Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    343
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

104 Excellent

1 Follower

About koeno83

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa Sprint Veloce 1975 (sold)
    Vespa V50N 1967
    Vespa V50s 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. koeno83

    V50 koppeling

    Veer was idd het probleem en vervangen gaat makkelijk gewoon de achterveer los maken en het wiel verwijderen. Zolang je zorgt dat de spie blijft zitten gaat het goed.
  2. Hoi, Omdat mijn huidige setup trilt tijdens het rijden wil ik de cylinder DR177 uitsluiten. Mijn oude cylinder zit nu op een px125 maar die heeft net een vastloper gehad dus lijkt me niet de beste referentie. Heeft iemand nog een oude 150cc driepoorts cylinder, zuiger en kop liggen in redelijk conditie die voor een kleine prijs weg mag? andere optie is om meteen een BGM 177 te bestellen maar wil graag zeker weten wat de oorzaak is. Groet Koen
  3. Niemand? Mocht iemand interesse hebben in deze laat het me dan ook gerust weten
  4. koeno83

    Manuals

    manual voor de 125-150-150gs ook verkocht
  5. koeno83

    Manuals

    Manuals voor de GL verkocht/ gereserveerd
  6. koeno83

    Voetsteunen px

    Nog wel een volledige beugelset voor een PX
  7. koeno83

    Manuals

    Ik heb nog wat manuals dubbel, allemaal origineel. PX handboek in Frans /Duits: 17,50 Nederlandse manual voor de GL (1x volledig 17,50, 1x zonder de pagina’s over kamperen etc maar wel de technische details. 15,-) Nederlandse manual voor de 125-150-150gs 17,50,- En nog Originele losse bladen uit een boek met de zelfde inhoud als het Nederlandse manual voor de 125-150-150gs. 15,-. Prijs excl. verzenden, kan verzonden worden met de post. groet Koen
  8. koeno83

    V50 koppeling

    Thanks, denk dat ik de veer even loshaal, uitlaat en achterwiel eraf en dan moet het wel lukken.
  9. koeno83

    V50 koppeling

    Probleem hopelijk gevonden. Had een tweede blokje reviseert met dezelfde koppelings platen en veer. Deze maar even opgemaakt. De platen hebben dezelfde dikte als de originele alleen de veer heeft een ronding minder. De nieuwe veer kon nog maar een klein stukje in. Kun je de koppeling bij een smallframe makkelijk verwisselen zonder de motor onder het frame weg te halen?
  10. Heb dit ook maar van Maskes geleerd. Had zelf ook speling en heb het daar nagevraagd en ook getest met een aantal gereviseerde scooters en allemaal hebben ze speling.
  11. Ik heb nog een achtertrommel liggen van een px mocht het nodig zijn
  12. Een klein beetje speling is normaal en ook nodig omdat je as aan de andere kant anders niet in de naaldlager kan draaien. Maar kan geen kwaad om de tandwielen achter te inspecteren op slijtage.
  13. Zelfde issue gehad vorige week met een P200e. Hierbij was de schakelaar kapot die achter de koppeling zit. Je kunt die roze draad even rechtstreeks op je frame aansluiten zodat hij aarde maakt dan weet je of het aan die schakelaar ligt of niet.
  14. koeno83

    V50 koppeling

    Ja die heb ik vooraf laten weken in de olie. Denk alleen dat dat ook niet moet uitmaken voor het zwaar indrukken van de koppeling maar meer op het ontkoppelen zelf, ontkoppelen en rijden gaat wel goed alleen dus erg zwaar. Ook met de koppeling in blijft hij vooruit gaan en ontkoppeld dus niet volledig. Vermoed dat de nieuwe platen te dik zijn. Heb nieuwe besteld en dan nog maar eens proberen.
  15. Hoi, Mijn v50n 1967 koppelt erg zwart, blok is net gereviseerd. Ik heb de kabel binnen en buiten al vervangen maar dat lost het niet op. Koppelingsplaten, veer, drukpen en drukplaat zijn vervangen. Kan het komen door een te sterke veer? Het is een koppeling met 1 grote veer. Was een setje van Ferodo heeft iemand ervaring hiermee? Hoor het graag, groet Koen
×
×
  • Create New...