Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Niels_1977

Leden
  • Aantal items

    187
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Niels_1977 last won the day on September 22 2016

Niels_1977 had the most liked content!

Community reputatie

29 Excellent

6 Volgers

Over Niels_1977

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Special
    Vespa P200E
    Motovespa 160S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Niels_1977

    Vespa acma

    Prachtige scooter, je kan de Vespa ook helemaal zo laten, alleen goed schoonmaken en evt de lak met Commandant 5 polijsten, voor de rest alles reviseren en vervangen wat kan slijten. (motorrevisie/kabelboom/versnellings-gas-koppeling en schakel kabels etc) Maar de Patina van deze scooter is zo al erg gaaf en uniek, plus er zijn al genoeg concoursstaat gerestaureerde scooters.
  2. Niels_1977

    Start problemen troubleshooten

    Eerste wat ik zou proberen als je de tank hebt verwijderd, kraan even open zetten, stroomt er dan benzine uit, dan ligt het probleem iig niet bij de tank of kraan. Meest waarschijnlijk zit het probleem in je carburateur, er zit wrshlk ergens vervuiling in bv de sproeiers. Koop zo'n carburateur schoonmaak naalden set, kost niet duur, en maak de sproeiers schoon plus de rest vd carburateur. Koop een nieuwe carburateur pakking set, en vervang alle pakkingen, als je de carb toch uit elkaar hebt. Check ook goed, of de carburateur niet simpelweg te los is gemonteerd/is los gegaan. Ik kan me herinneren van de Vespa Specials (zelfde type constructie van carb tov frame) dat bij te rigoureus over een verkeersdrempel gaan, de carburateur los ging zitten, om dat die tegen de binnenkant vh frame klapte. (eigenlijk niet slim ontworpen van Piaggio)
  3. Niels_1977

    BGM pro touring electronische ontsteking

    Toevoeging aan dit probleem met de grondplaten van bgm, heb hetzelfde probleem, toch maar eens gaan zoeken naar een oplossing, blijkt dat de plaat aluminium, waarop alle spoelen zitten gemonteerd, 2mm te laag is gefabriceerd! (of alleen werkt in combi met het bgm vliegwiel) Simpele oplossing, 2 kleine ringen van 1 mm achter de grondplaat en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Zie de reviews bij vliegwiel en grondplaat op de site van sck: https://www.scooter-center.com/en/bgm6661rt/rotor-bgm-pro-electronic-1750g-vespa-sprint150-vlb1t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vba-vnb-vbb https://www.scooter-center.com/en/bgm8032/ignition-bgm-pro-stator-hp-v2.0-electronic-ignition-vespa-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb?number=BGM8032#product--publish-comment
  4. Niels_1977

    Gevraagd - cilinderkop gs160

    Lasklus.nl is erg prijzig weet ik uit ervaring, waar je de cilinder beter kan laten lassen; bij Arrows in Rijswijk. (als dit te ver weg is, cilinderkop kan ook verzonden worden naar hun) Prijs is erg bescheiden, en kwaliteit is goed, nabewerking (bv met dremel) zal je wel zelf moeten doen.
  5. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    In het frame hoort een plastic plaat te zitten tpv het stuk staal onderin wat horizontaal uitsteekt. Hoeft niks met dit probleem te maken te hebben, maar is wel noodzakelijk voor goed functioneren vd carburateur: https://www.sip-scootershop.com/en/products/cover+wire+shaft+chassis+_24209300
  6. Niels_1977

    Dr177 lawaai

    Hallo Hans, heb dezelfde cilinder met ook behoorlijke takke herrie stationair. Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik bedacht me, dat ik vergeten was om in het frame de plastic afdekplaat te plaatsen voor de luchtbox. Dus nu krijgt de carb te veel lucht, misschien heeft het daar iets mee te maken?
  7. Niels_1977

    Vnb blok

    Op facebook wordt bij vespa parts te koop een vnb blok uit 1962 aangeboden voor 250 euro:
  8. Niels_1977

    Vespa misa glb uit 1961, electra problemen

    Zo, inmiddels met meerdere projecten tegelijk druk. (Vespa GLB, MotoVespa Sprint, Vespa PX200E) De GLB is vrijwel af, ik heb de motor compleet gereviseerd, en die loopt nu goed, het enige wat ik nog moest doen is de timing goed zetten. Dat kan ik nu eindelijk vanwege de variabele piston stop van CMD. (Crazy Monkey Development, zie facebook) De gewone piston stop werkt niet in combi met een ouderwetse kam-piston. Wat me opviel bij dit oudere 6 volt systeem, is dat de stroomopbrengst niet heel groot is, als ik de claxon indruk, gaat de scooter al bijna uit. (als de accu niet geinstalleerd is) Om te testen of dit beter kan, en om zowiezo de lichtopbrengst te verbeteren ben ik gaan zoeken naar 6 volt LED verlichting. (werkt voornamelijk in systemen met gelijkrichter en accu, zonder die combi kan de LED lamp doorbranden) En gisteren gevonden bij de website HarrieABC, snelle levering en goede communicatie, want vandaag zijn de lampen al op de post. Het hoort natuurlijk niet die moderne tech in zo’n oude scooter, maar wou het toch eens testen, en door het erg lage stroomverbruik vd LED lampen (2x 0,3 watt + 7 watt=7,6 watt totaal voor licht) Heeft de rest vh systeem meer power. (totaal stroomopbrengst zit rond de 40 watt) Het is vooralsnog een test, en vooral bedoeld om de lichtopbrengst te verbeteren. https://www.harrieabc.nl/Buis-lampje-39-mm-6-volt-5-watt-in-wit-en-warm-wit https://www.harrieabc.nl/Voorlamp-BA20D-led-DC-6-en-12-volt-systemen-in-Wit Maar gezien alle oldtimers die hij al heeft voorzien van LED licht moet dit gaan lukken: https://www.harrieabc.nl/
  9. Niels_1977

