Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    387
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

113 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa V50N 1967
    Vespa V50s 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://www.sip-scootershop.com/nl/products/ontsteking+vespatronic+voor_50004010 Vespatronic werkt goed maar is wel aan de dure kant.
  2. Drie weken geleden nog besteld bij scootercenter, volgende dag al in huis 👍
  3. Die zijn er niet veel tweedehands te vinden, denk dat je een 19mm krukas hebt. Een nieuwe kun je van veel merken wel vinden.
  4. Spie van de krukas gebroken?
  5. Ik heb zelf een Dr177, si24/24 en een Vespatronic op mijn sprint V en dan kom je goed mee in het verkeer 95 op de GPS met een originele uitlaat. Ze hebben tegenwoordig van Drt ook een 23 tands koppeling die wil ik ook nog een keer proberen dan zou je nog iets meer top snelheid kunnen halen. 15% volgens scootercenter. Wil zelf nog overgaan op een BGM177 omdat de DR nog al veel herrie maakt en dan ook een BGM uitlaat. gr Koen
  6. koeno83

    Gl misa '62 tekoop

    je moet net iemand vinden die deze stijl mooi vind. Succes met de verkoop
  7. Ik ga over 4 weken ook twee v50’s laten keuren. Waar letten ze naast de snelheid nog meer op? verlichting en claxon werken, remmen ook redelijk voor de leeftijd.
  8. Ik had dit pas ook, blok zat vol benzine had per ongeluk de keerring verkeerd om er in gezet.
  9. koeno83

    Achterveer

    Dit is het forum van klassieke scooters. Je kunt deze vraag beter in het forum van de moderne scooters plaatsen, denk dat ze je daar beter kunnen helpen.
  10. Lijkt me ook vrij onlogisch om je timing na TDC te zetten
  11. Bijna goed volgens mij, ik kom alleen op een andere TDC. Stap 1 en 2 zijn goed: stap 3: Verschil tussen 0 en 274 = 86 86/2 = 43 tdc = 360 - - 43= 317 of 274 + 43 = 317 je kunt TDC alleen markeren zonder pistonstopper, dus die na stap 2 verwijderen tdc markeren op je Carter en ook de 0 graden markeren op je vliegwiel. stap 4 vanaf de TDC markering 14 graden links je timing markeren. nu startten en met de stroboscoop kijken of je marketing op het vliegwiel gelijk is aan je markering op je Carter. Zo niet je stator naar links of rechts bijstellen. 1 mm per graad afwijking
  12. Smeervilt zit volgens mij wel goed, je kunt je vliegwiel even over je ontsteking doen dan kun je het zien. Het vilt smeert je vliegwiel op het dikste punt, dat punt zorgt er ook voor dat je contactpunten open gaan.
  13. Heb je de carburateur goed vast gezet? Had ik pas bij een px, net wat valse lucht en hij start niet. Je kunt een beetje benzine door het bougiegat gooien. Start hij dan is je ontsteking oké.
  14. Wordt ook we een GLX genoemd, en is volgens mij idd maar in 1 kleur gemaakt. Dat is die ivoor kleur zoals in het Tecnica Boek staat
  15. Ik heb bij de eerste serie v50 gemerkt dat je de primair as (kleine kerstboom) eerst in de Carter van de vliegwiel zijde moet plaatsen want anders kan hij er niet meer in. Weet niet hoe het met de latere versies zit. Heb zelf nog nooit de Carter in de oven gedaan maar krijg ze altijd makkelijk in elkaar. Rustig de de tweedelen op elkaar plaatsen, Kickstarter een beetje bewegen en dan de Carter bouten allemaal rustig aandraaien. Sommigen doen eerst de lager in de Carter anderen eerst op de krukas. Heb beide geprobeerd en lukt allemaal. Zolang je maar geduld hebt niet te veel geweld gebruikt en als het niet lukt, dag later lukt het vaak wel.
×
×
  • Create New...