Jump to content

Huidige aanbod op marktplaats, graag jullie mening


Linn

Recommended Posts

Beste geïnteresseerden,

In mijn huidige zoektocht struin ik de diverse online marktplaatsen af op zoek naar “een goeie” :)

In de diverse topics van dit forum heb ik echter al veel geleerd over verschillende modellen, samenstellingen en “curry-gevallen”. Ik als newbie wil mijn vingers niet branden aan een dergelijke kat-in-de-zak, omdat: A. Ik wil kunnen genieten van een zuivere Vespa ; B. Ik besef dat bij eventuele verkoop een “zuivere” Vespa beter gaat dan een “bevlekte”.

Vandaar dat ik hier een topic wil starten om het actuele marktplaats aanbod te bekijken, samen met andere geïnteresseerden. Ik zou graag vooral willen leren van jullie ervaring en kritische blik EN wellicht op die manier tegen een voor mij geschikte Vespa aanlopen ;)

Ik ben mij bewust van het “aangeboden topic” van dit forum en mijn voorkeur gaat ook eigenlijk naar het aanschaffen van een Vespa via hier. Maar je weet maar nooit wat voor pareltjes er op marktplaats voorbij komen en nogmaals: ik wil ook van jullie commentaar bij de diverse advertenties leren.

Gr. Linn

Link to comment
1 uur terug, Linn zei:

Deze is niet heel origineel meer. Niet het originele blok en al helemaal niet het originele (kleur) zadel :P

Ik weet niet zoveel over het LML blok, dus kan niet zeggen of dat een grote verbetering is.

 

1 uur terug, Linn zei:

Deze stond tot een maand geleden nog te koop bij Maskes in Rijen voor €2950.

Geen idee waarom deze nu weer verkocht wordt, ben er zeer benieuwd naar!

 

1 uur terug, Linn zei:

€4950 is echt te veel geld voor een GL-A met een niet originele Italiaanse vlag op de lak geschilderd (Vind ik persoonlijk zonde!)

 

1 uur terug, Linn zei:

Bij deze gaat mijn curry radar af.. De grijze zadels kloppen niet.

Bovendien heeft deze gele kentekenplaten, terwijl alles in NL voor 1980 blauwe platen had. Dit wijst op import.

 

59 minuten geleden, Linn zei:

Op zich een mooie Vespa, maar ook deze is weer absoluut niet origineel.

Niet de originele KM-teller, Niet de originele lak, Dat gat in de zijbil hoort daar ook niet, etc.

 

55 minuten geleden, Linn zei:

Deze ziet er prima uit en heeft een goede prijs.

wel met een PX motor, wat hem ook niet meer origineel maakt.

 

 

Zo zie je maar weer dat veel Vespa's op Marktplaats niet echt zuiver zijn.

Je moet in NL toch eens gaan kijken bij http://www.vintagescooters.nl en http://www.maskes.nl

Dit zijn garages die gespecialiseerd zijn in Vespa's en je niet proberen te flessen.

Edited by Thys
  • Like 1
Link to comment

Rode GT en Blauwe met Belgische papieren zijn Motovespa’a, niks curry aan.

Die GS met LML blok is verkloot (kader ingesneden voor largeframe motor, zonde...).

Persoonlijk zou ik zonder de minste twijfel voor de blauwe o’lack GLx met 177setup gaan. Ticks all my boxes: genuine look, goeie krachtige motor, 12v ombouw gebeurd, origineel blokje just in case op het schap,... wat wil je nog meer (al is die BGM Big Box Sport er wat over (Touring geeft betere resultaten) en zou een conversiekickstarter de look helemaal toppie zijn).

  • Like 3
Link to comment

Thys en Frederik9111 al heel erg bedankt voor jullie reacties, deze kritische blikken zijn stuk voor stuk leermomenten voor mij :) en is ook precies wat ik met dit topic wilde bereiken.

Maskes en De Vespagarage (vintagescooters) staan bij mij al continu in een open tabblad en worden regelmatig ververst ;) Samen met het “aangeboden topic” van dit forum vormen zij mijn voorkeur van waar ik een Vespa wil aanschaffen. Maar je weet maar nooit waar de online marktplaats platformen goed voor zijn.

Link to comment

En let ook even op het kenteken van de Nederlandse Vespa’s, zeg genoeg over de herkomst. Buiten de blauwe ZF oldimer plaat zijn er ook gele, die wijzen beide vaak op import modellen en komen dus niet origineel uit Nederland. Zie je een blauwe M oldtimer plaat dan is het een Vespa die te lang geschorst is waardoor het originele kenteken uit het slapende RDW register is geschoond. Na herkeuring krijgt de Vespa dan een M ipv U als begin letter op het kenteken. (https://www.oldtimernederland.nl/info/blauwe-kentekenplaat.html).

Succes met je zoektocht.

 

  • Like 3
Link to comment
25 minuten geleden, Pilaf zei:

En let ook even op het kenteken van de Nederlandse Vespa’s, zeg genoeg over de herkomst. Buiten de blauwe ZF oldimer plaat zijn er ook gele, die wijzen beide vaak op import modellen en komen dus niet origineel uit Nederland. Zie je een blauwe M oldtimer plaat dan is het een Vespa die te lang geschorst is waardoor het originele kenteken uit het slapende RDW register is geschoond. Na herkeuring krijgt de Vespa dan een M ipv U als begin letter op het kenteken. (https://www.oldtimernederland.nl/info/blauwe-kentekenplaat.html).

Succes met je zoektocht.

 

Dankje Pilaf, ook hier kan ik wat mee als newbie!!

Link to comment

over origineel wordt hier dikwijls gesproken en dat is allemaal heel schoon … als het werkt ,als je graag sleutelt en graag rond de kerktoren rijdt

mijn bevindingen over origineel ?

- over het algemeen te traag voor nu met het verkeer mee te kunnen

- meestal motoren die “op” zijn of al vele keren “gereviseerd”

-6 volt? => vind ik maar niks

Dus

Een “oudje” met een deftige px blok of LML blok en je gaat er veel plezier van hebben .

en je moet echt geen bang hebben van die LML blokjes,ik rijd daar al jaaaaren mee met zeer weinig problemen.

  • Like 1
Link to comment

Ik zou ook gaan voor die blauwe glx met px 177 motor , zelf heb ik ook een motovespa 160 gt , dat zijn spaanse scooters , heel leuke scooter als je er een andere motor onder steekt , zoals die blauwe bv 

  • Like 1
Link to comment

Origineel blokjes opzij zetten, en gaan die ba... px blok. Zoals hier boven het zeggen. 

Zeker die ergenissen van automobilisten aan je gat zitten te plakken zoals strontvliegen . 

Ik zelf heb er een met 177 kit, deze gaat rond de 90 km/u . Dus genoeg over op de 70/u wegen.  

En onderdelen zijn sneller en goedkoper te vinden. 

 

  • Like 1
Link to comment

Op die kleinere wielletjes is dat idd genoeg. Ik heb mijn 8” VNB1tje omgebouw naar 4 versnellingen, 177 Pinasco, PM Tuning kachelpijp en pampervoorraadje in het handschoenkastje! Leuk hoor. :lol:

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...