Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Content Count

    297
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Excellent

6 Followers

About Niels_1977

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Special
    Vespa P200E
    Motovespa 160S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kijk ook eens bij de GSF wiki pagina, daar staan de waarden in Nm.
  2. Niels_1977

    Trillingen

    Zit je voorvork niet los? Missende kogellagers? En zie ik goed dat je een yss schokbreker hebt? Zijn redelijke schokbrekers, maar er zijn veel betere merken, oa de Sip schokbrekers, die misschien een verschil kunnen maken.
  3. De engine mounts van px200, zijn 2 van dezelfde diameter, de px150/sprint engine mounts links en rechts zijn verschillend van elkaar: https://www.scooter-center.com/en/silent-block-pair-engine-bgm-pro-vespa-px80-px125-px150-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb-bgm7951?number=BGM7951
  4. Koop de engine mounts van bgm, zijn van betere kwaliteit. Let wel op dat je voor je sprint de px150 versie kiest, niet de px200.
  5. Zoek je een cilinderkop voor kamzuiger of gewone 150 cc cilinder? Het laatste heb ik. Wil je perse een ori Piaggio cilinderkop, of mag een ander merk ook?
  6. En zet je vliegwiel nou eens vast met de momentsleutel (55 tot 60 Nm), dan krijg je normaal gesproken geen gebroken spietjes. In combi met de flywheel tool, zoals Frederik zegt, is montage en demontage simpel en degelijk. (never nooit je vliegwiel vastzetten in combi met de pistonstop, dan zit je vliegwiel wel goed vast, maar heb je ook meteen de cilinder verkut)
  7. Oliekeerring onder vliegwiel versleten, vrij eenvoudig te vervangen.
  8. Verfen met owatrol, om de roest definitief te stoppen, (de owatrol moet wel meerdere dagen drogen, bij minimaal 20 graden) De owatrol droogt glanzend op dus daarna oververfen met blanke matte lak.
  9. 250ml klopt! normale mengverhouding van olie in benzine is 1:50, oftewel 100ml olie in 5 liter (ongeveer 1 tank) benzine. Het mengsel van olie/benzine veel vetter maken (meer olie) is niet perse beter voor je cilinder. Mocht je het iets vetter willen maken, dan kan je dat beter doen door een andere idle jet te kiezen. Al gecontroleerd op lucht in de benzineslang? En zit er veel vuil in de benzine tank? Als het blok stationair rustig draait, is je idle jet iig goed, misschien grotere main jet? (afhankelijk vd kleur van je cilinder) Wat je ook eerst zou kunnen proberen is alleen de zuigerringen vervangen. (hierna moet de motor wel rustig ingereden worden, net als bij compleet nieuwe cilinder set, 500km) Is ook nog het meest betaalbaar. Aangezien he carters 2 poorts zijn, zal de 3e poort op je nieuwe cilinder set niet functioneren. (niet rampzalig, maar dan weet je dat je prestaties anders gaan zijn, als wanneer je een 3 poorts cilinderset monteert op een 3 poorts carterset, van bv de px 150 motoren)
  10. Je hebt een ouder blok, met maar 2 poorten (mits er in de tussentijd niet een moderner blok in je scooter gezet is, dit valt te controleren door het motornummer op je blok, tr checken op scooterhelp.com) dus een cilinder met 3 poorten plaatsen kan. Maar het blijft dan toch een blok wat met 2 poorten werkt. De reden vd vastloper is oha te weinig benzine in je cilinder, check daarom goed of de carburateur schoon is en goed werkt, en check ook of de oliekeerringen niet kapot zijn! (tekenen hiervan zijn olie bij of achter het vliegwiel, teken van lekke oliekeerring aan de koppelingskant is benzine in de versnellingsbakolie, en als je de bovenste olio bout losdraait bij koude motor, veel teveel aan extra olie wat uit het blok komt, wat uiteraard naar benzine ruikt) Gebruik ook eens de zoekfunctie op het forum, er zijn meer mensen die met hetzelfde blok upgrades willen doen. (vbc, vbb, vba, gl, sprint 2 poorts blokken, zijn grotendeels gelijk, wbt de mogelijkheden mbt cilinder en carburateur)
  11. Heb hetzelfde euvel met mijn GL Misa uit 1961 met batterij, zet ik de lichtschakelaar (linksonder) op stadslicht tijdens een rit, dan wordt het stadslicht steeds zwakker en laadt de batterij niet op, zet ik de schakelaar naar groot licht. Dan laadt de accu wel op! (om te checken kan je na de tocht je stadslicht kort aanzetten, is dan waarschijnlijk een stuk feller) Tevens is het slim om, als de scooter meer dan 1 dag stil staat, de batterij los te koppelen vh stroom circuit. (dus beide draden los) Aangezien de batterij altijd blijft ontladen via het frame. (geldt overigens ook voor 12 volt systemen met accu)
  12. Eerste stap iscarb losmaken en reinigen, en controleren of je tpv cdi en verbindingsbox geen losse draden hebt. Als je toch de carb en carb bak verwijderd, altijd nieuwe pakkingen plaatsen onder carb, en carb bak, en liefst alle carburateur pakkingen na reinigen vd carburateur ook vervangen. Mijn beste gok zou zijn, verstopte carburateur, dus die reinigen (met carb cleaner of ultrasoon), of heel evt lucht in de benzineslang. (kwestie van doorspoelen met benzine tot er geen luchtbellen meer uitkomen)
  13. Facepalm! #Kansloos, succes met geld weggooien!
  14. En dus kan je net zo goed al het geld en de moeite uitgeven aan een moderner blok, waar jezowiezo veel meer power uit gaat halen!
  15. Is idd populair, maar niet de meest verfijnde cilinder set. Dan moet je eerder de bgm/polini of malossi cilinder set hebben. (maar die kosten ook behoorlijk veel meer) Het verschil is voornamelijk stalen cilinder set en aluminium/nycasil set. De laatste kan veel meer rpm hebben, en hoeft vrijwel niet ingereden te worden. De DR177 kan je de eerste 500km niet volgas rijden, plus een stalen cilinder moet zeker niet een te lage olie/benzine verhouding hebben, dan krijg je vastlopers en kapotte pistons ed. Dus prima set die DR177, maar je moet wel weten wat je doet. De DR177 set is een prima basis upgrade, maar wil je echt serieus meer pk, dan moet je aan bovengenoemde sets denken. (en de bijkomstige hogere kosten)
×
×
  • Create New...