Jump to content
Vespaforum.be
DD_ves

'86 px200 lusso tuning brainstorm

Recommended Posts

Posted (edited)

Mannekes!

 

Gezien er velen zijn die momenteel thuis zitten, en zich misschien wel vervelen... Stel ik een brainstorm voor!

Ik heb sinds kort onverwacht een PX-je bij in mijn garage gekregen.. Mijn Sprint Veloce is nog altijd bij de carosserie, dus zou ik stillekesaan aan deze scooter kunnen beginnen..

Huidig status:
1986 PX 200 LUSSO

 


1BC7B190-822B-4938-9416-FA5445CE9E8F.thumb.jpg.643e728136bbf4b894b86ececc23a24b.jpg

 

Start, rijdt en remt.
Lekt wel 2-taktolie, ik denk ergens aan de olieleiding, of aan het peilglas.

Scooter heeft vrij veel kilometers:

IMG_9559.thumb.jpg.cfdeb0438be4ad5bc9e5db4c5cd4e8bf.jpg

En revisie-historie is niet duidelijk.

 

Dus.. Gaat deze volledig uit mekaar. Er hangt zo veel smurrie op het frame, dat ik zelfs niet kan zien of er roest/gaten op/in zitten :D 

 

Nu.. Wat te doen motorisch?

IMG_9556.thumb.jpg.cf317ddb274b60b02ade998360d9ffbb.jpg

 

 

- Stock? 
- Tuning?

- Mengsmering?
- Zelf mengen?

 

En dan nu de insteek van de brainstorm:
Indien tuning, wat zouden jullie erin/erop steken?

Ik ben op zoek naar een touring-setup, die langere touren aan kan, toch wel betrouwbaar blijft, en die af en toe ook kan dienen om met 2 op te rijden.

Dus, wat zouden jullie steken?

- Cilinder: 
- Carburateur:
- Uitlaat:
- Overbrenging:
- Koppeling:

- Nog iets anders:

 

Laat je gaan! ;)

 

Edited by DD_ves
  • Like 1

Share this post


Link to post

Als ik hard wil rijden dan pak ik wel mijn Suzuki... 

Ik zou 'm dus qua blok zo veel mogelijk origineel laten. Misschien wel een BGM of Sip Road 3 (al ben ik geen voorstander van sip meuk) erop en een aangepaste sproeier. 

Kijkend naar de cilinder of deze groeven heeft en hoe de zuiger is... afhankelijk hiervan vervangen of niet. 

Koppeling... indien deze te stug is gewoon een er opzetten die je lekkerder vind gaan. (ik ben erg blij met mijn cosa2 koppeling) 

Verder gewoon alle pakkingen keringen en lagers doen. Schokbrekertjes indien je dat wil ook vervangen door betere exemplaren.

En als je alles toch uit elkaar hebt die body een mooie opknapbeurt geven en dat grijze zadel... Oftewel leuk project! 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Voorlopig zit ik op volgende config:

- Cilinder: Pinasco 225 Grand Sport
- Carburateur: Standaard
- Uitlaat: BGM Pro Big Box Touring
- Overbrenging:
- Koppeling: BGM Pro Superstrong
- BGM Pro Touring 60mm Krukas

- Nog iets anders: ?

 

Edited by DD_ves

Share this post


Link to post
3 uur geleden, DD_ves zei:

- Nog iets anders: ?

Een benzinestation alle 50km.  :)

Groetjes, nero. 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
46 minuten geleden, nero zei:

Een benzinestation alle 50km. 

Idd zou wel de tank vervangen voor een xl versie van Sip, fastflow benzine kraan en zelf mengen. 

Share this post


Link to post

Mijn 225 blokt vlotjes 120-150km tussen 2 tankbeurten. XL-tank is misschien wat overbodig. Fastflow-kraan en -carbu zijn idd een goed idee.
Een standaard carbu is bruikbaar, maar je laat potentieel liggen.  

  • Like 3

Share this post


Link to post
4 hours ago, nero said:

Een benzinestation alle 50km.  :)

Groetjes, nero. 

Da’s nu ni echt een probleem. Dit wordt geen daily he ;)

Share this post


Link to post

Demontage begonnen, motortje is in goeie staat! B)
Heeft toch 43000 kms...

 

 

IMG_9713.thumb.jpg.faa3f077a767b83fcfb535b772d83c0f.jpg

 

Chrome... :wacko:

 

IMG_9731.thumb.jpg.58ce4ef8cb20cc4cd6217627d3ccbd75.jpg

Voor het kuisen.

 

IMG_9733.thumb.jpg.4ded87c9a7087172136a31774c8747f4.jpg

Industriele ontvetter.

