Jump to content
Vespaforum.be

Thomassker

Members
  • Content Count

    1,307
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

116 Excellent

1 Follower

About Thomassker

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespaclub Gent-Leie
  • Mijn Scooter(s)
    Gran Turismo 125 ('65)
    PX200 ('85)
    PK80/130S

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,323 profile views
  1. Opgelet, niet zomaar iedere benzinekraansleutel past op ieder model; in sommige gevallen zit de benzinekraan niet recht onder de tankopening maar wijkt ze iets af, waardoor de sleutel een lichte hoek nodig heeft.
  2. Niet altijd op blindelings op "forumspecialisten" vertrouwen, die durven al eens een piston omgekeerd te steken
  3. De pakking tussen carburator en lichtfilter zit niet standaard in zo'n revisieset
  4. hey Chris, ik gebruik een gewone PX CDI (https://www.bgm-tuning.com/shop/9110018-cdi-bgm-original-vespa-px-05-2011-rally200-ducati-pk-xl-et3-lambretta-ducati/) op mijn PK80S, werkt ook perfect hoor. Indien nodig heb ik er nog een nieuwe liggen die je mag testen/overkopen. PS: statorplaten voor een PK50 heb ik ook op overschot...
  5. Niet starten bij warme motor kan ook wijzen op een kapotte krukaskeerring; door het warme (uitgezette) metaal komt de keerring deels los en zuigt valse lucht. Olie aflaten en eens ruiken of er een benzinegeur aan hangt?
  6. Thomassker

    Framenummer

    https://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html Mij lijkt het ook V5X2T*0095776, een PK50S van '83
  7. Enig idee hoeveel koppelingsplaten er in zitten?
  8. Nee hoor, een PK50S kan ook 6 polen hebben, en zelfs een 6V ontsteking: http://scooterhelp.com/electrics/pages/vespa.pk.html Als je er dan toch eentje opknapt, lijkt me het vliegwiel demonteren een kleine moeite?
  9. 3.8? Die batterij is zo goed als kapot? Normale waarde is 12.5-12.7 V. Ik denk dat die zelfs niet meer op te laden valt
  10. Volledige sets te koop bij scootercenter: https://www.scooter-center.com/en/search?sSearch=engine+overhaul Ga wel voor de Piaggio sets, en niet voor de goedkopere "OEM".
  11. Voor mij is dit een no-brainer, 200cc heeft meer vermogen dan een 125cc en rijdt aangenamer. Dit is uiteraard in de veronderstelling dat je over een motorrijbewijs beschikt? Controleer naast het framenummer ook zeker het motornummer, 't zou niet de eerste zijn die een P200 kader met een PX125 motor verkoopt
  12. Thomassker

    Aankoop oldie

    Belangrijk detail: heb je een motorrijbewijs? Want dit is om te beginnen een 150cc
  13. Poulietrekker? Het lijkt wel dat er een groef aanwezig is voor een circlips; deze moet normaal de moer tegenhouden bij uitdraaien en trekt zo het vliegwiel van de krukas.
  14. Dag allen, ik ben op zich geen "tuner", maar heb als speeltje een PK50 blok omgebouwd tot een Polini 130cc (met aanpassing van vertanding, krukas, ...) om onder een PK80S te monteren. Bij zo'n blok hoort uiteraard ook een uitlaat, en dan kom je automatisch uit bij de welgekende "bananen". Ik heb de keuze herleid tot 2 opties: https://www.sip-scootershop.com/de/products/rennauspuff+polini+banane+_20020510 https://www.sip-scootershop.com/en/products/rennauspuff+sip+road+banane+_24174000 Heeft iemand ervaring met 1 van beiden? De SIP Road heb ik al uitgebreid getest voor PX en consorten, en geniet mijn voorkeur qua geluid en vermogen, maar hoe is het effect bij een smallframe? Het is zeker niet mijn bedoeling om het maximum uit het blok te halen, maar ik wil vermijden dat ik een uitlaat kies die "klettert" langs alle kanten. De bedoeling is om een aangename cruiser te maken. Dank voor enige respons!
×
×
  • Create New...