Ga naar inhoud
Vespaforum.be

'86 px200 lusso tuning brainstorm


DD_ves

Aanbevolen berichten

9 hours ago, Bowyer said:

1 het antwoord staat op de handleiding van je lak(meestal na meer dan 48 uur schuren)

Ik heb gekeken, maar de maximum tijd kan ik helas nergens terugvinden. 
Als jij zegt schuren, bedoel je dan schuren en nieuwe laag kleur en dan binnen de tijd vernissen? Of schuren en vernissen?

Link naar reactie

Vandaag gaan vernissen. Het maximale aantal uren tussen laatste laag kleur en eerste laag vernis is mij een compleet raadsel. Vraag dat aan 5 personen en je krijgt 5 verschillende antwoorden...

1F4016EC-CF6F-4F53-A2D4-F189D903684B.thumb.jpeg.4ac9a932dac525363aa2228161a33281.jpeg

 

791702E1-FC38-4B63-AC81-164CFA65EE91.thumb.jpeg.d54509bb9612d60c755886d61f70f9fe.jpeg

 

D5338327-3378-45AE-A7B8-D8FE36117AD9.thumb.jpeg.128386b9cbc5d0377ed7b3c8a40c8a6f.jpeg

 

C353209E-23FA-4F0B-A5F9-40FD4A6C8E1B.thumb.jpeg.5424e29de88f1243b151c0c61963301c.jpeg

 

64DBCAE7-E2FE-4C34-878A-B6E2FF87B77F.thumb.jpeg.c3975e232d07666182dc53d58ac49374.jpeg
 

3E3155A9-C569-4535-85E0-4E8B68B6E97F.thumb.jpeg.1faa15d2a0ef1ea6dbeed6da17e8a22c.jpeg
 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Die witte plekken zijn van de flits neem ik aan , als je bedoelt dat de lak niet mooi "gestrekt" is is de laatste laag te dun aangebracht of van te ver gespoten ofwel overspray (spuitnevel van een ander stuk die van vlakbij gespoten is ) . Meestal spuit ik de vernis "nat in nat" , eerst de verf,  na ongeveer een kwartier de vernis erover , eerst een licht laagje om te doen kleven daarna gewoon spuiten , de laagdikte is een beetje op het gevoel , als hij niet dik genoeg is krijg je onvoldoende glans of van te ver spuit  , te dik krijg je lopers .

misschien.een plaatje meespuiten om uit te proberen 

Succes 

Link naar reactie
6 minutes ago, woutervespa said:

Die witte plekken zijn van de flits neem ik aan , als je bedoelt dat de lak niet mooi "gestrekt" is is de laatste laag te dun aangebracht of van te ver gespoten ofwel overspray (spuitnevel van een ander stuk die van vlakbij gespoten is ) . Meestal spuit ik de vernis "nat in nat" , eerst de verf,  na ongeveer een kwartier de vernis erover , eerst een licht laagje om te doen kleven daarna gewoon spuiten , de laagdikte is een beetje op het gevoel , als hij niet dik genoeg is krijg je onvoldoende glans of van te ver spuit  , te dik krijg je lopers .

misschien.een plaatje meespuiten om uit te proberen 

Succes 

Die witte plekken zijn van de TL buis erboven. 
Het probleem is, en ik ga het proberen uit te leggen maar is niet evident, dat het lijkt alsof de vernis na 24u drogen niet droog is. Of toch niet overal.
Het is absoluut geen uniform resultaat.

Zou het kunnen dat die nog verder moet drogen? 
Als jij nat in nat spuit, gebruik je dan ook 1K Acryl?

Want ik heb wel 20u gewacht tussen laatste kleurlaag en eerste vernislaag.

 

 

Hoe ik het gedaan heb:

 

Schuren en ontvetten.

IMG_0004.thumb.jpg.4390a7c4b1ee3d1aa929a23db03d18f2.jpg

 

3 lagen 1K spuitbus Motip primer, met 10 minuten tussen elke laag

IMG_0008.thumb.jpg.62e7dda6be9fda5276d9da29ea622cb5.jpg

 


Dan 2u gewacht, en dan:
3 lagen 1K spuitbus Motip Dupli kleur, met 10 min tussen elke laag

IMG_0011.thumb.jpg.2c4d589c434ab8abf69fe56a8b9e6bd5.jpg


Dan 20u gewacht, en dan:
4 lagen 1K spuitbus Motip Dupli vernis, met 10 minuten tussen elke laag

 

Dit is dan het eindprduct na 20u drogen:

IMG_0026.thumb.jpg.a7b07c7730fc34bf6ab6de70a77d531b.jpg

 

IMG_0027.thumb.jpg.e641ac3f426ca4999e597e91cccd4ca1.jpg

 

Ik vond de kleur er beter uitkomen dan verwacht. Maar de vernis is een drama.

