Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie px200e 1984


Skidmark

Aanbevolen berichten

De compressieplaat is niet gegroefd (is goed) maar lijkt me wel groter gemaakt (ovale uitsparing), tenzij dit standaard was bij sommige modellen.  Ben je zeker dat daar een standaard 200cc-cilinder op stond? 

Mogelijk heeft men de opening groter gemaakt om meer mengsel tegelijkertijd in het carter te krijgen. Bij een standaard cilinder lijkt dit me redelijk zinloos en kan het afregelproblemen geven van de carburator. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

In een ander forum op deze site "Groot stuk van piston" van Spaniard wordt dezelfde vraag gesteld. 

Daar wordt in ieder geval gezegd dat het zo hoort bij een 200 blok. 

Voor de zekerheid de piston diameter gemeten en die is 66 mm.

In ieder geval fijn dat de compressieplaat er goed uit ziet!

  • Like 1
Link naar reactie

Ik volg dat hier allemaal met veel interesse hoewel ik weinig kan bijdragen qua advies. Maar zoals DD_ves zegt, laat de foto’s maar komen en zo steek ik er toch veel van op mocht ik zelf ooit een project willen starten. 
het valt me ook op dat jullie over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam zijn voor elkaar. 
mvg Arno 

aangepast door Arnovt
  • Like 3
Link naar reactie
6 uren geleden, Arnovt zei:

Ik volg dat hier allemaal met veel interesse hoewel ik weinig kan bijdragen qua advies. Maar zoals DD_ves zegt, laat de foto’s maar komen en zo steek ik er toch veel van op mocht ik zelf ooit een project willen starten. 
het valt me ook op dat jullie over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam zijn voor elkaar. 
mvg Arno 

Hoi Arno, met wat goede wil en hulp kom je altijd een vreselijk eind en vaak ook tot een goed eind.

Maar je hebt gelijk "ze" zijn vaak erg behulpzaam en leggen eea tot in het oneindige uit als mensen iets niet begrijpen.

Op ander fora is dat weleens heel anders, daar is vaak de onderlinge kift belangrijker dan de hulp aan anderen.

Gelukkig is dat hier niet zo, ik sluit mij dus graag aan bij het gegeven compliment!

  • Like 3
Link naar reactie
20 uren geleden, Skidmark zei:

16725046409097011103562783251028.jpg

Da’s werkelijk in nieuwstaat. Ideaal blok om wat te “verbeteren” :)

Welke krukas heb je besteld?

Het zou je verbazen wat 10min. Dremelen aan voordeel kan opleveren… 😎

0584022A-4B7C-40CE-8DDF-1BBFA2F4240E.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, Skidmark zei:

Wat voor voordelen zou het mij geven? Ik heb wel een dremeltje namelijk 🙃.

Gewon die 2 puntjes rechtzetten en paar mm extra richting achterveer >> extra mengels >> meer kaboem 💥 >> meer leute 😃

1 uur geleden, Skidmark zei:

Gewoon een standaard.

Deze was veul leuker geweest.

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Ben weer begonnen met de assembly van het blok. Nu ik een nieuw schakelkruisje erop wil draaien valt het volgende mij op.

Het schakelkruisje kan vrij bewegen als het asje er losjes op is gedraaid. Draai ik de as stevig vast dan zit het schakelkruis ook muurvast en beweegt deze niet meer.

Heb meerdere posities geprobeerd zonder succes. Volgens mij moet het asje goed vast aangedraaid met een beetje locktite en moet het schakelkruis dan nog soepel kunnen bewegen. Wat gaat hier fout?

Link naar reactie

Heb het gefikst. Blijkbaar is de kwaliteit van het nieuwe schakelkruisje niet geweldig en moest ik de scherpe randjes wat ontbramen. Door een opstaand randje ging het schakelkruisje scheef staan bij het strak aandraaien. Alles zit nu vat en het schakelkruis beweegt soepeltjes :) .

  • Like 1
Link naar reactie
18 uren geleden, nero zei:

Niet te hard aandraaien. Schakelkruisen zijn zeer hard maar ook broos en een schakelkruis dat breekt al schakelen wil je niet hebben. Wel het schakelkruis goed "calleren" met de rondeel die er achter komt. 

Groetjes, nero. 

Hoi Nero, Heb het schakelkruis handvast gedraaid. Wat is ''calleren''? Kom er met hulp van google ook niet uit 😅

16 uren geleden, DD_ves zei:

 

Alle onderdelen flink gewassen, kerstboom gecontroleerd en voorzien van nieuw lager. (Geen rammetljes dus niet de veertjes vervangen maar alleen gepoetst).

Ben bijna klaar met lagers en keerringen, zal vanavond weer wat foto's maken. Helaas is mijn vakantie afgelopen en wordt ik overdag geacht aan het werk te zijn :P.

Zag alleen wel dat de keerring waar de achterremtrommel op gemonteerd wordt een kleinere binnendiameter heeft. Maakt volgens mij weinig uit, maar vond het wel vreemd. 

Dan is het wachten op mijn nieuwe onderdeeltjes. 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Skidmark zei:

Alle onderdelen flink gewassen, kerstboom gecontroleerd en voorzien van nieuw lager. (Geen rammetljes dus niet de veertjes vervangen maar alleen gepoetst).

Bij 200’s ALTIJD (!!!) de veren vervangen!!

Altijd dus. Niet de originele laten zitten!!

Voor alle duidelijkheid: vervang de primaire veren!

40 minuten geleden, Skidmark zei:

Zag alleen wel dat de keerring waar de achterremtrommel op gemonteerd wordt een kleinere binnendiameter heeft. Maakt volgens mij weinig uit, maar vond het wel vreemd. 

Dan heb je de foute maat.

 

 

 

En vervang de primaire veren…

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Haha, oke duidelijker kan bijna niet.

Ik zag een video op youtube van Robot van Motorsport. Daar verteld hij als de platen niet bol staan en je geen gerammel hoort kan je de veren prima laten zitten.

Wat maakt dat het toch zo belangrijk is dat je me aanraad de veren te vervangen? 

Hij zegt juist bij een 200 hoef je de veren minder vaak te vervangen omdat het een dubbele veer is in tegenstelling tot bij de 150 en 125.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...