nero Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Die "roest" is aangekoekte olie, kan geen kwaad. Kijk na of de compressieplaat niet beschadigd is (zie foto). Post daar eens een detailfoto van. Groetjes, nero. 1 1 Link to comment
Frederik9111 Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 (edited) Aluminium roest niet ☝😲 Edited December 31, 2022 by Frederik9111 1 Link to comment
Skidmark Posted December 31, 2022 Author Share Posted December 31, 2022 Dat was mijn beleving ook Frederik. Was al bang voor een volgende "Oud ijzer" 😅. Hieronder een close-up. Misschien is deze duidelijker Link to comment
nero Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 (edited) Ik bedoelde van de "binnenzijde" van de carburator-ingang, de verdikking in de ruimte waar de krukas in draait. Groetjes, nero. Edited December 31, 2022 by nero Link to comment
Skidmark Posted December 31, 2022 Author Share Posted December 31, 2022 (edited) Haha zo zie je maar weer. Een echte leek hier. Poging 2! Edited December 31, 2022 by Skidmark 1 Link to comment
nero Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 De compressieplaat is niet gegroefd (is goed) maar lijkt me wel groter gemaakt (ovale uitsparing), tenzij dit standaard was bij sommige modellen. Ben je zeker dat daar een standaard 200cc-cilinder op stond? Mogelijk heeft men de opening groter gemaakt om meer mengsel tegelijkertijd in het carter te krijgen. Bij een standaard cilinder lijkt dit me redelijk zinloos en kan het afregelproblemen geven van de carburator. Groetjes, nero. 1 1 Link to comment
Skidmark Posted December 31, 2022 Author Share Posted December 31, 2022 In een ander forum op deze site "Groot stuk van piston" van Spaniard wordt dezelfde vraag gesteld. Daar wordt in ieder geval gezegd dat het zo hoort bij een 200 blok. Voor de zekerheid de piston diameter gemeten en die is 66 mm. In ieder geval fijn dat de compressieplaat er goed uit ziet! 1 Link to comment
Wilby Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Inlaat zal kloppen, deze is standaard p200. 2 1 Link to comment
DD_ves Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Intake vlak ziet er goed uit. Opening is volledig normaal voor een 200. Dit was de mijne: Blijven komen met die foto’s! 😍 Link to comment
Arnovt Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 (edited) Ik volg dat hier allemaal met veel interesse hoewel ik weinig kan bijdragen qua advies. Maar zoals DD_ves zegt, laat de foto’s maar komen en zo steek ik er toch veel van op mocht ik zelf ooit een project willen starten. het valt me ook op dat jullie over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam zijn voor elkaar. mvg Arno Edited December 31, 2022 by Arnovt 3 Link to comment
Bowyer Posted January 1 Share Posted January 1 6 uren geleden, Arnovt zei: Ik volg dat hier allemaal met veel interesse hoewel ik weinig kan bijdragen qua advies. Maar zoals DD_ves zegt, laat de foto’s maar komen en zo steek ik er toch veel van op mocht ik zelf ooit een project willen starten. het valt me ook op dat jullie over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam zijn voor elkaar. mvg Arno Hoi Arno, met wat goede wil en hulp kom je altijd een vreselijk eind en vaak ook tot een goed eind. Maar je hebt gelijk "ze" zijn vaak erg behulpzaam en leggen eea tot in het oneindige uit als mensen iets niet begrijpen. Op ander fora is dat weleens heel anders, daar is vaak de onderlinge kift belangrijker dan de hulp aan anderen. Gelukkig is dat hier niet zo, ik sluit mij dus graag aan bij het gegeven compliment! 3 Link to comment
Frederik9111 Posted January 1 Share Posted January 1 20 uren geleden, Skidmark zei: Da’s werkelijk in nieuwstaat. Ideaal blok om wat te “verbeteren” Welke krukas heb je besteld? Het zou je verbazen wat 10min. Dremelen aan voordeel kan opleveren… 😎 1 Link to comment
Skidmark Posted January 1 Author Share Posted January 1 Gewoon een standaard. Linkje hieronder https://www.sip-scootershop.com/nl/product/krukas-mazzucchelli_45110000 Wat voor voordelen zou het mij geven? Ik heb wel een dremeltje namelijk 🙃. Daarnaast sluit ik me helemaal aan bij de opmerking van Arno. Super fijn dat ik hier zo geholpen wordt! Link to comment
Frederik9111 Posted January 1 Share Posted January 1 (edited) 1 uur geleden, Skidmark zei: Wat voor voordelen zou het mij geven? Ik heb wel een dremeltje namelijk 🙃. Gewon die 2 puntjes rechtzetten en paar mm extra richting achterveer >> extra mengels >> meer kaboem 💥 >> meer leute 😃 1 uur geleden, Skidmark zei: Gewoon een standaard. Deze was veul leuker geweest. Edited January 1 by Frederik9111 Link to comment
