Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Posts

    626
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa V50N 1967
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

koeno83's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

209

Reputation

  1. Nee niet als je er dunne moeren opzet in plaats van die dichte moeren, kan echt net bij een GS150.
  2. Het zijn idd twee korte boutjes, de lange passen ook weet ik want ik heb dus nog twee korte boutjes overโ€ฆ. Mocht je ze nog nodig hebben laat maar weten dan kan ik ze opsturen.
  3. Ja dit klopt, in je linker handvat zit normaal deze schakelaar en zonder die doet je starter het niet. kijk eens of die schakelaar wel in je handvat zit of dat hij in zijn geheel ontbreekt.
  4. Haha erg herkenbaar dit ๐Ÿ˜‚
  5. Nog nooit eerder gezien, maar zit de keerring er wel ver genoeg in en zit de trommel er wel strak genoeg op? keering even vervangen zou ik zeker even doen.
  6. Indien je een 20/20 carb hebt is normaal een 106/ 108 sproeier goed, ik weet alleen niet wat een Venturi kit doet. Ik dacht dat je er dan nog 10 bij op mag tellen, en zou je rond de 116-118 moeten zitten.
  7. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/crankshafts/largeframe/racing-crankshaft-mazzucchelli-vespa-sprint-vel-gl-gt-gtr-vnb-vba-vbb-ts-cone-20-stroke-57-for-px-ignition.2.1.20.gp.7085.uw ik heb deze nog liggen kun je een px ontsteking plaatsen. Heb er 500km mee gereden, heb hem vervangen omdat mijn blok trilde, met een nieuwe krukas trilt hij nog steeds dus het was niet deze krukas. mag weg voor de helft van de originele prijs.
  8. Heb ooit de tip van Maskes gehad om het glas met een kit vast te zetten, en dat werkt erg goed. Gewoon transparante glaskit gebruiken.
  9. koeno83

    Advies

    Ik heb het eens gehad en toen was de bezine gewoon op ๐Ÿ˜€. Als dat het niet is dan zou ik de bobine eens vervangen en de carburateur schoonmaken.
  10. Zou hem gewoon zelf reviseren, kosten vallen best mee wanneer je niet de duurste merken koopt. Compleet setje met lagers en keringen 60,- en een krukas 68,-. Komt altijd iets bij maar valt best mee. Manuals zijn er genoeg te vinden.
  11. Update: de beugel past prima en heeft nog voldoende ruimte tot de zijbil. Alle verlichting en de claxon werken ook na het plaatsen vande BGM conversie schakelaar (Heb er meteen 1 op de sprint V gezet en die heeft na 5 jaar ook weer een claxon ?) De beugels passen helaas niet meer, doordat 1 vloerstrip iets schuinzit past de voetsteun niet meer. Mocht iemand intersse hebben in de beugels en het bagagerek, laat maar weten. Eind deze maand naar de RDW want er zitten helaas geen papieren meer bij, en dan rijden of verkopen voor een nieuw project.
  12. Ik heb net mijn sprint klaar maar moest we de schakelaar vervangen voor een conversie model anders doet de claxon het niet. https://www.scooter-center.com/de/lichtschalter-bgm-pro-conversion-vespa-sprint-mit-px-motor-pv-mit-pk-motor-bgm6676?sPartner=bgm_de ik heb onderstaand schema gebruikt voor de aansluiting.
  13. Denk alleen die zโ€™n px vliegwiel niet opnieuw krukas past.
  14. denk niet dat een PX stator op een GS past, zou voor een Pinasco gaan, volgens mij worden die doorgaans gebruikt voor de GS.
  15. Die 1.6 is wel ok maar ik zou er een Alu fan opzetten dan is hij zwaarder en heb je betere koeling. Met ringen zelfs nog 2x 100gr zwaarder te maken: https://www.10pollici.com/default.asp?l=2&idA=1&idC=128&cmd=searchProd&orderBy=descA&pg=1
×
×
  • Create New...