Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vriendelijkheid Vesparijders?


Italofiel

Aanbevolen berichten

Zelf reed ik jaren met motoren en altijd zwaaien. Maar feitelijk zie ik daar het nut niet van in.

Waarom doen moto's dit en waarom de auto's niet ? Stel u voor . Meer en meer motoren (tweewielers) , dit betekent zwaai zwaai zwaai enz.

En dit met soms een onstabiele vespa onder de kont aan 100.

Maar ik beloof dat ik zal zwaaien :)

Link naar reactie

Inderdaad zever in pakskes, trouwens Vespa is Vespa, plastiek of niet. Of gaan we voor elk soort vespa een clubje en forum oprichten ? Ik rijd met een nieuwe en zou maar al te graag een oldtimer opknappen om mee rond te rijden. Een ding is zeker ik zou mij daar niet exclusief door voelen. Dus peace and vroem vroem !

Link naar reactie

geeeeeeuw; oud ijzer versus modern plastic discussie is al zo oud als het forum - je hebt met je plastic scooter sind kort een eigen subforum, dat moet toch wel betekenen dat je Vespa geaccepteerd wordt, niet?

Link naar reactie

Ik rijd dagelijks in Brussel en er wordt inderdaad weinig gezwaaid, ben er zelfs mee opgehouden. En inderdaad, 95% zijn de 'plastieken' zoals jullie ze noemen. Ik vind ook dat de nieuwe generatie weinig weg heeft van de lekker stinkende twee-takten met hun typisch geluid, maar laten we niet vergeten dat Vespa sinds zijn 'geboorte' is bedoeld als goedkoop en trendy vervoersmiddel 'om erbij te horen', niet als nostaligsche liefhebberij. Dit imago hebben ze nog altijd: trendy vervoersmiddel.

Ik rijd dagelijks op een GTS (en heb ook een VNB voor de weekend toertjes...) en ga vanaf nu weer beginnen te zwaaien!

Link naar reactie

ben gisteren ritje gaan maken, drie andere Vespisten tegengekomen iedereen heeft handje gewuifd, zelfs Harley-driver tegengekomen die duim omhoogstak toen we samen aan rode licht stonden te wachten. Wat maakt het uit met wat je rijdt, beetje vriendelijkheid kan nooit kwaad... . er is al herrie genoeg op deze aardkl^^t :)

Link naar reactie

Idd! Moet eerlijk zeggen dat ik probeer te groeten naar alles op 2 wielen dat zwaarder is dan 50cc. Fietspadrijders of opgefokte brommerkes horen daar niet bij.

Trouwens, wat is al dat gezever over plastiek? Ge moogt es proberen mijne vespa op te heffen, dan zul je weten wat plastiek weegt! Voor zover ik weet is enkel het handschoenkastje enkele afwerkingsdetails die het snelst kunnen beschadigd worden bij een lichte val en voorspatbord plastiek...

Link naar reactie

Het grote verschil is dat wanneer ik op de baan rij en ik kom een classic tegen, dat de smile tot achter mijn oren veeeeeel groter is dan wanneer ik een moderne vespa tegenkom. Wat niet wegneemt dat ik ook de nieuwe vespa's kan appreciëren. En een zwaaiken is een simpel gebaar waar elke mens zijn dag net een klein beetje beter van wordt :)

Link naar reactie

Ik heb recentelijk een nieuwe GTS 300 ie aangekocht. Voel me daarom absoluut niet minderwaardig tov diegenen die met antiek willen rondrijden of langs de kant staan. Ik heb trouwens ook een 20-jarige PK50XL waar ik regelmatig mee rondrijd (of is dat ook nog niet oud genoeg misschien).

Sorry maar vind zulke discussies oeverloos gezwam. Vespa is Vespa. En je bent liefhebber of niet. En al dat 'pollekesopsteekgedoe' hoeft echt niet voor mij hoor.

Ik rij niet met een Vespa om gezien te worden maar puur voor mijn plezier.

Link naar reactie

wel dat 'pollekesopsteekgedoe' is net 1 van de dingen die classicvespa rijders typeert. Het naast de kant staan met een vespa is net 1 van de leuke dingen. Het kapot gaan en het fiksen ervan maakt het ook net zo leuk. Het is ook daarvoor dat het 'pollekesopsteekgedoe' symbool staat. Het is een symbool van samenhorigheid. Als een vesparijder in panne staat, zal ik hem spontaan gaan helpen(in hoeverre ik kan helpen natuurlijk).

Het gaat hier niet om minderwaardig of niet, het gaat hem over dat er meer vesparijders op de baan zijn en dat er meer modern scooters zijn. Er zij vele van deze modern rijders die niet(allemaal) datzelfde samenhorigheidsgevoel hebben en die dus ook geen pollekes opsteken.

Ik rij ook niet met een vespa om gezien te worden, ik rij met een vespa omdat ik graag vespa's zie en omdat het superfun is om aan te sleutelen en erna mee rond te cruisen...

Als je een discussie oerverloos gezwam vindt, waarom geeft ge er dan input aan?

Om nog even duidelijkheid te geven: ik ben Absoluut niet tegen de nieuwe vespa's, integendeel. Mij pa rijdt met een LXV en ik leen die al eens met veel plezier :)

Link naar reactie

"Ik stop, blokkeer de tegenligger zijn baan, stap af en geef een hand en als't e ferm mieke is krijgt ze nog ne knuffel.

Last edited by kurt007 at Fri, 20/03/2009 - 19:53.

haha, mag je bij mij altijd doen :)

Maar on topic: Niet neerbuigend over de nieuwe generatie doen eh, ik ben 21, en ben echt wel gepassioneerd door vespa's, wat niet wil zeggen dat ik er alles van ken, maar ik rijdt me een vespa omwille vn de charme, de uitstraling van de vesp...dus ook nieuwe generatie kan wel degelijk gepassioneerd zijn ! (ik heb dit met vespa's en met fiat 500 mijn hart smelt als ik een van beide zie...)

Dus ik zal altijd mijn handje omhoog steken als ik een andere zie rijden (kqn wel eens gebeuren dat ik een vesp niet zie rijden...)

Grtz, Anouck

Link naar reactie

Sorry... als ik u tegenkwam en u niet gegroet heb... ben nog te druk aan het oefenen op rijvaardigheid met z'n tweetjes... En dan durf ik mijne poot niet uitsteken.

Groetjes,

E.T. uit genk (grijze gts)

ps: heb ik u misschien gezien op de toeristische weg zonhoven - boxberg?

Bij deze dan 'gegroet' vespista

Link naar reactie

Die roest-rijders ;-) snappen precies niet dat hunne vespa ooit ook wel nieuw was (of je moet al het eerste vespamodel hebben wat er gemaakt is) en dat er toen ook ooit wel neerbuigend gedaan werd over hunne vespa... so what the fuck. Heb gekozen voor een nieuw model omdat ik gewoon iets betrouwbaars nodig heb... niet zoals mijne vespa 50 special van 81 waar ik meer mee in panne stond dan dat ik erop reed. Ik ben namelijk een echte vespist (eentje die iedere dag... door wind, regen , vrieskou, 's morgens zeer vroeg enz rijdt) en niet zo eentje die maar eens buiten komt bij die enkele dagen mooi weer in ons belgenlandje.

Groetjes

Eric

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...