Skidmark Posted January 2 Author Share Posted January 2 Ben weer begonnen met de assembly van het blok. Nu ik een nieuw schakelkruisje erop wil draaien valt het volgende mij op. Het schakelkruisje kan vrij bewegen als het asje er losjes op is gedraaid. Draai ik de as stevig vast dan zit het schakelkruis ook muurvast en beweegt deze niet meer. Heb meerdere posities geprobeerd zonder succes. Volgens mij moet het asje goed vast aangedraaid met een beetje locktite en moet het schakelkruis dan nog soepel kunnen bewegen. Wat gaat hier fout? Link to comment
Skidmark Posted January 2 Author Share Posted January 2 Heb het gefikst. Blijkbaar is de kwaliteit van het nieuwe schakelkruisje niet geweldig en moest ik de scherpe randjes wat ontbramen. Door een opstaand randje ging het schakelkruisje scheef staan bij het strak aandraaien. Alles zit nu vat en het schakelkruis beweegt soepeltjes . 1 Link to comment
nero Posted January 2 Share Posted January 2 Niet te hard aandraaien. Schakelkruisen zijn zeer hard maar ook broos en een schakelkruis dat breekt al schakelen wil je niet hebben. Wel het schakelkruis goed "calleren" met de rondeel die er achter komt. Groetjes, nero. Link to comment
Arnovt Posted January 2 Share Posted January 2 Foto graag van dat schakelkruis mvg Arno Link to comment
Vespaciao Posted January 2 Share Posted January 2 52 minuten geleden, Arnovt zei: Foto graag van dat schakelkruis mvg Arno Amen ➕ 😉 1 Link to comment
DD_ves Posted January 2 Share Posted January 2 4 hours ago, Skidmark said: Ben weer begonnen met de assembly van het blok. Alle keerringen en lagers vervangen? Kerstboom nagekeken? Fotooooos! 1 Link to comment
Skidmark Posted January 3 Author Share Posted January 3 18 uren geleden, nero zei: Niet te hard aandraaien. Schakelkruisen zijn zeer hard maar ook broos en een schakelkruis dat breekt al schakelen wil je niet hebben. Wel het schakelkruis goed "calleren" met de rondeel die er achter komt. Groetjes, nero. Hoi Nero, Heb het schakelkruis handvast gedraaid. Wat is ''calleren''? Kom er met hulp van google ook niet uit 😅 16 uren geleden, DD_ves zei: Alle onderdelen flink gewassen, kerstboom gecontroleerd en voorzien van nieuw lager. (Geen rammetljes dus niet de veertjes vervangen maar alleen gepoetst). Ben bijna klaar met lagers en keerringen, zal vanavond weer wat foto's maken. Helaas is mijn vakantie afgelopen en wordt ik overdag geacht aan het werk te zijn . Zag alleen wel dat de keerring waar de achterremtrommel op gemonteerd wordt een kleinere binnendiameter heeft. Maakt volgens mij weinig uit, maar vond het wel vreemd. Dan is het wachten op mijn nieuwe onderdeeltjes. Link to comment
Frederik9111 Posted January 3 Share Posted January 3 (edited) 40 minuten geleden, Skidmark zei: Alle onderdelen flink gewassen, kerstboom gecontroleerd en voorzien van nieuw lager. (Geen rammetljes dus niet de veertjes vervangen maar alleen gepoetst). Bij 200’s ALTIJD (!!!) de veren vervangen!! Altijd dus. Niet de originele laten zitten!! Voor alle duidelijkheid: vervang de primaire veren! 40 minuten geleden, Skidmark zei: Zag alleen wel dat de keerring waar de achterremtrommel op gemonteerd wordt een kleinere binnendiameter heeft. Maakt volgens mij weinig uit, maar vond het wel vreemd. Dan heb je de foute maat. En vervang de primaire veren… Edited January 3 by Frederik9111 Link to comment
Skidmark Posted January 3 Author Share Posted January 3 Haha, oke duidelijker kan bijna niet. Ik zag een video op youtube van Robot van Motorsport. Daar verteld hij als de platen niet bol staan en je geen gerammel hoort kan je de veren prima laten zitten. Wat maakt dat het toch zo belangrijk is dat je me aanraad de veren te vervangen? Hij zegt juist bij een 200 hoef je de veren minder vaak te vervangen omdat het een dubbele veer is in tegenstelling tot bij de 150 en 125. Link to comment
nero Posted January 3 Share Posted January 3 1 uur terug, Skidmark zei: Hoi Nero, Heb het schakelkruis handvast gedraaid. Wat is ''calleren''? Kom er met hulp van google ook niet uit 😅 Fixeren. Groetjes, nero. 1 1 Link to comment
dave Posted January 3 Share Posted January 3 eerder zuid-brabants dan vlaams maar: https://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/caleren 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now