Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    488
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

154 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa V50N 1967
    Vespa V50s 1965
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vanaf morgen Black Friday bij 10pollici.com. Tot 15% korting alles daar even bestellen en je bent een stuk voordeliger uit. Zelf makkelijk allemaal te doen met een beetje geduld en hulp van het forum. Wil je best een avondje helpen als je alles meeneemt naar Zeist.
  2. Ja dat is we erg veel, maar hij vervangt ook de schakelklok en zuiger. maar 75,- voor pakkingen is wel erg veel. De duurdere setjes zijn 25,-.
  3. Op de site van Bollag kun je ook lezen dat het niet kan met de standaard krukas van 54mm maar dat je een 57mm moet installeren. welke krukas hebben jullie erin zitten?
  4. Misschien komt het door een later bouwjaar van het blok. Als ik het filmpje zie houd het niet over, hoe gaat dit op hoge toeren en met een warm blok? Denk dat ik hem ook een stukje korter zou maken.
  5. Het verschil zit in de diameter van de krukas, de vroegere modellen hebben een 17inch conus en latere een 20inch. Daarom zit er een verschil in het vliegwiel, de rest is gelijk voor de meeste large frame modellen. Voor de Nederlandse sprint zou de passen, voor de Spaanse weet ik niet. Zoals Nero zegt even een mailtje sturen of Google naar de Spaanse (motovespa) sprint. Wel een mooi ding maar de Spaanse blokken zijn wat afwijkend. Je kunt voor 200-300 euro ook een Italiaans/ Europese sprint 150 blok kopen die je makkelijker kunt aanpassen met een 177cc en grotere carburateur.
  6. Ik heb volgens mij een keer een koppeling gehad waar ook twee tandjes aan elkaar zaten en hij dus hiermee op maar 1 manier geplaatst kan worden. Ik heb vorige week nieuwe platen geplaatst en daar zat deze uitsparing niet meer in de tussenplaten.
  7. Ligt eraan hoe hard het materiaal is, maar je merkt het snel of het kan. en anders eerst voorboren.
  8. Zelf gebruik ik deze vaak voor het tappen van draad. Zit niet bij de set maar heb ik een keer gekregen. Werkt beter dan wat er in de set zit.
  9. Dat is idd een tapsetje. Kun je de m6 tab niet even op een boormachine zetten? Misschien dat je er dan bij kan. Voor je reservewiel, wanneer je het rubber erop zet past hij achter je velg en dan kun je hem met dat plaatje aan de voorkant vast zetten denk ik.
  10. Ik zou eerst een nieuw rubber proberen, zou toch moeten passen en dat ziet er wel mooier uit. Gaat alleen om de dikte van de rand die anders is. Normaal zit hij ook op 1 punt vast geschroefd dus dat veranderd niet. Een tapsetje is altijd handig en niet duur om aan te schaffen. Soms werk tappen met het zelfde formaat al, dan kun je de originele schoef alsnog gebruiken. En anders 1 maatje groter.
  11. Probeer deze eens op je reservewielsteun dan gaat hij wel passen denk ik Kun je hem alleen nog steeds niet vastdraaien bovenaan 🤔
  12. Gaat dit setje ook niet werken?
  13. Je zou zeggen dat de RDW een VGL heeft gevonden in het systeem uit 1957, maar dan klopt die 125cc nog niet. Maar 1957 dan was het idd een wideframe met een luikje onder het zadel. probleem is dat ze bij de RDW geen kennis hebben van de modellen en je zult dus alle modellen moeten laten zien en dan komen ze ook wel tot de conclusie dat het een VGLA1T 150cc uit 1961 moet zijn.
  14. Een VNB2t zou nog wel kunnen met het serie nummer. maar klopt niet kwa uiterlijk oa logo en kleur
×
×
  • Create New...