Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    449
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

326 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport (Verkocht)
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973 Pinasco
    Vespa PX/GS Polini
    Vespa PX200E 1985
    Vespa GS150 MISA 1960

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,854 profile views
  1. Wilby

    Revisie GS150 motor

    Normaal een NGK B7, maar met de hoge compressiekop B8.
  2. Steek je kabel onderaan eens in een boormachine dat links kan draaien, indien de teller dan wel werkt zit het probleem onderaan aan het wormwiel of de wielas. Wel links laten draaien!
  3. Wilby

    Dellorto UB 15 BS

    Iemand die een deftige Dellorto UA 15 BS carbu te koop heeft, liefst in goede staat of minstens de behuizing en vlotter in goede staat? Sorry, titel topic verkeerd , moet UA 15 BS zijn.
  4. Wilby

    Te koop

    Je bedoeld waarschijnlijk , van die allerlei ? 🙄
  5. Wilby

    Revisie GS150 motor

    Vandaag wat getest met de GS, nadat ik eerder de stand van de naald op 2 had gezet heb ik de nevensproeier vergroot van 45 naar 50 dit gaf als resultaat dat de motor op lage snelheid/toeren niet goed draaide, stotteren en een irritant geklepper. Ben dan terug naar nevensproeier 45 gegaan en de hoofdsproeier van 105 naar 106. De motor loopt perfect nu en pakt beter aan vanuit lage toeren en draait ook perfect op lage snelheid/toeren. Ik sta wel versteld van de invloed dat die nevensproeier heeft op de manier van draaien van de motor. We leren alle dagen bij.
  6. Zuiger 54,4 zal dus 125cc zijn, ik gok op ACMA '52.
  7. Indien er de juiste sproeiers inzitten zal je toch moeten gaan zoeken naar valse lucht denk ik.
  8. Nee, maar dat kan je wel vinden, is hier trouwens al vermeld in andere topics, beetje zoeken he. Met de diameter van de krukas ben je niet veel want aan de onderzijde is de speling veel meer. Je moet meten vanop de zitting van je lager op de krukas tot de bovenkant van je krukas en dan vanaf de binnenkant van je lager tot je inlaatvlak, maat 1 + speling moet maat 2 zijn.
  9. Als je de maat neemt van de krukas vanop de zitting van de lager tot de bovenkant van de wang en daar de nodige speling bijtelt moet je er ook komen. Je kan eventueel eerst uitdraaien tot de maat van de krukas, dan eens monteren en daarna verder uitdraaien met de juiste speling.
  10. Sorry, ik wil niet moeilijk doen maar diene in dat filmpje is nen dikke prutser met al zijn streepjes, krasjes en plakband, zijn carter is precies een streepjescode, hoe ingewikkeld kan je het maken.
  11. Wilby

    Revisie GS150 motor

    Carbu staat correct, weet jij wat de functie is van de stand van de naald Pieter?
  12. Wilby

    Revisie GS150 motor

    Hé Nero, sproeier is 105 en stationair 45 is niet verstopt.
×
×
  • Create New...