Link naar reactie

Volgens mij doe je het goed , behalve dat je laatste laag te "mager" is of van te ver gespoten , de vernis is nu voldoende droog , nog eens opschuren met p1000 en een nieuwe volle laag erop . Kan je geen gewone vernis gebruiken om te proberen dan is je bus met verharder niet kapot . ( gewone vernis van motip nr 04009 ) 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
1 minute ago, woutervespa said:

Volgens mij doe je het goed , behalve dat je laatste laag te "mager" is of van te ver gespoten , de vernis is nu voldoende droog , nog eens opschuren met p1000 en een nieuwe volle laag erop . Kan je geen gewone vernis gebruiken om te proberen dan is je bus met verharder niet kapot . ( gewone vernis van motip nr 04009 ) 

Is gewone vernis.. 1K van Motip Dupli

Link naar reactie

Als je toch bij Nonpaints besteld... waarom de 1K nemen en niet gewoon de 2K op kleur? 

De bussen van Spraymax zijn zooo veel beter (qua spuiten) en die verf droogt zooo veel mooier (en harder) en neem je de hoogglans dan heb je geen vernis meer nodig. 

Link naar reactie
15 minutes ago, pdvd said:

Als je toch bij Nonpaints besteld... waarom de 1K nemen en niet gewoon de 2K op kleur? 

De bussen van Spraymax zijn zooo veel beter (qua spuiten) en die verf droogt zooo veel mooier (en harder) en neem je de hoogglans dan heb je geen vernis meer nodig. 

Ik heb dit nog nooit gedaan. Had gelezen dat 2K moeilijker was dan 1K.

Is ook veel giftiger. Dus ik dacht dat het voor mij beter was om 1K te nemen.

Ik heb hier nu alles liggen.. Dus zou ook zonde zijn om alles dubbel te bestellen.

Ik ga daar natuurlijk NOOIT een professioneel resultaat mee krijgen. Maar was enkel op zoek naar een redelijk resultaat.

 

Mijn Sprint Veloce staat al sinds begin november bij een carrossier, ik had voor deze geen goesting om ook maanden te wachten...
Ben nu, uiteraard, ook aan het kijken voor een carrossier natuurlijk. Maar iedereen is dicht...

 

Link naar reactie

Heb wel eens geverfd met Motip kleur verf 1K, zag er na aanbrengen vd kleur prima uit, maar na het aanleggen vd laag blanke lak/vernis (ook van Motip) begon de blanke lak te reageren met de kleurlaag van Motip. Oftewel alles overnieuw.

In het verleden heb ik wel eens met goed resultaat een complete scooter met Motip geverfd, paar lagen kleur en de scooter zag er erg net uit.

Maar geen blanke lak gebruikt toen.

Link naar reactie

Volgens de carrossier waar mijn sprint Veloce nu ligt, is het normaal dat ik dit krijg. Want heb te lang gewacht tussen kleur en vernis. Hij zegt maximum 2 uur.

Ga dit eens opnieuw doen en 30 minuten tussen kleur en vernis laten. 

 

Link naar reactie
28 minutes ago, DD_ves said:

Volgens de carrossier waar mijn sprint Veloce nu ligt, is het normaal dat ik dit krijg. Want heb te lang gewacht tussen kleur en vernis. Hij zegt maximum 2 uur.

Ga dit eens opnieuw doen en 30 minuten tussen kleur en vernis laten. 

 

Anderzijds mag je ook weer niet te kort erop nieuwe laag aanbrengen, want dan krijg je dus mijn verhaal. :lol:

Zou iig 1 tot 1.5 uur droogtijd kiezen.

  • Like 1
Link naar reactie
3 minutes ago, Niels_1977 said:

Anderzijds mag je ook weer niet te kort erop nieuwe laag aanbrengen, want dan krijg je dus mijn verhaal. :lol:

Zou iig 1 tot 1.5 uur droogtijd kiezen.

Het is nu wel vrij snel te testen. Beetje schuren, 1 of 2 laagjes kleur. 30 min wachten, 2-3 lagen vernis.

Ga dat eens testen (kijken of ik vanavond tijd heb, anders morgen.)!

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...