Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    335
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

203 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973
    Vespa PX/GS 210 Polini

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,380 profile views
  1. Zo is het op mijn blok. Vastdraaien met het koppelingsdeksel erop is wat moeilijk omdat je 2 sleutels nodig hebt.
  2. Ik ben hier bezig met een VBA blok en is precies hetzelfde, ook 2 moeren, 2e is een contramoer zodat de andere niet zou loskomen.
  3. Wilby

    Handvaten

    Dit werkt ook.
  4. Gewoon vervangen en proberen of hij goed schakelt , ik denk niet dat dit veel invloed zal hebben op je schakelkruis of tandwielen.
  5. Woble is niet wat jij beschrijft in je beginpost. Zit er geen spelling op je voorvork? Balhoofdlager te los, dat voel je in je stuur, te vast dat voel je tijdens het rijden maar veroorzaakt geen schokken als je in een put rijdt. Alle oude Vespas waar ik al mee gereden heb rijden anders, geen 2 dezelfde. Ik heb er zelfs ene waarbij ik mijn stuur alleen met mijn linkerhand vast hou het begint te wiebelen ( woble) en als ik het alleen met mijn rechterhand vast hou niets, raar maar waar, en ik had niet gedronken! Anders is iemand die ervaring heeft met oldies er mee laten rijden, een ding is zeker de voorvering van zo een oudje is niet veel soeps.
  6. Wilby

    Vba blok

    Hallo, ik heb hier een VBA blokje waarvan zoals op de foto te zien is het asje waar de remschoenen opkomen beschadigd is. Het gedeelte met de groef voor de clips ontbreekt. Mijn vraag: is dit onderdeel ergens te verkrijgen en is dit te vervangen. Zit in het blok geperst, iemand die dit ooit al vervangen heeft. Indien het niet te verkrijgen is kan ik het laten draaien maar dan moet ik het oude er wel eerst uitkrijgen. Zou dit lukken door het carter op te warmen?
  7. Zal waarschijnlijk ook wel voor oldtimers zijn. Indien ze alleen op verlichting, remmen en algemene staat controleren, geen probleem mee. Ze gaan ons wel zien komen met onze 2-T, een % of 2 meer olie in, dat ze de poorten van de keuring maar goed open zetten.
  8. Wilby

    Vespa sprint 1968

    Je moet je kabelboom niet vervangen, ik heb het zo gedaan , was wel een Sprint met batterij maar maakt niet uit. Je moet de juiste kleuren in je junction box op de motor verbinden met de CDI en de regulator( 3 aansluitingen) en eventueel een open remschakelaar kopen en claxon en lampjes aanpassen naar 12v.
  9. Ze kunnen daar nogal eens roesten, kan er van mee spreken. Was bij mij helemaal weggerot.
  10. Daar heb je toch geen tekeningen of maten voor nodig, het enige wat je nodig hebt is een blokje en wat ijzer. Mijn laatste creatie op basis van een oude bureaustoel voet.
  11. Er staat anders nog ne nieuwe te koop in Leuven, voor een prijsje!
  12. Wilby

    Claxon ac dc of cc

    Ik vermoed " courant continu of constant current " dus gelijkstroom.
  13. Wilby

    Gulf striping

    https://www.tuningstickers.nl/category/motor/scooter-striping-106/
  14. Wilby

    Gl150

    Met de remtrommel gemonteerd? In principe span je de as vast op de lager aan de wielkant, daar moet een dikte ring tussen zitten. Mogelijk is het in geval van GL anders want ik kan de onderdelen 51, 50 en 49 niet goed plaatsen.
×
×
  • Create New...