Jump to content
Vespaforum.be

Wilby

Members
  • Content Count

    275
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

160 Excellent

2 Followers

About Wilby

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Classic Vespa Club Geraardsbergen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS SuperSport
    Vespa 150 Sprint VLB1T 1973

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Dilbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,152 profile views
  1. Even ter info, bij mij sleepte mijn band tegen mijn achterveer als mijn madam er achterop zat. Spaans blok met FA tubeless velg, Dunlop band en Pinasco veer. De veer hoger instellen is een optie maar mag ook niet te hard worden. Heb rondelletjes tussen velg en remtrommel gestoken en met een witte stift een markering op de band aangebracht, vandaag ritje gedaan en probleem opgelost.
  2. Heu, toch even duidelijk zijn, wel of niet, anders wordt het moeilijk om een diagnose te stellen.
  3. Ik ga nog een poging wagen om het duidelijk te maken. Bij de regelknop voor de demping kan je perfect bij als alles gemonteerd is, het wiel zit aan de andere kant van je vork dus dat hindert niet je moet gewoon je hand aan de schokdemperzijde in je wielkast steken tot boven en de ring verdraaien, niks moeilijk aan. Het filmpje van Cardioguy gaat over het vervangen van de demper en de remklauw, daarom wordt alles gedemonteerd, om jouw demper te vervangen moet zelfs je wiel er niet af. Om de veer te demonteren moet je de veer samendrukken, daar bestaan speciale klemmen voor, kan misschien ook met spanbandjes indien ze sterk genoeg zijn, eens je veer ingedrukt is kan je de rondel die boven op je veer zit er uit nemen daar zit namelijk langs 1 zijde een gleuf in die dit toelaat, dan spanbandjes los en je veer floept er vanzelf uit, de moer en regelknop op de as moet je niets aan doen die blijven gewoon zitten, monteren in omgekeerde volgorde.
  4. Wilby

    Aanhangwagen vespa

    Iemand probeert mij wijs te maken dat dit een originele aanhangwagen is voor Vespa uit de jaren '50, zou een optie geweest zijn. Iemand die daarover iets weet?
  5. De demping moet je instellen door aan ring nr 9 te draaien, daar kan je bij als het wiel erop zit. Links rechts weet ik niet maar als je helemaal links draait en dan je vering induwt en hetzelfde doet na helemaal naar rechts te draaien ga je het verschil wel voelen. Nog even over het filmpje, maakt toch niet uit welk merk het is, de bevestiging is steeds dezelfde, alleen modellen van 2016 hebben een schokdemper met een oog en 1 bout onderaan maar dat is een ander verhaal.
  6. Indien de fotos die je hierboven geplaatst hebt 1- van je Vespa is en 2- van de nieuwe schokdemper dan spreken we toch over hetzelfde als in het filmpje, het model schokdemper heeft geen belang , de bevestiging is dezelfde.
  7. De inbusbouten op de foto zijn niet de bouten om je schokbreker vast te zetten, de bout links ervan is 1 van de 2 bouten om hem vast te zetten. De bouten gaan er in van voor naar achter dus de moeren zitten goed.
  8. Dit is geen discussie, we proberen allemaal te helpen!
  9. Heb een Spaans 200 blok met een Polini 210 kit op, BGM Bigbox uitlaat en een 24/24 carb met aangepaste sproeiers , gaat als een speer, zelfs met mijn madam achterop zijn er die mij niet kunnen volgen. Heb via dit forum school gelopen bij Frederic en nog een paar andere specialisten op dit forum, lezen is de boodschap. Trouwens kristofd, ik heb ook een 300 GTS SS, mijn madam wilt er niet meer opzitten sinds ze met mijn specialekke meegereden heeft.
  10. Ik bedoel niet omdraaien maar met de klok mee draaien, zo zitten ze trouwens op een Sprint, maar bij een GS zal het dan wel kloppen zoals het op de foto is.
  11. Ik denk dat Koeno gelijk heeft het plaatje waar de bolletjes van de kabel in moeten 180° draaien zodat de sleuven naar boven zitten dan kunnen de kabels niet meer loskomen. Uiteraard de kabels eerst aan de stuurzijde juist monteren en dan -aan de schakelklok op lengte maken en afstellen.
  12. Wilby

    Project 1963 vbb2t

    Op een van de foto's zie ik je bedrading naar je spanningsregelaar door het chassis komen, ik zou daar toch een rubberen doorvoertule voorzien. Het lijken nieuw geboorde gaten, braampje, kabels schuren ertegen tijdens het rijden, kortsluiting. Het is maar een tip hé, succes verder.
×
×
  • Create New...