Jump to content
Vespaforum.be

Thomassker

Members
  • Content Count

    1,302
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Thomassker last won the day on July 10 2018

Thomassker had the most liked content!

Community Reputation

114 Excellent

1 Follower

About Thomassker

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespaclub Gent-Leie
  • Mijn Scooter(s)
    Gran Turismo 125 ('65)
    PX200 ('85)
    PK80S in opbouw

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,243 profile views
  1. Thomassker

    Framenummer

    https://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html Mij lijkt het ook V5X2T*0095776, een PK50S van '83
  2. Enig idee hoeveel koppelingsplaten er in zitten?
  3. Nee hoor, een PK50S kan ook 6 polen hebben, en zelfs een 6V ontsteking: http://scooterhelp.com/electrics/pages/vespa.pk.html Als je er dan toch eentje opknapt, lijkt me het vliegwiel demonteren een kleine moeite?
  4. 3.8? Die batterij is zo goed als kapot? Normale waarde is 12.5-12.7 V. Ik denk dat die zelfs niet meer op te laden valt
  5. Volledige sets te koop bij scootercenter: https://www.scooter-center.com/en/search?sSearch=engine+overhaul Ga wel voor de Piaggio sets, en niet voor de goedkopere "OEM".
  6. Voor mij is dit een no-brainer, 200cc heeft meer vermogen dan een 125cc en rijdt aangenamer. Dit is uiteraard in de veronderstelling dat je over een motorrijbewijs beschikt? Controleer naast het framenummer ook zeker het motornummer, 't zou niet de eerste zijn die een P200 kader met een PX125 motor verkoopt
  7. Thomassker

    Aankoop oldie

    Belangrijk detail: heb je een motorrijbewijs? Want dit is om te beginnen een 150cc
  8. Poulietrekker? Het lijkt wel dat er een groef aanwezig is voor een circlips; deze moet normaal de moer tegenhouden bij uitdraaien en trekt zo het vliegwiel van de krukas.
  9. Thomassker

    Vliegwiel

    Waarom heb je een nieuw vliegwiel gekocht als het oude nog "werkt"?
  10. De carburator hangt vast aan de inlaat van het blok met een spanring: http://www.smallframes.com/carb.htm Toch oppassen als je zo de motor laat hangen met de carburator nog op z'n plaats, je wilt niet dat je inlaatbuis afbreekt door het gewicht
  11. Thomassker

    Ontsteking

    Zolang je je piston maar niet verkeerd monteert...
  12. Je eerste pijl wijst recht naar de oliebijvulbout. Het kan nooit kwaad om deze dichting (dikwijls koper) te vervangen. Vele vergeten immers dat, eenmaal los gedraaid, deze dichting best vervangen wordt aangezien koper een zacht metaal is.
  13. Als de problemen zijn opgelost, laat je de ontsteking toch gewoon zitten?
  14. Ik denk dat nero wil nagaan met welk type Vespa we hier te maken hebben, want een "Vespa 125 van 61" is een populair "curry-model"
×
×
  • Create New...