Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Posts

    591
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa V50N 1967
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

koeno83's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

194

Reputation

  1. Een donor motorblok is ook nog een optie, heb je meteen reserve onderdelen.
  2. Je zou dit kunnen proberen, maar persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe Krukas en cylinder plaatsen dan weetniet zeker dat hij goed rijdt
  3. koeno83

    Vespa curry

    Het Vespa embleem en de hoge kilometerteller zijn aanwijzingen dat hij idd uit Azië komt. Ook de kleur is niet origineel. Wanneer je er eentje zoekt, kijken na originele lak of 1 die gerestaureerd is zoals het hoort.
  4. Ik heb bij mijn andere een rechte beugel en dan gaat het goed, deze zou idd de bil kunnen raken maar dan buig ik hem wel iets bij. De schokdemper gaat hij zo iig niet raken.
  5. Staat niets over in de handleiding, heb dit zo bij mijn Sprint V ook, vindt het wel prettig dat je er zo makkelijk bij kan. Heb alleen nu de bobine op de kop zitten zodat hij goed past, vraag me alleen af of de kabels niet makkelijk los gaan op de kop. Denk dat ik er snel achter ga komen met rijden. Bij mijn Smallframe heb ik de spanningsregelaar wel in het frame maar daar kun je er altijd bij zonder de tank te verwijderen.
  6. Blokje ziet weer in elkaar, nu wachten op tot het frame klaar is met een nieuwe bodemplaat. Moet zeggen dat de pinasco ontsteking in vergelijking met de Vespatronic wel een hele mooie set is, alles zit erbij zoals de bevestiging beugels en een remlicht schakelaar.
  7. Volgens mij gaat hier normaal een M8 in, volgens de site van Sip ook. Maar het kan natuurlijk bij Vespa nog wel eens verschillen per model en bouwjaar. Gewoon even een M7 proberen, als het goed is zit je zadel ook met een M7 vast op je frame dus je zou die bout even kunnen testen voor de maat. mocht je frame overgespoten zijn dan kan dat ook de reden zijn dat de M8 niet goed past. succes, groet Koen
  8. Kwam deze tegen, wellicht met z’n magneet op je olie bout hoef je wat minder vaak je olie wisselen, heeft iemand hier ervaring mee?
  9. Het is gelukt met een nieuwe piston lager. De oude krukas heeft waarschijnlijk zeer weinig tolerantie en de nieuwe pistonpen is een fractie dikker. Moest wel wat kracht zetten maar hij draait soepel rond en zit er mooi op. Deze cylinder zat eerst op een nieuwe krukas en daar ging het zonder problemen. Denk dat het combineren van oude en nieuwe onderdelen het probleem is geweest.
  10. Ja klopt de diameter wijkt heel iets af. Ze passen beide wel goed in de zuiger, ik kan natuurlijk de pistonpen van de DR177 iets schuren zodat hij wel past.
  11. Hoi allemaal, Ik loop tegen een probleem aan bij het installeren van de DR177 op de bestaande krukas. De lager past in de krukas, de pistonpen past ook in de lager. Alleen de pen met lager past niet meer in de krukas omdat de lagertjes dan net iets naar buiten gaan. Ik heb een nieuwe lager besteld, maar helaas hetzelfde probleem. Met de originele pistonpen werkt het wel maar die is korter dan die voor de DR177. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Kortere pistonpen gebruiken, krukas heel iets ruimer maken met de drempel? Alle tips zijn welkom! groet Koen
  12. Montage was inderdaad erg makkelijk met deze lager. Ondertussen het blokje weer in elkaar. Er zaten nog originele lagers in van RIV dus nog nooit uit elkaar geweest, ook het schakelkruis en Kickstarter tandwiel waren nog erg goed. Alleen twee gebroken veertjes in het primairtandwiel.
  13. Heb dit zelf ook gehad bij een PX125, veel problemen kwamen door slechte aarde na het spuiten van de Vespa. Verder alles 1 voor 1 meten en uitsluiten met een multimeter met een beetje geduld kom je er dan wel uit.
  14. Het plaatje is wel correct voor het model wat bij 12VAC conversie moet worden gebruikt. Zoals hierboven, in rust (zonder remmen) is de pal ingedrukt en het contact verbroken. Klopt idd, ik was even vergeten dat het mechanisme omgekeerd werkt😀
  15. Het plaatje van Sip is niet die van een shutter, denk dat ze het te veel moeite vonden om voor elk onderdeel een foto te maken.
×
×
  • Create New...