Ga naar inhoud
Vespaforum.be

'86 px200 lusso tuning brainstorm


DD_ves

Aanbevolen berichten

6 uur geleden, DD_ves zei:

Ik heb dit nog nooit gedaan. Had gelezen dat 2K moeilijker was dan 1K.

Is ook veel giftiger. Dus ik dacht dat het voor mij beter was om 1K te nemen.

Ik heb hier nu alles liggen.. Dus zou ook zonde zijn om alles dubbel te bestellen.

Ik ga daar natuurlijk NOOIT een professioneel resultaat mee krijgen. Maar was enkel op zoek naar een redelijk resultaat.

 

Mijn Sprint Veloce staat al sinds begin november bij een carrossier, ik had voor deze geen goesting om ook maanden te wachten...
Ben nu, uiteraard, ook aan het kijken voor een carrossier natuurlijk. Maar iedereen is dicht...

 

Als je die bussen gebruikt is er niets moelijkers aan. Spuit juist veel mooier. Je moet alleen wat langer schudden en de handleiding lezen. Eerst schudden, dan doordrukken en dan weer schudden. 

Alleen als je zelf gaat mengen met een compressor die niet goed staat afgesteld... dan is het lastig als je dit voor de eerste keer doet. Die bussen maken dat allemaal overbodig. 

Oeps

J04qPUk.jpg

Origineel zwart italiaans plastic en staal

uGowJqC.jpg

Witte primer

JPN2sZG.jpg

neusje

crVeBrU.jpg

Spatbord

1LdukXS.jpg

En weer in orde

xk3RUpf.jpg

 

 

  • Like 4
Link naar reactie
14 uur geleden, DD_ves zei:

Vanmorgend B)

 

B4DEA43E-2A56-4353-8364-83A8678858FD.thumb.jpeg.b112ae2ddc47fb0ff0ca5353f44b0934.jpeg

 

4408574C-2E1D-435E-9288-433772F93F9E.thumb.jpeg.a44e2793f96853328b41fc05dd6ca617.jpeg

Ziet er netjes uit hoor! De looks die je bij de autospuiter vandaan krijgt lukt je met een spuitbus maat zelden.

Ik ben zelf mijn hele Vespa aan het spuiten maar wel met compressor en 2k lak maar wel buiten.

Helaas niet de mogelijkheid om dit binnen te doen dus een en ander   is nogal afhankelijk van het weer.

Afgelopen weekend een poging gedaan maar eigenlijk te veel wind en dus te dicht op hetgeen gespoten moet worden on te voorkomen dat alle lak wegwaait en dus zakkers en een hoop stof. aankomende week schuren met 360 een hopelijk aankomend weekend nog een keer.

Kortom zelf spuiten blijft lastig:D:D

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
5 uur geleden, Bowyer zei:

 

Ik ben zelf mijn hele Vespa aan het spuiten maar wel met compressor en 2k lak maar wel buiten.

Helaas niet de mogelijkheid om dit binnen te doen dus een en ander is nogal afhankelijk van het weer.

Afgelopen weekend een poging gedaan maar eigenlijk te veel wind en dus te dicht op hetgeen gespoten moet worden on te voorkomen dat alle lak wegwaait en dus zakkers en een hoop stof. aankomende week schuren met 360 een hopelijk aankomend weekend nog een keer.

Kortom zelf spuiten blijft lastig:D:D

Niet om je te ontmoedigen...maar buiten spuiten is altijd vragen om "dikke miserie" : je hebt voortdurend last van vliegende insecten, pollen, blaadjes, stof, wind, schaduwen, enz...:(

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
2 uur geleden, jeansprint zei:

Kwalitatieve lakverf met een rollertje, succes verzekerd!

 

Helemaal mee eens en dat werkt ook geweldig op grotere oppervlakken. Ik heb heel de romp van mijn zeilboot met een rollertje gedaan, het had gespoten kunnen zijn zo vreselijk strak. De meneer in deze video doet toch iets niet goed IMHO als ik een goed 2k lak gebruike en de juiste roller hoef nee sterker mag ik niet eens meer terug nadat een stuk is ingerold. Bovendien $50,- dollar voor alleen een motorkap aan verf? Lijkt mij vrij veel.

Nadeel van Vespa'tjes is dat het geen grote vlakken zijn en dat je met een roller al helemaal niets te zoeken hebt in de buurt van een Vespa.  Kwast is geen optie dus spuiten.

Ik was gewoon te ongeduldig en ben gaan spuiten met teveel wind, gevolg is een kut resultaat. Nu  wacht ik voor de volgende laag wel ander weer af en dan weet ik zeker dat het goedkomt. En ik bouw een beter tentje en heb wat meer geduld.

Het kan echt en is zeker beter dan met spuitbussen en in ieder geval stukken goedkoper.

Ik heb epifanes hb coat gebruikt als grondlaag(dit spuit echt geweldig) en kost voor 750 ml ongeveer €40,-

Natuurlijk wat 2 k plamuur maar dat heb ik sowieso op voorraad voor de boten ,kosten nihil.

Aflak epifanes polyurethaan € 43,- voor 750ml en €9,50 voor de spuitverdunner, helaas vanwege ongeduld dit keer twee behalve de verdunner daar heb je echt maar heel weinig van nodig.

