Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Posts

    567
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

1,992 profile views

Niels_1977's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

142

Reputation

  1. Die prijzen zijn vergeleken met NL erg laag overigens. Balen vh ongeluk, even vloeken en verder. Bij een restauratie heb je helaas altijd onvoorziene kosten, aan het eind vd restauratie ben je 9/10 keer veel meer geld kwijt dan de intrinsieke waarde van je gerestaureerde Vespa uiteindelijk is. Ik heb ooit laswerk laten doen aan 1 van mijn Vespa's door een bedrijf wat normaal gesproken Ferrari's en luxe auto's repareerde, had er echt prutswerk van gemaakt (door geen ervaring met Vespa reparaties), maar mocht wel 450 euro dokken. Vervolgens alles opnieuw laten doen door 1 vd bekende Nederlandse restaurateurs, dat ging gelukkig wel 100% perfect.
  2. Je hebt wel de veer ertussen gedaan? 🤐
  3. Je kan dmv de ean code controleren of het dezelfde producten zijn. (als die genoemd wordt) De diverse websites geven diverse gegevens door, lastig maar vaak zijn het wel dezelfde producten. Enige manier hoe je dit kan checken is als er een ean code bij staat. Sip is een erg goede website met uitgebreide informatie, maar ook de allerduurste site voor Vespa onderdelen. Voor exact dezelfde onderdelen betaal je in Italie vaak een stuk minder (en daar koopt Sip ze zelf ook 😅). Maargoed het blijft een risico of het exact hetzelfde is, en dat risico ligt bij degene die het koopt, dus goed kijken en vergelijken. (fotos vergelijken, evt serienummers vergelijken etc)
  4. Waarschijnlijk idd lucht eruit, de originele banden waren niet zo breed als de band die je nu hebt gemonteerd.
  5. Aub nooit die matten installeren, zonde van al je tijd en geld in een project, gewoon.nooit.doen. Neem het aan van Vespa liefhebbers die al jaren sleutelen, en weten hoe snel je noeste arbeid door plastic verkloot kan worden. Verder, leuk project, altijd mooi om te zien hoe een Vespa in ere hersteld wordt.
  6. Hier nog iets betaalbaarder. (maar wel meer verzendkosten) https://www.10pollici.com/it/homepage/vespa-classica/telaio/ammortizzatori/coppia-ammortizzatori-yss-vespa-px-corpo-nero-molla-nera-.1.1.53.gp.6107.uw?l=2
  7. Boetes voor overtredingen staan o.h.a. op naam van een persoon, niet op een voertuig. Dus een vergeten schorsing is voor de vorige eigenaar. (Kan je voor de zekerheid navragen bij de rdw.) Het is wel erg belangrijk dat je kan aantonen via bv een ondertekend koopovereenkomst formulier, dat je het voertuig eerlijk hebt verkregen.
  8. Wat voor roestomvormer onder de lak heb je gebruikt? Als je de verf zelf in de schuur hebt aangebracht, zul je zowiezo flink wat roest kunnen verwachten. Je hebt dan (zonder dat je dat duidelijk kan zien) vocht onder je lak vastgezet. (dmv de doorzichtige lak) Is dit in een verwarmde spuitcabine aangebracht, en als basis laag bv owatrol gebruikt, dan zou het niet zo snel mogen roesten. Alhoewel de jaren 70/80 Specials en PK’s zowiezo graag willen roesten, vanwege de matige kwaliteit vh Italiaanse staal van die decennia, zie bv auto’s als Lancia/Fiat/Alfa, die roesten ook als de ziekte uit die decennia. De wat oudere Vespa’s, jaren 60 en ouder, hebben minder last van extreme roest, kennelijk toch hogere kwaliteit staal in die jaren.
  9. Probeer eens bij Vespa Club Groningen, misschien heeft daar iemand tijd. Je bent wel rijkelijk laat met deze actie, grote kans dat niet alleen je timing nog niet 100% is aan je blok. Dus wellicht keuring afblazen, totdat de Vespa echt goed functioneert.
  10. Wat ook nog een optie is, maar dat gaat een bak meer werk zijn (en wellicht na het vervangen van deze keerring overbodig), maar mocht je de motor ooit reviseren, een achteras lager met plastic dichtingen aan beide kanten. De kant waar het wiel zit laat je de plastic dichting dan zitten (aan de kant waar de olie zit verwijder je de dichting, zodat de lagers wel gesmeerd worden door de olie in het carter), zo heb je eigenlijk een dubbele olie dichting. (door dichting in lager en de oliekeerring) aandrijfas lager afgedicht
  11. Denk tocj iig je oliekeerring vervangen, liefst door een viton/fkm keerring. Check voor de zekerheid of er geen benzine in je carter olie zit. (en/of metaal gruis)
  12. Hallo Wolly, genoeg experts in het oosten, kijk eens op de site van Vespa Club Gelderland als het goed is hebben zij ook klus middagen. Of stuur ze een mail, vast wel iemand in de buurt die je kan helpen.
  13. Lijkt mij ook dat de voorvork niet snel versleten zal zijn, hooguit de lagers. Een voorvork zal pas schade oplopen bij een ongeluk. Als je tijdens het rijden geen onbalans merkt (stuurt bv automatisch een kant op) dan lijkt me de voorvork nog prima. Kan natuurlijk zijn dat het vervangen van alle lagers in uren werk zoveel kost, dat een nieuwe vork goedkoper is. (voor een bedrijf) Maar wellicht is er hier iemand op het forum die dit voor een netter bedrag kan doen.
  14. Laat ik het zo zeggen, het zou zonde zijn om een misa blok te verkloten, waar er al niet veel van zijn. Aan de andere kant, be my guest, dan wordt mijn 100% originele Misa alleen maar meer waard. 😂
  15. Gewoon origineel laten, die blokjes lopen prima, zelfs met punten ontsteking. En als je echt een snellere scooter wil, het oorspronkelijke blok bewaren. (Voor verkoop ooit) En een snel PX blok bouwen. Zonde om zo’n origineel Misa blok te verkloten, Misa’s zijn redelijk zeldzaam. En de powerwinst met twee-poorts is beperkt. Wil je echt een snellere scooter, PX blok bouwen. En dan kan je echt een rap blok ervan maken. De euro teller gaat dan wel flink lopen, maar als je de scooter gaat tunen is dat hoe dan ook zo. Wil je niet enorm veel uitgeven, maar wel met een mooi resultaat hebben; standaard/origineel opbouwen. Een volledig originele Misa wordt tzt aardig wat waard!
×
×
  • Create New...