Jump to content
Vespaforum.be

Edwin

Members
  • Posts

    313
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Misa 150 VGLA 1959 (verkocht)+ 1960 + 1961
    Vespa Misa 150 GS VD2TS 1957

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Edwin's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Week One Done

Recent Badges

149

Reputation

  1. Bijzonder dat dit na bijna 70 jaar intact is gebleven. Ik heb van dat mapje ook enkele jaren geleden foto's mogen maken. Goed bewaren of anders aan mij schenken ? Dergelijke bedrijfsbezoeken worden nu nog altijd georganiseerd. Handelaars die een goeie omzet draaien, worden door de fabrikanten in de watten gelegd. Win/win noemen ze dat. Bleek dat vanuit Pontadera ook wel enige druk en controle werd uitgeoefend, die Misa op haar beurt ook uitoefende op de verdelers. Hier nog een foto van Nederlandse verdelers op bezoek bij Misa ergens in 1955.
  2. Je hebt pm ivm de spatbordbeschermers
  3. Edwin

    Zadel

    Opmerking van Josse is helemaal correct. De buitenhoezen zijn nauwelijks te onderscheiden, maar het metalen onderstel en sluiting zijn verschillend. Het frame voor een GS 160 zadel heeft een brede middenplaat. Het frame dat Wouter toont heeft deze middenplaat niet. Deze middenplaat zit iets dieper in het zadelframe om te voorkomen dat het verhoogde tankdeksel van een gs 160 tegen het frame komt. Het zadelframe van Wouter zal niet op een GS 160 passen, maar wel op VGLA/B en VNA/VNB.
  4. Al iets gevonden? Kwam net dit tegen: Vespa afdek plaat | VESPA | BRAM Motoren
  5. Edwin

    Squaretail zadels

    Dave, zoiets? Sitzbank NISA ”Yankee” für LF - Verkaufe Vespa Teile - GSF - Das Vespa Lambretta Forum (germanscooterforum.de)
  6. Ik zou het deksel eraf halen (aan scharnierkant), dan kan je overal beter bij. Dan ontroesten tot op het metaal met bijvoorbeeld Deox ontroester gel. De lak wordt door deze gel niet aangetast. Dan solderen, zoals hierboven voorgesteld. Zou inderdaad zonde zijn om hier een andere tank in te steken.
  7. Ben ik vorige week ook nog naar gaan kijken ?, maar toch maar niet op ingegaan omdat er nog 2 Misa projecten liggen te wachten... Carbu deksel heb ik niet, maar als je van die plaathouder af wil, mag je me altijd iets laten weten. Succes met het rijklaar maken.
  8. Toch niet toevallig een gele Vgla?
  9. Ik moet hier nu al mijn eigen quotes corrigeren. Als dat nog maar goed komt. het alternatief voor Owatrol is niet Elaskon Aero 46, maar Oxyblock N! Oxyblock stopt roestvorming, beschermt blanke delen beter dan Owatrol en is minder opvallend. Als dit grondig is opgedroogd kan je alles, ook de lak, behandelen met een spuitbus Elaskon Aero 46. Elaskon Aero 46 is een zijdematte verzegelingswax, die je dus als eindlaag gebruikt.
  10. 10 op 10 Super gedaan en wat dat valsspelen met de bouten betreft, “patineren” noemen ze dat.
  11. Ja dat bedoelde ik. Heb je dat eraf gekregen met een ijzerdraadje? Voorzichtig mee zijn, want is erg broos.
  12. Goed bezig. Ziet er naar uit dat dit de rode Misa VGLA "Fiesta Red" betreft, zeldzaam kleurke en alleen door Misa verwerkt. De kleur is niet vuurrood, maar wat zachter rood waardoor je de indruk krijgt dat het rood in de loop der jaren is verbleekt. Het productiejaar 1961 is een perfecte match. Ik heb hier een gelijkaardige versie staan, waar ik nog moet aan beginnen. Zie foto. Ik zou op de zichtbare delen geen Owatrol gebruiken, maar Elaskon Aero 46. Dit laatste product heeft een minder opvallende zijdemat glans en beschermt langduriger. Te koop in spuitbussen en daardoor makkelijk egaal aan te brengen, ook op lak en blanke delen. Owatrol is meer geschikt op (vlieg)roest. Met 2 bussen Elaskon heb je ruim voldoende. Op Google vind je massa's info. Heb je het Vespa GL embleem zonder problemen kunnen verwijderen?
  13. Voor al uw bouwafval: één adres ?
  14. Edwin

    Speedo revisie

    Je mag er vanuit gaan dat de kilometertellers met tussenschotten tussen de getallen van het oudere type zijn. Overgang vermoedelijk in 1960. VBA, VGLA, VBB, VGLB, VLA (standaard 150 cc) tot 100 km/u en alles vanaf GS tot 120 km/u. Met dergelijke revisies leer je veel bij, maar is het vaak moeilijk het juiste onderdeel te vinden. Zo zoek ik al enkele jaren naar onderstaand aandrijfwieltje en heb na aankoop van enkele oude, niet werkende tellers de moed opgegeven omdat dit wieltje blijkbaar ook op een bepaald moment is vervangen...
  15. Edwin

    Vespa kleuren

    Een aantal kleuren van de twee eerste kaarten zijn allicht deze die door Misa werden gebruikt eind jaren 50, begin 60. Staat er ergens een datum vermeld wanneer de kaarten gemaakt zijn? In principe werkte Misa met Ditzler lakken, het latere PPG. Ik vermoed dat Glasurit deze lakken ook ter beschikking stelde, echter na de stopzetting van de actieve productie/assemblage bij Misa vanaf 1963.
×
×
  • Create New...