Jump to content
Vespaforum.be

Dries adams

Members
  • Posts

    189
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vag addicts schriek (oldtimer vw)
  • Mijn Scooter(s)
    Honda camino
    Honda cb125 k5

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Begijnendijk
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Dries adams's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

51

Reputation

  1. zo goed als nieuwe Spaco Si17/20 carburator. Incl. luchtfilter Sproeierbezetting naar keuze Nieuwprijs €67.5 Prijs €40 Ophalen of verzenden (€6)
  2. tekoop Bgm ontsteking BGM8023 Fits all Vespa from approx. 1960-1980 onwards, e.g. GL150 (VLA1T), Sprint150 (VLB1T), Sprint 150 Veloce (VLB1T), Super Sport 180 (VSC1T) A complete spare ignition base plate with all coils, contacts and capacitor is supplied. The connecting cables have the original colours, so the exchange is easy. Geplaatst geweest maar niet gereden wegens defect vliegwiel. Tekoop wegens digitaal geplaatst. Nieuwprijs €67 Prijs €40 Ophalen of verzenden(€6)
  3. Zo , even afwezig geweest. Vespa heeft de hele zomer aan de kant gestaan door ontstekingsprobleem & ander project Aprilia Rs125 Paar weken geleden dan maar ineens besloten om een elektronische ontsteking van SIP te laten steken door Sara van ring ding ding shop. Ze loopt nu heel mooi met de Si20/20 Main : 150 / BE3 / 102 Idle : 40/120 Trekt goed op door de 8inch ombouw op het 150cc vlb blok, Si20/20 en sip road 2.0 Loopt 90 op de teller , mooi tellertje rond dus ? op gps vertaald zich dit in 81km/h
  4. Is dit dan 50-140? Momenteel zit er bij mij een 52-140 in
  5. Na enkele andere projectjes deze terug naar boven halen. Na de revisie deze winter stilgevallen door te slecht weer voor testritten & tochwel wat afstelproblemen. Na het carbu kanaaltje dat de hoofdsproeier "voed" ontdaan te hebben van gele aanzetting gaat het de goeie. Richting uit. Weet iemand welke de std slow running jet is bij een sprint veloce 20/20 carbu?
  6. Ik vind de kabelset van SIP perfomance echt supergoed! Ik vond de dichtingen van sip kwalitatief ook beter! Beter pasvorm, die van bgm brak gwn...
  7. Daarnet carbu gemonteerd met sproeier 118 en even gaan testrijden. Aanzetten gaat normaal, daarna sputteren Sproeier 110: aanzetten en lage toeren rijden gaat normaal hoger toerental begint ze te sputteren Sproeier 106 geeft voorlopig beste resultaat. Volgas geen gesputter. Nu even wachten tot ik een korte rit kan doen om de bougie te kleuren want deze is nieuw... De waardes komen nu alvast meer overeen met hetgene ik hier op forum en internet terugvind.
  8. Dit was een bougie die ik eerder al gebruikt had. De bougiekleur is al zo vaak gecontroleerd dat de afdichtring zijn tijd gehad heeft. Hij trekt wel geen valse lucht daar. Nu zit er een nieuwe in
  9. Dus! Door het mooie weer zitten de eerste 100 rodage km's er al op. Ik hab altijd max 60a65 op teller gereden en dan was de bougiekleur ook mooi. Van de week, vlak voor ik thuis kwam heb ik toch even door getrokken tot ik 90 op teller haalde. Zeer kort maar voldoende om de kleur eens na te kijken. Toch wel een pak te bleek met reeds sproeier 108. Dus omdat de eerste serie px150 met carb 20/20 sproeier 116 hebben toch deze besteld om even te testen (info thx to Fre!) 20km getest met sproeier 116. Eigenlijk geen verschil in rijgedrag. Vlak voor ik thuis kwam weer even doorgetrokken om de bougiekleur na te kijken. Helaas, bougiekleur identiek hetzelfde als met de sproeier 108. OF ik zit met een gigantisch luchtlek, maar dat lijkt me zo goed als onmogenlijk & dan zou de bougiekleur toch wel wat moeten veranderen als is de sproeier 8! maten vergroot. OF er is iets mis in de carb. Dus carb gedemonteerd en volledig uit elkaar gedaan. Carb is echt super proper dus even met een draad door alle kanalen gegaan. De uitsparing onder de hoofdsproeier waarmee de verbinding gemaakt word tussen hoofdsproeier en vlotterkamer had doch wel wat bruin / gele aanslag. Ik vermoed (hoop) dat dit een verstopping was die de benzinetoevoer naar de hoofdsproeier "smoorde" dus eender welke grotere sproeier ik stak er zou altijd dezelfde hoeveelheid benzine doorgaan. Ik heb hem ineens ook nog eens volledig in de ultrasoon gedaan om. Zeker te zijn dat alle kanalen 100% open zijn.
  10. Vlotter die blijft hangen? Het teveel aan benzine zal weglopen langs de overloop
  11. Het is geen grote kost dus ik zou ze vervangen. Bestel zeker originele piaggios.
  12. Nieuwe piston(57mm) is gemonteerd. Slotspeling nagementen en die is 0.2 a 0.25 mm De tik is nu uit het blok en er is voelbaar meer compressie. Koppelingsplaten zijn vervangen door originele piaggios waardoor deze nu ook terug subliem ontkoppeld. Vandaag rustig ritje gedaan van 25km tegen ongeveer 60a65 op de teller om. De nieuwe piston wat te roderen. Even doorgetrokken tot 85 en ik had nog wat over denkik... Voorheen moest ik al een lange baan hebben om 84 op teller te halen. Ik ben nog opzoek naar een origineel afdekplaatje van een schakelklok (vlb 4vit) Blijkbaar past die van mijn vnb (3vit) daar niet op:
  13. Ik heb deze, wel voor largeframe, zelf gemaakt.
  14. Das heel vriendelijk maar ik ga nu even wachten op de piston. Die zou er dinsdag moeten zijn.
  15. De pinnen zitten er beide nog en de sigmenten kunnen niet ronddraaien. Op de foto is het idd slecht zichtbaar. Mijn vermoeden is dat de cilinder vroeger vervangen is maar de piston niet. Dit blok heeft erges 15j stof liggen eten na een "revisie" nooit terug onder de vespa geraakt. Piston stak ook op zn kop de eerste keer dat ik hem opende.
×
×
  • Create New...