Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pdvd

Leden
  • Aantal items

    618
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    29

pdvd last won the day on January 10

pdvd had the most liked content!

Community reputatie

307 Excellent

1 Volger

Over pdvd

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    none
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK 50 XL Automatica (1987)
    Vespa P 200 E (1982)
    Suzuki DL 1000 V-Strom (2004)
    Piaggio Sfera 50 (1991)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oosterhout
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1562 profielweergaven
  1. pdvd

    Start problemen troubleshooten

    Je hoeft echt niet de hele tabk er uit te halen, ik vind het altijd heen kutklusje om die kraan er weer goed door te krijgen. Dan kun je beter slang van de carburateur afhalen en kijken of er dan benzine door stroomt. Controleer ook even of je vonk hebt door de bougie eruit te draaien (altijd goed om even te checken) en 'm tegen een stuk staal te houden en dan te kicken (en nee niet waar je net bij het controleren van je benzineslang benzine geknoeid hebt)... oftewel je kunt dit beter eerst doen Heb je èn vonk, èn benzine dan zou de Vespa het moeten doen, zeker aangezien je niets verandert hebt. Ale het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet dan zou het de groene contactdraad kunnen zijn. Haal deze los van de cdi en kijk of de vespa dan wel wil starten.
  2. pdvd

    Opgesmukte curry?

    Lol... dan sta je zoals deze met een lekke achterband heb je alleen een reservevelg bij zonder band erop...
  3. pdvd

    O-Lak lambretta jet 200

    Het is dan wel geen Vespa maar wel supervet, zeker in deze staat.
  4. pdvd

    Vespa acma

    Gaaf ding! ga je 'm ook rood houden (of opnieuw zo spuiten)? De meeste van dit soort modellen worden altijd roomwit of iets dergelijks gespoten terwijl deze kleur (na opnieuw spuiten) echt wel heel gaaf is.
  5. pdvd

    Vespa acma

    https://www.sip-scootershop.com/en/main/base/home.aspx https://www.scooter-center.com/en/ Daar hebben ze alles wel wat je zoekt vermoed ik... Succes ermee en vooral foto's plaatsen!
  6. pdvd

    Neco abruzzi 125 cc

    Ik weet niet wat erger is.... een rotte curry of dit soort foe yong hai.
  7. pdvd

    Neco abruzzi 125 cc

    chinese rommel
  8. pdvd

    Piaggio zip start moeilijk

    De zip heeft inderdaad een electronische choke. IK ben zelf bezig (als het weer wat warmer gaat worden hier ga ik er weer verder mee) met een Sfera welke zo goed als hetzelfde blok heeft. Even contact controleren etc.. en of deze nog goed werkt.
  9. pdvd

    Verkoop verchillende vespa px 200

    Die heeft het spatbord van een PK net als die bovenste groene
  10. pdvd

    Verkoop verchillende vespa px 200

    Of je hebt heel veel nosejobs gedaan maar ik zie ook veel P's er tussen staan die dus geen PX zijn. Ik heb zelf al een fijne 200 maar vermoed dat je dit zo kwijt bent.
  11. pdvd

    Pk50xl 1 sito plus

    Lijkt mij niet te kunnen dan, plaats eens een foto hoe je de uitlaat gemonteerd hebt op het blok dan pas kunnen mensen je helpen.
  12. pdvd

    Pk50xl 1 sito plus

    achterwiel goed gemonteerd? plaats eens een foto
  13. pdvd

    Stuurslot met ketting

    Buisje los halen door de bovenste kant van de teller/koplamp behuizing open te maken. Als het niet netjes vast zit met bouten dan een slijptol en een dremel.
  14. pdvd

