Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    203
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

koeno83 last won the day on December 29 2018

koeno83 had the most liked content!

Community Reputation

50 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa Sprint Veloce 1975
    Vespa V50N 1967

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi, Je lijst is volledig, De lichtschakelaar kun je eenvoudig zelf aanpassen, zie op het plaatje de uitleg van SIP. Je kunt ook een conversieschakelaar bestellen indien je de oude niet wilt aanpassen Sip artikel nr 60092900. De remschakelaar moet je vervangen voor een model dat een schutter funtie heeft bij SIP 18163700, maar ook bij elke andere site verkrijgbaar. Voorheen ging de aarde van de remschakelaar naar de aarde op draadboom, Je moet nu je remschakelaar gaan verbinden met je achterlicht, (in plaats van het blauwe draad wat voorheen van je ontsteking naar je achterlicht liep) je remlicht krijgt nu dus stroom via je remschakelaar ipv rechtstreeks vanuit de ontsteking. Het zou er normaal zou uitzien, geel van je ontsteling /draadboom naar je remschakelaar, blauw van je remschakelaar naar je achterlicht, achterlicht maar aarde op het frame. Alle lampjes vervangen voor 12v, Eventueel kun je de toeter vervangen voor een 12v versie maar dat is niet perse nodig. Afhankelijk van je nieuwe ontsteking ook een regulator plaatsen, en een extra aarde punt maken op je frame kan nooit kwaad. Succes, Groet Koen
  2. koeno83

    Vespatronic timing

    Hierbij de specificaties voor de SI20/20D
  3. koeno83

    Vespatronic timing

    Na een testrit is het wel beter maar hij is erg onrustig en wanneer je zacht moet wegrijden verzuipt hij. Ook de choke open trekken als hij warm is laat de motor meteen afslaan. Leek me toch meer een carburateur probleem, had al een spaco 24/24E en een Dellorto 24/24E geprobeerd. Beide wel met een aanpast carburateurhuis waarvan de inlaat ovaal gemaakt is. Wellicht dat hier het probleem zit. Ik kwam op een site de opmerking tegen dat een SI 20/20D meer dan genoeg is en heb nu deze met het originele carburateurhuis geplaatst. En hij rijdt perfect! Momenteel met een 1600 Gr vliegwiel met originele plastic fan, nog even testen met een 1900 Gr vliegwiel met alufan voor meer cooling en dan moet het hopelijk goed zijn.
  4. koeno83

    Vespatronic timing

    Omwisselen is wat veel werk, heb wel even een andere CDI en vliegwiel geprobeerd maar geen andere uitkomst. Timing nu op 23 graden gezet wel weer bijna volledig naar rechts gedraaid. Blijft er nu stationair mooi op staan en ook als ik dan wat gas geen. Echter wanneer er veel gas geef, ik vermoed dan boven de 4000rpm dan zie ik hem niet meer. Maar dan zie ik de markering wel erg duidelijk 180 graden aan de andere kant. Morgen maar even weer een proefrit doen en kijken hoe hij rijdt.
  5. koeno83

    Vespatronic timing

    Het is wel iets lastiger afstellen dan een normale ontsteking. Volgens mij komt de 2e vonk standaard 180 graden na de eerste. Zal deze ook even uitmeten en controleren. Zonder toerenteller blijft het wel moeilijk afstellen.
  6. Gewoon in de standaard laten draaien kan prima, eventueel even aan je werkbank vastmaken. Alleen rood en zwart aansluiten is voldoende, zwart kun je aan je blok vastmaken voor de aarde. Om te stoppen gewoon de bougie kabel er af trekken. succes!
  7. koeno83

    Vespatronic timing

    Hoi pilaf, Dank voor je tips! Had er al de andere statorplate opgezet en kwam nu met de stroboscoop precies op 23graden uit. Echter hij liep nu nog slechter, de statorplate maar eens netjes in het midden gezet en hij rijd al een stuk beter. Vanavond nog maar eens 23graden bepalen en nameten met de stroboscoop wellicht met een te laag toerental gemeten? Gr Koen
  8. koeno83

    Project 1963 vbb2t

    Mooi project! Plat slaan werkt bij mij altijd goed, plak er altijd wel even schilderstape naast zodat je de lak niet beschadigd mocht je mis slaan. Gr koen
  9. Thanks Sidvespa, goede tip
  10. Hoi, graag jullie advies ik heb op twee Vespa’s een Vespatronic geplaatst. De eerste met een standaard krukas en cylinder en de 19mm conus. Hierbij staat hij netje op 23graden wanneer de stator met de schroeven redelijk in het midden zit. Bij de andere zitten de schroeven helemaal links in de sleuf. Hier zit een nieuwe krukas voor de 20 mm conus en een DR 177 op. Probleem is dat ik net op 24graden uit kom en ik merk dat hij niet lekker loopt wanneer ik na een stuk rijden even langzaam moet rijden in de woonwijk en af en toe gas dicht doe. Lijkt alsnog hij verzuipt en lichte backfire. Nu heb ik nog een andere statorplaat liggen origineel Vespatronic met langere sleuven die ga ik binnenkort maar eens proberen. Maar voor ik dat doe, klopt het dat het met een andere cylinder en krukas de plaats van de stator zoveel kan verschillen? Gr Koen
  11. koeno83

    Dellorto

    Hoi, ik denk dat je een Dellorto 20-20D bedoelt? 1) om te beginnen de stationair schroef(grote schroef boven op die door je luchtfilter en de deksel heengaat) helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien. Wanneer de scooter warm is gelopen kun je hier mee het stationair draaien verder afstellen naar wens. 2) de schroef de die luchttoevoer regelt ( zit achteraan je carburateur en steekt door de behuizing naar buiten toe. Deze draai je bij een originele Dellorto 1,5 slag uit en bij een spaco ( deze heeft een schroef met fijn schroefdraad) draai je hem ongeveer 2,5 slagen uit. Dit controleer je door te kijken naar hoe hij rijdt en de kleur van de bougie te controleren. Succes groet Koen
  12. Denk dat ik er al achter ben, die van de v50s zouden moeten passen. Hebben ook 4 bouten en volgens maskes geschikt voor conversie naar 10 inch
  13. Hoi, ik ben met een nieuw project gestart een V50n uit 1967. Nu wil ik graag de 9inch dichte velgen vervangen voor 10inch dichte velgen. Dus ook met de vier bevestigingsbouten, passen deze zonder verdere aanpassing op de bestaande remtrommels? groet koen
  14. 10pollici.com ik bestel daar bijna alles, stuk goedkoper dan de Nederlandse en Duitse sites. Wil je weten of je het goede onderdeel hebt dan kijk ik vaak even bij sip.com die geven per onderdeel aan voor welk type het is. Voor Kleine bestellingen en specifieke onderdelen ga ik vaak naar maskes gr koen
  15. https://www.germanscooterforum.de/topic/358799-nette-teile-topic-verkaufe-diverse-teile-für-sf-lf-wf/ voor 30,- een 10inch wieldeksel wel net een ander type
×
×
  • Create New...