Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    123
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

34 Excellent

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    '84 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '81 primavera 125 et3
    '79 50 special

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

684 profile views
  1. Ik geloof dat ik zo eentje heb zien liggen dit weekend bij lambrettafinder in Rumst. Was wel geen nieuwe..
  2. 12v ac, heb er nog eentje liggen als je wil. Enkel koplamp en achterlicht is 6v. Dit zijn de kleuren van de bedrading voor en na de 'multiplug':
  3. Iemand uit de UK heeft volgens dezelfde methode als Sara eens een t5 polini 152 cillinder op een smallframe carter geinstalleerd. Krukas was een custom 54 slag met een px200 rod en aangepaste big end. Serieuze machine wel
  4. Daar heb je je verschil in vinnigheid met de 50 cc automatica Ik had 85cc met 16/16 en simonini expansie en die liep 80. Vermoed dat je dat nu ongeveer rond de 70/75 topt? Met een iets grotere carbu ga je de 80 en misschien meer ook halen. Vanaf dan gaat je primair de top wat beperken. Voor evt 75cc kit kan je je carbu behouden. Heb ook nog wel een complete, bruikbare dr 75 kit liggen voor wat drinkgeld. Kickstart tandwiel is tot op de draad versleten, oorzaak? Volgens mij ofwel heel veel kicken of kick traag naar boven laten komen als ze draait. Ik heb hier een paar tuningblokjes, zelfs eentje van 24pk. Allemaal met standaard kickstart tandwiel en halve maan..
  5. Daar heb je je verschil in vinnigheid met de 50 cc automatica Ik had 85cc met 16/16 en simonini expansie en die liep 80. Vermoed dat je dat nu ongeveer rond de 70/75 topt? Met een iets grotere carbu ga je de 80 en misschien meer ook halen. Vanaf dan gaat je primair de top wat beperken. Voor evt 75cc kit kan je je carbu behouden. Heb ook nog wel een complete, bruikbare dr 75 kit liggen voor wat drinkgeld. Kickstart tandwiel is tot op de draad versleten, oorzaak? Volgens mij ofwel heel veel kicken of kick traag naar boven laten komen als ze draait. Ik heb hier een paar tuningblokjes, zelfs eentje van 24pk. Allemaal met standaard kickstart tandwiel en halve maan..
  6. Als hij al lang stil staat kan het ook zijn dat de koppelingsplaten droog zijn. Na een tijdje lopen stopt het doortrappen. Zo niet, een beetje met de koppelingskabel spelen. Te strak aanspannen resulteert ook in doortrappen. Als het effectief je kickstarttandwiel is zal je het blok moeten splitsen. Ik loop meestal aan in 2e versnelling.
  7. Frissenappel

    Onderdelen

    Ik heb interesse in de silentblocks, kickstarttandwiel en schakelkruisje. Hoe lang is het schakelkruis? En wat kost het lotje?
  8. Heb je al eens gemeten welke spanning je krijgt uit je lichtspoel? Zwart is massa Groen is killswitch Rood 6v Is het dat niet dan is groen 6v en rood killswitch
  9. Binnen diameter was verschillend dus een stuk buis was niet echt een optie. 20-26mm geloof ik. Verloop kan je zien op de foto's. Maar ik houd het in mijn achterhoofd voor mijn sfera vork, merci @Speedracer. Ook daarom die nauwe passing, dan trekt alles minder tijdens het lassen. De instellingen van mijn post weet ik niet meer. Eerste pas is meestal wel ne goeien hete.
  10. Verloopstuk werd op 12mm geboord, de speedo loopt volgt de originele weg. De hydrauliek loopt door het frame en het neusje naar beneden.
  11. Er is meer dan 1 weg naar Rome, ja Was voor meerdere redenen makkelijker; -1)belangrijkste reden is dat het aan allebei de kanten een interference fit is. Dus verloopstuk moest in de vriezer voor het plaatsen. Dan samen in de vriezer voor op de vork te plaatsen. Met de kraag loop je dan niet het risico van het verloopstuk door te kloppen in 1 vd helften en zit het in de twee helften even ver door. If that makes sense 2)om ze vast te hechten tijdens het positioneren. Met een verloopstuk zonder kraag kan/moet je een gat boren in beide vorkhelften om het verloopstuk vast te punten. Dan kan ik met de andere helft draaien zodat de inkeping en swingarm waterpas stonden. Op deze manier kan dat gewoon op de kraag. Toen had ik enkel een tig dus deed ik het liever zo.. Plaatje is niet zo hightech, warmgewalst staal van 5mm met 1 gat en in een radius er rond enkele gaten extra was voor v50 en pk spatborden
  12. Buiten het lassen van de vork is de rest vrij kant en klaar te verkrijgen, Komt gewoon duurder uit. Crimaz maakt de beugel-rempomp setup bijvoorbeeld, Kost 180 euro en is dun plaatstaal.. De remleiding is wel écht kwaliteit. Zeer dun en afkoppelbare koppelingen, die was 70 euro geloof ik, @Kidfromantwerp? Fre heeft nog een px/lml disc donorvork liggen en ik heb nog wel een pk xl2 vork liggen. Dan heb je alles voor een disc swap
  13. was een xl 2 vork met totale lengte 38cm, sprint vork is40 dus kopstuk van een px afgezaagd op 9cm en een adaptersruk gedraaid van 1cm breed met een verloop naar de 2 interne diameters. (G0eloof 22 en 26mm). Xl2 vork afgeslepen op 28cm. De rempomp is een van een typhoon. Voorveer is een korte yss voorveer voor zip(185mm). Topplaatje van de veer is eentje dat ik ooit ies gemaakt had met verschillende mogelijkheden om de veer meer naar binnen of buiten te zetten.
×
×
  • Create New...