Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Content Count

    504
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

119 Excellent

6 Followers

About Niels_1977

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

1,473 profile views
  1. Wat ik ook al op facebook zei, aan de achterkant vh blok staat wrshlk een nummer, net boven bevestigingspunt vd schokbreker, maar bij Motovespa werd het op meerdere plekken erin gestanst, dus kwestie van zoeken op je blok, en op internet. Op het duitse GSF is een uitgebreid topic over Motovespa te vinden!
  2. Had het over mijn eigen blok 😁 Maar kapotte inlet komt vaker voor! Wat ik heb gelezen past de full synthetic olie zich aan de temperatuur vd motor aan, wat voor schonere verbranding zorgt. Kapotte inlet betekend verkeerd lucht/benzine mengsel, en dus slechte verbranding: meer olie in de uitlaat: rook.
  3. Goede kans dat er meer mis is met mijn blok, maar andere olie proberen is het eerste wat ik ga testen. Hoofdverdachten zijn oude type oliekeerringen (blauwe corteco) in combi met 95, slechte/beschadigde inlet, versleten zuigerringen. Maar ik begin met de olie, omdat dit het simpelst te testen is, voor de rest moet het blok eronderuit en herbouwd worden.
  4. Toch eens navragen, wie weet wat voor olie je gebruikt voor een cilinder met nikasil wand, altijd volledig synthetisch? Of maakt dit weinig uit? Ik heb namelijk een px200 blok met oude Polini 207 cilinder (alu/nikasil), en die rookt als een ketter. En dacht, wellicht komt dit doordat ik normale olie gebruik voor de mengsmering.
  5. De neven/stationair sproeiers is veel belangrijker dan je denkt, vooral ook bij evt tunen. Denk dat een groot deel vd vastlopers wordtveroorzaakt door verkeerde stationair sproeier. (na bv langdurige hoge snelheid te hebben gereden, en dan iets te lang voor een stoplicht stilstaan met te weinig benzine door verkeerde stationait sproeier)
  6. Niels_1977

    Oplichter

    Ah ok, ik heb hem een bericht gestuurd voor meer fotos, benieuwd wat hij zegt, of wat de oplichters truc gaat worden. (waarschijnlijk een link waar je op moet klikken...)
  7. Vaak zijn de originele Paiggio pakkingen toch nog het best, ik heb de bgm pakking een paar keer gebruikt maar geeft het probleem dat hij verschuift en een oil-sucker probleem geeft waar de krukas wand het dunst is en het kickstart tandwiel zit. (zie oa de youtube films van fmp) Dus beste de degelijke Piaggio pakkingen te gebruiken, en ik zie dat je de blauwe oliekeerring gebruikt? Kan niet tegen ethanol wat in de huidige 95 benzine zit, beste die te vervangen door fkm/viton pakkingen.
  8. Niels_1977

    Oplichter

    Had de persoon in kwestie jou Vespa in opslag? Of heeft hij gewoon een willekeurige foto vh internet gekopieerd om zn advertentie te maken?
  9. Voor zover ik weet, is rvs niet geschikt voor bv velg moeren, de moeren kunnen gemakkelijker breken dan bij normaal gegalvaniseerd staal. Dus voor alles waar veel krachten op komen te staan, liever gewoon gegalvaniseerd staal gebruiken. (normaal 8.8 staal is een stuk beter bestand tegen onverwachte wisselingen in belasting dan rvs)
  10. Oliekeerring vliegwielzijde of koppelingzijde. Vervangen door keerringen die tegen ethanol kunnen. (fkm/viton) Voor vliegwielzijde oliekeerring hoeft het blok niet open, voor koppelingzijde wel.
  11. Hallo Sjoerd, de duurdere zorgen zeker voor een betere wegligging, maar of ze de veel hogere prijs waard zijn, ik vind ze te duur. Ik wil wel iets meer betalen voor hogere kwaliteit, maar Sip maakt het wel heel bont met de vraagprijzen. De schokbrekers van YSS zijn hun geld echter zeer zeker waard, maar verwacht daar geen high end kwaliteit voor. Zie die schokbrekers als de beste budget keus. Misschien ook eens kijken op Scooter Center Koln, die hebben nog wat meer high end merken. (alhoewel de kwaliteit van BGM schokbrekers ook betwist wordt)
  12. Nog een belangrijke, aan de billen zitten aan de voorkant pennen die door het frame gaan, die maken contact met de kabelboom tbv de knipperlichten, er zitten messing contactpunten aan die pennen, die licht opschuren kan helpen. En ik meen tpv de veer binnenkant bil maakt het knipperlicht massa, dus als daar roest zit, ook licht opschuren. (dus veer en binnenkant haak aan frame)
  13. Je kan hier eens kijken voor inspiratie, zie het niet als ultieme waarheid, maar de kans is groot dat als 5 personen dezelfde keus hebben gemaakt met sproeiers, dat dit wel een goed werkende combi zal zijn: https://sfs.alexander-hepp.de/
  14. Voorvork veer van Stoffi maakt ook veel verschil mbt duiken vd voorvork, wel goed checken welke lengte veer er nu op zit; https://www.scooter-center.com/en/shock-absorber-spring-front-sto-l-180mm-vespa-gl-7300106?gclid=EAIaIQobChMI68Pgyar-7gIVEEiRBR1u7wCyEAQYAiABEgL6oPD_BwE
  15. Een krukas in het lager slaan is zowiezo een slecht idee, zie de sites van sip en sck voor de juiste tool! (niet eens prijzig)
×
×
  • Create New...