Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Posts

    465
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport (Verkocht)
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973 Pinasco
    Vespa PX/GS Polini
    Vespa PX200E 1985
    Vespa GS150 MISA 1960

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,970 profile views

Wilby's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare

Recent Badges

337

Reputation

  1. Wilby

    PX150 & P150X

    https://www.vespafarben.de/
  2. Na stilstand voor je hem start deksel van vlotterkamer afnemen , benzinekraan openen en kijken of je vlotter iets naar omhoog komt, eventueel op je vlotternaald duwen totdat je benzine ziet komen, deksel terug opzetten en proberen te starten.
  3. Nero, het schema is wel juist maar is vanaf VS2 tot VS5 en GS160. Bij de VS1 gaat de ontsteking idd niet over de batterij, zie schema.
  4. Op een GS is het moeilijk te weten of er overspanning is want de batterij wordt alleen gebruikt voor de ontsteking, claxon en achterlicht zoals te zien in bijgevoegd schema, dus gaan je lampjes niet stuk gaan, eventueel het achterlicht maar dat word maar kort onder spanning gezet. Ik heb al een paar keer de voltage van de batterij gemeten na een lange rit en kom steeds op 6,2 v uit waaruit blijkt dat er waarschijnlijk geen overspanning is.
  5. Wilby

    PX150 & P150X

    Tot 2 jaar geleden vond je op Le Bon Coin vooral in de regio Parijs PX-en in goede staat aan 1000 a 1200€ , je moet nu eens ene proberen te vinden onder de 2000€ ze hebben het daar ook al goed begrepen en hier is het nog erger aan het worden.
  6. Een goede ouderwetse batterij met zuur in, al de rest is rommel en gaat stuk. Heb het gehad met mijn Sprint en onlangs nog met een GS met een nieuwe gelijkrichter, vierkant blokje met 4 aansluitingen, gel batterij vervangen door een goedkopere met zuur en probleem opgelost. In mijn eigen GS zit nog altijd de originele gelijkrichter met een zuurbatterij van 40€. Op de originele platte, ook met zuur ben ik al maanden aan het wachten bij Maskes, is wel te krijgen bij Pascoli aan 150€ + een pak verzendingskosten. Misschien zijn er betere oplossingen zoals elektronische ontsteking 12v zonder batterij , maar dan praten we over andere bedragen.
  7. Binnenkant tunnel en bodemplaat niet geschilderd of behandeld tegen roest?
  8. Ik heb hier nog een en ander liggen, cilinder + kop MotoVespa 150S in redelijk goede staat en nog niet opgeboord geweest. Heb ook nog een nieuwe Gol zuiger 57,2= eerste overmaat voor een GL, ben niet zeker of deze dezelfde is als MotoVespa 150S. Alles mag weg voor 75€.
  9. Denk dat dit niet veel uitmaakt, is om een betere hechting van de las en roest tussen de 2 delen te voorkomen.
  10. Dit vind ik wel een goed idee, koper lasprimer, ga ik bij een volgend project ook een uitproberen, is te verkrijgen bij Crop. Zie topic Snellestinus okt 2020.
  11. Vermits de draad in het centrale stuk van je vliegwiel toch al stuk is zou ik de koppen van de rivetten afslijpen zo kan je de fan en het vliegwiel eraf halen, het centrale stuk kan je dan aftrekken met een trekker en daarna vervangen, denk dat dit apart te verkrijgen is.
  12. Dat is zoals diene die zijn steak meebrengt naar een restaurant en aan de kok vraagt om hem te bakken. Veel succes , by de way er staan een heleboel filmpjes op Youtube hoe het moet.
  13. Wilby

    Krukas loopt aan.

    Is vrij duidelijk dat deze opgelast is, vandaar waarschijnlijk uw probleem.
  14. Wilby

    Batterij GS 150

    Hé N!ce, als die linkse nog in redelijke staat is willig die wel overkopen. Je kan me bereiken op 0478/332308. Grt, Wilby
×
×
  • Create New...