Ga naar inhoud
Vespaforum.be

BjornDJ

Leden
  • Items

    146
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

2 Volgers

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    V-Pres VC ZOTTEGEM Romeo's
  • Mijn Scooter(s)
    1954 acma rat T5 engine
    1951 Faro Basso Sei Giorni
    1961 GS160 MK1
    1958 GS150 VS5
    1954 Faro Basso VM2
    1963 GL MISA
    1969 SS180
    1969 Rally 180

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Houtem
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

BjornDJ's prestaties

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Very Popular Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

126

Reputatie

  1. Hallo, bedankt lijkt me ook een leuk. Deze winter ga ik er eens aan beginnen. Ik hou je op de hoogte thx
  2. Leuke rit van ~100km door de mooie idyllische wegen van de Vlaamse Ardennen. Wegens het succes van vorig jaar opnieuw opgebouwd uit 2 lussen met start, stop en finish op dezelfde plaats. Alles is voorzien, van parking, pechverhelping, enz… Wie vooraf inschrijft kan genieten van pure verwennerij met ontbijt, lunch en avondsnack. Daginschrijvingen zijn ook mogelijk maar met minder vertroetelingen. Iedeen welkom! Tot dat!! 👉🏻👉🏻👉🏻INSCHRIJVING VIA DEZE LINK: https://firebasehostingproxy.page.link/198886819888/forms.gle/ePWQY91HJt5k2M8J7
  3. Probleem opgelost. nieuwe koppeling gestoken en alles opgelost 😃. Er moet dan toch iets geweest zijn of met de korf of met de tussenplaten (of misschien de veren te slap geworden na verloop van tijd) alvast bedankt voor jullie hulp!! 😊👊
  4. Neen, enkel de platen met kurk heb ik vervangen niet de metalen platen.
  5. Nero, als de duwpen niet goed zou zijn, zou dit probleem niet altijd aanwezig zijn? Bij normaal vertrekken heb ik geen enkel probleem, maar geef ik wat meer toeren dan slipt ze… bizarre
  6. Dag Nero, blokkeren lijkt het me niet, trouwens de platen hebben 3 dagen in de olie geleden. Dit is er dus genoeg op 😊. Wat betreft het doorslippen, ik zie nergens tekenen van aanrakingen aan Carter of deksel. Wat ik idd nog niet geprobeerd heb is de duwpen. Er steken 3 platen in, maar heb me nu eens een volledig nieuwe koppeling gekocht (https://www.scooter-center.com/en/clutch-vespa-type-7-springs-oe-115mm-for-genuine-primary-gear-helical-teeth-65-tooth-23-tooth-3-friction-plates-9020054) hopelijk opgelost 🙏 en anders misschien eens de duwpen inkorten?
  7. Beste Vespagisten ik ben een beetje ten einde raad en misschien weten jullie wel een oplossing / oorzaak. ik sukkel met het doorslippen van mijn koppeling. Als ik in lage toeren vertrek is er geen probleem maar wanneer ik bv aan verkeerslichten sta en ik wil wat vlugger vertrekken (dus wat hogere toeren maak) slipt/blokkert de koppeling bij het loslaten van de ambriage hendel en schiet hij vooruit. Heb al alles geprobeerd: in de koppeling nieuwe platen gestoken en koperen ring vervangen achter de koppelingsplaat vervangen Met de rondelle tussen de koppeling en de krukas ook al zitten spelen met de diktes 2.4 - 3 - 3.3mm niet haalt uit… wie herkend dit probleem en weet raad🙏
  8. BjornDJ

    Vespa steunen

    Alhoewel ik dacht deze eens ooit ergens te koop heb gezien 🤔
  9. BjornDJ

    Vespa steunen

    Hallo, Weet er iemand waar ik deze steunen zou kunnen kopen? Of is dit allemaal selfmade? alvast bedankt B
  10. BjornDJ

    Carbu gs150 (vs5 '59)

    Beste Vespatariers, Heeft er iemand onder jullie ervaring met uit “upgrade” van de originele carbu? Ik krijg mijn carbu niet goed afgeregeld en ben ten einde raad. Hierdoor zou ik eens een andere willen proberen. Eentje dat niet rechtstreeks op de cilinder staat maar met een verloopstuk, zoals de foto hieronder. Mijn huidige setup is vrij origineel enkel een nagy compressiekop. Wat raden jullie aan of af? Alvast bedankt voor jullie feedback Bjorn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...