Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pdvd

Leden
  • Aantal items

    441
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    16

pdvd last won the day on November 13

pdvd had the most liked content!

Community reputatie

185 Excellent

2 Volgers

Over pdvd

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 06/07/78

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    none
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK 50 XL Automatica (1987)
    Vespa P 200 E (1982)

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    DTP'er
  • Woonplaats
    Oosterhout
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1032 profielweergaven
  1. Lakwerk. Tips?

    Die Spraymax bussen zijn zo veel beter dan alles wat je in de winkel kunt kopen! Spuitmond is top en goede druk! Goed schudden, zeker bij de 2K lak en de bus waar je mee bezig bent opmaken want ook in de bus hard deze uit nadat je de 2 componenten gemengd hebt.
  2. Lakwerk. Tips?

    Ik heb mijn lak de laatste keer hier gehaald. Onderdeeltje opgestuurd waar ze de kleur van hebben opgemeten en 2 bussen 2 K lak met goede spuitmond besteld in de juiste kleur. Als je maar kleine hoeveelheden nodig hebt gewoon busjes bestellen ipv te gaan klooien met compressoren die niet goed staan afgesteld. https://www.nonpaints.com/nl/
  3. 't Is zover...

    Om maar te zwijgen over het feit hoe die accu's worden opgeladen. Onderstaand plaatje zegt alles...
  4. Klopt! Ding staat ook nog in Spanje
  5. Laat mijn vriendinnetje er nou een hebben die niet in dat lijstje staat. Een PK 75 Primavera (alleen het originele blok is vervangen door een 125).
  6. Vespa Primavera ‘78 O-lak

    Mooie scooter, als je het geld niet nodig hebt wegzetten en bewaren! Vespa's zijn betrouwbare beestjes, ik reed er afgelopen zomer op naar Barcelona en terug via de Franse alpen... met alleen 1 losgetrild draadje en een keer wat bandjes moeten omgooien van voor naar achter om de slijtage gelijk te houden.
  7. White wall bandje 3.50 - 10

    Of Conti! Ik heb zelf deze er onder liggen en nog goedkoper ook. https://www.conti.nl/motor/scooterbanden/k-62/#.WiFfeUriYuU
  8. White wall bandje 3.50 - 10

    Is dit een origineel Vespa velgje? Mensen die bandjes hebben liggen laten ze meestal té lang liggen waardoor de bandjes qua rubber te oud worden. Zo heb ik ook nog wat goed uitziende motorbanden liggen die ik eigenlijk naar de stort moet brengen omdat ze gewoon te oud zijn om mee te rijden... Veiligheid voor alles. Hier een link naar het bandje in kwestie bij sip. Als je goede whitewalls wilt ga dan voor een A-Merk. https://www.sip-scootershop.com/en/products/whitewall+tyre+sava++mitas+_1976602
  9. Nieuw in de Vespa wereld

    Succes met de restauraties! Onderdelen zijn er zat te krijgen. Kijk maar eens op onderdstaande link: https://www.sip-scootershop.com/ (duitsland) https://www.motoricambisoviero.it/ (goedkoper maar duurt ook iets langer want het moet vanuit Italië komen) De techniek is erg simpel. Naast het blokje (en ook dat schijnt niet zo heel lastig te zijn) kun je met een normale doppenset, steeksleutels en een set schroevendraaiers alles zelf wel.
  10. Keuze nieuwe helm

    Ik rijd al jaren rond (op mijn V-Strom) met een C3 (eerste type) en die bevalt prima! Ik heb ook de Shoei helmen gepast maar die zitten echt compleet anders. Een heel ander type binnenvoering en comfort. Echt gaan passen dus voor je iets besteld. En wil je het echt goed doen dan ga je naar Polo in Jüchen (bij Düsseldorf) en dan ga je daar testen. Ze hebbend aar een windtunnel staan waar je kan ervaren hoe iedere helm bij een bepaalde snelheid is qua geluidsniveau. Louis.de heeft de C3 nog in het assortiment voor slechts 299 euro! https://www.louis.de/artikel/schuberth-c3-louis-special-edition-klapphelm/216980?list=bec5fd7b95ccbb27c22c267321085dc9 De C3 pro heeft ook een heel klein spoilertje achterop zitten.
  11. Lakwerk. Tips?

    Volgorde: 1. Grondlak (neem wit als basis daar dekt rood het mooiste op) 2. Witte lak (over alles) 3. alles afplakken wat niet rood moet worden (of groen) met tape speciaal voor strakke lijnen en hetgeen wat rood of groen moet worden lakken 4. alles afplakken wat niet groen (of rood als je die als laatste pakt) moet worden en dan dat stuk groen spuiten. Voor dit soort werk zijn er speciale tapes te krijgen, (ik weet niet precies hoe snel deze los getrokken moet worden). Werk als je het echt netjes wil doen met 2K lak die op de grondlak (en daarna de witte laklaag) gelijk strak dekt in 1 laag. Deze plakt meer en heeft minder kans op druipers.
  12. Banden vervangen (dubbele velg)

    Staan nu mooi in de 2K Vesparood als reservesetje. Wil hier op den duur mijn whitewalls op leggen als extra set velgen en dan op de P de S1 gooien (op matzwarte velgen en de lettertjes wit maken).
  13. Restauratie Vespa PK 50 XL

    Als de schalen waar je balhoofdlagers in draaien vol zitten met verf dan stuurt je Vespa voor geen meter meer. Ik raad sowieso aan om, als je de vork er toch uit hebt liggen al de lagers en schalen te vervangen (voor die schalen heb je wel wat speciaal gereedschap voor nodig). Velgjes meegespoten in de lak is overigens alleen mooi met whitewalls (vind ik) En zo is mijn PK dus ook
  14. Restauratie Vespa PK 50 XL

    wow! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Velgjes niet meegespoten? En heb je de schalen van de balhoofdlagers verwijdert of goed afgeplakt? Doet me erg denken aan mijn eigen PK projectje, voor foto's zie: https://imgur.com/a/UBTHw (alles staat wel door elkaar in dat album)
  15. Vespa 50R

    Klinkt leuk!
×