Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    218
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

72 Excellent

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

932 profile views
  1. cone19 primair: M12x1,5 vliegwielzijde: M10x1,5 cone 20 primair: M12x1,5 vliegwielzijde: M12,5x1,5 sommige krukjes hebben ook M12x1,25 maar die zit er meestal bij dan.
  2. Koppeling is wel heel duur vind ik. Plaatjes vervangen kost je €10, een complete kan je cineen voor 30-40 euro. Pinasco maakt ook zo een wieltje, scheelt je ook weer €10
  3. bij het stilleggen de bougie even uitdraaien vervolgens een paar keer kicken tot er geen rook meer uit de bougie opening komt. Bougie monteren en opnieuw proberen starten. als dit meteen lukt dien je de carbu iets armer af te stellen. Helpt dit niet, verder kijken richting ontsteking.
  4. Frissenappel

    Lakken

    Zou me verbazen dat die plastic stukken pvc zijn. Zal eerder ABS of HDPE zijn. Sommige kunststoffen kunnen gepoederlakt worden met een tribo systeem. Aangezien dit een redelijk eenvoudig en niet professioneel systeem is denk ik niet dat veel professionele poederlakkers dit hebben. Die gebruiken meestal een corona systeem. (Geen mop) Als je het zelf wil proberen mag je mijn set up wel huren. Smelttemperaturen en cure tijden moet je wel zelf opzoeken/testen dan, hangt af van je gekozen poeder. Om kunststoffen te lakken dien je voor te bereiden met Plastic primer, gewone 1k of 2k p
  5. Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem. Zoals Adrian zegt; gissen is missen. Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.
  6. Scooter op de pikkel, achterwiel demonteren, veer losmaken, koppelingsdeksel verwijderen en je hebt je antwoord. Best eerst een vodje of papieren doekje in de opening duwen dat de restanten van het spietje niet in je carter sukkelen.
  7. Koppelingsspie gebroken
  8. Laat BFOV dat regelen.. Als de procedure niet van de eerste keer vlot loopt bij DIV is er doorgaans geen makkelijke/goedkope oplossing meer en is het het verhaal van het kastje en de muur. Ask me how i know.. Volgens de DIV-bediende was Griekenland zelfs geen EU-land. Normaal moet een douanevignet 705 en aankoopfactuur voor een ingevoerd voertuig van binnen de EU en ouder dan 25jaar genoeg zijn.
  9. Ze maakt geen snelheid, maar gaat ze nog omhoog in toeren? Slippende/versleten koppeling?
  10. 2 problemen; Pk50 is doorgaans 12v en bij een 50n wordt alles door wisselspanning gevoed.
  11. Das raar, op mijn klavier ook?!
  12. Die spietjes zijn universele maten (3x5mm als ik mij niet vergis) dus een industriële ijzerwarenwinkel in de buurt heeft dat ook liggen. Waarschijnlijk betaal je daar voor 10 stuks even veel als voor 1 online. De spie dient enkel om je vliegwiel en timing uit te lijnen. Het vliegwiel wordt enkel op zijn plaats vastgehouden door de conus. Je dient dus wel echt alles op moment te zetten. Als je even googled op gsf wiki, anzugmomenten smallframe vind je alles terug. Die rondel is de standaard rondel, dat werkt ook ter borging. Als de moer sponzig voelt tijdens het aandraaien raad ik je
  13. Ik dacht dat zo een pick up op basis van het hall principe werkt, maar ben niet zeker. In dat geval is het moeilijk na te meten mbt magnetisme etc. Als het erger wordt bij warme motor kan het ook de cdi zijn, hou dat in je achterhoofd.
  14. Ik zweer bij 10pollici.com. Even een vergelijk; -Doorgaans de helft goedkoper. Wat de verzendkosten (€15) makkelijk compenseert als je toch een paar onderdelen nodig hebt -elke bestelling stipt 4dagen nadien op de stoep met GLS. -Bij eventuele fout sturen ze op hun kosten de onderdelen na en mag je de foute houden. -klantendienst antwoordt doorgaans binnen ee halve dag, maar meestal zelfs binnen het uur! -persoonlijk vind ik de website overzichtelijker daar er enkel voor oldtimers stukken worden verkocht, niet voor gts, Nrg, typhoon zip en consoorten -én elk
×
×
  • Create New...