    Projectje pk 75 (125) primavera

    December 2018 In december zijn we 2 x op en neer gegaan, echter de eerst keer was met een minder leuke reden, namelijk het plots overlijden van mijn schoonvader. Die dagen heb ik dan ook geheel logisch geen tijd besteed aan de Primavera. 2,5 week later zouden we echter weer gaan (dat was al geboekt) en er was tevens weer een doos met spullen aangekomen bij mijn schoonmoeder. Terwijl mijn vriendin lekker ging shoppen met haar dochter heb ik me weer vermaakt in de garage. Ik dacht dat ik alleen de kabels even hoefde te vervangen, de remtrommel schoon te maken en te spuiten en nieuwe blokken te plaatsen.. echter dat liep ook weer iets anders. Het achterwiel ging er onderuit en bij gebrek aan zo'n mooi steuntje ter plaatse deden 3 stenen ook goed hun werk om de boel stabiel te laten staan. De remtrommel kreeg een mooi vers laagje verf En de binnenkant... tsja... spinnenwebben gevuld met asbest? Het rempedaal was...uhhh... 40 jaar niet schoongemaakt En daarin trof ik deze constructie aan. Ik vermoed wel standaard maar ik het voro de zekerheid vervangen door een variant van een PX met stalen oog Voor de schoonmaak En erna Om wat beter bij de overige kabels te kunnen legde ik de Vespa op z'n zijkant... echter dat bleek niet zo'n slimme zet. Via as van het achterwiel zeek de nog verse SAE30 uit het blok. Duidelijk een kapotte kering... En ook hier was het weer een grote vieze bende Alle stekkertjes werden losgehaald (van ieder stekkertje heb ik natuurlijk een aparte foto zodat ik weet hoe ze weer in elkaar moeten De centrale bout, de tunnel naar de carb en de achterschokbreker werden losgehaald. Toch wel een apart stuk huisvlijt deze in elkaar gelaste bout... (mag dus ook vervangen worden) En het blokje was er onder uit. Het laatste stuk uitlaat werd ook gespoten En na een flinke terpentijdouche en een liter WD 40 verder was het blokje weer redelijk fris (aan de buitenkant). Oftewel... wordt vervolgd... tot ik weer die kant uit ga en de keringen kan vervangen.
  15. pdvd

    Projectje pk 75 (125) primavera

    Juli 2018 Op mijn P200E was ik vanuit Nederland naar Lloret gereden. Mijn vriendin was met haar kinderen met de auto gegaan. Mijn P200E werd netjes achteraan in de garage gezet voor 2 weken rust en de Primavera werd weer naar voren geschoven. Ook nu was er weer een flinke lading spullen binnengekomen bij de ouders van mijn vriendin. Om het sleutelen net iets fijner te maken werd de Vespa eerst even goed gewassen. Daar waar er slecht gespoten was in het verleden leef deik me even uit met een schuursponsje om verfresten te verwijderen, en dat werkte zowaar. Voor En na De voorvork werd uit de Vespa gehaald zodat ik deze kon gaan reviseren. De balhoofdschalen werden uit het frame getikt en vervangen door nieuwe exemplaren. Dit zware speciaalgereedschap had ik aan mijn vriendin meegegeven met de auto. De vork was een mooie roestige (maar harde) bende dus ook deze ging geheel uit elkaar en werd voorzien van hittewerende (die had ik toevallig liggen voor de uitlaat) zwarte lak. Een doos is een prima manier om kleine spullen in te spuiten zonder de hele straat te bevuilen. Ook het remhuis werd netjes (na een extreme poetsbeurt) in zilverkleur gespoten, net zoals de Italiaanse modellen. De bandjes waren zo ver heen en de velgen zo ver aan elkaar verroest dat het makkelijker was strak in de lak staande nieuwe exemplaren te kopen en de boel ineens te vervangen. En na een aantal dagen prielen (ik moest natuurlijk ook zo af en toe lekker niksen op het strand) onder het toeziend oog van de kat (welke ook uit Nederland was meegekomen met de auto zat de vork, voorzien van nieuwe keringen, lagers en een schone verse YSS schokbreker weer in de Primavera
×