Jump to content
Vespaforum.be

Edwin

Members
  • Content Count

    270
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

114 Excellent

About Edwin

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 VGLA 1959 + 1960 + 1961

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://www.germanscooterforum.de/topic/204971-o-lack-topic/ Op deze link naar het GSF (mogelijk eerst aanmelden) op pagina 1vind je verschillende methodes. Aceton wordt veel gebruikt onder gecontroleerde omstandigheden, maar toch altijd een test doen op een onzichtbare plaats. Altijd buiten en contact met huid vermijden.
  2. Dat achterlicht kom je tegen in landen waar een stoplicht destijds al wettelijk was, naast België ook in Engeland, Zweden, ... Wel in Italië gefabriceerd en niet specifiek Misa. Het voorspatbord is mogelijk van een Gs160 en achteraf geplaatst. Dat is niet Misa specifiek, maar voor een Vs2 altijd van Italiaanse makeliij EN zonder benedenrand, in tegenstelling tot de VS5. Zijn die bedieningsknopjes rechts op het stuur wit van kleur? Niet toevallig merk Hella? Dat zou dan weer Duits kunnen zijn ... Hangen er stickers op de binnenzijde van het carbu deksel, of een vertikaal nummer achte
  3. Knap. Aan het achterlicht te zien het exportmodel (Misa?) van de vs2. Voorste wielkap moet je inderdaad vervangen door een GS wielkap zonder rand onderaan.
  4. Op Ebay.it staat wel wat "usato", maar duur... https://www.ebay.it/itm/Cofano-motore-Vespa-150-GS-VS-2/203030258077?hash=item2f458be19d:g:HLAAAOSw4phe8xIr https://www.ebay.it/itm/VESPA-GS-150-VS1-4-PARAFANGO-USATO-ORIGINALE/324246383011?hash=item4b7e9729a3:g:uusAAOSwqB5cyTGq In Italië weet ik ook nog een gereviseerde kilometerteller te koop voor meer dan 500 euro.
  5. Is een plaat van 1957 tem 1971 (zie ook boven). Is mij nog niet duidelijk of er een bepaalde logica zit in de letter/cijfercombinaties. Zou wel interessant zijn om de periode van inschrijving te kunnen achterhalen
  6. De 6-cijferige geëmailleerde motoplaten zijn de 4de serie/type sinds het begin en zijn in 1926 voor het eerst gebruikt (nummer 000001) tot 1956 (ongeveer nummer 620000). Ik schat dat het nummer 388665 ergens tussen 1948 en 1950 in omloop is gekomen, dus allicht niet op een vespa ...
  7. Het achterlicht hangt om een of andere reden te hoog. Best herplaatsen op de positie net eronder, waar de 5 montagegaatjes zitten. Het verticale Misa nummer achter het deksel onder het zadel staat er niet altijd...om het moeilijk te maken zeker 😉
  8. Ik heb hier plaatselijk enkele malen samengewerkt met een carrossier die ook regelmatig aan oldtimer auto's werkt. Het maken van nieuwe stukken vraagt blijkbaar specifieke apparatuur en kennis van plaatbewerking ... Dat stuk van SIP zou wel eens kunnen dienen, want de bodemplaat van een VD2TS (fabricatie Messerschmitt Augsburg) is vlak en niet gebogen. Ga dat bestellen en hopelijk kan mijn carrossier hiermee verder. Bedankt voor de tip!
  9. Wilby, dat 5S nummer op binnenkant van chassis leesbaar, is geen chassisnummer maar een intern productienummer dat in Italië werd ingeslagen. Dat dit op je papieren gezet werd, is andermaal een dwaling van onze overheid. Het correcte chassisnummer moet volgens mij onder de linkerbil staan en is waarschijnlijk moeilijk leesbaar door het overspuiten.
  10. Mooi ding! Alleen al de accessoires zijn meer dan 500 euro waard. Deze waren er niet bij af fabriek, maar later door de eigenaar bijgekocht. Niet te snel stappen zetten waarop je niet kan terugkomen. Hier op het forum is veel te vinden en genoeg mensen die je willen informeren. Ik vermoed dat dit een Misa is, maar door het herspuiten zijn waarschijnlijk een aantal belangrijke herkenningspunten (controlestickers, tanksticker, geplakt logo, ...) verloren gegaan. Maar als dat verticaal nummer achter de carburatorklep aanwezig is, ben je zeker. Indien er alleen het chassisnummer staat onder d
  11. Ik heb een tijdje geleden een Misa VD2TS GS gekocht van 1957. Hoewel het frame er behoorlijk roestig uitzag, is het nergens doorgeroest en zelfs de bodemlatten hebben alleen vliegroest. De lage kilometerstand duidden ook al in die richting, maar blijkbaar is de vespa niet optimaal weggezet... De vespa wordt niet herspoten maar geconserveerd. Jammer genoeg is er één slechte plaats in de bodem linksonder, precies in de ronding op de overgang van het horizontaal gedeelte naar het verticale. Een nieuwe bodemplaat kopen is geen optie omdat de ronding daarin niet inbegrepen is. Daarnaast betref
  12. Dat klopt helemaal. Toch op zijn mooist als ze volledig origineel en in originele lak zijn, zoals deze. Lijkt wel geen Donza zadel, maar Faram.
  13. Edwin

    Gs150 misa

    Heb het even nagekeken ivm de zadelhoes. VS5 heeft het doorlopend zadelhoes vanaf chassisnummer 0082389. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar juist is juist. Het metalen zadelframe van Aquila is altijd zwart en het originele Donza frame meestal grijs.
  14. Edwin

    Gs150 misa

    Proficiat met je aankoop. Het kleeflogo moet je bij Maskes bestellen. Peter neemt deze bij mij af in een soort exclusiviteitsovereenkomst. Donza plaatjes kan ik je wel bezorgen, stuur me maar een pm. Misa vespa GS hadden zowel Aquila als Donza zadels. Het zadel dat je nu hebt is inderdaad voor de oudere types. VS5 heeft inderdaad een doorlopende bovenzijde en slechts 1 naad aan de voorzijde.
  15. https://www.germanscooterforum.de/topic/304266-vespa-150-gl-touring-vgl1t-vgla1t-vglb1t-skandinavien-schweden
×
×
  • Create New...