Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Thomassker

Leden
  • Aantal items

    1299
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    10

Thomassker last won the day on July 10

Thomassker had the most liked content!

Community reputatie

112 Excellent

1 Volger

Over Thomassker

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespaclub Gent-Leie
  • Mijn Scooter(s)
    Gran Turismo 125 ('65)
    PX200 ('85)
    PK80S in opbouw

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1162 profielweergaven
  1. Thomassker

    Heeft een vespa pk50s altijd 4 poolen

    Nee hoor, een PK50S kan ook 6 polen hebben, en zelfs een 6V ontsteking: http://scooterhelp.com/electrics/pages/vespa.pk.html Als je er dan toch eentje opknapt, lijkt me het vliegwiel demonteren een kleine moeite?
  2. Thomassker

    Pinkers claxon p200e

    3.8? Die batterij is zo goed als kapot? Normale waarde is 12.5-12.7 V. Ik denk dat die zelfs niet meer op te laden valt
  3. Thomassker

    Revisie px blokje 125 cc

    Volledige sets te koop bij scootercenter: https://www.scooter-center.com/en/search?sSearch=engine+overhaul Ga wel voor de Piaggio sets, en niet voor de goedkopere "OEM".
  4. Thomassker

    Px125 vs p200e

    Voor mij is dit een no-brainer, 200cc heeft meer vermogen dan een 125cc en rijdt aangenamer. Dit is uiteraard in de veronderstelling dat je over een motorrijbewijs beschikt? Controleer naast het framenummer ook zeker het motornummer, 't zou niet de eerste zijn die een P200 kader met een PX125 motor verkoopt
  5. Thomassker

    Aankoop oldie

    Belangrijk detail: heb je een motorrijbewijs? Want dit is om te beginnen een 150cc
  6. Thomassker

    Vliegwiel verwijderen

    Poulietrekker? Het lijkt wel dat er een groef aanwezig is voor een circlips; deze moet normaal de moer tegenhouden bij uitdraaien en trekt zo het vliegwiel van de krukas.
  7. Thomassker

    Vliegwiel

    Waarom heb je een nieuw vliegwiel gekocht als het oude nog "werkt"?
  8. Thomassker

    Primavera: installatie cilinderkap

    De carburator hangt vast aan de inlaat van het blok met een spanring: http://www.smallframes.com/carb.htm Toch oppassen als je zo de motor laat hangen met de carburator nog op z'n plaats, je wilt niet dat je inlaatbuis afbreekt door het gewicht
  9. Thomassker

    Ontsteking

    Zolang je je piston maar niet verkeerd monteert...
  10. Thomassker

    Olie verlies

    Je eerste pijl wijst recht naar de oliebijvulbout. Het kan nooit kwaad om deze dichting (dikwijls koper) te vervangen. Vele vergeten immers dat, eenmaal los gedraaid, deze dichting best vervangen wordt aangezien koper een zacht metaal is.
  11. Thomassker

    Femsatronic ontsteking

    Als de problemen zijn opgelost, laat je de ontsteking toch gewoon zitten?
  12. Thomassker

    Vespa large-frame 125 van 61 moeilijk draaien

    Ik denk dat nero wil nagaan met welk type Vespa we hier te maken hebben, want een "Vespa 125 van 61" is een populair "curry-model"
  13. Thomassker

    vespa PK50 XL 1983 te koop.

    2de keer op een aantal maanden tijd dat ik deze te koop zie, telkens bij een andere eigenaar? Ziet er toch een "ok" scooter uit?
  14. Thomassker

    PK50XL restauratie

    Je carburator zou "muurvast" moeten zitten (te nuanceren; de spanring té vast aandraaien kan een "lip" van de carburator afbreken). Er mag alleszins geen speling op te voelen zijn. Immers, speling = vrije ruimte = valse lucht
  15. Thomassker

    Windscherm vs herrie

    Ik heb een systeemhelm voor op Vespa en motor. Ziet dat er niet uit? Kan goed zijn, maar ik zet comfort vóór looks. Immers, ik zie mezelf enkel als ik een winkelvitrine passeer Bij lagere snelheden houd ik de klep open, op gewestwegen klap ik deze dicht
×