Jump to content
Vespaforum.be

Niels_1977

Members
  • Posts

    592
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Groningen
  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160S
    Vespa PX200E
    Vespa GLb 150 Misa

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amersfoort
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

2,178 profile views

Niels_1977's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

148

Reputation

  1. Ik bedoel de stationair sproeier, zie het gaatje het dichtst bij schroefdraad. (of de foto werkt vertekenend) Maar heb dit vaker gezien bij spaco carburateurs, zelfs nieuw gekocht bij SCK was dit al het geval, assemblage foutje denk ik. En dan gaat de motor nooit mooi stationair lopen.
  2. Je stationair sproeier is iig verbogen, zou evt voor complicaties kunnen zorgen. (schijnt vaker voor te komen bij de spaco 24/24 carburateurs) Originele uitlaat van je spaanse Vespa?? Dat gaat in combi met de dr177 zowiezo niet werken. (eerder sip road voor px150 blok oid)
  3. Je kan het kanaal in de carbu bak ook vrij eenvoudig afsluiten, met siliconenkit of heel kleine inbus draadeind.
  4. Dit wellicht een optie? https://link.marktplaats.nl/m1848528381?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  5. Als ik de speling vergelijk met andere kerstbomen, is de speling duidelijk meer. Ik zal nog wat combinaties proberen, andere as, andere naaldlagers etc. Maar heb het vermoeden dat de kerstboom tpv de naaldlagers te ver versleten is. (ik denk dat ik nog wel een reserve kerstboom heb, maar es in de voorraad bakken zoeken)
  6. FMP heeft heel erg veel interessante videos, maar idd niet alles van zijn constateringen/beweringen voor zoete koek slikken.
  7. Misschien even het stuurhuis uit elkaar, zou kunnen dat de kabel daar niet goed zit.
  8. Als je alles hebt aangesloten, sluit ik meestal waar de benzineslang vlakbij de carburateur zit, hier een extra stuk aan die ik terugleid in een bezine vat, kraan open; luchtbellen uit benzineslang. Zal hier misschien niet het probleem zijn, maar doe ik standaard bij nieuwe installatie van tank, of na lang stil staan vd scooter.
  9. Ik ben druk met de revisie van een px150 blok, en heb net de kerstboom gemonteerd, alles vernieuwd (wel originele as gebruikt, maar nieuwe kogellager en naald lagers), echter heb ik nu aan de kant waar de kickstart zit (kickstart tandwiel), wat speling op de naaldlagers. (max 0,1mm totaal, dus gedeeld door 2 zal het aan beide kanten vd as 0,05 mm zijn waar de naaldlagers zitten) Is dit acceptabel? Of beter een nieuwe as (bv van bgm) of misschien wel compleet andere kerstboom monteren?
  10. Bij een cosa zit wel rembekrachtiging, het hele systeem is tot de remschoenen hydraulisch, gelijk aan de wat oudere amerikaanse autos. Zie voor uitleg deze link; https://www.scooter-center.com/en/brakes-repair-kit-oem-quality-vespa-cosa-125-vnr1t-vnr2t-cosa-200-vsr1t-7675039 Wat ik heb begrepen (van iemand anders die een Cosa heeft) is het remsysteem notoir lastig af te stellen. (misschien zelfs ontwerpfout van Piaggio?)
  11. Hou voor de zekerheid eens overal een magneet tegen het frame, plakt de magneet overal goed; dan is er weinig bondo/plamuur gebruikt.
  12. Als je het goed wil repareren; alles lassen, maar ik denk dat dit veel duurder gaat worden dan een vervangende carter zoeken.
  13. Woei, alles is te repareren, maar kost wel wat. Denk beste keus is vervangende carter zoeken. Hoe heb je dit ├╝berhaupt voor elkaar gekregen?
  14. LKD; luftkorrektorduse; https://www.vespaonline.de/forum/202749-si-vergaser-diskussion-der-einzelnen-bauteile/
  15. Oef, pittige schade idd. Wordt een onderdelen motor. Of heel veel geld meenemen en op facebook voorzichtig vragen bij nagy blechroller. Die kan heel erg veel repareren!
×
×
  • Create New...