Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vriendelijkheid Vesparijders?


Italofiel

Aanbevolen berichten

foei foei! toch ongelooflijk dat die plasticboys zich altijd teniet voelen gedaan hé! :D

btw, ik rijd ook elke dag door alle weersomstandigheden mijn beste! maar wel met een PX, dus wat is het verschil?

ga ergens anders een beetje huilen...

Link naar reactie

Lap daar gaan we weer... verdeeldheid onder broeders... In een mini- of beetle- of fiat500- of ... club, treffen, forum, enz enz zitten toch ook nieuwe en die zijn over het algemeen aanvaard éh! (Is niet allemaal even geslaagd vind ik (vooral die beetle trekt op niks terwijl den 500 en de mini super zijn) maar soit das mijn gedacht) Het is de producent zelf die met zijn tijd mee is dus oud is oud en tof tof dat er zoveel gerestaureerd zijn. Trouwens nogmaals: er zijn veel PX-en die jonger zijn dan mijne GT dus wat wordt er hier gezeverd? De nieuwe hebben een knipoog naar de oude maar 't zijn nieuwe idd: veiliger en minder vervuilend! Daarom niet minder nostalgisch! Sinds ik mijne vespa heb, vind ik alle andere scooters spuuglelijk. Vooral die die vespa wat proberen na te doen. Dus broeders////\\\\ verenig u!

Link naar reactie

Daar gaat het mij ook om hoor... vind dat ook zo belachelijk heel dat gezever over nieuw -oud... daarom mijn eerdere reactie. En voor de rest ... zal met plezier op diene middelvinger gaan zitten...

Ciao en tot verdere reactie.

Eric

Link naar reactie

da's wat ik wou aanhalen wutsie, wat maakt mij het uit of je nu met oud of nieuw rijdt? ik krijg het alleen van dat gejammer van sommige 'plastics' dat ze niet worden erkend enzovoorts...

Link naar reactie

Wie is hier weer onderscheid beginnen maken... zie eerder terug ... op 20/03... toch wel een ijzer-rijder.

Maar het is jullie vergeven hoor. Vind uiteindelijk ook dat een ijzer-vespa veel meer uitstraling heeft en heb ook veel respect voor de volharding om die bakskes rijdende te houden. RESPECT (en da van ene plastico)...

Dankzij jullie blijft de legende levend.

Maar er zijn nu eenmaal metallo's die altijd moeten afgeven op de plastico's en da is gelul. Binnen 30 jaar rijden er misschien carbonno's rond en dan is dat weer gene echte. Hier laat ik het bij... en tot bij een lekker pintje bier of wijntje...

Ciao

E 'plastico' T

aka Eric

Link naar reactie

ik rij zelf geen vespa momenteel (aan 't restaureren), doch rij wel met een honda VFR800 woon/werk verkeer...

en 9/10 steek ik m'n handje of pootje uit naar iedereen die zich op de openbare baan op 2 wieltjes verplaatst.

(wat dan ook wil zeggen dat ik stop voor iedereen die ik met problemen aan de kant zie staan)

en 9/10 ik ook wel een handje terug krijg...

maar...

het valt me wel op dat er tussen 'scooters' en 'moto's' al een wereld van verschil heerst om dit 'gebruik' toe te passen...(althans tegenover elkaar)

jammergenoeg is die 1/10 ook meestal een scooter.. ondanks het macho-gedoe (en ja, meestal langs moto-zijde), wil ik er gewoon iedereen op wijzen dat wij een heel kwetsbaar 'publiek' zijn in het verkeer, en het, als het verkeerd loopt, er ook willen zijn voor elkaar !

het 'handje' is voor mij dus meer dan een groet van 'goeiemorgen, -middag, of -avond'

ipv van het al of niet plastiek, ga je dus beter voor solidariteit, of niet ?

