Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Posts

    644
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa V50N 1967
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

koeno83's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

218

Reputation

  1. De 5% olie is alleen voor de lagers die krijgen anders niet voldoende smering. Voor de cylinder had 2% kunnen volstaan. Ik vermoed dat je lagers sneller slijten met minder olie maar een vastloper zou je in theorie niet moeten krijgen. Met de huidige kwaliteit olie is 4% ruim voldoende en wellicht 3% maar het risico omdat te testen is het niet waard lijkt me.
  2. Hij past met een juiste pakking ook op een twee poorts blok. Ik heb zelf een aluminium 177 pinasco en kan hem je echt aanbevelen. Rijdt veel pittiger dan een gietijzeren cylinder. Meteen een bgm bigbox uitlaat, 24/24 carburateur en electronisch ontsteking en je bent klaar. Harder wil je met die kleine bandjes en trommelremmen niet rijden.
  3. De naaldlagers hebben wel iets speling nodig om te kunnen draaien, maar te veel lijkt me niet wenselijk. Durf je niet te zeggen wat het standaard zou moeten zijn. Weet je zeker dat het de as is, zijn de nieuwe naaldlagertjes niet net iets dunner?
  4. De olie keerring bij de krukas lijkt me te ver naar buiten. Kun je deze nog naar binnen tikken? Bij mij gaf deze een probleem maar kon nog best een stuk verder naar binnen en nu loopt hij een stuk beter.
  5. koeno83

    sprint 150

    Prijs update 3750,-
  6. koeno83

    sprint 150

    Mijn sprint 150 mag weg, het is zonde dat er niet op gereden word. Zie onderstaande topic voor meer info of marktplaats. Forum prijs 3900,- Voor meer info stuur gerust een DM https://link.marktplaats.nl/m1835807403?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
  7. koeno83

    zoektocht vnb

    Hoi, Het is moeilijk te oordelen op basis van de foto's. Maar het lijkt dat hij is gespoten zonder uit elkaar geweest te zijn. De kans is groot dat alles dus nog gedaan moet worden om er lekker op te kunnen rijden. Ik zou hem laten staan. Waarom zoek je specifiek een VNB? ik heb nog wel een mooie sprint te koop, zie mijn topic voor alle details en achtergrond. Groet, Koen
  8. koeno83

    spoel mv 150

    Ik zou gaan voor een nieuwe 6v ontsteking. Een accu gaat je waarschijnlijk alleen maar meer problemen en kosten geven.
  9. Volgens mij blijven die gewoon zichtbaar
  10. Ik zou de accu en elektrische starter weglaten en dan is het idd zoals Niels aangeeft een redelijk standaard ombouw naar 12volt. Remschakelaar ombouwen van breek naar maak en de rest even meten wat betreft de schakelaar. Voor veel modellen verkoopt sip ook wel een kabelboom en schakelaars.
  11. Er zijn er wel wat te vinden ook voor minder maar de vraag is of ze beter zijn dan die je al hebt. Ik zou hem er gewoon opzetten en denk dat hij het prima zal doen. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-vespa-gs3-bremstrommel/k0 https://vespa-gs-teile-shop.de/advanced_search_result.php?keywords=Bremstrommel&page=5
  12. De claxon en verlichting werken en hij heeft een nieuw kenteken gekregen van de RDW. Ondertussen een nieuw project gestart dus hij mag naar een liefhebber die er deze zomer op wil gaan rijden. Mag weg voor 4500,- maar dan heb je op de lak na een bijna nieuwe scooter.
  13. Wanneer je iets sneller wil en betrouwbaar dan kun je gaan voor: dr177, si24/24 en een electronisch ontsteking en een sip road. Dan kun je rustig rond de 90/95 rijden. Met een aluminium cylinder zoals een pinasco 177 met een si24/24 en een electronisch ontsteking en een bgm bigbox kun je rond de 110-120 halen met een driepoorts blok. Bij de tweede zeker wel aan te bevelen om je blok te voorzien van nieuwe lagers en een sterkere koppeling bijv van BGM. Bij de eerste setup ook maar bij de DR is de standaard koppeling voldoende.
  14. Dit zijn de kleuren waarin ze geleverd zijn afhankelijk van het framenummer.
  15. De krukas gaat normaal wat zwaar, zeker zonder de koppeling en vliegwiel. Wat soms helpt als hij echt te zwaar draait is om hem goed te centreren in je blok. Even met een rubber hamer naar links of rechts tikken.
×
×
  • Create New...