    Aluminium lasser

    Wauw, 125euro? Kost bij Arrows 30 euro. Maar ook in NL varieren de prijzen flink, en heeft niks met kwaliteitsverschil te maken, puur opportunisme van sommige ondernemers. Hier in Amersfoort was er ook iemand die voor een erg simpele lasklus 125 euro vroeg, heb uiteindelijk een betaalbaarder adres gevonden in een dorp verderop, was 10 euro kwijt voor dezelfde lasklus.
  10. Niels_1977

    Vnb blok

    Dit is het blok wat te koop staat, gast reageert niet snel, maar is wel betrouwbaar en houd zich aan zijn woord, vandaag origineel zadel en bagagerek voor Vespa GLB van hem ontvangen. Vespa 150GL motorblokhttp://link.marktplaats.nl/m1340361252?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  11. Niels_1977

    Aluminium lasser

    In BE of NL? In Den Haag/Rijswijk zit een goed bedrijf genaamd Arrows. Goed en betaalbaar.
  12. Niels_1977

    Vnb blok

    Lijkt mij ook, tenzij je perse een VNB blok wil ivm originaliteit. Mocht je interesse hebben in de blokken, dan laat maar weten, prijs zal rond de 300 euro zijn, hou er wel rekening mee (maar geldt altijd voor zulke oude blokken) dat een volledige revisie geen kwaad kan.
  13. Niels_1977

    Vnb blok

    Weet wel iemand met GL en Sprint blok te koop, maar das 150cc en andere versnellingsbak!?
  14. Niels_1977

    Schuurvondst , welk type is dit?

    Als je de Vespa voor weinig aan de praat wil krijgen, vervang de condensator, de bobine, de punten (stellen op 0,4mm met voelermaat), check alle oliekeerringen, vervang alle pakkingen e.d. vd carburateur, vervang de piston ringen, mits de piston en cilinder nog goed genoeg zijn. Check de benzine tank op rotzooi (als roest en rotzooi; dan kraan en tank schoonmaken) en dan zou je theoretisch een heel eind moeten komen met starten. Electriek en valse lucht (keerringen) is vaak cruciaal bij wel/niet starten.
  15. Niels_1977

    Schuurvondst , welk type is dit?

    Waarschijnlijk Vespa GL (a of b) Misa, onder de linker bil staat het frame nummer, is wat roestig dus schoonmaken en dan wat wd 40, dan moet het nummer leesbaar zijn. Als het een Misa is staat er aan de binnenkant vh frame aan de andere kant vh frame nummer nog een nummer. (vaak met de letters BA erin) Ik heb recent exact zo’n Vespa gekocht in vrijwel dezelfde conditie, maar niet in originele lak. (zou kunnen dat dat hier wel is!?) Ik dacht dat ze oorsponkelijk alleen in Metallic blauw, rood of geel geleverd werden. Maar daar kunnen de Misa kenners meer over vertellen. Als het ori lak is, alleen schoonmaken en in de was zetten. Ori lak scooters zijn oha meer waard. (zeker bij de duitsers) Ik heb voor mijn Vespa GLB Misa uit 1961, 600 euro betaald. Moest wel alles aan gebeuren, dus electra vervangen, kabels vervangen, blok gereviseerd, roest verwijderd en geverfd met owatrol en daarna blanke lak, velgen gepoedercoat, nieuwe binnen en buitenbanden. (denk dat ik aan alles zo’n 800 euro kwijt was bij SIP en SCK, werkuren die ik heb gemaakt reken ik niet mee, maar als je alles laat doen, zal dat nog zo’n 750 tot 1000 euro extra kosten) Dus als je handig bent scheelt dat aardig wat kosten. Ik denk dat bovengenoemde bij jou Vespa ook minimaal moet gebeuren, laat je de Vespa ook opnieuw verfen dan moet je er nog minimaal 1000 euro bij rekenen. (afgaande op de prijzen die in NL worden gevraagd, misschien zijn er in Belgie betaalbaardere adressen) Volledig gerestaureerd, tel bovenstaande kosten bij elkaar op, plus btw, denk zo rond de 3500 euro.
×