Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Niels_1977

Leden
  • Aantal items

    214
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Niels_1977 last won the day on March 11

Niels_1977 had the most liked content!

Community reputatie

35 Excellent

6 Volgers

Over Niels_1977

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Special
    Vespa P200E
    Motovespa 160S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Niels_1977

    Vespa struzzo - log

    Google de term Cartatout maar eens, gaat om een kantoorartikelen firma in Brussel, maar wat dat met jou Vespa te maken heeft?? Misschien is de Vespa eigendom geweest vd eigenaar van Cartatout? Bovengenoemd adres bestaat nog, misschien de archieven van Brussel doorzoeken voor meer informatie.
  2. Vraag nog maar eens stellen, heeft er iemand de oorspronkelijk handleiding die bij de Vespa Misa GLb ui 1961 hoort? Liefst de originele versie, kopie in pdf formaat is ook goed. Ik heb wel het werkplaatsboek in het Nederlands van de GL (pdf, kan ik mailen mocht je die nodig hebben), maar nog niet de handleiding die origineel werd geleverd bij de Vespa GLb (Misa). Ben dus op zoek naar de handleiding waar MISA achterop staat.
  3. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    Ik heb recent contact gehad met scooter center koln, die hebben een lml blok gebouwd met bgm 187 kit, 26/26 carb, bgm touring uitlaat en bgm koppeling, en die heeft (met de originele tandwielen, primair en aandrijfas van lml) inmiddels 10000km probleemloos gelopen, power is ongeveer 19pk. (wel advies om andere krukas te installeren van bgm of mazzuchelli, de krukas van lml is dan wel weer erg slecht))
  4. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    24/24 is bij een 177 bgm wel nodig, ik ga een setup doen met 60mm slag krukas, dan wordt zelfs al een 26/26 geadviseerd.
  5. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    Ik was in totaal incl aanschaf vh blok 950 euro kwijt. Maar voor de nieuwe onderdelen betaal ik niet de gewone consumentenprijs, dus geen eerlijk vergelijk.
  6. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    De setup die ik beschrijf kost incl aanschaf vh blok zo’n 950 euro.
  7. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    Er bestaat een set, die in combinatie met een 60mm krukas 187cc heeft, nog dichter in de buurt van een duur p200 blok; BGM 187 cilinder set .
  8. Wie weet, welke manual er oorspronkelijk zat bij de Vespa Misa GLB uit 1961, zou die graag bij de scooter willen.
  9. Check ook goed de onderkant van je carb, als daar vuil zit, of dit is niet waterpas/super vlak, kan dit zorgen voor valse lucht. In dat geval op 100% waterpas oppervlak (bv dikke glazen plaat minimaal 20mm) schuren met korrel 1200.
  10. Gisteren eindelijk een testrit gemaakt met de GLb, ging eigenlijk allemaal redelijk goed, totdat ik thuis kwam en de Vespa uitviel, en helemaal niks meer deed. Nog maar eens de carburateur gecheckt op vuil, weer in elkaar gezet, nog steeds geen resultaat, of heel even lopen bij veel gas geven. Carb weer uit elkaar, maar eens de onderkant bekeken, bleek dat daar van voor de revisie nog een klein beetje vuil op zat. Dat eraf gehaald met operatie mesje, en vervolgens de carb op een dikke glazen plaat (want perfect waterpas) met schuurpapier korrel 1200 en wat wd40 voorzichtig opgeschuurd, totdat alle vervuiling eraf was, en alleen net geschuurd blinkend aluminium over was. (tijdens het schuren telkens controleren hoever het oppervlak schoon is) De carburateur, in combi met wat tweetaktolie op de oppervlakken, terug gemonteerd, met momentsleutel. Vanaf 7Nm in stappen van 2Nm vastgezet om kromtrekken vd carburateur te voorkomen, tot aan 14Nm. (voor de modernere carburateurs ongeveer 18Nm) Motor loopt nu 10 keer beter, alleen binnenkort nog checken op timing. (was dus valse lucht tussen carburateur en carburateur bak, had ik eerder kunnen concluderen aangezien er aardig wat benzine in de carburateur bak terecht kwam tijdens het lopen vh blok)
  11. Na nogmaals alles uit elkaar te hebben gehaald, bleek er uiteindelijk weinig mis met de grondplaat, maar was het probleem een verkeerde moer waarmee het vliegwiel door mij was vastgezet. Correcte moer gemonteerd, grondplaat normaal gemonteerd, et voila alles werkt zoals het hoort, dus niks mis met de BGM grondplaat!
  12. Niels_1977

    restauratie vna

    Leek mij ook al idd, wrshlk een vastloper, dus beste om nieuwe cilinder erop te zetten. (of oude cilinder evt honen, en een overmaatse piston monteren)
  13. Niels_1977

    restauratie vna

    Ok, vreemd, bij het vervangen vh lager heb je alle rollagers uit het blok gehaald, heb je ze geteld vh oude kapotte lager, dat er niks is achtergebleven in het blok? Hoe ziet de carterolie eruit? Veel metaaldeeltjes? (zilverkleurig) Wat ik zo kan bedenken, zit er heel misschien een metaaldeel tussen de tanden van primair of secundair as. Waardoor alles blokkeert. Dat zou het kunnen zijn, of je cilinder is kapot. Eerst het simpelste checken, dus ik zou eerst je cilinder uit elkaar halen. Als dat het niet is, de koppelingsplaat eraf, en daar kijken of je een probleem ziet. Check ook je carterolie, zit er veel metaal in, dan is er wat ernstigers aan de hand. (dan heb je een goede kans dat er een metaaldeel in het blok zit, wat tussen de tandwielen zit) Maar ik denk dat het probleem eerder bij je cilinder zit, aangezien je zegt dat bij de koppelinghendel ingedrukt de scooter wel kan bewegen/rollen. En er dus in het schakelgedeelte van je blok niks mis lijkt te zijn.
  14. Niels_1977

    restauratie vna

    Lijkt me dan eerder dat er iets mis is met cilinder/piston. Heb je wel nieuwe piston ringen geplaatst? En kan je krukas makkelijk ronddraaien als de cilinder eraf is? Zou ook kunnen dat de krukas niet helemaal gecentreerd zit in je blok. En heb je alle bouten vh carter en cilinder met zelfde Nm vastgezet? Kan ook voor dit soort problemen zorgen als elke bout met een willekeurig moment is vasgezet! (voor Nm afstelling, zie de wiki site van GSF)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...