Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Edwin

Leden
  • Aantal items

    223
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    5

Edwin last won the day on February 11

Edwin had the most liked content!

Community reputatie

68 Excellent

Over Edwin

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 VGLA 1959 + 1960 + 1961

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Edwin

    Vespa struzzo - log

    Zie ik daar niet de originele lak? Het lijkt erop alsof het geel bovenop het origineel wit zit. Dat opent misschien nieuwe perspectieven... d
  2. Edwin

    Vespa struzzo - log

    Het is duidelijk dat deze Vespa een Misa assemblage is en karakter heeft. Dus houden zo en zeker geen overhaaste beslissingen nemen. Een Struzzo frame is gebouwd in Italië en een Acma in Frankrijk, dus ik zou niet uitgaan van een identieke vormgeving. Waarom die vraag over het beenschild ? Het rood is grondlak en het geel is de eindlak. Zoals hier al gezegd is de standaardkleur bij een Struzzo veel minder geel, maar de patina van deze is wel mooi. Het zal waarschijnlijk nooit kunnen achterhaald worden hoe deze kleur hier op terecht gekomen is. Bij Misa werd de gele kleur, voor zover ik heb kunnen achterhalen, niet gebruikt voor 1959. Bovendien blijft het voorlopig een raadsel vanaf welk jaar bij Misa vespas gespoten konden worden. In ieder geval MOET je deze lak zo houden. Het logo waarnaar verwezen wordt is het correcte. Ik kan je een replica bezorgen als je wil. Positie, zie foto. Om de benzinetank te reinigen gebruik je best scherpe voorwerpen (schroeven, stukjes glas, stenen, …) en schudden maar of enkele uren in een betonmolen laten draaien. Op internet vind je veel tips. Indien je nieuwe onderdelen of wisselstukken zoekt, zoals een velg, zeker geen nieuwe kopen maar je tijd nemen om ergens een tweedehands onderdeel te vinden. En als er lak op het onderdeel zit, tracht het dan te herstellen. Bij de restauratie altijd uitgaan van een "conservata" resultaat. Nieuwe onderdelen zijn dan als een tang op een varken ... De sleutels krijg je vlot proper met koper/metaalpoets en wat staalwol. Het slot is waarschijnlijk door vliegroest en verwaarlozing wat stroef geworden. De beste oplossing is demontage en reinigen, maar dan moet je het stuur demonteren. Als alternatief inspuiten met WD40 en geleidelijk reinigen/los draaien. Heb je al een idee hoe je de zadels gaat aanpakken? Restaureren is bijna onbegonnen werk omdat het overtrek en onderliggende mousse verhard is. Op zoek gaan naar gebruikte, maar nog niet gescheurde originele zadels lijkt me de beste oplossing. Het Donza logo kan je mits enige handigheid overzetten. Hou rekening met minimaal 100 euro per zadel. Om een idee te geven hoe een mooi eindresultaat er zou kunnen uitzien, surf maar eens naar ve8pa.ch
  3. Hello Edwin, I hope I find you well. I am writing a small article about Misa Vespa for ScooterNova magazine and I wondered if you would be able to help me please with some expert knowledge?
    My direct email is andy@scooternova.com
    Thank you in advance for your assistance.

     

  4. Edwin

    Misa vgla1 kleuren

    Een link naar de Misa laknummers ga je niet vinden omdat die er niet is. De VGLA is gemaakt in 4 kleuren: 1. Metallic blauw. De kleur komt overeen met de standaardkleur voor de VBA, namelijk MaxMeyer azzuro metallizzato 15067 https://www.vespafarben.de/fotos/vespa-vba1t-azzurro-metallizzato-15067/ 2. Azuur blauw. Hiermee wordt waarschijnlijk het iets donkere metallic blauw bedoeld, gebruikt voor de VBB. MaxMeyer azzurro metallizzato 890 https://www.vespafarben.de/suchfilter/azzurro-metallizzato-890/ 3. Rood. Dit is het Fiesta Red. Geen vuurrood, maar rood met een lichte roze schijn. Deze kleur werd eind jaren 50 ook gebruikt voor auto's. Geen Maxmeyer of Piaggio code bekend. 4. Geel. Geen codes of lakreferenties bekend. Circa 90% van de VGLA Misa Vespa's zijn in azzurro metallizzato 15067. Het gebruik van de kleur azuurblauw is me niet helemaal duidelijk en lijkt sterk op de vorige. De rode en gele kleuren zijn zeldzaam in België, iets algemener in Nederland. En dan heb je nog het vorige model VGL1, die ook in rood en blauw bestond...
  5. Edwin

    Schuurvondst , welk type is dit?

