Jump to content
Vespaforum.be

DD_ves

Members
  • Content Count

    472
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

134 Excellent

About DD_ves

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '63 VBB2T
    '18 300 GTS Super Notte

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    A l'étranger
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

579 profile views
  1. Ik probeerde ook alleen maar te helpen en te antwoorden op de vragen van Lewis...
  2. Je vnb heeft origineel 125cc. Je weet natuurlijk niet wat voor cilinder erop staat..
  3. Da’s moeilijk te zeggen. Het zou evengoed een samenraapsel kunnen zijn van een frame en onderdelen. Zou hier gedaan kunnen zijn ook. Enige manier om het te weten is demonteren en zwarte verf eraf. btw: 8 inch daar kan je gewoon mee rijden ze. Alleen rekening mee houden dat je op kleine wieltjes onderweg bent.
  4. Chassisnr wijst op vbb, kilometerteller ook. blok nr is vnb, maar dan wel met versnellingsbak vbb (4 vitessen)? Logo op beenschild,is ook vnb. helmhaak en voetrails in het midden ipv matje wijzen idd wel op een curry helaas... scooterhelp ligt momenteel plat, dus daar ga je geen hulp krijgen. deurtje linkerbil heeft origineel geen rubber. Als daar wel een rubber zat, dan wijst dat ook op curry..
  5. Ik heb een andere gevonden die ook met 018 begint (ja, da’s een 8, geen 3). Lijkt mij toch vrij gelijkend?
  6. Nog even over nagedacht bij een taske koffie. - vorm badges en afwezigheid gaten voor andere badges - kleur handvaten, rubbers van billen en kilometerteller wijzen allen naar een latere productie in de 70’s. dus dan is het een 018**** wat denken jullie van deze hersenkronkel?
  7. Been there, done that.. ik ga sebiet eens kijken of ik en winkel met een vergrootglas kan vinden
  8. Ik begin mij af te vragen of ik niet een beetje te enthousiast ben geweest bij de aankoop van deze scooter zonder papieren Hij was niet duur, en ik heb geduld. Maar ik ga wel eerst kijken of hij in te schrijven valt vooraleer ik 'm ga restaureren...
  9. Weet je wat? Ik ga die foto's hier toch even zetten. Ik zal daarna dan wel weer aan @dave vragen om ze weer weg te halen (alvast bedankt hiervoor!)...
  10. Ja, eigenlijk wel. Ik heb nl geen papieren bij de Vespa. En dan lijkt mij het juiste chassisnr wel een noodzakelijk begin. Dit ga ik uiteraard doen. Maar ik zien niet in hoe het een niet-Veloce zou kunnen zijn, gezien de ronde koplamp bvb. Ik bedoel die andere badges (1 op het beenschild en 1 achteraan). Die zijn in de loop van tijd veranderd van vorm. Zo goed als onleesbaar. Zeker het 3de cijfer. Ik heb vandaag foto's gemaakt met een superfotoapparaat. Die foto's binnenstebuiten gekeert, kleuren omgedraaid en al wat je wil. Zou ze hier graag zetten, maar een slimme mens maakte mij erop attent dat het gevaarlijk kan zijn om een volledig chassisnr op het internet te zetten. Mijn dealer waar ik 'm gekocht heb, maakt zich sterk dat hij via Piaggio papieren kan regelen. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat dat zich zal beperken tot een bouwjaarattest en eventueel GVA. Tenzij mijn dealer dan een inschrijvingsbewijs kan produceren? Wat zou er gebeuren als ik een onderhands verkoopcontract laat opmaken van particulier tot particulier, dat dedateer en daarmee naar de politie ga om te zeggen dat ik tijdens de restauratie de papieren ben kwijtgespeeld?
  11. Weet iemand wanneer die rechthoekige badges zijn ingevoerd? Want ik denk dan zowel die VESPA badge op het beenschild, als de rechthoekige Sprint V. achterop er altijd hebben opgezeten (zie gaten). Ik dacht in 1974, maar ben niet zeker. Indien 1974, dan is het 3de cijfer een 8
  12. Mijn redenering is verkeerd. Als ze de Sprint Veloce in het zilver gespoten hadden ENKEL in '69 was ze juist geweest...
×
×
  • Create New...