Jump to content
Vespaforum.be

BjornDJ

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 Good

About BjornDJ

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Romeos
  • Mijn Scooter(s)
    1962 GL
    1954 acma rat T5 engine
    1948 V14 Bacchetta Faro Basso

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Houtem
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo vespagisten, ik zou graag een waarderingsdossier opstellen en insturen naar het Registo Storico. Weet hier iemand hoe dit moet of mij wat tips geven? bedankt
  2. Beste vespagisten, Zoals sommige onder ons wel wisten was ik bezig met het restaureren van een bacchetta V14. Na een maand of 3 alles vernieuwd te hebben, motor volledig gereviseerd, elektriciteit vernieuwd, kabels - gainen enz... is ze klaar Signorina Bronchetta (haar nickname) geniet ervan. (ps voor de geïnteresseerden, ze komt mogelijks te koop)
  3. Ik heb zijn toverstok nog niet gezien
  4. Hey, Hello, Mijn excuses van het laten van updates maar ik was zo hard bezig met de restauratie van mijn broncchetta (haar nickname) dat ik niet aan de tijd kwam hier even wat te posten. Ondertussen is mijn motortje volledige gereviseerd (met grote dank aan Frederik9111, je bent een schatje. Oké ik had beloofd niet emotioneel te worden ) en is zo goed als alles vernieuwd. Dit zowel in de motor (dichtingen, bourages, piston, roulementen, kicker, carterring, , ontkoppelingsplaten, ontsteking, bobines, enz… zelfs de olie ) als buiten de motor ben ik nu de volledige elektriciteit aan het vernieuwen samen met de gainen en kabels. Status van vandaag, ik heb dit voorbije weekend de eerste keer gereden met haar en super, ze draait heel mooi, alhoewel het afregelen niet zo simpel is bij een bacchetta van 71 jaar. Nu nog de elektriciteit goed krijgen en ik kan met haar eens buiten komen. Ik post wat foto’s, enjoy (let op oude en nieuwe pics staan wat door elkaar)
  5. Hi, Ik heb toevallig de kogels vervangen deze week bij mijn bacchetta en er zitten er 19 in. Zoals men hierboven reeds zegde is het raadzaam dat je 1tje weglaat. Als je de kogels er eens inlegt zonder vet, zal je zien dat je er misschien juist 20 zal inkrijgen. Maar eens je het vet aangebracht hebt merk je dat deze kogels niet meer mooi tegen elkaar zullen komen. Hierdoor kunnen er slechts 19 in. Succes
  6. Denk je dit echt? Alle foto’s dat ik zie staat het wel anders
  7. Wat wijzer geworden, ik heb het logo er eens afgehaald en je raadt het nooit. Als ik het kantel zijn de gaten bedenkt en komen ze perfect overeen. Het logo heeft dus ooit zo gehangen. Strange en nu , toe lassen zeker
  8. Ja, ik ga het er eens afnemen en eens zien waar ik het kan passen Bedankt voor de tip
  9. Hi Sid bedankt voor je reactie. Ja idd mogelijks misschien slechte badge. Voorlopig enkel foto van de vorige eigenaar toe hij hem verkocht maar is niet verandert behalve dat hij nu uit elkaar ligt
  10. idd dicht lassen is een optie... maar dan moet ik hem herlakken (ben ik over aan het twijfelen). De lassen herschilderen gaat volgens mij niet gaan daar de lak bijna 60j oud is en je dit nooit meer hetzelfde krijgt...
  11. Beste Vespagisten, Ik ben volop bezig met het restaureren van mijn bacchetta '48 en één ding is met onduidelijk en maakt me heel curieus. Op mijn frame waar de "vespa badge" hangt zijn een 6 tal gaatjes en ik weet niet wat er ooit gehangen heeft. Ik dacht eerst aan het vespa logo, maar dan zou het compleet verkeerd gehangen hebben, ik heb geen idee... misschien hebben jullie wel suggesties... ik zou de gaatjes willen verstoppen
×
×
  • Create New...