Jump to content
Vespaforum.be

jeansprint

Members
  • Content Count

    2,234
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

465 Excellent

About jeansprint

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    SC Primavera
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL Acma 1957
    Vespa VBA 1958 - T5
    Vespa VNB 125 1962
    Vespa 160GS MK II 1964
    Vespa 160GS/4 1966
    Vespa 50 special 1980
    Vespa PK 50 S 1983
    Vespa PK50XL 1985
    Lambretta Serveta Jet 200
    1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Tienen
  • Land
    Belgiƫ

Contact Methods

Recent Profile Visitors

3,274 profile views
  1. Maar bruggen kunnen ze niet onderhouden die storten in...
  2. Straf! Inderdaad straf! De Vespa, uitgevonden om de gewone man in het naoorlogse Italiƫ weer op gang te trekken. Ergens tussendoor een eenvoudig vervoermiddel voor Jan en alleman en de favoriete tweewieler voor "working class heroes subculturen". Hedendaags een te duur nicheproduct om de hipsters & hipsteressen op hun wenken te bedienen en van het bovenstaande niets begrijpen. Het hele "Dolce Vita" gebeuren is een sterk gegeven, kijk maar naar de Fiat 500, Italian food, mode enz... sommige gaan er ver in. Piaggio zelf speelt het spelletje mooi mee en gelijk hebben ze, "money makes the world go round", het is nooit anders geweest. Het is dus niet meer, maar ook niet minder wat een zot er voor vraagt en van een andere zot hoopt te cashen. Geniet van de zon! Jan.
  3. jeansprint

    Richtprijs

    Bovendien, de White-wall Sava bandjes die erop liggen zijn levensgevaarlijk...
  4. Uit mijn collectie, badge, mapje van Esso en een wimpel. Via een lid van Vespaclub Tienen verkregen. Jan.
  5. jeansprint

    Vespa?

    Vraag een foto van wat er onder de bil van motorblok zit...
  6. jeansprint

    Vespa?

    Sorry boys, maar die 6 daagse Vespa blijft door mijn hoofd spoken... De kromming/stroomlijn van het beenschild fascineert me! Ook de bil over het blokje staat hoger dan normaal, wat kan wijzen op de luchtinlaat van de Sei Giorni.
  7. jeansprint

    Vespa?

    Is een oude Belgische nummerplaat.
  8. jeansprint

    Vespa?

    Heeft een smallere en gestroomlijnd beenschild... een vermomde Sei Giorni? Carburator achter het deurtje of bovenop het motorblok? Jan.
  9. @Bowyer mij punt is/was: Als het niks mag kosten pak een pot verf, borstel, een rolletje en verven maar... Spuitbussen zijn duur en het resultaat trek meestal op niks. Een goeie Hammerite blijft er ten minsten ophangen
  10. Kwalitatieve lakverf met een rollertje, succes verzekerd!
  11. Op GVA staat een PVG nummer vermeld. In dat Proces Verbaal van Goedkeuring staat het voertuig beschreven zoals het de fabriek heeft verlaten. Dus, punten genoeg om te controleren! Jan.
  12. Kentekenbewijs bestaat uit 3 delen. Er moet ook een bewijs bij zitten van het RDW dat de Vespa in NL is uitgeschreven. Hiervoor moet je samen met de verkoper passeren in een NL keuringsstation. De originele papieren krijgen dan een stempel " UITVOER " die zie ik niet op de foto's. https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/uitvoeren Als het kenteken niet meer actief is, kan dit uiteraard niet en daar zit de knoop! https://ovi.rdw.nl/ Anders te raden gaan bij het BFOV. https://www.bfov-fbva.be/nl/faq/inschrijven-oldtimer Succes, Jan.
  13. Als je geen moeite wil doe, een pot Hammerite en verven maar... https://www.hammerite.be/product/metaallak-hoogglans-2/ 8 jaar garantie!
×
×
  • Create New...