Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '83 pk50s
    ‘83 pk50ss
    ‘84 pk50xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

447 profile views
  1. @BowyerHet toevoegmateriaal was 6042 of 6043 meen ik mij te herinneren. Er is mij verteld dat dat een legering is van alumium, zink en magnesium. Maar ik zie in bovenstaande tabel dat het waarschijnlijk aluminium, magnesium en silicium betreft. Dat heb ik fout overgenomen, mea culpa. 'T is wel gelast geraakt Een legering verandert ook wel in zijn fysische kwaliteiten wanneer er stoffen aan worden toegevoegd of wanneer concentraties van diezelfde stoffen veranderen. Zo heeft staal, gietstaal en gietijzer een verschillend smeltpunt al bestaan ze uit, grotendeels, dezelfde stoffen. Of dit op messing en zinklegeringen van toepassing is kan ik u niet met zekerheid vertellen..(wel staat in de tabel dat al-zn-mg dan toch wel redelijk tot niet te lassen valt) en dat 'niet lasbaar' eigenlijk wil zeggen dat de materialen gewoon zeer gevoelig zijn voor warmtescheuren, niet dat ze opbranden. Wel persoonlijk meegemaakt bij smelten van zilvergranulaat. normaal niet smeltbaar met behoud van vorm terwijl dit in legering met koper wel mogelijk is omdat het smeltpunt van koper hoger ligt dan dat van zilver. @basie; snel opgelost! monteren en cruizen! Sorry voor het gezeik, frustraties..
  2. Worb5 en consoorten zagen en lassen toch ook gegoten stuurtjes aan elkaar voor dropbars.. Aluminium is verschillend in staal omdat het zijn warmte beter verdeelt. Maar gietijzer bv kan evengoed ook terug scheuren na het lassen, is meer kwestie van voor en nabehandeling na het lassen (zeer traag laten afkoelen in natte kranten) en welk toevoegmateriaal. Voor de rest vind ik dat er met alu ook mooi te lassen valt. Voor carters hebben ze mij indertijd, zoals Nero reeds vermeldde, een legering met aluminium en zink aangeraden ipv 'enkel' alu. Deze legering zou beter bestand zijn tegen temperatuurschommelingen en toch harder zijn. Staat wel buiten kijf dat dat kleine stukje haast niet te lassen valt. Zou hoogstwaarschijnlijk gewoon in het smeltbad verdwijnen. De grote scheur gaat gelast kunnen worden maar de nabewerking gaat je tijd kosten. Op motoricambi soviero vindt je een 50 r,n,s,l headset voor 180 euro. Of indien je naar schijfrem wil overstappen heb ik nog een complete vork+ px schijfremsetup met headset liggen voor 350
  3. Moet wat open staan, als je je relantievijs indraait gaat je gasschuif meer open.
  4. Als je vespa na 1 of 2 x trappen start zit je op het juiste brandstofmengsel en de juiste stationairsproeier. Als hij dan ook in hoge toeren mooi doortrekt weet je dat je hoofdsproeier ook goed zit. Zit er een vilten ring of een o ring tussen je spruitstuk en je carbu ben je helemaal in orde. Niet teveel zorgen in maken dan. Als je ergens valse lucht trekt ga je heel plots heel veel toeren maken of juist helemaal door de knieen zakken(Verzuipen in lucht), niet gewoon stilvallen. Heb je een elektrische ontsteking of zijn het nog vis platinées? Rij hem eens warm en dan wanneer hij stilvalt draai dan de bougie uit en test eens op vonk.
  5. Hallo! Heeft iemand hier toevallig een puntlasapparaat te leen of te koop? Is voor een beenschild dus dient wel over redelijk lange armen te beschikken. Groeten, Levi
  6. Frissenappel

    Velg

    Ik heb volgende week enkele piaggio velgensetjes binnen die in zijdeglans zwart gepoederd zijn. Pb maar bij interesse!
  7. Hoeft niet de mooiste te zijn, wel recht en zonder scheuren.
  8. 1.7 is goed. Je kan iets meer verdunnen als je nevel niet optimaal is
  9. Liefst zonder rot Lak moet niet perfect Indien zonder doc, liefst nog niet ingeschreven.
  10. Dat is de mijne ja, al snap ik je reactie niet. Is het een mopje?
  11. Nog een piaggio en polini liggen
  12. Sommige (nieuwere) carbs hebben deze ring niet. Enkel een O ring in de carb.
×
×
  • Create New...