Jump to content
Vespaforum.be

Michel_V

Members
  • Content Count

    175
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

48 Excellent

1 Follower

About Michel_V

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VL3T '56
    APE AC3 '60
    VNB '61
    VNL1T '62
    VGLA1T '60
    VL1T ‘55
    VMB1T et3 ‘77

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aarschot
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Carters in de oven. Best wanneer het vrouwke niet thuis is. Carters kunnen een beetje olie zweten
  2. Max temperatuur voor een lager = 120 graden.
  3. Ik heb op mijn vgla een p150 blokje staan. 177 polini, Bgm box en 24mm carbu. Nu had ik nog een koppeling liggen met versterkte veren en ring rond de korf. Maar aangenaam rijden is dat niet. Het ontkoppelen vind ik te zwaar. Zeker na lange ritten. Is er een beter alternatief? Cosa koppeling? Ik hoor graag jullie ervaring. mvg Michel
  4. https://www.facebook.com/groups/1540070702930102/?ref=share
  5. Bedankt voor de reactie. We gaan dus idd iets zelf maken. Toch maar primitief gemaakt. Het systeem van vnb,vbb,etc is toch degelijker gemaakt. En straf dat daar ondertussen nog geen alternatief voor gevonden is.
  6. Weet iemand hoe je een speedo kabel van een gs160/ss180 vast zet? Bij een vbb etc zit een messing busje bij. Maar bij een ss180 heb je enkel de aluminium moer. De rest is niet te verkrijgen. Wat zit daar origineel? Kan toch niet zijn dat die los zit. Ik dacht misschien aan een o-ring te plaatsen?
  7. Ik zoek dus ook zo’n wieltje. Net hetzelfde probleem. Het oude mineraal vet wordt door de jaren hard. En dan blokkeert alles. Ik ultrasoon alles en doe er dan Klüber vet aan. Smeert veel beter en geeft bijna geen weerstand.
  8. Na wat opzoeken lijkt het dat ze ergens 1960 á 1961 veranderd zijn. Vbb’s hebben volgens mij al een later type.
  9. Dat vermoeden had ik ook. Kom ik ook enkel tegen op een vroege vba en een vgla. Binnenwerk is niet uitwisselbaar met een later type
  10. Twee Speedo’s open gedaan. Deze keer van 100km/h. Beide originele veglia borletti. Maar verschillend binnenwerk. Ook zie ik verschil op de wijzerplaat. Kijk naar de kilometer onderverdeling op de teller. Zou deze een later of vroeger type zijn?
  11. Het verschil kan natuurlijk ook liggen aan het model. De eene is een 120. De andere een 100. Een 120 werd volgens mij enkel bij Gs en SS gebruikt. En die hebben wel een andere wiel ophanging dan bv. een vbb vgla etc. misschien geeft de aandrijf as meer of minder toeren door. ik ga nog wat verder testen 👍
  12. Ze werken al. Nog drie te gaan. Er zit enkel een beetje snelheidsverschil op. Ik ga er eentje op de straat testen. Verschil meten met de gps. Dan heb ik een referentie. Dan weet ik hoeveel hij moet aangeven met mijn opgeladen boormachine. Je kan ze volgens mij enkel ijken door de wijzer voorspanning te geven.
  13. Er gaat iemand zijn Rally zelf monteren 😂
  14. Bloemen halen? Niet overdrijven hé. maar idd. Die camera heeft dus gezien dat ik een korte broek droeg. Voor de rest was ik helemaal in orde. Volgens mij moet dat flikske zich goed verveeld hebben. Dat systeem kan dat toch niet automatisch analyseren of je een lange of korte broek aan hebt.
×
×
  • Create New...