Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Content Count

    555
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

178 Excellent

1 Follower

About koeno83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa GS150 GS/3 Augsburg 1962
    Vespa V50N 1967
    Vespa V50s 1965
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als je met de choke open we kunt rijden is het de benzine toevoer. heb het zelf ook wel eens gehad om er na lang zoeken achter te komen dat de tank leeg was 😀 Aangezien de choke wel werkt gok ik op een verstopping in je carburateur. Wat je kunt doen: 1. kijken of je tank vol is 2. carburateur schoonmaken 3. benzine slang controleren op een knik of luchtbel Succes!
  2. met deze zou je wellicht eruit kunnen komen, de witte is het schema van een nieuwe gelijkrichter, en het schema van de GS geeft aan welke waarheen zou moeten gaan. Anders even goed zoeken op het duitse forum: https://www.germanscooterforum.de/topic/402690-nur-mal-schnell-ne-oldie-elektrikfrage-…/?page=7&tab=comments#comment-1069330644
  3. https://www.sip-scootershop.com/en/product/seat-sip-classic-comfort_7550CCDB Sip heeft ook een nieuw zadel voor meer comfort. https://scooterlab.uk/new-comfortable-replica-vespa-rally-sprint-seats-news/
  4. Idd beter om naar 12v over te stappen. In Italië al voor 235 incl verzenden te vinden: https://www.motoricambisoviero.it we nog even je remlicht schakelaar vervangen van een open naar shutter en een kleine aanpassing aan de bedrading voor het remlicht.
  5. Belangrijk is om het frame en motor nummer te controleren. Dat kan via scooterhelp.com. velgen zijn normaal volgens mij idd 8inch, dus even vragen hoe de voorvork of velgen zijn aangepast. Lijkt erop dat het blok ook niet origineel is. zoek je een niet origineel gerestaureerde Vespa en vindt je rijcomfort belangrijk dan kan het een leuke zijn mits de conversie goed is en er een px blok onder zit. vraag even naar foto’s van de restauratie. Hier staat een leuke originele vnb te koop voor 3250,- goed om te vergelijken. Deze originele zou voor mij meer waar zijn. https://www.dekl
  6. Volgens de Vespa tecnica de kleur 3000m
  7. Dat lijkt me wel te kloppen, heb ik ook vaak. Monteer je vliegwiel maar eens dan draait hij een stuk beter.
  8. koeno83

    Vespa vna 1959

    Weet niet precies wat je zoekt maar ik zou eerder voor de vnb3 gaan die hier te koop staat. 750,- meer en in rijdende staat. https://www.deklassiekevespafabriek.nl/showroom
  9. koeno83

    Vespa GS

    Up, inruil van een (project) v50 bespreekbaar
  10. koeno83

    Vespa GS

    Om plaats te maken voor wat nieuws wil ik mijn GS3 verkopen. Momenteel op NL kenteken originele Duitse papieren zijn er ook nog bij. 7 jaar geleden volledig gereviseerd, op de rechterzijbult twee krasjes en een klein plekje op het voorspatbord. Eenvoudig bij te werken mocht je dit willen. Alles originele onderdelen voor de GS3 zitten erop, blok heeft nog geen 500km gelopen, zit net een nieuwe accu in. forumprijs 6500,- Groet Koen
  11. koeno83

    restauratie

    Zal volgens mij veel gelijk zijn aan aan sprint/ sprint Veloce 150cc. beste is om alles uit elkaar te halen en dan de onderdelen los te bestellen en per onderdeel goed kijken op de site van Sip en de maten op meten voor een goede vergelijking.
  12. Vervang je de hele kabel of alleen de binnenkabel? Bij de hele kabel is het wel handig om het stuur even los te maken een een paar cm omhoog te trekken. dan de nieuwe kabel aan je oude maken en er doorheen trekken. In de kromming van je frame past de kabel er moeilijk doorheen, hier zit een versteviging ingelast. Kan helpen om even je rempedaal los te halen en dan via dat gat in je bodem de kabel naar boven te steken. Claxon ook even los en dan kun je hier de kabel ook makkelijk doorvoeren naar boven. Eerst een dunne binnenkabel erdoor en dan je nieuwe kabel er
  13. Ik heb nog twee spacers liggen dacht 1 en 1,5mm voor een large frame. Mogen weg voor 5,- Stuur maar een PB bij interesse.
  14. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/exhausts/largeframe/racing-exhaust-sip-road-2-0-vespa-px125-150-ts.2.1.45.gp.1842.uw kijk hier eens, voor de zekerheid even mailen of hij op voorraad is en ze hem ook niet moeten bestellen bij SIP. Gewoon aan 1 kan vastmaken dat werkt prima. De tweede beugel kun je er volgens mij aan laten zitten.
  15. Ben benieuwd waar je op uitkomt. Momenteel ben ik bezig met een sprint 2 poorts en wil daar ook een 177 opzetten met de pinasco flytech.
×
×
  • Create New...