Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    260
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

76 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa Sprint Veloce 1975
    Vespa V50N 1967
    Vespa V50s 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Je hoeft ook niet te wachten op je tang, de achteras kun je eruit tikken en dan kun je de primairas er ook uithalen.
  2. Ziet er allemaal goed uit! Goed schoonmaken en alle lagers, rubbers, keerringen en krukas vervangen. Vergeet ook niet de veren in de primair as niet en zet hier stevige veren in aangezien je er een grote cylinder op wil zetten. De lager voor de achteras moet je wel vervangen, even warm maken en met een platte schroevendraaier sla je hem er dan makkelijk uit. Een nieuwe doe ik altijd in de vriezer, dan de Carter weer warm maken je kan dan een grote dopsleutel in dezelfde maat erop zetten en met een rubber hamer tikken. succes, groet Koen
  3. Ik ga altijd voor die uit twee losse delen want dat is makkelijk met het plaatsen. Die van BGM hebben een goede pasvorm.
  4. Die met schroeven is mooier maar minder buigzaam en moeilijker te plaatsen. De anderen is makkelijker te plaatsen maar dan heb je wel een speciale tang nodig om hem te plaatsen.
  5. Het beste is eerst passend maken voor het spuiten, maar wanneer dit al is gedaan dan kun schilderstape langs de rand plakken en deze later weer weghalen. Ook handig om met z’n tweeën te doen dat scheelt veel frustraties. succes!
  6. koeno83

    Trillingen

    Ja dat zou goed kunnen, of onbalans in de krukas of vliegwiel. Maar zou eerst de rubbers eens proberen.
  7. koeno83

    Trillingen

    Tril hij ook wanneer je stationair gas geeft? Dan kan het ook van je blok komen.
  8. Ja dat klopt, die heb ik namelijk ook, enige verschil is dat die 4 versnellingen hebben
  9. Dit is toch de standaard setup voor de Vespa 50s en Special dacht ik, of hebben die een andere cylinder?
  10. Deze is ook variabel, ik zal deze week eens kijken wat hij doet op 19 graden.
  11. @nero Het is een VMC ontsteking, zeer voordelig en de recenties zijn goed ( zelfde fabrikant als de Vespatronic volgens mij) zou deze ook op 18 graden moeten?
  12. Hoi, ik ben bezig met het afronden van de restauratie van mijn V50 uit 1967, model met vierkante logo maar de eerste met het grotere motorluikje. ik heb de lak grotedeels behouden, alleen het voorspatbord en koplamp zijn nieuw in de originele kleur gespoten. Verder alle kabels en electra vervangen. Het blok volledig gereviseerd en omgebouwd naar 12volt. Aangezien dit mijn eerste 50cc is, hiervoor alleen large en wide frames gedaan, heb ik een vraag over de ideale afstelling. De motor loopt na het inbouwen in 1 keer met een enkele trap en hij rijdt ook alleen heeft hij na het schakelen wat tijd nodig om in toeren te komen. Ik vermoed dat het afstellen van de ontsteking en carburateur hier verandering in gaat brengen, maar wat is de juiste afstelling? moet het onstekingstijdstip op 14 graden btdc? en de carburateur? ik heb de originele 50cc, maar heb er wel een elektronische ontsteking, 10inch wielen en een 16.16 carburateur en een polini uitlaat geplaatst. Nu zit erin: 50, 68, 45 Is 68 niet te groot? Graag jullie mening? Groet Koen Hierbij wat foto’s van voor, tijdens en het eind resultaat
  13. koeno83

    Logo vespa v50s

    Dat is helaas de gewone v50 ik zoek die voor de V50s 1e serie
  14. Je beredenering klopt volgens mij, het is zeker een latere Sprint v, en het op de foto lijkt het mij ook dat het nummer met 02 begint en dus ook nog klopt met je blok.
×
×
  • Create New...