Jump to content
Vespaforum.be

pdvd

Members
  • Posts

    999
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    clubloos
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK 50 XL Automatica (1987)
    Vespa P 200 E (1982)
    Motovespa PK 75 (125) Primavera
    Suzuki DL 1000 V-Strom (2004)
    Piaggio Sfera 50 (1991)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oosterhout
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

2,844 profile views

pdvd's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

500

Reputation

  1. Als je 20 tot 30 % verliest door het laten draaien van wat tandwieltjes... Bij een normale motor zit daar een zware koppeling tussen, dat stelt bij een vespa ook weinig Voor. dan heb je nog kracht die verloren gaat door een ketting, zijn niet altijd even goed op alle stukken, rekken uit etc... ook daar gaat energie in verloren. Ook dat heeft een vespa niet. Ook gaat er energie verloren doordat een achterbrug los beweegt van het blok en deschokbreker aan deze achterbrug de energie opvangt en inveert. OOk dit is bij een Vespa niet het geval aangezien het blok en het achterwiel 1 geheel is. Dan hangt het achtertandwiel van een motorfiets ook nog eens in rubbers om klappen etc in het vermogen op te vangen. Ook hier gaat weer energie in zitten. Ook dit heeft een vespa niet. De krukas draait via een paar tandwielen direct het achterwiel aan. Een lambretta is overigens een geheel ander verhaal.
  2. Ja die circlips... daar kwam ik dus ook achter de laatste keer in spanje... de bout losdraaien terwijl er nog een circlip in zit was al genoeg om het vliegwiel los te krijgen.
  3. De duotoon deed het op curry lijken...
  4. Mij leek dit duur voor een curry maar tenaamgesteld in 66 volgens rdw https://www.facebook.com/hddlmotors/photos/pcb.184590437007375/184590087007410
  5. Mijn ervaring is dat als je wat langer bent ook die pijn gaan doen aangezien je dan niet op de veren zit maar op het harde middenstuk... herinnert me er aan nog eens met mijn andere zadel te testrijden... of ik er op pas (is zo'n yankee geval) en anders een extra laag yogamat in het zadel stoppen.
  6. Oogt netjes voor een nette prijs.. alleen een PX badge terwijl het een P is??
  7. Leen eens een zadel van iemand anders uit de buurt en kijk hoe dat bevalt...
  8. Beetje stroomdraad, 2 takt olie, maatbekertje, powerbank voor je mobiel / Navi
  9. Rijbewijs heb je de rest van je leven Iets aan. Beste investering die ik op mijn 19e gedaan heb, het plezier eraan is niet in geld uit te drukken.
  10. Leuke scoot, wel even je koplamp goed doen.
  11. ECHTE VESPA LIEFHEBBERS verkopen hun Vespa niet!
  12. Mensen denken hier heel snel goud in handen te hebben...
  13. Als ik zo die tuning zie denk ik dat de eigenaar beter een ongetunede 200 had kunnen kopen. Of bedoelde je dat niet met wat dit zou kunnen zijn? Pas als je de kop er af haalt kun je in de cilinder kijken, 4 boutjes dus zo gedaan.
  14. heb je nog foto's van het geheel gemonteerd?
×
×
  • Create New...