Jump to content
Vespaforum.be

sigmund

Members
  • Content Count

    153
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

1 Follower

About sigmund

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    vespa pk 50 xl ; GTS 125

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Antwerpen
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Betreft: vespa gts 125 uit 2009 , carburator model. Pomp werkt alleen 2 seconden bij het opzetten contact , daarna niets meer. Heb rechtstreeks 12v op de pomp gezet , dan blijft deze wel werken. Heb connector uitgemeten , krijg in het begin even 12v , daarna 9v. Ben de laatste kilometer thuis geraakt, al rijdend door contact steeds af en aan te zetten. Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
  2. Had niet gezien dat jullie nog gereageerd hadden , mes excuses...Het probleem is in ieder geval nog niet opgelost Wat ik tot hier toe heb gedaan: - Nieuwe carbu - nieuwe filters -nieuwe ontsteking stator , coil , bougiekabel en bougie - variorollen gecheckt (zijn 1 jaar oud) Na dit alles blijft het probleem , ik heb de compressie dan eens gemeten en deze was 1:8 , in het boekje staat 1:12 Ik heb dan nieuwe Piston en cilinder gestoken , kleppen heb ik gewoon nagekeken (met blote oog) en die rubbere klepdichtingen vervangen Timing heb ik afgesteld zoals in boekje staat op de krukas op de '4G' en op het vliegwiel me da pijltje... echter compressie blijft 1:8 en vespa trekt redelijk goed op tot 35 per uur om dan weer slecht te rijden , als ik van in begin voluit gas geef , haal ik zelfs geen 20 Vespa is van 2009 en heeft 47000km Iemand nog een idee ?
  3. Hallo, Mijn GTS125 van 2009 gaat bij volle gas (zoals in youtube filmke niet boven de 35) , wanneer ik lichtjes gas geef haal ik met moeite nog 60. Af en toe knalt de uitlaat. Bougie , bougiekabel en carbu zijn reeds vervangen maar het probleem blijft. Iemand een idee wat dit kan zijn ? Filmke: https://www.youtube.com/watch?v=XdllPU48O8Q&feature=youtu.be
  4. In januari wist een goede vriendin van mij te vertellen dat ze voor jetair ging werken , maar ze wist nog niet waar. Ik zei "das goe , als uw locatie binnen een straal van 3000km is kom ik af" In maart kreeg ze dan bericht en werd het dus Tunesie. Twee weken voor ik vertrok op 1 juni , ben ik dan begonnen aan het onderhoud van de gts, deze keer op tijd want 2 jaar geleden was ik ook op road trip vertrokken naar Barcelona en was ik pas de avond voor vertrek begonnen aan het vervangen van mijn transmissieriem, ik had toen het voorste wiel waar de variatorrollen inzitten niet goed vastgezet, en na 200 meter kwam dit uiteraard los met veel lawaai en stoppen van vespa tot gevolg, toen heb ik om 22u savonds alles nog moeten losmaken en opnieuw beginnen. Enfin , ik wou dit vermijden en begon dit jaar dus op tijd, alles in orde dus...tot wederom de avond voor vertrek ik dacht aan de GPS, zoals ge kunt zien in de foto is da rap rap gebeurd me nen cheap sigarenaansteker aangekoppeld op het circuit van het alarm..gevolg was wel da ik mijn gps niet kon zien en dus alleen maar met oortjes kon werken. Ook was de gps sinds 2006 niet meer geupdate en werkte die niet deftig... daarom als ik 1 raad kan geven: zie dat uw gps in orde is of da ge ten minste een paar goeie mappen hebt , bespaart u een hoop stress en zenuwen. Maar er was de avond voor vertrek nog een probleem , nl met het stuur, dit schudt nogal hevig wanneer ik het loslaat (heb er filmke van gemaakt: ) Ik dus naar smout , een half uur voor sluitingstijd om wiel te laten uitbalanceren , dit hielp dus niet en ben toen ook maar doorgereden omdat ik nog vanalles moest doen en geen tijd meer had. Heb uiteindelijk ni echt problemen hiermee ondervonden , alleen wat trillen bij het remmen in de haarspeldbochten. Als er iemand weet wat ik hieraan kan doen... Enfin , al bij al geraak ik klaar om te vertrekken , ik moest op 4 juni om 15u in genua zijn om de ferry te pakken. Ik dus door frankrijk , via de kleine wegen , alles ging vlotjes , tot ik besloot om wat autostrade te doen en demont blanc tunnel te pakken, na tegen mijn goesting 25 euro te hebben betaald en een telefoontje van de vrouw aan de kassa om te vragen of ik met mijn vespa wel in de tunnel mocht reed ik de tunnel binnen , MAAR plots na 5 meter in de tunnel haperde de GTS een tweetal seconden , dit terwijl er nooit problemen zijn geweest , maar bon ik maakte mij der ni druk om , tot in het midden van de tunnel weer een hapering , da was alles behalve plezant en was vrij stresserend, maar bon , die hapering is nog 1 keer gebeurd in Duitsland op de terugweg ..misschien wa wuil in de naft ik weet het niet.. Dan in genua , de ferry pakken , moest iemand dit ooit overwegen , probeer zen te blijven, zowel bij het inchecken als bij de douane in Tunesie...en reserveer een slaapkabine , want op het dek slapen is echt af te raden...ik vond de slaapkabine ook niet alles want ik zat er met 3 andere tunesiers en was ook niet alles , maar toch een pak beter. En al goed , wist 1 van die tunesiers mij een half uur voor aankomst te melden dat ik papieren moest invullen voor de douane , alle chance da hij mij deze info had gegeven wat mij enkele uren zever bij de douane heeft bespaard... In Tunesie is het nog wel ok rijden , ge wordt snel gewoon aan de schapen op de pechstrook van de transafrican highway en de mensen die deze gewoon oversteken alsof het een klein baan was, heb zelfs een pk50 zien rijden op de pechstrook in tegengestelde richting. In tunesie waren vrienden op verlof , een vriendin , die op de onderstaande foto staat is dan samen met mij een stuk terug gereden door sicilie , naar de stad lamezia om daar het vliegtuig te pakken, goed voor zo'n 470km wat lang genoeg is om met 2 op een 125cc te doen.. In Sicilie hebben we dan ook alleen maar kleine wegen gevolgd langs de kust , echt een aan te raden route! éénmaal onder Rome merkte ik wel da ik ni veel tijd had om nog thuis te geraken, dus vanaf daar voornamelijk autostrade genomen , het was toevallig ook harley meting , dus heb honderden kilometers tussen de harleys gereden...wat de autostrade betreft is het daar dus in principe verboden van met een 125cc te rijden en op het merendeel zelfs onder de 249cc, ik weet niet hoe de carabineri hier tegenover staat maar ik weet da ze mij niet hebben tegengehouden. En heb uiteindelijk toch nog een 800 km op de autostrade gereden in Italie.. Dus voila , ik ben heel content van dit gedaan te gebben
×
×
  • Create New...