Ga naar inhoud
Vespaforum.be

koeno83

Leden
  • Items

    655
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

2 Volgers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa V50N 1967
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

koeno83's prestaties

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Very Popular Zeldzaam
  • Week One Done

Recente badges

220

Reputatie

  1. koeno83

    Vespa vgla 1t

    Hoi Hendrik, Ik woon ook in zeist, ik wel wel een keer langskomen om er samen naar te kijken. ik stuur je een privebericht met mijn nummer. Groet, Koen
  2. koeno83

    Vespa vgla 1t

    Hoi Hendrik, Welkom op het forum, welke problemen heb je precies met de Electra? Zelf zet ik alles over op 12v, wat beter rijdt en betrouwbaarder is, de sets van Pinasco zijn goed en compleet. Meestal heb je dan alleen nog een andere remschakelaar nodig (van open naar shutter) en een schakelaar aan je stuur is niet altijd noodzakelijk. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/ignitions-and-flywheels/pinasco/flytech-pinasco-ignition-vespa-vnb-vbb-sprint-gt-gl-17-kg-1-6.2.1.128.gp.784.uw https://www.sip-scootershop.com/en/product/ignition-pinasco-flytech_25356833 Bijgevoegd een schema voor de VGLA, Ik woon in de buurt van Utrecht dus je mag altijd eens langskomen met de Vespa. Groet, Koen VBB1_VGLA1_VGLB1.pdf
  3. 16:16 is idd standaard voor een V50S, die van mij reed goed met een 68 sproeier maar wel met een polini uitlaat.
  4. Trekt de remtrommel de as wel genoeg aan? je kunt er even een dikkere ring tussen zetten en kijken of de speling kleiner wordt.
  5. Die aluminium gaat niet passen, kun je ws wel goed verkopen. Zou 1 van die zwarte gebruiken, zo laten als je de originele lak kunt vrijleggen of netjes zwart spuiten als je een volledige restoratie gaat doen. Origineel zit er onderlangs een bevestiging volgens mij heeft de middelste die nog.
  6. In het linker vak boven de accu, moest wel even de zijbil losmaken maar daar zie je er tenminste niets van.
  7. Bij de RDW deden ze bij mij een beetje moeilijk omdat de gS3 geen ingeslagen nummer heeft in het frame. Neem dus wel wat info mee over de GS3 en hopelijk ook originele Duitse papieren. Bij mij hebben ze toen het nummer ter plekke ingeslagen. Kost je wel weer extra geld en tijd maar dan ben je wel klaar.
  8. Ik had er een stalen zwarte kap op zitten, maar die van mij was uit 1962 een van de laatste die geproduceerd is. https://vespa-gs-teile-shop.de deze site heeft veel specifieke GS3 onderdelen ook originele tweedehands http://austrian-indian-riders.at/Vespa/differences.htm hier staan alle verschillen goed weergeven
  9. Zeer mooi project! Ik heb zelf een GS3 uit 1962 gerestaureerd, de duitse GS heeft wel een paar specifieke zaken. Mocht je vragen hebben laat het gerust weten. Groet, Koen
  10. Iets goedkoper maar langer onderweg : https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/ignitions-and-flywheels/pinasco/flytech-pinasco-ignition-vespa-vnb-vbb-sprint-gt-gl-17-kg-1-6.2.1.128.gp.784.uw Iets duurder maar vaak wel sneller in huis : https://www.scooter-center.com/en/ignition-pinasco-flytech-12v-vespa-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vnb-vbb-1600g-pn25356838
  11. koeno83

    Pinasco 177 vragen

    https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/cylinders/largeframe/cylinderkit-pinasco-vespa-px-177-magny-cours-st-aluminium.2.1.26.gp.478.uw Ik heb deze en met 292,- geen dure set in vergelijking met de gietijzeren van 201,-. Race krukas is niet nodig, zou wel zorgen dat je lagers nieuw zijn en een versterkte koppeling hoeft niet maar die ga ik zelf binnenkort wel opzetten.
  12. De 5% olie is alleen voor de lagers die krijgen anders niet voldoende smering. Voor de cylinder had 2% kunnen volstaan. Ik vermoed dat je lagers sneller slijten met minder olie maar een vastloper zou je in theorie niet moeten krijgen. Met de huidige kwaliteit olie is 4% ruim voldoende en wellicht 3% maar het risico omdat te testen is het niet waard lijkt me.
  13. koeno83

    Pinasco 177 vragen

    Hij past met een juiste pakking ook op een twee poorts blok. Ik heb zelf een aluminium 177 pinasco en kan hem je echt aanbevelen. Rijdt veel pittiger dan een gietijzeren cylinder. Meteen een bgm bigbox uitlaat, 24/24 carburateur en electronisch ontsteking en je bent klaar. Harder wil je met die kleine bandjes en trommelremmen niet rijden.
  14. De naaldlagers hebben wel iets speling nodig om te kunnen draaien, maar te veel lijkt me niet wenselijk. Durf je niet te zeggen wat het standaard zou moeten zijn. Weet je zeker dat het de as is, zijn de nieuwe naaldlagertjes niet net iets dunner?
  15. De olie keerring bij de krukas lijkt me te ver naar buiten. Kun je deze nog naar binnen tikken? Bij mij gaf deze een probleem maar kon nog best een stuk verder naar binnen en nu loopt hij een stuk beter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...