Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Posts

    333
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,613 profile views

Frissenappel's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

113

Reputation

  1. Er is héél veel aftermarket spul om een smallframe up te graden. (Durf zelfs zeggen misschien meer dan voor de largeframes) Alles hangt af van je budget en je wensen. 130 dr met 19.19 setup heb je je materiaal voor een kleine 1000 euro. 144 quattrini ga je richting 1500/1700 M200 ga je richting 4 000 Egig 250 ga je richting 6 000 Bfa/ frt ga je richting de 10 000 Stuur maar een pb, dan help ik je wel verder met een setup of een p&p blokje
  2. beter nog, lijkt me zelfs een et3 stuur te zijn
  3. Met onze vriendengroep vroeger paar keer op roadtrip gegaan. Was tussen de 1500-2200 km op 10 dagen. Vanaf 230 km moet je echt wel goed door rijden om op tijd binnen te zijn. Reken op een gemiddelde van 30km/h over die afstand, die 45 haal je niet als je binnendoor rijdt. Dan zit je 8u in het zadel zonder te stoppen. Het is fijn, maar onderschat het niet. Wij hadden elk 2 binnenbandjes mee, een paar achterwiellagers (zwak punt van de honda scoopy), bougie, colson bandjes, sleutel 10, 13, 22 en een bus 2 takt olie per persoon.
  4. ik heb je een pm gestuurd😊
  5. Zeker geen v50 van 64. 50 r van 73 lijkt me correct. Hoogstwaarschijnlijk nummertje klop. Heeft ze 4 versnellingen?
  6. Beginnen de getallen op je tandwielen allemaal met een 3 of 4 of zijn ze gemengd? Normaal zit er geen verschil tussen de carters van een v50 of 50 special. Behalve de v50 voor 1967 met een kleinere diameter van cilinderhemd.
  7. Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie. Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit
  8. als ik het goed heb schakelt het contactslot altijd tussen 2 lipjes naast elkaar. (kan je onderaan zien aan de geleiders) in de aan stand moet het contact de verbinding tussen rood en zwart verbreken. in de off stand moeten rood en zwart contact maken. ik kan dus niet meteen bevestigen of je voorbeeldje goed is. lang geleden dat ik zo een contactslot heb vastgehad. Meten is weten
  9. de rode kortsluiten met de massa. Dus aan 1 lipje de rode draad, een ander lipje naar de massa.
  10. Ape 50 heeft praktisch een smallframeblok met een extra versnellingsbak ipv remankerplaat. Enige motorische verschil is de verhouding van de versnellingsbak.
  11. ik denk dat wij eergisteren al gebeld hebben hierover.
×
×
  • Create New...