Jump to content
Vespaforum.be

Dries adams

Members
  • Content Count

    179
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

48 Excellent

About Dries adams

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vag addicts schriek (oldtimer vw)
  • Mijn Scooter(s)
    Honda camino
    Honda cb125 k5

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Begijnendijk
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vlotter die blijft hangen? Het teveel aan benzine zal weglopen langs de overloop
  2. Het is geen grote kost dus ik zou ze vervangen. Bestel zeker originele piaggios.
  3. Nieuwe piston(57mm) is gemonteerd. Slotspeling nagementen en die is 0.2 a 0.25 mm De tik is nu uit het blok en er is voelbaar meer compressie. Koppelingsplaten zijn vervangen door originele piaggios waardoor deze nu ook terug subliem ontkoppeld. Vandaag rustig ritje gedaan van 25km tegen ongeveer 60a65 op de teller om. De nieuwe piston wat te roderen. Even doorgetrokken tot 85 en ik had nog wat over denkik... Voorheen moest ik al een lange baan hebben om 84 op teller te halen. Ik ben nog opzoek naar een origineel afdekplaatje van een schakelklok (vlb 4vit) Blijkbaar past die van mijn vnb (3vit) daar niet op:
  4. Ik heb deze, wel voor largeframe, zelf gemaakt.
  5. Das heel vriendelijk maar ik ga nu even wachten op de piston. Die zou er dinsdag moeten zijn.
  6. De pinnen zitten er beide nog en de sigmenten kunnen niet ronddraaien. Op de foto is het idd slecht zichtbaar. Mijn vermoeden is dat de cilinder vroeger vervangen is maar de piston niet. Dit blok heeft erges 15j stof liggen eten na een "revisie" nooit terug onder de vespa geraakt. Piston stak ook op zn kop de eerste keer dat ik hem opende.
  7. De veren zijn niet afgebroken, dat is zeker. De cilinder is volgens mij nieuw, de sporen van het honen zijn zelfs nog zichtbaar in de wand. Ik heb deze op het werk nagemeten met de binnenmicrometer. Nergens geen schade of slijtrand. Daarmee dat ik een piston van 57mm besteld heb. Nieuwe piston(60€) + honen (75€)vond ik te duur voor deze originele 2poort cilinder. Zeker omdat de cilinder amper of geen slijtage heeft. Hoe ik de vespa start zonder koppeling? Dop op de boormachine en op het vliegwiel. Gewoon zien dat je snel wegtrekt en op laag stationair staat. Krukaslager heeft daar geen last van. Is ook maar even om uitsluitsel te geven op de dieper liggende vertanding ivm tikkende geluid.
  8. Vandaag nogwat gaan zoeken! Ik heb de koppeling er af gehaald en eens gestart, zodat ik alls wat na de koppeling komt al kan uitsluiten. Nog steeds getik zonder koppeling. Dan maar cilinder gedemonteerd. Ik had cilinder en zuiger wel opgemeten en omdat de cilinder nog origineel is en er werkelijk zeeer goed uitziet ben ik vergeten de slotspeling van de sigmenten op te meten Hier word ik zwaar op afgestraft, ziehier het resultaat : Zuigerveer bovenaan de piston had 1.95mm spelingen 2de zuigerveer had 0.5mm speling. (op foto omgewisseld) Zullen 2 verschillende zijn vermoed ik. Nieuwe piston 57mm is besteld. De krukas heeft volgens mij zeker geen speling. Dus het getik komt hopelijk van de verkeerde zuigerveren. Ik ben erg aan het twijfelen om een pinasco 177 allu v2 te kopen en die er op te zetten... Met de originele krukas Er zijn voor en tegenstanders... Ik twijfel nog
  9. Deze voormiddag heb ik de tank uit uit gehaald en ook de plastic cover die voor de doorgang van tunnel zit. Ik heb hem gestart tot ik het getik hoorde. Vermits tank er uit is en tunnel open, zou het geluid sterker moeten zijn. Was niet het geval dus vandaar zal het niet komen. Cilinder en piston zijn niet vervangen maar waren naar mijn inziens nog ok. Cilinder had geen slijtrand. Alleen de piston had een raar "gat" Maar niets dat in mijn ogen kwaad kan. Bovenkant zuiger is 56.6mm en onderkant zuiger is 56.9mm Cilinder is exact 57.0mm Zou dit teveel verschil zijn? misschien zuiger vanaf een bepaald toerental kantelen?
  10. Motorbil en bescherming zijn er momenteel af. Dus dat zou straf zijn
  11. Nee is bij mij niet het probleem.
  12. Vermits het geluid toch verdacht hard lijkt op een moer die op een losse bout zit te trillen ga ik eerst eens verder zoeken op het frame. Alle kabels in de tunnel zijn vervangen dus misschien zit daar iets dat bij een bepaald toerental begint lawaai te maken. Laat ons hopen
  13. Oud topic maar is hier een oplossing uit de bus gekomen? Ik heb hetzelfde vermoed ik.
  14. Zal wel inorde zijn, heb gezien dat je veel bijstand / info van ervaren mensen gekregen hebt.
  15. Haha opzich ben ik blij dat het ondertusen toch al goed draait en schakelt. Dit was een blok waar ik niets van wist.. Ook niet kompleet dus als eerste "leerblok" kon dat al tellen. Opzich ben ik ook super graag met motoren bezig dus dat valt mee. Alles wat nu tegenslaat is iets waar ik van leer en bij een volgend blok extra aandacht aan kan besteden. Ik heb al een px150 blok klaarliggen om te "tunen" maar daarvoor moet ik eerst de basics kennen Nu nog wat zoeken vanwaar de trillingen / geluiden op hogere toeren vandaan komen
×
×
  • Create New...