Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    541
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

170 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa V50N 1967
    Vespa V50s 1965
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ben benieuwd waar je op uitkomt. Momenteel ben ik bezig met een sprint 2 poorts en wil daar ook een 177 opzetten met de pinasco flytech.
  2. Volgens mij is 22 of 23 prima om eens te proberen en kijken hoe hij loopt. vergelijken met een statische ontsteking heeft geen zin want die heeft altijd een middenweg moeten kiezen en zal rond het middengebied redelijk goed zitten. Eigenlijk hoe hoger het advies van de statische ontsteking is hoe hoger je een variabele moet zetten. In dit geval zou 24 graden dan meer voor de hand liggen. Met de 8 graden die hij gaat vervroegen zit je met 22 wellicht iets te laag wanneer je je normale toerental bereikt. Daarom adviseren ze volgens mij 23 of 24 graden. Zelf rij ik met de Vesp
  3. Ik zet er doorgaans nieuwe op, veiliger wanneer je de voorrem gebruikt en achter ook een stuk fijner rijden. Die van Carbone zijn niet duur en van prima kwaliteit.
  4. Hier staat er nog 1 te koop https://www.germanscooterforum.de/topic/433453-vespa-beiwagen-cozy-zeppelinform-in-schwarz/
  5. Normaal moet het zonder veel kracht lukken. Ik doe zelf de lagers een nacht in de vriezer, die kun je dan makkelijk in de Carter tikken. Handig om de oude lagers erop te leggen en daar met een plastic hamer op tikken. De krukas kun je ook in de vriezer leggen en past dan makkelijker in de lagers. Je kunt dan de Carters sluiten door even met de Kickstarter te bewegen en rustig met een rubberhamer te tikken. Soms even de bouten aandraaien voor de laatste millimeters.
  6. Ik had dit ook, bleek dat het vliegwiel niet goed was, de magneten zaten los. Bij een andere een keer gehad dat de kop niet goed vast gedraaid zat. Zuiger verkeerd om kan ook nog. Spie van het vliegwiel gebroken kan dit ook veroorzaken. Alles 1 voor 1 testen en hopen dat je het snel tegenkom.
  7. Tweede teller 60km ook verkocht
  8. http://kamm-oldtimer.de/?page_id=4012 hier staat ook nog een SS50 te koop
  9. koeno83

    Km-teller VNA

    Ik zou idd voor een originele teller gaan dan. Staan wel te koop maar wel redelijk duur. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/vespa-tacho-vna-vnb/1619464807-306-7267?utm_source=mail&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_content=app_ios
  10. Ik dacht achter het klepje maar lijkt wel of hij er een keer uit is geslepen aan de vorm van het frame te zien. Had deze ook zien staan op marktplaats maar om die reden laten staan.
  11. Ik heb nog wat onderdelen die weg mogen. Stuur maar een PB indien je interesse hebt in 1 of meerdere onderdelen, ophalen in Zeist NL of verzenden. Koppelingsdeksel largeframe gestraald Koppelings deksel PX, voor als je een grotere koppeling wilt plaatsen Spacer voor vliegwielcover large frame Luchtfilters smallframe 16-16 beide nieuw Koelkap large frame Kickstarter tandwiel smallframe 12 tands, nieuw Schakelkruis smallframe 4 poten, vier versnellingen, nieuw rubbers standaard small frame, nieuw trommel achter large frame, gestraald en gespo
  12. Ik heb mijn cylinder laten honen destijds en toen een grand sport cylinder genomen op aanraden van Maskes. Erg tevreden over en het schijnt dat deze veel betrouwbaarder zijn in vergelijking tot de originele.
  13. Volgens scooterhelp 71120 Staat er een nummer opnieuw cylinder kop?
  14. koeno83

    Losse achteras

    In de naald lager hoort hij makkelijk te gaan, hier heb je speling nodig om in de naalden te kunnen draaien. Daarom kan je as ook altijd iets bewegen. Aan de achterwielzijde hoort hij er strak in te zitten omdat daar de de lager draait en de as niet ten opzichtige van de lager mag draaien. Deze moet je er inpersen of zoals ik het doe met een rubber hamer er in slaan. Maar met zoveel speling vraag ik me af of je de juiste lager hebt aan de wielzijde.
×
×
  • Create New...