Jump to content
Vespaforum.be

Dries adams

Members
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

About Dries adams

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vag addicts schriek (oldtimer vw)
  • Mijn Scooter(s)
    Honda camino
    Honda cb125 k5

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Begijnendijk
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lichtjes tikken en die bout kwam er uit. Heeft geen schade door roest, dus kan ik perfect opnieuw gebruiken.
  2. Bedoel je de 4 draadstangen van de cilinder?
  3. Stand van zaken momenteel en omdat plaatjes kijken gewoon leuker is.
  4. Ik zal de gulden middenweg nemen. 0.25mm Iedereen tevreden
  5. Ohja kan wat verwarrend overkomen zo. Dus... Als ik een shim van 2.2 bestel verklein ik de speling naar 0.2 a 0.25mm Zal wel goe zijn denkik
  6. Ik vind op scootercenter pesies geen shims of andere spacers... Of ik kijk er gewoon over..
  7. Ja steekt langs beide kanten. Resultaat is zelfde bovenaan, zou raar zijn als het anders was. 0.4 gaat vlot 0.45 heeft wat weerstand
  8. Ik heb even de speling tussen de versnellingen gemeten met voelermaatjes 0.4 a 0.45mm. Wat word er voorgeschreven?
  9. Zal deze moeten bijbestellen dan. https://www.scooter-center.com/en/oil-seal-sb-20x40/60x7mm-corteco-used-for-crankshaft-flywheel-side-vespa-largeframe-1976-sprint-super-ts-gt125-gtr125-vna-vnb-vba-vbb-wideframe-additionally-crankshaft-drive-side-vm-vn-vl-gs150/gs3-3820031?number=3820031 Rest van deze set past wel denkik https://www.scooter-center.com/en/oil-seal-set-crankshaft-scooter-center-vespa-sprint150-vlb1t-sprint-veloce150-vlb1t-294259-gtr125-vnl2t-145900-ts125-vnl3t-18139-gt125-vna-vnb-vba-vbb-super-gl150-vla1t-7900048?number=7900048
  10. Idd dat dacht ik ook al. Is de maat van de lagers. Hoe meet je dit? Nu even over die keerring, zal die passen? Of heb ik die met ijzer omhulsel nodig?
  11. Ik heb van scootercenter een oil seal kit gekocht. De kleine krukasdichting is blijkbaar anders in deze set. Stond nogtans sprint150 bij... Iemand een idee waarvoor die ringen dienen?
  12. DUS Ik heb een poging gedaan om de 22 oude rollers er terug in te steken, onmogenlijk! Ik weet dat het blok ooit al eens uit elkaar geweest is en daarna niet gedraait heeft (piston stak ondersteboven enz...) dus ik vermoed dat er een verloren gelopen roller tussen het lager en de naaldlager heeft rondgedoold. Slordigheid van de vorige dus. Ik heb de nieuwe rollers terug gezet, 21 stuks en de overige speling gemeten tussen de rollers. 1.1 a 1.2mm Onmogenlijk dus om nog een extra tussen te krijgen. Boel gemonteerd in het carter en ik voel nergens abnormale speling dus zo zal het worden!
  13. Heb gisteren een poging gedaan om de oude 22 diener uit kwamen terug te plaatsen maar dat lukte ook niet. misschien was ik al wat te opgefokt. Straks de oude nog eens proberen
  14. Vind het raar omdat er 22 uit zijn gekomen?
×
×
  • Create New...