Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vriendelijkheid Vesparijders?


Italofiel

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

Ik rij dagelijks naar het werk met de wesp en af en toe kom je dan wel een andere wesp tegen. Zeker nu het wat beter weer wordt. Als ik een andere Vesparijder tegenkom steek ik mijn hand op maar dikwijls krijg ik gewoon geen reactie. Als super Vespa fan vind ik dit niet kunnen... elementaire beleefdheid tegen andere vesparijders... of is dit teveel gevraagd. Ik ben ervan overtuigd moest ik iemand van het forum tegenkomen dat dit niet het geval zou zijn... Ik wou het toch even kwijt.

Link naar reactie

Niet vergeten dat er de laatste tijd veel rage-mensen zijn die ook zo'n "hip brommerke" willen als vervoersmiddel , maar die daarom niet gepassioneerd zijn door de Vespa. (meestal mensen met een nieuwe vespa :-p )

ciao !

Link naar reactie

Elke dag rijd ik naar mijn werk op de Vespa (LX125), maar jammer genoeg kom ik zelden een andere Wesp tegen. Als dit toch het geval is groet ik en wordt meestal teruggegroet.

Maar ik snap dat dit niet altijd kan. Soms groet een andere motorrijder me, maar kan/durf ik niet teruggroeten omdat ik bijvoorbeeld op die moment juist mijn stuur even met twee handen wil vasthouden vanwege snelheid, uitwijken,...

Link naar reactie

Idd, ik heb ook een recent modelleke en ben toch gepassioneerd genoeg dat mijn vrouw het soms ambetant vindt.

Ik wil gewoon geen 'miserie' van een oud model omdat ik er mee wil rijden en niet constant wil aan prutsen want ik ken er niet zo veel van en heb geen tijd over... Dusssss... scheer die nieuwe vespisten niet over dezelfde kam eh!

Wat dat groeten betreft probeer ik ook ander vespisten te groeten, doch kom ik er hier niet veel tegen. Wat ik wel ambetant vind, is dat ik niet goed weet is of je een 'gewone motard' ook moet groeten. Zij denken misschien dikwijls dat ze met een gewoon mobiletje te doen hebben en doen niets. Doch moet ik wel zeggen dat ik er de laatste tijd wel zie groeten en dan ben ik vaak te laat om terug te groeten. Wat doe je best? zelf eerst groeten?

Link naar reactie

ik denk dat dit niets met onbeleefdheid te maken heeft... de ene rijd met een vespa en de andere met een (moto-)scooter...

Ik heb een gts125 gekocht omdat ik het vooral een mooi model vond en wou genieten van de moderne techniek om er minimaal 99,99% mee te kunnen rijden met maximaal 00,01% bij de garagist te staan (hopelijk enkel voor onderhoud) in tegenstelling tot van die oude bejaarde wespen, niet vanwege het heilige merk of de hype...

Ik heb jaren met dax en monkey gereden en daar kwamen diezelfde (in mijn ogen) nutteloze postings over al dan niet groeten... Ik rijd al bijna 5 jaar met een Smart (2zitter) en groet altijd een Smart omdat een Smart voor mij niet enkel een auto is... ik krijg slechts 10% terug... zo is het leven nu eenmaal zeker?

Ik zie hier op het forum vaak het woord "plastiek" voorkomen samen met "nieuw model", wil dit dan zeggen dat de rijders van bejaarde wespen niet groeten naar dat minderwaardig stuk plastiek?? Ik hoopte ergens dat het van plastiek was, dan zou het zo kostelijk niet zijn om schade te herstellen ;-)

Link naar reactie

Ik krijg hier de indruk dat er (sommige) moderne vesparijders zich zelf als underdog willen profileren door te zeggen dat de clasic-vesparijders hun niet willen groeten.:)

Ik groet in het algemeen naar iedereen die ik tegen kom, ttz naar de mensen die verrast naar de vespa kijken of oogcontact zoeken. En dit varieert van een knikje over hand opsteken of eens claxoneren (alleen bij mooi vrouwvolk). Ik vind het een spijtige zaak dat sommige vesparijders anderen niet willen of durven groeten. En krijg je geen "goeiendag" terug, so wat..

Ben verleden zondag trouwens nog geholpen door een "Harleydriver" toen ik nog zo'n 10km van huis in panne ben gevallen (gelukkig, anders was ik nog aan het stappen :) ).

Mijn motto is " hoe meer men groet, hoe meer groeten men terug krijgt". En of dit nu van een vesparijder is of van de voddemarchand maakt mij niet uit.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Ik krijg hier de indruk dat er (sommige) moderne vesparijders zich zelf als underdog willen profileren door te zeggen dat de clasic-vesparijders hun niet willen groeten.:)

ik heb het vermoeden dat je het op mij hebt... ik wil mij nergens toe profileren... ik heb het zelf ook nooit meegemaakt dat een bejaarde wesp mij negeerde of whatever je mag opvatten uit wat ik zei... ik voeg enkel 2 problemen samen:

- niet iedereen groet (ik persoonlijk stoor mij daar niet echt aan)

- bejaarde wesperijders noemen de jeugdige wesp wel eens "plastiek"

= daaruit maak ik gewoon een simpele conclusie dat dergelijke mensen plastiek zouden durven negeren...

Link naar reactie
Ik zie hier op het forum vaak het woord "plastiek" voorkomen samen met "nieuw model", wil dit dan zeggen dat de rijders van bejaarde wespen niet groeten naar dat minderwaardig stuk plastiek??

Dat je een moderne vespa een "stuk minderwaardig plastic" noemt, terwijl je er zelf met ééntje rijdt vind ik wel verassend. Dat terwijl geen enkele "clasicrijder" (geen bejaarde wesp dus) dit beweerdt. (tenzij om de moderno's wat te jennen :) ) Dit gezegd zijnde denk dat de discussie over oude en nieuwe wespen hier reeds een tijdje geleden is gevoerd...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...