Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

27 Excellent

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '83 pk50s
    ‘83 pk50ss
    ‘84 pk50xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

583 profile views
  1. Verkeerd uitgedrukt: "nieuw" als in ander blok dan dit. 250-300 voor een ander blok is zeker haalbaar. Stond paar maand geleden een oldskool 135 malossi met phb 25 carbu te koop voor €325. Moest ook open voor kickstarttandwieltje te vervangen maar goede basis. 2 weken geleden op everything smallframe (fb groep, aanrader!) Nog een 125 primmy oude revisie met lange koppelingsarm voor £200. Plus verzendkosten zit je dan ook rond de 300euro. Er zijn mannen die voor 100euro complete scooters kopen
  2. Korte wielbasis 50's of square badges hebben dezelfde lengte als de supersprint 50. Scheelt ongeveer 2,5cm aan de tunnel/vloerbord.
  3. Carters koop je best in set. Die zijn op elkaar afgestemd. Een nieuw motortje heb je voor 250-300 als je geduld hebt. Nieuwe set sip carters kost 500, van lml 250. Als je enkel de vliegwielkant wil kopen is falc de enige fabrikant waarvan ik weet dat ze die nog maken. Kostprijs 186euro (geloof ik). Gat lijkt me op de plaats te zitten waar het blind lager wordt gemonteerd. Naarmate de hoeveelheid vocht en hoelang het al op het schap ligt kunnen je inwendige onderdelen reeds geoxideerd zijn en is dus de harding aangetast. Je kan het altijd eens openhalen om te kijken hoe het zit maar persoonlijk zou ik naar frederik luisteren en op het gemakje een tweedehands blokje op de kop tikken dat eventueel al reeds recent gereviseerd werd.
  4. Persoonlijk minder waarde (gigantisch gat in de schakelbuis) maar ik hou van goeiekoop dus pm!
  5. Set schokbrekers, 2k km gebruikt dus nog in goede staat. Type yxb en gev Nieuwprijs: 359 euro Forumprijs: 125 euro https://www.sip-scootershop.com/en/products/shock+absorber+kit+bitubo+_70124400
  6. Lasprimer hoogstwaarschijnlijk
  7. Je kan er een moertje op lassen en bout indraaien. Door de warmte van het lassen komt het lager ook wat losser in de passing.
  8. Liefst zo compleet mogelijk. Het is voor op te testen/leren dus liefst zo schappelijk mogelijk.
  9. Je carter heeft maar 2 spoelpoorten, extra spoelpoorten op je cillinder gaat je niet verder helpen. Wat jij waarschijnlijk bedoelt zijn de boosterpoorten. Laat je cillinder boren, nieuw 1e of 2e overmaat piston er in en je spoelpoorten aanpassen aan de cilinder adhv je voetpakking. Zoals nero al zei: met je 16.10 ga je aan "6poorten" sowieso niks hebben. Misschien eens richting 16.16 of zelfs 19.19 kijken. Maar dan begint het primaire vertanding spelletje en ben je vertrokken.
  10. Te zien met wat ze stralen, bij mij gebeurd dat met soda, textuur na straler is zelfs fijner dan schuurpapier. Aluminiumoxide is wel veel ruwer (en ook €75 goedkoper). Bij afbranden vervormt je frame ook, dat gebeurt namelijk bij +550°C. 'T is da! Minder schuren=meer rijden
  11. Aardig prijsverschil toch, Nero? Zandstralen smallframe is €235 voor chassis, spatbord en stuur. Afbranden is €385 hier bij ons in de geburen.
  12. Laten zandstralen en in epoxy laten zetten
  13. Heb je een nieuw beugeltje gekocht? Er zijn 2 namelijk verschillende soorten beugeltjes, eentje voor een pk xl en voor de pk 50 s.
  14. Bij mini 4 takt hydraulische vorkjes gebruik ik sae10 en als ze verlaagd zijn sae 15. De 15 is iets dikker dan de 10 voor een iets hardere vering. Ik heb nog nooit een schokbreker van een vespa gereviseerd, ik koop gewoon ofwel een nieuwe of een betere variant. dus daar kan ik je verder niet mee helpen. een nieuwe schokbreker kost je rond de 20euro.
  15. Ook nog eentje liggen regio st niklaas
×
×
  • Create New...