Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    366
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

244 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973 Pinasco
    Vespa PX/GS Polini
    Vespa PX200E 1985

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,482 profile views
  1. Wilby

    Gasschuif/ralenti

    Heb eerst geprobeerd met een andere carbu 20/20 en was ok. Nieuwe gasschuif voor de 24 besteld en probleem opgelost.
  2. E staat voor elektronische ontsteking.
  3. Wilby

    Gasschuif/ralenti

    Op toeren geen probleem. Hoofdsproeier heeft toch niks te maken met de talenti dacht ik? De spleet is groot en als ik de regelvijs nog dieper indraai blijft hij wel draaien maar is de gasklep geblokkeerd.
  4. Wilby

    Gasschuif/ralenti

    Nee, niks mis met de ralentivijs.
  5. Wilby

    Gasschuif/ralenti

    Ik heb hier een SI24/24 carburator op een PX200 en kan hem niet op ralenti laten draaien. Schroef helemaal ten einde en blijft niet draaien. Carburator al 2 maal gereinigd en ralenti sproeier al vervangen. Heb wel vastgesteld dat de gasschuif fel afgesleten is, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
  6. Wilby

    Kick

    Ik ben op zoek naar een gebruikte kickstarter voor VNB, VBA met vertanding rondom. Tanden en schroefdraad moeten wel in goede staat zijn.
  7. Wilby

    Zuigerveren vse1m

    Het zal waarschijnlijk geen originele zuiger zijn, is een Malhe, boring is 66,9. Het is duidelijk een Italiaans blok, op de grondplaat en het vliegwiel staat het teken van Piaggio, is dat dan sowieso een Ducati ontsteking?
  8. Wilby

    Zuigerveren vse1m

    Ik heb hier een VSE1M blok dat onder een Spaanse P200E Iris zat. Scooterhelp zegt PX200E Arcobaleno van 1984 maar VSE1M verwijst naar Rally 200. Ik zoek de zuigerveren hiervoor, zien er nogal speciaal uit, bovenste is 2mm met een opstaande rand, onderste is 1,6mm, beiden hebben geen uitsparingen voor de pinnetjes in de zuiger. Ik zoek trouwens ook een vliegwiel voor dit blok. Iemand een tip.
  9. Wilby

    Voorste spatbord

    Lassen zal dus niet gaan. Een stevig latje metaal of PVC van bijna de hele breedte van je spatbord en iets breder dan de scheur langs de binnenzijde, Tec 7, 2 spanvijzen erop en 24 h laten uitharden.
  10. Wilby

    Dikte koppelingsplaten

    Bedankt Nero, de tussenplaten en de frictieplaten zien er nog perfect uit, weet alleen niet hoeveel km ze al meegaan, heb ze terug gemonteerd de toekomst zal het uitwijzen.
  11. Hé, iemand die mij kan zeggen wat de dikte is in mm van nieuwe koppelingsplaten voor een VBA 150 koppeling, 3 platen, 6 veren. Heb een vermoeden dat ze nog ok zijn, maar hoe weet je het zeker?
  12. Ik kan verkeerd zijn maar in deze is Maskes de installateur, ik denk dat indien je producten van een gerenommeerde tuner zoals Bolag installeert je er op vertrouwd dat deze ok zijn. Bolag geeft toe dat er een productie fout is, misschien moest Maskes de toleranties gecontroleerd hebben, maar eerlijk indien ik zoveel geld uitgeef aan onderdelen ga ik er vanuit dat deze ok en top zijn. Ik moet wel zeggen dat er een wereld van verschil is tussen de 25 jaar dat ik Alfa, Porsche en Rover V8 race motoren bouwde, nooit geen problemen gehad met de kwaliteit van de onderdelen. In de Vespa werelds is dat wel efkes anders, héél veel rommel op de markt. Maar blijkbaar komt het goed en zijn er nog (H) eerlijke tuners.
  13. Wilby

    Elektra schema

    Your profile is 50% complete! Volg deze inhoud 0 pinkers Door olympium, 12 januari 2016 in P-Forum Kijk hier eens.
  14. Ja, wel niet het inlaatvlak en de lagerzittingen die plak ik dan af.
×
×
  • Create New...