Jump to content
Vespaforum.be
BjornDJ

Restauratie project gl misa 63

Recommended Posts

zeer gaaf, maar de body oogt een andere kleur als de onderdelen? duotoon? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
6 uur geleden, pdvd zei:

zeer gaaf, maar de body oogt een andere kleur als de onderdelen? duotoon? 

Volgens mij is dat gewoon de primer.. :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
52 minutes ago, Dries adams said:

Volgens mij is dat gewoon de primer.. :D

Nee, nee zelfde kleur. :D

Share this post


Link to post

fase 3 ondertussen, we gaan beginnen opbouwen.

Frame en onderdelen gelakt in de originele champagne kleur en we beginnen met een volledige revisie van de vork, trekken van de kabelboom en gainen

IMG_0550.jpg

IMG_0554.jpg

IMG_0556.jpg

IMG_0564.jpg

IMG_0566.jpg

IMG_0567.jpg

IMG_0568.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0572.jpg

IMG_0573.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Amai.. good busy! :wub:

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Ben vanavond es gaan kijken! Fenomenaal kleurke! Komt helemaal goe Bjorn. 

Share this post


Link to post
9 hours ago, BjornDJ said:

IMG_0573.jpg

Moet daar normaal gezien niet een stofkap tussen de voorvork en de lagerschaal gemonteerd zitten?

dustcap.png

  • Like 1

Share this post


Link to post

Yep, en boven de daarop liggende framelagerschaal ook (hebben we gisterenavond tot groot jolijt gemeld :P).

Share this post


Link to post

En zorg dat ze goed strak zitten anders kom je aan de bovenkant niet uit en kom je schroefdraad te kort, oftewel het juiste gereedschap gebruiken wat er speciaal voor gemaakt is. Ook die onderste schaal die in het frame geperst wordt goed strak erin persen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Héél knap, maar die 2 boutjes voor je spatbord mmm...de originele zijn nog te verkrijgen. ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
6 minutes ago, Wilby said:

Héél knap, maar die 2 boutjes voor je spatbord mmm...de originele zijn nog te verkrijgen. ;)

Hallo, ja idd heb er zitten achter zoeken. Weet jij ze staan?

bedankt 

Share this post


Link to post
13 hours ago, Edwin said:

Tof, bedankt en besteld :) (originele zater er niet meer op, ik heb een hele zoektocht achter de rug achter stukken om tot een complete vork te komen <_<)

Share this post


Link to post

Leuk om te volgen, ik ga vanmiddag een gl a misa ophalen. 

Screenshot_20191117_222701_nl.marktplaats.android.jpg

Share this post


Link to post
6 minutes ago, Johanc said:

Leuk om te volgen, ik ga vanmiddag een gl a misa ophalen. 

 

Succes ermee, zo te zien staat hij mogelijk nog in de o-lack? Ik zie wel wat foto's verschuinen op het forum.

@Frederik9111is dit niet het gele kleur zoals de jouwe?

Share this post


Link to post

 

19 minuten geleden, BjornDJ zei:

Succes ermee, zo te zien staat hij mogelijk nog in de o-lack? Ik zie wel wat foto's verschuinen op het forum.

@Frederik9111is dit niet het gele kleur zoals de jouwe?

Dat blinkt toch nét iets te veel om o-lack te zijn, denk ik. Maar lijkt idd op mijn (uiteindelijk) kleurtje.

AB5647DA-B7C6-4981-B6B7-653DE7EACBD9.jpeg

Edited by Frederik9111
  • Like 2

Share this post


Link to post

……………………………....en Jonas van Geel en de "omstreden" Bart de Pauw ( van de Biker Boys ) keken erop toe...en zagen dat het goed was ;) :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

voila, zij (ons Mira) begint vorm te krijgen. 200cc blokje gemonteerd (thx to @Frederik9111), vorkje gemonteerd, koplamp, achterlicht, kabelboom, omvormer 6v > 12v, nieuwe onderdelen stuurhuis, nieuw remschakelaar, nieuwe rubbers, enz... enz... en gaan we in rechte lijn naar de afwerking en klaar is Kees :). Misschien wel wat te vlug want het was initieel een winter projectje :o

 

 

IMG_0575.jpg

IMG_0616.jpg

IMG_0621.jpg

IMG_0634.jpg

IMG_0635.jpg

IMG_0641.jpg

IMG_0660.JPG

IMG_0630.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

Niet te bescheiden nonkel Bjorn :) 

 

  • Like 4
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Supermooi! En tsja als je alle onderdelen eenmaal hebt en het blok is goed dan is de boel zo in elkaar gestoken. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Voilà, ons Mira (nickname ^_^) is klaar. From zero to Hero.

