Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dries adams

Leden
  • Items

    189
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vag addicts schriek (oldtimer vw)
  • Mijn Scooter(s)
    Honda camino
    Honda cb125 k5

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Begijnendijk
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Dries adams's prestaties

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

51

Reputatie

  1. Dries adams

    Spaco SI20/17

    zo goed als nieuwe Spaco Si17/20 carburator. Incl. luchtfilter Sproeierbezetting naar keuze Nieuwprijs €67.5 Prijs €40 Ophalen of verzenden (€6)
  2. tekoop Bgm ontsteking BGM8023 Fits all Vespa from approx. 1960-1980 onwards, e.g. GL150 (VLA1T), Sprint150 (VLB1T), Sprint 150 Veloce (VLB1T), Super Sport 180 (VSC1T) A complete spare ignition base plate with all coils, contacts and capacitor is supplied. The connecting cables have the original colours, so the exchange is easy. Geplaatst geweest maar niet gereden wegens defect vliegwiel. Tekoop wegens digitaal geplaatst. Nieuwprijs €67 Prijs €40 Ophalen of verzenden(€6)
  3. Zo , even afwezig geweest. Vespa heeft de hele zomer aan de kant gestaan door ontstekingsprobleem & ander project Aprilia Rs125 Paar weken geleden dan maar ineens besloten om een elektronische ontsteking van SIP te laten steken door Sara van ring ding ding shop. Ze loopt nu heel mooi met de Si20/20 Main : 150 / BE3 / 102 Idle : 40/120 Trekt goed op door de 8inch ombouw op het 150cc vlb blok, Si20/20 en sip road 2.0 Loopt 90 op de teller , mooi tellertje rond dus 😄 op gps vertaald zich dit in 81km/h
  4. Is dit dan 50-140? Momenteel zit er bij mij een 52-140 in
  5. Na enkele andere projectjes deze terug naar boven halen. Na de revisie deze winter stilgevallen door te slecht weer voor testritten & tochwel wat afstelproblemen. Na het carbu kanaaltje dat de hoofdsproeier "voed" ontdaan te hebben van gele aanzetting gaat het de goeie. Richting uit. Weet iemand welke de std slow running jet is bij een sprint veloce 20/20 carbu?
  6. Daarnet carbu gemonteerd met sproeier 118 en even gaan testrijden. Aanzetten gaat normaal, daarna sputteren Sproeier 110: aanzetten en lage toeren rijden gaat normaal hoger toerental begint ze te sputteren Sproeier 106 geeft voorlopig beste resultaat. Volgas geen gesputter. Nu even wachten tot ik een korte rit kan doen om de bougie te kleuren want deze is nieuw... De waardes komen nu alvast meer overeen met hetgene ik hier op forum en internet terugvind.
  7. Dit was een bougie die ik eerder al gebruikt had. De bougiekleur is al zo vaak gecontroleerd dat de afdichtring zijn tijd gehad heeft. Hij trekt wel geen valse lucht daar. Nu zit er een nieuwe in
  8. Dus! Door het mooie weer zitten de eerste 100 rodage km's er al op. Ik hab altijd max 60a65 op teller gereden en dan was de bougiekleur ook mooi. Van de week, vlak voor ik thuis kwam heb ik toch even door getrokken tot ik 90 op teller haalde. Zeer kort maar voldoende om de kleur eens na te kijken. Toch wel een pak te bleek met reeds sproeier 108. Dus omdat de eerste serie px150 met carb 20/20 sproeier 116 hebben toch deze besteld om even te testen (info thx to Fre!) 20km getest met sproeier 116. Eigenlijk geen verschil in rijgedrag. Vlak voor ik thuis kwam weer even doorgetrokken om de bougiekleur na te kijken. Helaas, bougiekleur identiek hetzelfde als met de sproeier 108. OF ik zit met een gigantisch luchtlek, maar dat lijkt me zo goed als onmogenlijk & dan zou de bougiekleur toch wel wat moeten veranderen als is de sproeier 8! maten vergroot. OF er is iets mis in de carb. Dus carb gedemonteerd en volledig uit elkaar gedaan. Carb is echt super proper dus even met een draad door alle kanalen gegaan. De uitsparing onder de hoofdsproeier waarmee de verbinding gemaakt word tussen hoofdsproeier en vlotterkamer had doch wel wat bruin / gele aanslag. Ik vermoed (hoop) dat dit een verstopping was die de benzinetoevoer naar de hoofdsproeier "smoorde" dus eender welke grotere sproeier ik stak er zou altijd dezelfde hoeveelheid benzine doorgaan. Ik heb hem ineens ook nog eens volledig in de ultrasoon gedaan om. Zeker te zijn dat alle kanalen 100% open zijn.
