Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wilby

Leden
  • Aantal items

    188
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    10

Wilby last won the day on October 25 2017

Wilby had the most liked content!

Community reputatie

101 Excellent

1 Volger

Over Wilby

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

775 profielweergaven
  1. Wilby

    probleemstelling 1 en 2 .. PX en PK

    Leuk dat het opgelost is Cult, maar kan je even uitleggen wat het verband is tussen niet starten met de kick en de koppelingsveren? Indien anderen zich geroepen voelen om dit uit te leggen, graag.
  2. Wilby

    VESPA ACMA

    ACMA is een historisch Frans merk van scooters en transportscooters. Vespa 125 cc, vervaardigd door ACMA De bedrijfsnaam was: Ateliers de Constructions de Motorcycles et Accessoires, Fourchambault. Dit was een motorfietsmerk dat in 1949 werd opgericht maar pas vanaf 1951 onder licentie 123-, 147- en 173cc-Vespa-scooters samenstelde. Vanaf 1953 werd hier ook de Trivespa transportscooter gemaakt. De fabriek stond in Fourchambault, het kantoor in Parijs. De productie van scooters eindigde in 1962. Men produceerde ook de Vespa 400.
  3. Wilby

    Windscherm vs herrie

    Heb het ook geprobeerd je vangt inderdaad veel meer wind dus ook lawaai zonder scherm, veel heeft te maken met hoe snel je rijdt. @Thomas, wat is een goede helm, integraalhelm? Ik denk er niet aan om dat op mijn kop te zetten op een Vespa. Ik heb 2 helmen, een mooie dure Vespa helm die onder mijn zadel past, waardeloos, de wind blaast er zo door met een enorm kabaal in je oren tot gevolg, gebruik hem bijna nooit meer, en een klassieke retro helm type Bell, veel beter maar geen vizier. Ik denk eraan om mij hetzelfde type aan te schaffen met een vizier dat in de helm schuift.
  4. Wilby

    Schokdempers vervangen of reviseren

    Vooraan remmen met een oldie, is gelijk aan zelfmoord! Er zijn trouwens versterkte veren te verkrijgen maar dan nog, voorrem nooit gebruiken is de kunst.
  5. Wilby

    Plastic aan goudprijs !

    Voor ne 650 is dat geen geld!
  6. Wilby

    Zijpoot raakt bij linkse bochten

    De beugel van de zijpoot is inderdaad véél te slap gemaakt, elke keer dat je hem gebruikt gaat hij een mm naar beneden na een tiental keer is dat een cm. Zo hoog mogelijk naar boven plooien en als je hem constant gebruikt zou ik er een versteviging laten oplassen zodat hij niet meer naar beneden kan plooien. Is een véél voorkomend probleem, ik ken iemand die zijn Vespa daarvoor verkocht heeft, hij vond het niet meer veilig.
  7. Wilby

    PX hapert op lage toeren.

    Ben uiteraard blij dat het' hopelijk ' opgelost is maar wat denken de andere dokters hier van, vooral over die blauwe kleur van de krukas? Trouwens dat het geen gewone 125 was had ik redelijk rap door, dat ding ging als een speer.
  8. Wilby

    Welk model heb ik? HELP

    @ sidvespa, ik zie ook wel dat het een curry is maar als hij een stevig basis heeft en de motor is nog bruikbaar dan is hij toch niet gerold voor 800 €. Als we nu nog fotos te zien krijgen van het gezandstraalde frame dan kunnen we er misschien iets meer overzeggen. Trouwens @ Kev ,ge moogt mij ook eens een foto sturen in PB van die rotte kas uit Duitsland, ik heb het nogal voor rotte kassen, soms kan ne mens daar iets schoons van maken.
  9. Wilby

    Vespa sprint 1966 wil niet blijven lopen

    Je hebt de benzineslang vervangen, héél belangrijk de lengte van de slang. Indien ze te lang is, luchtbellen = te weinig benzine.Verder belangrijk, mengschroef 1,5 uitgedraaid.
  10. Wilby

    Welk model heb ik? HELP

    Voor 800,00 kan je niet gerold zijn ook al is het een curry, maar de voornaamste vraag is niet beantwoord, wat staat er op de papieren , als die er al zijn? Trouwens dat zandstralen is een goed idee, kan je meteen zien of het inderdaad een Curry is. Met een beetje geluk heb je een redelijk gave basis en dan kan je wat investeren om de nodige papieren te bekomen.
  11. Wilby

    PX hapert op lage toeren.

    Ik kijk met spanning uit naar de diagnose.
  12. Wilby

    PX hapert op lage toeren.

    Zal eens aan de slag gaan met andere sproeiers. Wat ook bizar is , er is een gat geboord bovenin de luchtfilter naast de bevestegingsschroef waarschijnlijk met de bedoeling van meer lucht te geven, ipv het hartje uit te boren.
  13. Wilby

    PX hapert op lage toeren.

    Carbu helemaal gereinigd .Geen idee van welke cilinder er op zit, het is een 20/20 carbu.
  14. Wilby

    PX hapert op lage toeren.

    Hallo, ik heb hier een PX125E van 2007, rijdt prima maar bij het lossen van het gas hapert hij even en dan trekt normaal door, zolang men gas geeft geen enkel probleem. Ook bij traag rijden met weinig gas schokt hij constant en niet omdat ik in een te hoge versnelling rij. De katalysator is verwijderd, er zit een SIP Road op, Bougie B8HS, Sproeiers: lucht 190, mengbuis: BE4, hoofdsproeier :118, luchtschroef staat op -2 toeren maar ik denk dat hij iets te arm staat volgens kleur bougie. Ik heb de carburator gereinigd en vastgesteld dat de krukas blauw ziet, zie foto, ik ken de voorgeschiedenis van deze motor niet dus weet niet wat er mee gebeurd is of wat er juist i zit van cilinder enz..
  15. Wilby

    Luchtfilter PX200

    Bedankt Thomassker.
×