Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wilby

Leden
  • Aantal items

    198
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    10

Wilby last won the day on October 25 2017

Wilby had the most liked content!

Community reputatie

105 Excellent

1 Volger

Over Wilby

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

812 profielweergaven
  1. Wilby

    Identificatie plaatje

    Misschien eens contact opnemen met BFOV en /of Sam Lambretta Finder specialist in Spaanse Scooters.
  2. Wilby

    P200E 1979

    Ik zou zeker ook die overloopnippel vervangen, veel kans dat die het probleem is eventueel door te veel olie in het carter.
  3. Wilby

    Zweefzadel !

    Komt waarschijnlijk uit Chakamakka, maar ik heb hem 2 jaar onder mijn poep gehad en ze was er héél blij mee.
  4. Wilby

    Spaco vs dell'orto

    Kan alleen spreken uit mijn ervaring, had na problemen met de motor een nieuwe Spaco gekocht en het was nog slechter, uiteindelijk staat de oude Dellorto er terug op na een grondige reiniging, probleem opgelost. Heb exact het zelfde voorgehad met de Vespa van een vriend. Dus indien mogelijk het originele behouden, Spaco komt uit India en dat is al te zien aan de afwerking van de onderdelen.
  5. Wilby

    Koppeling p200e

    Bedankt voor de info mannen.
  6. Wilby

    Koppeling p200e

    Hé, ik ben begonnen aan een Spaans 200 9DN blok te reviseren komt overeen met een P200E blok. Is het interessant om de standaard koppeling te vervangen door een Cosa koppeling, het blok blijft standaard , geen tuning. Heb het forum hier doorzocht tot 2012 en lees nogal wat problemen met de aanpassing van de Cosa koppeling. Maskes heeft een Cosa koppeling voor P200, iemand ervaring mee. Indien ik bij de originele koppeling blijf, welke platen gebruik ik het best, effkes op de site van Sip aan het zoeken geweest , zie door de bomen het bos niet meer, Piaggio, Newfren, Ferrodo, Malossi, Polini enz... Grtjs, Wilby
  7. Wilby

    't Is zover...

    Ik zie regelmatig van die machines van 9000,00€ op Vespa ritten dus die Elettrica's( met 1 el en 2 tee's ) zullen er ook wel komen. En het zouden kunnen dikke nekken zijn die belegen en investeren in oude Vespa's! We gaan er niet onderuit geraken , vroeg of laat ist gedaan met die stinkende 2 taks, zie maar de media van de laatste dagen, spijtig maar de realiteit.
  8. Wilby

    't Is zover...

    Aan alle organisatoren van Vespa ritten, gelieve vanaf volgend jaar stroomgeneratoren te voorzien bij vertrek en aankomst van de rit.
  9. Wilby

    schokdempers achter verstellen

    Google is your friend, hoe moeilijk kan het zijn?
  10. Wilby

    Veer gashendel

    Hé, kan iemand mij de juiste functie eens uitleggen van de veer die op het gashendel zit ( in het rood).
  11. Wilby

    probleemstelling 1 en 2 .. PX en PK

    Leuk dat het opgelost is Cult, maar kan je even uitleggen wat het verband is tussen niet starten met de kick en de koppelingsveren? Indien anderen zich geroepen voelen om dit uit te leggen, graag.
  12. Wilby

    VESPA ACMA

    ACMA is een historisch Frans merk van scooters en transportscooters. Vespa 125 cc, vervaardigd door ACMA De bedrijfsnaam was: Ateliers de Constructions de Motorcycles et Accessoires, Fourchambault. Dit was een motorfietsmerk dat in 1949 werd opgericht maar pas vanaf 1951 onder licentie 123-, 147- en 173cc-Vespa-scooters samenstelde. Vanaf 1953 werd hier ook de Trivespa transportscooter gemaakt. De fabriek stond in Fourchambault, het kantoor in Parijs. De productie van scooters eindigde in 1962. Men produceerde ook de Vespa 400.
  13. Wilby

    Windscherm vs herrie

    Heb het ook geprobeerd je vangt inderdaad veel meer wind dus ook lawaai zonder scherm, veel heeft te maken met hoe snel je rijdt. @Thomas, wat is een goede helm, integraalhelm? Ik denk er niet aan om dat op mijn kop te zetten op een Vespa. Ik heb 2 helmen, een mooie dure Vespa helm die onder mijn zadel past, waardeloos, de wind blaast er zo door met een enorm kabaal in je oren tot gevolg, gebruik hem bijna nooit meer, en een klassieke retro helm type Bell, veel beter maar geen vizier. Ik denk eraan om mij hetzelfde type aan te schaffen met een vizier dat in de helm schuift.
  14. Wilby

    Schokdempers vervangen of reviseren

    Vooraan remmen met een oldie, is gelijk aan zelfmoord! Er zijn trouwens versterkte veren te verkrijgen maar dan nog, voorrem nooit gebruiken is de kunst.
  15. Wilby

    Plastic aan goudprijs !

    Voor ne 650 is dat geen geld!
×