Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    431
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

311 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport (Verkocht)
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973 Pinasco
    Vespa PX/GS Polini
    Vespa PX200E 1985
    Vespa GS150 MISA 1960

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    Belgiรซ

Recent Profile Visitors

1,766 profile views
  1. Lager opwarmen met warme luchtblazer, een speciale tool heb je zelfs niet nodig, een stukje buis van de diameter van de binnenring van de lager en van gepaste hoogte, een ring met een gat van 12mm daar draai je de moer op van je koppeling of aan de andere zijde je vliegwiel en zo trek je de lager op je krukas, kloppen is geen goed idee. Je kan op die manier ook je krukas met de lager erop in je carter trekken.
  2. Scooter Center, onmisbaar voor het monteren van een motor.
  3. Wilby

    Resto VNB4

    Wat doet een mens in corona tijden, gerestaureerd in 6 weken. 1303771750_RestoVNB42020.mp4
  4. Is er geen nummer binnenkant achterwielkast links, dus niet onder de linkerbil maar aan de kant van het achterwiel.
  5. Dank u Nero, duidelijke uitleg. ๐Ÿ‘
  6. He Niels is inderdaad ook M7. De gegevens voor largeframe motoren heb ik dat is tussen 11 en 15 Nm en heb ik ook toegepast op de ander bouten, maar die vier blinde moeren met borgplaatjes die hebben een doel, de vraag is welk. Ik heb vastgesteld dat indien ik die 4 moeren op 13 Nm aandraai de krukas niet vlot draait, dus ik vraag mij af of het niet de bedoeling is om die moeren gewoon tegen te draaien en ze dan te borgen.
  7. Is er iemand die een lijst heeft met de aantrekmomenten van de carter bouten voor wideframe, vooral voor de 4 bouten die achter de ontsteking zitten. Wat is trouwens de reden dat die een borgplaatje hebben en geen gewone veerring zoals de andere carter bouten?
  8. Niks vergeten Bjorn, stofkap onder de lagerschaal?
  9. Geen probleem Bjorn, je mag hem van mij er laten tussen staan. ๐Ÿ˜‰
  10. Ik denk dat deze foto van ergens anders komt.
  11. Knap gedaan maar er zit wel iets in het filmpje dat niet klopt. ๐Ÿคจ
  12. Wilby

    Revisie GS150 motor

    Ik ga een Grand Sport zuiger en de keerringen van BGM bestellen. Dus ik volg de wijze raad van wijze mannen! ๐Ÿ˜‰
  13. Wat ik wel eens gehad heb bij een PX kabel is dat hij in de verkeerde richting zat. De uiteindes van de kabel zijn vierkant maar aan een kant is dat vierkant stuk langer dan de andere kant. Het kortste deel moet aan de wielzijde komen, als je hem omdraait gaat het lange gedeelte te diep in het wormwiel en zit hij bovenaan niet diep genoeg in de teller.
  14. Wilby

    Revisie GS150 motor

    Bedankt heren, @koeno83moet het nr eens opzoeken maar indien de hoge compr. kop van Vespa 7.2:1 geeft en deze van Nagy 10:1 is er een duidelijk verschil. @Frederik deze had ik ook gevonden maar vind hun bijgaande uitleg maar eigenaardig, vertrouw het niet helemaal. @N!Ce leuk te horen dat het resultaat meevalt. @Nero Ik zou voorlopig alleen de kop willen vervangen met geboorde cilinder en nieuwe zuiger, heb er al een besteld maar is wel van Gol. Die lekkende keerringen waren dat nieuwe na dat je de kop vervangen had?
  15. Hallo, ik ben begonnen aan de revisie van mijn GS150 motor en heb begrepen dat een nieuwe cilinder niet meer te krijgen is. Heb nog de standaard cilinder en die heeft lichte schade omdat er een stukje van een segment afgebroken is. Ik ga hem laten uitboren voor een zuiger van 57,4. Ik zou er eventueel een hogecompressie kop van Nagy opzetten maar weet niet of dat een goed idee is. Volgens de oude topics die ik hier gevonden heb zou ik al een hoge compressiekop hebben , vanaf serienr. 0071120, mijne is 0095-duizend, volgens Nero in een topic van 2019. Maar in een eerdere topic uit 2
×
×
  • Create New...