbar-dellorto-si-type-vespa-px-1984-5350064?number=5350064
  3. Als je de scooter heen en weer rolt kan je de versnellingen (met beleid) ook schakelen. Dus wanneer de motor uit staat. Maar als ik het zo inschat zijn je schakelkabels wat aan de losse kant. Kwestie van zelf bijstellen als je handig bent, of bij een Vespa garage laten afstellen. (zeker als de schakelkabels nieuw zijn, heb je daar de eerste periode last van, en zullen de kabels een aantal keer nagesteld moeten worden, kwestie vd steltonnetjes tpv schakelklok bijstellen)
  4. Rest vd kabelboom loskoppelen is altijd een goed idee, om andere ellende uit te sluiten. Eerste wat ik zou doen, nieuwe bgm grondplaat erop en nieuwe bobine erop, en checken met stroboscoop of timing echt goed is. Pakkingen onder en tussen de carb bak ed allemaal vervangen en alle pakkingen en vlotternaald in de carb. En de conditie vd cilinder controleren door uit elkaar te halen, paar slechte piston veerringen kan ook een hoop ellende veroorzaken. (alhoewel dat in dit geval niet logisch lijkt) Bajaj electronica zou ik zowiezo niet aan beginnen, is vaker in ge
  5. Niels_1977

    Carbu bak T5

    Ik heb net een t5 motor gereviseerd, carters zijn van t5 en de carburateur is ook een originele t5, de carb bak is echter een standaard px efl bak.
  6. Niels_1977

    Carbu bak T5

    Is exact hetzelfde als een px bak me dunkt. Heb nog wel een t5 koppeling voor je, die is wel t5 specifiek.
  7. De conditie vd inlet kan je controleren dmv tweetakt olie check. Zorg dat de krukas de inlet afsluit, giet er 2 takt olie in, loopt dit binnen 1 minuut weg; inlet kapot. (helaas dan wel krukaskamer vol olie, maar is een makkelijke methode om de conditie vd inlet te controleren zonder het blok volledig te demonteren) Maar als je het hebt over een backfire, dan klinkt dat als electra probleem; bobine en grondplaat omruilen voor andere. Checken of dit verschil maakt. En als laatst maar kans is klein, als bv de keerring aan de koppelingszijde kapot is, loopt er be
  8. Er zijn op facebook een aantal projecten te vinden met deze setup. Membraan werkt eigenlijk altijd prima, alleen de karakteristieken van de rotary valve ben je wel kwijt. Maar kan een betaalbare en simpele reparatie zijn. Voorlopig ga ik er niks mee doen, nog genoeg andere projecten die aandacht vragen. Hier wat meer info, andere membraan maar vergelijkbaar principe; http://modernvespa.com/forum/topic150313
  9. Net besteld in Italie; https://www.duepercento.com/it/pacco-lamellare-dxc-evolution-per-carburatori-si-per-vespa-px125-200-p200e-180-200-rally-cosa-sprint-gtr-t5-3901001.html Betaalbare reparatie voor carterset met kapotte inlet, past tussen originele carter en carb bak in. Geschikt voor zowel PX carters als de oudere carters.
  10. Power/wattage, aangezien de opbrengst vd originele grondplaat niet mega is. De koplamp brand dus feller.
  11. Is toch vanaf de Sprint Veloce de 3e poort, eerdere modellen lijkt me niet.
  12. De led geeft zowiezo meer ligt als de lamp die er origineel in zit, de led verbruikt minder wattage, dus er gaat meer naar de koplamp, en van onregelmatig ligt heb ik zelfs bij stationair weinig last, ik zal tzt eens een film maken vd led, in oud 6 volt systeem.
  13. Ok apart, nu evt een poging wagen met poelietrekker? Wat ik wel eens heb gezien, maar moet je met beleid doen, rustige tik geven op de as met stalen hamer, daarmee kan de roestlas tussen vliegwiel en as geschrokken worden. Maar kan als je het verkeer doet ook in 1 keer je krukas verkloten. (even op googlen) Dus eerst maar poelietrekker kijken of dat lukt. Zoniet dan is de enige optie slopen en nieuwe krukas en vliegwiel. (oftewel complete revisie vh blok )
  14. Hallo Peter, ja het repareren van de inlet zal zoiets kosten bij Kobold. (gewoon een account aanmaken bij GSF en hem een pm sturen) Je moet wel geduld hebben, en het als het even kan in het duits communiceren. Wel goed opletten hoe je alles moet aanleveren (is een speciaal topic voor aangemaakt op het GSF), plus hij controleert gelijk alles (bv de kwaliteit vd lager zittingen) en als die slecht zijn, staat hij er wel op dat die ook worden gerepareerd. (geen half werk) Dus dan kunnen de kosten wel iets hoger uitvallen. Maar zoals gezegd, wel erg goede kwaliteit!
  15. Toch bijzonder dat op mijn ac circuit een led prima werkt! 😂
×
×
  • Create New...