Jump to content
Vespaforum.be

koeno83

Members
  • Posts

    634
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce 1976
    Vespa V50N 1967
    Vespa sprint 150 1965

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeist
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

koeno83's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

216

Reputation

  1. Er zijn er wel wat te vinden ook voor minder maar de vraag is of ze beter zijn dan die je al hebt. Ik zou hem er gewoon opzetten en denk dat hij het prima zal doen. https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-vespa-gs3-bremstrommel/k0 https://vespa-gs-teile-shop.de/advanced_search_result.php?keywords=Bremstrommel&page=5
  2. De claxon en verlichting werken en hij heeft een nieuw kenteken gekregen van de RDW. Ondertussen een nieuw project gestart dus hij mag naar een liefhebber die er deze zomer op wil gaan rijden. Mag weg voor 4500,- maar dan heb je op de lak na een bijna nieuwe scooter.
  3. Wanneer je iets sneller wil en betrouwbaar dan kun je gaan voor: dr177, si24/24 en een electronisch ontsteking en een sip road. Dan kun je rustig rond de 90/95 rijden. Met een aluminium cylinder zoals een pinasco 177 met een si24/24 en een electronisch ontsteking en een bgm bigbox kun je rond de 110-120 halen met een driepoorts blok. Bij de tweede zeker wel aan te bevelen om je blok te voorzien van nieuwe lagers en een sterkere koppeling bijv van BGM. Bij de eerste setup ook maar bij de DR is de standaard koppeling voldoende.
  4. Dit zijn de kleuren waarin ze geleverd zijn afhankelijk van het framenummer.
  5. De krukas gaat normaal wat zwaar, zeker zonder de koppeling en vliegwiel. Wat soms helpt als hij echt te zwaar draait is om hem goed te centreren in je blok. Even met een rubber hamer naar links of rechts tikken.
  6. https://vespa-gs-teile-shop.de/gebrauchte-Artikel/G-Motorteile:::4_77.html Hier staan er twee te koop En hier ook wel te vinden, https://rollerladen.com/de/search?sSearch=neben
  7. Gradenboog kun je ook even printen op Scooterhelp staat een goede. anders gewoon op gevoel je ontsteking even iets vervroegen of later zetten en kijken hoe hij dan loopt. Moet je iig de keuring wel mee doorkomen.
  8. Nee niet als je er dunne moeren opzet in plaats van die dichte moeren, kan echt net bij een GS150.
  9. Het zijn idd twee korte boutjes, de lange passen ook weet ik want ik heb dus nog twee korte boutjes over…. Mocht je ze nog nodig hebben laat maar weten dan kan ik ze opsturen.
  10. Ja dit klopt, in je linker handvat zit normaal deze schakelaar en zonder die doet je starter het niet. kijk eens of die schakelaar wel in je handvat zit of dat hij in zijn geheel ontbreekt.
  11. Nog nooit eerder gezien, maar zit de keerring er wel ver genoeg in en zit de trommel er wel strak genoeg op? keering even vervangen zou ik zeker even doen.
  12. Indien je een 20/20 carb hebt is normaal een 106/ 108 sproeier goed, ik weet alleen niet wat een Venturi kit doet. Ik dacht dat je er dan nog 10 bij op mag tellen, en zou je rond de 116-118 moeten zitten.
  13. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/crankshafts/largeframe/racing-crankshaft-mazzucchelli-vespa-sprint-vel-gl-gt-gtr-vnb-vba-vbb-ts-cone-20-stroke-57-for-px-ignition.2.1.20.gp.7085.uw ik heb deze nog liggen kun je een px ontsteking plaatsen. Heb er 500km mee gereden, heb hem vervangen omdat mijn blok trilde, met een nieuwe krukas trilt hij nog steeds dus het was niet deze krukas. mag weg voor de helft van de originele prijs.
  14. Heb ooit de tip van Maskes gehad om het glas met een kit vast te zetten, en dat werkt erg goed. Gewoon transparante glaskit gebruiken.
×
×
  • Create New...