Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Content Count

    285
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

58 Excellent

6 Followers

About Niels_1977

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Special
    Vespa P200E
    Motovespa 160S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Facepalm! #Kansloos, succes met geld weggooien!
  2. En dus kan je net zo goed al het geld en de moeite uitgeven aan een moderner blok, waar jezowiezo veel meer power uit gaat halen!
  3. Is idd populair, maar niet de meest verfijnde cilinder set. Dan moet je eerder de bgm/polini of malossi cilinder set hebben. (maar die kosten ook behoorlijk veel meer) Het verschil is voornamelijk stalen cilinder set en aluminium/nycasil set. De laatste kan veel meer rpm hebben, en hoeft vrijwel niet ingereden te worden. De DR177 kan je de eerste 500km niet volgas rijden, plus een stalen cilinder moet zeker niet een te lage olie/benzine verhouding hebben, dan krijg je vastlopers en kapotte pistons ed. Dus prima set die DR177, maar je moet wel weten wat je doet. De DR177 set is een prima basis upgrade, maar wil je echt serieus meer pk, dan moet je aan bovengenoemde sets denken. (en de bijkomstige hogere kosten)
  4. Je kan ook kiezen voor een PX 200 blok, daar is nog meer vermogen uit te halen, maar die blokken zijn inmiddels wel erg lastig te vinden! De kosten voor nieuwe onderdelen zijn vergelijkbaar met het blok wat ik hiervoor beschreef. (dus zo’n 1200 euro aan nieuwe onderdelen) Maar die blokken zijn tweedehands wel veel lastiger te vinden, en kosten dan al snel 700 tot 800 euro, plus dat er nog wel eens iets aan kapot is, wat dan ook gerepareerd moet worden. Wat je ook kan doen, een nieuw maar standard LML PX 150 blok kopen. Die blokken zijn kwalitatief minder dan Piaggio, maar wel erg betaalbaar. Dat blok gebruiken tot het af is. En daarna een revisie doen met mooie onderdelen van DR of BGM. Zo’n LML blok is al te vinden voor 850 euro. (heb ik recent geinformeerd bij een duitse handelaar)
  5. Hallo Bercki, Hangt er vanaf wat je wil. Als je voor de complete BGM setup kiest, incl zwaardere koppeling van bgm, kan je een 187cc blok bouwen, met ongeveer 19 pk. Maar bedenk dan wel dat je alleen al aan nieuwe onderdelen waarschijnlijk al zo’n 1200 euro kwijt bent, en dan moet je het blok zelf nog in elkaar zetten. (een px150 blok heb ik dan nog niet meegerekend, kost tweedehands rond de 300/400 euro) Je kan ook een wat goedkopere/mildere setup kiezen met bv DR177 cilinder set. Ik denk dat je dan rond de 10/11 pk zit.
  6. Lijkt er inderdaad op dat 1 van beide te kort is.
  7. Geen cent extra meer aan uitgeven, genieten vh feit dat het blok uberhaupt goed werkt. (is al best bijzonder) En in de tussentijd gaan sparen voor een PX 150 of 200 blok.
  8. Dan ontbreekt onderdeel 83111 waarschijnlijk, die houdt dat hendeltje op zn plek.
  9. Heb toevallig exact dezelfde setup, incl spaans 200 blok, gaat idd als een tierelier!
  10. Niels_1977

    Uitlaat vnb

    Kijk eens bij Scooter Center Koln, tevens, waarom probeer je een standaard 125cc? motor te tunen, heeft weinig nut. (levert ook minimale verbetering op) Plus als je echt wat wil veranderen in power moet je al snel van een motor met twee spoelpoorten, naar een motor met 3 spoelpoorten. (dan hebben alle investeringen echt nut) Dus ruil je huidige motor in voor een PX150 of PX200 blok, en je kan echt wat meer power uit je blok halen.
  11. Ik zou eerder denken, of krukas is in onbalans, of je blok ontkoppelt niet helemaal in zn vrij.
  12. En hoe zit het met de luchtstelschroef links onderaan de carb? Lijkt ook wat ver uitgedraaid, moet 1 1/2 tot 1 3/4 uitgedraaid worden. En de mixschroef bovenop helemaal in en dan 2 1/2 uitdraaien. Loopt de scooter dan niet goed, de mixschroef nog verder uitdraaien totdat het blok goed loopt. Is dit meer dan 3 x uitdraaien, dan moet er een grotere hoofdsproeier geinstalleerd worden.
  13. Ok, dan zal het idd aan de cilinder liggen, de BGM is dan een betere keuze.
  14. Dit begrijp ik niet (maar ken de vespatronic niet) de timing stel je toch af op de cilinder?! Die moet in dit geval 19btdc zijn. Als de vespatronic 8 graden vervroegt, zou hij dan dus op 27 graden moeten staan, als ik niet verkeerd redeneer. Alles al eens getimed mbv stroboscoop en bv de whale? Is het eerste wat je doet bij afstellen vd motor, als dat goed staat ga je de carburateur finetunen.
  15. Maar daarnee sla je dus wel je krukas uit balans! Beter om een momentsleutel te gebruiken zoals Frederik zegt.
×
×
  • Create New...