Jump to content
Vespaforum.be

pdvd

Members
  • Content Count

    864
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

423 Excellent

3 Followers

About pdvd

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    clubloos
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK 50 XL Automatica (1987)
    Vespa P 200 E (1982)
    Motovespa PK 75 (125) Primavera
    Suzuki DL 1000 V-Strom (2004)
    Piaggio Sfera 50 (1991)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Oosterhout
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

2,086 profile views
  1. pdvd

    Speling achterwiel

    Speling is vervangen... als het een klein beetje wiebelt gaat het al snel veel meer wiebelen..
  2. pdvd

    Project pk50xl

    Die CROP bussen zijn inderdaad top! Wel wat duurder maar o zo veel beter! Echter eenmaal gemengd moet je ze ook opmaken... en ongemengd zijn ze ook niet eeuwig houdbaar.
  3. Dasty van de wibra... paar minuutjes intrekken en daarna alles eraf spuiten.. vervolgens gewoon sopje eroverheen.
  4. Als ik hard wil rijden dan pak ik wel mijn Suzuki... Ik zou 'm dus qua blok zo veel mogelijk origineel laten. Misschien wel een BGM of Sip Road 3 (al ben ik geen voorstander van sip meuk) erop en een aangepaste sproeier. Kijkend naar de cilinder of deze groeven heeft en hoe de zuiger is... afhankelijk hiervan vervangen of niet. Koppeling... indien deze te stug is gewoon een er opzetten die je lekkerder vind gaan. (ik ben erg blij met mijn cosa2 koppeling) Verder gewoon alle pakkingen keringen en lagers doen. Schokbrekertjes indien je dat wil ook vervangen door betere exemplaren. En als je alles toch uit elkaar hebt die body een mooie opknapbeurt geven en dat grijze zadel... Oftewel leuk project!
  5. Heerlijk gereden vanochtend... In Holland mag het nog gewoon.
  6. ik zie niet precies meer hoe die het luchtfilterhuis in komt dan moet ik de boel gaan openmaken... en nu even geen zin in
  7. Slang komt onderuit dat gat en gaat dan het luchtfilterhuis van achter in. De mijne heeft geen startmotor.
  8. Komt uit 1983 zo te zien... haal de groene kabel eens los die vanuit de cdi naar je contact gaat en probeer 'm dan te starten (met kickstarter natuurlijk). Uitzetten gaat dan alleen door de bougiedop er even af te trekken. Dit is een gevoelige dunner uitgevoerde kabel die in de loop der jaren kan slijten. Bij mij maakte deze massa in het stuurhuis (door opengesleten te zijn). en dan heb je dezelfde kuren. Een simpel euvel waar je vaak té ver voor gaat zoeken.
  9. USB is 5 V, je accu 12 V... als je direct aansluit dan sloop je alles wat je aansluit (weet ik uit ervaring). Rood staat altijd voor + (dus de plus van je accu) en zwart is altijd massa.
  10. Daar heb je ook freezing spray voor... als je minder geduld hebt ;)
  11. pdvd

    Project pk50xl

    nummer 10 is voor je standaard en dat rotte stuk is een stuk nummer 5 geweest denk ik wat onderdeel is van de schokbreker.
  12. Toch leuk om te zien dat Piaggio even bij ons in het storp gezeten heeft
  13. ligt er misschien aan op elke vespa je onderweg bent
  14. Als ik naar alles en iedereen moet zwaaien op een scooter... Zwaai wel naar motoren en naar andere classics maar naar modern spul zoals scomadis, frostis, agm etc... en de mocrootjes op vespa's nee want dan heb ik daar echt een dagtaak aan. Er is een verschil tussen liefhebbers en mensen die het als gebruiksvoorwerp zien.
  15. Bij mij niets van SIP meer... Veel betere ervaring met spullekes van BGM.
×
×
  • Create New...