Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Posts

    339
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,801 profile views

Frissenappel's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

114

Reputation

  1. wie bepaalt wat rat is? denk dat dat al lang niet meer is waar het origineel mee begonnen is. Begin met het blok, na verloop van tijd zal je tijdens de werkzaamheden wel te binnen schieten wat je er mee wil doen. Doe er vooral je eigen ding mee, jij moet er tenslotte op rijden.
  2. zip velg, heb je ineens een tubeless velg. Wordt in de racerij vaak gedaan. is goedkoper dan een px ombouw en stuurt nog 'korter'.
  3. Jep, nog 3 complete. 1x pk125 met lml setup 2x zip 2000 aangepast voor Smallframe
  4. Gezocht voor een px disc; Koplamp Witte Linker achter pinker Beenschildlijst
  5. Denk het wel, spiegel moet je er wel bijnemen ? ik pm je even
  6. Er is héél veel aftermarket spul om een smallframe up te graden. (Durf zelfs zeggen misschien meer dan voor de largeframes) Alles hangt af van je budget en je wensen. 130 dr met 19.19 setup heb je je materiaal voor een kleine 1000 euro. 144 quattrini ga je richting 1500/1700 M200 ga je richting 4 000 Egig 250 ga je richting 6 000 Bfa/ frt ga je richting de 10 000 Stuur maar een pb, dan help ik je wel verder met een setup of een p&p blokje
  7. beter nog, lijkt me zelfs een et3 stuur te zijn
  8. Met onze vriendengroep vroeger paar keer op roadtrip gegaan. Was tussen de 1500-2200 km op 10 dagen. Vanaf 230 km moet je echt wel goed door rijden om op tijd binnen te zijn. Reken op een gemiddelde van 30km/h over die afstand, die 45 haal je niet als je binnendoor rijdt. Dan zit je 8u in het zadel zonder te stoppen. Het is fijn, maar onderschat het niet. Wij hadden elk 2 binnenbandjes mee, een paar achterwiellagers (zwak punt van de honda scoopy), bougie, colson bandjes, sleutel 10, 13, 22 en een bus 2 takt olie per persoon.
  9. ik heb je een pm gestuurd?
  10. Zeker geen v50 van 64. 50 r van 73 lijkt me correct. Hoogstwaarschijnlijk nummertje klop. Heeft ze 4 versnellingen?
  11. Beginnen de getallen op je tandwielen allemaal met een 3 of 4 of zijn ze gemengd? Normaal zit er geen verschil tussen de carters van een v50 of 50 special. Behalve de v50 voor 1967 met een kleinere diameter van cilinderhemd.
  12. Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie. Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit
  13. als ik het goed heb schakelt het contactslot altijd tussen 2 lipjes naast elkaar. (kan je onderaan zien aan de geleiders) in de aan stand moet het contact de verbinding tussen rood en zwart verbreken. in de off stand moeten rood en zwart contact maken. ik kan dus niet meteen bevestigen of je voorbeeldje goed is. lang geleden dat ik zo een contactslot heb vastgehad. Meten is weten
×
×
  • Create New...