Jump to content
Vespaforum.be

Linn

Members
  • Posts

    71
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX150

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    NL Limburg
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,375 profile views

Linn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

36

Reputation

  1. Veel dank voor de tijd die je hebt genomen om jouw ervaringen met mij te delen DVSP Ik ben vandaag naar Solo Italiano in Maastricht gegaan, Victor de eigenaar nam uitgebreid de tijd om mij te informeren over zijn ervaringen met de 125cc modellen. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij een Sprint of Primavera 125 had staan in zijn zaak waarop ik een proefritje kon maken, maar helaas was dit niet het geval. Wel heeft hij mij beloofd om in zijn netwerk te vragen aan een 125 bezitter of ik een klein proefritje mag maken, hij belt mij er op korte termijn over terug om een afspraak daarvoor te maken. Wordt vervolgd dus Tot die tijd hoor ik nog graag de ervaringen van anderen!! Hartelijke groeten, Linn
  2. Beste mede forumleden, Al meer dan een half jaar overweeg ik de aanschaf van een nieuwe (of zo goed als nieuwe) Vespa Sprint 125. Ik zou graag via dit topic ervaringen van mensen met deze prachtige motorscooter willen horen. (Het gaat mij niet om de 50cc modellen, ik heb alleen interesse in de 125cc) Even een kort inkijkje in mijn overweging: Tot ongeveer een jaar geleden heb ik met heel veel plezier met mijn rode PX150 gereden. Ten opzichte van verschillende andere motoren die ik heb gereden, was dit echt het summum van genot. De tweetakt geur, het geluid, het handschakelen, het uiterlijk, de ervaring en het gevoel, werkelijk fantastisch Totdat ik op een regenachtige dag door gripverlies tijdens remmen bijna viel en mijn PX nog net rechtop sturend over een (gelukkig lege) weghelft van tegenligger en daarna het trottoir op kon rijden, waar gelukkig ook geen voetgangers liepen. Geen gewonden en geen schade gelukkig. Ik heb er daarna nog tweemaal mee gereden, maar ik was mij zo bewust van mijn kwetsbaarheid en het ontbreken van ABS dat ik het plezier niet meer terug kon vinden. Ik heb de PX verkocht en daarna alleen nog Vespa filmpjes op youtube gekeken. Toch blijft Vespa mij aantrekken en mij iedere keer als ik er een zie rijden een glimlach bezorgen die blijft totdat ‘ie uit mijn zicht is verdwenen. Er gaat dus weer een nieuwe Vespa in mijn garage komen, dat staat vast. Ook staat vast dat er ABS op moet zitten. Ik ben in het bezit van een motorrijbewijs, dus het gaat ook een motorscooter worden en geen 50cc. Het wordt dus een moderne Vespa. Het Sprint model vind ik in ieder opzicht prachtig, al blijft er voor mij 1 punt van twijfel: het vermogen (en de beperkte snelheid). Mijn PX zal qua vermogen en snelheid ongeveer gelijk zijn aan de Sprint 125 en daar heb ik niet echt last van het kleine vermogen gehad, maar ik miste wel dat kleine beetje extra om op de autosnelweg lekker mee te kunnen (100km/u was de max). Van de andere kant: ik rij eigenlijk bijna nooit autosnelweg... Maar die paar keren dat ik er even op moest, voelde ik mij door het beperkte vermogen niet echt op mijn gemak. Nu weet ik dat een GTS 300 of GTV 300 eigenlijk de perfecte Vespa zou zijn voor wat ik hierboven beschrijf. Genoeg vermogen en snelheid om zelfs op de autosnelweg mee te kunnen, ABS, mooi design en Vespa-feeling. Maar het is het uiterlijk van het Sprint model wat ik zo mooi vind... Als er een Sprint 300 zou bestaan, zou ik geen moment twijfelen of uitstellen en reed ik er nu een heerlijk avondrondje mee ipv hier op het forum te typen Maarja, die bestaat (nog) niet. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de ervaringen van mede forumleden. Ik dank jullie alvast hartelijk voor het delen van jullie ervaringen. Vriendelijke groeten, Linn
  3. Linn

    Vespa px 125 cc

    Ook mijn PX had een soortgelijk knipperlicht probleem. Bij mij bleek de oorzaak te liggen bij een tie-wrap die de kabels in het stuur te strak bij elkaar hield. Een beweging van het schakelmechanisme aan het stuur kon daardoor ervoor zorgen dat mijn knipperlichten ook niet meer naar behoren werkten. Het te strakke tie-wrapje is verwijderd en een nieuw aangebracht, maar dan iets minder strak om de kabels heen getrokken. Mijn probleem was daarmee opgelost.
  4. Linn

    Druppellader

    Als ik in de gelegenheid ben zal ik een foto voor je maken. Veel stelt het niet voor: je hebt bij je Optimate dat kabeltje gekregen met twee ringetjes die om de plus- en de minpool van je accu moeten, die draai je erop. De plug die je op mijn foto ziet komt dan onder de bil uit.
  5. Linn

    Druppellader

    Ik gebruik ook een Optimate 4 voor mijn PX. Ik heb de aansluiting op mijn accu bevestigd en komt net onder mijn bil uit. Als ik ga rijden kan ik ‘m terug in de bil leggen (laten hangen kan ook). Zie foto:
  6. Volgend Interessant initiatief!!
  7. Kan iemand mij een geschikt Art4 gekeurd schijfremslot adviseren voor mijn PX150 2011? Liefst uit eigen ervaring en gebruik. Mijn verzekering wilt dat ik een Art4 slot gebruik. Er zijn diverse Art4 schijfremsloten op internet te vinden, maar geen idee of die ook passen op een PX met weinig ruimte en een relatief kleine remschijf. Een groot kettingslot is ook een optie, maar dit lijkt mij in de praktijk nogal veel ruimte en gewicht om mee te sjouwen, vandaar dat ik eerst eens mij wil oriënteren op een schijfremslot.
  8. Wat ontzettend gaaf hoe je er tegenaan bent gelopen en het “met-en-met” aan het aanpakken bent!!
  9. Linn

    Mijn projectje

    Heb je ‘m ook “om-gebadged”?? (Piaggio- en PX150-badges)
  10. Linn

    Onderhoud

    Dank voor je vertaling
  11. Linn

    Onderhoud

    In mijn reactie had ik “Oost-Vlaanderen” in mijn hoofd niet als provincie (weer wat geleerd ), maar als “windstreek”: het oosten van Vlaanderen.
  12. De Sip Road 2.0 zit erop, sproeier 105 zit erin direct zeer gewenst resultaat: mooier geluid, pittigere acceleratie en vooral meer snelheid: loopt nu op de teller lekker door tot 95-100 en met wind mee zelfs 105-110. Ik ben er erg blij mee!!
  13. Linn

    Onderhoud

    ?? Ik volg je niet...
  14. Linn

    Onderhoud

    Ligt eraan waar in Oost-Vlaanderen, als het in de buurt van Maaseik-Kinrooi-Kessenich is: ga de NL-grens over naar Wessem VMS motorservice. Een top-kerel met een gaat-niet-bestaat-niet-mentaliteit Heeft veel verstand en ervaring in motortechniek en tweetakten, echt een aanrader!! www.vmsmotoren.nl
  15. Blijft een genot om ermee te rijden, des te moeilijker is het om ‘m te laten staan nu met dit weer Ik verkoop mijn bagagerekjes en flyscreen voor een net bod (niet de nieuwprijs hoor ), ze mogen apart weg maar ook als set. Mocht je interesse hebben een paar foto’s:
×
×
  • Create New...