Was initieel niet voorzien, maar heb ze nog een afgewerkt met een 215cc pinasco, een 26/26 pinasco carbu, een sip 3.0 uitlaatje  en een streamline zadeltje :P

 

IMG_9996.jpg

IMG_0889.jpg

IMG_0890.jpg

IMG_0891.jpg

IMG_0892.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post

Bjuutieful! :o

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 minute ago, Frederik9111 said:

Bjuutieful! :o

tankjoewel Free  en dankt voor de minuten, uren, dagen ondersteuning

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By 13spider
      beste ben in het bezit van een struzzo VL1M staat op de motor ben deze aan het opmaken en zoek nog wat onderdelen misschien kan iemand mij helpen alvast bedankt
      mvg
      Erwin
    • By Eugene
      Collega's
      Ik ben bezig het elektrische gedeelte van een half gerestaureerde gl150 te herstellen. Nu loop ik tegen iets aan wat ik niet kan verklaren en heb daar wat hulp/advies bij nodig. De volledige verlichting is bij de schakelaar aangesloten zoals aangegeven in de bijlage 'verlichting vespa'. Tevens heb ik een elektronische ontsteking ingebouwd van het merk Pinasco.
      Ik heb van de bijlage 'pinasco.png' bij de omvormer de massadraad aangesloten (meest linker pin) en de gele draad die van de ontsteking komt (tweede pin van links) maar NIET het deel waar de rode streep boven staat. Ik heb de gele draad dus NIET naar de verlichting aangesloten. Van de volledige kabelboom is nu alleen de massadraad aangesloten op de omvormer en de rode motorstop draad op de ontsteking.
      Toch brand mijn verlichting! Alle verlichting, ook het achterlicht, brand en werkt naar behoren. Kan iemand dit verklaren?
      Als ik de gele draad naar de verlichting wel aansluit, zoals in het schema is aangegeven, heb ik kortsluiting en gaat meteen het licht uit.


    • By VL1T
      Hoi,
      Ik ben op zoek naar de specificaties/kenmerken van een Vespa type VL1T gemaakt in Italie, Belgie of Frankrijk. 
      Wat zijn de verschillen op basis van het land van productie of hoe kan je herkennen in welk land hij is gemaakt?
      Ook voor restauratie doeleinden is het fijn te weten waar de verschillen liggen.
      Alvast bedankt!
      David
    • By Niels_1977
      Ik heb 6 week terug een gave Vespa Misa GLB gekocht voor een erg net bedrag, erg blij mee dus, en al erg veel reparatie werk aan verricht.
      Oa kabelboom compleet vervangen, alle bedienings kabels vervangen, roest behandelt met owatrol, en schokbrekers vervangen.
      Ik wil de scooter zoveel mogelijk barnfind-look houden, en alleen het meest noodzakelijke vervangen.
       
      Als laatste probeer ik nu de motor te starten, en dus de electra goed werkend te krijgen.
      De accu is al geinstalleerd, en het remlicht en achterlicht plus kleinlicht voor werken goed. 
      Echter een goede vonk bij de bougie via vliegwiel/grondplaat ronddraaien met accuboor levert geen vonk op.
      Ik heb de condensator en bobine al vervangen, het vliegwiel heb ik tweedehands gekocht, en ik heb het vermoeden dat de magneten van dit vliegwiel te zwak zijn, aangezien bij draaien van vliegwiel mbv de accuboor, geen enkele spoel stroom oplevert.
      (toeter werkt niet en verlichting ook niet)
      Het lijkt dat ik soms wel getik hoor, alsof er ergens een stroom ontlading is, maar waar geen idee.
      Contactpunten zijn ook vervangen en gestelt op 0,37. (heb geen voelermaten die bij elkaar 0,38 zijn)
      Wie kan mij helpen met dit 6 volt systeem weer aan de praat krijgen?
      Voor nu denk ik dat de boosdoener de magneten in het vliegwiel zijn, aangezien ik nergens stroom krijg, dus als iemand nog een vliegwiel plus grondplaat set heeft voor en Misa GLB uit 1961, in goede conditie, graag!
      Ik wil proberen eerst het 6 volt systeem aan de praat te krijgen, zou tof zijn als de scooter zo origineel mogelijk blijft.
      (ombouw naar 12 volt systeem is laatste optie)
       

    • By charles 22
      hallo, ik ben een struzzo 1955 aan het restaureren om deze regelmatig te gebruiken voor thuis-werkverkeer. 
      ik ben jammer genoeg al een viertal keren geopereerd aan rug met als gevolg dat er momenteel 3 wervels gefixeerd zijn. 
      Daardoor zou ik graag de schokbrekers eventueel vervangen door iets "aangenamer" model doch ik zou graag weten of hier 
      al iemand ervaring mee heeft?? Bij sip heb ik al de performance gezien doch is dit duidelijk voelbaar in het verkeer of zou ik 
      toch voor een originele gaan?? graag advies van iemand die hier dus ervaring mee heeft...
      Nu heb ik het motortje volledig gereviseerd in samenwerking met maskes in Rijen met  dank voor de goede opvolging.
      Ik zoek eerst de struzzo mechanisch in orde te zetten en tijdje mee rijden,  indien ik er "gelukkig" van word ga ik hem volgend jaar
      volledig terug origineel zetten. grt carl
×
×
  • Create New...