  9. Het is geen grote kost dus ik zou ze vervangen. Bestel zeker originele piaggios.
  10. Nieuwe piston(57mm) is gemonteerd. Slotspeling nagementen en die is 0.2 a 0.25 mm De tik is nu uit het blok en er is voelbaar meer compressie. Koppelingsplaten zijn vervangen door originele piaggios waardoor deze nu ook terug subliem ontkoppeld. Vandaag rustig ritje gedaan van 25km tegen ongeveer 60a65 op de teller om. De nieuwe piston wat te roderen. Even doorgetrokken tot 85 en ik had nog wat over denkik... Voorheen moest ik al een lange baan hebben om 84 op teller te halen. Ik ben nog opzoek naar een origineel afdekplaatje van een schakelklok (vlb 4vit) Blijkbaar past die van mijn vnb (3vit) daar niet op:
  11. Das heel vriendelijk maar ik ga nu even wachten op de piston. Die zou er dinsdag moeten zijn.
  12. De pinnen zitten er beide nog en de sigmenten kunnen niet ronddraaien. Op de foto is het idd slecht zichtbaar. Mijn vermoeden is dat de cilinder vroeger vervangen is maar de piston niet. Dit blok heeft erges 15j stof liggen eten na een "revisie" nooit terug onder de vespa geraakt. Piston stak ook op zn kop de eerste keer dat ik hem opende.
  13. De veren zijn niet afgebroken, dat is zeker. De cilinder is volgens mij nieuw, de sporen van het honen zijn zelfs nog zichtbaar in de wand. Ik heb deze op het werk nagemeten met de binnenmicrometer. Nergens geen schade of slijtrand. Daarmee dat ik een piston van 57mm besteld heb. Nieuwe piston(60€) + honen (75€)vond ik te duur voor deze originele 2poort cilinder. Zeker omdat de cilinder amper of geen slijtage heeft. Hoe ik de vespa start zonder koppeling? Dop op de boormachine en op het vliegwiel. Gewoon zien dat je snel wegtrekt en op laag stationair staat. Krukaslager heeft daar geen last van. Is ook maar even om uitsluitsel te geven op de dieper liggende vertanding ivm tikkende geluid.
  14. Vandaag nogwat gaan zoeken! Ik heb de koppeling er af gehaald en eens gestart, zodat ik alls wat na de koppeling komt al kan uitsluiten. Nog steeds getik zonder koppeling. Dan maar cilinder gedemonteerd. Ik had cilinder en zuiger wel opgemeten en omdat de cilinder nog origineel is en er werkelijk zeeer goed uitziet ben ik vergeten de slotspeling van de sigmenten op te meten Hier word ik zwaar op afgestraft, ziehier het resultaat : Zuigerveer bovenaan de piston had 1.95mm spelingen 2de zuigerveer had 0.5mm speling. (op foto omgewisseld) Zullen 2 verschillende zijn vermoed ik. Nieuwe piston 57mm is besteld. De krukas heeft volgens mij zeker geen speling. Dus het getik komt hopelijk van de verkeerde zuigerveren. Ik ben erg aan het twijfelen om een pinasco 177 allu v2 te kopen en die er op te zetten... Met de originele krukas Er zijn voor en tegenstanders... Ik twijfel nog
  15. Deze voormiddag heb ik de tank uit uit gehaald en ook de plastic cover die voor de doorgang van tunnel zit. Ik heb hem gestart tot ik het getik hoorde. Vermits tank er uit is en tunnel open, zou het geluid sterker moeten zijn. Was niet het geval dus vandaar zal het niet komen. Cilinder en piston zijn niet vervangen maar waren naar mijn inziens nog ok. Cilinder had geen slijtrand. Alleen de piston had een raar "gat" Maar niets dat in mijn ogen kwaad kan. Bovenkant zuiger is 56.6mm en onderkant zuiger is 56.9mm Cilinder is exact 57.0mm Zou dit teveel verschil zijn? misschien zuiger vanaf een bepaald toerental kantelen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...