Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frissenappel

Leden
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

16 Good

Over Frissenappel

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '83 pk50s
    ‘83 pk50ss
    ‘84 pk50xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Sint-Niklaas
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

256 profielweergaven
  1. Frissenappel

    Schijfrem op een pk50

    Heb er zo nog eentje liggen btw, bij interesse mag je me altijd pm sturen!
  2. Frissenappel

    Schijfrem op een pk50

    Hoi! Beste optie is de voorvork van een pkxl2 of pk xl automatica steken icm met de schijfreminrichting van een px. Deze vorken hebben een 20mm as die vanaf het scharnierpunt hetzelfde is als een px. Voordeel hiervan is dat je in tegenstelling tot een disk kit icm.met de 16mm as al ineens een ingebouwde anti dive hebt door de langere pivot. Een et2/4 vork dien je door te slijpen en een verloopstuk op te lassen a la https://www.vespatime.com/en/vespa-disc-brake-kit/1460-vespa-tuningparts-tube-coupling-for-fork-disc-brake-with-slot-for-washer-with-small-tooth.html?search_query=Et2&results=14. Als je op fb everything smallframe eens opzoekt of op vespasmallframeforum.proboards.com eens kijkt vind je tonnen info hieromtrent.
  3. Frissenappel

    Onderdelen et2 & et4

    Ook wel geïnteresseerd in die voorvork
  4. Frissenappel

    Lth road 125 smallframe

    @sidvespa; Het hele reservewielscherm moet worden weggesneden op een pk. groeten, levi
  5. Frissenappel

    Nieuwe restauratieprojectjes!

    ben zelf nog op zoek. Heb er een paar verkocht wegens plaatsgebrek, nu natuurlijk dik spijt van.
  6. Frissenappel

    Gezocht : PK-frame zonder motor

    Een metalen kleurboekske, knap! vork goed ineen gepuzzeld gekregen? Zadelvanger heb ik trouwens nog liggen, alleen pk’s/pkxl verschilt dus zal je eens moeten proberen.
  7. Frissenappel

    Nieuwe restauratieprojectjes!

    Ondertussen een beetje verder gedaan: eerst een motorsteuntje ineengeflanst alvorens de motor te reviseren. de boutjes in de beugel voor de bobijn heb ik nog ingekort. Dan de carrosserie uitgeblutst en in de spuitplamuur gezet En bij wijze van experiment alles gespoten met spuitbussen. mijn ervaring hier mee is als volgt: Omdat ik een metallic grijze kleur had gekozen moest ik dus eerst een 1k kleur opzetten om vervolgens af te lakken met blanke lak. de spuitbussen zijn makkelijk in gebruik aangezien je niks moet mengen afvullen en achteraf weer uitspoelen. Je spaart dus tijd en kosten in thinner. Wat ik wel merkte met de metallic lak is dat de metallic deeltjes naarmate de druk van het drijfgas in de bus afnam, er in onregelmatige hoeveelheden uit kwamen. Dit leidt dan tot strepen in de lak waar de deeltjes meer opvallen. Het belang van een constante spuitnevel die je met compressor en regulator krijgt valt niet te onderschatten in relatie tot het eindresultaat. de blanke lak wordt duidelijk minder hard dan conventioneel verspoten lak. Wel vloeit deze mooi uit doordat er in de spuitbus gebruik wordt gemaakt van een trage verharder. Dit geeft de lak de tijd om uit te vloeien voor deze te hard wordt. sinaasappelhuid is wel zeer aanwezig als je tot op het laatste van de bus doorspuit, waarschijnlijk ook door de drukafname in de spuitbus. Natschuren met 2000 en polijsten en je krijgt evenwel een gelijkmatige glans. geresumeerd; + gemakkelijk in gebruik +geen kuiswerk +gaat snel vooruit -even duur/duurder dan conventionele lak -onregelmatige nevel -werktijd van 24h, moeilijk als je meerdere stukken wil doen. -minder hard, krast rapper eindresultaat: nog een paar kleine dingen, verzekeren en rijden. ondertussen voor ons vader de blauwe pk50xl op de baan gezet; nu beginnen aan het plaatwerk van het rotte frame. Ben er nog niet uit of het 100% een racer wordt met speciaal blokje of gewoon opnieuw een sportieve pk. hangt nog een beetje van het budget af. ter inspiratie;
  8. Frissenappel

    Olie verlies

    De twee laatste foto’s wijzen naar plaatsen waar olie die via het asje van de schakelarm lekt naartoe kan lopen, kijk eens of het rondsel waar je kabels toekomen niet onder de olie zit? De pijl die naar boven wijst op de laatste foto is de bout om je olie af te laten, analoog aan hierboven. groetjes, levi
  9. Frissenappel

    Px disc naaf en remonderdelen

    Gezocht: Remklauwhouder remklauw naaf mag gebruikt/ optisch slechte staat zijn.
  10. Frissenappel

    Opvoeren PK50XL2

    Voor een 75cc kan je die een beetje vervroegen, maar echt nodig is dat niet. De ontsteking juist zetten heb je een gradenschijf en pistonstop nodig. http://www.scooterhelp.com/tips/timing/points.timing.html
  11. Frissenappel

    Opvoeren PK50XL2

    Als je je primaire verhouding (tandwiel op de kruk en tandwiel op de koppelingskorf) niet aanpast gaat je topsnelheid niet bijster veranderen.
  12. Frissenappel

    Opvoeren PK50XL2

    -als je je oude cilinder demonteert, prop een propere vod in de holte. -Zeker de piston met het pijltje naar de uitlaatpoort installeren -maken dat je segmenten goedzitten -ik doe een beetje tweetakt rond de lagers en de piston om de eerste start te versoepelen. -twee rondellen gebruiken op de cilinder kop ( een gewone en een borgrondel) -op moment vastdraaien in een vierkant en dan komt alles goed Een banaan of een sito plus gaan beide niet liggen janken zoals een expansieuitlaat. Eerder een zachte, iets luidere ronk. Ik had de uitlaten wel op de steun, niet al rijdend dus heb ook niet echt lang in toeren gezeten.
  13. Frissenappel

    Opvoeren PK50XL2

    Ik had het niet goed gelezen, mijn excuses. Dat is zeker zo, hoofdsproeier 67-70 (hangt ook af van de uitlaat die je kiest, ik had een 72 steken met een simonini expansie)en zoals ik zei 38 stationair. Bestellen, installeren en rijden!
  14. Frissenappel

    Opvoeren PK50XL2

    stationair van een 16.16 is standaard 42. Reeds ondervonden bij mijn dr85 dat hij enkel in gang te lopen valt met een 42, met een 38 stationair was het tik en weg. Mag ik vragen waarom je juist voor de 16.15f zou gaan?
  15. Frissenappel

    Gezocht : PK-frame zonder motor

    Staat bij mij thuis in sint niklaas. ik vertrek morgen wel op reis. Morgenvroeg kan nog, anders wordt het volgende week. Groeten, levi
×