Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    294
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

166 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,208 profile views
  1. Is een PX125 /TS blok, komt een Pinasco Magny Cours ST 177cc kit op met Pinasco Power Clutch, BGM BigBox Touring en 24/24 carb.
  2. Deze zou ik ook zo laten moest het de mijne zijn. Moest je toch overwegen om te restaureren, het glasparelen geeft een mooi resultaat, ik ben er fan van.
  3. Wat het reinigen van je motorblok betreft er gaat niets boven een glasparelstralen voor mij. Hieronder het blok dat ik morgen ga monteren voor en na.
  4. Ik heb deze voor het eerst deze besteld, weet niet of het een meerwaarde is, is wel 10,00€ duurder dan de gewone set. Morgen ga ik een motorblok daarmee monteren. Vorig blok deed ik met een gewone set en een fijn laagje siliconen dichting op de carterhelften. Geeft goed resultaat maar is toch een beetje een smeerboel om aan te brengen en daarna opkuisen wat er uitgeperst wordt. Daarvoor deed ik een blok met alleen dichting en die staat toch steeds een beetje vochtig onderaan, vandaar dat ik nu dit eens probeer.
  5. Frederik, die metalen schaaltjes voor uw onderdelen da's handig hé maar het slijtage metaal in uwe motor gaat in uw roullementen blijven plakken. Schonen Toile sirré. Trouwens Bjorn ik volg dit mooie project op de voet, succes.
  6. Ik denk niet dat je daarmee papieren gaat krijgen , alleen je vignet E705 dit naar je verzekering sturen en met het roze formulier dat je daar krijgt naar de DIV en die gaan je papieren bezorgen.
  7. Is mij gisteren probleemloos afgeleverd in Vilvoorde. Na 10 x geprobeerd te hebben om mijn bijlagen in te voeren via MinFin , nochtans in pdf zoals gevraagd, heb ik het opgegeven. Op het kantoor: O ja we weten het , wij krijgen veel klachten daarover
  8. Als je Vespa uit het buitenland komt heb je een vignet E705 nodig. Aanvragen in een douanekantoor, met aankoopfactuur van de vorige eigenaar, niet van de tussenpersoon in België en laatste inschrijvingsbewijs. Je kan dit ook via MinFin doen maar mij is het dit weekend niet gelukt om de bijlagen mee door te sturen dus ben ik gisteren naar het douanekantoor geweest en kreeg het vignet mee. Vignet E705 naar je verzekering sturen die je dan het roze formulier voor de DIV opstuurt. Dan afspraak maken bij DIV voor inschrijving en alle bovenvermelde paperassen meenemen. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.
  9. Lijkt inderdaad iets mis met die vork, maar die kan je vervangen. Laat misschien eerst uwe Vespa eens nakijken door een kenner om te zien of er nog mankementen zijn.
  10. Ik volg dit al een tijdje en om even duidelijk te zijn: Je hebt een VBB chassis met een VNB6M motor met 4 versnellingen en omdat er op de plaats waar een middenmat moet zitten, voetrails zitten en de helmhaak niet klopt (?) zou het kunnen een curry kunnen zijn. Ik ben niet de grote specialist en leer alle dagen bij, maar als dit aanwijzigingen zijn van een curry dan zie ik op de diverse ritten 30% curry's rijden, en heb ik er zelf ook een. Wat veel belangrijker is, uw voorvork maakt lawaai, zet uwe Vespa eens op zijn poot en neem de vork beneden en boven uw stuur vast en probeer dit eens een en weer te bewegen om te zien of er speling op uw vork lagers zit. Zet een blok onder uw achterste schokdemper zodat uw achterwiel van de grond staat en neem uw wiel vast boven en onder en probeer het te bewegen, er zit altijd een klein beetje speling op maar als dit te veel is, gegarandeerd problemen. Natuurlijk moeilijk te zeggen wat is normaal en wat is te veel, vraagt wat ondervinding. Wat betreft het vermogen/topsnelheid, is de motor gereviseerd? Indien ja, hoe? Ik heb al motors gezien die gereviseerd waren en waarbij de carterhelften niet uit elkaar geweest waren, waarschijnlijk bij een tovenaar. Eerst nakijken, draait hij mooi stationair, hapert hij niet bij gas geven, schakelt hij vlot en werkt de koppeling goed. Dan nakijken , vise platinees ok, bougie ok, voorontsteking ok indien dit allemaal ok is , eventueel motorolie aflaten en zien hoeveel er uit het blok komt en of ze naar benzine ruikt. Als dit allemaal ok is dan zal uw motor aan revisie toe zijn denk ik. En nu aan de specialisten om mij te corrigeren.
  11. Ik weet niet of het lukt zonder de aanpassing, maar stond een paar maanden geleden voor het zelfde dilemma. Het blok was al dicht maar heb dan toch maar beslist om uit te frezen en heb er tot nu toe nog geen spijt van, loopt prima.
×
×
  • Create New...