Jump to content
Vespaforum.be

Linn

Members
  • Content Count

    71
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Excellent

1 Follower

About Linn

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX150

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    NL Limburg
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,128 profile views
  1. Veel dank voor de tijd die je hebt genomen om jouw ervaringen met mij te delen DVSP Ik ben vandaag naar Solo Italiano in Maastricht gegaan, Victor de eigenaar nam uitgebreid de tijd om mij te informeren over zijn ervaringen met de 125cc modellen. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij een Sprint of Primavera 125 had staan in zijn zaak waarop ik een proefritje kon maken, maar helaas was dit niet het geval. Wel heeft hij mij beloofd om in zijn netwerk te vragen aan een 125 bezitter of ik een klein proefritje mag maken, hij belt mij er op korte termijn over terug om een afspraak daarvoor te maken
  2. Beste mede forumleden, Al meer dan een half jaar overweeg ik de aanschaf van een nieuwe (of zo goed als nieuwe) Vespa Sprint 125. Ik zou graag via dit topic ervaringen van mensen met deze prachtige motorscooter willen horen. (Het gaat mij niet om de 50cc modellen, ik heb alleen interesse in de 125cc) Even een kort inkijkje in mijn overweging: Tot ongeveer een jaar geleden heb ik met heel veel plezier met mijn rode PX150 gereden. Ten opzichte van verschillende andere motoren die ik heb gereden, was dit echt het summum van genot. De tweetakt geur, het geluid, het handschakelen, het uit
  3. Linn

    Vespa px 125 cc

    Ook mijn PX had een soortgelijk knipperlicht probleem. Bij mij bleek de oorzaak te liggen bij een tie-wrap die de kabels in het stuur te strak bij elkaar hield. Een beweging van het schakelmechanisme aan het stuur kon daardoor ervoor zorgen dat mijn knipperlichten ook niet meer naar behoren werkten. Het te strakke tie-wrapje is verwijderd en een nieuw aangebracht, maar dan iets minder strak om de kabels heen getrokken. Mijn probleem was daarmee opgelost.
  4. Linn

    Druppellader

    Als ik in de gelegenheid ben zal ik een foto voor je maken. Veel stelt het niet voor: je hebt bij je Optimate dat kabeltje gekregen met twee ringetjes die om de plus- en de minpool van je accu moeten, die draai je erop. De plug die je op mijn foto ziet komt dan onder de bil uit.
  5. Linn

    Druppellader

    Ik gebruik ook een Optimate 4 voor mijn PX. Ik heb de aansluiting op mijn accu bevestigd en komt net onder mijn bil uit. Als ik ga rijden kan ik ‘m terug in de bil leggen (laten hangen kan ook). Zie foto:
  6. Volgend Interessant initiatief!!
  7. Kan iemand mij een geschikt Art4 gekeurd schijfremslot adviseren voor mijn PX150 2011? Liefst uit eigen ervaring en gebruik. Mijn verzekering wilt dat ik een Art4 slot gebruik. Er zijn diverse Art4 schijfremsloten op internet te vinden, maar geen idee of die ook passen op een PX met weinig ruimte en een relatief kleine remschijf. Een groot kettingslot is ook een optie, maar dit lijkt mij in de praktijk nogal veel ruimte en gewicht om mee te sjouwen, vandaar dat ik eerst eens mij wil oriënteren op een schijfremslot.
  8. Wat ontzettend gaaf hoe je er tegenaan bent gelopen en het “met-en-met” aan het aanpakken bent!!
  9. Linn

    Mijn projectje

    Heb je ‘m ook “om-gebadged”?? (Piaggio- en PX150-badges)
  10. Linn

    Onderhoud

    Dank voor je vertaling
  11. Linn

    Onderhoud

    In mijn reactie had ik “Oost-Vlaanderen” in mijn hoofd niet als provincie (weer wat geleerd ), maar als “windstreek”: het oosten van Vlaanderen.
  12. De Sip Road 2.0 zit erop, sproeier 105 zit erin direct zeer gewenst resultaat: mooier geluid, pittigere acceleratie en vooral meer snelheid: loopt nu op de teller lekker door tot 95-100 en met wind mee zelfs 105-110. Ik ben er erg blij mee!!
  13. Linn

    Onderhoud

    ?? Ik volg je niet...
  14. Linn

    Onderhoud

    Ligt eraan waar in Oost-Vlaanderen, als het in de buurt van Maaseik-Kinrooi-Kessenich is: ga de NL-grens over naar Wessem VMS motorservice. Een top-kerel met een gaat-niet-bestaat-niet-mentaliteit Heeft veel verstand en ervaring in motortechniek en tweetakten, echt een aanrader!! www.vmsmotoren.nl
×
×
  • Create New...