Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

152 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,083 profile views
  1. Beste Bart, ik weet niet wat u relatie is met de organisatoren van deze rit maar aangezien u hier al een paar jaar de flyer publiceert, richt ik mij tot u. Eerst het positieve, goede organisatie, verwelkoming, ontbijt, pasta, drank, uitleg, locatie enz... Maar dan, jullie kunnen misschien al eens op de flyer wat meer uitleg geven, bv dat het een gemoedelijk familieritje is met nogal wat onervaren Vesparijders en wat info over parking voor mensen die van ver komen met de auto + aanhangwagen of cammionette . Ok het was rot slecht weer, we hebben ogv 1h in de gietende regen gereden maar begin en einde was het relatief droog. Rit van 2h aan 35 km/h. Weet u dat ik zelfs eens 42 km/h moeten rijden heb om te kunnen volgen! Ik kom daar regelmatig met onze wielerclub, wij rijden sneller met de fiets. Het was niet alleen door het slechte weer dat er veel mensen afgehaakt hebben voor het 2e deel, +- 40 deelnemers waarvan een 6 tal PXen die ook vonden dat het véél te traag ging en afgehaakt hebben, nog 2 echte oude Vespas en voor de rest plastieken die in elke bocht dachten dat de wereld ging vergaan. Ieder zijn ding, moet kunnen maar geef tenminste de juiste info en dan is iedereen blij. Met vriendelijke groeten, William.
  2. Ik heb die van Pinasco, héél tevreden van.
  3. Wilby

    Project 1963 vbb2t

    Ik heb alleen ervaring met Sprint, VNB en Px maar volgens mij komt de kabel van je voorrem langs de verkeerde kant uit je stuur, moet die niet rechts zitten?
  4. Wilby

    Project 1963 vbb2t

    Ik denk dat nero dit bedoeld.
  5. Wilby

    Warmloper 125cc

    Nero, dit is een van de dingen waar ik mij alle lange tijd vragen bij stelde, als je redelijk lang bergaf rijd zonder gas te geven beweegt je piston evenveel als bij lage snelheid te rijden, maar dan wel zonder smering. Is een goede tip die waarschijnlijk niet veel gekend is. Dus bij vrij uitbollen ook af en toe eens gas geven. Specialisten, correct me if i'm wrong.
  6. Wilby

    Project 1963 vbb2t

    Geen idee eigenlijk dat dit de resonantie zou stoppen, maar alvorens te lassen of dergelijke zou ik toch eens een paar testen doen, bv op de scheur en spanvijs ( sergoint of sergeant) spannen en een eindje rijden om te zien of er een verschil is met en zonder. Zelfs indien dit de resonantie veroorzaakt zou ik zo verder rijden op voorwaarde dat de scheur niet groter wordt. Uiteindelijk heeft iedere oldtimer Vespa zijn eigen geluidjes, trillingen enz... dit maakt deel uit van de charme van een oldtimer, mijn mening.
  7. Wilby

    Project 1963 vbb2t

    Mooi, ivm de scheur in het beenschild, nu je al de moeite gedaan hebt om originele kleur te bekomen, waarvoor proficiat met het resultaat, zou ik aan de bovenkant een laspuntje zetten om het geheel te stabiliseren , daarover komt de beenschildrand dus dat zal je niet zien. De rest van de scheur zo laten, als je gaat lassen moet je de lasnaad afslijpen en blijf je de herstelling zien, terwijl je de scheur zo laat is dit eigen aan de ouderdom van de Vespa en gaat perfect samen met de originele toestand waarin je hem nu gezet hebt. Proficiat met je werk.
  8. Is dit geen tikfout en moet het VSR1T Cosa 200/ 2 zijn ipv VSK1T en is die 1979 cc de cilinderinhoud maar hebben ze de komma vergeten 197,9 cc. T'is er ene van Enghien en daar zitten raar mannen ze, hé Nero.
  9. Geen GPS nodig , gewoon de pijlen volgen.
  10. Wilby

    Faro basso

    Mooie Vespa, zie een badge van Vespa Club Aalst, t'is morgen hun clubrit , meerijden zou ik zeggen. Tussen 11 en 13h vertrek in Appels bij Dendermonde.
  11. Heb er nog een op mijn Vespa, is de oude plaat van mijn vader zijn BSA uit de jaren '50.
  12. Ik snap niet dat je zo een knappe Vespa die op het eerste zicht in prima conditie was, gaat afschuren en herschilderen. Voor zover ik kan zien op de eerste foto is die voor mij véél meer waard zoals hij was. Ik heb het ook gedaan hoor maar alleen omdat het chassis rot was, maar zou het nooit meer doen bij een Vespa met goede basis. Ieder zijn gedacht zeker.
×
×
  • Create New...