Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handje Opsteken Of Niet?


Annelies en Youri

Aanbevolen berichten

met de moto steek ik ook enkel mijn hand op naar ander moto's

en met de vespa steek ik enkel mijn hand op naar ander classic's. 3/4de van de plastics die ik tegenkom, heeft nog nie eens gezien da ze ne vespa tegenkomen (en dan spreek ik niet over't algemeen, maar diegene die ik tegenkom = spitsuren, woonwerkverkeer)

Link naar reactie
met de moto steek ik ook enkel mijn hand op naar ander moto's

en met de vespa steek ik enkel mijn hand op naar ander classic's. 3/4de van de plastics die ik tegenkom, heeft nog nie eens gezien da ze ne vespa tegenkomen (en dan spreek ik niet over't algemeen, maar diegene die ik tegenkom = spitsuren, woonwerkverkeer)

juust

Link naar reactie

de meeste vespa rijders die ik tegenkom hebben zo'n belachelijk en enorm "veilig" potje op en als je daar je hand naar toe opsteekt dan zie je ze gewoon het gezicht trekken van "hmmm waarom doet die da nu"

bij mij hangt het er gewoon af van de drukte, int stad doe ik het al veel minder, constant remmen, gas geven, dus af en toe gaat men been is in de lucht en dat is het. erbuiten ja als het een handgeschakelde of een classic is krijgt die persoon sowieso een groet.

als ik elke GTS dat ik tegenkom moet groeten, dan kan ik beter leren rijden, gas geven en schakelen met 1 en hetzelfde hand

Link naar reactie

@Cee ... als GTS-rijder moet ik spijtig genoeg toegeven dat er veel homo's op gts'en rijden die nog nooit van "ne groet" hebben gehoord.

Maar bij mij ... elke classic en elke plastic steek ik m'n hand op ... en zeggen ze niks terug dan weet ik welk type van mens er op die bepaalde Vespa zit ...

Trouwens zeer velen met mooi gerestaureerde oldies voelen zich ook te goed om te groeten ... gewoon omdat het kuddebeesten zijn die er toch ook ene willen ... sommigen daarvan komen dan hier achteraf op't forum hunne gouden Vespa verkopen omdat het niet meer "in" is :)

Dus niks Classic of Plastic ... eerder de persoon die er op zit ... ;)

Groeten,

Rolf

Link naar reactie

soms een handje naar de motards, ligt eraan of het een dumbass is die dwaas naar 'dat scooterke' zit te kijken.

altijd naar een mede plastic eigenaar met of zonder teensletsen(ik altijd in "full gear")

en altijd een dikke duim naar classic rijders vanwege het respect dat ze met zo'n oud en mooi pareltje kunnen/durven rondrijden tussen al die maniakken in hun stalen dooskes die denken dat als ze een 2 wieler al dan niet met opzet omver rijden dat dat niet zo gevaarlijk is als het lijkt ;-)

Link naar reactie

Sinds vorige vrijdag heb ik ook een Vespa, al 2 keer een groet gehad van andere vespa rijders (allebei een PX) maar heb niet terug gegroet omdat ik 1 mijn hand niet durfde omhoog steken en 2 niks wist van de 'voetgroet'. Ook heb ik mij eerste agressieve autobestuurder gehad die vollebak acher me gas gaf en dan bruusk stoppen om dan als een gek me scheerlings voorbij te steken (het was zo'n 'Rotterdam terror corps' type in een gele! Seat Ibiza). Het was toch wel schrikken hoor en als wielertoerist ben ik ook al wat gewoon maar toch.

Link naar reactie

@Gette,

(met 1 hand leren rijden)...

Hier in NL. niet hoor,Is juist heel zelden als je een GTS tegenkomt...HaHa

Zwaai meestal wel naar motoren,Maar dan die verbaasde blik van de bestuurder is goud!

(Die denken dan wat is dat voor een gek die "Zwaait" op zijn scootertje)...

Als dan op de HD Of Jap zit en steek me hand op naar scooter,(+50cc),zie je een glimlach!

Groet,AJ

Link naar reactie
motorrijders meestal niet tenzij ze zelf eerst groeten, de meeste vinden het nogal belachelijk dat ge met uw onnozel scooterke groet.

In Italie niet hoor... .. komt daar een Italiaan voorbij gestoven op de autostrade met een dikke BMW en gaat vol in de remmen om toch maar zijn duim op te kunnen steken en ons te groeten. Trouwens als ik met mijn motor onderweg ben groet ik alle vespa rijders...

Maar ziehier de geschiedenis van het groeten onder motorrijders...

De geschiedenis van de motorgroet

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.

Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.

Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.

Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).

Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.

Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.

Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.

Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.

Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.

Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.

Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.

Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.

Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.

Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.

Het bekendste verbod luidt als volgt:

Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor.

Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.

Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.

Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.

Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.

Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.

Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.

Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.

Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.

De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.

De "Rossi-groet" .

De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.

In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).

"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.

Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.

1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.

2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.

3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.

4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.

5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.

6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.

7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.

8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.

9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.

10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.

11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.

12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.

13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.

14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.

15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.

16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.

17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.

1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten

als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,

de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.

2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.

3. Hij is net ingedut.

4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.

5. Hij heeft via zijn GSM een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.

6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.

7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.

8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.

9. De hand voor de antenne stoort de TV-ontvangst.

10.Hij ruimt net de vaatwasser in.

11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.

12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.

13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.

14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.

15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.

Succes met sturen mannen.

fond-decran-joe-bar-team-solidarite-motards-L-1.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...