Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Posts

    689
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

2,551 profile views

Niels_1977's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

184

Reputation

  1. Ombouwen naar 200 cc dmv de adapter van J&G? Te koop bij Scooter Center Koln. Of aangepaste krukas met 60mm slag, in combi met Polini of BGM cilinder set. (betekent wel ook andere versnellingsbak, carburateur en koppeling)
  2. Eigen ervaring, ik heb bij een heel aantal carburateurs schroefdraad reparaties gedaan dmv helicoils. En het valt op dat het bij een aantal van die Spaco carburateurs onmogelijk was goed schroefdraad te tappen, omdat het aluminium te slap was, van te lage kwaliteit. Vergelijk tussen carbus en carter alu -> waarom dan niet voor de carburateurs diezelfde alu legering gebruiken?
  3. Alu van bv Spaco carburateurs is niet de beste kwaliteit, iig niet te vergelijken met alu van Piaggio carters. Een helicoil kan je prima gebruiken om bv schroefdraad te repareren tpv de 2 schroeven waarmee je het luchtfilter vastzet. Voor reparatie vd stelschroef is helicoil geen optie, dus nieuwe carburateur idd.
  4. Pgg, hertappen van dat schroefje lijkt me lastig, en vind maar eens een helicoil met dat schroefdraad, zijn vooral de standaard schroefdraad typen die je vind mbt helicoil. Nog een uidaging; het aluminium van de carburateur is niet altijd van zo’n hoge kwaliteit, pas vanaf bepaald draad is het aardige te tappen voor een helicoil. Dat type schroefdraad en de plek maakt het wel erg lastig om voor de stelschroef een helicoil reparatie uit te voeren.
  5. Te vinden bij ebay kleinanzeigen
  6. Het hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn van jou probleem. Het is zo iets dergelijks, ook wel te vinden in de spaanse webshops; Motovespa adapter naar SI
  7. Functioneert de gas schuif wel goed? Zitten daar krassen op? Geen ervaring met dit type carb, maar misschien een mogelijkheid dat dit blijft haken in vol open positie? Mocht slechte carb de oorzaak zijn, ik weet dat er voor dit type cilinder met rechtstreekse carb een adapter is gemaakt waardoor je een Si carb kan monteren. Misschien een idee, dan kan je een nieuwe carburateur installeren.
  8. Timing verkeerd? Luchtlek? De opties zijn legio! 😅 Terzijde, de positie van je kickstart lijkt nogal merkwaardig, correcte kickstart? Of iets mis intern?
  9. Ja ok, nieuw Piaggio en goed in de lak is ook een optie. Waarschijnlijk zelfs goedkoper dan de oude laten poedercoaten.
  10. En de lak van repros zoals fa en bgm is bagger; die kan je alsnog poedercoaten, plus de studs/schroefdraad om de bouten mee vast te zetten is vaak van waaibomenstaal. Beter de originele Piaggio velgen te refurbishen, zoals ze bv bij de Vespa fabriek doen.
  11. Pff, in NL waarschijnlijk bij de Vespa fabriek te Rijen (vlakbij Breda), die kunnen ook spuitbussen maken in Vespa kleuren. Onderdelen daar in kleur laten spuiten kan, goede kwaliteit, niet goedkoop.
  12. Ik vind het bij velgen altijd wel de moeite om ze te laten poedercoaten, er komt erg veel vocht bij en ze roesten snel weer is mijn ervaring. (ondanks meerdere lagen motip, owatrol etc)
  13. Ik zou eerst dubbelchecken of je je versnellingskabels wel goed hebt afgesteld, het kan zijn dat na de eerste installatie de kabel bv in het stuurhuis pas goed op de plek is gaan zitten nadat je de kabels op spanning hebt gezet. Dus eerst kabels nogmaals controleren. (in neutraal zetten, en dan afstellen, mag iets speling op zitten, maar niet veel) Stap 2 zou zijn, ververs je versnellingsbak olie, als dit vol metaal zit, kan dat mogelijk een indicatie zijn van versleten lagers/koppeling/versnellingen/schakelkruis etc. Je kan dan eerst de versnellingsbak vullen met nieuwe olie. (kan je 2 keer herhalen) Blijft er veel metaalgruis in de olie zitten, en blijft de Vespa slecht schakelen (je kan het schakelen ook testen dmv naast de Vespa lopen en al lopend de versnellingen selecteren, MET DE MOTOR UIT!) dan heb je ernstiger problemen. Wel zorgen dat je zeker weet dat de versnellingskabels goed zijn afgesteld! Er is dan een goede kans op versleten schakelkruis=revisie motorblok.
  14. Dus toch 😅; (info staat in bovengenoemd artikel van Sip)
  15. Wow, eindelijk een volledige uitleg vd Si carb; Si carb werking uitleg
×
×
  • Create New...