Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    189
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Excellent

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

841 profile views
  1. Nieuw, nooit gemonteerd. Enkel gebruikt om af te meten. Exclusief kop. Cilinder met 30-35 pk potentieel. Weg wegens aankoop oldtimer busje €75
  2. Geen scheuren, breuken of dergelijke compleet met gasbuis, schakelbuis en leviers €75
  3. Van waar ben je? Ik kan er wel voor je maken
  4. smallframe bestaat in 19, 20 en 24mm conus.
  5. Net een vespatronic verkocht. Heb wel nog een 20mm pk ontsteking met afgedraaid vliegwiel. Geen idee of dat past?
  6. Het breedste deel moet onderaan, zo kan het knopje er niet uitvallen.
  7. Slotje; pinnetje indrukken aan het uiteinde en vervolgens aan de sleutel trekken. Klepje; onderaan het asje er uit tikken
  8. Heb nog wel een piaggio schijfkitje op overschot moest je interesse hebben
  9. Ja, de killswitch dient enkel om de rode draad kort te sluiten. Deze moet dus met de massa worden verbonden. In principe is een killswitch monteren overkill aangezien het juist hetzelfde doet als de draad tegen de steun houden. Enkel op een nettere manier
  10. Je rode naar de killswitch en de andere van de killswitch vastbouten op de steun. Je kan een oude bougie kapot kloppen en er een bout door draaien
  11. 1)gewoon op standaard timing, 19° voor tdc. 1 graad vervroegen kan/mag. 2) geen idee, meetklokje is hiervoor handiger. Ik zou zeggen de pistonstop die je toelaat het bdp te bereiken. Vermoed dat een lange stop hiervoor te lang gaat zijn. 3) bij standaard punten ontsteking moet je geen draden of kabels aansluiten. Om stil te leggen de rode draad uit de ontsteking tegen de steun aanhouden. Of bougiedopje er af trekken. 4) Dat doe ik bij montage standaard. Net zoals het voorsmeren van elk lager met zijn desbetreffende smeermiddel. Lagers in de versnellingsbak met sae30 en krukaslagers en pistonlager met 2takt olie. Zorg er voor dat je sproeiers al in het juiste ballpark zitten. Als je van zin bent ze een tijdje te laten draaien op de steun kwestie van eerste rodage plaats ik wel het koelkapje om zeker te zijn. Als je sproeiers en ontsteking nog niet 100% zijn heb je meer kans dat ze warm loopt.
  12. MeMet metalen versie bedoel je à la t5? De alu disc versie heb ik liggen.
  13. Klinkt alsof je koppeling niet volledig sluit, kabel te hard aangespannen?
  14. Aan 5euro/m2/maand moogt ge bij mij stockeren😀
×
×
  • Create New...