Jump to content
Vespaforum.be

DD_ves

Members
  • Content Count

    825
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

247 Excellent

About DD_ves

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '63 VBB2T - P200e
    '76 Sprint V. - Pinasco 190
    '86 PX200E
    '18 300 GTS Super Notte

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    A l'étranger
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,025 profile views
  1. Dit was een vergelijkbaar momentje bij mijn Sprint V motor:
  2. Wel even erbij zeggen dat dit mijn eerste PX is
  3. Nonkel fré wist mij op dit topic te wijzen daarjuist.. ik mag mij hier ook aansluiten.. ben een Px200 uit elkaar aan het halen en ben aan het punt dat ik de schakelaars op het stuur eraf aan het halen ben... he.. raar dat ze die gesoldeerd hebben.. wel lastig, want die dingen gaan niet door het stuur.. bon, zorgen voor later.. knip, knip, knip... En dan een uur later erachter komen dat die aansluitingen achter het hoornschild zitten en die stekkers gewoon door het stuur passen Ben wel een beetje kwaad op mezelf, want dat zijn van die onnozele fouten he...
  4. DD_ves

    Project pk50xl

    Dat wilde ik juist weten
  5. DD_ves

    Project pk50xl

    je kan blijkbar die Spraymax spuitmonden apart kopen. Interressant!
  6. DD_ves

    Project pk50xl

    Topuitleg, merci! Hoeveel spuitbussen heb je nodig voor een volledige vespa?
  7. DD_ves

    Project pk50xl

    Ja, prachtige kleur! Spuit jij zelf? zoja, goesting om je werkwijze even uit te leggen? Ik ga dat binnenkort ook zelf proberen..
  8. Demontage begonnen, motortje is in goeie staat! Heeft toch 43000 kms... Chrome... Voor het kuisen. Industriele ontvetter. Na.. Begin demontage. Cilinderkop (origineel?). Cilinder Piston Koppeling Die mengsmering gaat eraf Mooi intake vlak Alles gewassen Eindresultaat carters!
  9. DD_ves

    Vespa vnb1 1959

    Chassis klopt iig met bouwjaar. Fotooooos?
  10. Da’s nu ni echt een probleem. Dit wordt geen daily he
  11. Voorlopig zit ik op volgende config: - Cilinder: Pinasco 225 Grand Sport - Carburateur: Standaard - Uitlaat: BGM Pro Big Box Touring - Overbrenging: - Koppeling: BGM Pro Superstrong - BGM Pro Touring 60mm Krukas - Nog iets anders: ?
  12. Mannekes! Gezien er velen zijn die momenteel thuis zitten, en zich misschien wel vervelen... Stel ik een brainstorm voor! Ik heb sinds kort onverwacht een PX-je bij in mijn garage gekregen.. Mijn Sprint Veloce is nog altijd bij de carosserie, dus zou ik stillekesaan aan deze scooter kunnen beginnen.. Huidig status: 1986 PX 200 LUSSO Start, rijdt en remt. Lekt wel 2-taktolie, ik denk ergens aan de olieleiding, of aan het peilglas. Scooter heeft vrij veel kilometers: En revisie-historie is niet duidelijk. Dus.. Gaat deze volledig uit mekaar. Er hangt zo veel smurrie op het frame, dat ik zelfs niet kan zien of er roest/gaten op/in zitten Nu.. Wat te doen motorisch? - Stock? - Tuning? - Mengsmering? - Zelf mengen? En dan nu de insteek van de brainstorm: Indien tuning, wat zouden jullie erin/erop steken? Ik ben op zoek naar een touring-setup, die langere touren aan kan, toch wel betrouwbaar blijft, en die af en toe ook kan dienen om met 2 op te rijden. Dus, wat zouden jullie steken? - Cilinder: - Carburateur: - Uitlaat: - Overbrenging: - Koppeling: - Nog iets anders: Laat je gaan!
  13. Nee. Maar wel even olie aflaten. Die arm zit in de schakelklok. Om 'm opnieuw te installeren wel een pakking nodig.
  14. Hoe kunnen ze daar, in de huidige situatie, nu zeker van zijn?
×
×
  • Create New...