Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Content Count

    303
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Excellent

6 Followers

About Niels_1977

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Special
    Vespa P200E
    Motovespa 160S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Probeer eerst op de bout te slaan als het frame rechtop op de standaard staat. Als het frame ligt wordt de bout geklemt door het gewicht vd motor wat er aanhangt. Waardoor de bout er zowiezo moeilijker uitgaat.
  2. Installeer dan meteen een versterkte veer van Stoffi, scheelt iets in het duiken vd scooter. https://www.scooter-center.com/en/search?sSearch=stoffi+sprint (er zijn een paar varianten, zelf even checken welke je moet hebben)
  3. Bij 150cc cilinder is 102 al afdoende, als ik het goed heb.
  4. Altijd alles opnieuw checken nadat de motor gereviseerd is, als btdc niet goed is afgesteld, zal de motor nooit goed draaien. Erg handige tools heb je tegenwoordig van CMD. (heet the Whale, te vinden bij Scooter Center Koln) The Whale De tool van buzzwangle schijnt ook makkelijk te werken: Buzzwangle
  5. BTDC al gesteld? Is het eerste wat je moet checken, zodra de motor heeft gelopen.
  6. Het horen 21 naalden te zijn.
  7. Kijk ook eens bij de GSF wiki pagina, daar staan de waarden in Nm.
  8. Niels_1977

    Trillingen

    Zit je voorvork niet los? Missende kogellagers? En zie ik goed dat je een yss schokbreker hebt? Zijn redelijke schokbrekers, maar er zijn veel betere merken, oa de Sip schokbrekers, die misschien een verschil kunnen maken.
  9. De engine mounts van px200, zijn 2 van dezelfde diameter, de px150/sprint engine mounts links en rechts zijn verschillend van elkaar: https://www.scooter-center.com/en/silent-block-pair-engine-bgm-pro-vespa-px80-px125-px150-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb-bgm7951?number=BGM7951
  10. Koop de engine mounts van bgm, zijn van betere kwaliteit. Let wel op dat je voor je sprint de px150 versie kiest, niet de px200.
  11. Zoek je een cilinderkop voor kamzuiger of gewone 150 cc cilinder? Het laatste heb ik. Wil je perse een ori Piaggio cilinderkop, of mag een ander merk ook?
  12. En zet je vliegwiel nou eens vast met de momentsleutel (55 tot 60 Nm), dan krijg je normaal gesproken geen gebroken spietjes. In combi met de flywheel tool, zoals Frederik zegt, is montage en demontage simpel en degelijk. (never nooit je vliegwiel vastzetten in combi met de pistonstop, dan zit je vliegwiel wel goed vast, maar heb je ook meteen de cilinder verkut)
  13. Oliekeerring onder vliegwiel versleten, vrij eenvoudig te vervangen.
  14. Verfen met owatrol, om de roest definitief te stoppen, (de owatrol moet wel meerdere dagen drogen, bij minimaal 20 graden) De owatrol droogt glanzend op dus daarna oververfen met blanke matte lak.
  15. 250ml klopt! normale mengverhouding van olie in benzine is 1:50, oftewel 100ml olie in 5 liter (ongeveer 1 tank) benzine. Het mengsel van olie/benzine veel vetter maken (meer olie) is niet perse beter voor je cilinder. Mocht je het iets vetter willen maken, dan kan je dat beter doen door een andere idle jet te kiezen. Al gecontroleerd op lucht in de benzineslang? En zit er veel vuil in de benzine tank? Als het blok stationair rustig draait, is je idle jet iig goed, misschien grotere main jet? (afhankelijk vd kleur van je cilinder) Wat je ook eerst zou kunnen proberen is alleen de zuigerringen vervangen. (hierna moet de motor wel rustig ingereden worden, net als bij compleet nieuwe cilinder set, 500km) Is ook nog het meest betaalbaar. Aangezien he carters 2 poorts zijn, zal de 3e poort op je nieuwe cilinder set niet functioneren. (niet rampzalig, maar dan weet je dat je prestaties anders gaan zijn, als wanneer je een 3 poorts cilinderset monteert op een 3 poorts carterset, van bv de px 150 motoren)
×
×
  • Create New...