Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frissenappel

Leden
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

12 Good

Over Frissenappel

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '83 pk50s
    ‘83 pk50ss
    ‘84 pk50xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

201 profielweergaven
  1. Frissenappel

    Gezocht : PK-frame zonder motor

    Vorken zijn vrijwel identiek in lengte en qua montage van de headset.
  2. Frissenappel

    Gezocht : PK-frame zonder motor

    ja, dat past. ik heb hem namelijk gekocht voor de automatica/plurimatic vork in mijn pk50 raceprojectje te steken. automatica vorken kan je namelijk ombouwen naar schijfrem mbv een px naaf en remhouder. Ik zal de schakelvork er morgen eens insteken en een fotootje posten, dan kan je nog zien. ik hoor het wel!
  3. Frissenappel

    Gezocht : PK-frame zonder motor

    Ohja, €150 en een vakgeheim of twee en tis de jouwe. Met motor en al bij. Mist enkel een vork en headset, maar dat ligt hier nog wel ergens groeten, levi
  4. Frissenappel

    Gezocht : PK-frame zonder motor

    hey Nero, ik heb nog een bijna complete pk50xl plurimatic staan, kader is nog goed. past wel een schakelblokje onder met wat prutsen. laat maar weten of het je iets lijkt
  5. Frissenappel

    Racezadel v50

    Volledig metalen bodemplaat. opent naar achter toe Forumprijs €90
  6. Frissenappel

    PK50XL restauratie

    Loopt je slang van tank naar naar beneden of maakt hij nog een bochtje omhoog(is de slang te lang?) Als dat zo is dan krijg je een luchtbel in het hoogste punt van je slang en loopt er geen benzine meer door. Wat zei de mechanieker van de vespashop?
  7. Frissenappel

    PK50XL restauratie

  8. Frissenappel

    PK50XL restauratie

    Hallo Frederic, hier een paar dingen om te proberen: -De vlotternaald hangt vast aan je vlotter. Wanneer de vlotter door het benzineniveau in je carburatorreservoir stijgt komt de vlotternaald omhoog en wordt de rubberen kop van de vlotternaald in een opening geduwd om de toevoer van benzine te stoppen. Is je vlotternaald versleten, wordt de benzinetoevoer niet/slecht afgesloten. Carbu loopt dan over. Ik persoonlijk vind het nog moeilijk met het blote oog te zien maar ons vader “ziet dat direct”. Blijkbaar zit er dan in het rubberen contactvlak een welving en is de ‘hoed’ scherper dan bij een verse naald. -Je luchtfilter kan ook nat staan van met sproeier 70 te rijden. Je carbu spuwt vernevelde benzine langs de inlaat naar buiten -Als bougie een NGK b7hs of bosch w5ac gebruikt? -Als je denkt hem te hebben verzopen: bougie uitdraaien, paar keer kicken tot er geen uitlaatgas meer uit de cilinder komt en dan nog eens proberen starten met de bougie er in. -stator zelf lijkt me minder waarschijnlijk. zijn allemaal gesoldeerde aansluitingen op spoelen koperdraad (kan niet zo heel veel aan miskomen) en je krijgt nog vonk. Wat wel kan is dat je op het verkeerde tijdstip vonkt, dat moet je dan bij die werkplaats eens laten controleren met de stroboscoop. Markering op het vliegwieldeksel en markering op het vliegwiel gaan in fase staan. -een bobijn mag je wel van mij gebruiken als je zelf eens wil testen of het dat is. trek eerst de bougiekabel eens uit de bobijn en draai hem er tegoei in, hetzelfde met de bougiedop. Je weet nooit. Vespatechniek is voor mij nog geen exacte wetenschap zoals voor anderen hier maar hope it helps, succes!
  9. Frissenappel

    Vliegwiel voor PK 50

    Nog op zoek? Ik heb er eentje liggen
  10. Frissenappel

    gezocht: PK80/125 frame met papieren

    mag dicht, eentje gevonden.
  11. Frissenappel

    PK50S wesp

    Knap!
  12. Frissenappel

    gezocht: PK80/125 frame met papieren

    alles mag aangeboden worden.
  13. Frissenappel

    PK(S) stator plaat: volgorde elektriciteitskabels?

    Je kan met de multimeter op continuïteit meten. Je ene sonde op het pinnetje in de plug, en de andere op de stator. wanneer je meter piept heb je de correcte draad.
  14. Frissenappel

    Beugels en rekjes Vespa PK 50

    Ik heb nog een perfect chroom achterrekje
  15. Frissenappel

    Nieuwe restauratieprojectjes!

    Het eerste kader staat, op een paar details na, klaar voor de lak. nog afwerken met natte korrel 800 en VIM. Wat betreft het uitblutsen van het voorspatbord: De bluts was 15cm lang,5cm breed e toch een dikke 2cm diep, al bij al zeer tevreden met het "eind"resultaat. Ondertussen een paar dagen achter de straalcabine gespendeerd om de rest van de onderdelen proper te krijgen. Via via aan een dubbelzuiger compressor met 50l vat geraakt, werkt als een droom icm een zandstraalcabine. De Leovinci wordt nog beter afgewerkt en ik hoop hem uiteindelijk te kunnen polieren, al vrees ik dat ik daar uiteindelijk de tijd niet voor ga hebben. Binnenkort trek ik samen met een kameraad in in een klein magazijn, daarom heb ik het spuitwerk een beetje uitgesteld tot ik een betere infrastructuur heb. Blokje wordt ook gereviseerd, maar ben nog op wat gereedschap en onderdelen aan het wachten (lees: sparen). Tot daar de eerste scooter. Vervolgens reeds begonnen aan het plaatwerk van de tweede scooter. Op die manier kan ik ze uiteindelijk samen in de laatste laag primer zetten en eventueel aflakken. hoef ik mijn spuitmateriaal maar 1 keer op te stellen. De veerhouder is volledig rot alsook het plaatje onder de tank en de vloerborden. Ik ben begonnen met het moeilijkste deel namelijk het deel dat de twee billen verbindt. Begonnen met het uitboren van alle puntlassen en verwijderen van het middenstuk. nu moet ik verder nog een stuk plaat passend maken, alles uitmeten zodat de veer terug in de originele positie komt en terug vastlassen. Ik heb me reeds gek gezocht naar aftermarket plaatwerk voor de PK reeks maar daar voor zijn enkel de vloerborden en de billen te vinden. Moest iemand een adres/website weten mag je dit altijd laten weten, is niet echt noodzakelijk maar bespaart me veel tijd in pas-, las-, en vloekwerk.
×