Jump to content
Vespaforum.be

BjornDJ

Members
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

116 Excellent

1 Follower

About BjornDJ

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    V-Pres VC ZOTTEGEM Romeo's
  • Mijn Scooter(s)
    1963 GLx (verkocht)
    1954 acma rat T5 engine
    1948 V14 Bacchetta (verkocht)
    1963 MISA
    1951 FB Sei Giorni
    1986 PX 215 (verkocht)
    1961 GS160 MK1
    1958 GS150 VS5
    1954 Faro Basso VM2
    1969 SS180

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Houtem
  • Land
    BelgiΓ«

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. slotje... case closed.. boeken toe
  2. mag ook van een GL zijn...
  3. GEZOCHT: Stuurhuis voor GT/sprint met trapezium licht, enkel het huis dus zonder hendels, speedo... Alvast bedankt.
  4. Hi Nero, bedankt. Kan ik daar dan uit afleiden dat ik niet zomaar een Grand sport piston kan/mag steken zonder te honen? Uiteraard behoud ik dezelfde diameter, ik heb nu 63mm en zou ook een Grand sport van 63mm steken thx B
  5. Hello vrienden vant forum, Ik ben mijn SS blokje aan het reviseren en ben mij volgend aan het afvragen. Is misschien wel een stomme, domme vraag maar ik stel ze maar want ik weet het niet. Is er een (voelbaar) verschil op prestaties tussen een originele piston of een tuning Grand Sport piston (dunnere fijnere segmentjes enz...) bedankt voor jullie talrijke reactie, ik ben jullie dankbaar (en Frederick ook want hij weet het ook niet πŸ˜…) ciao B
  6. Dag Adrian, mag ik je nog wat vragen. ik ben bezig met het restoreren van een SS en ga hem volledig herlakken in het blu pavone kleur. Nu vroeg ik me af welke kleur origineel gebruikt zou zijn om de binnenkant van het frame (waar benzinetank inzit), onderkant voorspatbord te lakken. Bij een FB en een GS160 is dit de bruinrode ondergrond maar wat bij een SS? bedankt
  7. bedankt Arian, het is me gelukt! nummertje 47 was de boordoener, ging er echt moeilijk uit. thx
  8. Bedankt, ik ga het eens zo proberen. Thx B
  9. Hello, heeft er iemand ervaring met het reviseren van een voorvork SS180/GS160. Ik zit namelijk een beetje vast en wil toch even polsen of iemand mij hier verder kan helpen vooralleer ik iets verkeerd doen. Ik wil namelijk de volledige vork uit elkaar halen, maar krijg niets los. En weet eerlijk gezegd ook niet wat er precies los kan. Moet dop (1) eruit? Kan ik de moer (2) losmaken?? Of kan ik de bouten (3) er gewoon doorslaan? Alvast bedankt voor jullie hulp πŸ˜€
  10. Slotje, verkocht
  11. Ik kan niet alles houden, heb er hier al een 8tal staan. Moet nog aan een SS beginnen enz... dus ja. spijt, waarschijnlijk ☺️
  12. 😁 πŸ˜…πŸ€£ idd is voor niet achterover te vallen als je een wheelie trekt. Neen, ik persoonlijk vind het ook maar niets en zou het er toch afzwieren maar goed het is een origineel onderdeel en misschien vindt iemand dit wel mooi. Afdoen kan je altijd πŸ˜‰
  13. Vespa ACMA in zijn eigen jus. Papieren 125cc. bouwjaar 1955 met zeer mooie patina en tal van originele accessoires. Zo goed als alle onderdelen werden met liefde en kennis gerestoreerd en vernieuwd. Namelijk, nieuwe kabels/gainen, banden, remmen, dempers, veren, dichtingen, lagers in voorvork, enz... de blok zelf werd volledig origineel gereviseerd, zie foto’s, met nieuwe lagers, bourages, krukas, 12v flytech pinasco, enz...Acma rijdt terug zoals een acma hoort te rijden, geen vliegmachine maar een sappige tred Prijs 4000€
  14. verkoop hem aan mij πŸ˜‰ nee nee idd wat foto's erbij kan wonderen doen. Ik heb enige jaren geleden een bacchetta gerestoreerd en gereviseerd misschien weet ik wel raad.
×
×
  • Create New...