Link naar reactie

bij mini, kever en fiat500 liefhebbers is net hetzelfde aan de gang en ik ken eveneveel kevertreffens waar nieuwe niet welkom zijn dan wel.

Trouwens, op activiteiten denk ik dat niemand te klagen heeft over aanvaard worden.

Ik begin hier stillekes het idee op te vatten om eens een activiteit te organiseren enkel voor oldtimers

al da gebleit hier van bwij juffrouw den diene steekt zijn polleke ni op dus die wil ni met mij spelen

Link naar reactie

Ik steek nooit mijn polleke op en wel hierom.

Vroeger tufte ik rond in een oranje 2pk. Het was toen ook leuk om uwe poot uit het raam te hangen en een brede grijns op uw smoelwerk te toveren. Op 1 van die dagen met dakje open, zon op de ketel en poot uit het raam, ben ik met met smoelwerk op mijn voorligger geknald, die rustig voor een rood licht stond...

Van de gevolgen heb ik nog steeds last, dus wanneer ge een blauwe Rally 200 ziet zonder uitstekende poot, thats me!

Link naar reactie

Akkoord, ik had mij verkeerd uitgedrukt:

De (Vespa) scooter is geboren als goedkoop t.o.v. andere vervoersmiddelen (auto, motorfiets). Binnen het concept 'scooter' heeft Vespa dan gekozen vooral trendy te zijn en niet de goedkoopste

Link naar reactie

iedereen die mijne sjieke vespa ziet steekt al vaneigens zen hand op dus ik heb altijd ne zwaai-arm als ik thuis kom gereden. Neeje ge moogt beweren wat ge wilt maar nieuwe of classic vespa, de meesten hebben wel ne goeiendag over voor een toevallige vespa-tegenligger. Maar het "wij" gevoel is toch wel wat groter bij mensen die maandenlang hebben gesleuteld aan hun oldtimerke en toch meestal met zwarte handen thuiskomen na een ritje.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wel wel wel, voor mij is een vespa een vespa, oud of nieuw.

De nieuwe rijden/remmen zeker 100 keer beter dan de oude.

Zijn betrouwbaarder en veel veiliger in het verkeer. En ze zijn veel mooier

dan japanse vespa's enz.

Toch koos ik voor mij een oud model omdat ik die ,

mooier korter kleine toffer vond, en omdat ik er weinig mee ga rijden.

Nu en dan.

So what .

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Even het stof eraf blazen ...

Hier in Genk is het toch erg geworden vind ik, ofwel ligt het aan mijne ratlook Vespa (ieuwww), ofwel aan menne Belgische helm (Misa power!), maar ik krijg zelden een groet terug, bij deze geef ik het dus ook op :) Maarja, het zijn meestal ook allemaal Italianen die zelf denken dat ze DE Vespa hebben (ik scheer ze zeker niet allemaal over dezelfde kam, maar ge maakt hier wa stunten mee zunne ...)

Ik trek het mij niemeer aan, ik blijf lekker rondcrossen op menne rat!

grtz

Link naar reactie

toch even neerpennen wat ik onlangs meemaakte. Hier in het Antwerpse groeten vesparijders elkaar al vele jaren en ikzelf doe hier natuurlijk ook aan mee. Altijd op pad geweest met PX of ouder en iedereen zwaaide steeds vrolijk terug.

Nu onlangs een GTS bijgekocht en ik stak mijn hand op naar een PX. Middelvinger teruggekregen ... zalig

Link naar reactie

Plastiek, gene plastiek...

Polleke uitsteken of ni...

Mensen die hun polleke uitsteken ... ik vind dat fijn

Als ze het niet doen ... so be it.

Ik probeer (als het veilig is) naar alles met twee (of drie) wielen en een nummerplaat mijn polleke uit te steken.

Krijg ik niks terug? So what?

Dan was het ofwel niet veilig voor hen, ofwel heeft ie je niet gezien, ofwel is't ne lul...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...