Jump to content
Vespaforum.be

Boxtop

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About Boxtop

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    M.I.S.A. VGLB 1961
    GTS 300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hasselt
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

614 profile views
  1. Bedankt, Frederik 9111, voor je reactie. Dat wordt andere oplossing zoeken.
  2. Hallo, Kan iemand me zeggen of een krukas van een VGLA blok past in een VB1 blok?
  3. Bedankt Frederik, ik heb er dus één voor zonder startmotor. Ander en beter dus. Grts
  4. Heeft er iemand een idee welke vliegwielkap past op een Pinasco Master PX 200 carter. Ik heb er één van SIP die zou moeten passen op een 200 maar de schroefogen komen niet uit. Grts Yvo
  5. Hoe dan ook, de problemen die ik met de ontsteking heb gehad, was met de nieuwe electronische ontsteking. En die zijn nu opgelost. De bobine die naar jou onderweg is, was er toen al lang van afgehaald. Laat me eens horen als je ze nog aan de praat krijgt, zo niet kom ik zelf naar Nieuwmoer en betaal ik je terug. grts
  6. Geloof het of niet maar die is vandaag de post op gegaan naar de koper. Ik heb nog een en ander te koop staan op 2dehands.be, maar de bobine is weg. Grts
  7. Het is al weer even geleden, maar gezien ik met mijn andere Vespa kan rijden, was dit geen prioriteit. Ondertussen heb ik de carburator vervangen en wat rondgewezen met de stroboscoop. Ontsteking staat nu op 26° en de motor draait als een klok. Bedankt Nero voor de reactie; Grts Boxtop
  8. Bedankt Nero, Verkeerde piston voor deze cylinder, dat zou wel eens kunnen. Of de inlaatpoorten voldoende openstaan, heb ik niet gecontroleerd. En de squish ook niet. Ik heb net opgezocht wat dit betekent, want ik kende het niet.Misschien heeft het er niets mee te maken, maar de compressie leek mij niet erg hoog als ik de kick aantrapte. Dit is dan wel vergeleken met een PX-blok met een DR-177. De cylinderkop is wel degelijk geschikt voor een vlakke piston. De ontsteking lijkt goed, want de bougie geeft een stevige vonk Dus de cylinder er terug af om de
  9. bedankt voor je reactie Het is een vlakke piston, niet zoals de originele met een deflector op de bovenkant. met zijn twee poorten kan je die waarschijnlijk ook nog verkeerd erin zetten, maar ik meen mij te herinneren dat het pijltje naar de uitlaat wees.
  10. Goede middag, Om mijn motor soepel aan het draaien te krijgen, heb ik jullie advies nodig. Ik heb mijn VGLA1M gereviseerd naar gewone standaard configuratie. Nieuwe krukas, cylinder en piston 150 cc. Nieuwe koppelingsschijven en alle dichtingen. Enkel voor de ontsteking heb ik voor niet standaard gekozen, een Atomic electronische ontsteking. Ik heb de ankerplaat met de drie voorziene sleuven gemonteerd en de motor start en draait. Bij controle van de voorontsteking met de stroboscoop bleek de ontsteking op 8° te staan. Leek mij wat weinig daar voor dit blok 28° voorzi
  11. deze topic mag gesloten worden
  12. Deze topic mag gesloten worden
  13. Heeft er iemand een idee wat de kleurcode is van champagne voor een VGLB van 1961?
  14. Bedankt voor de reactie,Sara. In dat geval zou het jaartal misschien ook wel kunnen kloppen. Maar dan heb ik toch geen interesse meer om haar te kopen.
  15. Hallo, Heeft iemand een idee van welk type dit chassisnummer kan zijn: V452 I2T ****** Dit is van een Vespa van 1969(?) die te koop staat op Kapaza. http://www.kapaza.be/nl/vi/92392089.htm
×
×
  • Create New...