Jump to content

jeansprint

Members
  • Posts

    2,330
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    SC Primavera
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL Acma 1957
    Vespa VBA 1958 - T5
    Vespa 160GS MK II 1964
    Vespa 160GS/4 1966
    Vespa 50 special 1980
    Vespa PK 50 S 1983
    Lambretta Serveta Jet 200
    1978

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Tienen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

6,169 profile views

jeansprint's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

519

Reputation

  1. Op de gaine moet een koper busje zitten, zo kan je het geheel vastdraaien. Gaat al eens verloren... vandaar mijn suggestie. Op de 2de foto zie je het busje staan.
  2. Kabel lijkt me wat dik, gaskabels zijn doorgaans wat dunner en worden verkocht met een bijhorende gaine op maat. https://www.scooter-center.com/de/gaszug-bgm-original-vespa-rally180-vsd1t-rally200-vse1t-sprint150-vlb1t-gt125-vnl2t-gtr-vnl2t-ts125-vnl3t-gl150-vla1t-grau-bgm6470tc?number=BGM6470TC Kilometerteller moet er zeker uit. Ik zet ook de arette voor de gaines/kabels los. Dan het eindstuk op de schakelbuis demonteren ( lossen onderaan het stuur ), kabel in hangen, gaine op zijn plaats en alles terug monteren. Je moet vooral zien dat je geen "knik" hebt in je kabel. Jan.
  3. Loempia zoet/zuur...
  4. jeansprint

    125 ts (78)

    Knappe scooter, maar niet zo makkelijk te vinden. Zijn er niet heel veel van geproduceerd. https://vespaoldtimerregister.nl/VOR-framenummertabel/vespa_125.htm#VNL3T In 1978 maar 601 stuks gebouwd ( P125X 27781 stuks in 1978 ), succes.. Jan.
  5. Inderdaad, een P125X heeft contactpunten i.p.v. een elektronische ontsteking. Is eigenlijk het blok van zijn voorloper, de 125TS.
  6. Kort door de bocht, wat een zot er wil voor geven! De vraagprijs voor deze vespa is zo ongeveer de waarde als hij top is ( o-lack, alle specificaties ok... ), zelf eerder wat minder in 125cc. Een 200 zonder pinkers is een ander verhaal. Dus de huidige vraagprijs plus de kost om hem spik & span te zetten houd mijn inziens geen steek. Ik zou passen. Jan.
  7. Zadel is eveneens niet correct, geen reservewiel + afdekking. Ontbrekende latjes op de voetplank... Bil links heeft geen mooie ronding onderaan ( waarschijnlijk door val en slechte herstelling ). Ik zou mijn centjes er niet aan geven... Jan.
  8. Ik heb er nog ééntje liggen. Indien interesse stuur je maar een bericht. Groeten, Jan.
  9. Ik bedoel wel de olie van de versnellingsbak...
  10. Dat kan of een defecte vlotternaald kan ook een oorzaak zijn. Heb je de olie afgelaten? Als hier benzine inzit is de vlotternaald defect/verduurd... Rust roest..
  11. De groene aanslag in je vlotterkamer zou ik verwijderen ( met WD40 en wat staalwol ), gaat oplossen in je verse benzine en de sproeiers doen verstoppen... Het zou kunnen dat door het stilstaan de segmenten plakken en voor minder compressie zorgen. Zoals ik reeds aangaf, zonder luchtfilter in je inlaat een kletske 2takt mengsel en kicken. De batterij heeft geen invloed op de werking/starten van de motor.
  12. Ai! Is de bougie nat na het kicken? Giet eens een kletske benzine in de inlaat, dan moet hij aanslaan... Je kunt trouwens eenvoudig zien of er brandstof doorkomt door de darm aan de carburator te lossen. Draai door de standen en kijk wanneer er benzine komt ja/neen. Succes... Jan.
  13. Vergeet de sleutel niet mee te bestellen. https://www.scooterpassion.be/nl/scooter-passion-step-vespa-lambretta/2363-gereedschap-montagedemontage-sleutel-benzinekraan-vespa.html
  14. Neen, bak moet er uit. Ontstoppen, ik zou voor een nieuwe kraan gaan!
  15. Probeer hem eens te doen lopen met een externe benzinetoevoer ( ik gebruik een stukje darm en een trechter ). Vermoedelijk een verstopte kraan door het bezinksel van de oude benzine.
×
×
  • Create New...