Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vriendelijkheid Vesparijders?


Italofiel

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
ben er mee gestopt om naar px'en te zwaaien. Bijna altijd hetzelfde. Meestal niks terug. En dan ga ik nog niet beginnen over de LmL'ers

hahaha, als die mannen aan't schakelen zijn kunnen die nie terugzwaaien hé ;-)

Link naar reactie

hou er ook rekening mee dat sommige mensen met een vespa rijden zonder "gebeten te zijn door het vespavirus".

mensen die dat een schoon scooterke vinden en er niet bij stilstaan dat er een hele geschiedenis achter dat "scooterke" zit.

Sommige mensen snappen ook niet dat "de metalo's" en de "plasticeurs" iets met elkaar te maken hebben... Ik herken een vespa van in mijn bed en waarschijnlijk velen met mij, maar ik verwacht dat niet van iedereen.

blijven zwaaien is de boodschap!

Link naar reactie

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik meestal mede-Vespisten tegenkom, net op het moment dat ik schakel. Dus ofwel is het gas lossen ofwel vriendelijk lachen, wat niet altijd zichtbaar is met een bril en een buff voor de mond..

Bij deze: wie mij tegenkomt weze reeds op voorhand gegroet!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik ben meestal te druk bezig met Buells, Ducati's en Yamaha's achter me te laten om te groeten, maar als ik gegroet word, groet ik terug, zelfs als ze mee ne vélo rijden. Ik heb verscheidene Vespa's. En ik moet zeggen dat ik meer gegroet word als ik met mijn VNB rijd dan als ik met mijn GTS rijd. Hoewel ik moet toegeven dat ik ook al door Harley's gegroet ben toen ik van Gent naar Roeselare vloog met mijn ET2'ke. Het hangt allemaal een beetje van verschillende factoren af zekerst?

Link naar reactie

Mijn ervaring is dat als je zelf groet, bijna iedereen terug groet. Inclusief motor-rijders !

En als er eens ene ni teruggroet, dan geef ik hem het voordeel van de twijfel (niet gezien, telaat gezien, net aan het schakelen, te snel aan het rijden enz...).

Best plezant...

Link naar reactie

Het probleem in Antwerpen is dat ge iedereen gaat liggen groeten met ne vespa , ge heel de weg met een hand aant rijden bent.:)

Efkes serieus, ik heb het ook al gehad dat ge soms te laat of helemaal iemand ziet .En persoonlijk ga ik nu geen stomme stunten doen om te kunnen terug zwaaien

Sommige hebben nog maar juist hunnen vespa , en zijn hun zo aant concentreren op hun rijden dat ze misschien nog nie door hebben dat er iemand anders met ne vespa passeerd.Zou kunnen hé...

Link naar reactie

geert juist ook zo iets ongeveer mee gemaakt.

het is zo dat ik momenteel zonder auto zit ,dus uit grote nood de vespa dus uit de garage (ons madam vond da veiliger als den harley ) omdat de oudste dochter (7jaar)een afspraak had om 17u bij de logo in een zijstraat van den boomsesteenweg aan SKM. dus met dien ouwen bak in het midden van de baan zonder enige commentaar of zo van de auto's die ik in hunne weg rij kom ik aan de afslag aan het rood licht ,komt er ineens een GTV naast mij staan met een mens van een jaar of 50 die keek zelfs nog is ni opzij naar mijn volgens mij toch wel oer vespa

dus zo zie je maar hè.

voor de ene is het een vervoermiddel voor de andere "a way of live "

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Ik steek tegenwoordig veel mijn middelvinger op, voornl. naar nieuwe plastieke scooters en van die strandjanetten op een racemachien en dan krijg je wel een reactie terug! :-)

Gelukkig dak me nen Harley rij Erix. Naar mij steekt gij uw hand wel op hé? :D

Link naar reactie

k denk dat het een probleem is van de "moderne" tijd. Wie zgt er nog gewoon goedemorgen of zo tegen ne vreemde?

zelf werk als thuisverpleegkundige , en dan zeggen ze wel spontaan goedenmorgen , maar als ik 'in burger" ben NIET!

strange indeed!

De vespa is een icoon en er hoort een samenhorigheids gevoel bij. De "metalen" houden de oude glorie in ere, en de "tupperwairekes" zorgen ervoor dat de legende kan blijven bestaan!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...