Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    211
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

54 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa Sprint Veloce 1975
    Vespa V50N 1967

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zou zelf eerder gaan voor een px150 blok, die koop je voor niet al te veel. Daarmee kun je met een 177cc meer dan genoeg vermogen uithalen en ben je 1000 - 1500 klaar afhankelijk van je setup.
  2. Hoi, De nieuwe zadels zitten inderdaad een stuk slechter vaak zijn ze ook voorzien van goedkoopschuim. Je kunt hiervoor gewoon een zadelovertrek kopen bijvoorbeeld http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Webwinkel-Product-36752399/Overtrek-buddyzadel-o.a.-VNA-VNB-GTR-TS-VBA-VBB-GLA-B-GL-X-Sprint.html. met de standaard klemmen kun je hem dan weer netjes vast zetten: http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Zadeldek-spanclip Het beste kun je een goede schuimrubber bestellen 2 of 3 cm dik en dan heb je weer een top zadel voor minder geld dan een nieuwe. https://www.schuimwinkel.nl/polypress-sg-120-op-maat.html Succes, gr Koen
  3. koeno83

    Vlb blok tunen

    Thanks voor de info, dan ga ik de BGM kit ook serieus overwegen
  4. koeno83

    Vlb blok tunen

    Hoi Hans, begin mezelf ook te ergeren aan het gepingel van de DR177. Maar als ik deze review lees https://scooterlab.uk/fit-tune-bgm-177-kit-part-4-workshop/ dan doet de BGM177 dat ook. Iemand toevallig ervaring met de ijzeren 177 van Polini? https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/cylinders/largeframe/cylinderkit-polini-177-cc-vespa-125-px-ts-sprint-v-d-63-stroke-57.2.1.26.gp.99.uw. groet Koen
  5. Anders kun je het ook hier proberen https://www.vespa-gs-teile-shop.de/index.php?cat=2303&filter_id=81 Zijn erg duur maar soms handig om zeldzame onderdelen voor de GS te kopen. Gr koen
  6. koeno83

    Polini box

    Ik denk dat je uitlaat tegen de standaard kan komen, zie dit plaatje. Er bestaat dus een oplossing van MRP om dit op te lossen.
  7. koeno83

    Vlb blok tunen

    Ik heb deze sproeiers aangehouden voor de si20/20. Een Rally 180 heeft origineel ook een si20/20 dus zou goed moeten kunnen. Enige wat ik heb kunnen vinden is dat hij iets minder wordt gekoeld door minder benzine verbruik, wat idd een grotere kans geeft op een vastlopen. Heb zelf nog een 24/24e liggen dus ga die ook zeker nog wel proberen, maar lager verbruik is wel fijn.
  8. koeno83

    Vlb blok tunen

    Hoi Hans, ik heb die krukas met de aangepast 20mm conus zodat de px ontsteking past op mijn Sprint V zitten, prima krukas nog niets op aan te merken. Heb er zelf wel een Vespatronic op zitten. Merk wel dat mijn verbruik nu ik er weer een SI20/20D op heb ipv de 24/24e een stuk lager is geworden iets minder vermogen maar kan nog steeds de 100km per uur wel halen. Kijk ook even goed hoeveel tanden je koppeling heeft, deze aanpassen naar 22 of 23 is wel aan te raden. Gr Koen
  9. Hoi, Je lijst is volledig, De lichtschakelaar kun je eenvoudig zelf aanpassen, zie op het plaatje de uitleg van SIP. Je kunt ook een conversieschakelaar bestellen indien je de oude niet wilt aanpassen Sip artikel nr 60092900. De remschakelaar moet je vervangen voor een model dat een schutter funtie heeft bij SIP 18163700, maar ook bij elke andere site verkrijgbaar. Voorheen ging de aarde van de remschakelaar naar de aarde op draadboom, Je moet nu je remschakelaar gaan verbinden met je achterlicht, (in plaats van het blauwe draad wat voorheen van je ontsteking naar je achterlicht liep) je remlicht krijgt nu dus stroom via je remschakelaar ipv rechtstreeks vanuit de ontsteking. Het zou er normaal zou uitzien, geel van je ontsteling /draadboom naar je remschakelaar, blauw van je remschakelaar naar je achterlicht, achterlicht maar aarde op het frame. Alle lampjes vervangen voor 12v, Eventueel kun je de toeter vervangen voor een 12v versie maar dat is niet perse nodig. Afhankelijk van je nieuwe ontsteking ook een regulator plaatsen, en een extra aarde punt maken op je frame kan nooit kwaad. Succes, Groet Koen
  10. koeno83

    Vespatronic timing

    Hierbij de specificaties voor de SI20/20D
  11. koeno83

    Vespatronic timing

    Na een testrit is het wel beter maar hij is erg onrustig en wanneer je zacht moet wegrijden verzuipt hij. Ook de choke open trekken als hij warm is laat de motor meteen afslaan. Leek me toch meer een carburateur probleem, had al een spaco 24/24E en een Dellorto 24/24E geprobeerd. Beide wel met een aanpast carburateurhuis waarvan de inlaat ovaal gemaakt is. Wellicht dat hier het probleem zit. Ik kwam op een site de opmerking tegen dat een SI 20/20D meer dan genoeg is en heb nu deze met het originele carburateurhuis geplaatst. En hij rijdt perfect! Momenteel met een 1600 Gr vliegwiel met originele plastic fan, nog even testen met een 1900 Gr vliegwiel met alufan voor meer cooling en dan moet het hopelijk goed zijn.
  12. koeno83

    Vespatronic timing

    Omwisselen is wat veel werk, heb wel even een andere CDI en vliegwiel geprobeerd maar geen andere uitkomst. Timing nu op 23 graden gezet wel weer bijna volledig naar rechts gedraaid. Blijft er nu stationair mooi op staan en ook als ik dan wat gas geen. Echter wanneer er veel gas geef, ik vermoed dan boven de 4000rpm dan zie ik hem niet meer. Maar dan zie ik de markering wel erg duidelijk 180 graden aan de andere kant. Morgen maar even weer een proefrit doen en kijken hoe hij rijdt.
  13. koeno83

    Vespatronic timing

    Het is wel iets lastiger afstellen dan een normale ontsteking. Volgens mij komt de 2e vonk standaard 180 graden na de eerste. Zal deze ook even uitmeten en controleren. Zonder toerenteller blijft het wel moeilijk afstellen.
  14. Gewoon in de standaard laten draaien kan prima, eventueel even aan je werkbank vastmaken. Alleen rood en zwart aansluiten is voldoende, zwart kun je aan je blok vastmaken voor de aarde. Om te stoppen gewoon de bougie kabel er af trekken. succes!
  15. koeno83

    Vespatronic timing

    Hoi pilaf, Dank voor je tips! Had er al de andere statorplate opgezet en kwam nu met de stroboscoop precies op 23graden uit. Echter hij liep nu nog slechter, de statorplate maar eens netjes in het midden gezet en hij rijd al een stuk beter. Vanavond nog maar eens 23graden bepalen en nameten met de stroboscoop wellicht met een te laag toerental gemeten? Gr Koen
×
×
  • Create New...