Dus in het totaal nu aan het frame en andere delen ruim gerekend €150,- dat ga je met spuitbussen als je het goed doet echt niet reden. Plus dat de alkyd lak uit spuitbussen niet benzine bestand is , dus met tanken niet knoeien:lol:.

Hoe je het ook doet in beide gevallen heb je er veel werk aan. Je zou er voor kunnen kiezen om je Vespa bij een carrosserier binnen te schuiven maar juist in de huidige situatie vond ik het prima om er lekker veel tijd en energie in te steken door het zelf te doen. De verf heb ik online besteld ( Misschien is autolak nog wel beter/goedkoper) de spuit had ik toch al en de compressor leen ik van het werk in dit geval

aangepast door Bowyer
  • Like 1
Link naar reactie

@Bowyer mij punt is/was:

Als het niks mag kosten pak een pot verf, borstel, een rolletje en verven maar... Spuitbussen zijn duur en het resultaat trek meestal op niks.

Een goeie Hammerite blijft er ten minsten ophangen  B)

  • Like 1
  • Haha 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie
9 uur geleden, jeansprint zei:

@Bowyer mij punt is/was:

Als het niks mag kosten pak een pot verf, borstel, een rolletje en verven maar... Spuitbussen zijn duur en het resultaat trek meestal op niks.

Een goeie Hammerite blijft er ten minsten ophangen  B)

Punt gemist.  Ik kreeg de indruk dat je bedoelde dat je met goed kwaliteit lak en een fatsoenlijke roller ook hele mooie resultaten kunt halen.

Zal wel mijn naieviteit zijn dat ik het niet begrepen heb.

Dat spuitbussen duur zijn geef ik zelf meen ik ook al aan en hammerite is pas echt ronduit kut.

  • Like 1
Link naar reactie
8 uur geleden, Bowyer zei:

Punt gemist.  Ik kreeg de indruk dat je bedoelde dat je met goed kwaliteit lak en een fatsoenlijke roller ook hele mooie resultaten kunt halen.

Zal wel mijn naieviteit zijn dat ik het niet begrepen heb.

Dat spuitbussen duur zijn geef ik zelf meen ik ook al aan en hammerite is pas echt ronduit kut.

Met kwaliteitsverf en duurdere verfrolletjes...kan je op vlakke en niet te grote platen ( en in relatief stofvrije ruimte en mits heel fijn schuren ) toch een "behoorlijk mooi" resultaat krijgen.

Hammerite is een "perfect verfke"... zeker als je op zoek bent naar een "woeste, groffe, brutte en ruige look" :D

 

aangepast door Vespaciao
Link naar reactie
Op 21/4/2020 om 23:33, Bowyer zei:

Ziet er netjes uit hoor! De looks die je bij de autospuiter vandaan krijgt lukt je met een spuitbus maat zelden.

Ik ben zelf mijn hele Vespa aan het spuiten maar wel met compressor en 2k lak maar wel buiten.

Helaas niet de mogelijkheid om dit binnen te doen dus een en ander   is nogal afhankelijk van het weer.

Afgelopen weekend een poging gedaan maar eigenlijk te veel wind en dus te dicht op hetgeen gespoten moet worden on te voorkomen dat alle lak wegwaait en dus zakkers en een hoop stof. aankomende week schuren met 360 een hopelijk aankomend weekend nog een keer.

Kortom zelf spuiten blijft lastig:D:D

Als je een laagje stopper filler over je loper legt kan je deze mooi wegschuren zonder door de lak er rondom te schuren. 400-600-800-100-1500 en polijsten. Spaart je een rondje schuur/spuit/kuiswerk.

In de carrosserie komen ze zeker ook niet 100% perfect stof en lopervrij uit de spuitcabine.

Mijn vader heeft ooit eens 3liter epifanes gekocht om onze poncelet te vernissen  ze staan er inmiddels 15jaar. :unsure: Hoe je voor een hele zeilboot de moed bij elkaar krijgt.. chapeau!

 

Link naar reactie
Op 1/5/2020 om 01:34, Frissenappel zei:

Als je een laagje stopper filler over je loper legt kan je deze mooi wegschuren zonder door de lak er rondom te schuren. 400-600-800-100-1500 en polijsten. Spaart je een rondje schuur/spuit/kuiswerk.

In de carrosserie komen ze zeker ook niet 100% perfect stof en lopervrij uit de spuitcabine.

Mijn vader heeft ooit eens 3liter epifanes gekocht om onze poncelet te vernissen  ze staan er inmiddels 15jaar. :unsure: Hoe je voor een hele zeilboot de moed bij elkaar krijgt.. chapeau!

 

Bij Betere beschouwing waren er toch ook nog wat plekjes waar de lak er best wat dikker op had mogen zitten. Dus het hele spul ligt nu geschuurd klaar om nog eens gespoten te worden.

Ik ga denk ik maar eens met mijn werkgever overleggen of ik de hal mag gebruiken op een zaterdag.

Een boot schilderen is niet zo spannend hoor mits je een goede schuurmachine hebt of liever meerdere voor verschillende doeleinden. Het mooie van de romp van een boot is dat het meestens hele grote vlakken zijn. Als je dan al een klein beetje hebt kunnen oefenen dan is het prima te doen.

Met een goede roller is een open zeilbot van net geen zes meter in een uurtje gerold.

Wat is een poncelet? Heb je die vernis nog?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...