Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Arnovt

Leden
  • Items

    200
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Geen clublid
  • Mijn Scooter(s)
    Piaggio Vespa px 125e 1991

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Essen
  • Land
    België

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1.333 profielweergaven

Arnovt's prestaties

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Very Popular Zeldzaam
  • One Year In
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post

Recente badges

151

Reputatie

  1. Dankjewel, toch belangrijk om weten zijnde Vespa rijder. mvg Arno
  2. Aanvankelijk zonder bij na te denken associeerde ik de 4 kleuren met Italië. Maar dat klopt natuurlijk niet. Weet iemand waarvoor deze kleuren staan? mvg Arno
  3. Ja die opening voor het afstellen van stationair mengsel wordt met een rubber afgesloten. mvg Arno
  4. Welkom en wij houden wel van foto’s ter illustratie van uw verhaal. dat typische tweetakt geluid wordt hier door velen gedeeld waaronder mezelf. mvg Arno
  5. Mooi werk hoor! mvg Arno
  6. Sorry Frederik, daar kan ik nog niet tegenop. 😳
  7. Blijft toch ongelooflijk wat ik op een Vespa PX125e kan laden. Heb wel twee keer moeten rijden omdat ik twee bidons van elk 20 liter moest tanken. Had misschien wel in 1 keer gekund maar goei weer en dus een ritje meer was welkom. 😉 mvg Arno
  8. Als je carburateur niet goed vast staat zuig je valse lucht en dat voelt bij volle gas open op topsnelheid alsof het laatste kwart gas open eender een effect heeft van inhouden. Het volgende is als je dat blijft proberen vol gas met valse lucht dat je motortje vastloopt wegens te arm mengsel = te veel lucht. mvg Arno
  9. Welkom en ik kijk al uit je ervaringen te lezen. mvg Arno
  10. Welkom Marco, mooie aankoop. mvg Arno
  11. Alles terug in orde en de Vespa rijd beter dan ooit. Dat niet tegenstaande ik al langer gelezen had de tankdop-verluchting door te blazen met de compressor. Blijkbaar deed ik dat toch niet zorgvuldig genoeg. Dat een verstopte tankdop zoveel impact kan hebben had ik nooit kunnen bedenken ook al ben ik best technisch onderlegd. mvg Arno
  12. Bedankt voor de foto, gaatje heb ik gevonden en via die kant doorgeblazen. Moest wel het geklonken asje wat wegvijlen om het er uit te krijgen. mvg Arno
  13. Ja Adrian, dat had ik al geprobeerd maar nog niet met een stukje rubber op het luchtpistool vandaar dat het niet open kwam. Mijn test bestond er in door met de mond langs de binnenkant via de twee gaatjes te zuigen, maar zat dus potdicht. Maar ik heb de drie gaatjes opengekregen. mvg Arno
  14. Arnovt

    Verluchting tankdop

    Er valt hier veel te lezen wanneer je de zoekterm “verluchting tankdop” gebruikt. Toch vind ik geen antwoord waar de verluchting gaatjes langs de buitenkant zitten of zijn die twee gaatjes enkel met elkaar verbonden Ik ben er achter gekomen dat wanneer de dop erg vast is gevezen en ik tijdens het rijden de benzinekraan op reserve stand moet zetten, ik helemaal tot stilstand kom alvorens de carburateur terug brandstof krijgt. Draai ik echter de benzinedop minder vast dan is de flow veel sneller wat zich ook bij topsnelheid laat voelen. Blijkbaar wordt de tank vacuüm getrokken en zijn deze twee gaatjes geen verluchting naar buiten de tank. Ook onder de rubber geen gaatjes Aan de buitenkant vind ik nergens een gaatje, ook niet wanneer ik de gaatjes aan de binnenkant met de compressor uitblaas. Dus waar moet ik de verluchting gaatjes aan de buitenkant vinden of moet ik gewoon de dop niet al te vast aanschroeven ? mvg Arno
  15. https://link.2dehands.be/m2081128595?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
×
×
  • Nieuwe aanmaken...