Jump to content
Vespaforum.be

Edwin

Members
  • Content Count

    285
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

124 Excellent

About Edwin

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 VGLA 1959 + 1960 + 1961

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Een rekje heb ik liggen. Moet wel nog in de juiste kleur gespoten worden. Bij interesse kan ik je foto’s sturen.
  2. Heb je het slot al gedemonteerd? Het hendeltje van het slot wordt aan de scharnierkant door een verend pinnetje op zijn plaats gehouden. Het lijkt erop dat dit pinnetje eruit is gevallen, wat kan gebeuren als je het stuur extreem links of rechts draait. Het geluid dat je hoort is waarschijnlijk het hendeltje dat telkens tegen het “stopplaatje” van de stuurstang slaat. Dit probleem heb ik eerder gehoord en kan tot gevaarlijke situaties leiden als je dat al rijdend aan de hand hebt. Dus Stuur demonteren en slot vervangen.
  3. De rode Vnb1 Augsburg van je profielfoto’s komt mij bekend voor. Was ooit gestationeerd in Heusden-Zolder en heeft een mooie waterdecal sticker van een vespaclub te Heusden in de jaren 50.
  4. Zowel frame als motorblok is duidelijk VGLA, 150cc GL van 1961. En met wat goede wil kan je het chassisnummer nog lezen, zoals Koen dat correct aangegeven heeft. Probeer eens een blad papier over het chassisnummer te leggen en dan met een gewoon potlood erover te kribbelen. Soms wordt het nummer duidelijker leesbaar overgezet op het blad papier. Ook kan je de foto met software bewerken (meer contrast en/of scherpte instellen). Maak uitprints van het resultaat en voeg dat toe aan het RDW dossier, zodat de ambtenaren niet te veel moeite moeten doen om het nummer te ontcijferen. Nog even off
  5. Tunnel behandelen met Fluid-Film spuitbus waarop een verlengsonde van 60cm. Simpel en kost bijna niks.
  6. Edwin

    Niettang voetrails

    Merci Frissenappel voor het aanbod, maar regio Sint Niklaas is net iets te ver.👍👍👍
  7. Wie heeft een dergelijke tang en kan deze enkele dagen missen? Liefst provincie Limburg, Brabant, Antwerpen. Bedankt alvast.
  8. Dat zadel op tweedehands was inderdaad een interessant alternatief geweest, want past op vnb,vba,vgla, vglb. De champagnekleurige vglb had vaak een dergelijk zadel. Het zweefzadel moet een afstand van 24cm tussen de schroeven hebben, maar dan niet met die gekke houder die Pascoli toont. Normalerwijze zitten er 2 openingen achteraan het zadel, waar de houder door dient geschoven te worden, zoals Pascoli afbeeldt bij het 180 mm zadel. Dus een beetje link om te bestellen op basis van de afbeeldingen. Als je de originele lak behoud, wat je natuurlijk moet doen, zou ik geen nieuwe zadels
  9. Dank je wel Vespaciao voor deze tips, daar kom ik al een heel eind mee. Met de reservering ga ik nog coronagewijs even wachten. Ik ben nog nooit in Napels geweest, maar het is precies het “chaotische” aan deze stad dat me aantrekt. Ik ga al jaren naar Griekenland en ook daar vind je chaos. De Grieken zijn een ramp in het verkeer, wegen vaak slecht onderhouden, gebouwen half afgewerkt, gedumpte autos en nog veel meer langs de straat, … Niet verwonderlijk dat Griekenland constant balanceert op de rand van het faillissement en blijft sputteren als lid van de Europese Unie. Maar toch, Gr
  10. De claxon is inderdaad dit type en standaard boutjes met bolronde kop in plaats van deze zoals hieronder afgebeeld. Alle rubbers zijn grijs, ook voor de bilsluitingen. Het zadel op de vglb kan zowel een duozit als zweefzadel zijn. Een bruikbaar Donza zadel vinden, zal niet makkelijk zijn. Je kan eens informeren bij de gekende vespa oldtimer specialisten in Nederland en België. Ik merk ook dat de zadelframes enkele spanveren missen. Zijn wel belangrijk voor het zitcomfort en om de zadelhoes te sparen. De zadelframes zijn wel vaker verbogen door een schuine zithouding van de berijder o
  11. Mooie vondst en absoluut Misa, want zij hebben als enige deze champagnekleur gebruikt. Een betoog om deze lak zo te laten natuurlijk. Je kan de roest eventueel verwijderen met Deox gel en vervolgens stabiliseren met Oxyblock. Oxyblock is vergelijkbaar met Owatrol, maar minder opvallend. De lak kan je met 3M Perfect-it producten of dergelijke weer wat meer leven inblazen. Dit is in theorie de laatste vespa die bij Misa werd gemonteerd, de latere GL-x is zeker door Misa op de markt gebracht maar montage is nog niet helemaal duidelijk. Motorisch vind je hier op het forum advies met hopen. Vo
  12. VNB2T, waarbij de B niet duidelijk is ingeslagen. Je ziet ook enige afstand tussen die “I” en “2”
  13. Een oud topic nog eens terug boven water gehaald. Ik wil een citytrip doen naar Napels samen met mijn vrouw ergens eind oktober, begin november. Omdat zowel de verblijfsmogelijkheden als bezienswaardigheden onnoemelijk zijn, had ik graag enkele gerichte tips of advies gekregen. Hier zitten duidelijk de Napels specialisten. Welke logies (hotel, B&B, vakantiehuis) zijn top, waar eet je de beste pizza's en kan je lekker eten? Welke zijn de leukste plaatsen om het echte Napels te ontdekken? Op het net vind je natuurlijk massa's info, maar ik zoek het ietsje specifieker. De Vesuvius
×
×
  • Create New...