Jump to content
Vespaforum.be

BjornDJ

Members
  • Content Count

    108
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

112 Excellent

1 Follower

About BjornDJ

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    V-Pres VC ZOTTEGEM Romeo's
  • Mijn Scooter(s)
    1963 GLx (verkocht)
    1954 acma rat T5 engine
    1948 V14 Bacchetta (verkocht)
    1963 MISA
    1951 FB Sei Giorni
    1986 PX 215 (verkocht)
    1961 GS160 MK1
    1958 GS150 VS5
    1954 Faro Basso VM2
    1969 SS180

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Houtem
  • Land
    BelgiΓ«

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dag Adrian, mag ik je nog wat vragen. ik ben bezig met het restoreren van een SS en ga hem volledig herlakken in het blu pavone kleur. Nu vroeg ik me af welke kleur origineel gebruikt zou zijn om de binnenkant van het frame (waar benzinetank inzit), onderkant voorspatbord te lakken. Bij een FB en een GS160 is dit de bruinrode ondergrond maar wat bij een SS? bedankt
  2. bedankt Arian, het is me gelukt! nummertje 47 was de boordoener, ging er echt moeilijk uit. thx
  3. Bedankt, ik ga het eens zo proberen. Thx B
  4. Hello, heeft er iemand ervaring met het reviseren van een voorvork SS180/GS160. Ik zit namelijk een beetje vast en wil toch even polsen of iemand mij hier verder kan helpen vooralleer ik iets verkeerd doen. Ik wil namelijk de volledige vork uit elkaar halen, maar krijg niets los. En weet eerlijk gezegd ook niet wat er precies los kan. Moet dop (1) eruit? Kan ik de moer (2) losmaken?? Of kan ik de bouten (3) er gewoon doorslaan? Alvast bedankt voor jullie hulp πŸ˜€
  5. Slotje, verkocht
  6. Ik kan niet alles houden, heb er hier al een 8tal staan. Moet nog aan een SS beginnen enz... dus ja. spijt, waarschijnlijk ☺️
  7. 😁 πŸ˜…πŸ€£ idd is voor niet achterover te vallen als je een wheelie trekt. Neen, ik persoonlijk vind het ook maar niets en zou het er toch afzwieren maar goed het is een origineel onderdeel en misschien vindt iemand dit wel mooi. Afdoen kan je altijd πŸ˜‰
  8. Vespa ACMA in zijn eigen jus. Papieren 125cc. bouwjaar 1955 met zeer mooie patina en tal van originele accessoires. Zo goed als alle onderdelen werden met liefde en kennis gerestoreerd en vernieuwd. Namelijk, nieuwe kabels/gainen, banden, remmen, dempers, veren, dichtingen, lagers in voorvork, enz... de blok zelf werd volledig origineel gereviseerd, zie foto’s, met nieuwe lagers, bourages, krukas, 12v flytech pinasco, enz...Acma rijdt terug zoals een acma hoort te rijden, geen vliegmachine maar een sappige tred Prijs 4000€
  9. verkoop hem aan mij πŸ˜‰ nee nee idd wat foto's erbij kan wonderen doen. Ik heb enige jaren geleden een bacchetta gerestoreerd en gereviseerd misschien weet ik wel raad.
  10. Hallo josse klopt, ik heb dit ook voor gehad met mijn BMG kit. Ik heb toen mijn piston 1,5mm afgedraaid en alles werkt toe perfect. Van mijn carter ben ik afgebleven, is ook veel makkelijker om de piston wat af te doen. succes ermee
  11. ja nogmaal wel naar moet nog een test ritje maken. 😏 Op mijn polini carbu staat er een in- en uittake voor een externe benzine pomp. Deze is uiteraard niet aangesloten MAAR blijkbaar moet je deze afsluiten zodat de carbu langs daar geen valse lucht trekt... heb al een kleine test gedaan en dit zou wel kunnen kloppen 😀
  12. het boren was voor het vervangen van de veertjes in de primaire
  13. Ik heb gekozen voor de flytech van pinasco, werkt altijd goed πŸ˜‰. Welke setje ga je steken 160cc? Ik heb deze ook zitten onder mijn Sei giorni en vind deze (persoonlijk) vrij agressief
  14. Hi, Ze rijdt heel leuk, een groot verschil met de standaad setup. Die bgm kit is een aanrader (prijs<>power), maar dan moet je blokje wel open (das misschien iets minder). In mijn geval zou ik hem toch reviseren dus de keuze was iets makkelijker.
×
×
  • Create New...