Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    256
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

86 Excellent

1 Follower

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,039 profile views
  1. De drijfstang mag axiale speling hebben, geen transaxiale speling. Dan is je big end lager op de uitweg. Ik gok dat je vorige zuiger een originele zuiger was met een bus ipv een lager?
  2. Bougie al eens vervangen? Soms vonken ze plots niet meer onder compressie. Vooral champion bougies durven dit al eens voorhebben
  3. Polini is duurder, maar niet altijd kwaliteitsvoller. Krukassen bijvoorbeeld trekken op niks. Komen uit balans uit de verpakking.. Een polini 130 is een goede cillinder, mits 3 mm van de top en 5mm van de bodem en pasplaat van 8mm en gs piston. Standaard ok, maar niet wauw voor zijn prijs Alternatieven; vmc gs56. 130-140 euro, na een beetje werk aan de carters en een p&p van 13-14pk met voldoende koppel. Parmakit challenger ecv touring, zit rond de 185 euro, alu cillindertje, goede prestaties Pro cup 125 (kopie van quattrini m1l) als je de uitlaatpoort ongewijzig
  4. zadi maakt ook sloten voor caravans en mobilhomes, als je in die coté zoekt vindt je 6 cylinders voor 25 euro. zelfde type als SC.
  5. Ook grijs en rood waren standaardkleuren. Als je de originele piaggio kleur ergens in modern laksysteem wil bestellen: piaggio+laatste 3 cijfers van de maxmeyer kleurcode.
  6. Opletten, die foto wordt dikwijls door oplichters gebruikt.
  7. Is een smallframe bakkie, kon als optie standaard gekocht worden. Er bestaat een beugelsetje voor montage; Linkje. voor plaatmateriaal zeker la vespa due checken, prijs kwaliteit 10x beter dan de duitse winkels; Linkje 2.
  8. Persoonlijk nog nooit meer dan 350 betaald voor een projectpk. Draaiend en in orde gaan ze rond 850-1250 met documenten
  9. Frissenappel

    Remmen

    Ik heb nog enkele rempompjes met beugels voor onder het stuur a la crimaz op stock. Wel een €75 euro goedkoper🙂
  10. Toerental wordt door een aantal dingen bepaald, de timing van de spoelpoorten en vooral blowback dan, hoek van de poorten, compressie, en de grootte/type van de carbu. Vermogen (pk) is toerental x koppel. Zo kan je bv een smallframe hebben met een 135cc kitje die evenveel pk's heeft als een px200 maar wel helemaal anders rijdt. Dat is wat je ziet op een uitdraai van de testbank, een vermogencurve en een koppelcurve.
  11. 1) de prijs, de polini is een €30 duurder 2) koppel, met 2 is een 75cc aangenamer om op te trekken dan een 50cc 3) met een iets groter primair en 16/16 haal je de 75 km/h met een 75cc.
  12. Ja, ik zou het als een performante 50cc omschrijven. Topsnelheid wordt door je primair bepaald. Zolang je cillinder genoeg vermogen kan leveren om de verhouding rond te krijgen zou je hypothetisch met een 50cc de 100 km/h kunnen halen. Geloof dat 50cc snelheidsrecord op 145km/h ligt. (Bv 50cc minarelli p6 racers of zundapp en kreidlers racers halen meer dan 100 km/h). Maar goed, kort door de bocht hoe meer poorten hoe meer kracht. Bv waarom een primavera 125 et3 met (3 poorten) 7pk heeft in vergelijking met de 4,5 pk van de 2poorts primavera 125.
×
×
  • Create New...