Jump to content
Vespaforum.be

Thomas78

Members
  • Content Count

    279
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

132 Excellent

2 Followers

About Thomas78

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 125
    Vespa Sprint Veloce

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Geraadsbergen
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,618 profile views
  1. Thomas78

    Remmen

    Dat is plug and play. Op de originele vork. Remtrommel wordt vervangen door een exemplaar met schijfrem van Crimaz. Met hetzelfde uitzicht als de originele. Een uurtje of twee werk (na het eens gedaan te hebben), goed ontluchten en klaar.
  2. Alle plamuur eraf schuren, de rest mooi mat zetten, zoutzuur erop, een weekje buiten laten staan en 3 lage matte vernis erop in het spuitcabine.
  3. Thomas78

    Remmen

    Die zal ik morgen posten.
  4. Thomas78

    Remmen

    Ik heb een volledige Crimaz set up op mijn Vespa TS 215 Pinasco en ik heb niets moeten boren en lassen. Gewoon plug and play. En remt super goed. Op een uurtje gemonteerd of gedemonteerd van de ene op de andere oldie. En doordat je niet moet lassen en boren kan je zonder probleem terug overstappen naar de originele rem.
  5. Ik dacht dat deze enkel tussen 1976 en 1978 gemaakt zijn. De mijne is van 1976. Oeps, ook in 1975 gebouwd dus.
  6. Ik heb beide. Een Sprint Veloce met een standaard p200 blok en een Ts met een 215 blok opgebouwd op nieuwe Pinasco carters. Ik rij met beide graag. Mijn voorkeur nu gaat uit naar een standaard p200 blok. Zonder zorgen gewoon rijden. Goede 2t olie, zelf mengen en naar mijn gevoel is een standaard 200 blokje onverwoestbaar. En snel genoeg op een Vespa. De 215 is leuk maar het is de investering niet waard naar mijn gevoel, zeker niet op standaard p200 carters zodat ik eerst gedaan had, er is naar mijn mening een verschil in een 215 blok opgebouwd met nieuwe Pinasco carters en een 215 opgebouwd op
  7. Gewoon een BGM big box touring kopen 🙂 .
  8. Ik vind ze mooier klinken dan een Sito. Minder fel en luid. Zoals de Sip Road 2.0.
  9. Een BGM big box touring of een Polilni. Ik heb beide.
  10. Ik heb een 58 zitten voor een 215 Pinanso set up.
  11. Een setje Pinasco carters bestellen :-).
  12. Ik heb een 215 set-up met 26 carbu met een 160 be3 132 erin. Nu nu duidelijk te rijk, en ik ga afzakken naar een 160 be3 128.
  13. Ik denk als je niet genoeg benzine krijgt je gewoon stilvalt. Ik monteer direct een BGM fastflow kraan als ik een andere Vespa erbij heb, ongeacht of de originele kraan nog goed is. Meng je zelf of met oliepomp? "Vegen waar de cilinderbouten zitten"... Die te hard aangespannen?
×
×
  • Create New...