-
Posts
318 -
Joined
-
Last visited
Edwin's Achievements
-
Foto is niet van mijn vespa. Lijkt wel mogelijk om het nummer leesbaar te maken, maar zeker niet met slijpschijf of ander grof schuurgerief. Op jou foto zou op de roestplek het IGM nummer moeten staan. Net daarvoor het chassisnummer tussen twee sterretjes, daarvoor het prefix "VS5T" en uiterst links het Piaggio logo.
-
De latere VS5 modellen hebben wel degelijk het chassisnummer onder de linkerbil op het chassis staan. Zie foto hierbij. De vespa die je hebt is een Klassieke Misa GS 150 (VS5). Het verticale nummer tussen sterretjes achter het carburatordeksel is NIET het chassisnummer, maar een Misa controlenummer. Dit verticale nummer staat nooit op een Italiaanse GS. Ook de beide papieren stickertjes op de achterkant van het carburatordeksel zijn Misa controle nummers. Als het chassisnummer onder de linkerbil volledig is weggeroest, heb je een probleem, maar soms is het toch nog mogelijk het nummer leesbaar te maken.
-
https://vespa4ever.at/vespa/0422-vespa-px125-correos-originallack
-
Donza plaatje, exacte kopie van origineel, kan ik je wel bezorgen.
-
Eerst het embleem met fijn staalwol op gewenste glans brengen, daarna alles goed ontvetten (ook het beenschild). Het embleem lichtjes plooien op de juiste plaats tegen het beenschild en met potlood de positie aanduiden om makkelijk te kunnen herplaatsen. Het bolstaande logo met Bisonkit spaarzaam, maar overal, inlijmen. Logo snel monteren, overtollige lijm afvegen en eventueel een tijdje met papieren tape op zijn plaats houden.
-
Bijzonder dat dit na bijna 70 jaar intact is gebleven. Ik heb van dat mapje ook enkele jaren geleden foto's mogen maken. Goed bewaren of anders aan mij schenken ? Dergelijke bedrijfsbezoeken worden nu nog altijd georganiseerd. Handelaars die een goeie omzet draaien, worden door de fabrikanten in de watten gelegd. Win/win noemen ze dat. Bleek dat vanuit Pontadera ook wel enige druk en controle werd uitgeoefend, die Misa op haar beurt ook uitoefende op de verdelers. Hier nog een foto van Nederlandse verdelers op bezoek bij Misa ergens in 1955.
-
Je hebt pm ivm de spatbordbeschermers
-
Opmerking van Josse is helemaal correct. De buitenhoezen zijn nauwelijks te onderscheiden, maar het metalen onderstel en sluiting zijn verschillend. Het frame voor een GS 160 zadel heeft een brede middenplaat. Het frame dat Wouter toont heeft deze middenplaat niet. Deze middenplaat zit iets dieper in het zadelframe om te voorkomen dat het verhoogde tankdeksel van een gs 160 tegen het frame komt. Het zadelframe van Wouter zal niet op een GS 160 passen, maar wel op VGLA/B en VNA/VNB.
-
Al iets gevonden? Kwam net dit tegen: Vespa afdek plaat | VESPA | BRAM Motoren
-
Dave, zoiets? Sitzbank NISA ”Yankee” für LF - Verkaufe Vespa Teile - GSF - Das Vespa Lambretta Forum (germanscooterforum.de)
-
Ik zou het deksel eraf halen (aan scharnierkant), dan kan je overal beter bij. Dan ontroesten tot op het metaal met bijvoorbeeld Deox ontroester gel. De lak wordt door deze gel niet aangetast. Dan solderen, zoals hierboven voorgesteld. Zou inderdaad zonde zijn om hier een andere tank in te steken.
-
Ben ik vorige week ook nog naar gaan kijken ?, maar toch maar niet op ingegaan omdat er nog 2 Misa projecten liggen te wachten... Carbu deksel heb ik niet, maar als je van die plaathouder af wil, mag je me altijd iets laten weten. Succes met het rijklaar maken.
-
Toch niet toevallig een gele Vgla?
-
onderzoek naar welke Vespa ik heb (gl 150 Misa /125 ) uit 1957 /1962
Edwin replied to roellie1606's topic in Oldies
Ik moet hier nu al mijn eigen quotes corrigeren. Als dat nog maar goed komt. het alternatief voor Owatrol is niet Elaskon Aero 46, maar Oxyblock N! Oxyblock stopt roestvorming, beschermt blanke delen beter dan Owatrol en is minder opvallend. Als dit grondig is opgedroogd kan je alles, ook de lak, behandelen met een spuitbus Elaskon Aero 46. Elaskon Aero 46 is een zijdematte verzegelingswax, die je dus als eindlaag gebruikt. -
10 op 10 Super gedaan en wat dat valsspelen met de bouten betreft, “patineren” noemen ze dat.