Jump to content
Vespaforum.be

Frissenappel

Members
  • Content Count

    326
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

111 Excellent

1 Follower

About Frissenappel

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '84 pk50xl
    '84 pk50s
    '83 pk50s
    '83 pk50s
    ‘83 pk125s automatica
    '78 50 special V5B3T
    '77 primavera 125 ET3
    '72 50 special V5a2t


Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,320 profile views
  1. Uit heel goede bron vernomen dat ik mis ben, wallie. Bij de bgm kabelboom zit er blijkbaar een groene killswitchkabel met een extra massacontact. Verder blijft het principe hetzelfde, raakt de groene kabel de massa, valt de motor uit
  2. als ik het goed heb schakelt het contactslot altijd tussen 2 lipjes naast elkaar. (kan je onderaan zien aan de geleiders) in de aan stand moet het contact de verbinding tussen rood en zwart verbreken. in de off stand moeten rood en zwart contact maken. ik kan dus niet meteen bevestigen of je voorbeeldje goed is. lang geleden dat ik zo een contactslot heb vastgehad. Meten is weten
  3. de rode kortsluiten met de massa. Dus aan 1 lipje de rode draad, een ander lipje naar de massa.
  4. Ape 50 heeft praktisch een smallframeblok met een extra versnellingsbak ipv remankerplaat. Enige motorische verschil is de verhouding van de versnellingsbak.
  5. ik denk dat wij eergisteren al gebeld hebben hierover.
  6. Die heb ik een paar jaar geleden in elkaar gestoken, staat hier nog wel ergens op het forum. Ik zie dat Gert hem nog steeds heeft, leuk om te zien. Ik kan misschien wel helpen met die onderdelen. stuur me even een pm wat je specifiek zoekt. ik herinner mij een 85cc cillinder met 19.19 geplaatst te hebben. Vervangen door een 16.16 zou nog gaan. kleiner zou ik niet aanraden.
  7. Ik denk dat er op het web veel slechtere exemplaren voor veel meer geld worden aangeboden dan Sander zijn pk.🙂 Steekt nog eens goed in elkaar ook, een 2e zeldzaamheid. Succes met de zoektocht, ze vragen goed door deze tijd van het jaar.
  8. Frissenappel

    Pk 50s

    In opdracht te koop. Pk50s Heel veel nieuwe onderdelen (+-1400euro) Vers gestraald en gelakt. Nieuwe kabelboom, schakelkabels, etc, volledige compleet. Gereviseerde motor met dr130 cillinder icm 19.19 Vraagprijs 1250 euro.
  9. Afhankelijk van je 'grotere' cillinder ga je dan hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem ervaren zoals hierboven. Testen zou ik zeggen..
  10. +chassis originele lak +ontsteking gereviseerd +nieuwe kabelboom, schakel en remkabels, remschoenen, balhoofdlagers, benzinetank, neusje, pikkel, rubbers en nog wat klein prul +papieren in orde -carbu moet uitgekuisd worden, heeft lang stilgestaan met de benzinekraan open -haalt 70km/u (dr75+19.19+polini slakje) -moet een spanningsregelaartje tussen Wordt met duozit verkocht Forumprijs 1750 euro
×
×
  • Create New...