Jump to content
Vespaforum.be
DD_ves

'86 px200 lusso tuning brainstorm

Recommended Posts

11 uur geleden, Bowyer zei:

Bij Betere beschouwing waren er toch ook nog wat plekjes waar de lak er best wat dikker op had mogen zitten. Dus het hele spul ligt nu geschuurd klaar om nog eens gespoten te worden.

Ik ga denk ik maar eens met mijn werkgever overleggen of ik de hal mag gebruiken op een zaterdag.

Een boot schilderen is niet zo spannend hoor mits je een goede schuurmachine hebt of liever meerdere voor verschillende doeleinden. Het mooie van de romp van een boot is dat het meestens hele grote vlakken zijn. Als je dan al een klein beetje hebt kunnen oefenen dan is het prima te doen.

Met een goede roller is een open zeilbot van net geen zes meter in een uurtje gerold.

Wat is een poncelet? Heb je die vernis nog?

Een soort houten speedboot a la Riva.

Het ding moet er uit zien alsof er een laag glas opligt. Dat vind ik het spannende, gewoon de moed vinden er aan te beginnen.:rolleyes:

Vernis en beits staan nog ergens in het schuurtje denk ik/hoop ik.

@DD_vesknap werk!

unnamed.jpg

• Like 2

11 uur geleden, Frissenappel zei:

Een soort houten speedboot a la Riva.

Het ding moet er uit zien alsof er een laag glas opligt. Dat vind ik het spannende, gewoon de moed vinden er aan te beginnen.:rolleyes:

Vernis en beits staan nog ergens in het schuurtje denk ik/hoop ik.

@DD_vesknap werk!

unnamed.jpg

Als het gaat om de twee componenten vernis van epifanes dan is dat niet zo heel spannend. Ik heb daar ook al veel delen mee gedaan en de grote truuk is om het genoeg te verdunnen.

Doe je dat niet dan ga je aanzetten zien. Die of andere fouten er weer uitschuren is niet grappig het spul word er vreselijk hard. Dus heel goed voorbereiden en goed ontvetten en dan met het juiste soort roller of langharige platte kwast hard doorwerken. eenmaal iets ingerold niet meer aankomen want dat ga je zien. een eventuele zakker kan je als de lak hard is er met een scheermes voorzichtig af schrapen en daarna polijsten. Als je het goed gedaan hebt dan lijkt het alsof er water op ligt.

Kader is klaar :wub:

Is eigenlijk het stuk dat het best gelukt is, geen lopers!

29DE9888-9B43-4647-A859-FC3000473770.thumb.jpeg.bcb6d397989ba21b9eea11f7dc01d236.jpeg

563A590A-CDC6-48F6-BED7-0FC244795727.thumb.jpeg.5bed05b22b942053b3343e29fc72ce18.jpeg

7732E5C0-2A44-4807-8B37-6A344ED93C65.thumb.jpeg.c197053281df4884081c205624230cdb.jpeg

• Like 3

Posted (edited)
23 minuten geleden, DD_ves zei:

Kader is klaar :wub:

563A590A-CDC6-48F6-BED7-0FC244795727.thumb.jpeg.5bed05b22b942053b3343e29fc72ce18.jpeg

Mooie "groene kleurtint"! … nu nog hier en daar een paar kleine rode en witte accentjes...en je bent een "echte Italofiel" ;)

Edited by Vespaciao
TI AMO ITALIA

………….che bello ! :wub:

• Thanks 1