Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Posts

    368
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

2,221 profile views

Frissenappel's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

127

Reputation

  1. De groene draad in de kabelboom is van ijzer gemaakt. Deze oxideert en verduurt. Deze kan je best vervangen.
  2. +1, die polini filters zijn een rottigheid. Die ring scheurt ook dikwijls voor ze deftig tegen de carbu is gespannen.
  3. Die polini wave is niet zwaarder in te duwen dan een originele. En een crimaz multispring al helemaaaal niet. Geen idee wat Sven bedoelt.. Ik heb nog een hoop standaard veren liggen. Als je wil mag je ze gewoon hebben Tim.
  4. Trek aan de ophanging van de motor eens even de kabelboom naar het frame uit ipv kabel per kabel. Heb je dan nog problemen? Zo neen; groene kabel doormeten op continuïteit met het frame. Deze is van ijzer en durft oxideren/ verduren en vals contact maken. Aangezien de killswitch een kortsluitcontact is; ziedaar het stilvallen. Zo ja; Sputtert ze tijdens het rijden?is je pickup mee vervangen met de rest?
  5. Je frame doet eigenlijk al dienst als airbox. Vandaar de rubber balg rond het spruitstuk, om vuil buiten te houden. Door de vorm van het filter moeten vaste deeltjes in vreemde bochten aangezogen worden om tot in de venturi te raken. Het aanzuigen van een 19.19 valt goed mee dus een open filter er in is ok.
  6. Ik heb al een paar keer zo een oog opgebouwd met toevoeg. Valt goed te doen. De scheur is andere koek, het aluminium aan de binnenkant is zo verzadigd met olie dat je smeltbad constant ligt te ploffen en kleine kratertjes maakt rondom van de oxides die verdampen. Ik wil het wel eens proberen, alleen de eerste weken niet echt tijd voor.
  7. @Kidfromantwerpheeft er eentje te koop
  8. Uw houdertje zit langs de verkeerde kant. Moet aan de kant van het wiel zitten waar het dan in een uitsparing valt.
  9. Je koppelingsveer vervangen en opgelost. 🙂 als je een sterkere koppeling wil zonder je voorarm op te blazen kan je een polini wave of crimaz multispring gebruiken.
  10. Motovespa 75cc primavera/super Originele oranje lak zit nog onder het grijs. Is geen nieuwe, maar ook geen rotte kas. Geen documenten, koopovereenkomst mogelijk. Draait niet, wel compressie en geen speling op de krukaslagers. 1850 euro
  11. Heb ik normaal wel liggen. Ik kijk vanavond even.
  12. Is dit een serieuze vraag? Dan sta je binnen dit en een paar weken stil, zonder vonk, met een 75cc en 19.19 carbu. Ontsteking in orde zetten is de kost nu niet. 5 euro voor platines, 5euro voor de condensator en een 3 lengtes draad... Een 19.19 is overkill op een 75cc. Al zeker op de dr variant. Je bent beter met een 16.16 (&bijpassende accesoires zoals spruitstuk en klem). En dan nog ga je enkel heel veel toeren maken en juist de 55 halen. Ja, echt. Want je primair bepaalt je topsnelheid. Je cillinder dient enkel maar sterk genoeg te zijn om de verhouding te trekken. Bezint eer ge begint, of laat het doen. Stuur een pm naar@Daan, die zit nog wel op een stukje rijden maar krijgt je scooter zo wel weer op de baan.
  13. Frissenappel

    tuning

    Ga je voor de m1l gtr reedvalve op de cillinder? Parmakit w-force of pinasco zuera srv zitten in ongeveer dezelfde klasse. Als je nog een pro cup 3 kan vinden heb je dezelfde cillinder als de oude m1r aan 1/3 van de prijs. (€170-190) Reken wel dat alles daarop moet afgestemd zijn. Minimaal een ets kruk, degelijke koppeling, degelijk primair en degelijk schakelkruis. (+evt een leuk uitlaatje!) Ook je carters moeten aangepast worden. Niet zozeer de spoelpoorten maar wel de cover voor het vliegwiel moet afgezaagd/weggefreesd worden. Ook best het cillindervlak afvlakken om pakkingoppervlak zo groot mogelijk te maken
×
×
  • Create New...