    Is duidelijk een vespa vglb van 1962, geassembleerd in het belgische Jette (Misa). Mooie originele scooter. Als je er van af wil, laat maar weten
  6. Edwin

    Zoekfunctie

    Hey Dave en co, als ik een regel kopieer van een oud topic (van voor 2010) en die dan plak in de zoekfunctie om dat topic terug te vinden, geeft de zoekopdracht geen resultaat. Als ik ditzelfde doe met een tekstregel van een recent topic (na 2017), werkt dat wel. Doe ik iets verkeerd of is de zoekfunctie beperkt in de tijd? Edwin
  7. Edwin

    Ongeluk makke

    Mijn innige deelneming aan familie en vrienden
  8. Edwin

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Dan zal de kleur origineel zijn. Dus zeker zo houden. Haal het logo en de voorste zadelbeugel er af. Als het zitje achter niet origineel is, zou ik dat er ook afnemen. Welke kleur is dat op de rechter binnenzijde van het binnenschild, ter hoogte van de beschadiging? Je kan ook met Maskes contact opnemen voor technische info en historiek. Het motorblok is identiek aan VBB.
  9. Edwin

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Hallo, kleur komt inderdaad dicht in de buurt van bovenstaande VGLB. Je moet natuurlijk 100% zekerheid hebben dat de vespa niet werd overspoten, want ik vind de glans op de foto nogal sterk... Controleer eens of de papieren stickertjes nog aanwezig zijn op het chassis (in het opbergvak) dan ben je zeker dat deze lak zo uit de fabriek kwam. Een kleurcode bestaat niet (meer), maar als de lak origineel is kan je altijd een scan laten maken op een plaats waar de lak niet verkleurd is. Als de lak origineel is, zo laten. Het logo op het beenschild is ook niet correct. Bij VGLB modellen hing er vaak geen logo op, en als er dan toch een logo is, moet dat altijd een gechromeerd zamak bol Misa logo zijn zoals bekend. Weet je meer over herkomst, want ik vermoed dat de vespa toch al eens werd onder handen genomen?
  10. Edwin

    Nr's beenschildranden

    even op het GSF gegoogeld Zugeordnete Monoschlitzrohre: G.S.62: GS/4 035 : VNB 037 : V50/PV 041 : GS160 044 : späte SS180/Rally180 107 : GS150 151 : Sprint 168 : VB1 202 : frühe SS180 207 : GS160 247 : VB1/VL3/VN 261 : VBB 423 : SS90/SS50 Nicht zugeordnete Monoschlitzrohre: 119 : 209 : Smallframe? Zugeordnete Doppelschlitzrohre: 057 : SS180/Rally180 061 : VBA/VBB/VNA/GL/Sportique 110 : GS150 (Blaues Emblem) 113 : VNB 116 : GS160 117 : GS150 (Rotes Emblem) 269 : VBA/VBB Nicht zugeordnete Doppelschlitzrohre: 059 : 268 : (Rotes Emblem, vermutlich T/4) 564 : (Gesehen mit rotem wie mit blauem Emblem) 250 : 251 :
  11. Edwin

    Oude Vespa Fotos

    Ik heb hier nog een plaatje liggen van deze dealer
  12. Edwin

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Te koop op Marktplaats. Zeldzame grijs-groen metallic Misa Vespa VGLB van 1962. Originele lak zichtbaar op frame onder linkerbil. Rest van vespa ooit overspoten, maar de kleur komt aardig in buurt. Zijn hier nog mensen die zo een vespa kennen? En neen, dit is niet de Congo Vespa https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1211252683-vespa-gl-b-150-oldtimer-motorscooter.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=2
×