 

IMG_9734.thumb.jpg.66adb57b3762d26095cfa8e116d9e5ad.jpg

Na..

 

IMG_9741.thumb.jpg.b0ba8599e395c741bc65adc43a659501.jpg

Begin demontage.

 

IMG_9742.thumb.jpg.28f6016bf64de847768a9886e279b2dd.jpg

Cilinderkop (origineel?). 

 

IMG_9744.thumb.jpg.8c57a1a82759ced1a6393bd425cf7cd1.jpg

Cilinder

 

IMG_9747.thumb.jpg.9360bd7c6919cde881950a2becf96af0.jpg

Piston

 

IMG_9751.thumb.jpg.b2a97b8823131801c3d80bc1724c0a9d.jpg

Koppeling

 

IMG_9752.thumb.jpg.fefac134103ff78a7e0de84a40bbf1ad.jpg

Die mengsmering gaat eraf

 

IMG_9757.thumb.jpg.97a93a4d7019e8d3f9c5e8d2ea4ddfc6.jpg

Mooi intake vlak

 

IMG_9758.thumb.jpg.d8ffcf2cddc2890db4a9f77887d1529c.jpg

 

IMG_9781.thumb.jpg.f7a75b02730a46dce2c07b798d2b17cd.jpg

 

IMG_9794.thumb.jpg.339b71d5852885f9525c8a1b00685d12.jpg

Alles gewassen

 

IMG_9795.thumb.jpg.c2d799d5e4b43e73c3c1b6c94193427b.jpg

Eindresultaat carters!

Share this post


Link to post

Ondertussen al goed opgeschoten!

 

BC73C500-45BB-4A60-ADBC-E64F765F6322.jpeg.68ec1c5fa4b4c638c91d440fdfa01860.jpeg
 

5BDBA6E3-B903-4F26-A4BD-05EEBA412B49.jpeg.9a6d03e1395b94d92d3b86e35e2a2377.jpeg
 

D42BB8D3-2D34-4F80-9627-AC2F64734415.jpeg.20b5c8dd50ffd15ebeb778f5c3b8d21d.jpeg
 

C03EFB91-AB1E-4C6C-8290-2B01F2984189.jpeg.7846f0727bf5ce3ba458721b5522961d.jpeg
 

72477876-993D-4856-8001-A12656E9E191.jpeg.fe9b9fd1085fe9101e474d7d7fd01fda.jpeg
 

F96AD5CF-A6F7-4E9C-A735-5B05D5FE3E98.jpeg.9cb527b792825aeac92a78656c98711b.jpeg
 

4A532BA4-C3F1-46A8-AEA1-9C2E54FCBD2B.jpeg.d0ec15fd328c40eaf748cd96bec46701.jpeg
 

2573BC04-CB91-4078-9117-7DA881404771.jpeg.5e0747070263736e504ff50fe275a8ec.jpeg
 

3C561B06-8F02-4017-963E-DADB5D1D079B.jpeg.d211e7184951e33ef0cb024ef7167972.jpeg
 

A59DEA76-AA2E-4F94-AC6C-722407C09D7E.jpeg.890e2f7f7c129912b3eed7f2557a804f.jpeg
 

BB42C8F5-4D7E-4DB3-BD03-7A9A11F80781.jpeg.532425a8a2eabc98a5f0aa49aa696d62.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Motorisch even vast, want er zat maar 1 roulement in de set die ik besteld had...

 

kleur is ook besteld, ral 6005 mosgroen.

lijkt heel hard op British Racing Green :

 

506B2D99-C7FF-447C-BA1A-9C1C5E217702.jpeg.4f964f1799a1feb7e33d3ecd25f92478.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Komt heulemaal goe in dat kleurtje!

 

50706158_312384029483056_1291190778453868064_n.jpg?fit=640%2C640&ssl=1

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ik heb een dikke twijfel...

 

ik heb het vliegroest met een staalborstel verwijderd, en daarna een laagje Owatrol Olie gegeven.

Als dat uitgehard is, kan je daarop primeren met Motip universal primer?
zo niet? Hoe haal je die owatrol er terug af? :unsure:

Share this post


Link to post
56 minuten geleden, DD_ves zei:

Ik heb een dikke twijfel...

 

ik heb het vliegroest met een staalborstel verwijderd, en daarna een laagje Owatrol Olie gegeven.

Als dat uitgehard is, kan je daarop primeren met Motip universal primer?
zo niet? Hoe haal je die owatrol er terug af? :unsure:

Met decapant...zo heb ik mijn Sprint Veloce twee maal moeten doen  nadat er teveel stof in de Owatrol zat .  Dan heb ik hem gewoon bij een lak bedrijf in de matte vernis latten zetten. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...