Jump to content
Vespaforum.be

pdvd

Members
  • Content Count

    986
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

492 Excellent

3 Followers

About pdvd

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    clubloos
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK 50 XL Automatica (1987)
    Vespa P 200 E (1982)
    Motovespa PK 75 (125) Primavera
    Suzuki DL 1000 V-Strom (2004)
    Piaggio Sfera 50 (1991)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oosterhout
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

2,663 profile views
  1. Als ik zo die tuning zie denk ik dat de eigenaar beter een ongetunede 200 had kunnen kopen. Of bedoelde je dat niet met wat dit zou kunnen zijn? Pas als je de kop er af haalt kun je in de cilinder kijken, 4 boutjes dus zo gedaan.
  2. heb je nog foto's van het geheel gemonteerd?
  3. ach... die carosserie die moet wel goed beschermd zijn tegen roest... ook dat kost geld... en ook ik ben nu bezig de boel wat leuker te maken. Hele blog staat hier: https://www.motor-forum.nl/threads/vespa-p200e-projectje.409600/page-14#post-30243394 (werk ik na iedere klus bij) Oftewel bijna weer in elkaar... nu nog even wachten op wat onderdeeltjes uit Italië die toch weer kapot bleken te zijn.
  4. Het is ook maar net wat je van plan bent met de vespa... Ik wil er gewoon mee rijden en er mee reizen en er van genieten... concoursstaat... dat hoeft echt niet. Bij een Farro Basso misschien.. maar bij een P echt niet... gewoon gas erop... en een keer een krasje is een ervaring rijker. Dat werken we naderhand wel weer een keer weg.
  5. Die winkel kent iedereen... ik ga er liever daar zelf weer een keer een uitzoeken, ben er vaak zat.
  6. Spanje is nog te doen, vandaar dat er daar nu ook veel vandaan wordt gehaald... maar ook rommel die dan hier voor behoorlijke bedragen van de hand gaat terwijl het gewoon een volledige opknapper is.
  7. dat zou wel heeeel ondoordacht gemonteerd zijn... maar je weet nooit
  8. De V50 Special heeft hetzelfde stuurtje als de Primavera PK 75 waar ik aan bezig ben. Daar zit onder het stuur een schroef waar je de teller mee los kunt draaien. Haal de KM teller draad los aan de onderkant bij het wiel en duw de buitenkabel een stukje omhoog de buis in, daarmee duw je de teller omhoog.
  9. als zowel het wormwiel èn de kabel goed zijn dan kan het alleen de teller zijn. Meer elementen zijn er niet.
  10. Voor 400 euro... ik denk dat je een heeeeeel erg goede aankoop hebt gedaan. En zeker als de scooter gewoon goed rijdt. Denk dat er weinig meer geheel origineel zijn, lekker rijden en genieten van je goede aankoop. Voor info over framenummers kijk je hier: https://vespaoldtimerregister.nl/VOR-framenummertabel/VOR-framenummers.html En voor motornummers: https://www.scooterhelp.com/serial/ves.motor.serial.numbers.html Zo vind je exact wat je nu hebt... samenbouwsel of niet... lekker belangrijk... Nu zie ik wel waar dat hele kleine tonnetje aan de gaskabel voor dient... en waar
  11. Mijn tank was ook door op de sluiting... maar niet zo erg als hier. Met lassen kun je er doorheen branden dus de mijne is gesoldeerd. De ophanging van het deksel was losgescheurd Er rondomheen is de boel met dikke soldeer vastgezet zodat alles weer dicht is En nu staat alles netjes in de primer te wachten tot ik lak binnen heb.
  12. Vuiltje in de sproeier. Carburateur even goed schoonmaken. En als je daar toch mee bezig bent inderdaad ook even de pakkingen vervangen.
  13. Je hebt je nummerplaat overgezet... die is gekoppeld aan een framenummer wat je dus ook mee hebt overgezet vermoed ik... Ik ga er dus van uit dat je die 50 special hebt omgekat naar het kenteken van die pk... oftewel die pk is geheel waardeloos geworden afgezien van de onderdelen. Er hangt immers al een kenteken aan het framenummer hiervan waar jij lekker vrolijk mee rond rijdt op je 50 special. Of is dit in een vlaams exemplaar en zijn daar de regels anders?
  14. dan zeker de koppakking,.
×
×
  • Create New...